Hörökorvat lapsella (mitä mieltä niiden leikkauttamisesta)

  • Viestiketjun aloittaja Rukoilijasirkka
  • Ensimmäinen viesti
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja sivle:
Mä ite ajattelen kun puhutaan hörökorvista, niin sellaisia TODELLA hörökorvia, jossa korvalehdet tulee ihan suoraan sivulle (mikä kuvaus :ashamed: ) . Mutta siis sellaisia hieman ulkonevia tai ulkonevia korvia en lähtisi leikkauttamaan.
Oon mä semmosia ihan kunnon höröjäkin nähnyt. Musta ne vaan on ihania.
 
vieras
Mutta aika monillahan on silleen pikkuisen ulkonevat, ei siinä mitään. Mutta jos on kovasti ulkonevat ja se alkaa lasta itseään syystä tai toisesta (esim. kiusaamisen takia tai muuten) kiusata, niin minä kyllä ymmärrän ja se asia voidaan hoitaa pois päiväjärjestyksestä.
 
Miten se Halosen Tarja nyt sitten tähän asiaan liittyy? Joo, hänellä on R-vika, ja siis miksi sitä nyt sitten pitäisi lähteä kiusaamaan? Kummallisia kysymyksiä, maailmahan on täynnä niin johtavia tyyppejä kuin sitten vaikka filmitähtiäkin, joiden ulkonäössä on särmää tai puhetavassa myös.

Sitten kun vielä mietitään vaikkapa Haloskan ikää, niin uskallanpa väittää, että silloin puhevikojen korjaaminen ei ollut todellakaan yleistä, ei sinne päinkään, toisin kuin onneksi nykyään! Sama koskee korvaleikkauksia aikoinaan.

On hyvä, että maailma ja lääketiede kehittyy. Se auttaa lukemattomia ihmisiä omiin ongelmiinsa.
Jos ap ei näe hörökorvia leikkauksen arvoisena, niin joku muu voi nähdä.
Miksi pitäisi kyseenalaistaa ihmisten mielipiteet, kun jokaisella on kuitenkin oikeus omaansa.
 
Sirkka tässä toitottaa että kun hän niin rakastaa niitä miehensä hörökorvia että... Eikä pidä yleisesti ottaen ohuista huulista jos oikein muistan... Okei, huulia, korvia, silmiä hiuksia on erilaisia, toinen tykkää toisesta jne... Sinä tykkäät höröistä, ok.
Mutta kun se on yleissuomalainen käsite, että hörökorvat on hörökorvat ja ne on varteenotettava kiusaamisen kohde. Koskaan en ole kuullut että huulista tai silmistä jotain olis kiusattu. Ne korvat nyt vaan on SE juttu mitä ei hyväksytä.

Kyllä mä lapseni hörökorvat antaisin leikata jos ne kovin pahat olisivat. Siinähän se menee samoin kuin ryppyjen kohotuksetkin nykypäivänä. Ei pitäisi olla mitenkään erikoista.
 
v
Mulla on 3 lasta, 2 lapsella on höröt. Ne leikataan, jos ne tuosta vielä kasvaessaan taittuu lisää, se on varma juttu. Nuorimmalla lapsella on lisäksi yks muu kauneusvika korvassa, myös se korjataan, jos siltä niin tuntuu. Nykyään on onneksi mahdollista hoitaa kaikkia tämmöisiä asiota. Yks asia on jo hoidossa, esikoisen r-vika on poissa, kiitos puheterapian.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja sivle:
Koskaan en ole kuullut että huulista tai silmistä jotain olis kiusattu.
Täällä yksi jota huulista kiusattu.
Myös mun miestä kiusattiin huulista jotka ovat ja olivat lapsenakin silmiinpistävän paksut. Oppi inhoamaan niitä. Nenästäkin kiusattii ja poskistakin kiusattiin, koska oli lapsena tosi pyöreäkasvoinen.

Minuakin kiusattiin. Milloin mistäkin. Ikävintä se oli silloin, kun se kohdistui persoonaani.
 
