Hoidot Kysillä

Ei tullut ovulaatiotestiin plussaa tänäkään aamuna..
Huomennakaan jos ei tule, niin taitaa jäädä inseminaatio (suunniteltu) tekemättä.. Perjantaina olisi aika varattuna.. Mutta jos ei tuolloin inssi onnistuisi, niin ilmeisesti käydään ihan muuten sitten sillä ajalla..
 
Peppilottasikuriina toivottavasti täti tajuais tulla oikeeseen aikaan, jos et kerta oo raskaana!

Katmis ja pohtijatar tsemppiä b:)d

Arcatha toivotaan, et viivat pian tummuis ja saisitte tehtyä sen inssin!

on: käytii tänään siel kysillä ekaa kertaa ja jäi tois sekava ja epäselvä olo..onnellinen olen kuitenkin sen vuoksi, et mieheltä löytyi siittiöitä (a0+b20milj) ja mä olin ultran mukaan ovuloinu..labrat mulla ok paitsi prolaktiini koholla niin oli myös keväällä..
enskiertoon aukiolotutkimus ja miehelle kontrollinäyte loka-marraskuun seutuun
puhuivat että luomunakin on mahdollista tulla raskaaksi, mutta inssiä kokeillaan ensin, jos mulla tuubat auki..

Mitenköhän todennäköistä on tulla luomuna raskaaksi, jos nopeasti liikkuvia ei ole yhtään ja hitaita 20milj? Tiedän, et eihän siihe raskautumiseen tarvita, ku se yks...mut mietityttää tuo kuitenki
 
kiitos tsempityksestä!Halleberry, et oo kuule ainut jonka pää oli pyörällä ekan kysin keikan jälkeen. Siellä on aina vähän kiire ja aina vähän myöhässä ajat ja siihen omat jännitykset päälle, niin ihmekkös tuo jos hämmästyttää ja kummastuttaa. Mut kyllä se siitä, netistä löytyy onneksi hyvin tietoa, etenkin tältä palstalta, niin asiat alkaa selkiintyä.
Minulle siirrettiin tänään 2 alkiota, toinen 2 ja toinen 4 soluinen. Pakastimeen ei jääny mitään, mutta tyytyväinen olen noistakin. Ehkä ensi kerralla kokeillaan lyhyttä kaavaa ja eri lääkkeitä, että saatais vähemmän muniksia ja olisivat toivottavasti parempi laatuisia. Nyt siis vain 15 munasolusta 2 siirtokelpoista. Mut oishan se voinu huonomminki mennä :kieh: ja toivottavasti ensi kertaa ei tule...
 
Kahden alkion siirto tehtiin eilen minullekin. Samoin kuin Pohtijattarella, matkassa on yksi hyvä 4-soluinen ja toinen huonompilaatuinen alkio (joka olisi muuten mennyt roskiin!). Meilläkään ei tuo alkiotuotto ollut kovin kummoista: 11 munasolua, 2 alkiota, pakkaseen 0. Plääh. Mutta parempi näin, että jotain on kuitenkin matkassa ja saan ainakin kaksi viikkoa olla raskaana :D

Toivottavasti Arcathan ovistesti on vahvasti plussalla ja pääsette inssiä kokeilemaan. Halleberry, muista että siittiöiden laatu voi vaihdella tosi paljon eri näytteissä. Mun mies on saanut yhden täydellisen murskatuomion ja sen jälkeen näytteiden laatu onkin ollut erinomaista... Tietty elämäntavat (esim. tupakointi) vaikuttavat, mutta yhden analyysin perusteella ei vielä kannata heittää kirvestä kaivoon! Tsemppiä :)
 
HaLLeBeRRy Heip, juu täti tuli kylään ja soittelin jo KYS:ille. Meillä on sama juttu, miehellä on a luokkaa 0 ja b suurin osa. Yks inssi takana ja toiseen kohta sitten mennään. Meillekin sanoivat että luomu voi olla mahdollista. Saas nähdä kuin monessa käydään...puhuivat kyllä jo viimeksi kovimmista hoidoista. Onnea matkaan teille!
 
Ei tullut tänäänkään plussaa.

Itkien töistä soitin kysiin kun ajattelin, ettei meillä ole sinne mitään asiaa..
Hoitaja kuitenkin sanoi, että miehen tulee antaa huomisaamuna labraan näyte puoli kymmeneen mennessä ja meillä pari tuntia siitä yhteinen aika. Lääkäri katsoo kuulema ultralla mikä tilanne ja löytyykö follikkelia? ja mahdollisesti voidaan antaa myös irrotuspiikki?

En ymmärtänyt.. Tehdäänkö siis inssi vaikkei plussaa tulisikaan testiin? Eli voiko ultrassa sittenkin tulla toivomamme uutinen ja inssi voidaan tehdä?

