**HUHTIHIPUT 2008 toukokuu***

Heippa täältäkin,-)

SH;
Aivan syötävän suloinen pikkuneiti, onnea vain isille ja äidille :flower: =)

Tartuttakaas ladyt tuo miesten oma-aloitteisuus myös tuohon miedän ukkoon; eilen jo kaverille sanoin moisen joutavan kohta jo vaihtoon, kun ainoa merkityksellinen asia hänen elämässään tuntuu olevan työ.... Siellä menee päivät ja väliin viikonloputkin mukavasti, ja kun kotiin tulee, pakenee tuonne kotitoimistoonsa hoitamaan rästilaskutukksia yms pois roikkumasta... Olo on kuin yksinhuoltajalla.. Täytyyhän toki jonkun varmistaa, että leipä pöydässä riittää, mutta tuntuu, että se tapahtuu totaalisesti tämän meidän perheemme kustannuksella.. Ei kai tuollainen ilmavaivainen pikkuveijari tietty mikään maailman mukavin seuranviettotapa taida olla, mutta väliin on kestämistä, kun tuntuu, että koko kotimaailma vauvoineen ja kotitöineen on minun harteillani. Jos pystyisi edes yöt nukkumaan, mutta nuo 5-6 tunnin pätkäyöunet eivät nekään oikein meinaa riittää enää tallaiselle vanhalle ladylle.. No se siitä, Väinö on ainakin minulle se rakkain ja arvokkain asia tässä maailmassa, kaikesta huolimatta :hug:

Tuteista ollut puhetta. Meillä tutti kelpaa vaunuissa tai turvaistuimessa, muuten herra ei ymmärrä moista kapinetta. Äsken ostin tosin vielä pari eri mallistakin, täytynee vielä niitäkin kokeilla, toivottavasti paremmalla onnella ;)

Vyöhyketerapia on myöskin vakaassa harkinnassa, ellei tuo rutkuttaminen lopu siihen, kun tuo antibioottikuurini loppuu; monille siitä on ilmeisesti ollut paljonkin apua. Tietääkö kukaan Tampereen seudulla hyvää paikkaa, ja millaisissa hinnoissa moiset liikkuvat/kerta?

Nyt herra alkaa taas heräilemään, eli päivän jatkoja kaikille hipuille toivotellen

Dooris ja Väinö
 
tutista me ei olla tuttia ainakaan vielä annettu, ei edes laitoksella, vaikka kovasti yrittivät hoitajat sitä tyrkytää. Mutta kovasti tytsy haluaisi jotain suuhun työntää ja oli itse keksinyt puklurätin kulman laittaa suuhun. Nyt ollaankin sitä tarjottu, jos ei meinaa muuten rauhoittua. Kumpi siis olisi parempi, tutti vai rätti? Eihän tuo rätti (eikä varmaan tuttikaan) suussa pysy kuin sen hetken, että uni voittaa.
 
Terveisiä neuvolasta. Pulttis, kyselit painoista niin meidän neiti on tänään tasan 3-viikkoisena 3630g ja 52cm. Eli painoa on tullut viime mittauksesta 12 päivää sitten +390g ja pituutta syntymästä +3cm.

Kysyin kannattaako kokeilla maidotonta ruokavaliota, kun neiti niin paljon kitisee, niin kätilö tuumasi että ei välttämättä, että yleensä jos on vauva on herkkä lehmänmaidolle, niin tulee myös muita oireita kuten ihottumaa ja kakka saattaa muuttua vihertävän limaiseksi. Enpä sitten taida kokeilla.. ellei nyt ihan pahemmaksi mene noi ilmavaivat. Rela-tippoja aloitin taas eilen käyttämään, kun pidin vähän taukoa, kun pelästyin viimeksi, että paheniko ilmavaivat. Mutta en käyttänyt niitä tarpeeksi pitkään. Käski nyt kokeilla vähintään viikon, sitten pitää taukoa, jos näyttää vaan pahenevan.
 
Tuttia ei meidän neiti vieläkään pahemmin syö, vaikka kovasti on koitettu harjoitella. No jos ei opi tuttia syömään niin on ainakin helpompi kesällä esikoiselta vierottaa tutti kun ei oo vauvan tutteja näkyvillä.

