Hoitoihin/tutkimuksiin ensikertalaisena alkuvuodesta 2011

Kultapuro hmmm... en tiedä tuosta akupunktiosta, mutta homeopaattisia hoitoja ei saa olla päällekkäin polin hoitojen kans. Tsemppiä kiertoon! d:)b

Tunturihilla vieläkö siellä odottelu jatkuu? Jaksuja :heart:

Mitä kuuluu Melargialle?? Oletko päässyt aloittaan piikittelyn? :hug:

Pinkku meillä kans eka piikki laitettiin hoitajan opastuksella polilla, sen jälkeen piti vasta tulla toimeen omillaan. Minusta sinä olet pistänyt ihan oikeaan kohti... en tietysti minäkään hoitaja tai lääkäri ole :p Meillä neuvottiin, että siihen navan alle olevaan rasvakudokseen kun pistää, paikkaa välillä vaihdellen, niin oikeaan paikkaan se aine väkisellä joutuu. Lääkeaineen laiton jälkeen ei heti saa vetää neulaa pois, ettei neste tule neulan mukana ulos.
Mä olin piikityksen aikaan ihan kamalan itkuherkkä :ashamed: kerranki ostosreissulla itkin ku vesiputous, pelkästään siksi, kun radiosta kuului Johanna Kurkelan biisi :D
Et sinä ketään ole pettänyt, mutta tiedän kyllä tunteen... tämä on nyt osunut meidän kohdalle ja näillä mennään, vaikka meidän matka on pidempi ja kivikkoisempi, me osataan kyllä sitten sitä lopputulostakin arvostaa eritavalla, eiks nii? Tsemppiä :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: Pinkku-84
odottelu jatkuu, päivällä supisteli ja koski mahaa ja selkää muutenkin ku supistellessa, luulin jo että mennään mut eiei :/ no, sairaalakassi on ainakin nyt pakattu viimestä juttua myöten.

oli sen verran kovat kivut että sai ihan hengittelemään keskittyä, mut laantuivat.

40+5
 
mä oon piikitelly vähän niinku oikeasta vasempaan. niinku puoli ympyrä ja tietty alakautta. Tänään piti sit vähentää puregonia 150IU, alotus 175IU. Paljonko teillä oli alotu? mä oon taas tänäänitkeskelly. Alkaa liikaa kaikkea pukkaa päälle. Harmittaa kun mies ei oo täysillä mukana missään.
 
Pinkulle :hug: Entäs jos sanoisit miehelle silleen nätisti että tartteet hänen tukeaan? Auttasko? Onko hän ollut mukana noissa ultrissa? Jos se herättelis mukaan touhuun..? Jaksuja! Ei kuulosta kyllä kivalle tuo itkuherkkyys :(
Onko sinulla milloin eka folliultra? Onko tullut mitään tuntemuksia pistoksista?
Minulla on tuo Puregonin annostus 150iu ihan alusta asti. Huomenna eka folliultra, jonka mukaan jatko.

tunturihillalle Synnytyssupistuksia!!! Ja voimia tulevaan koitokseen!!!!

Kultopuro Tsemppiä uuteen yrtykseen! Onko sinulla nyt toinen pistoskerta tuolla Puregonilla?
Voihan sitä kysyä siltä joka tekee sitä akupunktiota että haittaako jos on sellainen lääkitys menossa. Mutta en usko että siitä haittaa on. Jos ei muuten niin rentoutuuhan siinä ainakin. Toki en ole mikään asiantuntija, joten kysyvä ei tieltä eksy :D

Nyppy Ketjun hengetär :heart:

Omanapanen voi (vielä) hyvin. Jotakin tuolla munasarjoissa tapahtuu, ja varsinkin toinen puoli juilii ajoittain :/ Huomenna sitten nähdään mikä meininki siellä on! Kuhan ei nyt olis ihan kauhee villiintyminen tapahtunut, joka minun tapauksessa on hyvinkin mahdollista.. Jännäää!!!!
 
