Huhtikuiset 2019

Minä jouduin muutamille ystäville kertomaan jo heti plussattuani. Tässä on sitten ollut paljon tilaisuuksia, joissa olen joutunut ihmisille kertomaan. Eli aika moni ystävä tietää ja viime viikon varhaisultran jälkeen kerrottiin myös perheille. Lisäksi mulla ollut niin huono vointi, että myös pomolle jouduin kertomaan. Toisaalta jännittää siksikin enemmän, mutta toisaalta keskenmenot ovat tavallisia, eikä ole syytä niitä salailla. Huomenna 8 viikkoa täynnä. Yritetään olla enempää kertoilematta kuitenkin...
 
Meillä mies oli vähän sitä mieltä myös, että on aikaista kertoa. Tänään 7+5, varhaisultra oli viime viikolla ja sydän löi. En kuitenkaan kertonut kenellekään, kuin vasta edellispäivänä isälleni. Tänään vuorossa äitini, joka palasi lomalta eilen Itse yritän ajatella, että jos kaikki ei menisikään hyvin, ei ainakaan tarvitse selitellä omaa suruaan.

Ja koska pahoinvointi on tässä raskaudessa pahempaa kuin aikaisemmissa, on pakko alkaa jo antaa selityksiä miksi mun vatsatauti kestää kolmatta viikkoa. En muistanut että se voi olla näin kamalaa
 
Täällä oli tänään varhaisultra. Aluksi ei meinannut mitään näkyä, mutta sitten löytyi kaveri ja syke myös. Ainoa miinus oli vain se, että itse laskiskelin että tänään olisi kuta kuinkin 7+0 mutta ultraaja sai mitoiksi ihan max 6+1. Menkoista laskettuna nyt pitäisi olla 8+0 mutta niin pitkällä ei voisi olla koska testailin ovista tuon viikon kun ”normaalisti” olisi ollut ovis ja ei tullut bongattua. Clearbluen digin tein 8.8 ja se antoi 1-2 viikkoa, eli tuohon 6 viikkoon Se kävisikin järkeen. Tuntuu kuitenkin oudolta että ovis tosiaan olisi ollut noin myöhään.. Ultraaja sanoi että ei syytä huoleen, mittavirheetkin kuulemma ihan mahdollisia kun alkio oli aika jemassa. Sydän oli juuri alkanut lyömään, sanoi että jos esim. ma olisin tullut niin tuskin oltaisiin sitä vielä nähty. En tiedä, olen super stressaaja..
 
Hei kaikille!

Vieläkö mukaan mahtuu? Täällä olis jo neljän lapsen äiti ja yhden mussukan mummi joka teki ylläriplussan pari viikkoa sitten.
17.4-19 (voi muuttua "hovissa" ku edellisetki aina siirtyneet eteenpäin muutamalla päivällä ) / ninnipo77 / 40 ( reilun viikon päästä 41 ) / 5 / ekks
 
@Sini-90 Kovasti tekisi mieli kertoa jollekin mutta yritän malttaa mieleni. Toisaalta olisi kiva jakaa niin hyvät kuin mahdolliset huonot uutiset jonkun muunkin kuin miehen kanssa, mutta toisaalta ei halua vielä mitään uteluita tai vastaavaa.

Kiitos kannustuksesta @Naturamama. :)

Ensi viikolla on nyt sitten varhaisultra, taitaa olla 7+0 tai 7+1. Kunnalliselta ei löytynyt sopivaa aikaa gynekologille kovin nopeasti joten menen yksityiselle. Kannusti kyllä varhaisultraan vuodon vuoksi. Eka neuvola on parin viikon kuluttua. Tänä aamuna näytti cb digi 2-3 vkoa. :love: En pysty olemaan testailematta.

@tylleröinen_21 Jännä kuulla noita kokemuksia. Toivon, että omalla käynnillä saadaan jo jokin selvyys. Mulla oli ovis vasta kp 20-21 paikkeilla, joten siitä laskettuna on varmasti oikeammat viikot kuin menkoista.

@Juli87 Ihanaa, että nyt on tärpännyt ja kaikki vaikuttaa olevan hyvin. :)

Tervetuloa kaikille uusille! Olisi kiva jos täälläkin säilyisi keskustelua ainakin toistaiseksi. Minäkään en uskalla fb:hen mukaan ainakaan ennen varhaisultraa.

Olitko muuten @saaruska86 vielä päivittämässä tämän ketjun osallistujia etusivulle tai tänne ketjun sisälle? Omat on 31 / ensimmäinen / HUS.
 
Onnea uusille plussanneille!
Täällä on edelleen tosi vähäoireista menoa, toivottavasti kaikki on silti hyvin mahassa. Saisi kyllä seuraava kk mennä nopeasti, ei jaksaisi millään odottaa np-ultraan. Ensi viikolla pääsisin ottamaan verikokeen, jolla saisi tietää tulevan pienen sukupuolen, vähän jännittää et mikä tulos on. Mietin sitäkin, että jos pieni onkin menehtynyt niin näyttääkö se siltikin sukupuolen?
 
@tylleröinen_21 ei kannata stressata niitä viikkoja, mullekin laskettiin että olisi pitänyt olla viime viikolla 9+ jotain ja todellisuudessa oli 6+5. Lääkäri sanoi, että kierto ollut jotenkin sekaisin, vaikka mulla onkin ollut tosi säännöllinen kierto ennen tätä plussaa.
Kyllä sitä välillä miettii, jos kaikki ei olekaan normaalisti ja hyvin. Mutta yritän olla ajattelematta sitä, ennemmin ajattelen että kaikki tulee menemään hyvin, niin ei ole pahamieli koko ajan. Kaksi aikaisempaa raskautta vain stressannut ja pelännyt, nyt haluan tehdä toisin, jos tämä jää viimeiseksi
 
Hei Ninnipo77!

Onneksi Olkoon ja tervetuloa mukaan. Mukava että täällä on toinenkin -77. Kävin tänään neuvolassa ensimmäistä kertaa ja tuli "vanha" olo. Nyt 40 v täyttäneenä tarjotaan monenlaisia seulontoja joita ei vielä vuosi sitten raskaana olleena edes mainittu...Paljon siis alle vuodessa vanhenee :ROFLMAO: Kuopus on nyt 9 kk.

Innukka
 
Hei kaikki! Täällä eilen illalla testattu haalea plussa, samanlainen mitä teillä on näkynyt dpo 12 tienoilla, vaikka täällä on vuoto kolme viikkoa myöhässä ja 7+0 ois omien laskujen mukaan menossa... Kauheesti pelottaa että näin myöhäinen haalea enteilee pahaa... oireina on kipeät tissit, munasarjojen vuorottainen jomotus (kohdunulkoisessa ois kai vaan yhdellä puolella?) mitään vuotoja ei ole. Muoks kauhea jano, naama tuntuu kuivalta ja kurkku autiomaalta koko ajan vaikka juon litrakaupalla. Toivon että oisin vaan ovuloinut myöhemmin ja normaali raskaus olis kyseessä. Oon kuumeillut 15-vuotiaasta asti kovasti, nyt loppuvuodesta täytän 19. Ja LA ois näillä näkymin 10.4. vaan saattaa toki muuttua vielä :)
 
Viimeksi muokattu:
Hei, minäkin haluaisin liittyä keskusteluun ja varsinkin FB-ryhmään, jos sellainen on. Viikkoja alkaa olla 7 täynnä, mutta neuvolassa en ole käynyt vielä. Keväällä jouduttiin luopumaan viikolle 19 edenneestä raskaudesta, kolmannesta kierrosta tärppäsi uudelleen. Eli toinen raskaus tälle vuodelle. Pelottaa se neuvola...Mutta kai se on huomenna soitettava aikaa. Onneksi täällä ultrataan heti
 
Innukka
Kiitokset. Mulla on eka neuvola 10.9. Tämä on tosiaan viides lapsi ja uuteen parisuhteeseen. Eka järkytyksestä alkaa pikkuhiljaa toipua ja ehkäpä uskaltaa jo vähän nauttiaki raskaudesta. Vaikka tosin oireita on: pahoinvointia pitkin päivää, rinnat arat, mahanippailut ja ärsyttävä närästys :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: A-H ja maarit9916
Heippa! Täällä mennään nyt 7+2. Ensimmäistä odotellaan... Lisäjännitystä ja stressiä aiheuttaa viimeisen 12kk aikana tapahtuneet keskenmenot. Ensimmäinen meni 12+2 ja toinen 6+4. Oireista pahin on jatkuva etova olo ja melkein kaikki ruoat tuntuu vastenmielisiltä.
 
Raskaudesta kertomisesta. Plussatestistä laitoin nuorimman odotusryhmään kuvan ja muutamalle työkaverille asiasta jo puhuin, koska mä olen niin jäätävän väsynyt ja voin jatkuvasti pahoin, etten oikeasti tiedä kuinka mä oon kertomatta vielä pomolle asti.
Ajatuksena olisi vasta np-ultran jälkeen kertoa sitten kunnolla töissä, tällöin kerrotaan myös lapsille asia, kun on jotain konkreettista näyttää asiasta. Samalla mietin että olisi kiva ottaa tytöistä joku sellainen "taas isosisko" "pikkusisko ja isosisko" laput ja ultrakuva käsissä valokuva ja tällä sitten kertoa isovanhemmille.

