** HUHTIKUISET 2010 **

Donu Kuinka paljon olette tuota pinnasänkyä korottaneet?
Meillä Luca nukkuu myös vaunuissa kyllä mutta sänkyyn päivällä voi joutua nukuttamaan parikin tuntia kun huutaa vain heti kun laskee sinne.. Ja puklailee myös reippahasti että jospa tuo auttaisi..En tiedä mutta kaikkea täytyy koittaa :)

Lucalla oli eilen 3kk neuvola, mitat 63,3cm (52cm) ja 6140g (4260g) sai myös rokotuksia..osallistumme myös siihen rokotustutkimukseen.
Luca nukkui tänään aamulla kahteentoista!! :O En tiedä väsyttikö noi rokotukset sitten vai mikä oli.. Iltasin on nykyään aikas itkunen :/ Nytkin heräs seiskan aikoihin ja kylvetettiin poikaa tossa hetki sit ym. itkunen on vain :/ Tosi väsyttävää itelle kun viihtyy vain sylissä ja sillonkin sillain pystyasennossa. Mutta ehkä se tästä :)


jastu ja Luca vajaa 3kk
 
jastu sängyn päätyä on korotettu n.15cm. Mies teki puiset korokkeet joiden sisään sängyn jalat saa ettei esikoinen onnistu pudottamaan päätyä alas vahingossa. Muutenhan homma hoituisi paksujen kirjojen avullakin.

Täälläkin rokotukset ovat saaneet pienen väsyneeksi ja kärttyiseksi. Kuumetta ei sentään ole noussut, onneksi!
 
Voi luoja.. Hermot kireellä kun on ite niin väsyny ja Luca vain itkee..
Heräili koko viime yön 1,5-2,5tunnin välein! Nyt huutaa koko ajan ja on aivan väsynyt mutta ei vain nukahda.. Vaunujakin jo eteisessä työntelin mutta ei nyt rauhoittunut edes sinne..
Noh ei auta muu kuin jatkaa yritystä.. Ainakin haba kasvaa kantaessa :LOL:


 
Meilläkin oli 3kk neuvola viime keskiviikkona. Pituutta tytöllä oli 59cm ja painoa 5740g. Hyvän kokoinen neiti. =)

Tytön itkuisuus ei ole vähennyt ollenkaan.. :/ Ei ne neuvolassakaan osaa mitenkään auttaa! Tyttö on tyytyväinen vain sylissä liikkeellä pystyasennossa tai maha lattiaa kohti. On kädet tosiaan kovilla kun tuota kanniskelee kaiken aikaa.

Öisin heräillään yhä melko usein.. 5-6 kertaa. Ei ole helppoa pulloruokkia öisin niin hidasta syöjää kuin meidän tyttö on. Yhtä ateriaa sipitellään puolituntia-tunti! Ja määrä on alle 100! Huhhuh.. joskus huomaan nukahtaneeni kesken pullon pitelyn. :/

Vauva on unohtanu miten käännytään mahalta selälleen. :kieh: Ei oo enää sen yhden päivän jälkeen kääntyny.

En jaksa nyt enempää kirjoitella. Tyttö viimeinkin nukahti joten täytyy käyttää aika hyväks.

Feles & neiti reilu 3kk <3
 
Luettu.

Meillä neiti kääntyi tänään selältä mahalleen ja takaisin, ikää siis 3,5kk. Neiti on tosin kääntynyt jo ehkä reilun viikon verran siten, että toinen käsi on jäänyt masun alle, mutta nyt suoritus oli puhdas. :)

Niin ja neiti teki pari yötä sitten historiaa ja nukkui 9h putkeen! Vähän olin aamulla ihmeissäni, kun neiti heräsi ekan kerran klo 8:15 syömään ja oli ruvennyt yöunille klo 23 maissa. Valitettavasti sama ei ole jatkunut, vaan kyseessä oli jokin poikkeus, mutta onneksi neiti nukkuu kuitenkin yleensä yhden pidemmän, n. 5h pätkän (klo 23-04).