Oho, miten mä oo oikein kirjoitellu :) mä kännyllä textailen enkä kato yhtään.
Mies on ollu kaikissa lääkärin reissussa mukana, mut eniten ärsyttää se kun ei se tiedä mitä tapahtuu ja koska, vaikka pyysin sitä katsomaan sen lapsettomuus ohjelman niin EI EI EI..
Mulla huomenna kans eka folliultra ja seuraava to tai pe. Eli Mennään Melargia samoissa :)
Mulla on ollu kuumiaaltoja ja väsymystä. Kohta saa mennä päikkäreille taas. ja janottaa ihan vietävästi.
Turvotusta on alavattassa kummallakin puolen, se on visiin osittai ihan hyvä asia ;)
Mulla tää viikko vielä töitä, sit talvilomalle. Mä todella ootan sitä lomaa.

Hyvää alkavaa viikko kaikille ja Tunturihillalle d=)b
 
Tsemppiä Pinkulle ja Melargialle ultriin! :hug: Kertokaahan sitten uutisia?

Mitä muille kuuluu? Kultapuro?

Omaan napaan ei kuulu sitten mitään uutta; töitä paiskitaan.... ja tietysti mielenpäällä, saako PAS-aikoja ens viikolle ja toimiiko mun kroppa niin ku pitää :) Eipä silti, aika rennolla asenteella mennään ja jos ei aikataulut nyt natsaa, se on ens kuussa uus yritys.

Aurinkoista tiistaita!
 
Nyppy: Multa löyty 9 follia, isoin oli 7mm, sanos että hitaasti on lähtenyt nää mun follit kasvaa, mutta sano heti ettei tähän aikaa vielä kuulukkaan olla isompia. Oikea oli tosi kipee, meinasin itkee kun kävi niin kipeetä.
Lääkärikin pyyteli anteeksi, mutta kun hän ei vaan löytäny oikeaa munasarjaa. Ihmettelin tietty sitä, kun ei viimeksi ollu mitään ongelmaa, kaikki löyty heti.
Noh, mulla Puregoni nostetaan eli kun on ollut 175IU ensin kolme päivää ja sit laski 150IU, nyt se taas nostetaan et saadaan jotain aikaseksi. Ja perjantaina uusi aika, verikoe ja sit ultra.

että näin täällä, jäi tietty vähän paska mieli kun ajattelin et olis enemmän kehtittyny, mut ei voi mitään.
 
Pinkku ... nyt oli vasta eka kontrolli, nii siellä saattaa olla sellasia pienosia jotka nyt intoutuu kasvaan ja munasarjan takanakin saattoi olla folleja piilosilla, sitä paitsi tuo on hyvä määrä :heart: Nyt vain toivotaan että kaikkien sisällä muhii komeat solut! Harmi että kävi kipeää :( Toivottavasti ens kerralla paremmin. Tsemppiä kasvatteluun Sulle ja palleroille :hug:
 
nyppy ihanan ja ihailtavan rento asenne, jospa se on tämä kevätkin mikä saa mielen vähän rennommaksi :) muta toivon tosiaan että aikataulut ja kaikki natsaa ja passiin pääsisitte! :heart:

niin, ja samaa mieltä oon kuin nyppy, eli iiiiisot tsempitykset pinkulle, harmi kun sattui niin kovin :( mutta älä vielä kirvestä kaivoon heitä.sama ongelma ollut oikean munasarjan kanssa, se ei vaan ole välillä näkynyt. mutta mitä joskus lueskelin niin ei se harvinaista ole. mahdollisen raskauden alkaessakin usein toinen menee jotenkin piiloon. :) hyvää lomaa ens viikoksi!! :heart:

voi jumantsuikka, 41+1 ja ei niin mitään. no, yöllä jylläs melkoiset menkkakipumaiset tunteet mutta enää ei mitään. menin vielä eilen kaatumaan ja nyt on jalka niiiiiiiin kipeä ja rutisee. eilen itkin illalla tän tukaluuden lisäks sitä kun ei pöntöltä/sängystä pääse nyt senkään vertaa ylös tuon jalan kanssa. nöyryyttävää huutaa mies nostamaan tällänen jättiläinen pöntöltä. onneks se yön yli vähän helpotti, nyt pystyy jo köpötellä hiljalleen.