Vatsa ollut todella kipeä tämän ja eilisen päivän. Itku herkässä ja mieliala vaihtelee. Voihan se plussa tulla vielä huomisaamuna..

Tekeekö inssi kipeää?
 
Arcatha Voihan se olla että siellä se folli kasvaa ja on hyvän kokoinen niin suat irrotuspiikin ja inssinkin vielä kaupan päälle...Mahaanhan voi koskea kun se folli kasvaa, mulla ainakin koskee aina niissä kierroissa kun on folleja ja ovuloin. Inssi ei ainakaan mulle tehny kauheen kipeetä..Kannattaa yrittää olla rentona...Hyvä neuvo kun ei iteltäkään tainnu onnistua..

:LOL:

Oma napa: Ei erikoista pp8 menossa. menkkamaisia juilintoja vattassa et kai se täti sieltä kurvaa jossain vaiheessa. Tuleeko menkat jos käyttää lugeja?
 
Missäköhän dream menee? :) Jännittää sen puolesta huominen testipäivä :D

Arcatha Kannattaahan se ultralla kattoo, että missä vaiheessa kiertoa ollaan, jospa munis tässä kierrossa kypsyy ja irtoaa myöhemmin. Ja follikkelia voidaan kypsyttää tolla Pregnylillä, että lähtis irtoomaan. Kyllä ne keinot siellä keksii, että pääsette inssiin :hug:

Halleberry Miulla on mutu siitä, että juuri tuo 20milj. on minimäärä siittiöitä, joilla voi nainen tulla raskaaksi luomuna. Mutta älä miun mutuihin luota vaan ota asiasta selvää niin pääset miettimästä :)

( . ) Mie edelleen syön Femodeneja. Vielä kuukauden verran ja sit lähtis hoitokierto käyntiin.
 
Tänään varmistu verikokeella nega...kuten arvata saattoi...
Vielä luultavasti yksi hoito edessä. Toiveet on kyllä täysin nollassa. Jospa meille kuitenkin jotain kautta joskus pienokaisia tänne tyhjään kotiin siunattaisiin.

Hirveästi voimia jokaiselle tällä tiellä!

Paljon Onnea matkaan kyytiläisten saaneille!! :heart:

Värikästä syksyn jatkoa!
 
pahoittelut dream09 :hug:

voimia teille myös.


itselläni nyt sumuttelut kestäneet viikon. ihan hyvin on mennyt
mutta jostain syystä menkkakivut on nyt koventuneet aikas pahoiksi.. pari päivää ollut sellaisia juilimisia että on jalat lähteä alta. Onkohan tää nyt sitä että endo voi vähän pahentua hoidon alussa?? Kumpa ne menkat jo alkais niin pääsis näistä kivuista... Tissitkin ihan julmetun kipeet =)

Kyllä tää perk**e kestetään, kaikki kivut ja säryt. :D

peukkuja kaikille kyytiläisen saaneille :flower:
 
dream09 voimia askeleisiinne kohti tulevaa! :hug:

***

Niinhän me sitten Kysillä käytiin. Mies kävi Kuopioon saavuttuamme antamassa näytteen ja kaupungilla pyöriessämme tuli puhelu, että pääsisimmekö kuitenkin hieman sovittua aikaisemman. Ja sopihan se meille :)

Lääkäri oli todella mukava! Ei ollut tämä lääkäri ollut meillä aikaisemmin. Nimeä en muista.

Mieheni näytteessä osa siittiöistä oli kuolleita, siittiöitä oli vähän ja vähäisetkin olivat hitaita. Eli pesutestauksen jälkeen tulos jäi lääkärin mukaan huonoksi, mutta totesi, ettei hän tarkoita, etteikö silläkin voisi raskautua.

Ovulaatiotestien negatiivisuudesta huolimatta saimme myös hyviä uutisia:
Lekuri sanoi juuri tänään ovulaation olevan käsillä, todella kaunis ja paksu limakalvo sekä erittäin hyvän kokoinen munarakkula oikealla puolella. Totesi myös, että kun clomien avulla näyttää näin hyvältä, niin tämän painon pudotukseni jälkeen voisi kiertoni olla säännöllinen ilman lääkkeitäkin.

Inseminaatio siis suoritettiin :) Eikä se sattunut lainkaan, ei tuntunut missään. :)
Hoitaja sekä lääkäri olivat molemmat sitä mieltä, että laitetaan perään vielä Pregnyl. Niinpä se pistettiin ja sain vielä itse pistää kun halusin :LOL: Lääkäri kehoitti vielä varmistelemaan kotona parina iltana ;)

Pari viikkoa tässä siis piinaillaan.. Lämmötkin olivat kivasti nousseet joka vahvistaa tunnetta ja lääkärin sanoja ovulaation osumisesta kohdalle. Testaillaan jos vuoto ei ala :)

Jos vuoto alkaa, soittelen uuden kierron alussa jonka jälkeen sovitaan alustavasti jo uudesta inseminaatiosta clomien auttamana. Mies antaa siis myös tuolloin näytteen, myös ns. kontrollimuodossa jotta nähdään onko vielä "laatu heikkoa".

