*** huhtikuun helmet 2012 '' lokakuussa'' ***

Maksaahan yks haalarikin helposti ton 140e... :) Nimenomaan niinku Josefiakin sanoi niin pakkauksen arvoon verraten toi 140e on pieni summa. Mut hyvä et sekin on tarjolla jossei pakkausta halua ottaa.

Tsempit ultraan menijöille! Ja tulkaa sit kertomaan kuulumisia! :)

Ceali 15+2
 
Meillä on Manduca ollu esikoisella käytössä.

Kyllä tolla 140 eurolla saa vaikka kuinka paljon tavaraa, ku miettii vähän mitä ostaa. Mä en ikinä ite maksais vauvan haalarista 140 euroo!!!Järjetöntä mun mielestä.

Tuun kertoileen lisää ultran jälkeen. nyt lähettävä sairaalalle. iik!!

fanttomi & 12+
 
mymosa
fattomi sanoki mitä meinasin. Haalarista 140e?!? No jos katsoo tarpeelliseksi sellasen hommata niin mikäs siinä sit. Mutta kuten sanottu, tuolla summalla saa jo paljon, kun katsoo mistä ostaa ja mitä.
 
me otetaan äitiyspakkaus. lapset jo niin isoja, että niitten vauvajutut on jaettu maailmalle, ihan herkut vaan on säästetty. ja itseasiassa annoin kesällä 8 pahvilaatikollista lasten vaatteita hyväntekeväisyyteen ku tarkotus ei ollu alkaa nyt vauvantekoon, siitä kuukausi niin testissä plussa.. =) eli kaikki melkein kaikki ostettava taas.

kiloja onneksi tullu vasta 1, yritän pitää koko painonnousun noin 10kilossa. on jonku verran omiaki pudotettavana vauvan syntymän jälkeen, enempää en tarvi..

maha ei oikein oo vielä kasvanu. oletin kyllä etä nyt jo jotain ois, kun kolmas lapsiki tulossa mutta kerkiäähän se vielä. selällään ku makaa aamusin, niin pari päivää siihen on jääny pieni kumpu ja kohdun rajat tuntuu.

nyt jätin batteryn juonnin kokonaan, tänään ensimmäinen päivä ilman. vielä ei pääkipu ole tullu. joskus aikasemmin kun oon lopettanu, niin kärsin aivan karmeasta pääkipusta 5 päivää. nyt ei auta ku kestää se taas.

susa 14+2
 
Hei kaikille!

Nopeasti kommentoin vain tuosta Manducasta, että meillä on sellainen, ja oikein hyvät kokemukset on siitä. Oltiin mm. kaupunkilomalla Keski-Euroopassa kun poika oli n. 10 kk vanha, ja siinä Manducassa se nukkui päiväunetkin samalla, kun äiti sai katsella nähtävyyksiä ja kierrellä kauppoja. =) Välillä oli toki rattaissakin, koska näki niistä paremmin ympärilleen ja näin viihtyi paremmin.

Painoa, sitä on tullut nyt pari kiloa, ja se on toki ihan ok.

Pakkausta emme varmasti tällä kertaa ota, mutta pidän siitä kyllä! Esikoisella oli vauvavaatteet niiiin uusretroa ja värikästä, ja nyt haluaisin taas ihan jotain muuta... vaaleita ja neutraaleja värejä varsinkin niiksi ekoiksi viikoiksi ja kuukausiksi. No niitä vaatteita on jo tullut hankittuakin. Valkoista lähinnä, ja sellaista neutraalia, molemmille sopivaa värimaailmaa (vai väritöntämaailmaa?!).

Muita hankintoja ei kauheasti tule, koska kaikki on valmiina kestoista, kantoliinasta jne lähtien. Ainoastaan sitteri on ostamatta, kun sellaista emme viimeksi hankkineet. Katselin vähän tällaista - A-T Lastenturva: Sitterit - Mamas&Papas Ripple sitteri Onko kenelläkään kokemuksia tuosta? Esikoinen kovasti odottaa, että saisi painella noita nappeja ja laittaa vauvalle musiikkia... että onkohan tuo sittenkään hyvä ajatus!?

