*** huhtikuun helmet 2012 '' lokakuussa'' ***

mymosa
En oo ennen laittanut merkille noita sydänääniä, pääasia on ollut, että kuuluvat :) Poikaolo tuli, mutta taustalla kummittelee kuitenkin se tyttöfiilis.. (oksentelun ja finnien takia).

No rakenneultrassa sitten toivottavasti tulee esimakua siihen kumpi voisi olla.
 
Moi :wave:

Ihan ekaks mymosa: Ai pojalla olis veturimaisemmat sydänäänet?? :) Entäs tytöllä sitten, miltä ne kuulostaa? :) Kiinnostaa kun en ole ennen kuullut, pitää laittaa merkille tuo huomenna neuvolassa :)

Hoitolaukku: Minä olen miettinyt tuota Brio weekwnd bagin ostoa mikä adalmiksellakin jo on..

Edellisissä raskauksissa minulla on ollut rautalisänä obsidan myöskin, on sopinut minulle. Alimmillaan kuopuksen aikaan oli muistaakseni 96 hemppa..

Tervetuloa annelin ja kuudes ihme :)

Me ei nyt sitte vielä ollakaan ihan varmoja otetaanko sitä äippäpakkausta?? Pitää selvittää ensiks miehen veljeltä mitä niiltä joutais meille siitä pakkauksesta ja mitä sit pitäis ostaa, sillä 140€ sais kyllä jo paljon sellaista mitä eniten itse tarvitsee.. Täytyy miettiä vielä..

Me on kerrottu lapsille vauvasta jo joskus rv 11-12, en tosin kovin kauaa tuosta pidemmälle olis voinu piilotella vatsaakaan :whistle:

Huomenna neuvola klo. 12.30 :O =)

rv 15+3 :heart:
 
vai että hevosenlaukkaa..mulla kuulostaa just siltä ja alussa oli enemmänkin veturin tapainen ääni.Ota tuosta sitten selvää:kieh: mut sykkeet sain tänään 138-150:)
Tervetuloa uusille vielä minunkin puolesta:wave:
päänsärky alkaa olla kyllä ihan syvältä kun tuntuu että koko ajan sattuu:( Torstaina neuvola niin toivottavasti katsoo hemoglobiinin jos se siitä johtuisi. iskiaskivuista puhui myös joku tuolla,mulla esikoisesta alko ne rv10 ja sama tästä mut nyt on vaan todella epämiellyttävää ja kivut on kovempia ja päälle vielä kohdunkasvukivut|O Tiiä sit minne tuo kohtu kasvaa kun en mä juurikaan mitään huomaa:p
hoitolaukkuna meillä on ollut Emman musta ihan perushoitolaukku mut ennemmin otan sen liberokassin jos tarvii..se on varmaan se vihreä väri mikä siinä viehättää:cool:
Avantasia 13+4
 
Äitipolilla käyty. Vauva painaa n. 172g ja voi todella hyvin. Ihanasti näkyi varpaat ja sormet ultrassa. :heart:
Ja se kuuluisa rakenne ultraki aikaistettiin eli 1.12 pääsee taas katseleen vauvaa.
Sisätauti lääkäri tuumas vaan et pitkänsokerin ei tartteis ennään laskee että ei mee liian alas. Se oli 5.5 perjantaina mitattuna, muuten kaikki oli hyvin.

Mul on kans otta kun pottupelto. :/ Mulla ei etes murkkuiässä ollut näppyjä niin nyt sitten. Plääääh... :D
 
mymosa
No nuo nyt vaan löytyi samalla kuin etin muutenkin tietoa äänistä.. ja tainnutpa joku tälläkin palstalla sanoa :D

Minusta ne on aina olleet sellasta viuhviuh ääntä ja täällä sanottiin, että ei se oo viuhtomista :)
 
heipsis kaikille.
taas tullut hurjasti tekstiä viimeisen kirjoitteluni jälkeen ja tässä saanut ajan hyvin kulumaan lueskellessa.. :)

piti tulla poksumaan ja kertomaan että nyt on munkin sokerirasitus takana ja huomenna pitäisi sitten soittaa neuvolaan ja kuulla tulokset. Oli yllättävän "mieluisa" kokemus.. Jotenkin odotin suurta pahoinvointia ja yökkäilyä kun ovesta ulos pääsee mutta ei ollutkaan niin paha.. Ehkä vaikutuksensa sillä että litku oli jääkylmää ja suht helposti sai sisäänsä.. kuka tietää.
Toisaalta sitä uskoo siihen että kaikki ihan kunnossa arvojen suhteen, mutta toisaalta pieni ääni sisällä pohtii että mitä jos ei olekaan. Ei tässä kyllä ois energiaa mihinkään ekstraan. Mutta huomennapa sen sitten kuulen.

Nyt nautin syyslomasta ja tutkiskelen erilaisia vaunuvaihtoehtoja (ja yritän kirjoittaa opparia samalla.. tuntuu mahdottomalta kun ajatukset ihan muissa jutuissa.. kas kummaa).
Tuntuu haasteelta ainakin itselle löytää hyvät mutta halvat yhdistelmät - opiskelijabudjetilla kun ei kauheen pitkälle pötkitä (ja yhden hengen budjetilla..). onneksi paljon hankintoja tiedossa sukulaisilta yms. Mutta onhan tässä vielä vähän aikaa.. tosin tuntuu että aika jotenkin nyt menee hurjan nopeasti. Ja veikkaan että loppu vaiheessa erittäin hitaasti..

Mutta tsemppiä kaikille tähänkin päivään ja tervetuloa uusille!

t. saraneito ja bertta 16+0
 
Hih, ihanaa kun muutkin ovat palanneet murkkuikään -ainakin finnien osalta :D
Naamaa kovasti täällä putsaillaan ja rasvaillaan, pysyy suht kuosissa, mutta alkaa kyl v...ttaa kun naama näyttänyt räjäytystyömaalta 15 viikkoa!

Tervetuloa uudet! :) :)

Hirvee väsymys puskee päälle taas. En jaksais millään käyä töissä, puhumattakaan että sielä pitäis tehäki jotain...

Rv. 15+2
 
Aapuva.. huomenna neuvola ja paino noussu varmaan 20kg :) Noh, enpä ota siitä ressiä, kuhan nyt ei koko raskauden aikana tulis yli 20kg, viime raskaudessa tais tulla yht. n 12kg. Vaikka mulla tota painoo on ennestääki liikaa. Ihanaa mennä kuuntelee sydänääniä, just pitkien välien takia ois kiva et kotona vois kuunnella kans.

Adalmis mullakin kun tuo pikkunen on ni saa aina pitää mielessä ettei pääse vatsaan potkimaan, kun on just siinä iässä et sylissä on kiva möyriä ja hyppiä :) Mut enpä usko et vaaraa on ainakaan näillä viikoilla, onhan se vauveli vielä melkoisen suojassa. Ja kyllähän myöhemminkin sit lapsivesi on iskunvaimentimena, vaikkakaan iskut nyt ei varmasti kauheen suotavia oo :)

Samirja Mulla ekat liikkeet tuntui rv 21 ja ne oli selviä liikkeitä "vatsan sisällä" eli tunsi kun vauva potkas ym. ja ei tarvinnu kättä laittaa vatsan päälle, tuntuvat ihan muutenkin, mullahan ei ollu mitään ilmakuplia vattassa tai muuta vastaavaa. Sit ihan päälle päin liikkeet näkyi ja tuntu varmaan siellä rv 25 eteenpäin (jos muistan enää oikein)

Hoitolaukkuna mulla on emmaljungan laukku, ostettiin se samalla kun vaunut, myöhemmin mietitytti et tulikohan ostettua liian arvokas laukku jos ei tuukaan käytettyä mut on kyllä ollu tosi kovassa käytössä meillä. Vaik eipä tuolla merkillä mulle ollukkaan väliä, hyvä myyjä sai myytyä vaunujen päälle sen :D

Imetyksestä Niihän se on ettei se tarkoita sitä et jos ekan kans imetys on mennyt "puihin" ni seuraavakin imetys olis samanlainen. Ite yritän nyt uudelleen ja yritän ottaa tosiaan rennommin ni ehkä se siitä sitten, ajattelin pyytää neuvolasta enemmän apua ja soittaa vaikka imetystukipuhelimeen jos ne siellä tsemppais. Mut siihen en kans lähe et painontunne rinnassa ja itku silmässä yritän ja yritän. Ja tiedän et varsinkaan alku ei tosiaankaan kaikille oo vaivatonta, mut niiden yli yritetään tällä kertaa mennä. Luulenpa et tästä imetyksestä tulee vielä paljon juttua täällä myöhemminkin ja mikäs siinä, mukavaa on vaihdellakin kokemuksia :)

Raskauden kertomisesta ollaan varmaankin aika pitkälti jo kaikille kerrottu keiden kans ollaan tekemisissä :)

Tervetuloa uusille!! :wave:
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
Nyt kun on saanut sydänäänet kuulumaan niin jotenkin tuli sellainen olo, että voisin huutaa koko maailmalle.. :)

Mutta jospa pitäisin vain suuni kiinni. Eipä siitä kaikkien tarvii tietää.

Meinasin jos facebookiin laittais perhe kohtaan, että odotetaan lasta, mutta siellä on sellasia ihmisiä jotka ei tee mun raskaus tiedolla mitään, kun eivät muutenkaan kysele kuulumisia.
 
Okkei, sit meni hermot:headwall:

Luulin jo, että tässä elellään seesteistä raskautta, mutta kikkeliskokkelis...eikä ole ees mitään syytä tälle pinnan kireydelle, siis mitään oikeeta syytä!!!!

No mikä ketuttaa eniten, vastaus on sokerit. Viikon olen mitannut ja kaikki arvot ok, no yksi ennen päivällistä arvo oli 5,5 (mikä siis raja, et sen alle pitäs olla), mut sekin johtu puoli h sitten syödystä välipalasta. Eli musta kaikki oli ok. Eikä kukaan ole toisinkaan sanonut, mutta valmiiksi olen jo vetänyt herneen puolitankoon. Tiedän, että tämä koko mittausjuttu on omaksi ja vauvan parhaaksi, mutta ketuttaa tää stressi asiasta, jota ei oikeestaan olekkaan. Nyt mietin ihan paniikissa ihan joka kerta kun syön, että mitäköhän tämä tähän vaikuttaa jne. ja siis mitenkään ei oo vaikuttanut, neljän letunkin jälkeen arvot tosi hyvät. Tuntuu, että raskaana oleviin lyödään sellaset paineet nykyisin joka suunnalta ja sit vielä mietitään kun verenpaineetkin nousee, murmur. Sit terveydenhoitajan kommentti, että se liikunta ois niin tärkeetä ja sama täti käskee olla levossa, kun supistelee, mitä kuttua mun sit pitäs tehdä ja siis edelleen arvot hyviä, murmurmur...

Nooh, se siitä. Ens vkl on lääkäri noista supistuksista, tän viikon olenkin lomalla. Ja samalla katotaan noita sokeriarvoja neuvolatädin kanssa. Vkl suppari meni jo tosiaan sellasiksi, että en voinut kuin maata, tuntu sisäreisissä asti. Mutta lepo tosiaan auttaa ja nyt eilen ja tänään ollut taas rauhallista.

Kylläpä helpotti, se omanapaisuudesta.

Tervetuloa uudet! Mukava, kun saadaan vielä uusia mukaan.

Imetyksestä päästään tosiaan vielä varmasti puhumaan. Muistan, että viime raskaudessa oli ainut aihe, josta tuli ns. riitaa palstalla, tai lähinnä niitä syviä herneen vetoja nokkaan:LOL: Onhan se herkkä aihe. Musta on kuitenkin tärkeää, että jokainen saa sanoa mielipiteensä, eihän sillä luultavasti kukaan halua toisia arvostella. Varsinkin imetysmyönteiset kommentit sai aika paljon muistaakseni silloin mutaa niskaan, osa jolla ei ollut imetys onnistunut koki varmaan jotenkin ne arvosteluksi. Itsella esikoisen imetys lähti sujuun heti hienosti, kuopuksen kanssa painittiin todella. Jos ei ois itellä ollut kokemusta onnistuneesta imetyksestä olisin takuulla lopettanut alkuunsa. Pojalla tosiaan lihasjäntevyys sen verran heikompi, että voimia ei ollut normaalisti, tätä ei kuitenkaan silloin vielä tiedetty. Hoitajat vaan sairaalassa meinas että annetaan lisämaitoa, kun ei ime rintaa ja annettiinkin, mutta sitkeesti jatkoin imetystä ja päätin, että hommahan onnistuu. Paino laski alkuunsa ja olin jo ihan paniikissa, mutta onneksi se siitä sitten lähti pian sujumaan ja painokin lähti nousuun. Jälkeen päin lääkärit ovat kiitelleet imetystä, ilman sitä voisi olla, että kuopus ei olisi pystynyt alkamaan mm. syömään kiinteitä, koska suun motoriikka ei toimisi. Nyt imetys vahvisti suuta ja homma onnistui heti. Tämä meillä. Tästä imetyksestä en ota paineita, voi olla jopa että en edes yritä imettää niin kauan kuin poikia, jotenkin olen vähän kyllästynyt koko hommaan, mutta voihan se olla, että se on taas ihan mukavaa.

No mutta nyt lopetan, tuli sellasta stooria että, koittakaa jaksaa:LOL:

Pomppuli ja muru 15+4
 
  • Tykkää
Reactions: Samirja
Uusille tervetulotoivotukset minunkin puolesta! =)

Minulla on ollut tänään kyllä ihan inhottava päivä.. pinna niin kireellä ja sit on pitkästä aikaa iha hirveä väsy : / Tyttökin on koko päivän vaan kiukutellut ja pitäisi vaan jaksaa tyynenä katsella sitä. Päiväunille laittokin oli sellainen tahtojen taisto, että huh huh. Nyt mies sai luvan nukuttaa neidin yöunille. Tämä mamma on nyt ihan väsy rätti poikki! Jospa huomenna olis parempi päivä!! Kohta alkaakin Klikkaa mua, joten ei muuta kuin sohvalle makoilemaan jalat kohti kattoa. Ja ehkä tämä pikkuinen avautuminen jopa vähän auttaakin mieltä =)

Enpäs ole minäkään ikinä kuullut tuosta, että tytöllä ja pojalla voisi olla erikuuloiset sydänäänet. Mielenkiintoista. Vaikka onhan näitä uskomuksia vaikka sun minkälaisia olemassa.

Hoitolaukkuna meillä on ollut käytössä joku Brion ruskea laukkua. Ihan ok laukku ollut. Ei ehkä ole ollut paras malli ja välillä oonkin haaveillut muista laukuista. Tuo kuitenkin on ollut toimiva, joten en oo sitten muita laukkuja katsellut. Ja halpahan tuo oli kun se silloin joskus ostettiin.

Eli nyt jotain näin pikaisesti, seuraavana suuntaan sohvalle katselemaan töllöä =)

rv 15+5
 
mymosa
pomppuli, mä yhdyn varmaan pian tuohon sun sokerimittaus ketutukseen :)
Huomenna pitäis aloittaa ja seuraavan kerran varmaan lauantaina tai sunnuntaina. Mutta kauhulla jo aattelen sitä piikkiä, mutta myös tuota ateriarytmiä.. entä jos ei vaan syö noinkaan usein kun tuossa vaaditaan?
Voiko nuo lounas ja päivällinen olla tyyliin välipala? kun on päiviä, ettei maistu mikään kunnon ruoka ja mietin, että kuinka paljon se vaikuttaa sitten.

Uhkas jo tän jatkuvan läpi raskauden, siis oikeesti.. eikö jos noi arvot menee alas ja pysyy siellä niin voi jättää mittausta pois. Mä en muutenkaan tykkää ihan näin suunnitellusta elämästä :(

Enkä saanut niitä hemmetin sydänääniä omalla dopplerilla kuulumaan.. paska laite.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Heippa kaikille ja iloista mieltä huhtivauvan odotukseen :)

Ajattelin myös liittyä tähän joukkoon, esikoisen laskettu aika 3.4.2012, ultrassa on käyty jo monesti (ihanaa ollut joka kerta!) ja nyt odotellaan rakenneultraa, joka on 10.11.2011. Synnytyssairaala on joku näistä lähelläolevista, asuinpaikkana tällä hetkellä ulkomaat.

Ihana kun on saanut lukea postauksia samoilta raskausviikoilta, vaikkakin on saanut googletella monien lyhenteiden merkitykset kun itse joutuu englannilla käymään samat läpi täällä. Nyt on saanut nähdä pikkutoukan jo neljä kertaa masussa, mikä tuntuu ihan luksukselta kun on lueskellut täältä muitten kommentteja ultrien määristä koto-Suomessa. Tosin, yksi näistä omista ultrista oli erään viikonloppuisen bloody-hell tapahtuman jälkiseurausta: ei mitään tuhruvuotoja tai pahoinvointeja koko ensimmäisen 14 viikon aikana ja sitten ihan yhtäkkiä hurja vuoto yhtenä lauantaiaamuna. Olin jo ihan 100-varma, ettei enää mitään tehtävissä ja vauvahaaveet roskakoriin, mutta pari tuntia myöhemmin ultrasta löytyi kuitenkin vahvat sydänäänet.. Mikä IHANA helpotus.

Sittemmin ei taas mitään oireita, masu kasvaa ja pikkunen kutittelee ja tömistelee masussa. Kait siellä kaikki on nyt ihan hyvin. :heart:

Ja semmosta halusin kysyä, että onko kellään muulla täällä havaittu myomaa? Mulla löyty semmonen vasemmalta puolelta, nyt on kohtu kallellaan oikealle, en tiiä onko sattumaa vai seurausta myoomasta. Noh, joka tapauksessa myoman seurauksena ei enää kätilöt seuranneet vaan nyt on kaikki seuraavat ultrat + chec-upit lääkärin kanssa. En osaa vielä itse huolissaan kun on (kuulemma) pikku-myomasta kyse (~5cm halkaisija).

Oikein iloista odotusaikaa kaikille ja reipasta & raikasta syksyä =)


satupanda ja toukka 17 + 0
 
Ihaia masukuvia!! Oma masu muistuttaa kovasti Cealin masua. Esikoisestakin tuli nopeesti näkyviin ja oli ISO :heart:

Ihanaa tuntea potkuja :heart: :heart: Odotan kovin et vielä voimistuu ja tuntuu kädelle niin pääsee mies ja tuleva isosiskokin koittamaan!

Aletaan päästä miehen kanssa yhteisymmärrykseen tytön nimestä. Vahva tyttöolo mulla onkin (edelleen) mutta pojan nimi on vielä mietinnässä. Huh ku on vaikeeta tehä kompromisseja...

Hoitolaukkuna meillä Hoppop-merkkinen jossa semmoinen koroke-istuin samassa. On ollu tosi näppärä kun siellä tavart pysyy siististi kun siinä kova kansi ja ennen kaikkea loistava kyläillessä kun siinä se istuin. Monessa paikassa kun ei oo syöttötuolia. Tosi kätevä ollu myös ulkomailla matkaillessa, esim. Tukholmassakin oli tosi niukasti syöttötuoleja kahviloissa ja ravintoloissa ja rattaat ois vieny liikaa tilaa. Suosittelen lämpimästi =)

-Linn ja Salamatkustaja 17+2
 
Niin mäki mymosa ajattelin, että jos arvot kunnossa niin sit jää siihen, kunnes sitten tehään taas se toinen rasitus. Mutta tosiaan pelkään, että täti keksii jonkun miksi jatketaan:ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
pomppuli, toivottavasti nää meidän tädit ei keksi yhtään mitään ja saadaan arvot kuriin, selvittäis sillä rasituksella sitten myöhemmillä viikoilla.

Mä en varmaan osaa käyttää ees tota kynää, kun en vaan pystynyt neuvolassa testaa ite. Toki ei edes kysytty.. mutta ei se pahemmin onneks sattunut, vaikka 3 kertaa joutu painamaan, että sai veret irti.
 
satupanda mulla on yksi myoma poistettu muutamia vuosia sitten ja yksi tiedettiin olevan kohdussa jo ennen raskautta - ei pitäisi haitata, kuhan ei kasva kauheasti (tarkkaillaan). Lisäksi np-ultrassa havaittiin kohdussa kysta - tämä enemmän huolestuttaa.
 
Tervetuloa uudet!

Ihana masu Cealia!! Kylläpäs se on jo iso! Toivottavasti tulis itellekkin samanlainen.. :)

Eilen käytiin anopin syntymäpäivillä ja jotakin siinä vaan mahaa taputtelin, kun anoppi valitteli, ettei kaikkia pullia ja keksejä syöty. Sannoin, että on jo maha niin täynnä. :D Lähtiessä sitten ukkokin rupes vielä mahaa taputtelemahan niin tästäkös anoppi jo arvas, että mitä mitä sielä on! :DD Eipä siitä sitten mitään sanottu kun naureskeltiin vain ja lähdettiin pois. Ukko sano, että meinas jo sillon kahvipöydässä sanoa, muttako ei viihtinyt kun anopin uuen miehen 8-vuotias ADHD-tyttö siinä oli kanssa, meinas että se olis taas ruvennut riehumaan.. :D Voi voi. Eiköhän se jo arvannut, tai sitten pitää mennä uuestaan käymähän parin viikon päästä. :D

Mikä on myoma? :eek:

Papaya RV 13+5
 
Satupanda: tervetuloa! Kiva saada samalle lasketulle päivälle kaveri ;)

Joo mulla oli ekassa odotuksessa tällanen maha joskus rv 25-30, et saas nähä mikä tyyppi sieltä nyt on tulossa :D :heart:

Ceali 17+1
 

Yhteistyössä