Meillä on neidin hysteeriset huutokohtaukset alkanu helpottamaan kun oon parin viime päivän aikana huomannu et neiti jaksaa olla hereillä n.1-1,5h. Jos valvoo kauemmin niin sit on jo niin väsy ettei pysty nukahtamaan ja huutaa vaan hyteerisenä. Oon siis alkanu laittaa neitiä nukkumaan hyvissä ajoin n. tunnin valvomisen jälkeen. Ja neidillä näyttää olevan tapana huutaa parin minuutin unihuuto just ennen nukahtamista. Eli kun neiti on vaunuissa tai sängyssä ja alkaa huutamaan niin en enää ota syliin (ennen luulin et huutaa mahavaivoja ja täytyy röyhtäyttää) vaan neiti huutaa hetken aikaa ja nukahtaa. Nyt tuntuu siltä et elämä helpottuu sitä mukaa kun oppii neitiä enemmän tuntemaan ja tunnistamaan millon itkee väsymystä ja millon nälkää tms.
 
Heippa.

Tänään käytiin siellä vyöhyketerapiassa. Tietenkin neidillä alkoi sitten maailmanlopun ilmavaivat just silloin ja huus kun hinaaja. Viimeiset 2minuuttia oli rauhallinen. Terapeutti meinas et ei ainakaan tarvitse epäillä et olisin masuvaivat päässäni keksinyt. Jalkapohjassa tuntui kuulemma kova pallo juuri "suoliston kohdalla" eli kovasti kuulemma on ilmaa mahassa. Seuraava aika saatiin perjantaiksi. Se terapeutti sanoi et vauvat reakoi hoitoon kaikki vähän omalla laillaan, et saattaa joko tänään olla tosi uninen tai sit huutaa kahta kauheemmin. No me taidetaan kuulua niihin unisiin... neiti meinaan edelleen nukkuu niitä uniaan kun sieltä vähän klo11 jälkeen lähdettiin. Kohta mä kyllä heretän sen syömään jos ei itsekseen herää, viime syötöstä on kuitenkin kohta 5tuntia.

Ja sitten viimeyöhön. Tyttö nukahti viimein parintunnin huudon jälkeen klo 22 ja seuraavan kerran heräsi klo 05 eli nukkui 7 tuntia :eek: sitten syötiin ja nukuttiin vielä puoli yhdeksään. Mä olen ihan kuin uus ihminen kun sain nukkua viimeyönä kunnolla =)

Sitten rakas äitini soitti tänään ja kertoi peruuttavansa viikonlopun mökkireissunsa ja ottavansa tytön muutamaksi tunniksi hoitoon jos halutaan miehen kanssa vähän omaa aikaa. Ja kyllä se meille vaan sopii. Lauantaina mennään siis eka vähän kaupungille shoppailemaan ja syömään ja sitten otetaan kunnon päiväunet. Nyt pitäis siis vähän pumppailla maitoa talteen. Ajattelinkin josko pyytäisin miestä tuomaan mulle sen aventin pumpun samalla kun käy ostamassa mulle äitienpäivälahjaksi matkarattaat. Olen niistä haaveillut jo jonkin aikaan, kun sais niin hyvin kaukalon niihin kiinni ja muutenkin niille olis käyttöä. Tänään sitten sanoi et käy hakemassa mulle ne lahjaksi... ihana =)

Mutta nyt neiti kutsuu.. ei tarvinnut herättää.

Joanna ja tiltsu 1kk ja 4pv
 
Ilmoittaudun minäkin tähän pinoon jos mukaan mahtuu. Meidän poika syntyi 9.4. (La 2.4.). Painoa oli 2680 g ja pituutta 49 cm. Perheeseen kuuluu myös esikoispoika 1 v 10 kk sekä tietysti isukki.
Sain silmäiltyä aiemmat tekstit läpi. Joku taisi painon noususta puhua. Meillä esikoisella ei ihan aluksi meinannut nousta paino, mutta tiheällä imetyksellä (1,5 tunnin välein) saatiin nousemaan hyvin. Oli kyllä rankkaa kun imetti parin viikon ajan noin tiheästi kellon ympäri. Nyt olen imetellyt tätä vauvaa lapsen tahtisesti, yrittänyt vain ettei päivällä tulisi yli 3 tunnin taukoja, yöllä syö harvemmin. Nyt mennyt muutama yö niin että on pitänyt 6 tunnin kuluttua herättää syömään, ei itse nousisi.
Tutia meillä ei ole vielä ainakaan käytössä. Hankitaan sitten jos on tarvetta. Esikoinen sai aikanaan 2 kk ikäisenä ja luopuminen onnistui ongelmitta 1 v kieppeillä.
 