Ja Josefian kanssa muuten samaa mieltä tuosta, että tuo äitiyspakkaus on todella hieno juttu, ja sellaista "palvelua" ei tietääkseni muista maista löydy. Monta vuotta ulkomailla asuneena sitä vaan jaksaa arvostaa ja jopa ihmetellä kaikkea "hyvää", mitä Suomesta löytyy - tuskin muuten tulisikaan näin ajateltua?

Näin loppuun vielä tervetuloa uusille, onnitteluja ultrissa käyneille, ja hyvää vointia ihan meille kaikille. Täällä ei tosiaan ole valittamista nyt kun tuo alkuajan kuvotus, pahaolo ja väsymys on kaikonnut.

Ja viikkoja taitaa olla tänään 15+5 (neuvolan mukaan) Lähtihän se aika lopulta kulkemaan, vaikka alussa niin kovasti tökki... =)

Ja tulipa sitten kommentoitua vähän muustakin, kuin Manducasta. Niin se käy, kun lopulta saa aikaseksi alkaa jotain naputtelemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea hyvista ultrakuulumisista:heart: Ja onnea ultraan menijöille :)
Pakkaus Otan sen, edellisistäki ottanu...Se 140e on pieni verrattuna siihen mikä sen pakkauksen arvo on, olikohan 270e :)
Ja tosiaan lasten ulkoiluvaatteet (toppa) maksaa sen 100e-150e, kun uutena ostaa eikä osta mitää naperoa tai cirafia..puhutaan nyt ticketistä, reimasta, Po.pista, molokids yms...Ja kyllä, ite tykkään juurikin noista merkeistä.
Tilasinki ellokselta kun sai -40% alen merkkituotteista nii omalla ja miehen tunnuksilla lapsille ticketin toppikset :D

rv 15+1
 
  • Tykkää
Reactions: Ceali
Pikaiset ultrakuulumiset! Tänään oli aamulla kontrolliultra, kun viikko sitten ei saatu kunnolla vauvan vatsanaluetta ultrattua. Nyt näkyi vatsa hyvin ja kaikki kunnossa :heart: Vauva oli alkuun oikein kintut oikosena ja käden pään päällä nukkumassa, joten sai hoitaja hyvin tutkittua. Ja kun heräsi, niin esitteli kuinka hienosti venytellään jalat pitkiksi ja kädet suoriksi :D Katsoi muutoinkin kaikki rakenteet uudelleen lävitse (oli eri ultraaja kuin edellisellä kerralla). Pituutta oli päästä pyyllyyn 6,2 cm eli 1,5 cm oli tullut viikossa lisää. Nyt voi hyvin mielin jatkaa odotusta eteenpäin.

Viimeinen viikko ollut yhtä hulabaloota. Ensin työreissulla ja alkuviikon vatsataudissa. Ja töissä hulina sen kuin jatkuu. Lukemassa olen ehtinyt käydä, mutta viimeisen viikon aikana jäänyt kirjoittelut vähiin. Mutta ensi viikolla taas onneksi rauhoittuu ja ehtii taas kirjoitellakin enemmän :) Nyt onneksi vatsatauti selätetty. Jos ei vatsatauti noin muutenkaan ole kiva, niin raskaana vie kyllä puhdin vielä entistä enemmän.

Ensi viikon maanantaina pääsen vihdoin ja viimein ensimäiselle neuvolakäynnille. Juu ei oo kiirettä pidetty Mänstälän suunnalla neuvolan kanssa :whistle: Samalla myös lääkärissä käynti. Miten muuten muilla, passitetaanko nykyään kaikki automaattisesti sokerirasitukseen? Edellisessä raskaudessa (2009) ei sokerirasitusta ollut ollenkaan, kun ei itsellä eikä lähisuvussa diabetestä. Mietin, että onko säännökset nyt jotenkin muuttuneet viimeisen parin vuoden aikana, kun tuntuu, että niin moni on joutunut/päässyt rasitukseen.

