*** huhtikuun helmet 2012 '' lokakuussa'' ***

Itse olen miettinyt jos menis käymään 4d ultrassa....jos ei jaksa odottaa sinne 20.12 asti. Tai jossakin ylimääräisessä ultrassa aiemmin :whistle: Miten niin malttamaton....:D Näkyiskö sukupuoli jo esim.vkolla 19?? Mulle ei ole väliä kumpi tulee mutta en vaan malta odottaa :kieh:
 
Naistenklinikkahan menee kanssa ens vuonna remppaan. En tosin tiedä missä vaiheessa ensi vuotta. Itse olen menossa Kätilöopistolle, mutta kun NKL:n synnyttäjät ohjataan Kättärille ja Jorviin niin se tietää ruuhkia. Toivottavasti ei siis mene remppaan ainakaan ennen kevättä!

Ruokahalu: Ei ole kadoksissa :D Päinvastoin!

Nimet: Tytölle pari hyvää vaihtoehtoa. Yksi kolmesta nimestä on täysin varma, se mihin kohtaan nimirimpsua se tulee onkin sit eri asia. Pojalle on muutamia vaihtoehtoja, mutta kuten moni sanonutkin, pojalle on paaaaaljon vaikeampi keksiä nimiä. No eiköhän molemmille nimet löydy kun aika on, tuli kumpi tuli :)

Löllöttelijä: Mulla on kans välillä vaikeuksia löytää doplerilla äänet! Tai etenkin pari viikkoa sitten vielä oli (eli just rv 13 paikkeilla ja sitä ennen) Saatto välillä mennä päivä tai pari etten tahtonut löytää ääniä tai sit vaavi ehti just pujahtaa piiloon parin sekunnin jälkeen. Nyt on alkanut löytymään paljon helpommin ja ei pääse enää niin vikkelästi karkuun (menossa rv 15+0) :D

bluebaby: Kyl sen pitäs varmasti jo näkyä, koska täällä on ainakin rakenneultrat rv 18-21 välillä. Ja 4d nyt on muutenkin tarkempi! Tiedän tunteen, ei vaan malttas odottaa kumpi on! :)
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
Me mennään 4d ultraan vasta rakenneultran jälkeen ;) Saa vähän niiku ylimääräsen ultran ensi vuoden alkuun sitten. Ja sitten on vielä luultavasti yksi ultra, missä määrätään sektiopäivä..

Ylihuomenna se totuus sitten tulis, nt-ultran merkeissä.
 
Kiva kun tullut taas uusia huhtiodottajia joukkomme, tervetuloa!

Ultrassa käyty, siellä pikkunen oli ja voi hyvin. Koko ultrauksen ajan nukkui :) Mut kätilö sai lopulta niskapoimunkin mitattua ja se oli ok. Rakenne uä ois 14.12 et sitä odotellessa! Nii ja ois niitä liikkeitäkin mukava tuntea jo, oon kyllä toiveikas ennen puoltaväliä tuntisin jo tässä odotuksessa :)
 
Pitkästä aikaa itsekin taas raapustelen täällä. Välillä koitan mukana lueskella että tietää mistä puhutaan, koulu pitää kiireisenä kuitenkin.

Tänään oli tuo eka lääkärineuvola ja kaikkihan siellä hyvin oli. Sydänäänetkin sai lääkäri hetken etsinnän jälkeen kuuluviin.. Kunnon jumputushan sieltä kuului, löytyi meikäläisenkin makkankuorien alta. Ihan hyvä. No, nyt pitäisi aikaa varata sokerirasitukseen, arvot ihan okei mutta kun tuota ylipainoa vähän on niin pitää mennä. tai saa.. miten asian sitten näkeekään. ;) Mutta taas jäi hyvä fiilis, tietää että vauvalla kaikki hyvin niin sitten kohti seuraavaa neuvola-aikaa.. Kummasti sitä elämä rytmittyy näiden käyntien mukaan..