Kitisijöiden äidit :) joko olette aloittaneet D-vitamiinin? Sain äsken neuvolasta ohjeet, mutta en todellakaan haluaisi yhtään lisää ilmavaivoja, joten mietin josko alottaisin tipat vasta esim. viikon päästä kun neiti on 4 vkoa..tai jopa myöhemmin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja MasterBlaster:
Kitisijöiden äidit :) joko olette aloittaneet D-vitamiinin? Sain äsken neuvolasta ohjeet, mutta en todellakaan haluaisi yhtään lisää ilmavaivoja, joten mietin josko alottaisin tipat vasta esim. viikon päästä kun neiti on 4 vkoa..tai jopa myöhemmin?
vaikka tyttö ei kitisekään kauheasti niin siirrän d-vitamiinin aloituksen suosiolla ainakin kk eteenpäin jolloin ikää on lähemmäs 2kk ja suoli todennäköisesti kehittynyt paremmin.. :whistle:
näin tajusin myös tehdä nuoremman pojan kanssa ;)

täällä TAAS tissit tuntuu tyhjiltä. |O hel.vetin hel.vetti tämän imetyksen kanssa sanon minä.
:'( TÄÄ ON SYVÄLTÄ!!!

lähtee ripustaa pyykkejä. ja laittamaan ruokaa. ja ja... :snotty:
 
Pulttis ootko kokeillu olutta? Nosti mulla ainakin hyvin maitoa.. ja sitten kun muistaa juoda tooodella paljon vettä niin tissit mulla ainakin täyttyi nopeasti (vettäköhän niissä vaan onkin.. :LOL: )
 
Neuvolan täti tuossa pyörähti "kylässä" ja kaikki oli Tytsillä kunnossa.. Paino oli noussut hyvin, sairaalasta lähtöpaino 4030g ja nyt 10 päivän päästä painoa oli 4450 g... :p

Uus aika saatiin parin viikon päähän ja sitten mitataan pituuskin ja mullekkin tuli aika sinne jälkitarkistukseen joka on kylläki vasta 18.6, joten melkein 2 kuukautta tulee silloin synnytyksestä.. :eek:

Mie kävin tänään yksin kaupassa ja rintaliivi liikkeessä.. Mies vahti Tytsiä sillä aikaa ja kyllähän oli mukavaa.. Nyt on kunnon imetysliivit joilla kehtaa käydä ulkonakin..

Tuttia ollaan annettu silloin kun ollaan tiedetty ettei voi olla nälkä ja silti itkeskelee.. Välillä kelpaa, välillä ei..

Eipäs tällä kertaa muuta. Vois lähteä miehen ja Tytsin seuraan sänkyyn köllimään..

Sofku ja Tytsi 13 vrk

 
onnea vauvautuneille taas :flower: ihania kuvia sh:lla ja juurella ainakin :)

MB meille äitiysneuvolan terkka sanoi että vitamiinin aloittamisen voi jättää myöhemmäksi, kunnes pahimmat mahaitkut on vähentyneet jos vauva siis mahaansa itkee. eli jätä vaan testailut myöhemmäksi suosiolla jos siltä tuntuu.

mulla muuten palaa hihat tuon ukon kanssa :headwall: sillä kun menee hermo lapsiin heti, tai siis alkaa hampaita kiristellä ja päätä pudistella jos jotain tapahtuu. varsinkin kun esikoinen on nyt kiukutellut pari päivää ja vaatii huomiota ja vauvakin, vaikka on tyytyväinen vauva, on välillä isänsä sylissä vähän kitissyt kun siltä ei maitoa saa (pullosta saapi tietenkin iskältäänkin). ja mulla menee sitten hermo ukon kitinään ja vinkunaan. kas kun HÄN on kuitenkin se, joka valvoo joka ilta telkkaria tuijottaen aamuyöhön ihan vapaaehtoisesti ja mä olen vaan se, joka vaihtaa pojan vaipan yöllä pariinkin kertaan. että kyllähän hällä on oikeus olla sitten väsyneempi. voi miehet :headwall:
muutenhan se on hyvä isä ja mies, mutta kun mä en nyt jaksaisi tuota marttyyriasennetta. ärähdinkin jo että jos kaikki vapaapäivät menee hohhaillen ja hampaita kiristellen niin saapi kyllä pyytää lisää työvuoroja. mä tunnun hetkittäin pärjäävän paremmin yksinään muksujen kanssa. sillon on tietty aika ja kädet kortilla, mutta eipähän tartte menettää hermoja aikuisen miehen takia.

