Hitto, ostin vauvan vaatteita yli 10000 eurolla ja nyt

  • Viestiketjun aloittaja uusi palstalainen
  • Ensimmäinen viesti
Kerran muuten uimahallissa näin noin 8kk vauvan jolla kauluspaita,neuleliivi ja kireät farkut. Näytti ky siltä ettei se pääse liikkumaan niissä farkuissaan kun vielä vaippa alla lisätoppausta tekemässä. Mutta kun on oltava äidin mielestä muodikkaat kuteet, viis vauvan olotilasta... :headwall:
 
Vieras
Miksi kaupoissa sitten myydään näitä epäkäytännöllisiä vaatteita vauvalle kuten neuleliivit, farkut, bikinit, topit ja caprit? Monesti olen miettinyt, että ostaako niitä oikeesti joku?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Miksi kaupoissa sitten myydään näitä epäkäytännöllisiä vaatteita vauvalle kuten neuleliivit, farkut, bikinit, topit ja caprit? Monesti olen miettinyt, että ostaako niitä oikeesti joku?

Mini pukee kuvauksiin sellaset hienot vaatteet, minäkin.
Mutta kun tavan kotikäytössä on.. mä en pukis jotain 20e maksavaa paitaa, joka on 5minuutin päästä likainen ja tahra luultavasti ei lähde pois..
 
lastenvaate kaupan myyjä
Jos ostaa
50cm
60cm
70cm
80cm
ja jokaisessa koossa on esim 20 paitaa, 20 bodya, 10 mekkoa jne.

Jos on 10000 euroa ja ostaa oikeasti laadukasta merkkivaatetta ja keskihinnaksi laittaa 50 euroa (tiedän, että esim vauvan Burberry takki maksaa jo yksistään 300 euroa). Niin sillä saa 200 vaatetta. 200 vaatetta jakaa 4 eri kokoon niin yhdessä koossa (esim 60cm) on 50 vaatetta, joka on aika vähän, kun vauva sotkee vaatteita reippaasti päivän aikana.

Kyllä vauvan vaatteisiin saa kulutettua helposti rahaa jos ostaa uutena ja varsinkin laadukkaita vaatteita mitkä kestää myös useammalle lapselle. Sitä ei vaan tule ajateltua jos ostaa vähän kerralla. Kerran yksi asiakas teki noin, että osti koko vauvavuoden vaatteet kerralla ja summaksi tuli reilusti yli tuo 10000 euroa.
 
  • Tykkää
Reactions: jessix
Kantapään kautta
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Kerran muuten uimahallissa näin noin 8kk vauvan jolla kauluspaita,neuleliivi ja kireät farkut. Näytti ky siltä ettei se pääse liikkumaan niissä farkuissaan kun vielä vaippa alla lisätoppausta tekemässä. Mutta kun on oltava äidin mielestä muodikkaat kuteet, viis vauvan olotilasta... :headwall:

Mun kaveri löysi jostain putiikista nahkahousut ja nahtakin koko 68.Makso ihan tolkuttomasti ja minä siinä vieressä että et oo tosissas...
Pojalle sitten semmoset kuitenkin osti ja reppana näytti ihan ylipieneen kuoreen sullotulta makkaralta,kertakonttaus ja pöksyt ratkes.
 
  • Tykkää
Reactions: jessix
balou
Kyllä minä voisin vuoden ikäiselle tytölle caprit laittaa jalkaan. Ja poikani on käyttänyt farkkuja 6kk ikäisestä, kunhan eivät ole tiukat, niin ovat todella hyvät ja kestävät housut! Etenkin kun ryömii ja konttaa. Ohuemmat menevät rikki polvesta. Farkut kestävät useammallekin lapselle, ja sopivat sekä tytölle että pojalle! Ja kaulahuivi - tottahan toki se on käytännöllinen talvella, miksi ei olisi? Myöskin slipovereja poikani käyttää talvella - pitää selän ja rinnan lämpöisenä, mutta käsivarret pysyvät sopivina :D

Aika ilkeästi ap ystävältäsi kommentti, ettei vauvasi voi käyttää ostamiasi vaatteita. Tottakai voi! Äiti pukee lapsensa juuri niin kuin parhaaksi näkee, kunhan lapsella ei ole liian kylmä eikä liian kuuma tai ahdistava olo!
 
harakka
näin, puhut asiaa !!

Alkuperäinen kirjoittaja lastenvaate kaupan myyjä:
Jos ostaa
50cm
60cm
70cm
80cm
ja jokaisessa koossa on esim 20 paitaa, 20 bodya, 10 mekkoa jne.

Jos on 10000 euroa ja ostaa oikeasti laadukasta merkkivaatetta ja keskihinnaksi laittaa 50 euroa (tiedän, että esim vauvan Burberry takki maksaa jo yksistään 300 euroa). Niin sillä saa 200 vaatetta. 200 vaatetta jakaa 4 eri kokoon niin yhdessä koossa (esim 60cm) on 50 vaatetta, joka on aika vähän, kun vauva sotkee vaatteita reippaasti päivän aikana.

Kyllä vauvan vaatteisiin saa kulutettua helposti rahaa jos ostaa uutena ja varsinkin laadukkaita vaatteita mitkä kestää myös useammalle lapselle. Sitä ei vaan tule ajateltua jos ostaa vähän kerralla. Kerran yksi asiakas teki noin, että osti koko vauvavuoden vaatteet kerralla ja summaksi tuli reilusti yli tuo 10000 euroa.
 
3xäiti
No, enpä minäkään pakkausta ottanut tälle pahnan pohjimmaiselle ;) Eikä potkareita varattu muutenkaan, kun ultrassa tyttö näkyi... meistä kukin taaplaa tyylillään :) Kyllä sen vauvan voi tyylikkäästi pukea ja paremman hintaluokan vaatteet on tehty mielestäni todella käytännöllisiksi ja tottapuhuen huomattavasti kauniimmiksi kuin halppisversiot... Mutta, kukin tyylillään!!!
 

Yhteistyössä