Oli ollut puhetta ruokahalusta. Itsellä tuntuu että nyt se pikkuhljaa alkaa taas löytää itsensä.. Ehkä siksi paino oli vähän pudonnutkin, mutta en usko että jatkuu samaa rataa ainakaan kovin pitkää.

Nimiäkin tässä itse olen miettinyt ja no, tytölle se on kyllä ollut jo pitkään mielessä. Että en usko siitä tulevan suuri ongelma. Luin tänään iltasanomien sivulta, tainnut pari päivää sitten ilmestyä juttu eriskummallisista nimistä Suomessa ja kyllähän siellä oli vaikka mitä.

Lisää iloa päivään tuo se että saan eräältä sukulaiselta paljon kaikkia tarpeellisia vauvan tarvikkeita, nimelliseen hintaan. Tottakai sitä olisi kiva itsekin ostella kaikkea ihanaa ja uutta, mutta näin opiskelijabudjetilla varsinkin aika mahdotonta. Tästä se taitaa alkaa tuo omien nurkkien täyttyminenkin pikkuhiljaa. No, muutto isompaan odottaa kyllä keväällä ennen syntymää (toivon mukaan..).

Jos nyt menisi lepuuttamaan koipia sängylle, taas tuntee että kävelty on..
Mukavaa tiistai-iltaa itse kullekin!


saraneito ja bertta 14+0
 
Josko sitä itsekin aktivoituisi tänne kun suurin pelko toistuvasta menetyksestä on haihtumassa. :)
Eli mulle ultrassa LA vaihtui 7.4.2012. Siellä hän esitteli kaikkia ihania asentoja äidille ja isälle ja turvotus oli 1,2. Neuvola käynnillä selvisi että paino on laskenut neljä kiloa viime käynnistä :( aika tiputus. Lisäksi verenpaineet oli niin alhaalla että terveydenhoitaja kyseenalaisti mun tuolilla pysymisen. Hb oli myös laskenut mutta raudan tarvetta ei ollut :)

4D Ultraa ollaan myös meillä mietitty :) Hirveä hinku olisi nähdä onko tulokas tyttö niinku mies ennustaa,mä en ole lähtenyt veikkaamaan. Mutta kaikki vaatteet mitä meillä on,on pojalle :D Sain siskolta säkillisen heen jannun pieniä vaatteita ja pesin tänään,meinaan silittää jo valmiiksi kaappiin odottamaan!

Oletteko Tehnyt jo paljon hankintoja?
Meillä on kylpyamme,hoitopöydänalusta ja vaatteita :)

Onko massut kasvanu? Itsellä on taaksepäin kallistunut kohtu ja nyt jo puskee hirveesti eteenpäin maha. Näkyy jo siis,että ei tarvii paljon piilotella.

syysmyrsky & pikku-Hirviö 14+3 :heart:
 
Täällä tänään käyty neuvolassa ja tässä kuulumisia.

RV 15+5
paino +50g/vk eli yhteensä 200g kuukaudessa
paineet 122/75
pissa puhdas
syke 150
liikkeet ++ kun kuuneltiin sykkeitä niin muksu päätti alkaa kauheen melskauksen ja tätönenkin totesi ettei ole koskaan kuullut/tuntenut näin vilkasta lapsosta eli saa nähä millainen tapaus syntyykään eli onko hirveen menevä kaveri kun nää kaks edellistä on ollut hirveen rauhallisia tapauksia.

Seuraavan kerran ultraan ens keskiviikkona ja seuraava neuvola 1.11.

Eilen käytiin kirppareilla ja kyllä sieltä tarttui jotain pikkusellekkin ja ihana hoitopöytä ostettiin jossa todellakin tilaa ja edellisen annan siskolle niin saa sekin vähän paremman kuin sen edellinen.