pistetään väsymyksen piikkiin B)

miten muuten te, jotka ootte jo aiemmin liikkuneet busseilla seisomalaudan kanssa ootte saaneet homman toimimaan? kun mä vähän jo mietin että mitenkähän se onnistuu kun pitäisi saada yhdistelmät sekä 2v muksu bussiin yhtä aikaa ja yksin? parhaana vaihtoehtona on tällä hetkellä (en ole vielä kokeillut, ollaan menty bussilla joko kaksilla rattailla tai sitten esikoinen rattaissa ja vauva liinassa jos yksin oon) että esikoista kädestä kiinni ja yhdellä kädellä vaunut bussiin. että vinkkejä kehiin jos niitä löytyy :attn:
 
Mavi kyseli painon putoamisesta. Mulla ei tosiaan tullu raskausaikana kuin +1kg ja paino on nyt -12kg siihen mitä painoin ennen raskautta. Tosin mulla on vieläkin reilusti ylimääräistä. Ihannepainon ylärajaan on matkaa vielä 14kg, joten tekemistä riittää..
En kyllä kiirehdi sen suhteen, tämäkin on jo tosi hyvä saavutus mulle :)

Ja makea maistuu liiankin kanssa :ashamed:
Kunhan ei kilot tulis takaisin..


P.s. Hysteerinen en haluais olla nipo, mut jos voisit korjata tuonne etusivulle mun nimimerkin.. Kun siellä lukee Fearie eli A ja E on näköjään vaihtanu paikkaa ;)
Kiitos jo etukäteen =) :flower:


Pikkutarkka Faerie :D
 
Täällä viikko takana ja hengissä vielä :LOL: napatynkä irtos poitsulta tänään.
Maitoo tulee ja saa jopa hieman lypsää ennen imetystä ettei toi Hörhö tukehdu siihen. Mä ainakin totesin et käsin lypsäminen on nopeempaa kun tolla käsikäyttösellä pumpulla.

Meillä sairaalassa ei tuttia annettu ja nyt mietin sit et pitäskö ottaa käyttöön vai ei..

Vaakaa en sairaalasta löytäny eikä sitä kotonakaan ole joten oman painon putoomisesta ei oo tietoo.. on sitä kai jonkun verran kadonnu jo on meinaa huomattavasti kevyempi olo.. no mähän onnistuin kerään tommoset 24 kg :D

Essi- ja Hörhö 7 vrk
 
Moi!

Oon laiskasti nyt lueskellut ja vielä laiskemmin kirjoitellut, mutta suuri onnentoivotus taasen nyyttinsä noutaneille =) :heart: Taitaa kohta ollakin huhtikuisten porukka tuplaantunut =)

Meillä yöt risaisia mutta oon muutamana iltapäivänä sitten nukkunut samaan aikaan poikien kanssa. Janne meni tosin vasta eilen töihin, joten en tiedä, miksi tämä muotoutuu, mutta toistaiseksi on selvitty melko mallikkaasti kolmestaan. Kiitos tästä kuuluu tukiverkostolleni, johon turvautua, ellen yksin jaksa ja muutenkin, sekä vuodenajalle, rankempaa olisi esim. syyspimeällä. Vähän on turhaa huolehdintaa kuitenkin taas ilmassa, täytyy yrittää nyt vaan ottaa rennosti... :| Onneksi sen verran hoppu on kahden kanssa, ettei ihan ehdi jäädä siihen huolehtimisen kierteeseen.

Poikaa meinasin taas kuvailla, mutta se tuntuu aina tosi hankalalta. On vain ihana, yksinkertaisesti. Pienellä on ihanat, tarkkaavaiset, kiltit silmät ja pehmeä samettinen tukka. Tuntuu kuin välillä yrittäisi jo hymyilläkin. On maailman ihanin tunne pitää lämmintä, pehmeää nyyttiä olkaa vasten ja kuulla pieni tuhina siitä vierestä. Isovelikin on viime aikoina halunnut pitää pientä sylissä, ja vaikka välillä pitää hillitä liian kovia otteita, on kiva seurata sitä, miten Antto hoitaa pikkuveljeä aina vain innokkaammin.

