** HUHTIKUISET 2010 **

Moikka, Eipä ole ehtinyt tännekään vähään aikaan..

Ristiäiset olivat viime su (eikä la niinkuin ensin sanoin) ja meidän neidistä tuli Aada. Juhlat menivät ihan ok. vaikka hellettä pitää...

Keskiviikkona oltiin Särkänniemessä siis minä, mies, vauveli ja isovelipuoli 9v ja minun siskoni. Riessu meni oikein mukavasti vaikka nukuttiinkin aamulla pommiin...neiti oli oikein tyytyväisenä rattaissa koko päivän.Paitsi tietty Delfinaariossa oli liinassa syömässä...

Tänään oli 2 kuukautisneuvola. Painoa oli 4265g pituutta 55.5 ja päänympärys 39cm. Rotarokote saatiin ja vähän jänskättää että mitä pienen masu sanoo. niin ja pyyhkeitä sain siitä etten ole antanut Dvitamiineja... Pääsivät vähän juhannuksena ja sen jälkeen unohtumaan ja jäämään kun purkki meni vanhaksi... Niin ja ihmeteltiin valkoisia palluroita Aadan ikenissä, nahkahampaita kuulemma ovat tai jotain kalkkikertymiä?!? OMa neuvolantättt oli ihan ihmeissään että mitä ovat mutta vanhempi kolleega tuli opastamaan...

Puhamattoa minäkin ole ränyt hutonetistä metsästää, ovat vaan sielläkin ihan sikahintaisia...

Nyt pitää mennä nukkmaan kun tuo ipanakin hiljeni...

Tinka ja Aada
 
Meidän etelä-suomen reissu meni hienosti, kuten myös Tallinnan reissukin :D Neidin ensimmäinen ulkomaanmatka meni lähinnä nukkuessa :whistle: On ollut hyvä huomata että Lotta on ihan yhtä hyvä matkustelija kuin sisaruksensa eikä vieras paikka vaikuttanut edes yöuniin. Yöt meillä on vakiintuneet niin että yhdellä syötöllä mennään ja nukkumaan Lotta käy klo 20-21 =) Eilen oli 3kk neuvola ja mitoiksi saatiin 6kg ja 58cm, hienosti kasvaa omalla käyrällään. Kolmoisrokote kirvoitti pienet itkut mutta rokottamisesta aiheutunut mielipaha unohtui hyvin äkkiä. Rota-rokotetta ei Lotalle annettu lainkaan kun nyt olisi ollut viimeinen mahdollisuus sen aloittamiseen, mutta minun epäilevä mieli oli terkan mielestä riittävä syy olla antamatta sitä rokotetta :ashamed: Pneumokkirokote tutkimukseen ei nyt osallistuta joten niitäkään ylimääräisiä rokotteita ei tytölle tule.

Onnea kaikille kääntymisen taidon oppineille :flower: Lottakin vääntää itseään jo kovasti kyljelleen eli ei varmaan mene pitkään kun oppii punnertamaan itsensä vatsalleen. Ei kyllä tarvitsisi pitää kiirettä, äidin viimeisen vauvan...
Joelilla hieno leikkimatto :D kyllä tuossa passaa kölliä ja leikkiä
Tinka hieno nimi tytöllä :flower:

Mukavia kesäpäiviä kaikille :wave:

MaMa ja Lotta 3kk :heart:
 
Tervehdys pitkästä aikaa täältäkin! :wave:

Huh hellettä, miten sitä piisaa! Mut pitää nyt nauttia, kun on kerrankin lämmintä ja aurinkoa oikein kunnolla. Helpompi helteistä oli tosin nauttia silloin, kun ei ollut lapsia, joiden nestetasapainon ja palamisen kanssa saa olla aivan extratarkkana.

Meidän tyttökin täytti 3kk pari päivää sitten. Neuvola-aika tosin meillä on vasta ensi viikolla, kun kesäaikaan ei ole aivan täysmiehitys neuvolassa. Se onkin sitten lääkärineuvola ja saadaan se yhdistelmärokote. Täälläpäin rotarokotteen toinen annos annetaan vasta 4kk iässä, eli annokset: 2kk, 4kk ja 5kk.

