»»» Huhtihiput 2008 - Osa 1 «««

Anu-78
:wave:

Meillä Saku sitten otti tänään ja päätti ruveta kävelemään :heart: :) moneen otteeseen on pitkiä matkoja jo kävellyt :) hassun näköistä touhua :heart: nooh, harjoitus tekee mestarin :D

Täällä kans välillä on niin äitissä kiinni oleva poika että hyvä kun saa välillä tehtyä kotihommiakaan kun lahkeessa kyhnää...

Mut nyt ei muuta, saunaan pitää lähteä..

Anu ja Saku joka nyt hokas kävelyn kunnolla :heart:
 
Voi vuotis, voisit mun suulla puhua...! :hug: Huutoa, kiljuntaa ja lahkeessa roikkumista, välillä tuntuu et aamusta iltaan. Vein pyykkiä ulos yks päivä ja jäin istumaan hetkeksi terassille ku tuntuu et pää räjähtää siihen huutoon. Sit oliki lapset ovella et äiti mihin sä jäit. :whistle: Ja taas, tässä se huutaa. :/ Siskoistaan on hirveän mustis, en sais ottaa heitä syliin tms. Isän kanssa menee hyvin ku en oo kotona, muuten äitiäitiäiti... Ehdottomasti meidän raskain taapero tällä hetkellä. Mut on se silti niin rakas! :heart: Ja taas se huutaa ja repii, eiku nukkumaan! Lapsi siis! :D

RouvaP ja Huutaja 1v
 
Täällä myös yhdytään edellisiin! Välillä tuntuu, että mikään ei oo hyvä tytölle ja konttaa mun perässä joka paikkaan. Äiti ei sais poistua näköpiiristä. Yleensä pistän sit nukkumaan kun tarpeeksi kitisee. Isän kanssa on täysin ok, mutta annas olla kun äiti tulee kotiin.. ääääääääää! Mulla kestää kyllä hermot, mutta isällä ei :D
Jaahas, tuolta se taas konttaa valittaen tännepäin...
 
Heippa täältäkin. Meillä onneksi (kop kop) on kitinävaihe helpottamassa, toki vieläkin välillä on mun lahkeessa etenki jos väsyttää tai on nälkä. Mut pahin vaihe oli siinä 9-12kk iässä. Eli sitä kesti sen 3 kuukautta. :kieh: Edelleenkin on kyllä paljon nätimmin isänsä seurassa ja mulle pitää kitistä mun kotiuduttua. Mut silti helpompi ku ennen.

Meillä loppui sit viime viikolla imetykset. Keskiviikkona vielä annoin iltatissin mut torstaina oli niin kiire ilta että ihan huomaamatta olikin kello jo sen verran et sai laittaa nukkumaan eikä edes kysynyt tissin perään. Sen jälkeen on joka päivä vähän kysellyt, mutta vastaus et saa ja maitoa nokkamukista on riittänyt. Enkä tiedä onko imetyksen loppuminen vai mikä ollut apuna mut A on alkanut nukkua aamulla pidempään!!! Tai sit se vaan kerää voimia et jaksaa taas heräillä aamuvarhaisella.. Mut tänäänki oli luksus ku A heräs 08 ja isompi vasta 09. (illalla tosin valvotin ja pistin molemmat vasta tasan 21 nukkumaan. A kun on tavannut mennä jo 20 ku ei pysy hereillä normaalisti sen pidempään.. mut eilen nukkui hyvät päiväunet joten jaksoi yhdeksään.) Näitä aamuja lisää kiitos!

Anu
 
No niin, päivitystä meidän tilanteeseen. Yö meni tosi huonosti, heräsi useamman kerran itkemään, eikä millään meinannut rauhoittua. Aamulla sitten huomasin, että oli yön aikana noussut ihottumaa kasvoihin. Semmoista punaista ryyhkää. Ja kun tarkemmin katsoin niin selässä ja vatsan puolella oli kans. Kuumetta ei kuitenkaan aamulla enää ollut. Ja ei kun lääkäriin. Molemmat korvat punottaa yhä, eli ei ole kuuri oikein purrut. Ja ihottumasta meinasi, että penisilliiniallergia. Elikkäs antibiootit uusiksi ja jos ei ala iho-oireet helpottamaan tai jos yleiskunto huononee, niin sitten loppuviikosta uudestaan lääkäriin. Peukut pystyyn, että alkais nyt helpottaa!

