*** huhtikuun helmet 2012 '' lokakuussa'' ***

bluebaby, muistaakseni meni kaavalla 3 kk äitiyslomaa ja sen jälkeen vanhempainvapaata kunnes n. 10 kk tulee täyteen (3 kk + 7 kk). Eli tuonne tammi/helmikuun vaihteelle menee, jonka jälkeen putoaa kotihoidontuelle.

Kaupan alan työehtosipimus muuttui tosiaan jokunen vuosi takaperin siten, että 3 ensimmäiseltä kuukaudelta maksetaan täysi palkka. En tiedä onko näissä sitten vielä jotain kauppakohtaisia sopimuksia vai noudattaako kaikki samaa linjaa?! Itse olen ylempi toimihenkilö, mutta meihin noudatetaan myös kaupanalan työehtosopimusta, joten eka kolme kuukautta täys palkka.

Nyt syömään, taas vaihteeksi. Mies jo nauroi, että syön kolmen edestä :LOL:

Huomenna aamulla eka neuvola/lääkäri (vihdoin ja viimein).
 
Voi olisipa ihanaa jos olis tuonne helmikuun alkuun ä-lomaa ja sitten kun pidän vielä kuukauden kesäloman siihen päälle niin töihin vasta maaliskuun alussa eli n.vuosi poissa töistä jee!!! :D :saint: :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
Gallupia.. mistä teidän työnimet on saanut alkunsa? Ois kiva tietää..

Meillä tuo menninkäinen tulee siitä, kun ystäväni kutsuu mua suloiseksi pikku menninkäiseksi :D Niin jotenkin tää pikkunen on sitten kans menninkäinen, mies kutsuu toukaksi, mutta ei se enää mikään toukka voi olla.
 
Työnimi: Meidän esikoinen oli Tilleri. Se tuli siitä kun muistin sen erään lasten lorun nimen väärin, kyseessä oli se "Lilleri lalleri laudalla makasi...", muistin että se oli Tilleri :D No jokatapauksessa, kun tämä toinen lapsemme, pikkusisarus, sai alkunsa niin siitä tuli sitten Lilleri :) Jos kaksoset olisivat olleet tulossa/kolmas lapsi niin se olisi sitten ollut Killeri :D
 
En tiedä kehtaanko sanoa :LOL: Meillä tulokkaan lempinimi pikku-Elvis. Nimellä ei mitään tekemistä oikean Elviksen kanssa, vaan paikallisen snägärin Elvis-burgerin. Mitä kovempi kuvotus ollut alkuraskaudesta päällä, sitä enemmän mulla tehnyt heidän grillipöperöitä mieli :popcorn: Ja täsmennettäköön, että kyllä meillä syödään ihan normaalia kotiruokaa, mutta tämän kolmen ekan kuukauden aikana tuntenut vastustamatonta vetoa ko. paikkaa kohtaan. Onneksi sentään vaan muutaman kerran tullut sorruttua. No niin, ja taas mä puhun ruoasta...
 
  • Tykkää
Reactions: felina
Jouluihmisiä ollaan täälläkin :heart: Rakastan joulua ja meilläkin valmistelut aloitetaan ajoissa. Koristeet tulee aina joulukuun eka päivä ja joululahjojen ostaminen on ihan parasta! Varsinkin kun on oma lapsi :heart:

Meidän pikkuisen työnimi on Salamatkustaja. Nimi tulee siitä, kun oltiin kesällä reissussa ja vasta sen jälkeen tein testin ja selviskin että meillä olikin pikku-Salamatkustaja mukana :heart:

Tänään POKS 16+0!!!
 
Työnimi Dapsu tulee Da caposta, ei mitään kauheen romanttista mut edellinen keskenmennyt oli Pätkis.. Kai me sit tykätään suklaasta :)

Avantasia olen kyllä samaa mieltä siitä että överiks välillä nää menee mut ihan tiedoksi että inkiväärin on todettu aiheuttavan keskenmenoja joten siksi sitä pitää välttää.. Ja ennen sitä tosiaan suositeltiin raskauspahoinvointiin..

Munki täytyy käydä laskemas toi äitiyspäiväraha. En ees tiennyt että sen voi käydä jossain laskemassa. Meilläkin iso asuntolaina ja raha-asiat huolettaa. Näin alustavasti olen ajatellut että oon vuoden kotona ja sit töihin, eli sillon kun se taloudellinen tipahdus tapahtuu.. Mut saa nyt nähdä
 
mymosa
Löysinköhän sykkeen.. hmm.. oikealta melkeinpä läheltä nivusta.. oli nopea ja kun koetin omaa pulssia niin löi välillä nopeammin. Laskuissa taas sekosin, mutta en kahella eri kerralla ollut saavinani kuin 90.. kohta soitan neuvolaan ja kysyn millon vois tulla kuuntelee, alkaa ärsyttää.
 