Tyttö nukkuu nykyisin parhaimmillaan klo 10-04, mutta esim. viime yönä en muista imettäneeni tyttöä kertaakaan?! :eek: Miten voi olla, ettei muista imettäneensä? Tai sitten tosiaan tyttö on nukkunut koko yön putkeen aamu seiskaan asti..

Itse en ole saanut vieläkään "terveen papereita", päinvastoin uusi kaavinta uhkaa. Kävin taas pari päivää sitten sairaalassa kontrollissa ja istukkaa on kohdussa edelleen - sektiosta, kaavinnasta, laparoskopiasta ja antibiooteista huolimatta! Uusi kontrolli on jälleen elokuun puolivälin paikkeilla ja jos kudosta on vielä silloinkin, tehdään uusi kaavinta. On tosiaan hankalaa tämä mun paraneminen. |O Onneksi kuitenkin vuoto loppui tuossa juhannuksen tienoilla, eihän sitä kestänytkään "kuin" 11vk...

No mutta nyt tytöt kutsuvat, joten täytyy mennä.

Piipa + tyttö 3kk3pv
 
Vois kyl melkein sanoa, että väsyttää-ää-ää! |O Viime yöt menneet todella huonolla nukkumisella, tuo ärsyttävä kuumuus vaikuttanee. Pari yötä sitten en ollut nukkunut vielä aamu neljään mennessä, viime yönä sain unta joskus kahden jälkeen, ja Joel oli kuudelta jo niin pirteä, että piti nousta ylös, kun ei tissikään kelvannut enää. Sohvalla sain nukuttua hetken pojan vieressä, kunnes taas ei tissi pysynyt suussa. :D Edelleen herää syömään 1-4h välein. Päivällä syö 1-3h välein.

Empuuu ja Joel 2kk2vk4pv
 
Piipa En mäkään aina muista oonko imettänyt yöllä :D

Täällä taitaa olla joku tiheämmän imun kausi menossa tai jotain kun tuntuu että poika syö useammin kuin tässä nyt muutamana aiempana päivänä.. Varsinkin öisin sen huomaa, kun välillä meni jo hyvin ettei syönyt yöllä kuin kerran mutta nyt on taas syönyt 2-3kertaa.. Päivisinkin imetysvälit on 1-4tuntia.. Tosin tuollain ne on päivisin koko ajan olleetkin..
Onko täällä muut miettineet koska aloittavansa soseita vauvoilleen?


jastu ja Luca reippanen 2kookoo
 
Tuleeko teillä muilla tarkkailtua (kokeiltua) vauvan päälaen lakiaukiletta näin helteillä, että onko se kuopalla ja kärsiikö vauva mahdollisesti nestehukasta? Muutoin tyttö on ihan pirteä ja imee paljon, mutta olen huomannut lakiaukileen olevan välillä tosi kuopalla..
 
Soseista - varmaan aloitellaan kk päästä kun mittariin tulee 4kk.

Kuuma, aika painostava keli. Sisällä on onneksi ilmastointi ja viileetä. Vaunuissa ei edes voi kuvitella nukkuvansa vaikka ovat varjossa koko päivän.

Piipalle :hug:
 
:wave:

Tuosta jätkätstä on tullu ihan mahoton :( Taas tapellaan tissillä syömisestä. Päivällä saa melkeinpä heti raivarit kun yrittää tissiä tarjota (kokeiltu on rintakumillakin). Yöllä syö hyvillä mielin unenpöpperössä (ei edes avaa silmiä yöllä kitistessään ruokaa). Päivällä turha edes yrittää muuta kuin tuttelia pullosta. Joka kerta tietty koitan tissiä tarjota, mutta jätkä ei rauhota, vaikka mikä ois. Joka kerta kun saa rauhottumaan niin huuto alkaa taas heti kun tissiä tarjoaa. Olen nyt koittanut saada omaan päähän sen etten stressaisi tuota vaan annan korviketta, jos ei syö tissiä. Syököön sitten yöllä jos ei päivällä kelpaa. Olen myös koittanut saada omaan päähän etten ole huono äiti korvikkeesta huolimatta. Hiiteen siis muiden "saarnat", että tissiä vaan pitäs antaa. Ei kaikkia vauvoja voi samaan muottiin laittaa sen suhteen, että tissi on ainoa ja oikea ruokinta tapa. Tosin itse olen aika pahoillani siitä, ett tää asia meni nyt näin, mutt sentään 3kk asti sain melkein pelkällä tissillä syötettyä, josta olen todella ylpeä =) Sitäpaitsi mulla on alusta asti tullu maitoa vaihtelevasti hyvin tai huonosti ja siitä kasi noi raivaritkin saanu alkunsa (tuttipullon lisäks), kun toinen ei saa nälkäänsä samutettua maidon tulon loputtua.

Sit vähän "ilosempiin" asioihin. Meidänkin jätkä on jo pitkään kammennut itseään istuma-asentoon. Tähän mennessä on yläkroppaa nostanu, mutt muutaman kerran on saanu kammettua ittensä melkeinpä istuma-asentoon ja sit ollaan niin tyytyväistä poikaa että :) Mahalleen ei vielä olla käännytty, vaikka selältä mahalleen on jo pitkään kääntyny. Ensimmäiset "ryömimiset" tosin tapahtu tässä viikolla. Jätkä tosin meni vaan ympyrää kun ei tajunnu miten eteenpäin mennään. Ei ole kädet täysin mukana tohussa :D Esineisiin on myös tarttunu jonkun aikaa hienosti ja äidin solrmet on ne joilla on kiva leikkiä :p Jätkä on mnykyään myös yhtä hymyä koko ajan. Teki tai tapahtui mitä tahansa niin aina nauretaan, eilen koko päivän vaan nauroi ja jutteli :) Mitäs muita uusia taitoja? No joka tapauksessa joka päivä tuntuu tulevan jotain uutta eteen.

Meillä on kans tollanen tiny love leikkikaari. Meillä on tollanen leikkikenttä-aiheinen. Roikkuvina leluina on iso soiva aurinko, sammakko, kilppari ja sit lehtiä.

Ai että kun meilläkin nukuttas kokonaisia öitä. Nukkumaan jätkä menee 21-22 maissa ja nukkuu 3-4h. Siitä heräileekin sitten 1-2h välein. Harvinaista on jos nukkuu tosta pitempään loppuyön. Meillä ei siis ainakaan korvike ole pidentänyt yöunia. Tosin yöllähän ei korviketta saa ollenkaan. Harvinaista jos siihen joutuu turvautumaan ennen aamua. Niin ja omassa sängyssä nukkuu ainaki alkuyön. Jossain vaiheessa otan sit väliin kun alkaa pyöriminen ja k itinä eikä rauhotu muuten.

Siinäpä meidän arkea pitkästä aikaa. Aika samoja juttuja siis kuin muilla :)

Huomenna lähdetään taas reissuun savon mualle. Saa nähdä nukkuuko koko automatkan. 2kk ikäisenä nukkui koko 300km, joten katsoin parhaimmaks ajaa pysähtymättä kun toinen kerta oli tyytyväinen :) Äitiinsä tullu :p

Mutta aurinkoisen helteistä viikonloppua ja viikkoa kaikille!!!

JääKyynel ja Herra Aurinkoinen

 
Soseita olen ajatellut aloitella vasta reilu 5kk iässä, lähempänä 6kk jos vain mahdollista. Maitoa tulee ainakin toistaiseksi hyvin ja poika tyytyväinen, joten mitään kiirettä ei ole niitä aloittaa.

Aukile on meillä niin pieni syntymästä lähtien ettei siitä voi tunnustella onko kuopalla vai ei. Pienestä aukileesta ei ole mitään haittaa lääkärin mukaan, koskaan aiemmin en ole vain näin pientä aukiletta nähnyt.

Omassa sängyssä nukkuu koko yön, yleensä klo 5-6 aikoihin syö ainoan kertansa yöllä (edelleen tosi harvinaista että 2 kertaa söis). Nukkumaan menee klo 22-23 aikoihin. Joskus aamulla (klo 9 aikoihin) voin ottaa viereen ja siinä voi ottaa vielä pienet unet. Koko aikana nukkunut mun vieressä vain muutaman kerran / tunnin.