Ajateltiin lähteä ajeleen huomenna tai ylihuomenna pohjoiseen n. 500km yhteen suuntaan. Saa nähdä, miten reissu menee kahden pienen kanssa, kun yhdenkin kanssa reissut ovat olleet välillä kestämistä. Samoin huolettaa hieman se Pohjois-Pohjanmaalla riehuva aivokalvontulehdusepidemia.. :/

Piipa + neiti 3,5kk
 
Tuolla odotuspuolella jo huhtikuisten pino,aatella,vastahan me plussattiin :eek:
itsellä tulee tänään tasan vuosi (ekasta)plussasta,sen jälkeen niitä jokunen sitten tehtiinkin... :D ja poika täyttää tänään kokonaista 4kk,iso poika jo :heart:
 
Joel hoksasi, miten niitä jalkoja pitää liikuttaa, jos eteenpäin haluaa. Pikkumatkan on ryöminyt jo lattialla, harjoitusta tuo vielä kuitenkin kaipaa. :heart:

Eiliset rokotteet teki pojan kiukkuiseksi, ja illalla oli todella väsynyt. Yö sitten menikin aika levottomasti.

E ja J 3kk ja vähän päälle
 
Voi apua, kuinka kauan siitä onkaan kun tänne viimeksi kirjoitin...

Meillä sujuu arki jo ihan kohtalaisesti, Aadalla alkaa olemaan jo hieman rytmiä noissa nukkumisissa ja itse on vihdoin ja viimein oppinut tunnistamaan eri itkuja ja kitinöitä... Niin ja ne kestovaipatkin sain kaivettua tuolta kaapin perältä... Ihan ei täyskestoilla, mutta melkein kuitenkin... Rahaa muuten säästyy jo nyttenkin kun muuten menis 10 vkossa vaippoihin vähintään...

Niin ja saihan se miehen exä muutettua niin että nyt päästiin vihdoin ja viimein aloittamaan MINUN VAUVA-ARKENI, jee! Ei sillä etteinkö niistä pojista (3v ja 9v) tykkäsi ja niiden kanssa olisi kivaa, muttakun tää mun äitiyslomani oli kaiketi tarkoitettu Aadalle eikä niille... Sitäpaitsi on inhottavaa kun ei voi oikeen mitään suunnitella kun se yksi ei voi koskaan kertoo mitään suunnitelmistaan vaan aina täytyy olla varpaillan jos se onkin päättänyt toisin....AARGH! mä en käsitä sitä ihmistä...nojoo se siitä.

Noniin nyt taisi kutsu kuulua.... pitää mennä...

TInka ja Aada
 
Taas on aikaa kulunut kun oon täällä viimeks käynyt teidän juttuja lueskelemassa... Ja nyt sit itsekin piitkästä aikaa ajattelin kirjotella kun tyttö nukkuu tyytyväisenä :)

Meillä siis tyttö on nyt 3 kk ja 13 pv vanha ja on aivan mieletön tapaus :D
Meillä tyttö kastettiin kun tuli 1kk täyteen ja nimeksi tuli Venla Eveliina Mirjam. Neiti oppi jo ennen kuukauden ikää kääntymään mahalta selälleen ja nyt sitten kovasti ryömitään ja yritettään pikkuhiljaa lähteä konttailemaan, sujuisi jo muuten hyvin mutta kädet ei oikein pysy mukana :D
Venla rupes kuukaude ikäsenä nukkumaan yöt yhtä soittoa noin ilta yhdeksästä aamu seitsämään tai kahdeksaan ja sama meno jatkuu edelleen. On siis ihan mielettömän helppo lapsi kun nukkuu kaikki yöt hyvin eikä itke tai kitise muuta kuin jos ruoka tulee hieman liian myöhään. Imettäminen ei meillä onnistunut joten neiti on korvikkeella hyvin kasvanu ja nyt sit päivää ennen kolmen kuukauden ikäåä alettiin opettamaan kiinteeseen ruokaan ja nyt menee jo purkki tai puoltoista per päivä perunaa,porkkanaa ja kukkaukaalia millon mitenkin miksailtuna ja nyt sit alotetttiin hedelmä- ja marjasoseet kun niin hyvin oppi kiinteeseen et nyt maidot vaan "välipalana" ja "ruokajuomana"... tosin aamulla eka ruoka on isopullo maitoa ja illalla sama juttu just ennen nukkumaan menoa.

Mahan kanssa ei ole meillä ollut missän vaiheessa mitään ongelmia eikä onneksi myöskään ihon kanssa :)

Ja sitten se oma napa osio..

Tosiaan kun meillä tyttö syntyi 15.4 klo:01.25 niin heti lähti salista teholle kun kerkesi hökäsemään limaa ja lapsivettä keuhkoihin. Itse lähdin jo 15 päivän iltana kotiin kun tiesin että tyttöä en viereeni osastolle saa ja oma olo oli ihan normaali eikä kipuja ollut missään. Itse ajoin autollakin samana iltana kun tikeistä huolimatta istuminen ei tiukkaa tehnyt.
Tyttö oli teholla 5 päivää ja joka päivä tytön luo ajettiin ees taas 70 kilsaa.. eli meillä päivät meni tytön luona sairaalassa ja sitten kun viimestä yötä sairaalassa tyttöä pitivät saatiin mekin miehen kanssa siellä yöpyä neidin kanssa perhehuoneessa. Ja kyllä sit oli ekan yhteisen yön jälkeen ihana ottaa tyttö kotiin mukaan! <3 ja onneksi ei tytölle mitään pysyviä juttuja jäänyt, voin siis vaan sanoa et onneks on näin hyvä hoitojärjestelmä täällä Suomessa. Ja mikä meitä eniten naurattaa on se et mun oli jo pakko päästä takasin hevosen selkään kun vaan mies suostu mut sinne päästämään.. ja sillon synnytyksestä tais olla 9 tai 10 päivää ja siitä asti tää tyttö on taas ratsastellu ja hevostellu ihan normaalisti.
Eli itse voin sanoa et voisin mennä ihan millon vaan synnyttämään uudelleen kun nyt sattui omalle kohdalle noin helppo tapaus.

Venla on tosiaan aivan ihana muksu ja neiti ei oikeestaan osaa kun jokellella ja hymyillä :) ja tässäpä kuva meidän neidistä (toivottavasti näky edes jotenkin).





Nyt meidän neiti heräs ja äitiä on kovasti vailla :)

Hyvää kesän jatkoa kaikille! :flower:

täytyypä taas ruveta ahkerammin käymään täällä :)
 
Onpas Cataliinan tylleröllä kiirus. :D Olispa meidänkin tyttö noin helppo. :snotty:

Te ketkä annatte korviketta: Mitä merkkiä vauva juo? Meillä ollu Nan1, mutta kun ei näytä maha tottuvan niin oon ajatellu vaihtaa siinen Nan-hypoallergeeniseen. Liekö löytyis apu.

Nukkuuko kaikkien muiden vauvat lähes läpi yön? Tuntuu, että meidän tyttö on poikkeus monine heräilyineen. Viime yönäkin sai nukuttua vaan yhden 3,5 tunnin pätkän, sitten herättiinkin reilu tunnin välein kunnes puoli 6 heräs kokonaan ja itkua sekin aika tietysti oli puoli kymmeneen asti. Ja siis ilta kymmeneltä kävi nukkumaan.. Huoh.. ZzzZzz...

Feles & neiti reilu 3kk <3
 
Feles Meillä Joel ei tosiaan nuku kokonaisia öitä. Viime yönä nukkui ensin 2h, sitten 2h ja sen jälkeen heräili tunnin välein...

Ei varmaan tässä vaiheessa voi mitenkään opettaa vauvaa nukkumaan pidempiä pätkiä? :snotty: Terkka sanoi, että voisi alkaa vähentämään yösyöttöjä, mutta miten?!

Cataliinalla tosiaan liikunnallinen tapaus. :D Mä oon NIIN kade noista yöunista.
 