Mymosalla taisi olla tänään myös ultra? Tulehan kertomaan kuulumiset!

Ja uusille tervetuloa!

Ruohotar ultran mukaan 12+5 (omasta mielestä 11+5)
 
Mää en ikinä maksas vaunuikäsen haalarista 140 euroa vaikka olis sit minkä merkkinen. Eipä siellä vaunuissa taida tarttee mittään kosteussuojaa sun muuta hienoutta.

Meillä tuolla 4 vuotiaalla on ollut creen hillin talvihaalari joka kestää kosteutta ja maksaa alle 50e sekä north icen kosteussuojattu haalari jonka löysin erätukusta 20 e ja sit on ollut jotain lassieteciä ja muita halppis merkkejä ja ikinä ei oo ollut sisävaatteet kosteena ja haalarit on meiltä lähtenyt vielä toisille käyttäjille.
Nyt tulevaksi talveksi ostin kevään puolella lassietecin haalarin tokmannilta hintaan 15 e ja toiseksi ostettiin h&m:n jonkun kosteussuojahaalarin joka makso kans alle 50 e. Koululaisten talvivaatteet sitten maksaa jo liki satasen kun ollaan erätukusta niitä ostettu. Meillä kun harrastetaan partiota niin ollaan todettu nuo kamppeet hyviksi siellä tolskatessa.
Nyt esikoiselle pitänee ostaa jo jotain muuta kun alkaa tuota ikää pojalla olla niin paljon et tulee niitä vaatimuksia myös ulkonäöllisesti.

Mahassa käy melske, tuollaista mönkimistä jo jonkun aikaa. Mul on rakenne ultra vasta rv 23, mut nyt 25.10 on taas äitipoli käynti jossa ultraavat.
Painoa ei ole tullut vielä yhtään.

Kette ja T-T rv 14+3
 
POKS POKS rv 16+0

Ens viikon keskiviiko ultraa ja pääsee taas katselee pikkuista ja varmuudella sukupuoltakin näkemään. Viime kerralla jo veikkaili tytöks mutta en silloin vielä niin usko kun viikkoja vielä vähän silloin mutta itsellä on ainakin tyttöolo liisääntyny voimakkaasti mutta sen näkee sitten ens viikolla.

Pakkaus Ei olla ottamassa eikä otettu edelliselläkään kerralla kun esikoiselta otettiin ja kaikki tavarat vieläkin hyvässä kunnossa ja vaatteita löytyy kummallekkin sukupuolelle ihan tarpeeksi ja niillä pärjäillään vaikka aina tietty tulee jotain uuttakin ostettuu uudelle tulokkaalle. Peittoja ja lakanoitakin löytyy ja haalareita vaikka millä mitalla eli hyvin pärjäillään ja ainoo hanke mikä täytyy hommata niin on uus sitteri kun edellinen meni rikki ja peräikkäin istuttavia sisarusrattaita oon aatellu katsoa jos vaikka hommattais kun Tiitus ei kyllä vauvan synnyttyä vielä kunnolla varmaan ulkona kävele kun vasta on alkanu kävelee ulkona.

Tiukuliina ja papunen rv 16+0
 
Ja me sitten käytiin tytön kanssa kaupungilla pyörii hetki :) Anttilassa kaikki lelut -30, joten kyselin sitten joululahja vinkkejä samalla, jos kävis alesta ostaa jotain :) Kaulaliina ja lapaset tytölle, sekä aivan ehdoton suosikki mansikkamarja- harja oli tietysti saatava, sitä ilmanhan ei voi elää:whistle: Löysin kyllä paljon nättejä vaatteita tytölle, mut ne jäi vielä kaupan hyllylle, joulujuhla mekonkin, ihana, sellainen villainen :) Itselle olis ollu kans kiva äitiyspusero pikkujoluihin, mutta jätin senkin vielä sinne ja haudon ajatusta päässäni ennen ostopäätöstä :)