Kaupassa käynnin totesin tänään täysin mahdottomaksi: mitään ei oikein tullut ostettua, kun kaikki ällötti, proteenilähteet kaikista eniten. Luulen että muu perhe tahtoisi jotain muutakin syötävää kuin vesimelonia ja näkkäriä (nää on ainoot jotka ei aiheuta välitöntä pahoinvointia). No, jos jotain positiivista, niin ei kyllä maistu mitkään herkutkaan, ei suolaset eikä makeat. Toivon todella että tää alkaisi menemään jo ohi, niin olisi salihommiin vähän enemmän paukkuja..

Pahoinvoinnin lisäksi mä olen aivan rättiväsynyt koko ajan ja mulla ei ole minkäänlaisia hermoja lainkaan. Aivan jäätävän kiukkunen koko ajan, mutta silti sille ei voi mitään. Varmaan vähän noi omat ristiriitaiset fiilikset vaikuttaa myös, yhtenä iltana kävin niin hiilenä miehelle etttä sanoin etten tiedä tällä hetkellä minkä helkutin takia mä suostuin kierukan poistoon :whistle: Mutta, jos nää olot tässä johonkin suuntaan lähtisi tasaantumaan.
 
Aamulla alkoi mahakivut ja tuli pientä vuotoa. Menin sit päivystykseen josta lähete gynelle. Ultrassa näkyi ruskuaispussi jossa sikiö jolla syke. Näkyi myös toinen pussukka jossa sikiö jolla syke. Tosin se pussukka ei ollut täydellinen. Ja oli lähempänä kohdunsuutakuin toinen. Lääkärin mukaan vuoto ja kivut johtuisi tästä että voi olla menossa kesken toinen. Nyt sit katsotaan mitä luontoäiti tahtoo....Reilun viikon päähän uusi ultra
 
Aamulla alkoi mahakivut ja tuli pientä vuotoa. Menin sit päivystykseen josta lähete gynelle. Ultrassa näkyi ruskuaispussi jossa sikiö jolla syke. Näkyi myös toinen pussukka jossa sikiö jolla syke. Tosin se pussukka ei ollut täydellinen. Ja oli lähempänä kohdunsuutakuin toinen. Lääkärin mukaan vuoto ja kivut johtuisi tästä että voi olla menossa kesken toinen. Nyt sit katsotaan mitä luontoäiti tahtoo....Reilun viikon päähän uusi ultra
Hui apua, mikä jännitysnäytelmä! :eek:
 
Aamulla alkoi mahakivut ja tuli pientä vuotoa. Menin sit päivystykseen josta lähete gynelle. Ultrassa näkyi ruskuaispussi jossa sikiö jolla syke. Näkyi myös toinen pussukka jossa sikiö jolla syke. Tosin se pussukka ei ollut täydellinen. Ja oli lähempänä kohdunsuutakuin toinen. Lääkärin mukaan vuoto ja kivut johtuisi tästä että voi olla menossa kesken toinen. Nyt sit katsotaan mitä luontoäiti tahtoo....Reilun viikon päähän uusi ultra
Oi apua, onpa jännittävä tilanne! :eek:
 
Mä oon lueskellut teidän juttuja mutta kirjoittelu on jäänyt. Facekin kiinnostaa edelleen mutta haluan ensin varmistuksen tälle raskaudelle ennen kuin uskallan sinne. Toivottavasti vielä mahtuu :)

@Catharin mullakin hävis lähes kaikki oireet viikko sitten ja nyt oon vaan ihmetellyt että mitä tässä nyt tapahtuu. Neuvola on torstaina ja täytyy myöntää että jännittää :unsure: joinain päivinä oon varma että kaikki on kunnossa ja toisena mietin että olis pitänyt mennä sinne varhaisultraan varmistamaan tilanne.

@ninnipo77 tsemppiä jännittelyyn!

Ja tervetuloa uusille munki puolesta :barefoot:
 
@Evelin27 mulla samat mietteet, välil tuntuu et kyl kaikki on ihan jees, mut silti tuntuu et huonosti käy. Ja siis mähän kävin kyllä ultrassa jo ja siellä oli kaikki hyvin, mut silti sen jälkeen on tullut toi ahdistava tunne. En siis kauheesti oo uskaltanut vielä innostua koko raskaudesta, et odotan vaan sitä seuraavaa ultraa ni saa huokaista. Mulla kyllä aiemmat keskenmenot varmasti tän tunteen aiheuttaa.
Odottelen et saisin dopplerilla sydänäänet kuuluviin ni se olis jo suuri helpotus, vielä ei oo siis kuulunut mut en oo siitä paniikkia ottanut kun aikasin mitä oon ennen kuullut on ollut 9+0 ja tänään 8+6.
 
