*** huhtikuun helmet 2012 '' lokakuussa'' ***

Joo ei lopu vaatteet kesken :D

Ja ihanaa, rakenneultria! Luosto ja Ilo81 ainakin listan mukaan menossa vielä np-ultraan (olikos muitakin?)

Muuten vauvis, oisko paha homma nakata noi ultra-ajat aikajärjestykseen etusivulla niin ei ois helpompi seurata kenen puolesta jännää seuraavaksi :)?

Ceali 15+4
 
mymosa
Niin ja poistaa nuo jo käydyt ultra-ajat? (helppo sanoa kun ei tarvii ite päivitellä :D)

Voi kun pääsis tuonne varastoon penkomaan jo mitä vaatteita siellä onkaan tallessa.
isän avovaimo oli neulonut meille pienen pienet töppöset.. keltaiset pienen pienet.. hellanlettas.. :heart:
 
Etusivun tiedoissa näköjään aukkoja, eli päivitettynä:

19.4.2012
Nyyti84 * 27v * SatKS * ensimmäinen

Voi miten monella on rakenneultra jo marraskuussa!! :eek: Me joudutaan jännittämään joulukuun puoliväliin asti... :( Mut onneks meilläkin sentään ennen joulua, vähän niinkuin aikaiseksi joululahjaksi :)

Ja mitä vauvamahoja! :heart: Mun mahasta ei edelleenkään huomaa vielä yhtään mitään. Mut ehkä se siitä alkaa kasvaa jossain vaiheessa.

rv 13+1
 
Viimeksi muokattu:
Täällä tunnostaa siltä, että oon sairastumassa. Kurkussa on kaktus ja väsykin on. : / Toivotaan tämän nyt vaan menevän pian ohi!

Äitiyspakkauksesta vielä.. Eli itsehän jo aiemmin totesin, etten todennäköisesti ota pakkausta. Esikoisenkin ä-pakkauksen vaatteet jäivät melko vähälle käytölle. Muulle tavaralle oli sitten enemmän käyttöä ja ne ovatkin vielä tallessa. Eli nuo pakkauksen vaatteet on kyllä muuten ihan kivoja, mutta kyllä ne on hieman valjuja nuiden muiden vauvanvaatteiden rinnalla. Eli kyllä sitä mieluummin puki aina päälle ne värikkäämmät vaatteet. Toppapuku, makuupussi, pyyhe, petivaatteet, sakset yms. ovatkin sitten olleet paljon käytössä.

Pienempää vauvaa on kyllä minun mielestäni mukavempi kantaa kantoliinassa kuin Manducassa. Itselläni on hug a bubin liina ja hyvä liina onkin ollut. Sitominen on kyllä oma opeteltavansa, mutta kyllä senkin pian oppii.

Vauvanvaatteista. Niitä kyllä saa minun mielestä olla jopa hieman liikaa kuin liian vähän, ettei tarvi ihan joka päivä vaatteita pestä. Esikoisella oli käytössä aluksi 50cm vaatteet, koska isompiin olis hukkunut. Kokoa tytöllä oli 50cm ja 3.8kg. Määrällisesti en muista minkä verran mitäkin vaatteita oli, mutta oli niitä melko reilusti. Neiti kun oli melkoinen puklailemaan, toki ne pukluvaatteet tuli sitten pestyä melko usein kun ei niitä ollut kiva säilöä pyykkikorissa. 50cm vaatteita tais kuitenkin olla hieman vähemmän kuin 56cm. Aika paljon tuli sitten ostettua vaatteita vasta vauvan synnyttyä ja paljon saatiinkin vaatteita. Eihän me tiedetty etukäteen kumpi oli tulossa, niin oli mukava sitten käydä ostamassa "sukupuolen mukaisia" vaatteita.

Aamusta kävin kiertelemässä kirppareita, eikä tällä kertaa tarttunut mitään mukaan. Tai no ostihan Mummi esikoiselle sieltä Plaston mopon =) Kiertelen melko paljon kirppareita ja usein sieltä löytää hyväkuntoista vaattetta. Oonkin sanonut, että oon kyllä aika nirso nuiden vauvanvaatteiden suhteen. Ostan kirpparilta siis lähinnä vain melkein uutta vastaavaa tavaraa.

Ja Wendylle vielä näin lopuksi oikein paljon onnea!! =)

rv 14+2
 
mymosa
Mies laittoi menoiltaan viestiä, että oli laittanut menninkäisen ultrakuvan kehyksiin ja yöpöydälle mun kuvan viereen, jotta voi ennen nukkumaanmenoa katsella ja nukahtaa hyvällä mielellä :heart:

(vapaailta, lapset lähti mummilaan, että saisin tehtyä koulujuttuja.. roikun täällä, jepjep)
 
Voiko ihminen syödä liikaa?!? :LOL: musta tuntuu et mä vaan syön koko ajan ja ihan mitä vaan ja mulla on kohta taas nälkä. Äskenkin vedin itse tehtyjä lihapullia ja pottumuusia niiiiin paljon, että hyvä kun henkee enään saan :LOL::D illaks oon ostanu dippikastiketta ja kaikkia dipattavia kasviksia. Ne sentään on terveellisiä, kun taas eilen illalla vedin kylmää kaakaota ja pop corneja ja tuli oikein huono olo. Tää alkaa olee jo ihan sairasta, vaik maha on ihan täys niin aattelen vaan ruokaa :LOL: Voin kertoa, että kun raskausviikkoja on täynnä 40, niin mulle on tullu +40kg painoo. Tämmöstä tänne tänään, ai niin ja POKS!

Sale81 & Pupu 15+0 :heart:
 
Voi! En mä osaa aatella ees vielä mitään vaatteita tai vauvan tavaroita - hyvä kun uskalsin tilata yhden äitiys mekon! Meillä kun on tuo lahjalapsi 6 kk ja saimme tietää hänestä 4 viikkoa ennen tuloa - vasta 2,5 viikkoa ennen hänen tuloa kaikki oli varmaa ja tuossa ajassa (2,5 viikkoa) sain ostettua kaiken! Siis kaiken! Ja mitään vauvoista tietämättä ja ihan yksin kävin kaupoissa. Onneksi Ikeassa on se apumies nappi kun lastaa autoa - en mä muuten olisi yksin ikinä saanut kaikkea sitä tavaraa autoon. Mä vaan kuljin kaupasta ja kirpparista toiseen ja ostin kaiken mitä ei ollut - en tiennyt tarvitaanko, mutta ostin silti. Jos tämmöstä palstaa olisin lukenut 9 kk olisin ollut valinnoissani paljon viisaampi, mutta nyt ehkä noudatan samaa linjaa, että ehkä maaliskuun lopulla rupean miettimään pitäisikö jotain hankkia ;)

Hassua mä olen aina haaveillut, että jospa sainsin äitiyspakkauksen! No sitten aatellut, että no mä en sitä koskaan saa, niin turha haaveilla. Nyt kun se ehkä olisi tulossa, niin kun katsoin sisältöä ja mietin mitä nyt on kaapissa, niin oikeastaan aika vähän siinä olisi mitään mitä meillä ei ole.

12+4
 
Sale81, ei voi syödä liikaa :LOL: Täällä on toinen suursyömäri. Nälkä koko ajan. Tänään söin Rossossa oikein kunnon pekonikermapastan ja tässä illalla olisi vielä tarkoitus tehdä pizzaa! Johonkin nuo kalorit vaan hukkuu, kun ainakaan vielä ei ole (pahemmin) tullut ylimääräistä. Tosin tuo alkuviikkoinen vatsatauti verotti muutaman kilon, joten nyt ollaan taas takaisin lähtötilanteessa :D

Minulla on tytön jäljiltä vielä kuta kuinkin kaikki tarpeellinen (ja tarpeeton tallella), joten mitään ihmeempiä ei tarvitse ostaa. Tytölle otin aikanaan äitiyspakkauksen, mutta nyt tälle uudelle tulokkaalle en ota, kun kaikki vaatteet/tarvikkeet vielä tallella. Jotain uutta tulee varmasti kuitenkin ostettua, etenkin jos on poika tulossa.

Täällä luetellut hankintalistat allekirjoitan minäkin. Niissä on kaikki tärkeimmät lueteltu. Listasta saisi tietysti loputtoman, jos otetaan vielä mukaan kaikki ei ehkä niin tarpeellinen :LOL: Listoihin voisin vielä omasta puolestani lisätä, että koin itse todella hyväksi yhdistelmäksi vauva-aikana auton turvaistuimen, jonka sai liitettyä suoraan matkarattaisiin (meillä käytössä Britaxin turvaistuin (isofix-telakalla) ja rattaat). Tyttö kun nukahti aina melkein välittömästi autossa, niin kauppareissulla oli helppo nosta turvakaukalo vaivoineen päivineen suoraan autosta ja kiinnittää turvakaukalo rattaisiin. Vauva sai rauhassa jatkaa uniaan ilman, että tarvitsi herätä siihen, kun häntä irrotetaan kaukalosta ja nostetaan rattaisiin. Varsinaiset vaunut meillä on vielä erikseen, sillä maalla kun asutaan, niin tarvitsee näillä sorateillä/loskassa/kinoksessa kunnon traktorirenkailla varustetut jykevät vaunut (I’coo Peak 4 Air). Mikähän se toinen asia oli mistä piti mainita… Ai niin, jos osuu lastentarvikeliikkeissä silmään, niin suosittelen hankkimaan äitiyspakkauksen laatikkoon jalakset, joilla äitiyspakkauslaatikon saa muutettua kehdoksi. Meillä tyttö tykkäsi nukkua pitkään äippälaatikossa sängyn vieressä. Yöllä jos heräili/syönnin jälkeen oli helppo nukuttaa uudestaan kehtoa keinuttamalla. Jalakset maksoi muistaakseni pari kymppiä. Ei tosiaankaan mikään välttämätön hankinta, mutta meillä toimi ainakin loistavasti :)

Jaahas nyt saunaan! Hyvää lauantai illan jatkoa kanssasisaret!

Nyt tuli muuten virallisesti kolme kuukautta täyteen myös omien laskujen mukaan! POKSPOKS!

Ruohotar 13+1/12+1
 
Heippa...

Ja terveisiä eilisestä ultrasta! Kaikki näytti olevan hyvin meidän pikkuisellamme :heart: Voi miten suloiset voikaan olla niin pienet jalkapohjat ja nyrkit ja pikku peukalot :heart:
Nyt on niin ihana odotella kun tietää että siellä on kaikki hyvin. Oli muuten vilkas pikkuinen, saa kyllä rauhottua ennen ku kasvaa mä hajoon muuten palasiks ku se nyrkkeilee vahvempana ;) nyt sillä on vielä tilaa kelliä :)

Mymosa; mahtava kuva :) mullakin samasta profiilista kuva mutta en jaksa/osaa ladata sitä tänne :D

Ainii ja sitte sain vielä kasvokuvan pikkuisesta <3 Se oli niin suloinen.... Hurmasi meidät :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: -minde-
Kysymys? :ashamed: Mitä lääkette ootte käyttäny hiivasieni tulehdukseen, jos siis jollain tämmönen vitsaus ollu? Mun tietääkseni Canestenia ei saa käyttää sen asettimen takia ja Gyno-daktarinia ei sais käyttää ekan kolmanneksen aikana. Kävin apteekista hakee tota GD:nia, kun jotenkin tuntuis olevan sellasta oireen tynkää ja se apteekin täti suositteli ennemmin tota GD:nia, kun Canestenia. (ensin siis kysyi monellako viikolla olen raskaana, sanoin että tasan 15 on nyt ja sit suositteli tuota.) Ärsyttävää :headwall:
 
Vauviksella on kyllä jo iso massu..musta tuntuu et mun vatsa kasvaa sisäänpäin:D
sikiön liikkeistä..Joko olette tunteneet niitä?mä oon kuvitellut iltaisin tuntevani mut voi olla myös kauan kadoksissa ollut pierukin:LOL:
Olinkos laittanut..rakenneultra 14.12..toivottavasti suostuu kertomaan sukupuolen kun on niin kovasti tyttöolo:heart: Muutenkin tämä ja edellinen raskaus on kun yö ja päivä vaikka eihän se mitään kerro:ashamed:
Miten ton ultrakuvan saa koneelle?paitsi mulle on kyllä varmaan turha selittää kun en kuitenkaan osaa:p
 
Viimeksi muokattu:
ruoka on alkanu kovasti mullekki maistumaan. mukava, että ruoka maistuu ku alku oli yhtä oksentelua eikä mitään oikein pystyny syömään. mtv3 sivuilta löysin uutisen: mommyrexia voi vaarantaa sikiön terveyden, joten ihan hyvällä omallatunnolla varmasti saa syödäkki.. (en osannu linkittää..)

liikkeet tuntuu päivittäin silloinku istun rauhassa ja kattelen vaikka tekkaria. makuultaan ei tunnu.

susa 14+4
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä