Huhtikuiset 2019

5.4./Naturamama/1.

Mä oon pari kk jo ennen yritystä aloittanut prenatal-vitamiinit, Solgarin oon syönyt. Nyt yirtyskierrossa aloitin myös maitohappobakteerit ja plussauksen jälkeen siirryin vielä laadukkaampiin ruokapohjaisiin Terranovan prenataleihin. Folaattia kyllä tulee mulla myös paljon ruuasta, kun olen tällainen marja- ja hedelmäfani ja muutenkin tekee nyt vaan tuoretta mieli. :giggle:

Minä en ole Fb:ssä ollenkaan. Kuivuukohan tämä ryhmä sitten ihan...:oops:
 
  • Tykkää
Reactions: Janet88
5.4./Naturamama/1.

Mä oon pari kk jo ennen yritystä aloittanut prenatal-vitamiinit, Solgarin oon syönyt. Nyt yirtyskierrossa aloitin myös maitohappobakteerit ja plussauksen jälkeen siirryin vielä laadukkaampiin ruokapohjaisiin Terranovan prenataleihin. Folaattia kyllä tulee mulla myös paljon ruuasta, kun olen tällainen marja- ja hedelmäfani ja muutenkin tekee nyt vaan tuoretta mieli. :giggle:

Minä en ole Fb:ssä ollenkaan. Kuivuukohan tämä ryhmä sitten ihan...:oops:

Sama täällä, että raikkaampaa tekee mieli syödä nyt : )
 
Mä oon syönyt pari kk foolihappoa, äitiysvitamiineja sekä vielä primaspan 100mg kun mulla on se km-tausta ja viime raskaudessa söin tota samaa rv 35 asti estämään raskausmyrkytystä. Vahvaa omega 3 söin kanssa, mut oli pakko lopettaa se kun se teki mun ihon taas ihan hirveeksi.

Mä olen myös mukana fb-ryhmässä (y)

2.4 / Catharin / 28v / 4.lapsi / Satks
 
Kai tänne uskaltaa ujosti ilmoittautua. Muutama päivä sitten tein r-testin, ja sain kaksi viivaa <3 Laskurin mukaan LA 5.4. Yritystä takana vajaa puolivuotta.

Mua kiinnostaisi myös tuo fb ryhmä! Ikää on 25, ensimmäinen lapsi ja sairaalana HUS.

Huh, ei tämä vielä tunnu ihan todeliselta
Mulle sanoo joku laskuri 4.4., mutta Natural Cycles-appi esim 5.4. eli sama laskettu meillä. Ovis oli 12.7. :rolleyes:
 
Naturamama, tuskin hiljentyy :) Aina löytyy roppakaupalla erilaisia tyyppejä, jotkut haluaa jo heti näihin alkuraskaudessa perustettaviin ryhmiin, jotkut haluaa odottaa vaikka np- ultraa ja perustaa sen jälkeen oman, osa jää vaan fb-ryhmiin, osa kirjottelee molemmissa ja sitten on ne ketkä kirjoittelee vaan foorumilla eikä lähde fb- touhuihin ollenkaan. Jokaselle jotakin!

--

Mä alotin taas aamun tikkuun pissimällä. Kyllähän se vahvistuu! Vk- lopuksi on digi varattuna, koska miehen mielestä "tommoset viivat on tosi epämääräsiä" :LOL: Perjantaina onkin kunnon koitos, kun pitäis lähtee kavereiden kanssa festareille, enkä oo kertonut plussauksesta.. Oon vähän puun ja kuoren välissä että kerronko vai koitanko hämätä jollain alkoholittomilla siidereillä. Varmaan kerron, oon tosi huono salailemaan mitään.

Vaan ompa jännä taas tutkailla raskausviikkoja! Oon tsekannu kalenterista jo, että paljonko mulla on viikkoja kuopuksen synttäreillä, paljonko miehen kesälomalla, paljonko jouluna yms. Ja vertaillut edellisten raskauksien masukuvia, että onko mulla siis synttäreillä jo masua, entä minkäkokonen on jouluna.

Enkä malta oottaa synnyttämään lähtöä! Sitä ootan kaikken eniten!
 
Mä yhdelle ystävälle kerroin raskaudesta, muille en vielä (tai ellei kuopuksen vauvaryhmää lasketa:D) ja mies on ainakin yhelle ystävälleen kertonut. Mä tein eilen illalla taas testin ja oli ihan hyvin vahvistunut. Yks apteekin testi sekä digi on jäljellä vielä, teen puikon varmaan huomenna ja digin yritän säilöä viikon päähän kun haluan saada sen 3+ siihen näkyville ni saan mielenrauhan :oops:

Entisenä hätähousuna tää testien vähyys on todella hämmentävä, et oon tehnyt tähän mennessä vaan 3 testiä enkä yhtään enempää :LOL:

Väsyttää ihan sikana.. mietin et johtuuko raskaudesta vai tän päiväsestä ikean reissusta:p
 
Mäkin olen entinen testausaddikti, mutta nyt tää olo on mulle tarpeeksi vakuutusta. Eilen vielä tein kyllä, kun kaapissa kerran pc vielä oli. Hyvin oli vahvistunut. Mutta tämä tunne on vaan seesteinen ja minä vaan tiedän että se pieni siellä kasvaa. Yksi digi mulla on kuitenkin kaapissa jonka meinaan tehdä menkkojen jäätyä pois viikonloppuna. :rolleyes:
 
Mulla on kans jotenki tosi seesteinen ja varma olo et kaikki on ok. Jotenki outoa, koska kolmosta yrittäessä olin ihan rauhaton ja mietin kokoajan ettei kaikki oo ok, myös sit kun kaikki olikin ok. Voin kyllä vielä tippua korkealta ja kovaa, mut toivon etten kuitenkaan tällä kertaa.
Mulla kans viiva on kivasti vahvistunut. Tein sit kuitenkin tänään laimeasta lirusta sen apteekin oman, vaikkei pitänyt :LOL:
Tarvis pc jostain löytää kun niistä on kokemusta, nää apteekin omat on ihan vieraat itelle.
 
Hyvää huomenta.
@Catharin En minäkään näe kuvaa..
@Naturamama Ihana viesti sinulla. Minullakin on tänään hyvin rauhallinen olo:)
@saaruska86 Hyvä, että sinulla on kokemusta näistä ryhmistä. Varmasti kaikille löytyy sopiva paikka keskustella.
@Janet88 Minun läheisillä on paljon kilpirauhasen vajaatoimintaa. Joillakin se on vaikeuttanut raskaaksi tulemista, mutta raskausaikana sen hoidosta en tiedä mitään.
Tervetuloa @ninamaria ja kaikki uudet!

Onnea odotukseen! :love:
 
No voi hitto, en saa tota aijaan linkkiä toimimaan enkä jaksa tietokonetta avata :(
Kävin mä nyt sit kuitenkin kaupasta hakemassa pari pakettia pc liuskoja kun niitä sattui olemaan. Saa rauhassa seurailla. Siihen kusi tämä mun testaamattomuus :whistle:
 
Muakin kiinnostaa fb-ryhmä. Soittelin ensimmäisen neuvola-ajan tässä jo :X3:

Kaksi plussatestiä olen tehnyt, ekan toissapäivänä ja tänään toisen. Olo on kyllä ihan erilainen ja tiedän olevani raskaana. Mulla alkoi oireet kunnolla päivää ennen plussaa. Ihan hirveä kipu tisseissä ja väsymys. Nyt en edes tunnista omia rintoja, nännit on ihan turvonneet ja "pahkuraiset". Alavatsaa pistelee välillä.

Listallekin saa lisätä:
11.4. / kolava / 24v / 1. minulle, 3. miehelle

Miten teidän miehet on ottaneet plussauutiset? Kerroitteko vaan vai teittekö jonkun hupsun raskauspaljastuksen? :)
 
Tänään sain varattua ensimmäisen neuvola ajan 22.8 ois. :) Hoitaja laski että nyt ois 4+5 :love: ja itse laskeskelin että LA ois 30.3 mut eiköhän se huhtikuulle mene.

Muutaman päivän ollut kuumia aaltoja, luulin ensin johtuneen thyroxinin annosnostosta 25ug, mut taitaa kuulua tähän tilaan :D Ja hirvee väsymys iski eilen töiden jälkeen. :sleep:
 
Viimeksi muokattu:
Muakin kiinnostaa fb-ryhmä. Soittelin ensimmäisen neuvola-ajan tässä jo :X3:

Kaksi plussatestiä olen tehnyt, ekan toissapäivänä ja tänään toisen. Olo on kyllä ihan erilainen ja tiedän olevani raskaana. Mulla alkoi oireet kunnolla päivää ennen plussaa. Ihan hirveä kipu tisseissä ja väsymys. Nyt en edes tunnista omia rintoja, nännit on ihan turvonneet ja "pahkuraiset". Alavatsaa pistelee välillä.

Listallekin saa lisätä:
11.4. / kolava / 24v / 1. minulle, 3. miehelle

Miten teidän miehet on ottaneet plussauutiset? Kerroitteko vaan vai teittekö jonkun hupsun raskauspaljastuksen? :)
Menin herättämään ja heiluttelemaan kusitikkua silmien eteen. :ROFLMAO: Ensin oli vähän arka reagoimaan kun oli se haamu dpo10, josta lähti vahvistumaan, kp31/31 tein digin raskaana 2-3, niin sit vasta äkkäs et hänestähän tulee isi!:love: Ei siis mikään yllätys ollut kun oltiin yritetty se 10kk.
 
Minä annoin välipalapatukan, jonka taakse olin piilottanut 10 dpo testin, jossa vahva plussa. Mies katsoi sitä hetken, sanoi "oikeesti?" ja halasi. Oikeastaan vasta seuraavana päivänä alkoi siitä enemmän puhumaan. Varmaan oli vähän sisäistämistä, kun oli vasta kolme viikkoa aiemmin sanonut, että vauva saa tulla. :LOL:
 
Mulla on tuntunut nyt aamusta asti jomotus vasemmassa kyljessä alhaalla. Onko tämä normaalia? Tähän asti tullut vain ohimeneviä "tikariniskuja" tai repäisyjä ylösnoustessa...:oops:

Tässä mun 12 pdo pc vielä: https://aijaa.com/mqdqgd
Tänään 14 dpo ja huomenna oletettu menkkojen alkamispäivä.
Tissit on niin kipeät ja silminnähdenkin jo turvonneet ja ruokahalu kadonnut.

Nyt vaan alkaa pelottaa että kuitenkin ne menkat huomenna alkaa... (n)

Mihis se minun seesteisyys on nyt kadonnut? :confused:

Sorruin sitten tekemään sen digin jo tuolta kaapista ja tulos (vedenvärisestä) pissasta oli Pregnant 1-2. Tänään tasan 2 viikkoa hedelmöityksestä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Janet88
Mulla on tuntunut nyt aamusta asti jomotus vasemmassa kyljessä alhaalla. Onko tämä normaalia? Tähän asti tullut vain ohimeneviä "tikariniskuja" tai repäisyjä ylösnoustessa...:oops:

Tässä mun 12 pdo pc vielä: https://aijaa.com/mqdqgd
Tänään 14 dpo ja huomenna oletettu menkkojen alkamispäivä.
Tissit on niin kipeät ja silminnähdenkin jo turvonneet ja ruokahalu kadonnut.

Nyt vaan alkaa pelottaa että kuitenkin ne menkat huomenna alkaa... (n)

Mihis se minun seesteisyys on nyt kadonnut? :confused:

Sorruin sitten tekemään sen digin jo tuolta kaapista ja tulos (vedenvärisestä) pissasta oli Pregnant 1-2. Tänään tasan 2 viikkoa hedelmöityksestä.
Tuohan näyttää tosi hyvältä noihin dpo:hin (y)
 
Kiitos! Koskaan en ole ennen ollut raskaana, niin tuntuu uskomattomalta, että menkat ei nyt alkaisikaan...(n)
Onhan se hassua aluksi kun ei menkkoja tulekkaan, mut nopeasti siihen tottuu etkä niitä halua enää koskaan tulevankaan. :) Jälkivuoto onkin sit aika hurjaa, ainakin itsellä ollut, ja ne on itsellä kestänyt muutaman viikon. :confused:
 
  • Tykkää
Reactions: Naturamama
Minulla on jäänyt tosi vähälle tuo tikuttelu. Ne kaksi testiä sunnuntaina. Aikaisemmin raskauksissa on tainnut yksi plussa riittää... @saaruska86 Milloin sä tekisit sen fb-ryhmän? Minusta olisi kiva siellä jutella. Salaista ja suljettua fb-ryhmää ei kuka tahansa pääse lukemaan.
 

Yhteistyössä