Nyt vasta hoksasin että @Catharin mähän muistan sut hätähousuista alkuvuodelta 2016! Se taisi olla teillä just se puhuttu kolmannen yritys jossa oli vaikeuksia :( muistan sen omankin pettymyksen kun kerroit tuulimunasta. Ihana kuulla nyt että kolmaskin tuli lopulta ja nyt jo neljäs tulossa :heart:

Onko muuten kenelläkään neuvoja miten vois lievittää tuulimunan/keskenmenon pelkoa? Oon huomannu etten ajattele melkein mitään muuta. Oireet ei oo muuttunu suuntaan eikä toiseen ja oon huolissani. Yksi testi mulla vielä on huomisaamuksi, ja oon aivan paniikissa että viiva haalistuukin... Ylihuomenna on eka neuvola ja täällä kuulemma ultraavat jo ekalla käynnillä... En oo edes tiennyt kun alle viikon ja oon repinyt hermoni riekaleiksi jo ihan kunnolla. Jos nyt kuitenkin uskaltaisin jo tähän huhtikuisten listalle liittyä, eli:

10.4. / maarit9916 / 18v. / ensimmäinen
 
Viimeksi muokattu:
Nyt vasta hoksasin että @Catharin mähän muistan sut hätähousuista alkuvuodelta 2016! Se taisi olla teillä just se puhuttu kolmannen yritys jossa oli vaikeuksia :( muistan sen omankin pettymyksen kun kerroit tuulimunasta. Ihana kuulla nyt että kolmaskin tuli lopulta ja nyt jo neljäs tulossa :heart:

Onko muuten kenelläkään neuvoja miten vois lievittää tuulimunan/keskenmenon pelkoa? Oon huomannu etten ajattele melkein mitään muuta. Oireet ei oo muuttunu suuntaan eikä toiseen ja oon huolissani. Yksi testi mulla vielä on huomisaamuksi, ja oon aivan paniikissa että viiva haalistuukin... Ylihuomenna on eka neuvola ja täällä kuulemma ultraavat jo ekalla käynnillä... En oo edes tiennyt kun alle viikon ja oon repinyt hermoni riekaleiksi jo ihan kunnolla. Jos nyt kuitenkin uskaltaisin jo tähän huhtikuisten listalle liittyä, eli:

10.4. / maarit9916 / 18v. / ensimmäinen
Juu siellä kirjottelin sillon, 1,5v yritettiin kolmatta ja hän on nyt erittäin touhukas 1v 9kk ikäinen pimu :)
Oli se kyllä aika raskasta aikaa, sen takia vähän oltiinkin nyt asenteella, et tulee jos tulee. No tärppi kävikin jo toisesta kierrosta ilman ehkäisyä, mä tosiaan olin varautunut pitkään odotukseen :)

Eipä tuohon oikein mikään omalla kohdalla ainakaan ole auttanut, paitsi yks on hcg-mittaus mistä voi jo päätellä et miten käy ja toki sit myös ultra. Toki silti itseä vähän hirvittää niistä huolimatta. Kovasti yritän olla miettimättä ja stressaamalla, otetaan vastaan se mitä tulee. Ehkä omaa pelkoa lisää myös se, et on niin vähän oireita ni pelkään et on kkm. Tosin ei ne oireetkaan oo omalla kohdalla kertonut yhtään mitään, et sen puoleen on oikeestaan ihan sama onko niitä vai ei.
 
Tsemppiä @ninnipo77 !

Mulla on edelleen aika vähäoireista tää touhu. Rinnat edelleen kasvaneet ja kipeät. Hajuaisti herkistynyt ja vatsaa vähän välillä kevyesti repii. Tänään kai 5+4.
Mä en vaan uskalla enää luotaa omaan kroppaani, oon tehnyt sen 4 positiivista raskaustestiä ja en silti luota. Niin kauan epäilen tuulimunaa kunnes ultrassa toisin todistetaan. Kyl se jotenkin jätti niin pahat arvet, ettei enää uskalla luottaa.

Vaikka mullakin on takana 2 todella oireetonta raskautta joista on syntynytkin lapset. Silti tuo yksi tuulimuna väliin vei kaiken luoton. :cautious:

Mutta, ultra on tuossa parin viikon päästä, et ei kauaa enää.

Silti en pysty jotenkin olee innostumatta, ja mies vähän yrittääkin toppuutella - että en sitten taas joutuisi niin pahasti pettymään. Mut kyl jo tarvikkeista lähtien on vähän kaikenlaista miettinyt. :ROFLMAO:
 

Yhteistyössä