*** huhtikuun helmet 2012 '' lokakuussa'' ***

Meitsillä ens ke sokerirasitus, hieman jännittää, kun pahoinvointi on vähän palannut. Yhtään en muista noita mitä otettiin ja miten viimeksi. Mun on tosiaan siskolla 1.tyypin diabetes ja saa kyl käydä pistääs mua, jos siihen joudun. Viimeksi ei joutunut. Sokerit voin kyllä sillä sormitestillä mitata, mutta pistot, ei kiitos.

Tänään poksuu 13+0 ihanaa viikonloppua

Pomppuli ja muru
 
Heippahei!

Multakin otettiin sormenpäästä ekaksi se lähtöarvo. Esikoista odottaessa kyl todellakin tuntui, että erot oli tosi suuret eri paikkakunnilla :eek:. Toivottavasti tällä kertaa ei tarttis sokerirasitukseen mennä. Se oli niin ällöö.

Tsemppiä teille, joilla sokerit vaivaa!

Meiltä on sairaalaan joku kilometrin matka. Viitisen minuuttia tais viimeks mennä kun yöllä ajettiin ja muutamiin liikennevaloihin jäätiin.

Myrskyn keskeltä,

Adalmis ja Kerttu 14+1
 
Sokerirasituksesta puhui minulle neuvola silloin 9+, mut mitään aikaa sinne ei ole annettu eikä postissa tullut?? Mulla on seuraava neuvola rv15+, niin sielläköhän ne sit vasta antaa sitä aikaa.. Vai ootteko te jotka on käyny siellä, niin saanu ajan vai onk pitänyt itse hoitaa??

Sairaalaan matkaa n. 2,5km..

Tänään tuli kirje postissa jossa kerrottiin että seulonta tulos on normaali eikä aihetta lisätutkimuksiin ole, eli kaikki on siltä osin kunnossa :) :heart: Mitään arvoja siihen ei oltu eritelty, vaan voi soittaa jos haluaa lisätietoja, mutta meille riittää tuo :) Ja saa kai sen neuvolasta jos uteliaisuuttaan haluaa kysellä :D

rv 12+6
 
Taisi taas tulla uusia mukaan ketjuun? Onnea ja tervetuloa=)

Ja olikos joku saanut taas mukavia ultrakuulumisia ja vauvis ainakin taisi tuntea liikkeitä? Onnea kovasti niistä:heart:
Mä en vielä tunne liikkeitä, mut mulla tosiaan istukka kohdun etuseinämässä. Olisi kyllä ihana, jos jotain jo tuntis :whistle:

Fantomi, en oo koskaan imettänyt (kun nyt vasta ekaa odotan) mut ulkonäöllisesti se Pikku Piian imetystyyny näyttääkin aika surkeelta. Työni puolesta (oon sh:n lisäksi imetysohjaaja) voisin mielummin suositella sellaisia muhkeempia imetystyynyjä, kun niistä ei kovin helpolla täytteet liiku mihinkään suuntaan. Ne tukee myös enempi vauvan asentoa imetettäessä ja sit raskaana ollessa ovat parempi apu nukkuessa:) Mut varmasti imetystyynyjen suhteen on hirveesti yksilöllisiä eroja, minkä parhaaksi kokee vai tarviiko sellaista ollenkaan.

Matkasta sairaalaan. Meillä näyttäis olevan matkaa kättärille n.4km eli ei paha ollenkaan:) Mua itseä henkilökohtaisesti hirvittäis asua kovin kaukana sairaalasta (ja neurootikkona haluan mieluiten asua yliopistollisen sairaalan läheisyydessä). Tsemppiä vaan kaikille, joilla on matkaa synnyttämään!

Pomppuli, Mulla on sama kauhu edessä ensi viikon torstaina:x Ja pahoinvointia minäkin pelkään sen kauhean paaston seurauksena.
Paljonko sitä vettä uskaltaa juoda paaston aikana? Onko siinä sit vaarana, että liialla vedellä laimentelis sokereita? (näin sanois mun logiikka..)
Entä jos kerta kaikkiaan oksentaa valtavasti jo valmiiksi ennen litkun juomista? Kun eihän sille oksentamiselle vaan voi mitään, jos se pahoinvointi tulee niin voimakkaana: /
Yök, en kyllä tosiaan innoissani tuota rasitusta odota...

Tiijona & nuppu 14+5 (sunnuntaina poksuu :heart:)
 
Hei! Mahtuuko mukaan vielä uusia odottajia. Täällä yksi, jolla LA 29.4.2012 , KOKS. Ikää 24 v. ja toinen lapsi tulossa 2,5 vuoden ikäerolla.. Olen lueskellut palstaa jo kuukauden verran, mutta nyt vasta uskaltaudun mukaan.
Eilen np-ultrassa käyty, vastasi viikkoa pienempää eli tipahdin viikoilta 11+4 viikkoille 10+4, CRL 3,6 ja niskaturvotus 0,6, veriseulan tuloksen saan kolmen viikon kuluttua.
Rakenneultra 16.12 :heart:

-mimi- 10+4
 
>Tiijona Vähän vettä saa juua, en tiiä miksi näin, ja ku rasitus alkaa nii sit ei ollenkaa.
Ja mulla olis ollu rasitus jo aikasemmin, mutta sanoin siitä mun pahoinvoinnista nii siirsi myöhemmäksi, koska ei rasitusta voi tehä jos oksennat litkun pois. Ja jos mulla olis vielä jatkunu tänäänki pahaolo, nii sitä ois pitäny sit vielä siirtää edemmäs.
Josefia meillä neuvolakäynnillä terkka laitto lähettee labraan, ei sinne muuten pääsekkää ku lääkärin tai terkan lähetteellä. Ja jos ei oo mitää syytä käyä rasituksessa alkuraskaudessa nii se yleensä on vasta 26+ viikolla...
mimi Tervetuloa porukkaan mukaan:wave:

(.) mahaa taas juilii, oisko niitä kasvukipuja sitten..semmosta menkkamaista vihlontaa ja juilintaa.

rv 14+2
 
mymosa
No mä ajattelen asian niin, että kyllä ambulanssi tulee hakemaan sairaalaan ja että ne siellä jotain osaa. Ja kun ei tuo tuolta ulos itestään tule, niin ainoa hätä voisi olla, jos vedet menee.

Meillä ainakin varataan netissä ite aika sokerirasitukseen.
Toki lähetteen tarvii.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Juu selitiin eilen huonosti ton matkakorvaus jutun. Omavastuu on tosiaan sen 9.25e ja kun niitä on kertynyt sen 157e edestä niin omavastuu poistuu ja kaikki korvataan.
Hmm mulla on usemassa paikassa ollut noita aikoja niin mistä mä haen sitten sen allekirjotuksen siihen lappuun. On silmäpoli x4, äitipoli x2, päivystys x3, röntgen x1 ja naistentaudit x1 eli jokkaisestako se sitten pittää hakkee?
Mul on viikon päästä taas silmäpoli niin pitää sieltä vissiin kysellä asiaa. Kiva kun joka käynniltä on lasku tuossa pinossa odottamassa. Menee sit päivärahat melkein kokonaan sairaalamaksuihin. :/
 
Jos sitä tännekin ketjuun pitkästä aikaa päivittelisi kuulumisia :) Ollut pahoinvointi viime viikkoon asti sellaista, että ihme kun tuonne kerhon puolella on jaksanut säännöllisesti kirjoittaa. Teidän kuulumisia on kyllä tullut kuitenkin luettua melkein päivittäin..

Pahoinvointi on tosiaan helpottanut ihan merkittävästi. Edelleen tulee äklö olo jos maha pääsee ihan tyhjäksi, mutta oksentaminen on jäänyt melkein kokonaan. Syödä täytyy kyllä edelleen paremmin.. Pahimman pahoinvoinnin jäätyä sain sit tilalle migreenin:kieh: Aika lievää tuo ainakin vielä on, mutta inhottava jonotus kyllä häiritsee päivää!

Np-ultrassakin tuli käytyä viimeviikolla ja masusta löytyi 6,1cm pitkä salamatkustaja :heart: Kaikki oli juuri niin kuin pitääkin ja turvotuskin oli ihan rajoissa! Seuraava ultra 29.11.

