Hoidot Kys 2014

Hieman omaa napaa: tänään ois pitänyt olla alkionsiirto, mutta yksikään alkio ei selvinnyt sulatuksesta. Ensimmäinen hoito jäi yhteen ainoaan siirtoon ja pettymys on kova. Kyselin heti et millon seuraavan hoidon voi tehdä ja se menee helmi-maaliskuulle :/ Hoitaja lässytti puhelimessa, että tekee kropalle ja mielelle hyvää toipua ekasta hoidosta, mutta paskat, pää leviää tähän ainaseen odotteluun. Että sillain. Suuret sempit ja onnea teille hoitoihin! :) Ps. ymmärrykseni vahinkoraskauksiin on haihtunut taivaan tuuliin: miten _kukaan_ voi koskaan saada lapsia tahkoamatta yli kaksi vuotta?
 
83
Havina: Otan osaa :hug: voin vaan kuvitella mille toi tuntuu. Meillon kans vaan kolme alkioo pakkasessa, yhtään siirtoo ei oo viel päästy tekee sen hyperin takia ja mä pelkään NIIN paljon ettei noi alkiot selviä sulatuksesta :| Ko ajattelenki asiaa et ei päästäs ollenkaan siirtoon ni alkaa rintaa puristaa ja tuntuu ettei henkee saa :|

Tänään tosiaan alotin terolutit, sen jälkeen 10 pv zumenonia, sen jälkeen sit siirtopäivän suunnittelu. En oikein osaa ilota asiasta ko tiedän että kaikki päättyy karvaaseen pettymykseen.. TAAS!!!
 
83
kuuskuskuuskus: Mulle ML sano joskus tässä että käytännössä sillä ei ole mitenkään suurta merkitystä aloittaako pistokset 2.3.4 vai 5 päivä kunhan ne aloitetaan jossain tuolla välillä.

Meillä alkoi tänään zumenon, ens viikolla sitten kontrolli ultra ja PAS aika. Jotenki oottaa niin kovasti mut sit pelottaa että kestääkö ne pakkaspikkuset sulatuksen. Pettymys tässävaiheessa on suurin jos ei päästä koko siirtoon.

Caro87: Mikäs sulla on tilanne?
 
Ahaa...no oispa toikin selvinny kysymällä :D huomenna 0-ultra ja piikitysten aloitus. Ei oikein mene päähän että oikeesti tässä mennään hoitoa kohti rytinällä...no ehkä hyvä niin, en ole stressannu mitään enkä odota mitään. Tuleepa tämäkin lääkekombo kokeiltua ja pääsee elämään elämäänsä.
 
83, pe käyn polilla ja kait selviää tuleeko tästäkään kierrosta mitään vai siirrytäänkö IVF. Ite oon kyllä varma että siihen pitää mennä. Kauhistuttaa valmiiks jos siihen tarvii kauan jonottaa. Toisaalta taas ei jaksas yhtäkään pettymystä enää.

Kovasti voimia kaikille hoitoihin!
 
83
Caro87: Siis onko sulla nyt joku ovulaatioinduktio menossa? Mä kyl ihmettelen miks sua ei oo laitettu jo sinne jonolle kun meidän tupsautettiin sinne heti ekan käynnin jälkeen. Eli en käytännös kerenny syödä ko clomit ja letrot 2 kiertoo ja sit oltiinki jo IVF:ssä. :O Toisaalta harmittaa ettei letroja voinu kokeilla kaemmin ko ne kuitenki toimi.. mutta toisaalta oon ajatellu että nyt jos PAS ei tuota tulosta ni voi sit uutta IVF-hoitoo ootellessa popsia taas niitä letroja :)
 