Jatkelenpa taas iltaista maratonimetystä, kun miekkonen havahtui sylissä ja on palveluksia vailla =)

T. Kalenteri ja pikkuveli 3 viikkoa 2 päivää :heart:
 
Nyt tarvitsisin kovasti neuvoa. Eli olemme menossa ystäväni häihin lauantaina ja mietin että voinko ottaa sinne lypsettyä maitoa mukaan, ettei tarvitsisi syöttää siellä väenpaljoudessa. Eli säilyykö tuo maito esim. kylmäkassissa ja kuinka kauan?? Vai onko vaan syötettävä siellä?? Entä sitten tuo maidon lämmitys, miten olette lämmittäneet maitoa? Jostain luin ettei mikrossa lämmitystä suositella, koska mikroaallot saattaa tuhota joitain aineosia.

Tuima ja tyttö 1kk
 
Faerie kyllähän nimet oikein pitää olla, mulla on käynyt sun nimen kanssa totaalinen lukihäiriö, oon aina lukenut sen Fearie, joten mun moka....ei edes periaatteessa näppihäiriö, kun luin sen vaan väärin :LOL:

Tanja72 laitatko vielä lapsen syntymäpäivän, niin saadaa listalle oikeaan kohtaa.


En jaksa enempää kirjottaa, pakko päästä nukkumaan. Poijan sain tasan kahdeltatoista nukahtamaan, voi kun nukkuis nyt useamman tunnin....lähetetään pari rukousta matkaan sen takia. Kävinhän mä tänään sentään siellä piruntorjunta yksikössä, joten luulis yläkerran ukko kuulevan B)
 
Tuima mä olen niiiiiin laiska raahaamaan pulloja mukana että syöttäisin lapsen jossain rauhallisessa paikassa siellä häissä, aina löytyy joku nurkkaus tai hiljainen huone mihin istahtaa rauhassa. mutta tuosta lämmityksestä, kylmäkasseista kun en tiiä. siellä on varmaan keittiö TAI vaikkapa vessa mistä saat otettua kuumaa vettä hanasta astiaan ja voit lämmittää sulan maidon sitten siinä vesihauteessa. äidinmaitoahan ei saisi sulattaa mikrossa, jos siis on jäätynyttä, mutta en lämmittämisestä kyllä tiedä jos kyseessä on jo valmiiksi juokseva maito...
ja jos kylmäkassi ois verrattavissa jääkaappiin niin maitohan säilyy jääkaapissa 1-3vrk lämpötilasta riippuen. eli ainakin yksien häiden ajan kyllä säilyy maidot :) (tai jos siellä on se keittiö niin käyt kysymässä voitko viedä pumpatun maidon sinne jääkaappiin kun saavutte paikalle?)

mutta mä olen tosiaan niin laiska että imetän missä vaan lapselle nälkä tulee. meilläkin poika on syönyt torilla, puistossa, kaupassa... tuossa iässä on vielä niin helppoa kun lapsen pää ei kääntyile muiden tapahtumien mukana.
 
Heissan vaan tääläkin..
Käytiin eilen neuvolassa pojua punniitsemassa. Ja hyvin oli poika kasvanut viikossa. Nyt oli painoa 4230g ja lähtöpäivänä oli 4090g. Ensiviikolla tulee vielä täti kotia asti tekemään tarkastuksen ja silloin pitäs olla syntymäpainossa. Ei liene ongelma meidän pojalle :p
Muutenkin meillä on mennyt toistaseksi ilman maha kipuja. Mutta vielähän ne kerkiää tulemaan.

Eilen äiti sai jo kaksi tuntia omaa aikaa kun kävin siskon kanssa kaupungilla pikasesti ostoksilla. Mies hoiti vauvaa ja muita lapsia ja hyvin oli mennyt. Ei poju paljoa ollut itkenyt. Ja isommista oli kivaa syöttää vauvaa tuttipullosta =)
Kieltämättä oli kiva käydä jossain vähänkin aikaa :heart:

Mukavaa päivää kaikille.
-Taika ja poju 15 päivää-
 
Moikka arvon äidit !!