Istuma-asentoon pungerretaan meilläkin. Välillä saa vedettyä itsensä sylissä ihan istuma-asentoon, koitapa siinä sitten pitää sellainen asento ettei toisen selkä rasitu :whistle:

Esikoinen yökylässä mummulassa, joten kotona on hiljaista ja rauhallista. Mm. terassi ollaan maalattu, huomattavasti helpompaa kuin ei ole yhtä yli-innokasta-apulaista auttamassa B)

Poppeliini ja Eetu reilu 2½kk :heart:
 
Hei pitkästä aikaa :wave:

Me ollaan lomailtu mummilassa ja pidettiin viime viikonloppuna nimiäisetkin. Ihana ilma, harmi vain, että enimmäkseen täytyy sisällä olla vauvan kanssa, kun ulkona on liian kuuma!

Maito on riittänyt hyvin, mutta tämäkin kiukuttelee paljon, kun yrittää tissille laittaa, vaikka on selvästi nälissään! Ainoa keino mulla on ollut se, että olen seisaallani laskenut tissin sen suuhun, silloin nappaa kiinni kuin nälkäinen kala :D Vähän aikaa keinuteltuani siinä asennossa onnistuu istumaan käyminenkin. Tosin ei aina ekalla yrityksellä, saatan joutua pystyssä imettelemään pidempäänkin. Tai sitten sekään ei toimi vaan sängyssä makaaminen saattaakin olla se juttu, kun toisinaan se ei sitten taas käy lainkaan. Epäloogisia nämä vauvat kyllä...

Yöllä tämä syö muutaman kerran, 4 tuntia on eka unijakso parhaimmillaan. Seuraavat n. 2 tuntia. Kaksi yötä on menneet yhdellä syötöllä, ja tuntui tosi kummalliselta! Tietty itse heräsin vähän väliä ihmettelemään asiaa... nukkuu mun vieressä.

Soseet ajattelin yrittää jättää siihen 6 kk:n ikään, jos maito vaan riittää.

Aukiletta en ole tarkkaillut, kun syö ja pissaa niin hyvin. Toisekseen on tuota tukkaakin sen verran.

Tämä poika kääntyy vain kyljelleen, mutta alkaa pikkuhiljaa tarttumaan. Uusia temppuja oppii siis :)

Ihanaa kesää kaikille!

Sun Rise ja A 2,5kk
 
Soseet Tuskin nyt ennen 4kk ikää. Saa nähdä, miten poika kasvaa mun maidolla. :)

Joelilla on ilmeisesti huomenna nimipäivä, kun miehen äiti soitteli aamulla, että tulkaa huomenna käymään niin vietetään Joelin nimppareita ja Joelin iskän synttäreitä, jotka olis maanantaina. Mä en noissa nimipäivissä pysy mukana, ei oo koskaan ollut tärkeitä tai vietetty mitenkään. :whistle:

Kävin tänään yksikseni ostoksilla, hurjat 1½h poissa kotoa. B) Joel on ollut sylivauva viime päivinä, liekö tuon helteen takia.

Empuuu ja Joel 2kk2vk4pv
 
Yeb
Huh hellettä! Me ollaan kyllä oltu vauvelinkin kanssa kaikki päivät pihalla, varjossa voi hyvin olla, sama kai onko varjossa +27 vai sisällä +29 :D En viitsi tuota 3-vuotiasta sisällä pitää kun kerrankin on kesä. Mummulan omakotitalossa tämä onnistuukin, kohta 2 viikkoa täällä vietetty ja ens viikolla paluu kaupunkiin :x Ellen sitten vähän siirrä neuvola-aikaa..

Tytöllä on iso aukile ja kuopalla satunnaisesti. En ole pitänyt sitä vaarallisena kun tyttö on kuitenkin tosi pirtsakka ja hyväntuulinen. Lisäksi syö/juo rintaa todella useasti kun on kuuma.

Soseita
olen suunnitellut aloittavani siinä lähellä 6kk ikää kuten edellisenkin kanssa. Se ei vaan kunnolla niitä alkanut syömäänkään kuin vuosikkaana.