83, joo siis letroja taas kokeiltiin. Sen kuurin söin ja kävin ma kp 10 ultrassa jollon ei ihmetykseksi löytyny johtofollia vaikka tähän asti tällä annoksella on toiminu. Nyt sit jatkoin menopuria kp 10 eteenpäin eka 150iu ja sit 75iu. En kyllä ymmärrä miks kun ei sillon aikasemmi tolla annoksella ruvennu valikoitumaan. Toiseen tänään tajusin että jos menopuria tarviiskin jatkaa ei mulla sitä reseptillä enää ole ja se on täällä apteekissa tilaustavaraa. Et en tiiä saisinko sitä mistään jos huomenna tarviiskin. No oon kyl ihan varma ettei siellä mitään kasva. Että joskus lääkkeet ei toimi vaikka olis aikasemmi toiminu. Epäilen kyllä että oisko estrogeenia liian vähän kun ei teroillakaan menkat alkanu. Saa nähä kauan joudutaa jonottaa, tuntuu että jotkut on siltiki päässy nopeesti IVF hoitoon.
 
Jatkan nyt itseni perään: Polilla käyty ja täysin ylläripyllärinä hoito muuttuu nyt IVF:ksi :O Mä olin ihan sata varma ettei siellä mitään ole pienistä nippailuista huolimatta, kun niitä on monesti ollut vaikkei mitään kasva. Noh nyt siellä on oikealla ja vasemmalla yhteensä 9 follia kooltaan 10-12mm, kuusi taisi olla noita isompia. Koska on ollut koko ajan se riski, että pistoksilla joudutaan IVF tekemään niin nyt sellaseen päästään/joudutaan vaikka kuulemma ensi viikko on tosi täynnä punktioita. Tänään joudutaan miehen kanssa käymään pikana verikokeissa jossa katotaan infektiotaudit, että kerkeää ennen punktiota. Maanantaina käyn vielä polilla ja samalla saadaan miehen kanssa se info. Keskiviikkona luultavasti punktio. Tänään alotan olgalutranin josta unohdin kysyä, että pistetäänkö samaan aikaan ja minne. Selosteessa luki, että samaanaikaan muiden pistosten kanssa ja, että reiteen pitäs ihon alle pistää. Hui en mä sinne halua tökkiä.. pitää se vielä varmistaa voiko mahaan tuikata. Niin ja menopur jatkuu 75ky maanantaihin asti myös. En tiedä oonko innoissani vai kauhistuttaako enemmän. Moni asia vielä pitää kuitenkin mennä putkeen.
 
83
Caro87: Hienoa että pääsette punktioon :) Mille päivälle teillä on ivf suunniteltu. Toivotaan että follit kasvaa nyt reippaasti että on sitten mitä kerätä. Oliko puhetta että voiko ne tehdä sulle tuoresiirtoa?
 
83, tänään käytiin polilla, 6 isompaa valmista tällä hetkellä oli ja muutama vähän pienempi josta ei vielä voi sanoa kerkeääkö mukaan. Tänään pistän pregnylin ja ke punktio. Vähän turhan vähän rakkuloita mun mieleen, mutta tänää MHkin kehui, että on niin kauniit rakkulat, että kannattaa punktioida ja kun mun munasarjoilla riski on, että tulis kymmeniä puolelleen. Ja tosiaan hyperin riskiä ei ole niin tuoresiirtoonkin päästään mikäli siirrettävää tulee. To olis jo siirto, koska pe siellä ei toimintaa ole, en muista enää miksi. Pitää vaan toivoa, että noista rakkuloista munasolut löytyy.
 
83
Jei.. aika jännittävää. Mäkin kävin tänään polilla ja PAS olis ens viikon tiistaina. En kyllä jotenkin osaa oottaa koko siirtoo saati jotenki olla innoissaan asiasta kun mulla on aika vahva tunne siitä ettei alkiot selviä sulatuksesta eikä koko siirtoa voida tehdä. Olishan se turhan hyvä ollakseen totta jos joku asia edes näissä hoidoissa menisi niinkun pitäis. Pidän Caro sulle peukkuja että pääset jännittämään alkaako raskaus vai ei :hug:
 
Carol87 Oho!! Aikamoiset juonenkäänteet!
Miten eilen meni? Pääsittekö punktioon? Kuinka kävi?
Toivottavasti meni hyvin ja pääsitte tänään siirtoon!