Mut nyt jos joisin kahvit, kun Otsokin nukahti. Saas nähdä ehdinkö ennenkuin herää.

 
voi hitsi, Otsolle pikaista paranemista :hug:

ja on se hyvä etten mä ole ainoa jolla on takiainen :whistle: jaksamista kaikille! :hug: meillä tuo jätkä vaan on huutanut seitsenkuisesta lähtien :headwall: nykyään sentään on isänsä kanssa nätisti, kun en ole kotona. mutta mun on ihan turha kuvitella nukkuvani päiväunia tai aamulla pitkään koska tämä kiljukaula huutaa kurkku suorana jos oon kotona. kai mun tarvii mennä hotelliin :saint:

justiinsa tultiin uimasta, Miska tykkäsi kyllä kovasti. samoin Minea :)
 
Vuotis sinulta pitikin kysyä, kun olet noita "kantoliinaihmisiä", että oisko sulla joku hyvä ohje miten lapsen sais sidotuksi selkäpuolelle? Edessä kun on jo tosi hankala kantaa kun hakkaa päällä mua leukaan, mutta selässä voisin kokeilla, jos vaan saisin jonkun hyvän/helpon sidontatavan.

Joo ja hotelliin vaan välillä korvienhoitovapaalle! :LOL:
 
Puella mä en ole Miskaa kantanut pitkään aikaan (paitsi jos jätkä on kipeänä ja kaipaa syliä 24/7) ja silloinkin vaan edessä. mutta onko sulla pitkä liina? tuossa ois pari mitä joskus käytin esikoisen aikana http://www.kantoliinakanava.fi/kantoliinakanava/materiaalipankki/nayta_sidontaohje.tmpl?pager_current=1;luokka=2;ryhma_id=110;navi_id=252;sort=nimi;aktiivinen=true

http://www.kantoliinakanava.fi/kantoliinakanava/tekstisivu.tmpl?navi_id=253

http://www.kantoliinakanava.fi/kantoliinakanava/tekstisivu.tmpl?navi_id=255


 
Huomenta huhtiset!

Oi ihana aamu! Poika heräsi vasta klo 10! Hörppäsi maitoa 6.30, kun en vielä jaksanut nousta ja siitä posotteli kymppiin asti. Ite heräsin tosin klo 9, mutta sainpahan syötyä aamupalan rauhassa. Poika tuossa vetelee omaa aamupalaansa nassuun (lue: liiskaa banaania pöytään :whistle: ).

Paranemisia Otsolle ja jaksuja äidille :hug: .

Onnea Sakulle uudesta taidosta! :flower:

Meillä taitaa pahin äitiintakertumisvaihe olla ohi. Tosin huomaan kyllä vieläkin, että jos ollaan kaksin pojan kanssa, ei ole niin tyytyväinen kuin jos koko porukka on kotona.

Tuosta kantoliinasta tuli mieleen... Mites MB, oletko paljon käyttänyt Manducaa? Sitä kun silloin jossain vaiheessa pähkäiltiin yhdessä. Mä käytin viime kesänä jonkun verran, talvella ei tullut käytettyä kertaakaan. Pitäis varmaan ottaa taas esiin, kun poika siinä kuitenkin varmaan vielä viihtyy. Etenkin jos selkäpuolelle laittaa.