Joko te ootatte joulua? Ja kuinka aikaisin/ myöhään alatte lahjoja hankkimaan? Minä ehkä vähän jo ootan :) Ehkä sekin sit tekee että lapset alkanu puhua jo siitä, niin tulee itselläkin sit ajateltua, etteihän sinne oikeasti niin kauhean kauaa enää ole :) Olen kyllä jouluihmisiä :)
 
En mäkää vauvalle mitää koteussuojattuja tarvi, puhuinki noista mun vajaa 3v. ja reilu 1v. :)
Ja oon tarkka lasten vaatteista et miltä ne näyttää, et just reimalla ja ticketillä on ihania haalareita, mistä tykkään...
Määki haluan jo rakenneultraan, mutta sinnekki nii pitkä aika, ku vasta rv 21+6|O
 
Viimeksi muokattu:
Josefia NP-ultrassa viikkoja oli silloin 13+6 oli joku oikeen pätevä kätilö ja todella harvoin on erehtyny veikkausten suhteen ja noilla viikoilla alkaa jo pikku hiljaa erottamaan sukupuolen ja mulla oli äiti mukana kun mies ei työvuoron takia päässy niin sekin totesi että kyllä tytöltä näyttää
 
Noni, nyt lisäkuulumisia.

Ultrassa käyty. Siellä se 56mm pitkä murunen köllötteli, oli ilmeisesti unilla ku pari kertaa vaan asentoa vaihto. Vastas täysin viikkoja vaikka varhaisultrassa oli 4 päivää pienempi ku "mitä piti olla". Niskaturvotusta oli 0,8mm ja riskiluku olematon. Jotenki se näytti ihan pojalta =) Esikoinen näytti ihan samalta siinä näytöllä ja poika on. Ehkäpä sit rakenneultrassa selviää sukupuoli.

Meilläkin siis tuo Manduca. Esikoinen tykkäs olla siinä vauvana, käytin koiria ulkona sillai et vauva kölli manducassa. Ja jonkin aikaa se nukku päikkäreitä siinä ku ei milläää rauhottunu omaan sänkyyn vaan halus olla mussa kiinni.

Mulla kyllä kelpaa noi reimat sun muut ihan käytettynäki, kuhan on hyvässä kunnossa. Just ostin vkhaalarin ja toppahaalarin käytettynä huuto.netistä molemmat alle 30 euroon/kpl ja on kyllä lähes uudenverosessa kunnossa. Ostin molemmat kokoo 80cm ja poitsu päättiki sit ottaa just jonku kasvupyrähdyksen ja vkhaalari alkaa olla jo pieni, vaikka muka reimatec isoo kokoo. Että ei tosiaan kävis mielessäkään ostaa uutta haalaria näin pienelle lapselle, koska nytki joudun sit keväälle hommaan uuden haalarin.

Ja kyllä mun mielestä esim. Cirafilla on kivoja kuoseja ja ainaki tommosen vaunuikäsen käytössä on kestäviä ku ei se siellä vaunuissa pääse niitä likaan ja rikkoon.

Esikoisen synttärit on jouluna, joten taidan enemmän odottaa niitä ku ite joulua =) Sovittiin ettei aikuiset osta toisilleen lahjoja vaan ainoastaan noille suvun pienimmille ostetaan.

Painoo on tullu jo 6kg!!!Johtuu ihan tästä ykäämisestä. Suolaset ruuat on oikeestaan ainoot jotka pysyy sisällä eikä lennä kaaressa ulos. Eli turvotusta kerätään jo hyvää vauhtia. Nyt alkaa olot jo pikkasen helpottamaan joten josko pikkuhiljaa vois palata normiruokaan ja jättää suolaset ja herkut pois.

vauvis Päivitätkö mulle fanttomi, 26v, K-HKS, LA 24.4, toinen. Kiitos =)

fanttomi & 12+2
 
Nonni, täällä hälytti sokerirasitus. En tiedä vielä tuloksia, mutta neuvolatäti oli jättänyt viestin vastaajaan, että jotain häikkää niissä on ja että soitellaan huomenna paremmin. Nyt siis tarvinnee alkaa luopuun kunnolla herkuista:'( No eipä tuo nyt tietty ole ongelma, vauvan vuoksihan se on (ja no ehkä minunkin:)). Mulla siis sukurasitus ja siksi tehtiin jo nyt ja ilmeisesti kannatti. Pikkusisko lupas heti tuoda ylimääräisen sokerimittarinsa, niin pääsen heti seuraan sokereita.