83 Sinulla kans jännät paikat! Toivottavasti pääsette siirtoon!

Omaa napaa
Minä pyörähtelen täällä vähän satunnaisesti, kun vielä omaa hoitoa odotellaan. Nyt pitäis seuraavat menkat sitten ilmoittaa sinne polille, kun varmaan tulevat loppukuusta/joulukuun alusta ja sen mukaan varmaan sitten suunnitellaan seuraava hoito.
Juuri nyt on meneillään ovisaika, jota koitetaan kotikonsteinkin hyödyntää, vaikka se aina onkin ihan ollut hyödytöntä.
Samalla on nyt sit käyty läpi vähän vuosien myötä tullutta seksikriisiä, kun minulta hävisi vuosiksi halut, mut nyt ovat pikkuhiljaa ehkä palaamassa.
Olishan se villiä, jos raskaus alkaisikin tästä kotikonstein (clomikierto menossa) ja selvittäisiin ilman hoitoja, mut vuosien kokemus kertoo, että niin ei kyllä käy.
Silti vaan ei voi olla yrittämättä.

Mut hei! Tulkaa kertomaan miten on käynyt!
 
83, oliko teillä alkiot samassa oljessa vai miten? Hirveästi tsemppiä ensi viikkoon, varmasti jännittää kamalasti!

RiiMini, kyllä sitä niin monesti kuulee, että onkin tärpännyt hoitotauolla ettei se täysin mahdotonta ole :) Tutulta kuulostaa tuo ettei seksiä tee niin paljoa mieli.. Itsekkin kyllä haluan miestä samalla tavalla kuin ennenkin, mutta väistämättä hoidot on vähän laskeneet lipidoa. Musta tuntuu jotenkin niin rikkinäiseltä, kun en pysty luonnollisella menetelmällä lasta antamaan.

Muistin väärin follien määrän sillon kun viimeksi kirjottelin, isompia oli sillon 3 ja vähän pienempiä muutama. Tarkistin papruista vielä, että ihan höpöjä kerroin :D Oli siis loppuunsa aika epätasaisesti kasvaneet, taitaa olla yleistä lyhyellä kaavalla ja meilläkin kun ei edes tarkotuksella tähän menty.

Itse punktio oli todella kivuton ja helppo, mies oli ihanasti tukena siellä :) Ainoa vaan, että punktion jälkeen multa tuli normaalia enemmän verta pistokohdasta ja jouduin jäämään tarkkailuun siihen toimenpide huoneeseen joksikin aikaa ja lääkäri laittoi "tamppoonin" tyrehdyttämään vuotoa. Onneksi tikkejä ei tarvittu. Tarkaa määrää en tiedä montako punktoitiin, mutta muutama. 3 solua saatiin, kaikissa isoimmissa oli ja pienimmissä ei. Kai jäivät liian pieniksi.

Eilen kädet hiestä märkänä oottelin koko aamun, että tuleeko puhelu ettei päästä edes siirtoon. Meillä aika oli iltapäivällä, että sai tosissaan jännittää.. Meillä siis 3 solua sillon löyty, kaikki olivat hedelmöittyny, yhteen kuitenkin oli päässyt kaksi siittiötä mutta kaksi muuta normaalisti. Eilen siis siirrettiin yksi, parempi näistä kahdesta mitä nyt pysty sillon sanomaan, kun jo seuraavana päivänä siirrettiin. Tällä alkio oli jossain esijakautumisvaiheessa tms en muista miten lääkäri selitti Toista jäätiin seuraamaan tähän päivään asti ja äsken tuli puhelu, että se alkio pääsi pakkaseen Jotenkin niin huojentunut, että meidän solut edes sopi yhteen ja päästiin näinkin pitkälle. Nyt vaan pitäs jaksaa vielä jännittää lopputulosta.
 