Tiukuliina ja papunen 15+5
 
tiukuliina esikoinen pyöri masussa vielä 36 viikolla poikittain ja ympäriämpäri ja alusta asti oli sykkeitten kuuntelu vaikeeta ku lähti heti karkuun. Ja sit ku liikkeet alko tuntuun ni ne kans TUNTU ku se mylläs meneen miten sattu ja tosiaan vielä senki jälkeen ku asettu pää alaspäin ni pyöri sen minkä pysty...suosikki tais olla se et selkä mua vasten ja jaloilla tunki mahaa ulospäin (sillai et ulkoopäin näytti niinku masussa kasvais ihan jotain muuta ku vauva =) ) ja nyt on sit NIIN rauhallinen poika ku olla ja voi =)

mulla taas paino nousee ihan tajutonta vauhtia, TAAS! Johtuu kyllä ihan noista omista syömisistä mut ku koko ajan on paha olo ni sit yrittää taas syödä sitä pahaa oloa pois..eihän se edes auta =( mutta 5kg on tullu alusta..täytyy skarpata sit ku tää ykääminen joskus loppuu!!!

fanttomi & 12+
 
Kauheasti täällä kerennyt tapahtua!

Me käytiin tänään NT-ultrassa ja turvotusta oli 1mm. :)
Eläväinen kaveri oli, kunnes päättikin nukkua.. :D Ihana äitin mussukka <3
Kaikki oli muutenkin hyvin, nenä näky ja jalat ja kädet ja kaikki mitä kuuluukiin. Nyt jopa vastas oikeaa kokoakin! (tai siis mitä on menkoista laskettuna..)

Meilläkin synnytyssairaalaan matkaa 40km, mutta eihän tuo oo pahakaan, ei se siltä ainakaan tunnu. :)
 
Hei

Me ei olla hankittu vielä oikeestaan mitään. Np-ultran jälkeen ostin ihanan fleecepuvun. Siinäpä se. Turvakaukalon varasin kaverilta ja haen sen torstaina. Vuoden vanha Gracon autobaby, tai olikohan se se uudempi logico s. Tuollanen autobaby oli kakkosella ja tykkäsin. Vaunuiksi olen katsellut Teutonian Spirit S3. Sellasia tekis mieli tällä kertaa. Meillä on 2 lasta ja ollut varmaan 10 eri rattaat/vaunut... Enimmäkseen käytettyjä muutamat uudetkin. Mie niin tykkään!!! Auto ostettiin jo. Lisäksi pitää ostaa lipasto/kaappi vauvan vaatteille. Ja vaatteita, paljon vaatteita :D Haluaisin tällä kertaa ehkä kokeilla kestovaippoja, joten niitä vois muutaman ostaa kokeeksi.

Töissä sain kerrottua eilen. En tiä mitä pillereitä pomo on popsinu, mutta se oli niin hyväntuulinen, että haluan niitä samoja pillereitä ;) Hirvee määrä kiviä putosi selästä helpotuksesta. Isovanhemmille kerrottiin myös ja lapsille. Kaikki oli iloisia. Lapsista vanhempi alkoi itkemään ilosta.

Rakenneultra on 9.12. Ja kysytään sukupuoli. Otan varmaan taas pakkauksen rahana, ja alemyynnistä sitten shoppailen vauvalle paljon vaatetta.

Nimet on valmiina molemmille. Kahden tytön jälkeen toiveissa olis poika, tokikaan tyttöä ei palauteta. Ja tytölle on aivan ihana nimi mielessä.

Kultakurkku ja muru 13+0 poks
 
kysytään rakenneultrassa sukupuoli, jos vaan näkyy. lapset haluaa tietää kumpi on, ne miettii sitä ihan joka päivä.
juotteko muut kahvia tai energiajuomia? olen ollu monta vuotta koukussa battery strippediin ja mulle on nyt tosi vaikea lopettaa vaikka kuinka haluaisin. tupakkaki oli helppo jättää plussan jälkeen. pääkipu on vaan niin lamaannuttavaa, jos battery jää juomatta.
liikkeet olen tuntenu nyt viikon verran, maailman paras tunne. :heart:

susa 14+0
 
FB ryhmään haluavat, laittakaa yv, koska se ryhmä on salaiseksi vaihdettu nii sitä ei noilla linkeillä löydy, pitää kaveripyynnön kautta lisätä:attn:

Täällä on hyviä ultrakuulumisia, onnea kaikille!!:flower:

Huomena poksuilen sitten:heart: rv 14+6
 
Mä kyl otan äitiyspakkauksen koska se on aina vaan niin ihana <3 Otin kahesta aiemmastakin mut noi nyt on jo tosian 7 ja 6 vuotiaat ja meidän ei pitänyt enää tehä lapsia joten kaikki tarttee hommata uudelleen mut ei haitta :D

Mymosa uskon et kaikki on hyvin ja voit tulla tänne helpottuneena ja onnellisena kertomaan kuulumisia :)

Susa12 mä join kakkosta odottaessa aina sillon tällön puoli tölkillistä batterya. Olin sillon kans ihan koukussa siihen mut sit kahvi korvas jossain vaiheessa.

Sukupuolesta mä haluan tietää. Jos ne ei kerro mulle rakenneulrassa niin meen sit vielä erikseen ottaan selville. Mä inhoon elää tiedottomuudessa ja vihaan yllätyksiä joten mun on oman mielen terveyden vuoks pakko saada tietää. Tiesin molemmista aiemmistakin muksuista ja on se vaan tietää ketä odottaa. Itse haluisin ihan hirveästi tytön joten jos todetaan pojaksi niin ehdin totutella ajatukseen ennen syntymää koska kauheeta sanoo näin mut väkisinkin tulee ehken pieni pettymys jos on poika.. Mut mä kestän, onhan mulla jo toi yksi ihana villikko poika tossa :)

(.) täällä ollaan lepäilty ja aamulla kävin miehen kanssa vähän kävelylläkin. Mut vatsa kramppaa välillä ikävästi ja koko lantionpohja oli kipee lenkin jälkeen vaikka kävelyn pitäs nimen omaan avata noita lihaksia. Noh heti kun tulee rahaa niin pitää varata aika sinne fyssarille.

Champion ja Martta 14+6
 
hankintoja ei olla vielä tehty, kun esikoiselta jää niin paljon kaikenlaista, mutta tosiaan vaunut ja esikoiselle uusi sänky tarvii ostaa, sekä pinnikseen uusi patja. Uusien autojen hommaaminen on ekana listalla.

masu ei mulla näy vieläkään, tosin viime raskaudessakin rupes näkymään vasta n.viikoilta 25, tai sen jälkeen(eikä silloinkaan ollut kuin pieni ja siro)

tänään 15+0
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille :)

Hankintoja tehty mm. vaunut ja turakaukalo, ja sit saadaan siskolta niitä vaatteita ja imetystyyny sekä miehen vanhempien ullakolla vois olla yks hyvä pinnasänky, että kyllä ne pikku hiljaa alkaa olemaan kasassa sitten kaikki tarvittava.. Ja onhan tässä aikaa hankkia :)

Otetaan pakkaus..

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :)

susa: Juon kahvia, aamulla pari kuppia ja sit jos en ole sen jälkeen juonut niin sen huomaa kyllä illalla klo.20-21 kun alkaa kauhea pään särky ja siihen ei auta kuin kahvi.. Eli olen yrittänyt muistaa että juon kahvia vielä n. klo.18 niin vältyn tältä päänsäryltä.. Mulla ei tee kahvia mieli nyt raskausaikana kuin aamulla, mutta PAKKO juoda kupillinen vielä iltapäivällä/ illalla..

rv 13+4 (tasan 2 viikko tokaan neuvolaan, pääsee sydänäänet kuulemaan :) :heart: Toivottavasti)
 
Mua kiinnostais hankkia manduca, onko kellään kokemuksia siitä?

maha: Näkyy kyllä, mutta oletin et tulis viel nopeemmin esiin/isommaksi nyt toista odottaessa kun kaikki niin kovasti puhui :) No hyvä vaan jos pysyy suht maltillisissa mitoissa!