ja anteeks tälläinen valitusviesti, ei sen ihan näin pitänyt mennä :$ mutta kypsä alan siis olla jo nyytin vastaanottamaan :heart: ylihuomenna osastolle meno, jos ei ennen sitä tapahdu, ja saattavat ottaa jo sisälle ja käynnistellä. mitä en haluaisi ollenkaan. mut ens maanantain yli ei anneta kuulema mennä ainakaan, sillon siis 42+0. toivottavasti alkais tapahtuu ennen sitä!! :)
 
Kiitos kannustuksesta. Mä tosa just lueskelin et se 5-10 määrä on tosi hyvä, koska silloin ne on parhaimpia ja mahdollisuudet isommat. Eikä mua haittaa vaikka joutuisin tän kaiken käymään uudestaan läpi jos mitään ei saa varastoon, niin kivuton homma oli, tietty tuolla tyksissä ramppaaminen alkaa kyllästyttää :)
Lääkäri soittikin tuossa äsken että puregoni nostetaan 175IU takas. Perjantaina taas verikokeseen aamusta ja nyt sain vähän fiksumman ajan ultraan eli 8.45 eli ei tarvii kesken kaiken kotiin lähteä. (niin kuin tänään)

Tunturihilla: Voin uskoa jo että kypsyttää, mutta nauti kaikesta =) Toisottavasti ei tarvii käynnistää, oon kuullut siitä ihan hirveitä kauhukertomuksia. (siskoltani)

Nyppy: Sä osaat aina sanoo jotain piristävää :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: Nyppy
Olet varmasti oikeassa Tunturihilla, että keväällä ja auringolla on osuutta asenteeseen :) Niin paljon mielekästä touhua ja ihanaa auringonpaistetta, ettei jaksa nyt murehtia. MUTTA voi ei! Mä olin jo ihan vakuuttunut, että sä olet synnyttämässä.... sitten vielä kaaduit :( Varmasti on tukala jo olo, eikä jalkakipua kyllä tarvita yhtään, toivottavasti menee pian ohi! (ei kai ole murtunut?) :hug: Mä tuossa päivänä eräänä mietinkin, että meidän ketjun pienet on kaikki syntynyt ennen laskettua aikaa.. poikkeus näköjään vahvistaa säännön, lieneekö osuutta asiaan, että sä Tunturihilla raskauduitkin luomusti :confused: Iiiiso ja lämmin Voima:hug: Josko jo vaikka ensi yönä..... :heart:
 
käynnistyskokemuksia itekin kuulleena pelottaa aikalailla. nyt on kyllä kokeiltu kaikki seksi-siivous-sauna plus pitkät kävelylenkit (ennen kaatumista), ja kun niistä ei tunnu apua olevan niin ajattelinkin seuraavaksi keskittyä rentoutumiseen. hierontaa, jalkakylpyä jne. jos ei ne auta niin eipähän rentoutuminen haittaakaan tee.
ei tuo murtunut varmasti ole, rusahti eilen aikalailla pahasti, mutta kyllä se painoa kantaa. tuo nouseminen on tuskallisin osuus. levon kannalta pitäisi nyt ottaa niin paranisi ehkä paremmin kuin kokoajan tohottamalla.
ikionnellinenhan minä vauvasta olen, tietenkin, enkä halua tästä raskaudesta täällä valittaa enkä sillä loukata ketään joka vielä odottaa odotusta. mutta kun kuulumiset nyt on mitä on niin... iloksihan se muuttuu kun synnytys vihdoin alkaisi, sen uskon kyllä :) onneksi paistaa aurinko, saa päivänpaistetta mieleen kyllä :)

niin, miekin juuri yks päivä kattelin että ennen laskettua aikaa ovat tulleet muut....mutta tää antaakin odotuttaa itteään :D toisaalta, se kokoarvio tasan 3vkoa sitten oli 2800g, että sikäli jos noihin on yhtään luottamista niin ei hänellä mikään kiire koon puolesta olekaan.

jäni muuten ihan samaa miettimään pinkku, että tuo määrähän on varmaan sikäli hyvä, että ovat parempilaatuisia kuin että ihan kamalasti kehittyisi. ainakin maalaisjärjellä, ja pcolaisena sen tietää että enempi ei aina ole parempi, kun kehittyy niin paljon mutta yksikän ei toimi oikein.

tuosta muuten tuli mieleen vielä sellainenkin, että ruokavaliollahan ite sain vihdoin kehittymän vähemmän ja parempilaatusia (ainakin näin olettaisin että parempilaatusia,koska tulin raskaaksikin). sen voimaan luotan kyllä, mutta selvähän se on ettei kaikilla toimi samat asiat, kun lähtökohdat on niin erilaisia.
 