Pitkästä aikaa, täällä tuntuu muillakin olevan kiirusta kun niin kovin hiljentynyt on palsta.
Me ollaan kans touhuttu niin paljon.. Mies aloitti terassin tekemisen takapihalle ja me ollaan nautittu päivittäin ulkona kärrytellessä. Kariseepahan kilot samalla. kuus kiloo olis enää jälkellä 23kg:sta =))

Neuvolassa olimme eilen.
Neitokainen kasvanut kahdessa viikossa köykäset 800g eli nyt paino tasan 5kg ja pituutta 55,5cm (sitäkin tullut syntymästä 2,5cm)

Joku kyseli rytmistä: Meillä on oikeastaan tässä viimeisen viikon aikana kehkeytynyt rytmi joka on oikeinkin toimiva.
Aamusta herätään yhdeksän aikaan. Tissittelyy, ilmakylpyjä ja päivävaatteet päälle. klo 11-12 koittaa päiväunien aika vaunuissa 2-4h. sen jälkeen seurustellaan muutama tunti ja tietty syödään. sitte pienemmät tirsat 1-2h jotka ajoittuu 17-19 aikoihin. sitten valveilla ollaan, seurustellaan ja oikeastaan viimeiset pari tuntii vierähtää tissillä jolloin minä yleensä kattelen jonku leffan. (onneksi mies alalla) yöunillle käydään kapaloon käärittynä 22-23 aikoihin. eka syöttö on 02 ja toinen 06. Tämä rytmi sopii meille ihan täydellisesti, toivottavasti pysyisikin näin. Oon huomannu että kaikki rutiinit jota toistetaan päivittäin hahmottavat hyvin pienellä päivän kulkua. Tottakai minäkin opettelen päivittäin vauvalta kaikkea uutta, mikä kitinä tarkoittaa mitäkin jne...

Vatsavaivoja meillä ei ole ollut, mutta etenkin iltatissittelyjen välissä ollaan tehty jalkojen pumppausharjoituksia lauleskellen ja pienokainen nauttii ihan hulluna. Yleensä saankin palkkioksi muutaman kunnon pierun =)

Kakkaamisesta, meillä kakataan lusikallisia montakin kertaa päivässä mutta kunnon kakat tulee paljon harvemmin, ehkä joka toinen päivä. Neuvolassa kakkaamisesta meille sanottiin, sitä että vauva kakkaa kaiken ylimääräisen, mitä maidosta jää. Mikäli vauva osaa hienosti itse säädellä syömistään eli syö vain sen mitä on todellinen tarve niin kakkaa ei tarvitse tulla ollenkaan. Näin kuulemma koko sen ajan kun on täys imetyksellä tai korvikkeella. Vasta kun alkaa syömään kiinteitä on kakkaaminen tärkeää.

Vaipoista, me ollaan siirrytty nyt vaipoissa koko luokkaan 2 jotka nyt osittain on kyllä vielä aika suuria mutku niitä tuli paketteja lahjaksikin asti. Mutta minusta Libero eikä Pambers kummatkaan ole hyviä. Pambers on kamalan kova ja Libero kapea ja todella pitkä vaippa. Lidlin vaippoja testattiin kans, mut niissä huonot tarrat. muuten tuntuivat ihan hyviltä.
Onkos jollain kokemusta esim muumeista tai muista?

Ristiäiset lähestyy kahden viikon päästä enkä oo vielä ennättänyt ajatustakaan uhrata asialle. Täytys tietty asiaa alkaa miettimään. Mitäs te tarjositte suolasena? Olisiko jotain hyviä, näpsäköitä resepti ohjeita? kaiken ku ajattelin tehdä itse.

Minkäs ikäisenä te lähditte pienokaisen kanssa eka kertaa "kerhoihin" täällä esim seurakunta ja mannerheimin lastensuojeluliitto järjestää tosi kivan oloista ajanvietettä, mut ku en tiedä voiko niihin mennä vielä ihan noin pienen kans.. Elikkä millos te ootte tavanneet muita äitejä vauvoineen? Minusta olisi kiva johonkin sellaiseen mennä... =)

Nyt taidan lähteä sämpylöiden leipomiseen ku vauva nukkuu...

Kaikkea hyvää ja tulkaahan kertomaan kuulumisia!