No niin nyt lensi jo lautanen lattialle, täytyy viedä tuo sottapytty pesulle :wave:

Lilja + poitsu 1v1kk
 
Piti vielä tuosta imetyksestä sanoa... Meillä se ei lopu varmaan ikinä. Poika on todella kiinni tissittelyssä. Jos en ruuan päälle muista antaa tissiä, tulee kovaan ääneen vaatimaan sitä hetken päästä. Tavallista maitoa olen yrittänyt tarjota, mutta yhtä huikkaa enempää ei mene. Myöskään piimästä ei tykkää. Hapanmaitotuotteista kelpaa ainoastaan viili. Ei minua tosin haittaa imetystä jatkaa, koska pääsen kuitenkin omiin menoihini, kun on tarvetta. Sunnuntainakin olin koko päivän pois kotoa ja hyvin pärjää ilman tissiä(ei itke perään tms.), kun en ole paikalla. Juo sitten vaan vettä, kun isän kanssa on kaksin.

On muuten poika todella erilainen noihin kahteen isompaan verrattuna. Niille on aina kelvannut kaikki ruoka ja juoma, mitä on tarjottu. Olen nyt yrittänyt poikaa samoihin ruokiin opettaa, kun mitä itse syödään, mutta on jätkä kyllä tosi valikoiva. Jotkut ruuat kelpaa tosi hyvin ja joitain ei kahta lusikkaa enempää suostu syömään. Esim. spagetti ja jauhelihakastike (kaikkien lasten suosikki) ei uppoa olleenkaan :/ . Edelleen siis joudun pakkaseen varuiksi vääntämään pojalle omaa ruokaa, jos ei suostukaan meidän kanssa syödä samaa. Syökö teidän muiden muksut jo ihan pelkkää kotiruokaa?
 
Löytyi sit syykin sille ku poika on kitissy nyt pari päivää. Yöllä nousi kuume ja aamulla kun mittasin niin 39,2 näytti mittari. :/ Taitaa tulla tk-keikka, epäilen et korvat vois olla kipeät, pari viimeistä yötä on ollu ihan syvältä. Omalla asemalla ei ollu enää päivystysaikoja et eiku jonottamaan. Saadaan vähintään sieltä joku noro niin sit on kaikilla kivaa... Oliskohan yksityisellä aikoja, täytyypä tarkistaa. Palataan kun kerkeän! :wave:

RouvaP ja Poika 1v
 
Pannunen paranemisia teillekin! :hug:

Otso alkaa olla jo oma itsensä, menee jokapaikkaan minne ei sais ja nauraa kun kiellän. Eli alkaa olla siis kunnossa. :D Ihottuma vaan on eilisestä vielä lisääntynyt, aivan on laikukas koko poika. Sitä seurailen vielä. Toiseksi vanhin tuli sitten eilen vuorostaan kuumeeseen. Maha on kuulemma vähän kipeä, mutta ei muuta. Mitähän sitten seuravaksi?

Vuotikselle kiitokset ohjeista. Tosi selkeät, eikä vaikuta kovinkaan hankalalta. Käytäntö voikin sitten olla tietysti jotain muuta. :LOL: Pitää alkaa joku päivä kokeilemaan.

Jannalla on tänään tanssin kevätjuhla ja esiintymiset. Toivottavasti täällä on joku niin terve, että voi vahtia Otsoa sen aikaa, että pääsen katsomaan.

Puella ja näppynaama-Otso

 
Lilja heh oon käyttäny Manducaa ehkä kaksi kertaa... Ei vaan jotenkin tuu käytettyä ja sit se pujottaminen sinne selkäpuolelle on musta tosi hankalaa. Ja jos kesken pitää ottaa pois tms. Ajattelin eka että nyt kun tää toinen tulee ni voinkin sit käyttää sitä vauvan kanssa, mut sit kattelin noita Phil&Ted's-rattaita kahdelle ja varmaan hommaan sellaiset eli Manduca jää edelleen komeroon.. pitäis varmaan myydä pois, mut ehkä pidän nyt vielä ens kevääseen sen tuolla kaapissa, jos vaikka joskus tartteekin vauvan kanssa.
Miten teillä muuten nukutaan noin pitkään?!?! Voi jee kun meidänkin neiti nukkuis. Oon vaan todennu, että jos laitan tytön nukkumaan klo 21 niin herää klo 07 ja jos laitan klo 20 ni herää 07:30-08. Ihan pimeetä. Mut kasia pidempään en saa koskaan nukkua. Voi kun mummila olis lähellä ni neiti sais mennä kyllä kerran kuussa sinne viikonloppukylään!
 