Meilläkin punnertaa kovasti istumaan sylissä, kylvettäminen on lähes mahdotonta kun kokoajan pää kolisee tai sitten saa varoa ettei toinen mene ihan uppeluksiin :) Esineisiin tarttuu jos on sopivalla etäisyydellä, ei itse ojenna kättään kovin kauas. Vatsalta selälleen kääntyili ekan kerran jokunen viikko sitten muttei vielä mielestäni oo semmosta tarkotuksellista, enemmänkin vahinkoja. Kuin myös selältä meni viime viikolla kolmekin kertaa peräkkäin mutta selkeästi etsi jotain syötävää lattiasta :D Mun mielestä sais vaan pysyä pikkuvauvana vielä piiitkään :heart:

Ihanaa kun ristiäiset ja kaikki muu "virallinen" on ohi ja vauvallakin ihan oikea nimi! Nimellä kutsumisessa vaan onkin tosiaan opettelu :eek:

Tilasin vauvelille noita Lamazen leluja, ihastuin niihin kun googletin nuo sen sairaalasta tulleen Libero-laukusta löytyneen ampiaisen innoittamana :) Prismassa ja Cittarissa olen nähnyt yhtä tai kahta mallia myynnissä mutta noille roikkuvillekin hintaa on parisen kymppiä kun esim tässä osoitteessa (halvimmat jotka löysin, sivut on tosi kököt) http://www.tervaltoys.co.uk/# roikkuvat maksavat postareineen alle kympin. Ovat muuten isoja vaikka kuvissa näyttävät jotenkin pieniltä, olin aivan yllättynyt ja erittäin tyytyväinen kun paketin avasin!

Yeb ja E 2kk 3vko
 
Poppeliini autossa imetyksestä olit kysyny =) itse aika lailla kaukalon päällä "maaten" onnistuu imetys, samalla tavoin olen muutaman kerran imettänyt keskimmäistäkin aikoinaan :D turvavyönkin siis pystyn pitämään itsellä kiinni. Meillä on niin nopea ruokailija tuo muru, että sen aikaa pystyn olemaan siinä vähän huonossakin asennossa.

Piipa voi harmi, ettet vieläkään ole kunnolla toipunut :hug: toivottavasti välttyisit uudelta kaavinnalta! Osasiko lääkäri sanoa, että mistä voi johtua tuollainen? Otettiinko jotain labrakokeita?

Kyljelleen kääntyy Marttakin, on jo pitkään kääntynyt. Samoin istumaan yrittää ängetä =) Tarttumaan alkaa myös.

Lakiaukiletta en ole tarkkaillut, pissaa tulee sen verran runsaasti ja on pirteä neiti. Useammin on kyllä rinnalla ollut nyt helteiden aikana päivisin. Öisin nukkuu hyvin, edell.yönä veti taas 8h putkeen unta, viime yönä 6.5h. Päiväunet ei ole niin pitkiä ollut, mitä nukkui vaunuissa ennen helteitä. Tietysti ikäkin varmaan vaikuttaa, että hereilläoloaikaa alkaa päivisin olemaan koko ajan enemmän.

Kiinteitä aloitellaan Martan kanssa 6kk iässä, jos ei nyt mitään maatajärisyttävää tapahdu. Luotan maidon riittämiseen, kun vauvantahtisesti imettää ja jos vauva nytkin hyvin kasvaa rintamaidolla, niin miksei kasvaisi jatkossakin =)

Meilläkin välillä kiukutellaan imetyksen aloituksessa, rauhoittuu tutin kanssa ja sitten huolii rintaa. Tai sitten, jos lypsää maitoa suuhun, niin alkaa imemään.

Manducan tilasin muuten eilen. Oletteko olleet tyytyväisiä käyttäjiä te, kellä se on?

Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille!

siru ja Martta-murunen 3kk
 
Jälleen pieniä onnistumisen iloja. Jätkälle on kelvannu taas tissi paremmin, mutt silti korviketta joutunu antaan. Pari kertaa tissillä enemmän ja vähemmän pulloa on mulle parempi. Ihme temppuilija toi meitin jäpiskä kyllä on :) Ei varmaan päästä siihen mitä oli, ett iltasin annetaan vaan pullosta, mutt on tääki parempi kuin ei mitään :D

Ei mulla muuta hehkutettavaa tällä kertaa :p

Ps. Iteki miettiny vieläkö kannattaa se Manduca hommat, kun niin moni sitä on kehunu :)

