Hoidot jatkuu 2012

Mansikkatyttö ja Hautomo olen todella pahoillani puolestanne. Enkä osaa oikein sanoa mitään, kun tiedän ettei mikään lopulta lohduta kuitenkaan =/. Minäkin NIIN kovin toivon että kohdallenne vielä ihme sattuu! Voimia!

Iinamiina IHANAA!!!! Ja arvohan on vallan mainio =). Mulla ainakin oli ed. plussauksesta pp12 hcg arvo 160.6 eikä naistenklinikalta koskaan sanottu että olisi huono. Kuulemma ihan hyvä arvo, viitearvojen sisällä.

(.) Huomenna verikokeeseen. Tuloksen saa kuulla joko huomenna tai keskiviikkona.
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
iinamiina: Hienoa! Nyt vaan pikkuiselle tarrasukkia että jaksaisi loppuun asti. :heart:

ON:
Mulla oli tänään 4. follikeliultra. Menopur-pistelyt jatku vielä tämän ja huomisen päivän annoksella 300IU:ta, pistospäiviä kertyy yhteensä 14pv ja 4200IU:ta.

Irrotuspiikin pistän keskiviikkona, perjantaina punktio ja maanantaina siirto.

Nyt lääkäri sanoi, että tyhjennettäviä munarakkuloita saattaa olla 4-5.
Tuo viides oli sellainen pitkulainen josta lääkärikään ei ollut varma oliko munarakkula vai kysta, mutta sekin aiotaan punktiossa kuitenkin tyhjentää. Kohdun limakalvo oli 9,6mm.

Siirtopäivänä tehdään alkionkuorenavaus. Jos alkioita saadaan useampia, siirretään 2. Siirtopäivänä pistän ensimmäisen tukihoitopistoksen 2500IU:ta Pregnyliä, mutta jatkosta en vielä tiedä, kaikenkaikkiaan pistoksia kuitenkin 4.

Kyllä tämä vaan on niin piinaavan jännittävää tämäkin aika, kun odottaa montako munasolua lopulta saadaan ja montako hedelmöittyy...

Viikonloppuna mulla alko olla hieman juilimista alavatsalla ja on jatkunut tähän päivään saakka. Lääkäri kehoitti juomaan nestettä vähintään 2 litraa päivässä.
Myöskin turhia ponnisteluja pyysi loppuviikon välttelemään, jottei munarakkulat puhkeaisi ennen aikojaan.
 
Viimeksi muokattu:
Mahtavaa Iinamiina. Hyvältähän tuo arvo kuullostaa. Almiina samoissa pp-päivissä mulla näyttää olevan vain testi päivä monta päivää aikaisemmin,vaikka ajattelin venyttää testaamista lähemmäs juhannusta. Ei kylläkään ole oireita laisinkaan. Ehkä jopa liiankin seesteinen olo. Kaikki kivut hävinneet eikä mistään nippaile tai jomottele.

Noh huomenna kait pitäs kiinnittyä,jos on kiinnittyäkseen.

PP4
 
Viimeksi muokattu:
Siis mieletöntä iinamiina mieletöntä! Voi kun minä toivon, että siellä tosiaan on tarrattu tiukasti kiinni! :heart: Wautsi! Mahtava juttu, että jo tänään sait tuloksen.
Voi onnea matkaan ! Tarrasukkia ja kaikkee! :)
Olen niin iloinen puolestasi :) Onnea !

Sintu toivottavasti sieltä kasvaa nyt laadukkaita ja kypsiä munasoluja, jotka iloisena hedelmöittyvät sitten viikonloppuna! Tsemppiä vielä viimemetreille ennen punktiota!
Toivottavasti kaikki menee hyvin.

napsuneiti voi jee, toivottavasti tulee kunnon arvot sieltä verikokeesta :) Oletko vielä jatkanut testaamista? Minä olen ja minun täytyisi lopettaa, sillä tänäaamuna testi näytti haaleampaa viivaa kuin eilen, ja siitäkös sitten stressin pukkasi.