Nyt on tämäkin mamma päässyt sitten vihdoin ja viimein neuvolan kirjoihin ja kansiin. Melkein kolme tuntia siinä vierähtikin, kun aamulla oli heti alkuun neuvola, jonka jälkeen lääkäri, jonka jälkeen labraan verikokeisiin. Neuvolassa/lääkärissä kaikki ok. Paitsi, että hoitaja ei saanut omilla laitteillaan sykettä kuulumaan :LOL: Totesin vaan, että "jaa, omalla kotidopplerilla saan sykkeet kyllä ihan helposti kuulumaan". Melkein teki mieli ottaa hoitajaa kädestä kiinni ja näyttää, että tosta kohtaa ja tossa kulmassa kun kuuntelet, niin varmasti kuuluu, mutta en sentään kehdannut ;) Lääkärin vastaanotolla oli mukavana yllätyksenä ultra. Tyttöa kun aikanaan odotin toisella paikkakunnalla, ei ultria lekurissa ollut. Nyt pääsi taas kurkistamaan vatsan sisään ja siellä heppu tyytyväisenä köllötteli ja sydän sykki :heart:

Tässä neuvolamitat:

Viikot: 13+3
Verenpaine: 126/80
Hemoglobiini: 126 (rautaa pitää varmaan taas jossain vaiheessa alkaa syömään, vaikka vielä hyvällä tasolla).
Kohdun suu: kiinni, 3 cm
Pissa: puhdas
Kohdun pohja häpyluun ja navan puolessa välissä.

Nyt takaisin hommiin...

Hyvää maanantain jatkoa!
 
mymosa
Äiti sai mut huolesta sekasi, kun sanoi että aika ahtaasti tuo menninkäinen tuolla kohdussa joutuu olemaan.. Toki jos siinä ois jotain kamalaa ollut niin olisi varmasti sanonu

Piti sitten kaivaa muut kuvat esiin ja onneks taitaa olla vain kuvakulma joka tekee ahtaan näköiseksi

mulla myös repäsykipuja, oksentaessa vihlo niin tuonne vasemmalle puolelle kun joutu kakomaan ja sama kipu kylkeä kääntäessä toisinaa.
 
Moikka.

Ceali: Minkä vuoden singit sulla on ja olihan kaukalo brio primo merkkinen? Ja onko kaukalo samaa vuosilukua vaunujen kanssa? Mua nyt jäi vaivaamaan kun huutonetissä yks myyjä väittää, ettei brio sing vaunun runkoon käy brio primo kaukalo?? Siis täh, minä kun luulin, että on niihin just tehty?? Vai onko niin että jos on eri vuosimallia niin ei käy, vai mitä?

rv 14+2
 
Täällä flunssa sai sitten vallan :( Toivotaan vaan ettei nyt tuohon tyttöön tartu. Muutenkin on ollut välillä hieman kitinä päällä kun on ollut hampaita tulossa. Olo ei ole mikään paras ja mitään lääkkeitä kun ei oikein uskalla/saa ottaa, joten lämmintä juomaa ja lepoa vaan. Tyttö (1v 2kk) on vaan melkoinen touhuaja, niin saas nähdä minkä verran tässä saa levätä. Odotan siis miehen tuloa töistä oikein kovasti :D

Oon siis vielä hoitovapaalla ja tarkoitus oli alustavasti olla kotosalla tämän vuoden loppuun saakka (tyttö silloin 1v5kk). Kun tämä pikku kakkonen sitten ilmoitti tulostansa niin työkuviot meni sitten uusiksi. Enpä tässä välissä sitten menekkään töihin. Työpaikkaa ei ole odottamassa ja raskaan työn vuoksi jouduin edellisessä raskaudessa jäämään aikaisin pois töistä, joten ajattelin nyt nauttia kotona olemisesta vielä kun pystyy. Tällä hetkellä suunnitelmissa olisi töihin paluu 8/2013.

Mullakin on ollut nyt lähipäivinä jotain kasvukipuja tuolla lantion/nivusten seudussa. Silloin varsinkin tuntuu, kun nousee nopeasti ylös. Verenpaineetkin ovat ilmeisesti melko alhaiset kun meinaa huipata ajoittain melko herkästi.

Esikoista odottaessa neuvolassa oli oma ultra ja joka lääkärikäynnillä ultrattiin. Nyt ollaan vaihdettu paikkakuntaa, joten tuolla uudessa neuvolassa ei ultraa ole. Joten saa nyt sitten tottua hieman vähempään ultraamiseen, harmi : / Tällä hetkellä kuitenkin tiedossa 2 ultraa, eli rakenneultra ja synnytystapa-arvio. Joudun joskus rv36 automaattisesti synnytystapa-arvioon kun esikoisen synnytys päätyi kiireelliseen sektioon. Eli sinne asti joudun tässä jännäämään, että mitenkä tämä masuasukki sitten joskus aikoinaan syntyy..