83
Caro87: Voi että tsemppiä sinulle. Toivotaan että jakautuminen jatkuu ja alkio kiinnittyy normaalisti. Ootko kattonu mitää infoa onko paremmat/huonommat/samat mahikset raskautua seuraavana päivänä siirretystä alkiosta? Jännittää kyllä niin hirveesti sinun puolesta :D

Enpä ole tullut koskaan kysyneeksi että onko samassa oljessa. Erikoistahan se olis että ne ois kaikki pakastettu samaan ja vaatis sulattamisen kerralla :O

Mulla pyörii koko aika mielessä mun venäjältä lähtöisin olevan hierojan sanat (joku meedio tuntus olevan kun tietää musta paljon sellasia asioita mitä KUKAAN ei VOI tietää) Mut kuitenki hieroja sano reilu vuos sitten mulle että "sulla ei ole nyt lapsia mutta vuosi kaksi eteenpäin sinulla kaksi kaunista lasta". Ja siis tämä samainen ihminen sano mun mennessä ovesta sisään että "ohho, sulla on menkat, ei voi hieroa, kohtu suuttuu". Enkä mä ollu hälle menkoista maininnu. Tän oon sit kääntänyt tähän PAS hommaan että tää eka epäonnistuu ja sitten tokalla kerralla siirretään kaks josta tulee kaksoset :D alan varmaan olee hulluuden partaalla jo itsekkin.
 
83, heh ihana hieroja sulla :) ei paljoa kainostele, itse ainakin uskon että joillain ihmisillä on joku intuitio tietää asioita :)

Aika vähän netistä löytyy tietoa aikaisemmin siirretyistä, yleensähän julkisella 2 päiväisenä siirrettiin, mutta tosiaan nyt oli pakko siirtää seuraavana päivänä. Onneksi jakaantuminen oli alkanut. Lääkärin mukaan ei ole mitään väliä vaikka nyt jo siirrettiinkin, tiedä sitten. On varmasti näin tehty joskus muullonkin jos sattuu viikonlopuksi siirto tms.
 
83
Caro87: Kattelin tossa terveysporttia yms ja huomasin sieltä että toisilla on yleinen käytäntö että siirretään seuraavana päivänä. Ja samalla laillahan se luonnollisessa raskaudessakin on siellä kohdussa koko aika niin tuskin sillä merkittävää haittaa ainakaan on että on siirretty noin. Mie niin toivon että saadaan taas yks onnistuminen lisää :) <3 Olishan se aikamoinen joululahja :)
 
Havina: pahoittelut ettette päässeet siirtoon. turhauttavaa varmasti odotella kevääseen asti :(
Caro87 nyt laitetaan täälläkin kaikki sormet ja varpaat ristiin sun puolesta! Tsemppiä piinailuun.
83:lle myös tsemiä ja onnee että pääsette siirtoon.

Täällä hiljaiseloa ihan tarkoituksella tällä saralla pidetty. Koittanut nauttia elämän muista kivoista asioista. Etelässäkin tuli käytyä ja pikkujouluja juhlittua. Menkkoja ootellessa siis, nyt kp 42. Seuraavaan kiertoon on suunnitteilla siirto.
 
83
Hei vaan. 2 alkiota sulatettiin ja molemmat selvis, molemmat oli lähteny jakautuu ja laatukin parantunut :)
ainoo mikä oli miinusta oli limis joka ei ollu kasvanut ko nipinnapin 7 milliin. MH kuitenki sano et siirto voidaan tehdä ja nyt sit läpsin itteeni estradot laastareita ja syön zumenonia ja lugesteronit alapäähän.. :D MH oli luottavaisin mielin et ei oo mahoton ajatus etteikö alkio kiinnittyis vaikka olikin ohut limis.. niin jännittävää :O
 
83, hienoa!! :) jospa se limiskin kerkeis vähän vielä vahvistua. Siirrettiinkö sulle molemmat?

Mä on välillä toiveikas ja välillä tuntuu ettei nytkään onnistu. Jotenkin ajattelen, että mun pitäs jo nyt tietää, että on tärpänny. Ja nyt on siis pp5. Tuskin nyt hirveitä oireita vois vielä ollakkaan ja ne mitä on voi muutenkin tulla nosta lugeista. Silti ajattelen, että kyllähän jotain pitäs olla. Eikä kaikilla edes ole oireita enne plussaa. On tää piinailu kauheeta..
 