Sufka
sinulle tsemppiä tulevaan hoitoon! Minä en huomannut ensimmäisten viikkojen aikana Synarelan kanssa juuri mitään oireita. En tainnut huomata koko aikana mitään ihmeempää, mutta toimi se lääke silti. Eli ei hätää vaikkei ihmeoireita vielä olisikaan.
Toivottavasti saatte soluja ja hoito menee putkeen! Onnea matkaan :)

ON.
Tosiaan aamulla oli viiva haaleampi ja minä olen ollut siitä sitten koko päivän vähän siipi maassa. Pitäisi kyllä lopettaa tuo testaaminen.
Huomenna taidan tehdä sen digitestin..
Toisaalta pelottaa, sillä se on aina sanonut minulle Ei raskaana, vaikka kuinka olen luullut olevani raskaana. Pelottaa ihan hitosti, että se sanoo sen taas.
Torstaihin ja siihen perjantaihin, että saan tuloksen, on vielä hirveän pitkä aika. Onneksi saan vieraita keskiviikkona, joten sillä sitten saa ajatuksia muualle.

Voi vitsit soikoon tätä piinaa ja jännitystä! Onneksi on kuulunut myös iloisia uutisia!
 
Täällä taas pientä veristä vuotoa :'( Ihan samalla tavalla tiputtelee kuin ekassa km:ssä joka oli tuulimuna.
Jotenkin niin epistä. Kerrankin mulla oli levollinen mieli, ja ehdin jo varovaisesti ajatella, että nyt taitaa onnistua. Niin eikös sitten taas... Voihan v*ttu kerta kaikkiaan. Uusi veritesti keskiviikkona. Miksei tää voi onnistua? Miksi?
 
Hautomo ja Mansikkatyttö, voi ei. Pahoittelut ja haleja. Elämä on niin epäreilua, miksi vauva ei tule sinne jossa sitä niin kovasti toivotaan. Voimia taas jatkoon ja itsentä keräämiseen.

Iinamiina, onnea hurjasti ja pikaliimaa. Ihanaa että edes jollakin onnistuu.

Kaarne, ei voi olla totta. Toivottavasti kiinnittyy vain tiukemmin ja vuoto johtuu siitä. Miten me ikinä uskalletaan nauttia raskaudesta ennen kuin vaavi on sylissä, jolloin alkaa muut murheet.

Sintu, täällä toinen hidas ja huono munija. Taitaa olla munasarjat hiipumassa. Kävin eilen ultrassa. Toisella puolella 1*9 mm ja toisella 2-3 * 7 mm. Toisella muutama pienenpieni, joita ei mitannut. Limis vain 2 mm, mutta sanoit että jos ei kasva, pakastetaan alkiot. Heh, jos sinne joskus päästään. Eli ei auttanut lääkkeen vaihto. Sain palkkioksi ripulin tuosta lääkkeestä (liekö laktoosia reilusti), joten seuraavaan hoitoon takaisin Puregoniin jos on minusta kii. Ellei saada laadukkaampia alkiota. Punktio tuskin vielä maanantaina, selviää perjantaina toisessa ultrassa.

Pregnylin kanssa sitten temppuiltiin lääkärin kanssa. Sanoin että kuulemma loppu Suomesta, meinas että ei ole kuullut. No pitäisi kuulemma onnistua vaihto apteekissa. Apteekissa tuumas että loppu, eivät vaihda ilman lupaa. Soitin lääkärille, ei antanut vaihtolupaa ensin. Sitten huuli pyöreänä, mitä nyt. Uudelleen soitto lääkärille ja rukoilin että vaihtas, no lupa heltesi. Hemmetti, meinasin suuttua että tuosta yhdestä lääkkeestäkö tämä on kii. Ei tainnu uskoa että se on nyt loppu.

Piti pyytää raskaustestiin veritestilähete, mutta unohtui tuossa tuoksinassa. Näkisi yrittääkö edes kiinnittyä. No pitää pyytää perjantaina.

Mieli maassa, kun ei tämän parempaa tulosta, mutta sinnillä yritetään taas jaksaa.
 
Soittivat naikkarilta ja veritestin tulos oli kyllä positiivinen, mutta arvo oli vain 76.6.. Ultra aika annettiin kuitenkin, annetaan aina kun arvo on yli 50. Mutta kuulostaa aika alhaiselta kun ekalla kerralla arvo kuitenkin oli samalla pp12 päivällä jo 160.6.

