¤¤HUHTIKUISET¤¤ elokuussa

Huisille pahoittelut keskenmenosta! :hug: Ja onnea uuteen yritykseen, toivottavasti tärppää pian.

Oma olo on melko normaali. Väsymys on hiukan helpottanut eikä ällötysolokaan enää niin vaivaa.

Sukupuolta tuskin selvitetään tässäkään raskaudessa, kuten ei edellisessäkään. Olipa ihana jännäillä loppuun asti. Poikaa monet meille ennusti (mahan muodosta), mutta tyttöhän sieltä tulla tupsahti. Mulla itsellä ei ollu minkäänlaisia tuntemuksia suuntaan tai toiseen, eikä ole ainakaan toistaiseksi tästäkään tapauksesta tyttö- tai poikatuntemuksia.

Hankintoja ei tarvitse juurikaan uudelle tulokkaalle tehdä, esikoisen jäljiltä kaikki varusteet on suhteellisen hyvässä kunnossa. Tokihan sitä pitää joitakin omiakin vaatteita ja leluja ostaa, mutta suurimmat menoerät (vaunut, sänky, turvakaukalo) säästyy. Tuplarattaitakaan en ajatellut hommata, kun ikäeroa tulee 2v 3 kk, joten eiköhän sitä körötyslaudalla pärjäile.

Synnytystä en oo vielä miettinyt, mutta ekassa ihan normi alatiesynnytys eikä siitä jääny mitään kammoja, joten varmaan ihan perinteisesti mennään sängyllä loppuun asti epiduraalin voimin.

manteli + Sulo 8+4

 
Huisille pahoittelut. :hug:

No nyt se ultrakutsu tipahti luukusta ja voi ei, pariviikkoa saa vielä jännitellä... Np-ultra olisi 16.9. ja viikkoja silloin pitäisi olla 12+2. Voi olla päivän tai pari enemmänkin, toivotaan ettei kamalasti, että pystyvät vielä sen veriseulan ottamaan. Siihenhän on takarajana vissiin 12+6 tms. Meneepähän hilkulle! Tämä on sitten eka raskaus, missä mennään ultraan näin myöhäisillä viikoilla vasta. Viimeks eka ultra oli rv9+2 ja ekassakin nähtiin pieni neuvolalääkärissä 11+4... No, toivotaan että kaikki on hyvin. Kaipa se täytyy olla, tissit ja masu on muhkeet, paino nousussa, pahoinvointia riittää... Eka neuvolalääkäri mulla on sitten 1.10. ja seuraava neuvola ihan lokakuun lopussa.

Menisipä nyt tämä pariviikkoa nopeasti, huokaus!

MayBeibi 10+0!
 
Tänään on käyty neuvolassa =) Hirvee määrä kaikenlaisia näytepurkkeja joiden kanssa meen labraan ja sit ite kuljetan ne neuvolaan :$

Nyt mä uskon et masussa on vauva ku sydänäänetkin kuului :heart:
Ens viikolla on ultraäänikin :)

Marylene 9+6
 
Minut voi poistaa listalta. :'(
Kävin tänään toisessa varhaisultrassa ja enää ei ollut elämää...
Ultraaja epäili että oliko siinä ekassa ultrassa näkynyt mukamas syke.. että ollutkin jotain häikkää vaan ruudussa... tosin sen sykkeen näin myös minä ja mieheni. Uskon että on keskenmeno. Mutta selviää KÄttärillä... Oli sangen outoa - lähete lähtee Kättärille postissa, ei sähköisesti!!! Soitin vielä perään sinne Mehiläiseeen että eikö sitä oikeesti saa lähtemään sähköisesti... Musta tuntuu että se nyt menee postitse.. ja joudun odottamaan pari päivää pidempään.
Kyllähän tää aika pahalta tuntuu... ja vaikka tätä kaiken aikaan pelkäsin.. niin silti ... Kai tästä ajan kanssa... Onneks on jo yksi ihana lapsi suotu !!
Kaikkea hyvää teille muille odotukseenne!!
 
Pahoittelut Annmari-76! Todella kurjaa.. :'(

Sukupuolesta Jotenkin outoo (?), mut mä en jotenkin pysty edes kuvitteleen, että tyttö tulis.. jospa se on siis poika? :D Siis ei mitään väliä kumpi tulee, mut jotenkin en sisäistä sitä tyttöä. Kaikkia tavaroitakin kun kattelee, niin katselen automaattisesti kaikkia "poikien värisiä" ja kaikki punaiset sivuutan ihan täysin.. Vai johtuuko vaan siitä että on ennestään jo poika ja on tuo poikavaihe jääny päälle? :D
Yks kaverini kyllä eilen sano, että oli nähny unta, että meille tulee tyttö. Se voikin hyvin pitää paikkansa, koska esikoista kun odotin, ja hän ei sitä viel tienny, niin oli nähny unta että olin raskaana.. =)
Jooh, mutta eiköhän se sukupuoli joskus selviä. Viimestään synnärillä :D

Sokerirasituksesta Toivottavasti mä en joudu siihen!! En joutunut kyllä viimeksään, ja tänään punnitsin itseni, niin paino oli sama kuin viime raskauden alkaessa, joten painon takia en sinne kyllä joudu. Mulla on kyllä lähisuvussa diabetesta, mutta en senkään takia joutunut sinne..

Voi kun mäkin jo pääsisin sinne neuvolaan. Ei ookkaan ku neljä viikkoo enää.. :kieh:
 
Palailin lukemaan teidän muiden kuulumisia ja kovin moni huhtikuisista on saanut suru-uutisia. :hug:

Annmari-76 Aika hurjalta kuulostaa, että sinun pitää odotella tuon asian kanssa. Minä sain lähetteen Kättärille Femedasta, ihan paperisena ja suoraan käteen. Mulla todettiin siis tuulimuna viime viikon keskiviikkona. Lähetteeseen oli vielä merkitty, että päivystystapaus. Joten samalla reissulla marssin Kättärille, ja jo neljän tunnin kuluttua olin tyhjennyslääkkeiden kanssa kotona.

Ihania syksyisiä ilmoja teille kaikille, huhtikuu tulee yllättävän pian!

 
Huisi ja Annmari :hug: todella surullisia uutisia. Toivotaan, että pääsette pian takaisin odotuspuolelle. :heart:

Kävin neuvolassa. Perusjutut juteltiin ja pinkka papereita mukaan ja tietysti se äitiyskortti. :) Ultrattiin, pieni oli kovasti kasvanut ja liikkui paljon, syke näkyi selvästi. Meidän neuvolassa on kyllä hyvä tuo kun siellä ultrataan lähes joka kerta. Ens viikon to onkin jo lääkärineuvola, sit oiski sisätutkimukset sun muut. Tästä se taas lähtee..

Hyvää viikonalkua ja hyviä vointeja!

Syysmama & muru 9+4 :heart:
 
Voimia Huisi ja Annmari! :hug:

Minäkin pääsin tänään neuvolaan ensimmäistä kertaa. Oikein lempeä rouva siellä opasti ja kuunteli parhaansa mukaan. Ihan hyvät fiilikset jäi. Puolitoista tuntia se mua siellä piti ja käteen jäi myös pari opusta sekä dvd. Meillä on tänään siis leffailta! :D Mies varmaan yllättyy "elokuvavalinnasta". Sain tietää, että kunta maksaa myös meille kaksi ultraa, joten huomenna sitten heti varailemaan aikaa. Menee ilmeisesti ainakin kolmen viikon päähän, mutta maltanhan minä. Sitten olis heti perään lääkärineuvola. Laskettuaikakin siiryi viikolla eteenpäin niin kuin vähän aavistelinkin eli nyt olen viikolla 6+5 (eilen vielä 5+5=). No näillä mennään nyt sitten ultraan asti.
Mua kyllä hieman huvittaa tuo taikauskoisuus. :LOL: Jokainen saa tietysti uskoa, mihin tahtoo ja tehdä vaikka minkälaisia temppuja ja ennustuksia, mutta minä en voi ottaa noita millään vakavasti. Onhan tuo varmasti kivaa hupailua, mutta mahdotonta uskoa oikeasti noihin. Eiköhän joka kerta ole aivan yhtä todennäköistä saada poika tai tyttö.
Iloisia raskauspäiviä!

