*** huhtikuun helmet 2012 '' lokakuussa'' ***

Noniin pitkästä aikaa :) oon kyllä taustaillut :)

vauvanvaatteista mulla on niitä niiin kauheat kasat ja osa neutraaleja niin menee seuraavallekin ..kun meidän pikkujättiläinen kasvo puolessa vuodessa kokoon 80/86 niin pienet koot on aika lailla käyttämättömiä :)

äitiyspakkauksesta mulla on se vanha pakkaus joten on kaikki kamat sieltä..mutta kai sen uudenkin otan koska se raha olis niin pieni ettei sillä saa oikeastaa mitään, mutta katsotaan..

manduca mulla on manduca, mutta meille se ei sopinut..poika kasvoi niin nopeesti isoksi, että vaikka siinä on hyvä lantiotuki(ettei paino menis niskoihin) niin pojan paino on niin suuri että mulla paino niskoja niin kovin. muutenkin niskaongelmia niin ei kiva. Seuraavalle hukkapupi :) mun manduca menee varmaan myyntiin ;)

sukupuolesta en usko että kysytään :) ultra on sillon joulukuussa oliko 19.. ja päätettiin ainakin vielä että jäis ihan mysteeriksi synnärille asti :) tosin esikoisesta tiiettiin jo viikoilta 15 :DD

niskaturvotusultrassa kaikki oli ok oliko turvotus 0,4 (esikoisesta 3,9).. ties mistä johtui..

dobleri on kaapissa :D mutta kerran koitin kuunnella niin joka kohdasta kuului niin matala joku 100-110 pulssi että oli ihan oma :D

misteli ja pikkupilvi 13 jotain :D
 
Tää mamma käväs tänään vaateostosilla. H&M:ltä tarttu mukaan 2 housut ja 2 paitaa =) Ja kyllä nyt on hyvä mieli!Alko olla jo vähän kylmä leggareissa ja tunikoissa ni oli saatava housut jalkaan että saa paidan päälle.

fanttomi & 12+
 
Sunnuntai huomenet :)

Kävin eilen kaverilta hakee pois, rintapumpun, ammetuen, ja kaks pussillista vaatteita kokoa 50-68 :) Otin vaan neutraalit värit, että sopii molemmille :) Ne on nyt varastossa odottamassa :) Ja sit käyn tiistaina kattoo nuihin meidän brio vaunuihin sopivaa kaukaloa- brio primo vm. 2009, ostetaan se jos se kiinnitys vaan sopii meidän vaunuihin eli myydään sitten pois tuo graco joka saatiin ilmaiseksi miehen veljeltä :) Saatiin suostumus tuollaiseen vaihtoon, niin saatais sit meidän vaunut kokoaan hyötykäyttöön..

Tänään ravindeliin syömään koko poppoolla :)

rv 14+1
 
Ceali nuo np- ja rakenneultrat pitäs olla kaikkialla maksuttomia, sit ylimääräisistä ultrista menee polimaksu, ainakin niin muistelen.

Meillä kans pikkumiehet on syntynyt hyvissä mitoissa 55cm, 4220 ja 53cm, 4400 eli pienimmät vaatteet vain hetken käytössä ja kasvu on tuosta tasasesti jatkunut:)

Mä tykkään kiertää kans kirppiksiä, jotenkin tulee niin hyvä fiilis kun löytää jotain ihanaa ja hyvässä kunnossa. Lähinnä ihan pienten vaatteita ostan, kun noiden isompien alkaa oleen jo huonommassa kunnossa. Jalkkispaitoja yms. olen kyllä ostanut esikoiselle. Tänään aidankin päivälenkillä taas piipahtaa lähikirppiksellä. Olen muuten viimeaikoina ostanut vain tyttöjen vaatteita...josko mulla siis on vahva tyttöolo, vaikka olenkin varma, että tällä kalustolla tehdään vain poikia:LOL: Rakaita olisivat molemmat. Kuitenkin tämä raskaus niin erilainen poikiin verrattuna ja jotenkin vaan se olo. No jos ei tuu mulle, niin annan kaikki siskolle, jolle syntyy joulukuussa esikoisprinsessa:heart:

Mut sit opiskelua...muu perhe ollut evakossa vkl, että mamma opiskelis, mutta ei oikein ota tuulta purjeeseen tämä homma. Nyt on jotenkin niiin paljon muuta kivaa, että tämmönen töiden ohella opiskelu ei tunnukkaan inspiroivalta. Huoh, mut yritetään.