Ja maha senkun paisuu. Eihän tuo vielä mikään iso edes ole, vaan kun on tottunut sellaseen littanaan mahaa meinaa tuo pallotus vaatia hieman totuttelua! Housutkin tahtoo ahdistaa, joten istuminen ei tee hyvää.. Turvotus sentään on helpottanut hieman.
Kannattaa muuten koittaa turvotukseen ja myös hiivan oireisiin ihan perus maitohappobakteereja! Auttoi itellä melkeen heti ja olo on nyt paljon helpompi..

Synnärille meillä on vajaa 10 min matka, joten siltä osin aika huoleton olen.. Jotenkin vaan tuo paikka itessään mietityttää kun kaikilla ei oyssista ole pelkkiä hyviä kokemuksia..

hallaneito 13+4
 
Imetystyynynä mulla oli Doomoo-imetystyyny, kokoa en muista ja sitä voin ainakin suositella. Sitä pystyy muotoilla sellaseks kun haluaa ja on mukavan tuntusta materiaalia. Muista ei toki oo kokemusta.

Toivottavasti mä en tässä raskaudessa joudu siihen sokerirasitukseen. Neuvolassa sanottiin, että tarvittaessa tekee lähetteen...
 
mymosa
Tänä aamuna sain kuulumaan n.1cm navasta oikealle ja siitä alas päin n 2cm sektiohaavan yläpuolelta sellasen nopea tempoisen "viuhvauhviuhvauh" äänen, joka siis poikkesi kyllä ennen kuulemastani omasta sykkeestä. Ja kuulosti yhtä nopea tempoiselta kuin sen yhden linkin takaa olleissa äänissä..

Olisikohan tämä nyt se kauan kaivattu syke.. ehkä pojan sellainen..
Enää olisi tj5, niin pääsisi asian varmuudella sanomaan, siis että oliko syke.

menninkäinen 10+5
 
  • Tykkää
Reactions: NelliKaramelli
Tervetuloa uusille =)

Sairaalaan on matkaa noin 26km, junalla olen ultrassa käynyt ja se lysti maksaa 4 euroa per suunta..

Sokerirasitus on itellä vielä edessä, pelottaa että miten pahoinvoiva siitä tulee :( Onneks se on vasta myöhemmin.. Ei kyllä ole mitään muistikuvaa mitä siitä on ekassa neuvolassa sanottu, varauksesta ym mutta kaipa se joskus selviää =)

Neuvolakäynnit: Kävin ekan kerran rv 10+2, sitten oli neukku plus lääkäri 12+2 (ultra oli tossa välissä 11+4) ja seuraava neukkukäynti on marraskuun alussa. Lääkäri ilmeisesti joskus toisen kolmanneksen loppupäässä??

Täytynee kokeilla itsekin nuita maitohappobakteereja, turvotus on melkoista iltaisin.. Hiivanoireita ei -onneks- ole ollu eikä toivottavasti tulekaan.

Mukavaa viikonloppua kaikille!!

12+5 kai.
 
Mulla ei kyllä nuo maitohappobakteeritkaan auta...vaikka mitä yrittää niin maha aivan sekaisin ja kamala turvotus kokoajan. Ei ole kiva : / mainitsin asiasta neuvolassa mutta eipä siitä sitten mitään sanottu. Maanantaina ultraa,ihanaa!:D
 
"Huomenta" :)

Lapset isänsä kanssa mummolassa ja mun miekkonen kaverin mökillä "talkoissa", lähti aamulla tulee huomenna ja minä ihan yksin hiljaisuudessa kotona, just heräsin ½ tuntia sitten :whistle: Lähden tästä äidin luo ajamaan iltapäivällä ja olen siellä yötä :)

Imetystyynyistä ei ole minullakaan kokemusta, prismassa on joku, merkkiäkään en muista, maksaa 36,90, sit onhan nuita nettikaupat pullollaan, sellaisia liruja tuntuu osa olevan, ei näytä edes siltä että voisi hyvä olla, pitää tunnunstella tuo prisman tyyny, ei tarviis tilata ja eikä ole niin älyttömän kallis.. Kalleimmat taitaa olla lähemmäs 60€ halvimmillaan olen nähnyt ehkä 20e, mut siihen postikulut päälle jotain 6-8€..

rv 13+0 (PoKS PoKS :) )
 
Heips!
Juu noista imetystyynyistä sekä vaunuista otetaan mielellään kokemuksia ja vinkkejä vastaan. Näin ensikertalaisena kun tuntuu olevan ihan uuvatti näiden asioiden kanssa. :D

Sairaalaan meiltä on matkaa n.35 km, enkä pidä sitä sinäänsä mitenkään ihmeen kaukaiselta. Siihen on tottunut että kaupunkiin on se puolen tunnin matka.

Nyt kun ultrassa tuli jo käytyä, tuli myös kerrottua omalle isälleni raskaudesta. :) Ja nyt viikonlopun aikana olisi tarkoitus kertoa myös miehen vanhemmille. Ihanaa kun ei tarvii salailla, vaa voi rohkeasti olla näkyvästi onnellinen raskaudesta. Haluttiin odottaa ultraan asti ennen kuin kerrotaan, jotta varmasti tulee varmistus että vauvalla on kaikki hyvin.

Mitenkä muuten mun nyt sit pitää ajatella, kun tuolla ultrassa sanottiin että oisin nyt sit rv 11+1, mutta menkoista laskettuna 12+1... Joten kummasta mä sit puhun? Ku ultrassa se nainen sanoi että eihän se ultra ole mikää 100% varma, ku voi olla et vauva on ollu hieman kyttyrässä ni ei saa mitattua ihan varmanpäälle, mutta toisaalta, mun kuukautiskiertokin on ollu jokseenkin epäsäännöllinen ni eihän silloin se laskettukkaan ole mikää varma... Mahtokohan kukaa tajuta mitä haen takaa? :D
 
Aobhinn: Mulla on tänään menkkojen mukaan 13+6, mut kahden ultran perusteella 13+0 nyt, ja laskettuaika muutettiin "ihan virallisesti" np- ultrassa 6 päivää myöhemmäksi, eli merkkasi neuvolakorttiin että "todennäköisin laskettuaika 14.4.12" Jonka mukaan nyt mennään, en sit tiiä sulla jos ei kuitenkaan ole lähtenyt muuttamaan sitä laskettua- aikaa?? Kato onko neuvolakortissa mitään merkintää siitä..
 
Josefia Se prismassa myytävä tyyny on juurikin se Pikku Piia mikä olin ainaki mun kokemuksen mukaan ihan surkee!!Siitä ei mun mielestä ollu mitään apua imetyksen kans.

vaunuina Meillä on ollu Ora Taiga yhdistelmävaunut ja ollaan kyl tykätty kovasti. Nyt täytys sit ne tuplat hommata ja niissä pitää ehdottomasti olla erilliset selkänojat jotka saa ihan makuuasentoon ja heittoaisa. Oon aatellu semmosia vierekkäin istuttavia ku en tykkää niistä peräkkäin istuttavista ku se takana oleva ei nää mitään ja joissain rattaissa se takaistuin on lähes maassa (mun makuun siis liian alhaalla). Noita Emmaljungan twin ceroxeja oon kattellu.

np-ultra siirty ens viikolle. sit vasta saa virallisen lasketun ajan ja näkee et millanen kyytiläinen tuol polskuttelee.

fanttomi & 11+
 
fanttomi: Nin just, olin vaan kattellu sitä ohi mennen prismassa, mut taitaa sit jäädä ostamatta se.. Pitää katsella jotain muuta, netistäkin hankala tilata kun ei pääsee rutistelee sitä, niin ei tiiä minkälainen sit loppuusa on.. Täällä on yks ainut lastentarvikeliike, pitää tsekata se, mut sen hinnan taas sit tosiaan tietää.. :kieh:
 
Josefia no korttiin se ultraaja kirjoitti tod.näk. Laskettuun aikaan 25.4. . Menkoista laskettuaika oli 20.4. Ultraaja vielä tosiaan sanoi että hän kirjoittaa tämän nyt lyyjykynällä,et saavat sit neuvolassa päättää lähdetäänkö sitä muuttamaan... No,kaipa se viimeistään keskiviikkona selviää ku on neuvolalääkäri.
 

Yhteistyössä