*** huhtikuun helmet 2012 '' lokakuussa'' ***

Moi kaikille! Taas on ollut viivettä kirjoittelusta, pahoinvoinnista kärsin edelleen. Saisi pikku hiljaa loppua.. Alkuviikosta posti toi dopplerin. Olin ajatellut, etten sellaista hankkisi, mutta kun tuosta masuasukista ei tuntunut olevan oikein mitään muita viitteitä kuin pahoinvointi, niin oma stressitasoa lieventääkseni sellaisen hankin. Mahakin mulla on pysynyt aika lituskana vaikka on 10+5 menossa. Ulkopuolinen ei huomaisi mitään vaatteet päällä. Tosin esikoista odotan ja ymmärsin, että tällöin mahakin ilmestyy hieman myöhemmin.

Tuosta dopplerista; alkuviikosta sitä kokeilin enkä saanut minkäänlaista sykettä kuuluviin vaikka kokeilin eri paikoista ja kallistelin laitetta. Tänään kokeilin uudestaan ja sain vihdoin sykkeen kuuluviin. Ei voinut erehtyä, että pikkuisen sykkeestä oli kyse, koska se oli niin nopeaa. Sain nimittäin kuuluviin myös oman sykkeeni (eri paikasta, ilmeisesti joku iso suoni meni siinä), joka oli huomattavasti hitaampaa (n. puolet hitaampaa ehkä?). Mulla on sellainen astetta parempi malli missä on näyttö (ei kuitenkaan se kaikkein kallein). Tuohon näyttöön en kuitenkaan saanut näkyviin sykettä. Liekö johtunut siitä, että tuo pikkuisen syke kuului vaimempaa kuin oma sykkeeni (jonka muuten sain näkyviin näytölle). Onks muilla ollut tuollaisia näytöllisiä dopplereita ja ootteko saanut sykkeen näytölle näin aikaisin (10+x)?

Toinen kysymys koskee äitiysvaatteita; koska ootte joutunut siirtyyn äityishousuihin ekan raskauden kohdalla? Kuten sanoin, mulla ei vielä mahassa näy oikeastaan mitään (ihan pienen pieni pömppö vaan, jos tarkasti sivuprofiilia katsoo) ja oon käyttänyt ihan normaaleja housuja, jotka ei vielä kiristä. Mietin kuitenkin, että pullahtaako se masu sitten nopeastikin, kun alkaa toinen kolmannes? Lähdetään nimittäin parin viikon päästä 2 viikon reissulle ja mietin, että pitääkö sinne varata jo äitiyshousut mukaan (joita mulla ei siis vielä ole)? Mulla olis 12 +5 menossa kun lähdetään ja siitä pari viikkoa eteenpäin eli melkein 15 täynnä kun tullaan pois. Nimenomaan haluaisin kokemuksia äitiysvaatteista ekan raskauden kohdalla, jos maha tulee silloin hieman hitaammin esiin...

Jouskari-80 ja muut, kiitos hankintalistasta ekakertalaiselle. Tulee kyllä tarpeeseen, kun en yhtään tiedä mitä pitäis hankkia.

M1n1, luin suru-uutisesi vanhasta pinosta vasta nyt. Voimia sinulle! :hug:

FB ryhmään en haluaisi ainakaan vielä liittyä, joten jatkan täällä; ehkä myöhemmin kun on raskaus pidemmällä.

Eka neuvolalääkäri mulla on 12+2. En tiedä kuinka monta lääkärikäyntiä on sen jälkeen. Eka neuvola (th) mulla oli 7+4.

Mukavia odotusaikoja kaikille! Koitan kirjoitella enemmän, jos ja kun pahoinvointi vähän helittää! :)
 
Josefia juurikin tuollainen Doomoo-imetystyyny minulla on ja äkkiseltään katsottuna tuo edullisempi Softy-malli. Linkissäsi on siitä malli. Imetystyyny on tosi pehmeää ja mukavan tuntuista materiaalia. Sitä kyllä voin suositella. Ainakin minulla toimi :)
 
Tervetuloa uusille =)

Ja mukavia ultra/neuvolakäyntejä kaikille!

Lilie Itellä on toinen tulossa ja vasta tällä viikolla 14+ on alkanut maha turpoomaan sen verran että tavis housut ahistaa istuessa.
Mulla on tuollanen dobbleri Angelsounds doppler JPD-100B kotidoppler +U ja ekan kerran kuulin pikkuisen sykkeen 9+3 ja vasta viime viikolla tuli näytölle lukema (vai sitä edellisellä).

Näin yleisesti, teen istumatyötä (istun päätteen äärellä sellanen 8h) ja se on alkanu särkee selkää ja aiheuttaa kivuttomia supisteluja/mahan kiristelyä :(
Ja mahaki on alkanu muodostuu ja potkut tuntumaan :heart: eilen tuntu potku sellasella voimalla ett ihan säikähdin :)

Huomenna taasen alkaa uus viikko. Ihanaa :)

Nyt nauttimaan viikonlopusta (tänään oli viel töitä) ja odottamaan illan saunaa.

Mukavaa ja rentouttavaa lauantai-illan jatkoa kaikille!

Marimi ja piku 14+6
 
Ihanaa kun on tullut vieläkin uusia :)
Sokerirasitus oli mulla semmonen että ekasta putkesta otettiin pikatesti ennen kuin annettiin sokeriliuos joka oi ihan vesisokerisekotusta. Ei ollu mitenkään erikoisen pahaa. Sain soittaa tulokset heti seuraavana päivänä neuvolasta.
Mun vauva antoi mulle tänään kunnon sarjapotkut, oon ihan varma siitä:heart: ihana hetki :) Neuvolassa jo kysyttiin alkuviikosta et onko tuntunu mitään, silloin ei mut tänään sitten koitti se hetki :)
Synnärille on semmonen puolen tunnin matka jonka varmaan sitten taksilla meen. Kiva kun ootte laittanu noita listoja mitä pitää hankkia kun ensikertalaisena on ihan ulalla.. kävin tänään kattomassa käytettyjä Emmaljungan vaunuja kun tuli yllättäin puhelu et olis tarjolla ja olin ihan vieressä. Olipa melkoinen hintapyyntö käytetyistä vaunuista 550€ 2-vuotta vanhat ja uutenakaan eivät maksa kuin alle 800€. No hullu ei oo joka pyytää.. :D
 
Hei!

Ostin eilen uuden syystakin(vanha ihana takki on rikki) ja jätin suosiolla sovittamatta 34 kokoset mitkä normaalisti menis ja aattelin et kyllä mä voin 36 ostaa....no jooo eipä mahtunu :D jouduin lopulta ostamaan L kokosen mikä näyttää nyt vähän tyhmältä mutta muuten ei menis enää kauaa. Talveksi on ostettava sit ihan oikea äitiystakki varmaan.

Ärsyttää vaan ku toi takki makso 90e(sain 10e alennusta, jee :D) ja menee mulla varmaan alle 2kk ja ikinä en enää tuu käyttämään, ellen sit seuraavaa odottaessa oo just samaan vuodenaikaan raskaana....

Pitää varmaan ostaa isommat farkutkin ku alkaa olee jo niin kylmä että tarvii legginssit alle, eikä noitten mun tiukkojen housujen alle kyllä mahu mitään...

Että on tää masu jo ruvennu vähän kasvamaan, ite en oo huomannu mies on. ja nyt kun toissapäivänä otin kuvan mun kiree neulepäällä, niin oho, ei ihan normaalita näytä enää :D voin laittaa kuvan jossain vaiheessa tänne.
 
Sunnuntaiaamu käynnissä ja kerrankin aikaa lukea näitä kirjotuksia. Olen pikasesti
seurannut taas viikolla mutta en ole ehtinyt kirjottamaan. Eka neuvolalääkäri olis ens
tiistaina, mitäköhän siellä tehdään? Olis kiva jos sais kuunnella sydänäänet.
Miulla on alkanut jostain kumman syystä nyt jo monen aamuna kakottamaan ihan kauheesti,
siis pahoinvointia muuten ollut tosi vähän ja olo ollu tosi hyvä olo koko ajan mutta nyt
on alkanu aamulla olemaan ihme yrjöoloa, vaikka en ole siis oksentanutkaan. Ja nyt on
kierron mukaan 13+0.
Joku kirjotti että tekee istumatyötä ja on tullut selkäsärkyjä, itellä ihan sama homma.
Nyt viikon verran tuntunu pöydän äärellä istuminen töissä jotenkin tuskaselta, ja
alaselkää toiselta puolelta vetää ilkeesti. Ja sitten kun on vielä pitkä työmatka , 50 kilsaa
suuntaansa niin tuntuu että vielä se autossa istuminen puuduttaa vielä enemmän.
Ja töissä kertomisesta, itsellä on alkanut vähän maha pömpöttämään, ja tavallisia
ns. vartalonmyötäsiä vaatteita ei ole voinu käyttää että kaikki ei näe, mutta olen aatellu
parin vkon päästä ehkä kertoa kun meillä on jotkut keskustelutuokiot pomon kanssa,
vähän niinkun kehityskeskustelut.Onko muut jo kertonut töissä ja millä vkolla?
Tulipas pitkä sepostus.
 
äitiysvaatteista itse siirryin housuihin jo reilu viikko sitten, maha on pullahtanut aika selkeästi esille.

kertomisesta muutamalle työkaverille kerroin jo joskus viikolla 8 mut lopuille vasta kun 12 tuli täyteen, tosin osa oli ehtinyt jo arvata kun en yövuoroja enää tehnyt. Opiskelen työn oheella ja koulukavereilleni en ole vielä kertonut. Tosin osa on saattanut facebook liittymiseni nähdä =)

Tänään tai huomenna poksuu 13 en oikein enää itekkään tiedä kun omien laskujen mukaan viikko vaihtuu aina maanantaina mutta neuvola meinas että tänään olis jo 13+0. vauveli kyllä meinas et olis jo 13+5. Sama kai se..
 
Meillä tietää töissä kaikki odotuksesta mut meillä vaihtuu kohta työpaikalla omistaja ja se ei tiedä. Nykyinen omistaja sanokin et se ei meinaa kertoa. Eipä ole uutta omistajaa kiinnostanut meidän työntekijöiden elämä tai naamat pätkääkään joten enpä taida ihan heti kertoakaan.. Ei siis ole antanut se äijä itsestään kovin hyvää kuvaa meille.

Työnteosta sen verran et kipeytyykö teillä muilla paikat töissä? Mulla tulee toi häpyluu lenkkien jälkeen kipeäks mut työpäivän jälkeen mulla sattuu mahaan ja selkäkin on jotenkin ihan loppu. Ei siis supistele mut olo on silti kurja työpäivän jälkeen. Meillä tuppaa oleen sellasta ongelmaa ettei pääse istuman hetkeksikään vaan juostaan koko päivä ja kannetaan painavia astioita ja on kumartelua ja nostelua. Ravintolatyöstä siis kyse. Pitänee neuvolassa kysellä keskiviikkona et pitääkö olla huolissaan. En millään haluis jäädä töistä poiskaan kun jotenkin pitää kuitenkin liikkeessä tuo työ ja olis kauheen väärin nykyistä omistajaa kohtaan kun sen on toiselta firmaltaan vaikea ehtiä tuleen tuuraan mua jos jään pois ja oon myymäläpäällikkö niin sen olis pakko hoitaa kaikki tilaushommat ite kun muut kun mä ei osaa niitä :(

Kohta taas juoksemaan töihin, onneksi on vain kuusi tuntia ja sit pari puolikasta ja sit viimeinkin kolme päivää vapaata!! :D

Champion ja Martta 14+4
 
Ptääpä tulla päivittelee viikkoja :)

Töistä: Meillä ei tiedä ky yks työkaveri. Kysy sillon parisen viikkoo sit, ett koskahan meille tulee seuraava. Kerroin, ett huhtikuussa ;)

Muille en oo kertonu ja aattelin kertoo vasta joulukuussa, jos kukaan ei kysele. Ei siis oo mitenkää "tärkee" työ eikä läheinen työporukka.

Nyt taidetaan lähtee ulkoilee ku on niin ihana ilma :)

Marimi ja Piskuinen sintti 15+0 (enää viis viikkoo puoliväliin :))
 
Ite oon hoitovapaalla, ja aijon kertoa työnantajalle vasta kun on pakko, eli joskus joulukuussa sitten.
Takki ongelma täälläkin, et pitää varmaan talveksi sit joku takki saada, ku tuskin mahtuu mikää normitakki päälle:confused:

Täällä sato joku aika sitte LUNTA!:O Epä täällä olekkaa ku joku 1-2 astetta lämmintä....hrrrrrr..talavi tullee:xmas:

rv 14+4
 
Eilen illalla löhösin sohvalla ja yhtäkkiä alavatsassa tuntui jotain omituista, jotain sellaista, mitä en ole koskaan tuntenut. Voiko nyt jo tuntea vauvan liikkeitä?? Ensimmäistä odotan, joten ihmeissäni olen. Sanoin äijälle, että jos onkin pidemmällä kuin mitä tässä on laskettu. Eihän se mahdotonta ole, että olis viikon tai kuukaudenkin pidemmällä.. Ultraan on vielä 1½ viikkoa, jolloin saa tarkemman lasketun ajan.. Kuinkahan monesti tulee hoettua "odottavan aika on pitkä". Katotaan tuleeko tänä iltanakin tuntemuksia..

Siskolta saadut äitiysfarkut on ollut jo käytössä. Tosin taidan vielä siirtää myöhemmälle niiden käyttöä, koska ovat hieman löysät vielä tässä vaiheessa. Ja löysinä kyllä pysyykin, ellei lantio levene ja reidet.. Tilasin hieman "tiukempaa" ja pienempää mallia olevat nelly.comista.. Omat farkut menee, jos jättää napin auki ja käyttää patenttia (pampulaa..), ostin kyllä tollasen säädettävän jatkosetin, mut on vielä liian pitkä farkkuihin. Takki tulee olemaan ongelma talvella. Oon muutenkin leveäharteinen/selkäinen, joten takki saa olla valtava senkin puolesta..

 
Hui, täällä poksuu JO rv 15!!! Tä aika menee niin nopsaan! Joka viikko ihmettelen samaa :LOL: Ei mennyt esikoisen odotus ollenkaan tätä vauhtia.

Mulla sokerirasitus ens pe vasta. Jännittää jo nyt. Ja ens ti ois lääkärinla. Sen jälkeen saa varmaan alkaa varailla aikaa rakenneultraan. Sitä tietty odottaa kauheesti, jos näkis vauvan sukupuolenkin... Mulla on niin vahva tyttöolo.

Meile hankitaan vaan uus auto (vaan), imetystyyny, seisomalauta vaunuihin, tuttipullo varoiks (siihen pullorumbaan en kyllä missään nimessä enää haluis!!) ja lisäks jotain vaatteita, vaippoja tietty jne. Onneks ei tartte nyt kaikkea ostaa ja esikoisen isompi sänkykin on jo valmiina, se tarttee kyl viel hioo ja maalata (on vanha sänky).

Vaunuina meillä ollu Englacha-merkkiset (mahtaako kukaan tietää...). Maksoi uutena 299 € (norm. 500 €)ku oli viimeinen kappale kaupassa. Oon ollu niihin todella tyytyväinen, ainoastaan renkaansuojukset on pitäny ostaa erikseen. Siinä on isot pyörät, tuuletusaukot, tuulisuoja, pehmeä kantokoppa ja ratasosan pienennin jne. Se óli varsinkin ihan paras silloin kun esikoinen ei vielä osannut istua, mutta ei tykännyt maatakaan. Sen avulla pysyi tosi tukevasti puoli-istuvassa asennossa. Heittoaisaa ei ole, mutta vaunuosan saa käännettyä 4 eri suuntaan (eli periaatteessa vähän kuin heittoaisa, mut tosiaan kasvot voi olla myös sivuille.) Toi sivuasento on ollu hyvä esim. kovalla pakkastuulella. Lisäksi noissa vaunuissa on iso tavaratila. Kaverilla uutena ostetut Emmaljungat 850 € ja heillä lapsi sai vauvana napinkin irtoamaan ja oli meinannut tukehtua siihen. Muutama muukin osa niistä on rikkoutunut. Kyllä varmaan ihan hyvät vaunut on muuten, mut tosiaan halvemmallakin voi saada tosi hyvät vaunut :)

Meillä töissä tietää kaikki ja ihan kiva kun ei tartte salailla. Mulla on niin selkeä raskausmasukin jo, että sitä on vähän mahdotonta peitellä. Esikoisestakin tuli tosi aikaisin esille.

Mä en silti haluu vielä tohon FB-ryhmään liittyä, en taitais osata muokata edes niitä asetuksia oikein. Lisöks musta on kiva kirjotella vielä nimimerkillä. Oliko tänne nyt perustettu kerho? Siihen haluisin liittyä.

-Linn ja Salamatkustaja 15+0 :heart:
p.s pahoinvointi hellittänyt ja pystyy taas syömään :popcorn:
 
Marimi, mulla on toi sama doppler kuin sulla. Tänään aamulla kokeilin uudestaan (mies ei ollut eilen kotona ja halusi kuulla) ja taas saatiin pikkuisen sykkeet kuuluviin. Näytölle ei kuitenkaan tullut mitään. Laskettiin sykkeet kellon avulla ja näytti olevan 160/min, joten ilmeisesti ihan sitä mitä pitikin. Hyvä tietää, että laitteessa ei todennäköisesti ole mitään vikaa vaan nuo sykkeet ei vain näin alkuvaiheessa tule tuohon näytölle, kun kuuluvat sen verran vaimeana.

Töissäkertomisesta; en ole kertonut vielä kellekään. Ajattelin kertoa pomolle heti kun tulee se 12 täyteen. Muutamille työkavereille varmaan sitten reissun jälkeen eli 15+x. Loput saa itse huomata :)

Sokerirasituksesta; mites teillä muilla on tuo jo niin aikaisin? Onko teillä jotain erityistä riskiä raskausajan diabetekseen tms.? Mulle nimittäin sanottiin, että se tehdään vasta myöhemmin, olikohan viikon 24 paikkeilla vai vasta sen jälkeen. Sikäli hyvä, etten olis kyllä tässä olotilassa (pahoinvointi) pystynyt paastoamaan.

Huomenna poksuu 11+0. Enää viikko ns. riskiaikaa, huh...
 
Lillie: mulla tehdään ainakin sen takia 2 kertaa, että pikkusiskolla on 1 tyypin diabetes ja mun pojalla esim riski sairastua diabetekseen on 1/7. Toisaalta tässäkin on tavat muuttunut, koska ekaa odottaessa rasitusta ei tehty, tokaa odotaessa tehtiin kerran ja nykyään on kuulmma käytäntö tämä 2, eli toinen jo näin alussa. Edellisissä raskauksissa mulla ei diabetestä ole ollut.

Kävin äsken nuuhkimassa 3vrk ikäsitä tyttöä, voi että:heart: Vielä on piiitkä aika oottaa omaa murua syliin, mutta onneksi nuo pojat pitää äitin kiireisenä.

Täällä supistelut alkaneet, great. Viimeksi alko viikolla 17 ja makaan jouduin viikosta 23-30 saakka, ei kiva. Saas nähä miten nyt käy.Koitan vähän rauhottua, mutta myös nyt vkl tullut vaikka olen vain ollut. Toivon että nää liittyis nyt vaan vielä kohdun kasvuun, eikä sais aikaan mitään. Lääkäri on varmaan kyllä varattava ainakin parin viikon päähän, että näkee tilanteen.

Mut nyt pikaset unet, kun kuopus nukkuu päikkyjä.

Aurinkoista su kaikille.

Pomppuli ja muru 13+ 2
 
Ostoista: meillä on hankittava kaikki, mitään ei ole toisilta lapsilta jäänyt, paitsi ne kuopuksen kakkosrattaat jotka on sit varalla.. Ja kuten Linn kirjoitti myös uusi auto on hommattava ja niitä tänään vimeksi katselin netistä, autokuumettahan se alkaa jo pukata :)

Kävin mamman luona yötä, rantasauna ja saunamökissä nukuttiin, kynttilän valoa ja niin ihanan pimeet illat jo :) Noista oli minun viikonloppu tehty :) Lapset tulee viideltä, mies n. tunnin päästä..

rv 13+1 :heart: (nyt olen taas niillä viikoilla kuin np- ultraan mennessä, kunnes tultiin takasin päin 6 päivää, tästä on taas hyvä jatkaa eteenpäin :) )
 
Heippa kaikkille!

Töihin kerroin viikko sitten kun np-ultra oli takana. Minulla se ultra oli tosi myöhään kun vasta 13+2 ja pomolle kerroin kun rv 14 täynnä.

Ostoksia meidänkään ei tarvi juurikaan tehdä. Esikoiselta on jäänyt vaunut, kaukalo, pinnis yms. Ainut mitä mietin on tuplarattaat. Esikoinen on sen verran vilkas että ei varmasti pysy seisomalaudalla jos mennään esim. kaupungille. Vaunuissa viihtyy jotenkin ja olisi kiva joskus liikkuakin jossain :) Sitten tietysti täytyy ostaa vaatteita jos tyttö tulee. Ja muutenkin varmaan jotain vaatetta tulee ostettua... eihän sitä malta olla ostamatta kun vauvoille on kaikkea niin ihania juttuja!

Minäkin teen istumatyötä ja selkä ennestään tosi huono (leikattu), joten vähän pelottaa, miten nyt raskaana ollessa. Ainakaan vielä ei suuremmin vaivaa.

Takiksi ostin juuri mama liciouksen talvitakin kun kaupassa ei ollut kuin yksi enää jäljellä. Toivottavasti vaan mahdun sinne koko talven :O

Mukavaa sunnuntaita kaikille!!

Sandy 14+6 ("työnimeä" ei vauvalle vielä ole...)
 
Mä toivon, että meidänkää pino ei hiljene ton fb:n myötä, ku tuntuu että kaikki pinot on ihan kuolleita..Ite kun tykkään lukee noita LA pinoja, että millon tulee vauvoja ja mimmosia synnytyskertomuksia:LOL:..Kunnon kyttääjä:D

Mullakaa ei oo työnimeä vauvalle, ku en mä vaan keksi mitää: /
 
Hienoa.. Jouduin lähtemään kesken työpäivän pois kun supistaa : / Ensiavussa sain jutella kätilön kans ja eikun kotiin vuodelepoon. Kun ei ole vuotoa niin meen huomenna sit neuvolan gynelle joka kirjottaa saikkua ja määrää mitä tehdään. Taitaa olla taas tulehduskin päällä :( Mulla ollut kyl kipuja työpäivien jälkeen joten osasin jotenkin pelätä tätä. Se kätilö sanoikin mun työstä et voi olla turhan fyysistä odotusajalle joten katsotaan miten sit käy mun ja mun työnteon lähikuukausina.. Kelan sairaspäiväraha ei kait ihan kosonen ole joten ei huvittas kyl sillä kituutella.. Eipä ole siitäkään kokemusta ennen. Noh kunhan vain pikkuinen pysyisi sisällä niin makaan vaikka laskettuun aikaan asti :ashamed: Niin et pomppuli hengessä ollaan mukana supistelujen kans.. Ärsyttää vaan tajuta et mun kropassa on oikeasti jotain vikaa kun ensin kaksi km ja nyt tämä |O

Champion ja Martta 14+4
 
Voihan möhnä Champion, me voidaan täällä sit kirjoitella, kun maataan loppuraskaus:headwall: Yllättävän helppoa se tosin on, kun tietää, että on pienen parhaaksi. Uskon kuitenkin, että vielä ei tarvi maata, kunhan vähän rauhoittaa. Mun työ paljon istumista ja pystyn vaikuttaan paljon mitä työpäivinä teen, mutta onhan tuo hankalaa jos työ on fyysistä=( Kannattaa vaan ravata usein lääkärissä, se helpotti mua, näkee sit koko ajan tilanteen. Mulla tosiaan supparit sai aikaan tuhojaan viikoilla 23-30, mut sit rauhottu, saikulla olin kuitenkin loppuun asti, koska viikoille 34 piti ottaa vielä rauhallisesti, sit saikin mennä kuulemma vaikka zumbatunnille=) Ja tulehduksethan helposti aiheuttaa noita suppareita, eli voi ihan olla sitä, tai sit niin kuin mulla supistusherkkäkohtu ja minkäs teet.
 
Talvitakista vielä; huomasin sattumalta, että Mama Liciouksen oma nettikauppa on kans just auennut (linkki). Näytti olevan isompi takkivalikoima kuin esim. nelly.comissa. Tuolla oli vieläpä joku tarjous, että jos liittyy clubiin, niin postikulut seuraavassa tilauksessa on ilmaiset. Ilmeisesti palautuskin ilmaista, jos oikein tulkkasin noita enkunkielisiä return policy-sivuja. Siellä ainakin viitattiin, että "You can use the prepaid return label from your parcel. This ensures an easy return process. Simply put the sticker on your return parcel (you can re-use the parcel/bag that we sent you) and your parcel is ready to be shipped" eli ilmeisesti sama syysteemi kuin hm.com ja nelly.com. Ajattelin vaan vinkata muillekin, jos talvitakki etsinnässä.
 

Yhteistyössä