JääKyynel ja Herra aurinkoinen
 
Onko muilla muuten ollut parisuhde tiukoilla? Erityisesti varmaan esikoisten saaneiden ongelma... Mulle on tullut ihan yllätyksenä tämä. Meidän parisuhde on aina ollut hyvä ja ikinä ei ole mitään kummempia riitoja ollut, mutta nyt on mies ollut tosi ärtyisä ja kiukkuinen helposti. Ja rupesi tietenkin avautumaan kuinka hän tuntee itsensä ulkopuoliseksi, kun en häntä enää huomioi ja kaipaa enemmän fyysistä kontaktia ym. Ja itse oon ollut ihan väsy, eikä vaan oo energia riittänyt :( Tosi kurjaa. Toisaalta ollaan juteltu paljon ja mieskin tajusi juteltuaan lapsellisen miespuolisen kaverinsa kanssa, että tämä kuuluu asiaan ja on ohimenevää. Sen jälkeen on helpottanut tilanne vähän ja mieskin ymmärtää antaa sen ajan mitä tarviin. Ja minä tietenkin yritän huomioida vähän enemmän, halailla ja muuta. Seksiä ei ole vielä tehnyt oikein mieli, ja kun jännittää että vauvakin herää kesken kaiken... Mutta pikkuhiljaa varmasti totutaan tähänkin elämäntilanteeseen...

 
Manducasta on kirjoiteltu/ kyselty. Mehän sellainen hankittiin heti alussa kun tyttö viihtyi vaan sylissä. Silloin käytettiin joka päivä muutaman tunnin ajan. Nyt kun tyttö viihtyy jo lattialla, sitterissä ym. eikä enää nuku päiväunia sylissä, käyttö on jäänyt tosi vähälle. Mietin jo kerran että tuliko hankittua niin kallis reppu vähän hätäisesti mutta toisaalta kyllä siitä oli valtava apu kuukauden ajan ja sitä voidaan käyttää vielä monta vuotta tästä eteenpäinkin. Musta sen käyttö on helpompaa kuin liinan vaikka liina on mun selälle ehkä parempi. Mies on tykännyt manducasta tosi paljon.
 
Soseiden alotuksesta Meidän pojalle alettiin antaan heti kun täytti 4kk. (en imettänyt enää sillon) Mutta nyt ollaan ajateltu, että jos mun maito vaan riittää Mandille, niin sit alotetaan vasta myöhemmin, ehkä 5kk:n iässä ja viimestään sit sillon ½-vuotiaana. =)

Piipa Mä oon aika paljon kokeillu tota aukiletta. Silloin ennenkuin saatiin refluksiaan lääkkeet, niin tuntu et se oli aina kuopalla ja meinasin siitä sit huolestuakin, että eikö saa tarpeeks maitoo.. (pulauttelut varmaan vaikutti asiaan) Ja nytkin joo aina välillä tuntuu olevan hieman kuopalla, mutta luulisin johtuvan näistä helteistä, koska neiti saa maitoo kyllä aina halutessaan. Mutta pitäisköhän sit antaa vielä lisämaitoo??

Meillä myös yritetään kovasti jo istumaan sylissä ollessa. Leluihin Mandi tarttuu hienosti ja välillä kääntyy kyljelleen. Saas nähdä koska täällä sit ensimmäisen kerran käännytään =)

Me oltiin to-pe siellä Muumi-risteilyllä, ja voi ei, Mandin lempilelu, sellanen isoveljensä vanha Liberolta saatu rapiseva kukkanen hukku sinne :(
Mutta onneks sisko lupas antaa niiltä toisen kun niillä on kaks! =)
Koko reissu sujui ihan hyvin ja ensin kun mentiin Naantaliin, niin tyttö nukku koko 2,5h matkan. Kaikki ihastelivat tyttöö ja kaikkialta kuulu kommentteja, että "voi kun ihana ja voi kuinka pieni" :D
Kotiin kun tultiin, niin ei enää matka sit sujunutkaan yhtä hyvin, koska oli just Mandin iltatankkauksen aika ja jouduttiinkin sit muutaman kerran pysähtyyn bussipysäkeille syöttään toista, mutta päästiin sit lopulta kotiin asti ja neiti nukku tyytyväisenä yönsä =)

