Huhtikuiset 2024

Tervetuloa uusille! Kirjatkaa tietonne muodossa Laskettu aika/
Nimimerkki/Ikä/Monesko lapsi/Synnytyssairaala jos haluatte tietonne etusivun listalle :)

Mulla on semmonen 24/7 öklö olo, pahimmillaan on iltaisin. Syöminen auttaa, joten tulee naposteltua jotain pientä koko ajan.

Omakantaan oli jo TSH arvo tullut. Oli reilu 6, joten yli viitearvojen ihan ilman raskauttakin. Raskaana käsittääkseni tulisi olla max 2,5. Vasta-ainetestin tulokset tulee varmaan alkuviikosta. Viime raskaudessa TSH oli muistaakseni reilu 3, ja oli thyroxin käytössä raskausajan. Raskauden jälkeen kontrolloitiin kerran tai pari, mutta lääkityksen käyttö päättyi synnytykseen. Joten vähän ihmetyttää tulos. Toisaalta, 95% vajaatoiminnan oireista kyllä löytyy, ja on ollut jo pitkään vaikka arvot olleet viiterajoissa.
 
  • Tykkää
Reactions: Turquoise2018
Mites muilla on vkl mennyt?
Täällä perus kotihommia, ulkoilua ja pientä huimaamista välillä 😅 veto on kyllä pois, mutta siitä voi syyttää vaan itteään kun viime yönä tuli valvottua 1 kirjan kanssa. Ja esikoinen herätti sitten 6 🥱
 
@Naatuska90 Ihan hyvin meni viikonloppu. Väsymystä ja pahaa oloa toki, mutta ulkoillessa ja raveissa hujahti päivät äkkiä.

Tänä aamuna meinasin ekan kerran oksentaa, mutta jäi yökkimiseksi. Tosi inhottava olotila kun 24/7 on etova olo mutta ei varsinaista pahoinvointia. Välillä toivois että tulisi se oksennus, niin saisi hetkeksi helpotusta.
 
  • Tykkää
Reactions: Naatuska90
Viikonloppu meni ulkoillessa ja nukkuessa. Täälläkin paha olo vaivaa 24/7. Joinakin päivinä etova olo on lievempää ja toisina päivinä taas tekisi mieli kulkea ämpäri kainalossa ihan vain varmuuden vuoksi. Ainakaan vielä ei ole onneksi tarvinnut oksentaa...voisi tuo etova olo silti jo helpottaa.

Huomenna olisi aika varhaisultraan. 😊
 
Kun tämä raskaus tuli tietoon aloin heti suunnitella sellaista aktiivista ja hyvinvoivaa raskautta. Ei ole ihan toteutunut nämä suunnitelmat kun väsyttää niin paljon ettei tiedä uskaltaako edes autolla ajaa jos ei pysy silmät auki ja oksettaa aamusta iltaan… En onneksi ole oksentanut kertaakaan, mutta tosi inhottava olo. Onneksi tämäkin vaihe menee ohi 😅
 
  • Tykkää
Reactions: Naatuska90
Mä aloin maanantaina syömään pahoinvointilääkettä ja kyllä selkeästi auttaa. Otan aamulla herätessä yhden ja makaan sängyssä parikyt minuuttia ehti alkaa vaikuttamaan. Yökkäilen sit selkeästi vähemmän ja aamupäivä menee normaalimmin kuin mitä ilman lääkettä. Mut nyt mulle on tullut flunssa ja nenä ihan tukossa eikä mitään kunnon lääkettä voi ottaa 🙄 oon sen takia nukkunut nyt pari yötä aika huonosti.
 
Täällä pahoinvointi jyllää ja tän raskauden ensimmäinen oksu tuli eilen illalla. Olo on kurja koko ajan.. Oon koittanut hörppiä piimää, ainakin on jotain kevyttä vatsan täytettä, joka on tarvittaessa helppo oksentaa 🙈 on kyllä auttanut, kun yöllä olen käynyt pari kertaa hörppäämässä piimälasillisen, niin aamulla on selvästi vähemmän huono olo. Töissä on koko ajan joku pastilli suussa ja tauoilla koitan syödä aina jotain. Hitaita on nää ekat viikot..
 
  • Tykkää
Reactions: Naatuska90
Hei
Tuun myös mukaan. Tänään varhaisultrassa näkyi kaks raskauspussia. Yhdessä oli syke ja toisessa näkyi vaan ruskuaispussi. Viikon päästä uusi ultra. Kätilö sanoi että toinen varmaan ei kehity eteenpäin. Saa nähdä toivottavasti toinen syke tulisi myös näkyviin. Tänään on vasta kuitenkin 6+1 laskettu aika 5.4
Tänään käyty uudestaan ja 2 sykettä näkyi🩷
 
Viimeksi muokattu:
Hei, hyvin hyvin varovaisesti tuun tänne huhtikuisiin kurkkimaan. Tein keskiviikkona plussatestin dpo 14, tuli ihan puskista. En osannu odottaa plussaa kun ei ole ollut mitään oireita.

Luotto tähän raskauteen on aika nolla oireettomuuden vuoksi ja kun taustalla on joulukuussa tapahtunut spontaani km ja maaliskuussa keskeytynyt keskenmeno rv 9+2, jossa syke oltiin nähty rv 6+.

Meillä oli varattuna ens viikolle pakastesalkion siirron suunnittelukäynti, mut tietenkin se nyt sitten piti peruuttaa.
 
Mukaan vaan Fiufau, toivottavasti tällä kertaa pääsette maaliin asti 😊


Aika menee niiiin hitaasti, pari viikkoa vielä varhaisultraan, tässä ehtii järki lähteä kun miettii ja pelkää ja analysoi kaikkea 😅

Onko kenelläkään teistä ollut tai ootteko kuulleet koskaan alaselkäsärystä? Tänään jomotellut aika voimakkaastikin nimenomaan ala- ja ristiselkää, en muista oliko esikoisesta samaa.
 
Niin järkyttävä olo ollu nyt pe ja alkava yö, että huhheijaa.🤢 Alavatsakivut, närästää ja oksettaa. Peiton alla vaa töllötintä katellu. Jos jotenki sais ees vähä nukuttua. Neuvolassaki tuli käytyä ja hirveesti kaikkia asioita mitä pitää hoitaa, pää iha pyörällä😅
 
  • Tykkää
Reactions: Naatuska90

Yhteistyössä