Rakenneultra ajan vois tuonne etusivulle päivittää! Se on 2.12, jolloin menossa rv21+1.

rv 14+4
 
Kasvukipuja täälläkin, nivusiin sattuu välillä tosi ilkeesti :| Mun poika 7v kysyi yks päivä kun voivottelin sohvalta noustessani just tuota nivuskipua, että "mkä äitillä on", mies sit sanoi, että vauva rakentaa pesää sinne, niin välillä voi äitiin vähän sattua :) No poika siihen, että "äiti, olis aika hassua jos sillä olis siellä mahassa rakennuskypärä päässä ja työkaluja ja se siellä pesää rakentais ja suurentais" :LOL:

Onko kellään unipusseista kokemusta? Onko minkäikäiselle mahdollisesti hyvä tai milloin se vois toimia parhaiten?
 
Viimeksi muokattu:
Täällä voidaan suht hyvin ja keskiviikkona päästään pikkuista katselemaan ja sitten selvinee rakennu ultrankin ajankohta. Ikävät issias kivut alkanu jo nyt tässä vaiheessa kun kahdessa edellisessä vasta loppuajasta ja synnytyksen jälkeen esikoisen syntymän jälkeen alimmat nikamat vaan naksu joka askeleelta ja se tuntui aika ikävältä. Onneks niin ei käyny edellisen raskauden jälkeen ja oonkin saanu jo noita selkälihaksii vähän parempaan kuntoon niin synnytyksen jälkeen ei ainakaan pitäs hirveesti kipuilla. Nyt sitten katsellaan kuinka pahaks tuo selkä sitten meneekään ja joutuuko tukivyöhön sortumaan jossain vaiheessa että liikkuminen ois vähän helpompaa mutta mennään nytten päivä kerrallaan.

Tiukuliina ja papunen rv 16+4
 
Mymosa: jos ymmärsin oikein niin puhuit ultrakuvasta? Mulla oli ihan saman moinen kuva kuin sulla ja erikseen ultraaja sanoi, että älä säikähdä, kun näyttää, että tyypillä on vähän tilaa, on vain kuvakulma. Hyvin kuulemma mahtuu kasvamaan:)

Täällä tentti takana, huoh. Ei nyt ehkä ihan nappiin, mut kunhan suorituksen saa niin hyvä. Yksi tentti vielä ja harkka ja sit saa unohtaa opiskelut taas pidemmäksi aikaa. Ja saa nähä miten sit kolmen kanssa käy, tosiaan amk tutkinto takana ja nyt yritän töiden ohella taplata yliopistoa, mutta kun ei oo pakko, niin voi olla että helposti jää.

Luulen nyt jo tuntevani liikkeet joka päivä, edelleen vaan varmaan ns. muljahdukset, mutta ihania ne on:heart: Huomenna diabetesneuvola ja pyydän kyllä että voitaisiin kokeilla saatasko jo sydänäänet kuuluviin.

Itse oon varmaan menossa takas töihin sit äippäloman ja kesäloman (joka jää nyt kesällä pitämättä) jälkeen. Mies jää sit varmaan hoitovapaalle ja jos hoito alkaisi sitten elokuun alussa. Mutta katsotaan nyt onko mahdollista.

Täällä ollut masun kanssa nyt onneksi rauhallisempaa, ei kasvukipuja ja supistelutkin huomattavsti vähemmällä. Toivotaan että näin jatkuu. Pari viikkoa sitten olikin ihan eri ääni kellossa.Työnantaja on kyllä varautunut siihen, että jään jouluna jo pois ja aletaankin sijaista jo katsomaan.

Pomppuli ja muru 14+3
 
Täällä on kokemusta unipusseista. Oltaiskohan alettu käyttämään pussia tytöllä joskus kun hän oli 3kk:n ikäinen. Aluksi ideana oli öiden rauhoittaminen ja ehkäpä pussi jopa toimikin rauhoittajana. Nyt tyttö 1v2kk ja nukkuu edelleen pussissa. Lähinnä sen takia, että potkii ja pyörii niin paljon unissaa ettei peitto pysy päällä. Kesä oltiin ilman pussia ja hyvin menivät yöt silloinkin. Nyt kun kelit ovat sitten viilenneet niin on huoneilmakin hieman viileämpi ja tuntuu siltä, että tyttö on hieman kylmissään ilman peittoa. Hyvät kokemukset on siis ollut unipussista.
 
Täällä semmosta kokovaltaista alamahasärkyä, vihlontaa, jomotusta...tosi ärsyttävää, tosin eilisellä 4 tunnin ulkoilulla (kävelyllä) voi olla osuutta asiaan..