Mutta lääkäri oli siis aivan upea tyyppi! :heart:
 
Kiva Arcantha, että Kysin reissu meni hyvin ja toivottavasti sieltä reissulta saamme kuulla muitakin hyviä tuloksia parin viikon päästä :) Luulen,että teillä on ollu sama lääkäri kun mulla viime kerroilla, ei MH vaan se toinen, jonka nimeä minäkään en kyllä muista. Semmonen iloinen immeinen oli ja asiantunteva. Tosin asiantuntevahan MH:kin on, mutta mie vaan jotenkin vierastan häntä. :| Kauhisteli heti ekalla kerralla käydessään mun raskausarpia ja esitteli niitä harjottelijoillekkin, ja niinku mie olen niitä aina hävenny...Teini-iän lihomisen muistoja). Paljonkos sitä sitten on muuta tarvinnukkaan sen jälkeen, niin tietty etäisyys lääkäriin on ja pysyy.
Täällä pp2 ja noh, ei tunnu miltään. Tai päässä tuntuu, että ei ne oo kiinnittyny kuiteskaan. Kävin eilen parin tunnin pyörälenkinki ajamassa ja sen jälkeen luin jostain sivulta että alkion siirron jälkeen pitäs välttää rankkaa liikuntaa
:headwall: Ärsyttää, nyt takaraivossa jyskyttää, tyrinkö taas.Noh, tuskin se siitä on kiinni, enkä kyllä etes kovaa polkenu. Luotetaan siihen, että kiinnittyy, jos on kiinnittyäkseen.
Dream09 :hug:
 
Pohtijatar ja Katmis toivottavasti pikkuiset kiinnittyvät :heart:

Katmis en todellakaan oo heittämässä kirvestä kaivoon:) on niin hyvä fiilis, että niitä siittiöitä ylipäätään oli *huokaus* gyne vaan sano, et ajotus pitää olla kohillaan, jos aikoo noilla hitailla luomuna jotain saada aikaseks..pitää varmaan ostaa se CB:n digitaalinen ovistesti ja ruveta taas pongailemaan

peppilottasikuriina :hug: tädistä...
okei, sithän mä seuraan mielenkiinnolla miten teidän käy..toivotaan että ei niihin rankempiin hoitoihin tarvitsisi ryhtyä! ja plussaisit pian:)

muskotti toivotaan, et täti ei tuliskaan

Dream:hug: olen pahoillani

Kiin kiitos vastauksesta! Gyne oli sitä mieltä, et tottakai tolla määrällä voi tulla luomuna raskaaksi, kun pariin otteeseen sitä häneltä tinkasin :)
toivottavasti kuukautesi menisi nopeasti, ni pääsisit tositoimiin!

Inkku toivotaan, et kivut hellittäisivät

Arcatha tosi hyvä fiilis tuli tosta sun tekstistä! Toivotaan, että inssi tuottaisi toivotun tuloksen :heart:
 
Arcatha Ihanaa, että keikka menikin hyvin :)

pohtijatar Tuskin sie olet hallaa aiheuttanut kyytiläisillesi pyörälenkillä. Eiköhän sillä raskaalla liikunnalla tarkoteta ihan rääkkiliikuntaa veren maku suussa. Mie pidän peukkuja ja alkiot olis kiinnittyny b :) d

Meillä oli tänään MeandI- kutsut ja arvatkaa auttoko ne ihanat bodyt yhtään tähän vauvakuumeeseen :D
 
dream09 :hug:

Arcatha onnea nyt piinailuun.. hyvä että käynnistä jäi hyvä mieli.

pohtijatar En usko että lenkistä on haittaa..toivotaan että kiinnittyminen tapahtuisi :)

Nyt on pp 11 menkka kivut on kadonneet.. pp 10 testasin negan jollain halppis testillä.. tiedä häntä.. itse asiassa ekaa kertaa käytin minkäänlaista raskaustestiä kun olen aina odottanut menkat, mut en tiedä miksi nyt sorruin sen testin ostamaan. Ei ole noista testeistä hajuakaan mikä voisi toimia jne... En kyllä raskauteen usko tippaakaan ja aika musertavaa katsoa sitä testiä jossa vain yksi viiva.. en taida enää sortua testailemaan. Menen sitten siihen veritestiin.
 
