Hoitoihin/tutkimuksiin ensikertalaisena alkuvuodesta 2011

Huomenta!

Nyt oli sit oikeakin lähteny heräilee, viimeksi löyty kaksi 12mm nyt löyty 10kpl kaikenkaikkiaan. Eli 1 20mm, 2 kpl 18mm, 17mm ja sit jotain muitakin, mulla meni vähän niin ku ohi mut paljon löyty. Lääkäri vähän ihmetteli et mites ne noin nyt tuli esille, eikä ees käyny kipeetä kun on niin turvoksissa.
Vasemmassakin oli vaikka mitä, mut en tiä sit mitä kaikkee sieltä löyty. Kun se mumisi jotain omia :D

Eli tänään otan Pregnylin ja punktioon menen keskiviikkona :)
Anoppi tulee hoitamaan mua silloin keskiviikkona, pitää huomenna mennä käymään siellä ja kertoo koko tilanne.
Vähän jännittää mitä ne tuumaa.
Mulla alkaa siis loma keskiviikkona eli kolme päivää saikkua ja talviloma heti perään, melkeen kaksi viikkoa lomaa, Jei :D

Oikein hyvää alkavaa viikkoa kaikille.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kultapuro ja Nyppy
Mikä on Kultapuron tilanne? d:)b

Hienosti Pinkku sulla on follit kasvaneet :D Älä jännitä punktioo, hyvin se menee... ja iltakin siinä sivussa, lääkitys kun on kohdillaan ei mitää hätää... äläkä yhtää arkaile pyytää lisää tai sanoa jos kipua tuntuu. Mä en muuten nähnyt neulaa, mut mies näki ja meinas pökrätä samon tein :D Mä pyysin lisää lääkettä ja sain sen "humautuksen", nii joha oli rento fiilis... nii rento etten muista kaikkea mitä olen puhunut, mut miehestä ainakin huolehdin vaikka itseä operoitiin :LOL: Tsemppiä, hyvin se menee! :hug:

Melargia Hirmusti Tsemppiä teille huomiseen! Toivottavasti hienosta follimäärästä tuloksena paaaljon Toppeja

Heti sitten kuulumisia tänne, kun jaksaa, joohan?!

Toivottavasti Tunturihilla jaksaa ja ehtii pian kertomaan kuulumisia, siellä on varppina pieni jo sylissä :heart:

Mulla itsellä on ihan veto pois ja flunssa päällänsä. Mikäli joku kavereista selviää sulatuksesta, siirto kai loppuviikolla... huomenna vielä soitan, alustava päivä oli torstai, mut yritän vielä vaihtaa sopivampaan.

Mukavaa alkanutta viikkoa! :wave:
 
  • Tykkää
Reactions: Pinkku-84
Melargialle ja Pinkulle hirveesti tsemppiä punktioihin!! Pidän teille kovasti peukkuja, että kaikki menisi hyvin ja mikä tärkeintä että se tuottaisi tulosta!! Ihan mielenkiinnosta vaan kysyisin et minkä takia se Pregnyl pistetään myös IVF:ssä? Eikö ne solut kerätä sieltä ulos ennen kuin puhkeavat? Sori, olen vähän tietämätön kun en ole sitä vielä kokenut..

Nyppy tosi harmi että sulle iski nyt flunssa. Kuppi kuumaa ja lämmin peitto sekä ennen kaikkea lepoa!

Kävin tänään ultrassa ja yllätyksekseni siellä nyt olikin molemmilla puolilla 13mm folli :) Yleensä jos ei oo lääkityksen kanssa tapahtunut alkukierrosta mitään niin ei sitten myöhemminkään, mutta tällä kertaa kai lähti vaan hitaasti käyntiin. Oon pistelly Puregonia 50 IU per päivä ja sitä samaa siis vielä to asti ja pe Pregnyl. Inssiä ei nyt tehdä, mutta lääkäri onkin jo pariin kertaan siitä sanonut ettei se meidän tilanteessa paljoa edes auta. Se lääkäri vaan tais unohtaa antaa mulle keltarauhashormonireseptin loppukiertoon vaik viimeks sitä puhui. Ja taas tietämätön täällä kyselee et onks luget vastaavat kuin terot? Teroja oon siis ottanu useesti aiemminkin mut luget on vieras lääke. Täytynee vielä soittaa sinne huomenna perään.