Oho täällähän on tapahtunut vaikka mitä, useempi piinailijakin mukana...tsemppiä ja onnea matkaan! Meillä punktio huomenna, perjantaina siirto ja siitä se helvetti sit alkaa. Harmi ettei nyt saatu pitkää viljelyä ku toi punktio meni keskiviikkoon saakka, kasvo follit niin hitaasti. Mut saadaan kahden alkion siirto, jos nyt ees se kaks alkiota saadaan. On sen verran huonosti aiemmissa hoidoissa tullu ja menny muutenkin persiilleen, joten en tästäkään oota mitään. Meillä siis viimenen hoito menossa, tääkin on semmonen päätös tälle-saagalle hoito ettei jälkeenpäin kaduttais ettei yritetty.
 
83
Caro ei siirretty ko toinen, toinen laitettiin takas pakkaseen :) minä oon ajatellu että en ajattele koko hommaa ennenko sit testi päivänä.. jotenki muutenki niin outo olo kun ei ees oo oikein tajunnu jännittää koko hommaa :O enempi stressaa tuo lääke arsenaali et muistaako kaikki ottaa oikeeseen aikaan :D levollisin mielin...
 
Tervehdys kaikille pitkästä aikaa!

Olen tässä viime kuukaudet vietellyt hiljaiseloa palstan suhteen, välillä käynyt aina kurkkaamassa teidän muiden kuulumisia! Ja täällähän on ihan mukavasti hoidot edenneet ainakin osalla ja myö muut sit vielä ootellaan :) Eli 83 ja Caro87 onnea ja kärsivällisyyttä teille piinailuun, hienoa että pääsitte molemmat siirtoihin asti! Caro87 sulla on käynyt ihan tuuri että pääsit ivf:n "lennosta" :), me ollaan nyt syyskuusta asti oltu jonossa ja helmikuussa vasta sitten ivf:n, jos ei sitä ennen tärppiä käy. Toisaalta sitä toivoo pääsevänsä sinne nopeammin ja toisaalta taas ajattelee, että jospa se hyvä tuuri kävisi ennen sitä. Mut kylhän tää odottelu aina niin tympeeltä tuntuu, varsinkin kun tuntuu et on hankalaa saada ajatuksia muihin asioihin näistä hoidoista, toiveista ja odottelusta.

Kuukuskuukukselle tsempit huomiseen siirtoon ja Havinalle ja RiMinille hoitojen odotteluun, jospa sielläkin tärppäisi ennen ivfää :)

Oma tilanne. Meidän syksy on edennyt edelleen clomeilla ja menopurilla ja folleja on kasvanut aina se yks/kaksii, kaikki ollut siltä osin reilassaan, mut ei vaan plussaa näy. Sillon elokuussa, kun olin jo sen 6kk syönyt clomeja, sanoi MH että lähdetään testaamaan menopuria, että miten reagoi sillä. Kyllähän noi munasarjat aktiiviset on olleet, eli välillä useampia rakkuloita alkukierrossa, mutta ovulaation aikaan yleensä aina vain se yksi valikoituneena. Jos olisi MH ollut koko syksyn lääkärinä, niin veikkaan että varmaan oltaisiin jo ivf:ää tekemässä, mutta sitten välillä tuossa syyskuussa olikin lääkärinä JH jotain, joka sitten laittoi taas clomit alkukiertoon ja niiden lisäksi muutama päivä menopuria ja pregnyl. Sekin toimi ihan ok, mut clomit kyllä kuivattaa alapäätä ihan selvästi. Joku luomukiertokin siellä oli välissä ja siinäkin tuntui ovis tulevan ihan ajallaan.