Meillä on tänään miehen kanssa 1-vuotis hääpäivä :heart:
Vietettiin sitä eilen viemällä poika mummulaan yökylään ja tehtiin ihan vaan ruokaa ja katteltiin leffa. Mandi olis siis meillä kotona, joten ei kauheesti muuta voinu, mutta kivaa oli näinkin! =)

O-ou..! Eilen kun hääpäivän kunniaks vähän touhuiltiin makkarin puolella, niin ehkäsy unohtu.. :ashamed: Siis kuinka voi kahden pienen lapsen vanhemmilta ehkäsy unohtua??!
Mä siis luulin, että mies laitto kumin, mutta ei se sit ollutkaan..
Juteltiin siinä sit, että meidän säkällä saa nyt sit kolmas laps alkuna ja mies oli ihan raivona kun mua vaan nauratti koko homma :LOL:
Meillä kun toi tärppääminen on molempien kohdalla käyny helposti, niin en ihmettelis vaikka nytkin tärppäis, vaikka mulla ei oo vielä edes menkkoja tullu..
Täytyy ehkä muutaman viikon päästä testailla varuiks.

Katyana & Mandi

 
Heips!

Yön hiljaisina tunteina on vihdoinkin aikaa tulla koneelle, kun molemmat tytöt nukkuu.
Meilläkin on käännytty jo jonkin aikaa kyljelleen ja kovasti tyttö yrittää kääntyä selältä mahalleen ja melkein siinä onnistuukin. Uskoisin, että on vain päivien kysymys, että kääntyminen onnistuu. Mahalta selälleenhän meidän neiti kääntyi jo 3vk1pv iässä.. Nopeita tyttöjä siis molemmat, esikoinen kääntyi selältä mahalleen 3kk1pv iässä ja lähti kävelemään 9kk4pv iässä.. :whistle:

Ihania hymyjä neitonen tarjoilee koko ajan ja kujertaa ääneen - voi että, se on niin suloista! Ymmärrän hyvin, että joillekin tulee pian vauvan syntymän jälkeen uusi vauvakuume, kun ovat nuo pienet niin ihania! Itse en kuitenkaan enää kolmatta suunnittele, kun nämä omat toipumiset on menneet niin kurjasti molemmista.

Joku kyseli, että otettiinko multa labrakokeita. Virtsanäyte piti viedä, tulokset siitä saan huomenna. Se ei tosin aiheuta tätä istukan kohtuun jäämistä, mutta virtsatietulehdus siis poissuljetaan tuolla, kun jotain outoa tuntemusta tuolla saralla on. Gyne puhui jotain, että voi olla, että istukka olisi ollut kasvanut kiinni kohdun lihasseinämään, mistä johtuisi, että sitä on jäänyt kohtuun niin paljon. Ihmetyttää silti, että miten voi olla mahdollista, että jälkeiset oli merkitty olleen täydelliset ja tuo kiinni kasvaminen on niin harvinaista, että 0,01%:lle käy niin, jos takana ei ole aiempia sektioita tai muita tuon alueen toimenpiteitä - ja mulla ei ole. Laskeskeltiin tuossa miehen kanssa, että jos tuosta on kyse, niin vain parille käy vuosittain näin. En siis tiedä, mistä on kyse, mutta toivottavasti kohtu tyhjenisi ilman uutta kaavintaa, kun siinä voi tulla niitä kiinnikkeitä kohtuun niin paljon.

Seksiä meillä ei ole vieläkään harrastettu - jo 3,5kk selibaattia! Minulta siis kielletttiin seksi kokonaan ja vasta viime torstaina sain siihen luvan, mutta eihän sitä heti tullut rynnättyä puuhiin eikä ole itse asiassa ollut vielä edes tilaisuutta näiden kahden kanssa. Mutta jospa tässä vielä joskus, ettei ne paikat kasvaisi ihan umpeen. :kieh:

Nyt nukkumaan, alkaa olla sen verran levottomat jutut. :LOL:

Piipa + tytöt
 
Meillä ei kääntyillä vielä mitenkään päin. Tyttö ei viihdy lattialla ollenkaan.. Tai ehkä viihtyis jos yläpuolella roikkuis jotai. Lelukaari pitäis kans hommata mut uutena ovat olleet aika hintavia. Mahallaan viihtyy polvien päällä jonkin aikaa.
Sitterin kaaren leluja vaan tönitään ja heilutellaan. Kiinni ei napata.