Meillä oli tänään varhaisultra. Luulin pyörtyväni ja oksentavani sinne odotusaulaan, kun jännitin niin kovasti. Onneksi oli mies mukana.
Ultrassa oli kaikki oikein mainiosti. Yksi tyyppi siellä köllötteli, sydän löi vahvasti ja koko vastasi viikkoja :heart: Lääkäri oli (tietenkin) oikein positiivisella mielellä ja muistutti, että usein kaikki sujuu hyvin, kun varhaisultrassa näkyy syke. Olen onnellinen, mutta en vielä uskalla iloita, koska viimeksikin varhaisultrassa oli kaikki hyvin. Nyt vain jännäillään neuvolakäyntiä rv10, jos silloin kuuluisi sydänäänet, ja rv12 np-ultraa.

Tsemppiä Tunturihillalle koitokseen :hug: Ja kaikille teille ihanaa kevättä ja plussatuulia :flower:

idylli 7+2
 
  • Tykkää
Reactions: Nyppy ja Pinkku-84
Tuo rentoutuminen kuulostaa Tunturihilla loisto idealta :D Sitten kun pieni on maailmassa, ei ehkä siihen puuhaan ihan heti ehdikkään :) Jaksuja paljon vielä odotukseen ja itse koitokseenkin sitten, kun sen aika on :hug: En minä ainakaan loukkaannu sun kirjoittelusta, onhan se olo varmasti jo tukala ja vielä kun se jalkaki kipeä :( Minäkin vaan innolla jo odotan niitä kuulumisia, kun vauva on onnellisesti äidin ja isin sylissä :heart:

Idylli ihania uutisia! :heart: Voin kuvitella miten jännitti.. mutta nyt on yksi etappi onnellisesti takana :) En edes vihti enempiä kliseitä yrittää sanoa, kun itse varmasti pelkäisin vastaavassa tilanteessa niin että oksentaisin :ashamed: Mutta hetki kerrallaan, päivä kerrallaan... kyllä se on teidän vuoro jo saada pieni syliin saakka, Uskotaan, Toivotaan ja Luotetaan :kiss:
 
Pinkku: Meillä oli punktiossa saldona vaan 5 munasolua ja seuraavana päivänä oli hedelmöittyny normaalisti vaan 3. Se 1 sillo siirrettiin tuoresiirrossa ja nega tuli. Pas:n sulatettiin molemmat ja vaan toinen selvisi. Maanantaina tämä Hippu Mcgyver oli kuulemma 125g painoinen vauveli.
Että kyllä vähilläkin soluilla voi onnistua.
Kantsii muuten sit pyytää sen kiinnittymisen avuksi se gonapeptyl piikki.

Tillu&Hippu 15+4
 
  • Tykkää
Reactions: Pinkku-84
Tillu: Hyvä kun sanoit, pitääkin soitella tonne lääkäriin ja kysellä tosta piikistä. Mä juttelin mieheni kanssa eilen noista munarakkuloiden määrästä ja oon ihan tyytyväinen saldoon. Parempi 9 kun ei mitään. :)

Onko teillä ollu valkovuotoa hoitojen aikana? mulla on nyt aamusin ollu, eilen oli pientä, mut tänään oli sellasta runsaampaa ja klimppisempää..? mitäs se sitten mahtaa tarkoittaa. Mulla oli edellispäivän tarkistukseesa, limakalvo vain 6,5mm eli nollaultrasta noussu n 1mm.
Yritin katella netistä tästä mut en löytäny mitään.

Nyt on ollu kaksi päivää oikea munasarja kipiänä, ihan sellanen turvonnu olo. Mutta mä kärsinkyllä kaikella tapaa kunhan jotakin saadaan aikaseksi.