Meillä esikoiselle ei ostettu ns. merkkivaatteita ja ihan hyvin pärjäs, mutta kuopukselle oon ostanut aina kalliita merkkejä. Osaksi siksi, että kun muru on tosiaan meidän erityislapsi, niin äiti hemmottelee sekä itseään, että lastaan (joka ei kyllä vaatteista mitään vielä ymmärrä) ja osaksi siksi, että koska ei juuri liiku, niin tarvii mahd. lämpimän ja kosteusteknisesti huipun asun. Esikoinen mennyt aina sellasta vauhtia, että johan siinä vermeet kuivu lennossa ja oli vaate mikä tahansa niin rikki menee mm. viime talven reimatec on polvista ihan hajalla, samoin kuin aikasemmin ollet halvemmat haalarit. Mies kyllä aina puistelee päätään (joskin hymyssä suin), kun oon taas käynyt vähän shoppailemassa:) Esikoinen on nyt taas jo siinä iässä, että haluaa valita jo itekkin ja mm. eilen pääty pipoon, mikä makso 3€ ja oli siitä niin onnellinen!
 
Pitkästä aikaa taas täällä kirjoittelemassa!

Mun puolesta kans tervetuloa uusille:) Ja moni on saanut ihania ultrakuulumisia eli niistä jokaiselle onnea :heart: Tsemppiä taasen ultraan meneville=)

Hankinnoista, meillä on vasta muutama pari vaatekappaletta hommattuna ja rintapumpun ostan mun kaverilta. Varmaan vasta rakenneultran jälkeen ruvetaan aktiivisesti puuhaamaan noita vauvakamojen hankkimista:) Äitiyspakkaus tosiaan otetaan.

Nimistä, tytölle nimi olisi valmiina mut pojalle vielä mietinnässä.

Sukupuoli kysytään, kun ollaan liian uteliaita:D

Painosta, sitä on tullut nyt 15 viikon aikana varmaan 4kg, kun oon pahoinvointia estääkseni joutunut syömään kuin hevonen :ashamed:

Joulua odotan innolla, kun olen todellakin joulunrakastaja :heart: Vaikkakin todennäköisesti uutena työntekijänä joudun olemaan silloin töissä: /


Omaa napaa. Täällä on tänään käyty läpi sen asteinen kidutus, että ihan puistattaa edes ajatella sitä. Toisin sanoen mulla oli aamulla sokerirasitus! Aamulla ennen labraan menoa mulla oli yllättävän hyvä olo, jos ei lievää kuvotusta ja huippausta lasketa mukaan. Sainhan mä sentään silloin paastotessa juoda vettä, joten se helpotti aamun oloa. Mut sit labrassa se sokeriliemen juominen :x Se maistu ihan järkyttävälle, vaikka yritinkin pitää nenästä kiinni juodessani. Aina parin kulauksen jälkeen mulla nousi oksennus suuhun ja sitä jouduin nielemään pariin kertaan - todella miellyttävää siis :x Oikeesti se litku olis pitäny kulauttaa 5min sisällä nassuun, mut mulla meni siinä sitä juodessa kivat 20minuuttia, kun en yksinkertaisesti kyennyt sitä nopeammin juomaan : /
Ja meidän labrassa (Helsingissä) tuo litku oli ihan puhdasta sokerivettä eli erittäin pahanmakuista! Sit ne kaksi tuntia labrassa vietin sängyllä makoillessa, jotten oksentais ulos sitä juotua nestettä.