Uutta hcg-määritystä ei kuulemma määrätä, vaikka koitin sitä naikkarilta pyytää. Mutta soitin Mehiläiseen, ja sain huomiselle, omalle gynelle soittoajan. Pyydän häneltä lähetteen hcg;n määritykseen sitten yksityisellä.

Aika lailla pelottaa että kyseessä on tuulimuna.
 
napsuneiti voi ei! Voi samperi. Tuosta sait varmasti sitten huolta ja murhetta, vaikka raskaus jatkuisikin sitten ihan normaalisti!
Ihmeellinen juttu, että eivät antaneet uutta määritystä? Luulisi, että se olisi aika oleellinen asia tässä.
Onneksi sait ajan omalle lääkärille ja toivottavasti saat sieltä sen lähetteen. Voi itku sentään! Toivottavasti kaikki on hyvin !

Minä pelkään tuota tilannetta ihan kamalasti ja varmaan sen vuoksi en pysty lopettamaan tuota testaamista. Eilen haaleni viiva, mutta tänään onneksi taas vähän tummui.

Toivottavasti tosiaan ei ole nyt mitään tuulimunia vaan ihan oikea raskaus, joka vaan rauhassa nostaa hormonitasoja!
 
napsuneiti pidetään peukkuja kovasti!!!
Katselin huvikseen tuota hcg-arvotaulukkoa, niin alkuraskaudessa heitot ovat tosi suuria ja yksilöllisiä ja onhan se mahdollista että alkio on kiinnittynyt vähän myöhässä, mutta tsemppiä piinaavaan tilanteeseen!

Samoin kaarne ja iloksi isot tsempit teillekin että kaikki olisi/ menisi hyvin!

Nyt en kerkeä enempää kirjoittamaan, mutta to oma ultra jossa selviää onko kroppa valmis ensi viikon passiin...
 
Napsis, eihän tuo nyt pahimmasta päästä ole, älä heitä kirvestä kaivoon! Outoo toimintaa kyllä julkisella, täytyy sanoo! Sulle ei anneta uusintaverikoetta ja mulle taas 187 arvolla pelotellaan ja oikein MÄÄRÄTÄÄN kontrolli! Pistää jotenkin vihaksi! Mut toivotaan ett kaikki hyvin kuitenkin <3 Iloksilla kuulostaa kans hyvältä :) Mulla on sit kans huomenna taas yhenlainen totuudenhetki.. Tänä aamuna oli tummempi viiva ainakin.
 
  • Tykkää
Reactions: Eina
joo, ja mä nimenomaan pyysin että voiko sitä jotenkin kontrolloida. Kuulemma ei ole tarvetta, pp12 tuo arvo on normien sisällä ja pienemmilläkin arvoilla on raskaudet jatkuneet normaalisti.

Mutta oma pää ei kestä sitä että jään vaan odottelemaan mitä tapahtuu. Varasin jo Mehiläiseen ultra-ajankin 21.6, eli juhannusaaton aatolle. Eikös silloin voi jo näkyä ettei ole tuulimuna?
 
Täällä tapahtuu sellaisella vauhdilla, etten millään pysy perässä. Kaikille yhteisesti voimia hoitoihin sekä onnea plussanneille! Lämmin osanotto negan saaneille. Ainakin iinamiina on saanut yllättyä iloisesti! Onnea! Toivottavasti napsuneidin ja iloksi plussat pysyvät ja vahvistuvat! Voimia piinapäiviin Sannuliinu, Almiina ja marianne sekä muut, joiden nimet menivät nyt ohi. Kyllä se aika vaan kummasti kuluu, välillä tuntuu, että liian hitaasti (hoitoja odotellessa) ja välillä liian nopeasti.

Toivottavasti johkunen ultrassa on torstaina kaikki kunnossa ja pääsette siirtoon! Talvitaika, meitä huonoja munijia on muutama muukin... ;) Voimia mansikkatytö pettymyksen hetkellä. Kaarne toivottavasti kaikki on vielä hyvin.

Itse kävin tänään 2. ultrassa ja 4. punktio on torstaiaamuna. Tällä hetkellä näkyy 2 ja 5 follia, toivottavsti ne ovat kypsiä. Limis oli 14 mm. Lääkkeenä tässä hoidossa oli Synarelan-sumuttelu kp1-> ja Menopur-piikittely kp3->. Menopuria meni yhteensä 2100 iu. JOS punktiosta saadaan kypsiä soluja, JOS ne hedelmöittyvät ja selviävät pitemmästä viljelystä (4 päivää), niin maanantaina siirretään 2 alkiota (JOS siis on siirrettävänä 2 - kato on aiemmissa hoidoissa ollut kova).