->
Mun pojalla on hörökorvat, 5v neuvolassa kysyttiin halutaanko leikkaus ja kieltäydyin. Ensinnäkin poika ei ainakaan viellä ole joutunut sen takia kiusauksen kohteeksi ja on nyt ekalla, mun mielestä ne sopii sille ja on osa sitä ja kaiken lisäksi kaikki omasta suvustani joilla ollu hörikset ne on hävinny parikymppisenä myös pojan isällä ollu samanlaiset korvat pienenä ja nyt ne on aivan normaalit. Eli itestään uskon asian korjaantuvan....Kuopuksella on myös jonkin verran höröttävät korvat mutta ei niitä ketään edes tunnu huomaavan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Honostooppari:
En viitsi, lapsellista.
Miksi sä sitten suhtauduit siihen niin vahvasti, että luulin sulla ja lapsillasi olevan ulkonevat korvat? Onko ne joku vika vai?

Niinkuin aikaisemmin totesin, minulla oli "vika" joka pystyttiin korjaamaan vasta aikuisiällä, enkä haluaisi, että esim. oma lapseni joutuisi jonkin "vian" esim. erittäin lennokkaiden korvien takia kiusatuksi. Minulla olisi silloin päätösvalta leikkauksesta ja käyttäisin sitä myös.

Onneksi ei tarvitse oman lapsen kohdalla moisia miettiä.


Eiväthän hörökorvat sinällään mikään vika ole, lapsillahan ne ovat jopa suloiset, aikuisella en olisi niin varma :whistle:

 
ex-hk
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse olen ollut leikkauksessa, kärsin niistä aivan hirveästi koko lapsuuteni, ja myös kiusattiin. Aikuisena menin leikkaukseen, ja olen ollut siitä 100 % onnellinen. Ja on jäänyt kovat traumat tuosta lapsuuden kärsimisestä. Olisivatpa vanhemmat voineet ottaa puheeksi, varmaan huomastivat, miten yritin peitellä. Mutta meillä ei tällaisista keskusteltu.

Nyt mietin asiaa lasten osalta, heilläkin on vähän ulkonevat korvat, ei ehkä niin paljon kuin mulla aikanaa. Jos alkaa tulla kiusaamista tai he alkavat peitellä, varmasti otan puheeksi ja kerron, että on mahdollista korjata.
Mikset sä kerro mieluummin, että ne on persoonalliset ja hyvät korvat, ja että korvia on monenlaisia, niinkuin neniä ja silmiäkin? Mikset sä kerro, että ne kiusaajat on vaan väärässä?

Mä oon korviani myöten ihastunut hörökorvalliseen mieheen ja lapsilla on myös tietysti ulkonevat korvat. Minkälaisen viestin antaisin lapsilleni, jos sanoisin, että heidät voidaan kyllä korjata?
Näin kirjoittaa ja ajattelee aikuinen jolla itsellä ei ole HÖRÖKORVIA.
Niinhän sen pitäisi mennä ja aikuisena ja jo puolisonkin löytäneenä on helppo hengittää varmaan hörökorvankin, mutta lapsuus ja VARSINKIN teini-ikä sekä nuoruus voi olla henkisesti tosi rassaavaa..
nimimerkillä kokemus puhuu..
Minulla oli valtavat hörökorvat parikymppiseksi asti.. kunnes leikkautin ne´omilla rahoillani koska vanhempiani asia ei hetkauttanut.. oli todella vaikea puhua korvista kenellekkään, pyysin äidiltäni pari kertaa leikkaukseen pääsyä.. mutta hän ei ollut kiinnostunut asiasta, itselläni rahaa ei ollut tietenkään esim. yläasteella moiseen ja olisiko sinne edes voinut mennä ilman vanhempien suostumusta.
Kärsin korvistani JOKA siunattu päivä henkisesti, uimiset koulussa ym. ja liikuntatunnit jolloin hiukset olisi pitänyt laittaa kiinni olivat HIRVEITÄ.
Vaikka uskokaa tai älkää .. minua ei ole koskaan korvistani varsinaisesti kiusattu.. jos olisi ,olisin varmaan kuollut häpeästä.
Tuskin moni edes tiesi, että moiset korvat omistin.
Ilman omaa kokemustani ajattelisin varmaan samalla lailla asiasta kuin sinä.. mutta jos minun lapsilleni tulee hörökorvat.. varmasti korjautetaan ennen kouluikää.. piste.
(Minulla on kyllä jo lapsia joilla on aivan ihanat tavalliset korvat :) mutta oikeasti PELKÄSIN esikoista odottaessani että hänelle tulee samanlaiset korvat kuin minulle)