ä-pakkaus: Otetaan, koska haluan tälle toiselle myös "oman vuoden makuupussin" Ja ne peitot, sakset ym on käteviä. Vaatteet ei juurikaan ole mun makuun, mutta voi niitä vaikka sitten kotona käyttää :)

Ceali 15+1
 
Viimeksi muokattu:
Aijaa.com - 8846883.jpg Tässä 14+1 esikoismasu..aika äkkiä tosiaan tulee esiin.. kuvittelin et se tulis esille vieläkin myöhemmin taakse kallistuneen kohdun vuoksi..

Äitiyspakkaus on tänäkin vuonna mielestäni ihan typerä mutta silti aion ottaa sen koska niiden typerän väristen vaatteiden lisäksi siinä tulee niin paljon hyödyllistä :) Ainoa piristys koko pakkauksessa raita body ja potkarit! Ne oli ihanat :)
Tosta tuli mieleen et aika tökeröä mielestäni kirpparilla pyytä äp-haalarista 15-20€. Varmasti ihmetyttää miksei lähde liikkumaan tangosta :D

(.) Täällä vatsa kipuilee kokoaika. Kai siellä raivataan rajusti tilaa tälläkin hetkellä. Pitää liikkuakkin jotenkin tosi varovaisesti koska tuntuu välillä ihanku siellä repeäis joku..
Äiti herätti mut aamulla kun serkun morsmaikku oli lähtenyt synnärille. LA vasta ensikuun puolessa välissä ja vedet oli tullut kotona. : / Toivottavasti menis nyt kuitenkin hyvin vaikkakin tulee ajoissa.
Ihan käsittämätöntä että aika sit kuitenkin kulkee näin nopeaan että itselläkin lähdössä se kuudestoista viikko pian käyntiin..
 
Sukupuoli ehdottomasti halutaan tietää, munki mielestä itse synnytys on jo ihan tarpeeks jännittävää sille päivälle! Jotenkin myös odottaminen tuntuu persoonallisemmalta kun osaa jo hieman ajatella vauvaa yksilönä, tyttönä tai poikana.

Nimistä vauvaa ollaan haaveltu niin kauan että nimet on ollut valittuna jo pitkään sekä tytölle että pojalle.

hankinnoista kaverilta saadaan turvakaukalo, olis tarkoitus hankkia sellaiset vaunut joihin sen sitten saa adapterilla kiinni. En ole vielä kauheesti selvittänyt asiaa. Kaukalo on maxi-cosi joten luulis että käy moniin vaunurunkoihin.

Kahvinjuonnista pahoinvoinnin aikaan oli joku kuukaus kun en oikeestaan kahvia juonut. Nyt juon taas aamuisin ja joskus saatan päivälläkin ottaa. Olen kuitenkin hieman vähentänyt koska aiemmin olin melkoinen kahvin suurkuluttaja.

Talvitakki Vihdoin sain tilattua nelly.comista sellaisen Lotta wool villakangastakin. Olen kytännyt sitä tässä muutamia päiviä ja nyt oli tullut S koko ja heti pistin tilaukseen
http://nelly.com/fi/äitiysvaatteita/vaatteet/takit/mama-licious-100226/lotta-wool-jacket-8806-14/.. Nyt vaan sais tulla pakkaset!=)

vauvahaaveita mulle vois merkata rakenneultran 29.11!

Tänään on tosi jännä päivä. Pitäis mennä vetämään ensimmäinen projektiryhmäni kokous enkä tunne porukasta ketään. Mies kyllä lohdutti että raskaanaolevat saavat aina empatiapisteitä :LOL: Pitää vissiin vetää sellainen vaate päälle että varmasti näkyy!

Aurinkoista keskiviikkoa naiset!
 
Anazu Mulla myös rakenneultra 29.11 :)

Sukupuoli halutaan tietää,koska nimiäkin on liuta valmiina mutta järjestys hieman hakusessa. Meillä tulee lapsilla olemaan erikoisia nimiä. Tai sitten niistä kerkee tulemaan tän vuosikymmenen muotinimet jo ennenku meillä on ensimmäistäkä lasta :D
 
:whistle: Mä olen ostanut vauvalle vaan 3 puolipotkarit ja vanupuvun. Ei mulla oo mihinkään kiire. ;D Tietysti mulla varjostaa tuolla takana edellinen raskaus niin ei "uskalla" edes ostaa sillain.

Sukupuolta ei kysytä, ei olla isommistakaan kysytty.

Pakkausta ei oteta tällekkään ipanalle. Me on kahdelle ekalle otettu pakkaus ja ne vaatteet ovat tuolla lootassa odottamassa uutta käyttäjää. Joo ja todellakin meidän vauva puetaan isompien sisaruksien vanhoihin vaatteisiin. JOS tämä on poika niin sitten joudutaan hankkimaan vaatteita jonkin verran. Esikoisen jälkeen panin poikien vaatteet menemään muutamaa ihanuutta luukuunottamatta.

Kette ja T-T 14+2
 
Viimeksi muokattu:
Hankintoja: minun siskolta saadaan todella paljon kaikkea joten itselle ei jää hirveästi hommattavaa. Eilen haimma postista vaunut (firkon f7) ja kyllä on tämmöselle kokemattomalle paljon erilaisia nappeja ja vipuja mistä ei ollu mitään käsitystä :LOL: noh, onneks tässä on aikaa harjotella miten vaunut toimii.. Sekä lelukaari sydeemi tilattiin, hoitotaso pinniksen päälle ja kylpyamme. :) Parit bodyt on tarttunu mukaan kun ovat niin ylisöpöjä.. :D
Kahvi ja energiajuomat: kahvia olen juonut vaan töissä, mutta sitten se aiheutti rytmihäiriöitä joten jätin kokonaan pois ennen raskautta niin ei ole ihmetystä aiheuttanut.. Energiajuomaa tekis mieli välillä etenkin kun on armoton väsy, mutta en ole silti ostanut. :)
Nimistä on ollukin joskus jo puhetta, mutta meillä siis on tytölle ja pojalle nimi valmiina, itseasissa kolmelle tytölle on nimi :D Saa nähä sopiiko sit naama ja nimi yhteen. Yksi tytön nimi on sellainen minkä ehdottomasti haluan omalle lapselle, oli se sitte poika tai tyttö :LOL:
Talvitakista ei ole kyllä mitään tietoa, saa nähä kauanko toi nykynen villakangastakki sopii kiinni.. Kai sitäkin pitäisi alkaa jo katsella..

Onko kellään varmaan tietoa asiasta onko raskaiden tavaroiden nostelu jo nyt kielletty?? Tätä kysyin myös kerhopuolella.. Kun minun ystävä oli saada slaagin kun kerroin kantaneeni sohvaa (itse on myös paksuna) ja sanoi ettei saa kantaa.. Minä olen kuvitellu että se on ollut joskus myöhemmässä vaiheessa vasta. Olen hoitoalalla töissä joten sielläkin tulee nostelua ja vääntöä kääntöä.
 
Unohdin ihan mainita, että mekin haettiin eilen postista ne tilatut vaunut :) Brio Singit siis tuli meille :) Onhan ne näppärän oloiset ja kivan näköiset, meidän mieleen :) On niitä tullut työnneltyä tässä sisällä, lapset myös työnnelleet nukkeja siellä :) Pitää vaan viedä ne anoppilaan säilöön..

Niin ja saatiin tosiaan ilmaiseksi hakea miehen veljeltä se turvakaukalo, graco+ telakka, mut nyt vähän harmittaa kun noihin brioihin saisi oman kaukalon jonka voisi sit kiinnittää siihen runkoon, en tiiä, pitää miehen kanssa keskustella viitsiikö tuota kaukaloa nyt sit myydä ja ostaa tilalle se brio??
 

Yhteistyössä