Jos tästä kierrosta ei tärppiä tule niin sitten kuulemma vielä yhden kierron mennään samalla suunnitelmalla ja sen jälkeen siirryn IVF-jonoon. En yhtään tosin tiedä kuinka pitkä se on. Mut mietin just et oon ollu kokonaisuudessaan positiivisesti yllättynyt julkisen puolen hoidoista verrattuna yksityiseen. Koko ajan tehdään seurantaverikokeita ja oon saanu ultraan ajan aina silloin kun on tarvinnut. Meidän lääkäri on ainoa, joka tolla puolella on tympinyt kun se on tosi epäempaattinen ja vastaa tosi nihkeesti kysymyksiin. Jos siltä jotain kysyy niin se vastaa lähinnä juu tai ei eikä koskaan selitä asioita sen enempää. Ja nämä hoitoihin liittyvät asiat jos mitkä herättävät niin usein kysymyksiä. Tänäänkin kysyin et mikäs sen limiksen tilanne on kun se oli kuulemma ohut pe niin se sano vaan et se on ihan hyvä eikä sanonu enää mitään muuta. Lisäkysymyksille ei ees anna tilaa kun se sanoo jo hei hei. Mut tärkeintä kai on että asiat etenevät ja että lääkäri tietää mitä tekee. Kauheen pitkät sepustukset mulla taas...sori :ashamed:
 
Kultapuro Hienoa :) Teillä onkin kiva viikonloppu tiedossa miehen kans ;) Paljon tärppionnea kiertoon!
Keltarauhashormoniahan ne ymmärtääkseni molemmat, sekä terot että luget sisältää, mutta jotain eroa niillä on, kun noi luget on niitä joita käytetään tukihoitona ja teroja enemmänki oman kierron toimintaan :confused: Mulle selitettiin polilla, että Pregnyl on pakollinen juttu ivf:ssä, koska solut ehdottomasti tarvii sen hcg-annoksen kypsyäkseen... antaa eräänlaisen viimeisen silauksen (irrotuksen lisäksi). Luomukierrossakin elimistö vapauttaa oviksen aikaan pienen määrän hcgtä.... ja mun oma olettamus onkin, että siitä johtuu ne raskausoireet oviksen jälkeen, jotka sitten viikossa katoaa :attn: Tää viimeinen siis oma olettamus!

Muuten, punktioon menijät... en muistanut sanoa, mut mähän myös pelkäsin, että follit poksuu omia aikojaan ennen punktioo, mut niin ei käynyt. Kai se on ihan luonnollista, et kaikki tuollaset tulee mieleen :whistle: Sanoin siitä polillakin silloin ja ne sanoi, ettei kannata huolehtia siitä :)

Jänskättää teidän puolesta! d:)b
 
Täällä yks levoton odottaa Melargian kuulumisia :wave: Ei meinaa nahoissaan pysyä
Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin! Onko teidän tuleva siirto torstaina? (eikä mikää mahdollinen siirto, vaan sehän ON tulossa). Ihanaa päästäänki aika usea piinailemaan samaan aikaan :heart: ... siis edellyttäen, et meidänkin pieni selviää pakkasesta...
 
Täällä ollaan :)

Punktio oli tosi helppo, ainakin minun kohdalla! Eikä paljoa mennny kipulääkettäkään, puudutuksia en tuntenu enkä juurikaan sitä ite toimenpidettä, vähän paineen tunnetta vaan. Toistekin voin mennä! Tunnin päästä olin jo tolpillani ja kotiin menossa. Nyt vähä kipeä sen jälkeen ollu, mutta ei paha ollenkaan. Saalistakin saatiin ja yhdeksän solua siellä nyt labrassa treffeillä on :)
Nyt vaan tällaset pikaset kuulumiset..
 