Edit klo:12.40

Soitin lääkärille ja kysyin tuota Gonapeptyl-piikkiä. Sanoivat ettei he sitä anna oikein enään kellekkään että se menee tuohon pregnyl-piikin kanssa samaan. Tämä Pregnyl on kuulemma uudempi lääke. Ne ainoastaan antaa tuota Gonapeptyliä jos on hyperin mahdollisuudet, mutta ei muuten.
Kysyin samalla tuota valkovuoto juttua, on kuulemma ihan normaalia että tulee, eli ei oo huolta. :)

Kauhee kun oon nyt huolissani noita munarakkuloista et jos Synarelat ei pidäkkään niitä sisällä ja ne tulee ennen aikoja ulos :D Tää on ihan hullua.
 
Viimeksi muokattu:
Mahtavaa Idylli, hienoja uutisia! Nyt vaan nauttimaan raskausajasta ja kevätauringosta!

Onko Tunturihilla vielä yhtenä kappaleena? :p

Täältä töistä kirjoittelen vaan nopeasti tuoreimmat tapahtumat eli aamusella kävin ultrassa ja ei ollut kasvanut yksikään rakkula! Paljon pieniä vaan ja limis oli kuulemma todella ohut. Tää oli kolmas kierto Puregonia ja molemmilla kerroilla aiemmin on tässä vaiheessa ollut toisella puolella yksi iso komea rakkula. Olin jo aatellu et maanantaina olis varmaan inssi mut nyt sainkin vaan lisäpäiviä Puregonin pistelyä ja ma sit taas ultra. Huoh. Niin ja sen viime kierron progesteroni-verikokeen tulos oli ollut oikein hyvä et en oikein ymmärrä miksi sitä tiputteluvuotoa on. Lääkäri lupas kuitenkin jatkossa antaa keltarauhashormonilisää oviksen jälkeen helpotukseksi tuohon vaivaan.
 
Viimeksi muokattu:
täällä ollaan :wave:
tänään oli käynti sairaalassa, sisätutkimuksen tulos oli sormelle auki ja kanava lyhentynyt senttiin. tuon jälkeen onkin sitten supistellut tasaseen ja välillä kipeitäkin. vähän toivoinkin että se auttaisi vauhdittamaan. jänskättää vähän mennä nukkuu, vaikkei vielä säännöllisesti supistelekaan. 10min välein on supistellut, mutta välillä on 20minuuttiakin väliä. no, odotellaan (sitähän tässä ei olekaan tehty ;) )

ja kultapuro, pahoittelut kököstä ultrakokemuksesta. kuulostaa kuitenkin hyvältä keltarauhashormonilisä!=)

idylli muistan tuon varhaisultrajännärin niiiiin hyvin, kun tuntui että on miljoona syytä miksi kaikki ei olisi hyvin! ja sitten kun olikin niin voi elämä sitä tunnetta :heart: ja se pelottaa senkin jälkeen, mutta pitäis vaan yrittää nauttia niistä onnenhetkistä eikä pelätä jotakin pahaa mitä ei välttämättä (eikä toivottavasti ja todennäköisesti) edes tule!

ja tillulla kanssa ihania aikoja siellä :heart: onnea ultrakuulumisista, tyyppihän on jo mahottoman kokoinen :D

meillä oli muuten tänään painoarvio 3500-3600g. :)
 
Täällä taas lääkärissä käyty.
Alkopa taas hyvin, verinäytteessä ei meinattu saada verta (prkl) otti toisesta kohtaan ja isommalla piikillä. Arvatkaa onko käsi nyt kipeenä.
Noh, Ultrassa tuli nyt sit kunnolla itkua ja tuo oikeapuoli jälleen. Se on pirun kipiä, lääkäri taas pyyteli anteeksi ja harmitteli kun on niin takana tuo munasarjat. Noh kaksi löyty oikealta, eli se kolmas ei oo jaksanu kehittyy löyty 8mm ja 10mm.
Vasemmasta taas löyty 13 kpl kun viimeksi oli 6 kpl, eli siellä ainakin on tapahtunu jotain. Oli 7kpl 6-8mm, 4 kpl 10mm ja 2kpl 12mm. Lääkärikin tokas, että nyt on ainakin herännyt noi rakkula ja kyllä siinä sitten alkoi pikkasen hymyillyttään. Niin ja limis oli kasvanu 9,5mm mikä oli todella hyvä. Tosin mä vuodan ku niagran putous sen takia :D
Mutta kuitenkin ei punktioon päästä maanantaina vaan menee loppu viikkoon koska halutaan ne 17mm ainakin. Eli jatkan puregonin piikittämistä maanantaihin asti. Pitää hakee uus 600IU puregoni apteekista.
Maanantaina uus ultra ja silloin tiedän kohtaloni koska punktio alkaa.
Että näin täällä tänään.