Ton koettelemuksen jälkeen oli taivaallista päästä syömään pois sitä oksennuksen ja sokerilitkun yhdistelmän makua pois suusta ja muutenki ihanaa, kun maha täyttyi ruoasta ja vedestä :p

Nyt on edelleen vähän hutera olo, mut enää ei sentään okseta.

Tulokset saan vasta huomenna, tosin paastoarvo oli ihan normaali kun sen sain heti tietää.
Toivottavasti en saa sitä radi-diagnoosia ja toivottavasti mun ei tarvi ENÄÄ IKINÄ kokea tota rääkkiä!

Mut hyvää vointia teille naiset! =)

Tiijona & nuppu 15+4:heart:
 
Olisin myös halukas liittymään tuohon FB-ryhmään :)
Nyt viikkoja 13+5.
Ekassa ultrassa käytiin pari viikkoa sitten ja kaikki oli hyvin :)
Niskaturvotus oli 0,9mm joka käsittääkseni ihan normaali, silti jännityksellä odotan sikiöseulonnan tuloksia.
Seuraava ultra 25.11.2011 jossa kuulemma pitäisi jo sukupuolikin selvitä,
veikkaan että poika tulee :)
 
vauvahaaveita: minäkin tilasin äippävaatetta ku oli alessa juurikin sieltä ja katsoitteko muutkin kuinka edullisia bodeja ja muitakin juttuja,ostin paaaljon....eri värejä ja kokoja. body 2,95e/kpl ja housut kans 2,95/kpl :whistle:=) Ja varasin ylimääräisen ultran 7.11 silloin vkoja 15+1,en jaksa odottaa sinne joulukuun loppupuolelle :D
 
joulun odotuksesta sen verran että kävin ostamassa jo kortti tarvikkeita tiimarista jos saataisiin pojan kanssa väsättyä isovanhemmille kortit..tulee varmaan huippuhieno 2,5vuotiaan tekemänä:LOL: ja oon jo himoinnut valkopunaisia verhoja mutta ne pitäisi ensin hankkia jostain.
Niinja ostettiin eeilen pojalle pari lahjaa kun oli ultran ajan hoidossa..Loput ostetaankin sitten varmaan pari päivää ennen joulua hirveen stressin kanssa:p
uudelleen synnyttäjille sellainen kysymys että missä vaiheessa lapselle tai lapsille on kerrottu että on vauva tulossa?
ja vielä vauvanvaatteista:Minkä kokoisia ostatte valmiiksi?mä en tiedä ostetaanko juuri mitään kun niitä on monta laatikollista saatuna ja pojan vanhoja..tietysti olis kiva ostaa vauvalle jotain ihan omaa ja varsinkin jos onkin tyttö.
Muita hankintoja ei tehdä,paitsi ehkä rintapumppu mutta mulla jatkuu mielialalääkitys synnytyksen yli niin en tiedä saako sitten antaa sitä äidinmaitoa..:|
Ja aivan meinasi unohtua rakenne-ultra onpi 14.12:heart: Jännää kun esikoisesta ei kunta tarjonnut sitä enkä saanut aikaseks varattua sitä yksityiseltä.
 
Viimeksi muokattu:
Moi! =)

Esikoisella oli käytössä Manduca ja hyvät ovat olleet käyttökokemukset. Ikää neidillä nyt 1v2kk ja käytössä ajottain vieläkin on ollut tuo Manduca.

Äitiyspakkausta me ei todennäköisesti oteta, koska esikoisen äitiyspakkauksen tavarat ovat vielä tallessa ja hyvässä kunnossa. Eihän tuo 140€ siitä pakkauksesta ole mikään hurja summa, mutta kun muuten tulisi sitten nuita tavaroita tuplasti. Jotain uutta pitää tälle uudelle tulokkaalle kyllä hommata ja oonkin kirppareilla kierrellessä katsellut siellä olevan vaikka mitä kivaa ja hyväkuntoista halvoilla hinnoilla. Esikoisen vauva-aikana en osannut ostaa juuri mitään kirppareilta, mutta nyt oon säännöllisesti kierrellyt nuita kirppareita ja joitain hyviä löytöjäkin löytänyt.