  • Tykkää
Reactions: Nyppy ja Pinkku-84
Tervetuloa mukaan jakamaan iloa ja surua vauvakuumesta, tutkimuksista (ja tuloksista!?) ja toivosta saada oma pikkuinen käärö avuin tai ilman :heart:



***Kuumeilijat***

Nyppy 36v...........esikoinen haaveissa....ilman ehkäisyä vuodesta '07
- metut, 1.ivf 11/11 (ei tuoresiirtoa/hyperi), 1.PAS 01/12 nega, 2.PAS 03/12.
Miipeli................................. ................Yritystä 12/08 asti
- Ei vielä hoitoihin/tutkimuksiin.
Melargia 26v.....esikoinen haaveissa...............yritys aloitettu 8/09
- 3xOI, 2xOI+IUI ja 1. IVF 3/-12
t84 27v..................................... .........Reilu 2v "kunnon" yritystä.
-Tutkimuksiin menossa
Helinä*** 27v..................................... Yritysaika 1,5v
- Tutkimukset
83yrittäjä 27v..................................... .Yritys aloitettu 4/2009
- Clomit, 3. inssi, syksyllä 1.ivf
Hopeainen.....................esikoinen..........Yritystä 3 v. joista AY 1,5v.
- Parlodel, Thyroxin, Menopur
Rowan79, 31 v................esikoinen haaveissa.........yritystä 9/09
- aiemmin 3 x IUI (negat) ja femarit, 1. ICSI 10/2011 (1 alkio -> nega), 2. ICSI 02/2012, keskeytetty huonon vasteen takia.
Pinkku-84, 27v................esikoinen haaveissa........yritystä 08/09
- 2. IUI (08/11,09/11), 1.ivf 03/2012......
LoveStreet ..........................esikoisen yritys alkanut 4/2009
- Lääkkeenä thyroxin, tauolla toistaiseksi.
Kultapuro, 30v.....esikoinen haaveissa............yritystä 7/2010
- Käytössä femarit, 1.IUI 02/2012
odotusta odottava, 23v.....esikoinen haaveissa....yritystä 5,5v
- 1. IUI (09/11)



:heart:***Plussanneet***:heart:

(nimi/hoito/monesko/yritysaika/laskettuaika)

Kapybara.....Luomu ...1.....??.......21.01.2012 (??)
Tunturihilla...Luomu....1......yv 2....12.03.2011
Babies.........metut....1.....yv 2.......LA 27.04.2012
Lumileopardi..1.ivf....1......yv2........LA ???
Tillu79.........1.icsi 2.pas.....yv3.......LA 8.9.2012
Idylli...........clomit....1.......yv3..........LA 4.11.2012??


:flower::heart:***Syntyneet***:heart::flower:

Thaikatti..........24.10.2011.....1.ivf.......tyttö
Isla79..............21.11.2011.....1.ivf.......poika
Viola30............13.2.2012.......clomit.....tyttö
Imoen..............1.3.2012........luomu.....poika
H.o.p.e............5.3.2012.....................poika
 
Heippa. äsken kotiuduin ja voisin sanoa että kivul on ja oli helvetilliset. Punktio oli ihan hirveetä koska mulle ei ne lääkkeet auttanu mitään. Olen jotenkin immuuni niille lääkkeille. Nyt makoilensängyssä ja koitan rentoutua. Lääkäri ilmoitti että 14kpl hyvänlaatusia solullisia rakkuloita tuli, huomenna sitten soitto miten niiden jakautuminen meni.
 
Voi Pinkku :( Ei voinut kyllä edes "tykätä" sun viestistä, kun toinen niin kipeänä siellä :hug: Harmi, että meni noin..... mutta Onnittelut silti hienosta määrästä soluja! :wave: Toivottavasti illan treffit menee hyvin ja huomiset uutiset hyviä d:)b
Mullakin lisättiin lääkettä ja senkin jälkeen kävi niin kipeää, etten pystynyt paikoillaan oleen (sit humautus onneks auttoi)... voin kuvitella siis tunteen ja kaikki sympatia sun puolella :heart: Voimia!