Tunturihillalle PALJON HALEJA :) Heti ilmoitat sitten miten käy ;)
 
Kultapuro Tsemppiä :hug: Niitä hiljaisempia kiertoja on kaikilla ja kaiken ikäisillä, josko se tilanne olisi toinen jo maanantaina :heart:

Pinkku Hienolta kuulostaa follitilanne :D Varmasti jo jännittää teitä molempia?

Mites Melargialla?

Meillä ultra näytti hyvää limistä ja yhtä 14mm follia, pääsee tikutteleen pian.

Kaikille halauksia, plussatuulia sitä tarvitseville ja tsemppiä omiin tilanteisiin :)


Hyvää viikonloppua Sinulle, minulle, teille, meille..... kaikille linnunradan lapsille

Johanna Kurkela - Linnunradan lapset - YouTube


 
Pinkku Onko ollut millaset olo? Hyvinhän tuo on vielä useamapi lähtenyt mukaan kasvamaan :) Tsemppiä huomiselle ultralle! Minulla taasen jäi puregonia tähteeksi, olisi riittänyt jos toinen olis ollut pienempi ampulli. Tosin olikin "pienet" annokset. Mutta samaa kans ite mietin tuota jos ne follit sieltä poksuukin iteksiään eikä Synis niitä pidättele, mutta kaipa sitä pitää nyt luottaa että kaikki menee ok.. Sinä oot siis tyksiläinen? Teillä on siellä kyllä yks iha huippu lääkäri, se on joskus vieraillut täällä meidän hoitopaikassa ja tykätty lääkäri on ollut.

Nyppy Ei oo vissiin vielä ovistestit näyttänyt mitään? Peukut on kyllä pystyssä että pääsisitte siirtoon! Ainakin oli nyt hyvät kuulumiset d:)b!!
Ihana kappale :)

Joko saamme kuulla tunturihillalta uutisia?

Kultapurokin pääsee tutustumaan valloittaviin lugeihin (tai vastaavaan) :D Mutta voi kökkö kun ei ollut vastetta Puregonille, toivottavasti siellä huomenna olisi se yksi näkyvissä ja tulossa paremmat uutiset! Tsemppiä!! Ootko sinä millasella annostuksella pistellyt yleensä tuota Puregonia?

Tillulla siellä pieni baby :) Hyvin on vissiin sujunut so far?

------
Minulla on tiistaina punktio, eli tänään sitten pistän Pregnylin :) Mutta noin 9+7 follia siellä perjantaina näky tai korttiin oli merkitty. Tosin kyllä puhui jostain 14, että tuota mitenkä sitten lie, mutta sehän selviää tiistaina.. Maha alkaa olla kyllä arka ja kävelykin (tärähtely) tuntuu ikävälle. Mutta siis tähän asti so far so good ja aika helposti mennyt, pahinhan vasta eessä onkin!

Hyvää tulevaa viikkoa kaikille!!
 
  • Tykkää
Reactions: Nyppy
Melargia: perässä tullaan :) mulla on kans toi 600IU käyttämättä ku vanhassa olikin enemmän mitä merkitty. Kipuja ja turvotusta on ollu. Koiralenkilläkin on ollu tosi ikävä käydä kun niin sattuu. Tuolilla istuminen on yhtä h*******ä. siis ihan hirveetä. Mua jännittää pikkasen tuo operaatio kun näin sen neulan millä ne ottaa noi rakkulat. Pitää varmaan pyytää anoppia tulee hoitamaan mua sen päivän ku mies pääsee töistä. Pitää tosin kertoo niille tää juttu ens. :)
 

Yhteistyössä