Tänään lääkäri kertoi, että keltarauhastuen (mm. Lugesteron, Lutinus) suositukset ovat muuttuneet: tuoresiirroissa niitä käytetään (tällä klinikalla) vain positiiviseen raskaustestiin asti. Lääkkeellinen pas on sitten eri juttu, sillä siinä ei ole omaa keltarauhastoimintaa. Itselleni tulee tässä 4. hoidossa tukihoidoksi Pregnyl-pistokset, ilmeisesti 4 piikkiä ehkä 3 päivän välein (tarkemmat ohjeet ensi viikolla).

Plussapuhuria kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Kävin eilen hakemassa yhden "täydellisesti sulatuksesta selvinneen kompaktin morulan" matkaan.
Se oli nyt sitten 4. ICSI 2. PAS - viimeinkin pääsin siirtoon koko tämän kevään sotkujen jälkeen.
Lääkkeellisesti mennään, että oireita en kuulostele..

Testailen parin viikon päästä.
 
Viimeksi muokattu:
Hiivatulehdus!
Voidaanko punktio ja siirto tehdä hiivatulehduksesta huolimatta suunnitellusti?
Mulla ois perjantaina punktio. Huomenna aloitan antibiootit Kefexin ja Flagyl, joista ainakin tuo jälkimmäinen on emätintulehduksen estoon/hoitoon. Onkohan siitä apua jo olemassa olevaan tulehdukseen?
Onko kellekkään muulle sattunut vastaavaa?
 
Iinamiinalle paljon onnea, ihanaa :) Napsuneiti ihania uutisia sinullakin. Kuten joku tossa sanoikin, että ne hcg arvot on tosi yksilöllisiä, onhan niitä tarinoita, että hcg on ollut alle 50 ja silti sieltä noussut! Ymmärrän kyllä täysin päätöksesi käydä yksityisellä tarkistuttamassa - itse olisin varmaan tehnyt samoin :) Tsemppiä!! Iloksi toivottavasti siellä viivat vaan vahvenisi :)

Kaarne toi on tosi kurjaa :( mutta ei heitetä pyyhettä vielä kehään, jooko?

Mäkin kävin eilen hakemassa kyytiläisen matkaan :) Meillä sulatettiin 2 alkiota (samassa oljessa), toinen 6-soluinen menetti puolet soluista, joten se meni roskiin ja toinen 4-soluinen selvisi täydellisesti sulatuksesta ja hän pääsi meidän matkaan :heart: Lääkäri sanoi, että tämä 4-soluinen oli parempi, eli hyvä että juuri se selvisi.

Mulla on tosi jännät fiilikset, kun on eka lääkkeellinen pas. Toiveet superkorkeella, kun taas kokeillaan mulle jotain uutta. Vaikka tämä kaikenkaikkiaan meidän 6.siirto onkin, on fiilis ihan kun olisi ensikertalainen, kun ei tiedä miltä tämän tuntuisi tuntua, oireilut ym? Me muuten syssy piinaillaan samaa tahtia :)

Jos joku päivittelee, mulle voi laittaa 2.ICSI 2.PAS ja veritesti 25.6.2012
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Negahan se sieltä odotetusti tuli testiin.
Seuraava yritys elokuussa.
Eipä siitä sen kummempaa sanottavaa. Aion viettää railakkaan kesän mieheni kanssa ja keskittyä lomailuun, pupuiluun ja kaikkeen kivaan. Viimeinen PAS sitten elokuussa, ja sitten mietitään elämää uudelleen ;)

Sintu74: Flagylin tiedoissa muistaakseni on, ettei saa käyttää raskauden ja imetyksen aikana. Varmista lääkäriltäsi. Käsittääkseni punktio voidaan tehdä, mutta siirrosta en ole varma...
Mulla hiivatulehduksen kaltaisia oireita aiheutti Lugesteron ja se kutina osoittautuikin pähkinäallergiaksi. Ilmeisesti lugeissa käytetään pähkinäöljyä tms.
 