MB ei meillä kyllä oikeesti ikinä nukuta noin pitkään B) (yleensä herää 7-8 aikaan) . Tai muutaman kerran on nukkunut, kun mulla on ollut aamulla menoa ja on jäänyt isänsä kanssa nukkumaan :kieh: . Poika nukkuu päikkäritkin paljon paremmin, kun mä oon pois kotoa. Kerrankin oli vetäissyt 4h päikkärit... Mun ollessa kotona nukkuu ihan max. 2h, yleensä ½-1h. Joo mut ei tää tän aamuinen nukkuminen sit ollutkaan hauskaa, kun päivärytmi meni ihan sekaisin. Nukkui ekat päikyt vasta kahden aikaan (½h) ja kauhean huudon kanssa piti mennä. Toisista päikyistäkään ei ole tähän aikaan tietoakaan. Tietty nukuhtaa seiskan aikaan ja sit on kuuden aamu huomenna :kieh: .

Oon mä tota Manducaa ehkä vähän enempi käyttänyt kuin sinä :whistle: . Jossain vaiheessa käytin sitä siivotessa, kun poika ei ois muuten antanut siivota. Oli muuten hyvää rääkkiä reisille, kun kumarteli tms. No saapahan hyväkuntoisena myyntiin, jos ei tule käytettyä...
 
Lilja mä ajattelin et se Manduca olis tosi hyvä reissussa, mut eihän me olla missään käyty :D
Meillä sentään herättiin äsken toisilta päikkäreiltä ja molemmat oli tänään 2h että ehkä meilläkin sit kuuden aamu huomenna! Apua..
 
Korvatulehdus se siellä poikaa itketti. :( Nyt kuuri päälle ja putket mietintään. Kyllä sen jo arvas ku kysyin pojalta et onko korva pipi niin alkoi itkemään ja hieromaan sitä. Toivotaan et alkaa pian helpottamaan. :)

Manducasta vielä, myin just omani ja sain tosi hyvän hinnan. Jäi se käyttö niin vähälle et turhaan notkui kaapissa. Oon niin laiska virittelemään mitään systeemejä, rattaat on helppo ottaa peräluukusta esille. Eikä poika enää siinä kovin hyvin viihtyny isona, pienenä kylläkin.

Paranemisia kaikille sairaille ja kiitos kaikille tuesta! :hug:

RouvaP ja Korva-Poika 1v
 
Heippa täältäkin jälleen;-)

Lapioin sitten just kaksi peräkärryllistä hiekkaa, saatiin vihdoin laatikko tehtyä Väinölle pihaan.. Ja tällä kunnolla käsiä ja selkää kolottaa.. No, ei tuo pieni liike pahaa tee, todellakaan :LOL:

Manducasta:
Minä käytin paljonkin viime kesänä, sitten se jäi.. Veneellä ollessa oli hyvä kapistus olemassa, ja nyt Väiinö ei enää oikein viihtynytkään siinä, ei sillä, että enää jaksaisin herraa kantaakaan :LOL: Myin kanssa omani pois, ja siunailin, kun sain siitä about saman hinnan mitä itse maksoin... Mikä noiden ostajien päässä oikein liikkuu :LOL: Ei vais, en valita, en yhtään :x

Rouva Pannuselle ja muillekin jaksamisia :hug:

Meillä on nukuttu jokunen yö heräämättä! Rasti seinään B) Väinö menee nykyään nukkumaan about 20 ja herää about 06, sitten vetää 2-3 h päikkärit...

Mutta nyt iltapalalle, ettei vain pääse laihtumaan, kun tuli niin rehkittyäkin... :LOL:

Dooris ja Väinö, tänään 1v 1kk
 
Huomenta!

Jos sitä jotain yrittäis kirjoittaa :whistle:

Meillä herättiin tänään jo klo:6.00 |O

Eilen oltiin kerhon kevätjuhlassa kerho jatkuu sit syyskuussa.

Onnea Sakulle kävelyn oppimisesta.