Cataliinalla tosiaan iloinen ja liikkuvainen tyttö :D
Yöunet täälläkin on taas yöunet muuttuneet niin että toisinaan herää kerran syömään ja toisinaan taas 3-4 kertaa eli menee miten sattuu. Ainoa mikä on ja pysyy on se että tyttö simahtaa viimeistään 21.30. Olisihan ne toisaalta ihanat nuo koko yön unet, mutta niin kauan kun tyttö on täysimetyksellä saa kyllä herätä yölläkin syömään. Nimittäin meidän nelonen alkoi nukkua yönsä 2 viikon iässä, mutta eipä se ollut kovin hauskaa kun piti nousta joka aamuyö lypsämään rinnat jotka pakahtui maidosta eli se siitä omasta nukkumisesta. Mukavampaa on herätä syöttämään tyttöä kun alkaa puljaamaan pumpun ja pullojen kanssa..

Eipä meille mitään erityistä kuulu. Viltillä tyttö viihtyy lelujen kanssa ja yrittää välillä kammeta itseään selältä mahalleen mutta ei pääse kuin kyljelleen, mutta eipä tarvitse Lotan pitää mitään kiirettä, kyllä sitä ehtii myöhemminkin :D Rintamaito tuntuu riittävän (ainakin neidin makkaroista päätellen :whistle: ) joten jos hyvin jatkuu niin mennään täysimetyksellä sinne puolivuotiaaksi. Soseita ajattelin tehdä itse myös Lotalle kuten olen tehnyt kahdelle edellisellekin eli aloitellaan sitten bataatilla kun sen aika tulee..
Mutta nyt avaamaan maitobaari kun kutsu käy :wave:

MaMa ja Lotta 3,5kk :heart:
 
Yeb
Ei täälläkään oo puhettakaan kokonaisista öistä :wave: Lakkasin jo yöllä katsomasta kelloa ja en kyllä osaa edes sanoa monta kertaa yleensä syö, varmasti jotain 2 ja 10 välillä :xmas:

Typykkä kääntyy selältä mahalleen harvakseltaan, kyljellään on alkanut nyt viihtymään. Ja ekoja nauruja on myös alkanut kuulumaan :heart: Kuulostaa ihanalta, en ole ennen kuullutkaan! Esikoinen alotti nauru-uransa tosi myöhään ja sillonkin semmosella käkätyksellä, siis ihan kuin harakan äänellä :D Ja jotain muutakin ensimmäistä eilen; hymykuva! Neiti kyllä hymyilee hirmuisesti mutta tähän asti on aina jäänyt vaan kameraa tuijottamaan..

Mäkin kävin fiilistelemässä odotuspuolella ja sainkin idean skräpätä pikkuiselle talteen omat odotusaikaiset keskusteluni :) Monta päivää siihen menikin kun sain kaikki haettua, tulostettua, leikattua ja liimattua. Koristeluja teen sitten pikkuhiljaa.

Yeb ja E 3kk 2vko
 
:wave:

Tosi harvoin tänne kirjottelen, mutt nyt pisti silmää toi korvikkeen anto.

Meilläkin on melkein vallan siirrytty korvikkeisiin. Öisin vielä imetän jos vain suinkin jätkä tissiä huolii. Päätin jo aikaa sitten etten ala imettämisen kans enää tappelemaan, kun jätkällä kuitenkin kohta ikää 4kk. Ei oikeastaan enää harmita paljoa, että tää imetys meni näin kuin meni. Ei ne vauvatkaan koneita ole, jotka voi "pakottaa" tekemään asiat tietyn kaavan mukaan :)

Feles Meillä annettiin aluksi tuttelia ja kun sen määrä lisääntyi, niin ajattelin siirtyä NANiin, kun toi tutteli tuntu tekevän mahan kovaksi pienempänä kun siirryttiin enemmän antamaan tissin lisäksi. Aatteelinkin, ett kokeillaan tuota NAN 1, kun moni on sanonut sen olevan vatsa ystävällisempään. Vaan eipä meillä ollutkaan! Muutaman päivän jälkeen piereskely vain lisääntyi ja kakka muuttui jo vihertäväksi + sitä tuli joka päivä ja löysää sellasta. Myös puklailu lisäänty ja poskiin tuli vähän ihottumaa. Siirryttiin takas Tutteliin ja nyt kaikki on ok. Jätä ei oikeastaan enää piereskele, kakka muuttui normiksi sinapinkeltaiseksi ja nyt kakkausväli on joka toinen päivä. Puklailu väheni siihen "normaaliin". Että näin meillä. Mietin itekin, että kokeilen tuota hypoallergeenista NANia jos ei asiat parane, mutt toistaseks tuttelilla mennään :)