Perjantaina siirto?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pinkku-84
Tänään on voitu paljon paremmin, välillä kun aivasta niin tulee sellasia viillon tuntuja vatsaan. Se tuntuu inhottavalta. Nyt mulla on sitten kaksi viikkoa lomaa kun tuli sopivasti noi pääsiäispäivät talviloman kanssa samaan :) pitää nyt ottaa rennosti.

Mites Tunturihilla joko pieni nyytti on sylissä ja päästy kotia?
Eikös Melargialla ole siirto tänään, miten meni?

on tää hyvä kun nypyn kanssa höpötellään täällä keskenään :)
 
  • Tykkää
Reactions: Nyppy
Hyvää lomaa Pinkku ja hyvä, että vointi jo parempaan menossa :hug: Saitko uutisia tänään hedelmöityksestä? Huomenna siirto? Tsemppiä!!

Miten Melargian siirto?? d:)b

Oliko Kultapurolla huomenna se Pregnylpäivä? TärppiOnnea ja hempeää viikonloppua :heart:

Täällä sitten tänään pp0 :whistle: Kaksi hidasta hämäläistä haettu kyytille :D
N-Toppeja molemmat taas; toinen luokkaa 1 ja 4 soluinen ja toinen luokkaa 3 ja 5 soluinen. Tää toinen kaveruksista ei ollu jakautunut ollenkaa sitten eilisen sulatuksen ja toinenki tosi hitaasti : / (pitäis siis olla 8-soluisia). Ehkä he on vaan aamu-unisia (ja äreitä) kuten äitinsäkkin ;)

Pakkaseen jäi 11, mutta hoitaja sanoi, että olkia on 4 enää :O ja mä kummastelen sitä vieläkin, kun aiempien tietojen mukaa niitä piti olla vielä 5... outoa. Aamulla alkaa sitten luget.... eli kai voidaan meidän piinapäivät julistaa taas virallisesti alkaneeksi :)

Torstai on toivoa täynnä! :heart:
 
Oi onnea nyppy :) täällähän on rytinällä piinapäiviä. Meillä 14 munasolusta oli 12 lähtenyt jakautumaan ja kaksi oli ollut raakoja, eli treffit oli lähtenyt hyvin ;) huomenna sitten siirtoon. nyt siis kaikille piinaajille d:)b pystyyn.
 
  • Tykkää
Reactions: Nyppy
Onnea hämäläisistä Nyppy ;) Jospa niistä kohta tuleekin suulaita savolaisia :D Vitsit että teillä on moooonta alkiota vielä, siis se on hyvä juttu!!!

Mitenkähän Pinkun solut voi? Piru että se oli jännää odotella sitä puhelua ja varsinkin siirtoaamuna sitä vasta hermostuttikin ettei vaan tule soittoa ettei ole siirrettävää...
Ikävä että punktio oli kivulias, mutta hyvä että alat jo voida paremmin! On se vaan niin yksilöllistä tuokin miten tuntee ja sattuu.. Peukut pystyssä huomiselle!!!

Kultapurolla siis taitaa olla tulossa lemmekäs viikonloppu ;) Onnea ja tsemppiä!!!

---
Juu, ei onneksi tullut sitä pelättyä puhelua ja siirtoon päästiin :) Oli kyllä ikävä toimenpide, no siinä rakon ollessa täysi ei onneksi sitten se katetrin laitto yms toimenpiteet tunnu :D Yksi nelisoluinen 2-laatuinen siirrettiin (jos nyt muistin oikein :whistle:). Kolme sitten meni kahdessa oljessa pakastukseen, olikohan yks 1-luokan ja kaksi 2- luokkalaista :) Kyllä huokaisen helpotuksesta!!!!!
Nyt sitten Nypyn kanssa piinaillaan samoilla päivillä ja Pinkku tulee päivän perässä (eiks nii?), jeah!!
 
  • Tykkää
Reactions: Nyppy
Kiitos Ihanat :heart: Vitsi että on mukava piinailla samaan aikaan :D

Onnea Pinkulle hienoista uutisista! Kerrohan sitten huomenna miten siirto meni :) Tsemppiä siihen!