Vielä pitäs pihaa laitella ja kääntää yks kukkapenkki. Sit meillä olis etupihan käytävän laatoitus. Siinä on nyt luonnonkivet mut mä en tykkää niistä yhtään,kun eivät ole hyvin laitettu eli eivät osu askelmille. Joo olipa nyt hyvin selitetty :/ Sit on vielä taka/etuterassin ja pation laittoa. Laitetaan niihin uudet kaiteet. Et kyllähän se tääkin kesä taitaa mennä ton pihan laitossa :whistle:

Mut eipä nyt tuu muuta mieleen ku hyvää kesän odotusta kaikille :wave:

baby dream ja Topi
 
Anu-78
Huomenta täältäkin!

Sairastupiin paranemisia!

Täällä herätään joka ikinen aamu 5.30-6.00, olipahan kysy arki aamusta tai viikonloppu aamuista niin aina on toi sama aika..

Samaa ruokaa meillä poika syö kuin itsekkin, mutta kyllä menee noita kaupan purkkiruokiakin, koska en kehtaa kahta kertaa päivässä ruokaa tehä kun noi vanhemmat pojat saavat koulussa jo yhen ruuan.

Meillä tänään esikoinen täyttää 13-vuotta! :) illalla tulee sitten vieraita käymään kahvittelemassa, et nyt päivällä ois tarkoitus lähteä Sakun kanssa kauppoihin :) kuhan on ekat unet nukkunut..

Vielä ois jonkun verran pakattavaa, mut suurimmaks osaks on jo pakattu..olohuone täynnä pahvilaatikoita :whistle:

Mut nyt ei taas muuta tule mieleen...

Joten päivän jatkeet!

Anu ja Saku
 
Huomenta jälleen;-)

MB:
Minä myin omani huutonetissä, ja sain tosiaan about saman kuin maksoinkin;-)

Kohta viimeinen muskarikerta, täytyy kipaista hakemassa vetäjätädille kevätkukka vielä kukkakaupasta kiitokseksi;-)

Palaillaan ja ihanaa aurinkoista päivää kaikille hipuille toivotellen

Dooris ja Väinö
 
huomenta!
meillä on joka aamu herätys klo 6 :| välillä saattaa jopa nukkua puol seiskaan.. luksusta.
kotiruokaa syödään, itseasiassa meillä ei noita purkkiruokia oo syöty koko aikana kun varmaan 3-4 .. jossain reissun päällä.
toiset alahampaat tekee tuloaan ja kiukkua riittää :headwall:
tänään saada kaveri kahen tyttösen (2,5 v ja 1,3 v) yökylään.. vilskettä siis tiedossa :D on yökyläilty ennenkin puoli jos toisin ja kivaa on.
meillä oli viimenen muskari jo 21.4 :/ eikä me päästy niihin viimesiin eikä kevätjuhliin lainkaan kun oltiin kipeinä. ja syksyllä ei jatketa kun mun pitäs sinne töihin suunnata.
Essi- ja Eero
 
Huomenet!

Heti meni yö inahtamatta kun lääkkeet alkoi tehoamaan. Toi on sellanen kolmen päivän kuuri niin tehoaa nopeasti. :) Nyt on ollu aamustakin aivan eri mies meillä, touhuaa ja on hyvällä tuulella!

Manducan myin huutiksessa ja sain kans melkein omat takas! :eek: Laitoin aika matalan lähtöhinnan ku en tykkää käytetystä kiskoa hirveetä hintaa mut hinta vaan nousi ja nousi! Pitäis muutenki varata kirppispöytä niin pääsis eroon noista pienistä vaatteista.

Doorikselat piti vielä kysyä niistä Väinön Crocseista, satutko muistamaan hintaa niille? Kävin täällä katsomassa niitä ja hinta oli 39,90e. :eek: Netistä löysin jenkeistä 9,99$ mut eipä ne Suomeen toimita niitä. Mietin et voiko ne olla niin kalliit täällä, tavalliset crocsitki maksoi vähemmän ku nuo.

RouvaP ja Poika 1v
 

Yhteistyössä