Niin ja täälläkään ei todellakaan nukuta kokonaisia öitä. Herää vähintään kaksi kertaa. Eka kerran puolilta öin ja hyvällä tuurilla pelkän tutin iskemin takas suuhun auttaa tai sitten ei. Nukumaan on menny aika lailla 19.30-20.00 viime aikoina. Nukahtaa aika äkkiä sänkyynsä kun sinne vie. Vähän ihanaa :)

Meillä ei jätkä vieläkään yritä kääntyä selältä mahalleen. Mahalta selälleen on jo alle kahden kuukauden iässä kääntyny, mutt siihen on jäänyt. Saas nähdä millon haluja ois kääntyä. Ei tahdo mahallaankaan aina viihtyä vaan kääntyy joskus melkein heti kyljelleen tai selälleen. En tiedä mihin toi ryömis jos sais käsillään otteen jostain. Kovasti yrittää käsillä tarttua, ett pääsis eteenpäin, mutt eipä se paljon auta kun jalat haroo pelkkää ilmaa :D No jokainen vuorollaan, ei kaikki voi oppia kaikkea heti :)

Meillä on muutenkin niin älyttömän helppo vauva ettei oo tosikaan :)

Joo muutaki tais olla, mutt ei muista nyt tähän hätään :)

JääKyynel ja Herra aurinkoinen kohta 4kk :heart:
 
Feles Tässä nyt ihan hakuammuntaa seuraava spekulointi... Puklaileeko/nieleskeleekö/hikkaako tyttö paljon ollessaan makuulla? Se voisi viitata refluksiin, joka myös selittäisi tarvetta olla paljon pystyasennossa, jolloin mahan sisältö pysyy paremmin masussa. Refluksi voi johtua myös allergiasta. Toisilla vauvoilla sängyn päädyn korottaminen on rauhoittanut öitä kovasti, vaikkei refluksia olisikaan. Jos heräily johtuu omiin liikkeisiin havahtumisesta, voisi kapalosta olla apua. Sitä täällä(kin) on kovasti kehuttu. Hidas syöminen voi johtua joskus siitäkin ettei oikeasti ole nälkäinen vaan haluaa vain imeä tai on jostain syystä huono olla. Mutta kyllä oikeasti järkyttävän hitaita syömäreitäkin on. Esikoinen oli hidas syömään ja söi vähän kerrallaan. Yli puolivuotiaanakaan ei mennyt kerralla kuin max 60ml pullosta vaikka kuinka nälkä olisi ollut. Sitä on mahdotonta tietää paljonko rinnalta söi silloin kun suostui syömään (rintaraivareita oli monta kuukautta ja tuona aikana päivisin lypsin maitoa kuin hullu kun korvikkeet eivät sopineet). Myöhemminhän se kuukausien rinnan hylkiminen otettiin takaisin niin perusteellisesti, että joskus muistan miettineeni milloin esikoinen "luopuu" rintamaidosta. :whistle: Toivottavasti sinä saat mahdollisuuden lepoon riittävän usein ettet väsy aivan totaalisesti valvomiseen ja kantamiseen. :hug:

Cataliina hienoa, ettei tytölle jäänyt mitään jälkiä dramaattisesta alusta huolimatta! Ihanan aurinkoinen tyttö näkyy olevan ja uskomattoman helpolta kuulostaa myös teidän vauva-arki. Toivotaan, että jatkuu samaa linjaa!!! Tuntuu varmasti myös mukavalta kun on päässyt "normaalirytmiin" kehonsa kanssa nopeasti. :)

Ihanaa taas huomata miten erilaisia lapset ovat! Ja tämä kasvun ja kehityksen ihme vetää hiljaisen kiitolliseksi... :heart:

Donu ja Pikkuinen 3kk ja muutama päivä päälle
 
Donu Hmm.. En tiedä mikä on paljon, mutta lähes päivittäin on tytöllä hikka. Puklaillu ei ole koskaan. Nyt on alkanu ilmenee yskimistä ja kakomista niinku jotain menisi väärään kurkkuun (ei siis syötön yhteydessä ). Olen ajatellut johtuvan lisääntyneestä kuolaamisesta. Korotan nyt ensiyöksi sängyn päätyä ja koetan kapaloa. Peiton tyttö kyllä aina potkii pois päältään, joten tiedä sitten miten viihtyy kapalossa. :whistle:
Oon koettanut pidentää syöttövälejä ja silloin kun se onnistuu niin tyttö syö nopemmin koska on todella nälkäinen. Joskin pullon loppupuolella alkaa kitinä eikä vauva ole ruoan jälkeen oikein ikinä tyytyväinen. :/ Tuttiakin olen koettanut muttei syö.
Pakkohan tytön yleiseen tyytymättömyyteen on oltava syy.
Kiitos halista. :) Levosta ei ole kyllä tietoakaan. |O

JääKyynel Taidan minäkin kokeilla ensin tuttelia ja sitten vasta sitä kalliimpaa hypoallergeenista. Harmi vaan, ettei perus tuttelia ole jauheena. Jauhe on paljon helpompi.

Huoh.. Täällä taas itketään ties miksi. Mahaa kait..

Feles & neiti reilu 3kk <3
 
Valitusvaroitus! |O Joo eli kaksi viime yötä (ellei useampikin?) menneet niin, että Joel nukkuu 2h, jonka jälkeen roikkuu koko v*tun yön tissillä. |O Nukahtaa siis pikkupätkiksi, niin kuin itsekin, mutta herää taas ja haluaa tissin suuhunsa. En jaksa, en saa nukuttua!

Masuun sillä ihan selkeesti sattuu välillä, pieru on tiukassa ja kakkaa tulee entisen 2-4 sijaan enää 1-2 päivässä. Aikasemmin jo sanoin, että mielestäni ruokavaliossa mulla ei ole tapahtunut mitään muutosta entisestä, joilloin siis kaikki oli ok. Cuplatonia olen antanut, kun olen muistanut, mutta ei sekään enää tunnu auttavan. Oisko tää vaan väliaikaista? Pää hajoo. :(

Emilia ja Joel reilu 3kk
 
Empuuu Ettei olis tiheänimun kausi?

Kapalosta ei meillä ollut mitään hyötyä, tyttö rimpuili pois.
En tiedä oliko sängyn päädyn kohottamisestakaan.. Tyttä nukkuin kaksi 3 tunnin pätkää, sitten kahden tunnin pätkän kunnes heräs kokonaan. Viimeinen pätkä oli pelkkää ähinää ja puhinaa, enkä mä saanut nukuttua kun nousin kokoajan katsoon, että heräskö.
Söi kuitenkin nopeammin kuin aiemmin, vain puolisen tuntia. Jes! :D

Mä oon yrittäny pähkäillä itselleni ammattia. Kesken jäänyt koulutus ei enää kiinnosta ja nyt en sitten taas tiedä mitä haluan. Tuntuu ettei musta ole mihinkään. :ashamed: Ammatinvalintatesteistä ei ole ollut apua. Varmaan oon kaikki ammatit käyny läpi mutta mikään ei nappaa. Nooh, on tässä vielä vähän aikaa keksiä minne keväällä hakee.

Feles & neiti reilu 3kk <3
 
Feles Iän puolesta voisi olla, mutta että yöllä? Kun päivällä en ole huomannut samaa. Oisko päivällä sitten niin paljon nähtävää, niin ei malta imeä kuin ns. normaalin verran. Oli miten oli, toivon todella, että loppuu pian. :kieh:
 
:hug: kaikille raskaiden aikojen kanssa eläjille! Onneks se on yleensä hyvin pien aika kun noita ongelmia kestää..

Me käytiin 4kk neukussa, mittaa oli huikeet 8.4kg ja 67 cm :D Habahaba tässä kasvaa! Muutenkin kaikki hyvin.

Itellä nyt kauhee raskauskilojen pudotus nyt päällä! Jo -7kg kolmeen viikkoon, vielä toiset moiset ku lähtis ni jippii =) !