Mulla alkais tänään autokoulu :D Matti myöhänen aikoo ajaa kortin:whistle:

rv 15+5
 
Josefia: Kyllä käy Brio Singin runkoon Brio Primo-kaukalo! Meillä on koko setti ostettu tytön odotusaikana, eli syksyllä 2009. Varmaan sitä vuosimallia sit on?

muoks. Niin ja siis mitä olen tutuillani noita tän vuoden Singejä nähnyt niin ihan samannäkösiltä neki näyttää, joten varmaan toi meidän 2009 kaukalo 2011 Singeihinkin menis. No voithan sä tietty viel vaik soittaa jonnekin lastentarvike-liikkeeseen asiasta, jotka Brioja myy. Mut kyl mun mielestä kaikki on yhteensopivia.
 
Viimeksi muokattu:
Heips,

auttakaapas vähän. Huomenna aamulla on neuvola. Edellisestä kerrasta on jo reilu 2 kuukautta, niin en muista ohjeita.
Niin miten sen pissanäytteen kanssa oli. Sen voi antaa siellä neuvolakäynnillä. Ni saanko aamulla käydä pissalla ennen neuvolaa vai pitääkö selviytyä neuvolaan asti käymättä vessassa? Toisin sanoen pitääkö yöllä herätä vessaan ettei aamu olis yhtä tuskaa?

Päivärahoista ootte jutellu. Ahistaa kauheasti. Kun oon lähtöisin aika köyhästä työläisperheestä ja raha ollut aina tiukalla. Sitten olit tiukat opiskeluajat ja sitten osa-aikaistyötä. Viimeiset 5 vuotta olen saanut nauttia kunnon palkkaa ja elämä on ollut ihanaa, kun ei ole tarvinnut joka kuun loppua kituuttaa vaan on voinut matkustella ja säästääkin rahaa. Nykyisin tilanne on se, että avomiehen kanssa tienataan lähes yhtä paljon (tai no minä vähemmän, mut en merkittävästi) ja kaikki talous- ja asumiskulut ollaan hoidettu tasan 50-50. Mun nettotulot tippuu jotain 1000e/kk kun jään äippälomalle.
Olen jo nyt sanonut miehelle, että meidän pitää ajoissa tehdä sopimukset siitä, miten kulut jaetaan tulevaisuudessa, kun en halua joutua siihen tilanteeseen, että sanon kaikkiin asioihin ja suunnitelmiin, että ei käy kun mulla ei ole rahaa. Että mun kaikki rahat menee kuluihin ja mihinkään muuhun ei jää pennin hyrrää. Enkä toisaalta halua olla miehen elätti ja kinuta häneltä rahaa vaatteisiin tai kosmetiikkaan. Haluan, että mulle jää ihan omaa rahaa mun tilille.
Miten te muut olette kulujen hoitamisen sopineet?

Ja tuohon jatkona olen ajatellut, etten ole kauhean pitkään poissa töistä. Toivon, että mies jäisi kanssa kotiin lapsen kanssa joksikin aikaa. Osaatteko tähänkin sanoa, että voiko lapsen viedä päiväkotiin kesken "lukukauden" vai annetaanko päiväkotipaikka vain tammi- tai elokuusta eteenpäin? Itse olen mennyt tarhaan puolivuotiaana ja musta tuli kuitenki ihan normaali enkä vihaa äitiäni ;)
Samirja 15+5
 
samirja ei tartte pidätellä, riittää että sua pissattaa ku meet neuvolaan :)
Ja meillä kulut jaetaan sillee,et se joká tienaa enemmän maksaa enemmän. Nyt ku oon hoitovapaalla nii mies kyl maksaa kaikki asumiskustannukset, mun tuista ei kyl paljon maksella:kieh:
Nytku jään sit ens vuodenpuolella äitiyslomalle ja saan paremmin rahaa, nii makselen sit enemmän mitä voin :)
 
Samirja: voi viedä ns. kesken lukukauden:)

Me ollaan oltu miehen kanssa yhdessä ihan pennuista asti ja kaikki on koko ajan ollut niin yhteistä, että en osaa ajatella, että mitä mä tienaan ja mitä hän. JOtenkin vaan meillä tää asia menee niin helposti, ollaan samalla aaltopituudella. Mies tienaa kyllä enemmän, mutta ei nyt mitenkään radikaalisti. Mutta tosiaan, vaikka kumpitahansa ois kotihoidolla, niin täysin yhteinen olisi potti kuitenkin, tietty pitäs vaan enemmän miettiä, että mihin on varaa. Välillä tuntuu kun me oltas näissä jutuissa vanha 80 v pariskunta, yhteinen tilikin ollut jo kymmenen vuotta, eikä ees omia tilejä, pankkitäti ei aikoinana tästä oikein tykännyt:LOL:
 

Yhteistyössä