Melargia Jei! Sulla on huippukaveri kyytillä d:)b Teiän kakspäiväsellä on sama solumäärä ku meiän kolmipäiväisellä :D Tsemppiä piinailuun Ystäväiseni :heart: Hieno juttu, että pakkaseenki saitte pikkuisia :)

Iik.. on tää jännää :D
 
Onnea Pinkku matkaan d:)b
Meillä onkin sitte kaikilla 4- soluiset kaverit kyydillä :D Kaikille pikku palleroille tarroja, liimaa, sinitarraa, vasara ja nauloja mukaan :heart: :D Kultapurolle hempeitä hetkiä ;) ja kaikille tasapuolisesti hyvää viikonloppua!!


Nyppy pp1

Ps. ehkä Tunturihillakin ehtii lähiaikoina kertomaan uutisia? :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Paljon paljon onnea Tunturihillalle :flower:

Tsemppiä teille kaikille piinapäiviin! Pidetään peukkuja pystyssä, että nyt alkiot tarraa tiukasti kiinni :heart:

Täällä kaikki hyvin. Tiistaina sain päähäni, että raskaus on mennyt kesken ja käytiin ultrassa tarkistamassa tilanne, mutta kaikki oli niin kuin pitääkin. Ensi viikolla on eka neuvolakäynti ja 20.4. seuraava ultra. Nyt kun viimeisimmän keskenmenon rajapyykki on ylitetty, niin uskaltaa hiukan jo iloitakin, mutta kyllä silti edelleen kovasti pelottaa.

Ihanaa pääsiäisen aikaa :wave:
 
  • Tykkää
Reactions: Pinkku-84
Pakko kysyä ketä teistä myös Lugestroneja käyttää tai on käyttäny, tuleeko teillä sitä emättimestä ulos? vaikka kuinka yritän laittaa sitä kunnolla perälle, niin aina tulee pikkuhousuille (onneksi on suoja). Mietin että kun olen muitakin tuollaisia lääkkeitä joutunut käyttämään mitä emättimeen laitetaan, on käynyt samanlaisesti.
onko siis normaalia?
Mites ku mulla on Lugestronien käyttö raskaustestiin asti, pitääkö sinäkin päivänä sitä käyttää kun menee verikokeisiin?
 
Tunturihillalle ja koko perheelle Paaaljon Onnea!! :flower: :heart: :hug:
Toivottavasti pienokaisen vatsavaivat menevät ohi pian. Käyhän kertoilemassa lisää, kun ehdit ja jaksat. Onnea sylin täydeltä :hug:

Pinkku kyllä se on normaalia : / inhaa! Toisinaan sitä tulee enempi ja toisinaan vähempi. Puoltuntia mua on käsketty pötkötteleen lugen laiton jälkeen, että lääkeaine imeytyy kunnolla... ne täyteaineet (liivate jne) sieltä kai sitten valuu ulos. Eikä varmaan tarvii edes mainita, että luget tekee myös oman lisämausteensa seksielämään :whistle:
Meillä ei ole veritestiä ollenkaa, vaan ihan kotitestillä testaan sitte pp16 ja luget jatkuu ihan sinne saakka. Jos sulla niitä sinne asti riittää, niin laita ihmeessä... nehän ei vaikuta testiin kuitenkaa mitenkää. Mulla on ohje käyttää reseptin luget loppuun, vaikka tulis tuhruvuotoaki. Toivottavasti oli apua :) Tsemppiä piinapäiviin!

Mukavaa ja rentoa viikonloppua kaikille :wave:

Nyppy pp2
 
Lugeista: Mullahan piti käyttää niitä Rv 12 asti. Käytin sellaista asetinta, minkä saa sen canesten hiivalääkkeen mukana ja sillä saa sen lugen tungettua niin syvälle,et ei hirveesti ulos valu- ja ennen kaikkea helppo laittaa paikalleen.
Ihmeen aikaisin teillä täytyy noi luget lopettaa.
 

Yhteistyössä