Minä ja Voice alias Tirriäinen taikka Pirjo-Anneli 3vkoa ja 5päivää
 
d-vitamiini tiposta: me saatiin neuvolasta devitol tippoja, mitkä on soijapohjaisia. Niistä tuli esikoiselle tosi pahat mahavaivat vauva-aikana, joten ei olla niitä annettu neidillekään. Jekovit tipat ois kuulemma masuystävällisempiä, mutta ei olla niitä kokeiltu vaan ollaan annettu samanmerkkisiä tippoja kuin esikoiselle eli dee-tippoja. (valmisteen nimi on siis dee-tipat) On niin mietoja et niitä täytyy antaa vuorokaudessa 20tippaa, noita toisia kun annetaan vaan 5. Dee-tipoista ei meidän lapsille oo enempi masuvaivoja tullu.
 
Moikka!
angelille het alkuun kerhovastaus, tänään oli vauva ekaa kertaa perhekerhossa! Kerhothan menee kesätauolle pian, enää 2 kertaa jäljellä ja alkaa vasta syyskuussa uudelleen. Esikoisen kanssa aloitettiin perhekerhoilu syyskuussa hänen ollessa 5kk:n ikäinen. Enkä ollut ainoa äiti joka jo noin pienen kanssa oli kerhoa aloittamassa, siellä onki tullut tutuksi moni äiti ja lapsi, nykyään hyviä ystäviä sekä minulle että pojalleni.

D-vitamiinista - mä kans aloitan vasta myöhemmin, siitä ei ole mitää haittaa ku ehtii se vauva sitä myöhemminki saada ihan tarpeeksi sillä sitä d-lisää annetaan 3-vuotiaaksi saakka joka päivä.

Meillä pojalla on ollu tällä viikolla masuähinää päivisin. Onneks sentäs päivällä ettei yöllä mut silti kurja ku ei oo enää päivällä nukkunu kunnolla, pätkissä vaan. Päivän ekat pitemmät unet on tullu vasta siinä 15 jälkeen. Mietin et vois rela-tippoja alkaa antaan.. Ja sit mä kyllä syön kaikkee ja kahvia menee ku ennen eli sen kahvinjuonnin vois rajoittaa minimiin, nyt menee aamulla pari kuppia, päivällä pari lisää ja vielä iltapäiväkahvit päälle. Jos se onki se kahvi ku päivisin kerta kitisee? Mut miten mä pärjään ilman mun kofeiiniannoksia?

V.raaputin kyseli miten bussiin seisomalaudan ja vaunujen kanssa? Samaa kysyisin minäkin sillä en oo uskaltautunut vielä lasten kans kaksin minnekään ja ku ei mulla oo autoa päivisin niin joskus seki pitäis tehä.. (tai siis oonhan mä nyt esim tossa kävelymatkan päässä kodinykkösellä ja cittarissa noitten kans käyny mutten siis kaupunkiin bussilla ole uskaltautunut..)

niin joo ja muumi-vaipat on mun mielestä ihan syvältä, ne on kovia paksuja ja semmosia jäykkiä. Liberot on musta parhaat mut nyt kyl mies toi pampperssia ja neki näyttää kuopukselle sopivan, esikoisella niistä alkoa peppu punoittaan.

Meil olis klo 15.00 neuvola, poju tulee lauantaina 4viikkoa eli tuo kai olis sit niinku 1kk neuvola.. Maanantaina onki sit se maaginen ensimmäinen kk täynnä. Siitä se sit lähtee, pian nää vauvat on jo niin isoja et.... :'( :heart: Mulla jo kova vauvakuume enkä haluaisi et vauva kasvaa. Esikoisesta kokoajan odotti jotain, ekaa hymyä tms. mut nyt vaan toivoo et pysy pienenä vielä hetki. Kai se on se ku esikoista sai päivät pitkät ihailla ja haistella mut nyt ei jää niin paljo aikaa ihastella vauvaa...

Anu ja poju 3viikkoa 5päivää

ps. meillä miehellä kans semmonen oma-aloitteisuuskausi päällä, ihan ku esikoisen synnyttyäkin. vaikka se oli vaan viikon vasta isyyslomalla (pitää kesäloman jälkeen vielä ne loput 2) niin mä en oo esim joutunut ruokaa laittamaan kertaakaan. tai no nyt ku mun äiti on ollu täällä niin oon laittanut ku äitini, mumma siis, on hoitanut lapsia. ja sit esikoisen hoidon mies on ottanut ihan täysin harteilleen, tosin poikaa mies on aina paljon hoitanut ja heillä on paljo omia juttuja.. mun ei oo tarvinnu kyllä tehä vielä oikee mitää. mut pikkuhiljaa huvittaa jo alkaa touhuamaan.

 

Yhteistyössä