Tää nauraa vain unissaan. :D Ihanaa käkätystä oikein! :D
Juttelusta tykkää kovasti. :) Paljon olis asiaa. Ja kova on ääni tytöllä. :D

Tyttö on alkanu pitään hirveetä itkua kaiket päivä! :/ Nyt jo viikon huutanu tosi paljon. Huomenna soitan neuvolaan. Lääkäriin kun tänään soitin niin mutisivat jotain korvikkeesta, eivät tuntuneet ollenkaan kiinnostuneilta. Käskivät soitella neuvolaan.
En kyl tiä onko toi enää masu/hammas-itkua. Ihan pahaa tekee kun toinen vaan huutaa ja kiemurtelee. :'( Tuskin mikään koliikkikaan iskee tälleen jälkijunassa.
Välillä rauhoittuu kun kanniskelen, iltaisin ei rauhoitu oikein millään. Lopulta vaan sitten väsähtää. Annoin tänään panadoliakin, mutta en oikein osaa sanoa oliko siitä mitään apua.
Päivisin tosiaan pitää syöttää seisten ja kävelleen kun alkaa hirmunen huuto jos istahdan. Iltaisin ei seisominenkaan auta. Inhottavan avuton olo. :(

Feles & neiti 2kk 3vko <3


*muoks* Juuri kun pääsin sanomasta.. Tyttö tarttui tänään leluihin ja nauroi ääneen. :D Ihana.. :heart:
 
Täällä piti nousta jo puol seitsemältä sängystä. :kieh: Muutenkin poika heräili 1-3h välein koko yön, eka unipätkä oli 1h 40min... Mä sain unta joskus kolmelta, ja jouduin heräämään monta kertaa reilun kolmen tunnin aikana. :( No jospa tässä sohvalla taas saisi nukuttua, kunhan pitää taas imettää...

Empuuu ja Joel 2kk3vk
 
Täälki Joel melkein nauraa, tai hekottelee enemmänkin, eiköhän se kohta kunnon nauruksi muutu. Ihanan kuuloista. :heart: Kukkahelistin saa kunnon jokeltelua osakseen, kuten myös kiljahtelua. Joel myös oikein keimailee sille helistimelle! Siristää silmiään, kääntelee päätään, ääntelee hellästi ja ihastuneesti.

Tuossa se nyt tunkee harsoa nyrkillä suuhun karjahduksien kera. :xmas:
 
Meillä iitu oppi toissapäivänä kääntymään masulleen <3 ja ikää on sen 2,5kk mimmillä.
muutenkin kauhean eloisa ja vilpertti mimmi :D
juttua tulee kovast ja hymyjä satelee <3

mä en ottanu Iitulle rotarokotetta. ottiko kaikki muut? :whistle:

ihanat ilmat ollu. ollaan reissailtu kovasti ja lauantaina lähdetään turkuun ja siitä ruotsiin sunnuntaina.


Istumaan puskemista tääläkin...sylissä ja varsinkin turvaistuimessa ruukkaa puskee.

...taas mennään...
 
Joelille onnittelut nimpparipäivänä! :flower:

Onpa teillä nopeita vauvoja. Meidän poika yrittää kovasti kääntyä mahalleen, mutta ei ole vielä päässyt kätensä yli ja sekös turhauttaa! Tuntuu kuin olisi öisinkin treeni päällä. Istumisesta ei ole muuta tietoa kuin, että vatsalihakset on kovasti käytössä, mutta ihan paikallaan pysyy vielä :D
Itse asiassa Felesin kuvaus kuulostaa ihan meidän vauvalta!

Sun Rise ja A. 2kk 3vk
 
Argh, 1½h imetystä eikä poika sitten nukahtanut! |O Päivälläkin nukkui peräti ½h pari kertaa, ellen liioittele, kuuden jälkeen noustiin ylös... Miten se jaksaa? Saisi loppua nämä typerät helteet, ei täällä nuku äiti eikä poika. :(
 

Yhteistyössä