Huhtikuiset 2019

@Keltain3n @sucrine voi ei :cry: oon niin pahoillaan teidän puolesta. Halauksia ja voimia ja superisti onnea jatkoon. Ootte vahvoja naisia kun näätte myös sen hyvän näin ikävässä tilanteessa! Toivottavasti uus tärppi käy heti kun ootte siihen valmiita :love:

Nyt jännittää vielä enemmän oma huominen neuvola! Sää nähdä mitä tuumaavat siellä ja alkavatko sen enempää raskautta varmistamaan :unsure:
 
Hei @saaruska86 mä oottelen viel et lisäät minut sinne huhtikuisten fb ryhmään. Voisko joku siel ryhmäs huudella että lisää, on siis lisännyt minut jo fb kaveriksi mut ryhmään ei.. eri nimimerkillä laitoin täällä kaksplussassa viestiä kun en halua et mua kukaan vanhasta nimimerkistä tunnistaa :)
 
Vielä omaa napaa: mäkin kävin tällä viikolla varhaisultrassa, ja oma fiilis oli totta: siellä se pieni köllötteli ja sydän löi. Kaikki näyttää kuulemma hyvät, keskenmenon riski on kuulemma aika pieni, mutta toki olemassa.
Jokapäiväinen pahoinvointi (mulla onneksi pöntön halailu helpottaa) on kuulemma myös hyvä merkki (y).

Joku (olikohan se @Naturamama ) kyseli, että miten töissä menee. Mä voin onneksi tehdä etäpäiviä paljon, mutta aamut on kyllä vaikeita. Nyt on mennyt jo monta päivää niin että aamupäivällä saa hetken aikaa halailla pönttöä ja maata kylmillä kaakeleilla ja ottaa vähän lukua. En tiedä, miten selviäisin, jos pitäisi selvitä työpaikalle :cautious:.
 
Huonoja uutisia täälläkin. :cry: Ultrassa näkyi lopulta syke mutta muuten kohdussa ei ollut kaikki kunnossa. Näyttää vahvasti siltä, että on menossa kesken. On kuulemma aivan häviävän pieni mahdollisuus, ettei niin kävisi ja se käytännössä vaatii pienen ihmeen. Kohdusta siis näyttää vuotavan eikä mitenkään hyvällä tavalla. Koska en käynyt lääkärillä, suositteli nyt odottamaan 1-1,5 viikkoa lähtisikö vuotamaan kunnolla itsestään vai pitääkö hakeutua lääkäriin. :cry:

Jos nyt jotain iloa voi repiä niin se mullakin, että raskaus kuitenkin ylipäänsä alkoi ja alkio oli ihan oikeassa paikassa. Mutta saa nähdä miten kauan tästä eteenpäin pääseminen nyt sitten vie. :(

@Keltain3n On pahoillani myös teidän puolesta! Luin sun viestin jo ennen omaa ultraa. :(
Eikä, toivotaan et kävisi kuitenkin se ihme eikä olisi menossa kesken! Voimia kovasti myös sinne! :(

Kauhee ku oma pelko nosti taas kulmiaan kun näköjään alkaa porukkaa tippumaan. Mulla ei oo oikein mitään oireita, et jotenkin on vaan sellanen olo, et olisi kkm. Mutta kun en raaski maksaa taas 200€ ultrasta kun olen kh-tuella, niin ei auta kun odottaa 3 vko :/
 
@sucrine ja @Keltain3n kovasti jaksamista teille molemmille :cry:

En tiedä miksi, mutta mua pelottaa ensi viikon neuvola ihan kamalasti. Pelkään jos ei sykettä enään löydykään (ma on 9+3). Kun varhaisultrasta on kuitenkin jo aikaa. Samalla pelottaa että tää pessimistisyys on huono enne.
Vaikka kuinka lupasin itselleni etten pelottele itseäni tässä raskaudessa ja olen positiivinen. Jos maanantaina rauhoittuisi mieli :unsure:

Np ultraan pyydän kyllä eri lääkärin, varhaisultran tehnyt oli niin kamala. Ei tullut yhtään parempi mieli ja ehkä osittain nämä pelotkin juontaa sieltä, kun totesi että ”tässä vaiheessa voimme vain todeta raskauden alkaneen”. Vaikka ultrassa näkyi alkio,ruskuaispussi ja sydän löi. Olen jo miettinyt yksityiselle menemistä oman mielenterveyden vuoksi, jos siellä ultraaja osaisi rauhoitella :(:(
 
Mä olin jotenkin vähän päättänyt että tällä kertaa "hyödytöntä murehtia, koska mitään ei voi tehdä." asenne ois jyräävä - mutta silti vähän rupeaa kuumottelemaan tuo oma varhaisultra joka on nyt kahden viikon päästä.

Vaikkakin juu, hyödytöntä murehtia koska mitään ei voi tehdä, niin se piisamirottakin sanoi.

Oon kieltämättä aika vainoharhainen esim mahan kasvun suhteen (on se nyt jännä että tällee rv 5+6 ei maha vielä näy, huom sarkasmi.:cautious:). Sitten kun esim toi pahoinvointi vähän tulee ja menee ja tulee ja menee - väsymys ja nälkä on ainoat mitkä on ja pysyy. Silti järki pääni sisällä huutaa että pitäisi muistaa ne aiemmat oireettomatkin raskaudet, että ei tässä mitään hätää varmasti ole - ihan varmaan vaan poika tulee. Ja vaikka hätä olisikin, ei se minun stressillä parane.

Mies puolestaan joka on ollut alusta asti tosi toppuutteleva että ei saa innostua, oli tänään että "tuosta nälästä päätellen varmaan kaksospojat." :ROFLMAO: Sehän tästä vielä puuttuiskin. :p
 
  • Tykkää
Reactions: Siriusss
Mä varasin tälle päivälle toisen varhaisultra-ajan, koska on tosiaan ollut niin oireetonta. Siellä hän heilutti pienen pieniä käsiään jo, eli kaikki oli ok :love: vastasi vähän pienempää, eli 8+6. Tänään olis omien laskujen mukaan 9+2. Todella helpottunut olo tuli, kannatti maksaa itsensä kipeäksi :D tarvii ilmeisesti nauttia tästä oireettomuudesta ekaa kertaa.
Saisi vaan tää flunssa jo helpottaa, mulla todettiin tänään vielä korvatulehduskin :confused:
 
Kyllä onkin tää kolmas raskaus ihan erilailla säätämistä kuin aikaisemmat. Sain toisen jälkeen kilpirauhasen vajaatoiminnan, nyt sitten pitää säädellä lääkitystä, joka jo ennen raskautta oli liian pieni ja nyt vielä enemmän pielessä (kun raskaus lisää lääkitys tarvetta). No, nyt on kuitenkin isompi annostus määrätty ja katsotaan kolmen viikon päästä taas uusiksi miltä arvot näyttää. Toivon todella että tuo korkeampi lääkitys tulee auttamaan tähän pahoinvointiin ja väsymykseen. No, onneksi on tuo vajaatoiminta, meinasin siihen vedota töissä jos joku kysyy miksi olen niin väsynyt ja huonovointinen...:whistle:

Saa nähä myös jinxattiinko tää raskaus ihan huolella kun tilattiin miehen kanssa jo yhdistelmärattaat ja kaukalo, kun jollyroomissa oli joku pika-ale ja paketti oli tosi edullinen...:rolleyes:
 
Hei! Saako jo epätietoinen 36 vuotias liittyä ryhmään. Viimeiset kuukautiset ollut 17.7.2018 ja raskaustestiä en vielä ole tehnyt. Laskurin mukaan laskettuaika olisi huhtikuun lopulla. Kaikki oireet kyllä löytyy: väsymys, rintojen arkuus, nälkä ja huono olo. Ennestään 4 lasta joista vanhin 17 ja nuorin 7. Ensi viikolla olisi tarkoitus tehdä testi ja jos positiivinen niin neuvolaan aika. Facebook-ryhmään liittyisin myös mielelläni.
 
Kävin varhaisultrassa nyt ke, ja syke näkyi. Koko oli muutaman päivän pienempi kuin laskujen mukaan olis päivät, mutta ehkä se ei tarkoita mitään. Silti on koko ajan sellainen huoli takaraivossa ja varmaan mitä lähemmas eka varsinainen ultra tulee, sitä enemmän se rupeaa vaivaamaan. Yksi keskeytynyt km koettu, joka todettiin just np-ultrassa ja silloinkin oli varhaisessa sykkeet näkyneet. Mutta joo, eipä siihen voi ite mitenkään vaikuttaa niin täytyy vaan yrittää olla panikoimatta.

Pahoinvointia on ollut lähinnä iltaisin, muutaman kerran yökkimmään joutunut, mutta ei kovin pahaa vielä. Ens viikolla eka neuvola. Fb-ryhmästä laitoin nyt myös pyynnön.

Voimia tosi paljon kaikille, joilla ultrakuulumiset on olleet ikäviä! <3
 
Torstain neuvola meni meillä hyvin ja saatiin kuulla pienen syke :cry::love: oli niin iso helpotus kun jännitin niitä alkuraskauden vatsakipuja ja nykyistä oireettomuutta.

@Catharin meille sanottiin neuvolassa, että näillä viikoilla (nyt 9+2) oireet monesti helpottavatkin eikä tarvitse olla lainkaan huolissaan. Jospa ollaan vain vähempioireisia :LOL: ihanaa, kun saitte nähdä pikkuisen taas ultrassa.

@Sini-90 se on kyllä niin tärkeetä että näissä tilanteissa lääkäri/hoitaja on empaattinen! Meille onneksi sattui todellinen Muumimamma. Toivottavasti saatte vaihdettua :) meille sanottiin, että sykettä ei välttämättä vielä tässä vaiheessa kuulu vatsan päältä ja että siitäkään ei olisi tarvinnut huolestua. Näytetään muuten menevän aika samoilla viikoilla.

@JoJoha ihana kun sun mies tsemppaa! Sitä tarviikin vähän huumoria tähän jännittelyyn :LOL: tsemppiä sinne!

@Laretzki mihin vaunuihin päädyitte? Mäkin selasin sitä alea mutta en uskaltanut ilman kokemusta edes harkita tilaamista :geek:

@Myymyy82 tervetuloa mukaan! Ei muuta kun testailemaan (y)

@iijo tsemppiä kovasti odotteluun ja tarrasukkia pikkuiselle :love:
 
@Evelin27 North 13.5 Maxi jogger yhdistelmät ja siinä mukana maxi-cosin kaukalo. Parit blogi tekstit näistä löysin ja totesin että välttää varmasti meidän käytössä. Täälläpäin pyydetään käytetyistä vaunuista (emmaljunga, brio yms) aivan jäätäviä hintoja, 300-400 euroa ja mä en sellaista rahaa raaski käytetyistä maksaa. Ja nää nyt tuli tosi halvaksi, kun alkuperäinen yhdistelmähinta oli puolet isompi.


Tänään muuten eka aamu korkeammalla thyroxin annostuksella enkä oo voinut yhtään niin huonosti kuin tähän asti koko ajan!!! Toivottavasti tämä jatkuu huomennakin
 
  • Tykkää
Reactions: Evelin27
Mites muilla menee tunnetasolla?
Mä oon normaalisti aika rationalistinen, mut nyt oon täs parin viikon sisään itkenyt kaikelle. Ilolle ja surulle, ihan jatkuvasti ja monesti vähän ilman syytäkin. Itkettää töissä, itkettää kotona, itkettää mainokset, itkettää musiikki, itkettää :cry::cry:

Vaikka noin muuten oon kyl sillee lähinnä kaikesta vitsaileva. Hormonit ei vaan sovi mulle. :whistle: Oon koko ajan tosi pahalla päälläkin, et hermoja kiristää tavallista enempi ja olo on kun peppuun ammutulla karhulla.
 
@JoJoha täällä sama, kaikki itkettää ja suututtaa :( harmittaa kun ei pysty oikein ees selittää omia tuntemuksia poikaystävälle koska kaikki on itellekin niin uutta kun ekaa odottaa... jospa helpottais pian edes väliaikaisesti.

Täällä muuten jännitetään ihan kunnolla keskiviikon lääkäriaikaa, päästään ultralla kurkkimaan onko kaikki kunnossa :) sormet ristissä!
 
Evelin27.Toivottavasti meilläkin kuuluu syke huomenna. Aikaisemmistakin raskauksista kuulunut jo tosinvarhan, niin varmasti huolestunu jos ei kuulu.

Mies kuitenkin sanoi, että jos huomisen jälkeen tuntuu siltä, että huolettaa, niin varataan aika yksityiselle ultraan. Kaveri suositteli perjantaina ihanaa ultraajaa ja ehkä se helpottaisi fiiliksiä.

En saa jostai syystä tehtyä tägäyksiä Tabletilla.

JoJoha musta tuntuu välillä että voisin alkaa itkemään ilman mitään syytä, toisena hetkenä olen taas raivon partaalla pienestäkin asiasta :sneaky: Mieskin sai tänään osansa kun uhkasin häipyä paikalta, kun sanoi jotain väärin :LOL: Yleensä mua ei saa hermostumaan millään, mutta nyt tuntuu riittävän pienikin asia.


Miten muut saa nukuttua? Mulla on nyt jo alkanut ärsyttävä heräily, sekä se etten nukahda uudellen (n) Illalla väsyttää, menen normi aikaan nukkumaan ja nukun sen 2-3h kunnes herään ihan mihin tahansa ääneen. Enkä saa uudelleen unta, kuin vasta aamuyöllä :( muistan että kakkosta odottaessa oli sama juttu, pelkään jo valmiiksi nukkumaanmenoa.
 
@Sini-90 Kamalaa sanoa näin, mutta ihana kuulla etten oo ainut unettomuuden kanssa. Mulla on siis keväästä asti ollut uni tosi katkonaista työstressistä johtuen, mutta se parantui tossa joksikin aikaa, mutta nyt se on taas alkanut uudestaan. Meen 21-22 nukkumaan, nukun jonkun 3-4 tuntia ja sitten sen jälkeen mä alan heräilemään 2-3 tunnin välein. Pyörin ympyrää ja tökin miestä joka kuorsaa ja pihisee. Mä oon normaalistikin aika huono nukahtamaan jos on jotain epätasaista ääntä, kuten miehen korinat, mutta nyt se on mennyt ihan taas uusiin sfääreihin. Pitäisi käydä hakemassa jostain korvatulpat ja kokeilla helpottaisiko ne yhtään, mutten tiiä mistä saisi sellaiset että pysyvät hyvin, ovat tiivit mutta eivät kuitenkaan rasittaisi mun muutenkin ongelmaisia korvia :confused:
 
Mulla on jääny vähän päälle toi unettomuus ton kuopuksen jäljiltä, asiaan ei auta se, et kuopus joutuu vielä nukkumaan meidän makkarissa kun väliaikaisesti asutaan vuokralla. Todella toivon, et kun päästään muuttamaan muutaman kk päästä ni mun uni parantuis, muuten kyl ketuttaa huolella. Mulla alkoi kuopuksesta unettomuus siinä puolen välin tienoilla. Tosi herkästi herään ja sit en saa unta enää.
 
Täällä jännitetään huomista tarkistus ultraa... tänä yönä ei tuu nukuttua kunnolla. Pelottaa oikeesti että miten nuo salamatkustajat voi.... mahakipuja on ollu muttei vuotoja muuta ku vähän verensekaista limaa....
 
Mä oon kanssa traumatisoitunut kuopuksen jäljiltä mitä nukkumiseen tulee. Oon nyt valvonut 4 vuotta lähinnä. Silmänaluset ei vaalene enää koskaan. Jos kerran herään, niin uudelleen en pysty nukahtamaan. Onneks nyt tää alkuraskaus on pistänyt iltaisin suht aikasin unille, ja välillä keskellä päivääkin. :sleep: Harmi vaan et tääkään väsymys ei oo niin valtava et sois läpi yön unet. :ROFLMAO: Mut oon suht tottunut tähän huonosti nukkumiseen, en kylläkään nauti tilanteesta. :whistle:
 

Yhteistyössä