Bambinoko & bimbino 6+5
 
Annmarille pahoittelut ja voimia kamalaan tilanteeseen! :hug:

Jouduin sitten lähtemään töistä ennen kahta pois. Olen oksentanut tänään kymmenisen kertaa. :x :x :x Pitäis selviytyä iltavastaanotolle hakemaan saikkua, oksennan taas ihan varmasti, ei houkuta mennä. :(
 
Huisi ja Annmari :hug: Voimia!

Joutuin siirtämään NT ultran melkein viikolla eteenpäin, ois ollut 15.9 mutta nyt onkin 21.9. Siloin 12+4, takaraja virallisesti 12+6 - jos vaiva onkin muutaman päivän isompi, sitten tuo eka seula ei olekaan enää nii tarkka. Mutta niin se nyt vaan on.

Tänään on vähän parempi olo, en ole oksentanut kuin 4 kertaa. Eikä kertakaan töissä, siellä oli vaan vähän etova olo. Jospa se olisikin nyt jo vähän hellittämässä... No, ehkä ei ole, mutta tänään on silti ollut mukava päivä. =)

Mirabel 9+4
 
Annmarille osanotot :hug:

Mun masussa sykkii sydän :heart:
Lääkäri suositteli laskemaan kuukautisista (kp28 mukaan) , koska pituus oli lähelle samoja viikkoja. Eli nyt mulla on 8+4 ja laskettuaika 8.4 :)

Huomenna varaan neuvolan.

Anteeksi omanapaisuus, palaan illemmmalla kommentoimaan teidän juttuja

Greddy ja Piksu 8+4
 
Olen huono muistamaan nimimerkkejä, mutta halaukset kaikille menetyksen kokeneille :hug: ja etenkin rohkealle enkelikaksosten äidille.
Soittelen neuvolaan tällä viikolla, heti kun tuon päätöksen tein, loppui pahoinvointi ja oireet :/ joita on ollut paljon. Ei edes väsytä kummemmin. Toivottavasti tämä ei tiedä pahaa.
Sukupuolen haluaisin tietää, että osaan hamstrata oikeantyyppistä vaatetta. En siis pue pikkuisia vain vaaleanpunaiseen/siniseen tms. mutta suuri osa vauvanvaatteista vaan ei ole mitenkään sukupuolineutraaleja. Pidän eniten kyllä neutraaleista vaatteista, jotka sopii molemmille. Luonnonväreistä, retroväreistä jne.
Lyra 8+1
 
Mulle tuli tänään kauhee "hätä" et oonkohan mää ees raskaana ku ei mitään oireita ollu hetkeen :LOL: nooh, mä muistin et mul on yks cb-testi viel veskissä ja kipasin sinne ja lirauttelin tikkuun :D hyvä ku kerkesin tikun laittaa pöydälle niin testissä oli ylitumma viiva plussan merkkinä :D :D :D sainpahn huokasta helpotuksesta! :LOL:
Kaikkee sitä tulee :whistle: :ashamed: :snotty:

nyt olis meillä lapset sairaana, kuumeessa :| nukkuvat jo yöunia kumpikin.
reppanoita molemmat, syliin kokoajan kumpikin tunkemmassa :/
toivottavasti huomenna jo parempi päivä...

mul on viikon päästä maanantaina eka neuvola. ekaa kertaa ns. uudelle tätille. kaksi edellistä kävin toisaalla mut muutettiin pois sieltäpäin niin vaihtu...

nyt taidan mennä hetkeksi kullan kainaloon...
Nasum.
 
Enhän mä nyt taas sisäistänyt kaikkia juttuja, koska ne aivot tulee takasin??? =)

Hankinnoista Tarvitaan uusi turvakaukalo ja tuplavaunut. Ja jos poika ei ole siirtynyt isojen sänkyyn kun Piksu siirtyisi pinnikseen niin olisi sitten toisen pinniksen hankintakin :/

Synnytys on toivottavasti nopeampi ja kivuttomampi kuin viimeksi. Mut en pelkää sitä niin kuin silloin, joten menee miten menee..

Voimia pahoinvoiville ja voimia myös niille, jotka eivät voi pahoin ja stressaavat sitä :)
 
Päivittämisestä Mä en nyt taida kyetä aloittamaan uutta pinoa. :( Jos joku aloittaa, niin kyllä minä voin tehdä päivityksiä, kunhan tästä tokenen.

Nimimerkillä "Oksentanut yli kymmenen kertaa ja aste kuumetta" |O
 
Huisille ja Annmarille :hug: Harmi, että kummallekin kävin noin! :'(
Toivottavasti Annmari pääsee pian jatkotutkimuksiin. Ja Huisille onnea uuteen yritykseen.

Täällä voidaan vain pahoin. En onneksi vielä oksenna, mut nyt tekee jo pahaa hampaiden pesu, joten kyllä se oksentaminenkin sieltä varmaan vielä alkaa :x Toivottavasti ei nyt mitään hirvee rankkaa pahoinvointia tulis, kun pitäis tuota poikaakin jaksaa hoitaa ja mies on niin kiinni töissä kuitenkin, ettei siitä juuri apua ole. Niin ja se väsymys |O ... mä voisin vaan nukkua, sitä paitsi silloin ei ole edes paha olo kun nukkuu :D
Niin ja varasin mä tänään myös varhaisultran. Sain ajan 18.9., kun halusin mennä sinne vasta ekan neuvolan jälkeen.

Mä en ole synnyttämistä miettinyt. Lähinnä askarruttaa, et pitäiskö sittenkin vaihtaa synnytyspaikkaa nkl:stä kos:iin. Esikoinen syntyi nkl:llä, mut nyt en tiedä haluanko sinne enää uudestaan... voisin vaihtelu virkistää :D Onko jollain kokeneemmalla kokemusta näiden sairaaloiden eroista?
Eskoinen syntyi ihan normaalilla alatiesynnytyksellä, epiduraalin siivittämänä rv. 38+1. Joten alatiesynnytystä odotan nytkin, ja enää ei sitä tarvitse pelätäkään, niin kuin eka kerralla sitä kovasti jännitin ja olin ihan varma jonnekin vkolle 30 asti, et mä en kykene koskaan synnyttämään alakautta, mut niin se mieli vaan muuttui ja kypsyi, kun alkoi la silloin lähenemään. =)

Äp-pakkausta en usko ottavani (en kuitenkaan uskalla täysin varmaksi asiaa sanoa, naisen mieli kun on muuttuva! :LOL: ). Meillä on vaatteita niin paljon esikoisen jäljiltä, vaikka ovatkin kovin sinivoittoisia, niin nillä ajattelin pärjätä. Ja uskon kyllä, et jos tämä kakkonen sattuukin olemaan tyttö, niin nuo isovanhemmat varmasti hoitavat tämän vaaleanpunaisen puutteen äkkiä tasapainoon :kieh:

Ei täällä näitä omanapakuulumisia kummempia.

Rebel 5+4
 
Tänään oli ensimmäinen neuvolakäynti.. Ja sitä paperia todella saatiin! :D kyllä on yhtä jos toista vihkoo..
22.9 olis lääkäri rv. 10+4 ja 30.9 Ultra rv. 11+5.. Ihmettelin kun tuo ultra on noin aikasin mutta kaipa nuo terveydenhoitajat hommansa osaavat.. :)
Tuolla lääkärin käynnillä sitten ilmeisesti saapi kuulla vauvan sydänäänet.. sitä odotan niin kovin :heart: alkanut huolestuttaan että onko siellä masussa ketään.. :/
Tuohonkin pitää vielä neljä viikkoa odotella..

Jastu 7+3
 

Yhteistyössä