Leppoisaa sunnuntaita

Pomppuli ja muru 14+2
 
Viimeksi muokattu:
Tänään poksuu 14+0 ja sen kunniaksi sain ekan kerran sykkeenkin dopplerin näytölle! Mä jo ehdin luulla että koko vehje on rikki, kun kuului hyvin mut näytöllä vaihtelilukuja ihan miten sattui.

onnittelut wendylle uudesta plussasta!

Voimat on palanneet ja liikunta on alkaunut maistumaan. Viimeinen pahoinvointi-ilta oli viime maanantaina ja sitten se loppui ku seinään. Ihana energinen olo!

Monet on tehneet jo paljon hankintoja.. itsekkin kävin hiplaamassa muutamaa yhdistelmävaunua viimeviikolla.. oli aika jännää.. Tosin vaunut ostetaan vasta aikaisintaan joulukuussa, vähän toivon että olis alennuksessa silloin..

Rakastan sisustamista ja lastenhuoneen suunnittelun olen jo aloittanut, kännykkä täynnä kuvi tapeteista yms.. meillä on yksi huone tyhjillään joten en malta odottaa että pääsen sitä laittamaan!

Joulu olen todella jouluihminen. Joulukortit teen aina hyvissä ajoin.. Koriselen kodin jo marraskuussa että saisin mahdollisimman kauan nauttia ihanasta joulusta! Oon myös aina ollut heikkona glögiin ja aloitan glögikauden perinteisesti heti kun kauppaan ekat glögit saapuu... Nyt olen taas alkanut juomaan mutta nyt mua on alkanut arveluttamaan et voiko sitä glögiä vetää ihan tolkuttomasti ku siinä on inkivääriä?? Onko kellään mitään käsitystä asiasta? toisaalta mietin et onhan jossain kiinalaisessa ruoassakin varmaan aika reilusti inkivääriä eikä sitä ole kielletty. Tässä tulee niin vainoharhaiseksi kun ei haluaisi tehdä mitää mikä voisi pientä vahingoittaa...

Tänään on miehen kanssa treffipäivä=) Mennään syömään ja leffaan.. ihanaa

Anazu+ Dapsu 14+0
 
Sunnuntai aamuja kaikille! Tai siis mikään aamu enää ole, puoltapäivää paremminkin. =)
Koirien kanssa reipailtu ulkona ja nyt on aikaa taas päivitellä kuulumisia.

Äippäpakkauksen meinaan ottaa kun on esikoinen tulossa ja ei ole mitään tavaroita ennestään. Veli on luvannut antaa lainaksi sängyn, rattaat, sitterin ja jotain vaatteita yms muita tarvikkeita mutta haluan kuiteskin tuon pakkauksen. Olis vaan kiva jo saada se että pääsee hypistelemään. Mitään en ole vielä uskaltanu ostella, paitsi yhden jutun ostin viime vklla...sellasen Herra Hakkarainen unirievun, se oli niin söpö että oli pakko ostaa.

Välillä tulee ihan hirmunen hinku ja tekis mieli mennä jo ostamaan vaikka mitä ja alkaa ihan tohkeissaan touhuttamaan kaikkea mutta kyllä sitä jotenkin vaan sitten vielä malttaa.

Töissä olis ens vkolla kehityskeskustelu, ajattelin että sitten kerron, vaikka aluks ajattelin että en vielä halua kertoa mut parempi se toisaalta on niin on helpompi ilmotella näistä lääkäri ja neuvolakäyneistäkin.

Seuraavana neuvola olis 8.11. ja rakenneultra 30.11.
Eka neuvolalääkäri oli viime vkolla, ei mitään kummempaa, sydänäänet ok ja joudun rautapillereitä popsimaan kun hemogobiinit sen verran alhaalla. Oli alkukeväästä iso leikkaus niin lääkäri arveli että voi olla vielä sen jäliltä matalampana kun normaalisti.

Ja jotenkin on alkanut ahistamaan nää äitiysloma asiat, kun en niistä mitään tiedä kun ei ole aiempaa kokemusta. Jotenkin sitä aattelee että ei ole varaa olla kovin kauan kotona, mut jotenkin se että 4 kk:n kotona olon jälkeen menis takaisin töihin tuntuu vaan niin lyhkäseltä ajalta. Pitääkö siinä vaiheessa kun jää äippärille niin jo tietää miten kauan meinaa olla kotona?Kun jotenkin oon ajatellu että en raaski sinne tammikuulle 2013 asti olla, ( kelan sivuilta siis katsoin että sinne asti sais vanheimpainrahaa).
Jos vaikka totuttelis ajatukseen että syksyllä menisi töihin. Mutta eiköhän näitä kerkeä ajatella.

Mutta jeps. Vähän on nuhan poikasta tulossa, toivottavasti ei tästä pahene.
 
Killiäinen: Siis multa meni nyt vähän ohi, mut miks menisit 4kk:n jälkeen jo töihin kun voit olla vanhempainrahalla sinne tammikuulle? Sen jälkeenhän se muuttuu hoitovapaaksi, sillon osa menee töihin ja osa jatkaa hoitovapaalla. Lapsi on silloin n.9kk ikäinen.
 
Killiäinen Ekat n.3kk on äitiyslomaa, minkä saa pitää vaan äiti ja silloin saa äitiysrahaa, sen jälkee alkaa vanhempanvapaa joka kestää n 6kk ja sen voi pitää kumpi vaan...Vasta sen jälkee jäädää kiturahalle eli hoitovapaalle jos haluaa :) Ja siinä lappusessa pitää päättää se et kumpi jää vahempainvapaille..hoitovapaasta ilmoitetaa sit viim. 2kk ennen sen alkamista :)
 
Ok, kiitti selvennyksestä vauvahaaveita. Jotenkin ajattelin että vanhempainraha kausikin olis joku ihan naurettavan pieni summa mutta kait sillä pärjää. Siis ihanaa olis jäädä vaikka seuraavaks 3 vuodeks kotia jos se omasta halusta olis kiinni! =)
ite olen niin nuuka että heti ajattelen raha-asioita. :ashamed:
 
killiäinen Se äitiysraha on korotettua, eli se on himpun verran parempaa ku vanhempainraha. Ja se määrä riippuu sun 2009 verotuloista mistä se katotaa, tai vaihtoehtosesti 6kk palkkatuloista, ja jos on ennestää lapsia ja edellinen ei oo ehtiny täyttää sitä 3v. niin saa saman rahan ku edellisestä. :)
Eli mä saan saman rahan ku edelliesestäki ku kuopus ei sitä 3v. täytä :) Eli multa katotaa se 2006 vuoden tulot mitä sillon esikoisesta :D Ja jos työelämässä on ollu ja ei oo minimirahoilla nii kyllä sillä sen 9kk pärjää aivan hyvin :) Kun siihen tulee sit vielä lapsilisät päälle ja nehän verottomia :)
 
Niin eikö glögiä saisi sitten juoda raskaana?mut inkiväärihän on ennen ollut oikein suositeltu pahoinvointiin..johan on markkinat.
Saakohan vauvaa kylvettää samassa ammeessa kuin toista lasta vaiko oma amme molemmille?En kyllä uskalla hankkia mitään etukäteen ettei tuo huonoa onnea:ashamed: pomppuli mullakin on ihan erilainen raskaus kun viimeksi ja vahva tyttöolo mutta en silti viitsi hankkia tyttöjen vaatetta vaikka on niitä laatikossa muutama saatuna:) Tosin ei mulla ole ketään kelle antaakaan niitä kun mulle on kaikilta kulkeutunut vaatteet.
kotona haluaisin olla ainakin sen vuoden alkuun että muksu täyttää 2 ja mielellään siitäkin vielä vuoden mutta saa nähdä miten käy:p
Mitenkäs muilla on ajateltuna perhevapaat pitää?
 
Mä olisin ollut tästä esikoisestakin kotona ainakin siihen asti, että täyttää 3v. Varmaan vähän pidempäänkin. Joten tästä toisestakin olen varmaan vähintään sinne 3-vuotiaaksi asti kotona. Kunnallinen päiväkoti ei tunnu "omalta jutulta", ei olla miehen kanssa kumpikaan oltu päiväkodissa pienenä, joten saas nähä sit :)
 
En ole ainakaan koskaan kuullut, etteikö glogiä voisi juoda huoletta. Itse kanssa odotan jo kuumeisesti, että saisi lämmittää ensimmäisen glögin, maistella ekoja pipareita, vetää villasukat jalkaan ja laittaa takkaan tulen :xmas:

Minulla on suunnitelmissa olla kotosalla minimissään kaksi vuotta, mutta toivottavasti kolme. Tytöstä jouduin menemään töihin heti vanhempainvapaiden päätyttyä tytön ollessa 11 kk. Tuolloin oli vielä isot asuntolainat niskassa, joten oli yksinkertaisesta pakko mennä töihin, jotta taloudellisesti selvisi (ja lisäksi ero tytön isästä myös pakotti palaamaan työelämään). Mutta nyt kun taloudellinen tilanne paljon parempi, niin ajattelin olla pidempään. Miehen lapset asuvat myös meidän luona ja vaikka ovatkin jo isompia, niin on toisaalta myös heidän kannalta mukava olla kotona, jotta heidän ei tarvitse iltapäiviä viettää yksinään kotosalla. Ja todennäköisesti tämä on kuitenkin meidän perheen viimeinen lapsi, joten senkin vuoksi haluasin olla mahdollisimman pitkään kotona. Ellei nyt sitten vallan riehaannuta ja päätetä tehdä joku päivä vielä viidettä lasta saman katon alle :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos vinkistä. Kävin kans laskeen äippärahan :) En ollu hoksannu et pystyy siellä laskemaan.

Mie olen kotona ainakin koko sen vauvan toisen kesän, silloin syksyllä meidän silloinen keskimmäinen aloittaa eskarin, että toisaalta olis kivaa olla kotona vielä se syksy. Katsotaan kuin kauan pörssi kestää.

Ostin just kaupasta glögiä ja aattelin illalla lämmittää.

Nyt odotan kieli pitkällä ruokaa ulos uunista. Siellä on lohkoperunoita, porkkanoita, porsaan sisäfilettä ja kohta teen vielä kerma-pippuri-kastiketta. :p

Mistäs sen saa selville maksaako työnantaja palkkaa sen ekan kolme kk? Kun en oo silloin ollut töissä kun oon aiemmat lapset saanu, vaan olin opiskelija. Ei viittis pomolta vielä kysellä sellaista.

Kultakurkku 13+5
 
Se maksaako työnantaja riippuu mitä työehtosopimusta työnantaja noudattaa - sitä kautta kysyin liittoni lakimieheltä joka vastasi sitten tarkasti tilanteen. Minä tuskin saan työnantajalta mitään.
 
mymosa
Mä olin esikoisen ja kuopuksen kanssa yhteensä sen 6v kotona, yh:na nyt tottakai saa ihan ok tuet ja mahdollistaa kotona olon.
Nytkin olen niin kauan kuin pystyy, toki jos jo yhessä asutaan hoitovapaan alkaessa niin pakko sitten laskea, mutta en todellakaan halua 9kk ikästä hoitoon laittaa!
 
Voisko joku selventää mulle tuota kelan vanhempainpäivärahakausia... En ymmärrä miten se antaa noin pitkälle että viimeisin vanhempainpvrkausi olis 22.01.2013 - 04.02.2013 siis saanko tuonne asti sitä parempaa rahaa ja sitten tippuu hoitovapaalle? 23.3.2012 alkais ä-loma.
 

Yhteistyössä