Voi ei muskotti84, tää on just niin tätä. Saitteko työ niitä alkioita monta pakkaseen? Ähhh, sinähän kirjotat että ainokainen. Eli siis yksi jäi pakkaseen?Siirsivätkö sulla tuoresiirrossa yhden vai kaksi alkiota?ja minkälaatuisia olivat?
Meillä meni aika pieleen tämä toinen ivf:15 munarakkulaa, joista 4 hedelmöittyi ja lopulta vain 2 oli siirtokelpoista, toinen 2 ja toinen 4-soluinen. Muissa oli jotain häikkää, vaikka eivät olleet raakoja. Molemmissa hoidoissa on nyt tullut liikaa niitä rakkuloita, mikä huonontaa niiden laatua, enkä usko, että nämäkään kaksi masuasukkia ovat enää tuolla alakerrassa elossa. Täytyisi varmaan seuraava hoito tehdä jotenkin ihan eri tavalla. Tuntuu, että kierretään vaan samaa rataaa, pläääähhh.
 
muskotti :hug: Voimia!!

Miksiköhän meille ei ole koskaan kerrottu alkioiden laatuluokitteluja??Ootteko itse niitä tiedustelleet vai onko lääkäri aina keronu kysymättäkin??Tämä vaan kovasti alko nyt mietityttämään..
 
Kiitos Halleberry

PohtijatarMeillä saatiin 13 munasolua, enemmänkin kai ois saatu mut mä olin niin kipeä et lääkäri sano et ei halua enempää kiduttaa.. 12 oli kypsiä.. Tarkoitus oli että puolet hedelmöitetään normisti ja puolet icsillä mut sit kaikki olikin laitettu normaalisti ja vaan 3 hedelmöitty joista yksi lähti jakaantumaan epätasaisesti joten kaksi jäi. Tuoresiirrossa siirrettiin huippualkio 4 s II(mitä tuo tarkoittaa, lunttasin epikriisistä ) Pakkaseen meni 3s II.

Älä vielä heitä kirvestä kaivoon..Millon sulla on testipäivä? Onko teillä munasolut hedelmöitetty normisti vai icsillä?

Mä yritin pitää omia tunteitani aisoissa et pystysin helpommin käsittelemään tuon pettymyksen, mut on se vaan aika kova pala nieltäväksi. Onneks mulla oli tänään vapaapäivä kun soitin kysille ettei tarvii mennä töihin vollottamaan.
Jotenkin mulla vaan pyörii koko ajan päässä et miten tämä voi olla näin vaikeaa?? Kun koko ajan muut hups vaan tulee raskaaksi.. Mä en vaan jotenkin käsitä että miksi se ei vaan onnistu? :headwall: Ahdistaa kun muut menee elämässä ns. eteenpäin ja itse vaan junnaa paikallaan..
 
sain ens maanantaiksi ajan sinne aukiolotutkimukseen..pelottaa, että se sattuu kauheesti..

epikriisit tuli eilen meille: DG miehen hedelmättömyys siittiötiheys 8,2 milj./ml kokonaismäärä 20,5 milj. a.0%b.29%c.12%d.59% eli muistettiin vähän väärin ulkoa noi vastaukset mulla PRL 779

tilasin eilen, ku alko yk23 CB: digitaalisen ovistestin ja meillä alkaa taas puolen vuoden jälkeen(testailin keväällä n.5kiertoa peräkkäin) nämä täsmäiskut

pitää vaan rukoilla ja toivoa parasta, että meille ja teille pian pikkuiset suodaan...
 
HaLLeBeRRy
Miekin seurailen teidän tilannetta tiiviisti =) Mihin aikoihin sinulla on aukiolotutkimus maanantaina, voi olla että minulla on ovis niitä main niin saatetaan hurrauttaa silloin kysille.
Toivotan onnea teille matkaan!
AAAAAkgh, hyvä kun mustutit, minun pitää tilata kiireen vilkkaan testejä jotta voin alkaa testailee ovista...
 
dreamille, muskotille ja hallelle oikein lämmin :hug: :hug: :hug:

on jäänyt taas vähemmälle tämä kirjoittelu, kun eihän tässä ole oikeastaan mitään, mistä kirjoittaa... käyn kyllä päivittäin lukemassa kuulumisenne!

Halle kovasti tsemppiä aukkariin, toivottavasti ei tee kipeää! *peukuttaa*
 
Dremille, Muskotille ja Hallelle myös täältä halit.

Pohtijattarelle ja Arcathalle tsemppiä piinailuun.

Inkulle hermoja sumutteluun.
Perästä tullaan, aloitan synerlan sumuttelun 30.9 ja ekaa ivf kohti mennään. Punktio oisi siis suuniteltu viikolle 44.
 

Yhteistyössä