Sonja&Paavo reilu 4kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Empuuu:
Feles Iän puolesta voisi olla, mutta että yöllä? Kun päivällä en ole huomannut samaa. Oisko päivällä sitten niin paljon nähtävää, niin ei malta imeä kuin ns. normaalin verran. Oli miten oli, toivon todella, että loppuu pian. :kieh:
Yöllä imetys lisää maidon määrää eniten. Muistan esikoisenkin tehneen tilausta myös öisin. Eiköhän se tilaus ole hoidettu muutamassa päivässä jos siitä on kyse. Jos Cuplaton ei toimi ja ilmavaivat tuntuvat olevan syynä, kannattaa kokeilla KuplaStopia. Meillä ainakin oli tehokkaampaa kuin Cuplaton.
 
Pitkästä aikaa :)

Ollaan mummilassa ja poika nukkuu ulkona vaunuissa, ihanan viileä ilma, autuus :) Ei olla pitkään aikaan nukutettukaan ulos.

Meillä oli 3 kk neuvola ja mitat: 8860g 64 cm eli täällä kanssa haba kasvaa, kun tuota varsin paljon täytyy kannella. Tosin ei tunnu raskaalta, kai sitä matkan varrella tottuu. Rintamaidolla tuo kaveri on itsensä tuohon kuntoon juonut, vähän jop huolestuttaa, että voiko olla hyväksi tuo paino... +30% meinaan. Mutta kai se tasoittuu. Neuvolan täti sanoi, että ainakin voin rauhassa jatkaa täysimetystä 6 kk:n ikään asti, kun noin hyvin kasvaa. Nyt on viime päivinä harventunut syömisvälit n. 1,5-2 tuntiin. Ennen oli yhtenään tissillä, mutta nyt on niin paljon opittavaa ja tutkittavaa, niin viihtyy muutenkin. Öisin syö pari kertaa 3-4 tunnin välein, jos on hyvä yö. Huonoina aamuöinä on yhtenään tissillä.

Poika on kääntynyt pitkän aikaa selältä mahan päälle niin että käsi jää jumiin, ja siihen se on jäänytkin. Sylissä istuu jo itsekseen selkä suorana nojaten mun käsiin eteenpäin. Istumaan kankesi itsensä muutama päivä sitten ja ei sen jälkeen ole sylissä tykännytkään makailla :D Samoihin aikoihin rupesi viemään tavaraa suuhun ja eilen luki sanomalehteäkin oikein innostuneena, kun rapisteli niin kivasti. Jaloilla osaisi jo ryömiä, mutta kädet ei toimi, tämä aiheuttaa turhautumista.

Viikon aikana poika on kehittynyt valtavasti ja on ihan omituista kuinka tuo muuttuu silmissä! Iltaisin tämä kehityksen varjopuoli esittäytyy, kun poika ei malta rauhoittua nukkumaan vaan on ihan hyper, kunnes menee yliväsyn puolelle ja nukuttaminen onkin hankalampaa kuin normaalisti. Onneksi omat hermot vielä kestää kantamisen ja rauhoittelemisen, kun mies onn taas täällä. Mutta ne viikot kun oli pois, oli omatkin hermot riekaleina loppuviikosta.

Miekin huomasin tuon huhtikuisten pinon odottajissa :D

Sun Rise ja A 3kk 1vk
 
Tänne ei ihmeitä :) Luca tänään 3kk <3
Kovasti on poika muuttunut nyt ihan parissa päivässä, juttelee hirmusti ja naureskelee sekä kääntyilyä yrittää kovasti :D Kyljelleen menee mutta ei ympäri kyllä..
Viime yö meni oikein kivasti!! :) Luca meni nukkuun 20.30 heräs kahden jälkeen,seittemän jälkeen ja kymmenen maissa sit noustiinkin ylös :) Toivotaan et tänään menis yhtä kivasti :)
Nyt hetki sit nukahti mut toivottavasti ei nyt sentään ihan vielä yöunille :D Mä eilenkin niin mietin että kuinka aikasin se herää sit aamulla kun noin aikasin meni yöunille :D
Kyllä se aika vaan nopsaan menee..voi vitsit sentään :) Mutta ihanaahan tämä kaikki on kaikista itkuisuuksista ym. huolimatta <3


jastu ja Luca 3kk
 

Yhteistyössä