 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
No, entäs jos lasta ruvetaan kiusamaan ku on pienet tissit?? viettekö leikkaukseen ja anatte laittaa silikonit?? :saint: (juu meni äääääripäähän mut kuiteski)
No munhan pitäs kaiken järjen mukaan mennä leikkauksen, koska täällä 2+hiekkiksellä mua kiusataan pienistä tisseistä. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
No, entäs jos lasta ruvetaan kiusamaan ku on pienet tissit?? viettekö leikkaukseen ja anatte laittaa silikonit?? :saint: (juu meni äääääripäähän mut kuiteski)
No munhan pitäs kaiken järjen mukaan mennä leikkauksen, koska täällä 2+hiekkiksellä mua kiusataan pienistä tisseistä. :whistle:
:D dodii kai oot jo ajan varannu? :whistle:
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
No, entäs jos lasta ruvetaan kiusamaan ku on pienet tissit?? viettekö leikkaukseen ja anatte laittaa silikonit?? :saint: (juu meni äääääripäähän mut kuiteski)
No munhan pitäs kaiken järjen mukaan mennä leikkauksen, koska täällä 2+hiekkiksellä mua kiusataan pienistä tisseistä. :whistle:
:D dodii kai oot jo ajan varannu? :whistle:
Ehen tod. Kiusaajat ovat väärässä, muistattehan. ;)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
No, entäs jos lasta ruvetaan kiusamaan ku on pienet tissit?? viettekö leikkaukseen ja anatte laittaa silikonit?? :saint: (juu meni äääääripäähän mut kuiteski)
Vähän on eri asia sun pienet tissit ja lapsen selvästi erilaiset korvat.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
No, entäs jos lasta ruvetaan kiusamaan ku on pienet tissit?? viettekö leikkaukseen ja anatte laittaa silikonit?? :saint: (juu meni äääääripäähän mut kuiteski)
Vähän on eri asia sun pienet tissit ja lapsen selvästi erilaiset korvat.
Erilaiset? Mikä on erilainen? Eikö jokainen nenä, korva, silmä, suu ja kasvo ole erilainen?
 
Kieku
Mun serkulta on pienenä leikattu hörökorvat. Ihmettelin sitä silloin, kun mun mielestä se oli silloin turha leikkaus. Nyt se mun serkku on murrosikäinen ja täytyy sanoa, että ehkä parempi että leikkasivat.. Korvat höröttää vieläkin, mutta vain vähän. Kun katsoo niitä pikkulapsena serkusta otettuja kuvia, kun ne korvat höröttää oikeasti suoraan sivulle.. varmasti olisi kiusatuksi joutunut. Olihan se pikkulapsi söpö hörökorvilla, mutta tuollaisella murrosikäisellä ne olisi jo oikeasti kiusalliset.
 
Onko sulla Rukoilijasirkkaa ittellä hörökorvat? Jos ei ole, niin et voi tietää miltä se tuntuu.

Mun kaveria ei korvien takia kiusattu, koska hän peitti korvat hiuksilla. Hän kuitenkin itte inhos niitä hörökorvia ja aikuisena leikkauttikin ne. Nyt hän on paljon tyytyväisempi. Eli kyse oli ihan hänestä omasta ittestään ja siitä miltä hänestä tuntuu, ei siitä mitä muut ajattelevat niistä korvista.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Rukoilijasirkalle :flower: kun avasi keskustelun aiheesta, josta minun muistini mukaan ei ole KOSKAAN täällä juteltu =)
Ei pidä paikkaansa. Kirjoitin lasten kosmeettisista kauneusleikkauksista joitain kuukaisia sitten.
 

Yhteistyössä