Nyt sit tähän kiertoon soitin ja pyysin kysyä nimenomaan MH:lta että voitaisiinko edetä pelkästään Menopurilla, kun tuo clomifen on minun osalta kyllä niin nähty ja koettu 8kk käytön jälkeen, kun sitä ei tietääkseni edes niin pitkään saisi käyttää. Tosin on siellä onneksi ollut taukokiertoja välissä. MH sanoi että totta näin, että edetään pelkällä Menopurilla. Kysyin myös kun ultraan menin tän viikon maanantaina, että olisiko mahdollista kokeilla inseminaatiota, kun tuskinpa siitä mitään haittaakaan olisi. Meille oltiin siis sanottu ettei inssistä olisi mitään extra hyötyä koska miehen siittiöt ovat normaalit ja hyvin liikkuvat. Mut jotenkin sit kuitenkin on itellä semmonen mutu tuntuma, että pääseekö ne kuitenkaan sinne perille asti ja onko emättimen ph kunnossa ja onko siellä tarpeeksi limoja niille uida jne. jne. ja jotenkin sit vaan halusin että voitas edes kokeilla tuota inssiä, kun eihän se ota jos ei annakaan. Ja mitä oon muilta palstoilta lukenut niin siellä on monille selittämättömille kuitenkin tehty inssejä ennen ivf ja siellä on myös tärppejä käynyt, eli toivoa pitäisi olla.

MH sanoi että kyllä se inssi voidaan tehdä (jos ei tulee yli 2 rakkulaa) ja hänen kanssaan jutellessa tulee kyllä aina niin hyvä mieli koska hän oikeasti kuuntelee asiakasta ja ottaa tämän ajatukset ja tuntemukset huomioon. Olen itseasiassa sanonutkin hänelle siitä, että miten mukava hänen kanssaan on asioida ja jutella asioista. Hän tuntuu kaiken kiireen keskellä huomioivan jotenkin niin yksilöllisesti ja kohtaa potilaan niin ihmismäisesti, sen sijaan että kohtaisi potilaan potilaana massojen joukossa. En tiedä voiko MH:ta yksinkertaisesti kehua liikaa :) Itsellä ainakin niin hyvät kokemukset hänestä. Harmi vaan, ymmärrettävästi tosin, että on jo siirtynyt pääsääntöisesti hallinnollisiin ja opetuksellisiin tehtäviin ja siinä mielessä hienoa että juuri hän opettaa ja kouluttaa tulevia alan ammattilaisia!

Maanantaina, eli kolme päivää sitten, oli molemmilla puolilla 12mm follit ja oikealla useampi 10mm. Tänään aamulla kun kävin niin oli enää vasemmalla johtofolli 17mm ja oikealla useampi pienempi jotain 13mm, eli ne olivat selvästi jääneet pienemmäksi. Eli ilmeisesti oman kehon luonnonlaki siellä kans vissiin ihan hyvin toimii kun aina vaan tuo yksi folli johtamaan, vaikka lääkitty kierto onkin. Kai niitä sitten isommilla annoksilla tai pidempään pistämällä, saa useampia kasvamaan isommaksi, jos joskus siihen ivfn joudutaan/päästään. Tänään pistän vielä Menopurin illalla, sitten olen pistänyt yht. 9 päivää ja huomenna perjantaina on inssi. Ovulaatio osuu vasta lauantaille tai sunnuntaille, mutta MH sanoi että inssin voi kuitenkin ihan hyvin tehdä huomenna "valmiiksi". Itsellä ei ole oikeastaan sen enempää toiveita tähän kiertoon kuin muihinkaan, mutta kuitenkin hyvä mieli kokeilla jotain "uutta". Kun nuita kalliita lääkkeitä kuitenkin käyttää (lääkekatto juuri täyttynyt tältä vuodelta), niin tietääpähän ainakin tässä kierrossa että uimarit ovat varmasti päässeet asemiin sinne minne kuuluukin ja loput jää sit taas luonnon hoidettavaksi. Eli pienen pieni toivo, mutta vain hyvin realistinen sellainen.

Nyt ei muuta kuin tsempit kaikille, täällä varmaan kaikki jännätään nyt ensimmäisenä et miten teille Caro87, 83 ja Kuukuskuukus käy, kaikille on peukut pystyssä :)

Palailkaahan kertomaan miten hommat etenee!!!
 

Yhteistyössä