Eli tästäpä siirrymmekin sopivasti hankinnat aiheeseen. Kuten sanoin niin esikoisen vauva-ajan tavarat ovat vielä hyvässä kunnossa, joten juuri mitään ei tarvitse hommata. Uusi sitteri kyllä ostetaan, kun tuo esikoisen sitteri on tosi huono (valui siinä kokoajan alas). Tuplarattaiden tarpeellisuutta oon myöskin miettinyt, mutta kolmansien rattaiden osto ei vaan jokseenkaan houkuta. Kehuja oon kyllä kuullut Phil&Teds Explorer rattaista, mutta silloin joutuisin luopumaan nuista Teutonian Prestigeistä ja oon kyllä tykännyt nuista rattaista ihan älyttömän paljon. Eli tuplarattaat ovat vielä mietinnässä..

Sukupuolta ei haluttu tietää etukäteen esikoisen kohdalla, eikä nytkään haluta tietää. Suurimmaksi osaksi nuo veikkauksen ovat menneet oikein, mutta onpa sitten ollut niitäkin joilla ei ole mennyt. En siis osaisi luottaa tuohon sukupuoliveikkauksiin, joten on sitten jännempää odotella kumpi on tulossa. Nyt kun on yksi tyttö niin toki sitä odottaisi poikaa, mutta toki tyttökin on erittäin tervetullut!! =)

Painoa on tullut nyt raskauden aikana noin pari kiloa. Näyttää kyllä siltä, että olisi voinut tulla enemmänkin... normaalipainoinen oon kyllä lähtöjäni, mutta esikoisen aikaan saamat löllöt ovat vielä jäljellä tuossa masun edessä :D Syystakki ei kohta enää mahdu päälle, enkä vielä haluais en millään siirtyä äitiystakkiin.. niitä äitiysvaatteita kun saa käyttää kyllä ihan tarpeeksi kauan sitten. Masu näyttää varmaan samalta kuin esikoista odottaessa rv20.. huoh.. olin silloinkin loppuraskaudesta ihan valtava (sf-mitta oli ihan yläkäyrillä), niin miten valtava oonkaan nyt sitten loppuajasta...... no parempi kun ei vielä mieti sitä..

Ja mikä ihana aihe: joulu! Odotan joulua ihan innolla, jokseenkin se joulun ajan tunnelma on aina aivan ihana.. joululahjoja en kyllä vielä ole ostellut, mutta katsellut kyllä.. =)

rv 14+0
 
mymosa
Ultrasta kotiuduttu ja päivän toisena kohokohtana mies vie mut romanttisesti syömään subiin :heart:
Tietää siis jo kuinka rakastankaan subin patonkeja, näin jo menomatkalla parmesan-oregano kinkku patongin kuvia silmissäni ;)

Ultrassa kaikki kuten pitääkin, täsmällinen kaveri vastasi tasan rv 11+3 ja oli hurjat 45mm pitkä :) NT oli 0,5mm eli ihan olematon.
Tyyppi siellä nukkui sikeästi alku-ultran ajan, joutu lääkäri sitä siinä pikkasen tuuppimaan josko viitsis kääntyä ja sitten alkoikin viuhtominen. Totesin myös samalla tuntevani makuullaan pienet ja hennot liikkeet :)
Alkuun, kun ei ite nähnyt sydämen sykettä ja tyyppi oli ihan paikallaan niin arvelin jo menneen kesken. Mutta sit sain nähä sellasen kuvakulman, että syke näkyi.. Ja toihan se viuhtominen oman varmuuden tunteen.

Nyt uskon, että me mennään loppuun asti. Tuli sellanen raskaana oleva varma olo :)

rakenneultra on sitten vkolla 50, aikaa en vielä uskaltanut ottaa, mutta siihen se sijoittuu rv 20-21.
 

Yhteistyössä