Negahan se sieltä odotetusti tuli testiin.
Seuraava yritys elokuussa.
Eipä siitä sen kummempaa sanottavaa. Aion viettää railakkaan kesän mieheni kanssa ja keskittyä lomailuun, pupuiluun ja kaikkeen kivaan. Viimeinen PAS sitten elokuussa, ja sitten mietitään elämää uudelleen ;)

Sintu74: Flagylin tiedoissa muistaakseni on, ettei saa käyttää raskauden ja imetyksen aikana. Varmista lääkäriltäsi. Käsittääkseni punktio voidaan tehdä, mutta siirrosta en ole varma...
Mulla hiivatulehduksen kaltaisia oireita aiheutti Lugesteron ja se kutina osoittautuikin pähkinäallergiaksi. Ilmeisesti lugeissa käytetään pähkinäöljyä tms.
Siirto sattus maanantaiksi. Nyt on vasta keskiviikko menossa eli eikö tuon tulehduksen ehtis hoitaa maanantaihin mennessä?
 
syssy kuulostaa hyvältä sinun kyytiläinen - onnea matkaan ja pitkää pinnaa piinailuun! Toivottavasti nyt käy hyvin!

Sintu74
no just, kylläpä epäsopivaan paikkaan sattui hiivatulehdus ! Toivottavasti tilanne selviää ja pääset punktioon ja siirtoon sitten ihan normaalisti!

nuppuskalle tsemppiä kans hirveesti! Toivottavasti tämä systeemi sitten olisi se teille sopiva :)

Hautomo76 tosi kurja juttu se nega :( Toivottavasti teidän kesästä tulee mahtava ja ikimuistoinen ja sitten tuulettuneella sielulla ja sydämellä uuteen yritykseen elokuussa.
Tuossa sanassa ´viimeinen´ on sellainen haikeansuloinen vivahde. Itselleni oli ainakin tosi iso asia tehdä lopulta päätös päättää hoidot johonkin.
Toivottavasti ihme kuitenkin vielä sattuisi teidänkin kohdalle. Mukavaa kesää !
 
Hienoa Sintu että suunnitelmat pitää kuitenkin! :)

Kaarne :hug: toivotaan vielä parasta.

Hautomo, pahoittelut :( levollista kesää teille!

Pikaisesti omat: hcg 408 tänään pp14! Ultra 4.7. En voi mitenkään uskoa tätä! Viimeisen hoidon viimeinen alkio! 15. alkio. Onko tää jotain unta? Täytyy olla.

Iloksi, sun päiväkö on sitten huomenna???? :) Äääääk, mä en kestä odottaaaa!!!
 
Hautomo suurensuuri halaus <3! Toivottavasti saatte vietettyä mukavan kesän ja syksyllä sitten uusin voimin, jos niin päätätte tehdä!!

Siirrossa käyneille isot tsempit odotukseen! Se on kyllä todella piinaavaa aikaa, kuten kaikki meistä tietää!

Iinamiina hieno arvo!!!!!!!! Wau! Onnea matkaan! Mulla on ultra 5.7 jos kaveri päättää matkassa mukana kestää. Lääkäri ei ole vielä soittanut tänään, mut huomenna käyn mehiläisessä joka tapauksessa. SIllon mullakin pp14. Kai se arvo sitten jotain kertoo.

Iloksi huomenna, huomenna huomenna ;). Jännää!!!

*muoks* tein äsken apteekin kasettitestin. Herkkyys on 20.. Pissa oli kyllä ilmeisesti aika laimeaa vaikka 3h pidätinkin, koska oli niin vaaleaa. Testiin ei tullut kontrolliviivan vahvuista viivaa, mutta viiva kuitenkin. Sanoisin että selkeästi positiivinen, mutta ei todellakaan vahvalla viivalla. Kyllä mieskin heti viivan näki eli selkeä se on. Aamulla tein clearbluen ja se oli hiukan vahvempi kun lauantainen. Pikkuisen kyllä huominen jännittää.. pahoin pelkään ettei tässä hyvin käy. Odotin jo kontrolliviivan vahvuista viivaa. Digistestiä en uskalla tehdä kun tieto "raskaana 1-2 viikkoa" ei just nyt auta mua ollenkaan.

On tää vaan piinaavaa =/
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä