*** huhtikuun helmet 2012 '' lokakuussa'' ***

Tervetuloa uusille mukaan ketjuun ja onnea=)

Josefia: monet imetystyynyt auttaa nukkumisessa siten, että niillä voi tukea asentoa hyvin - ainakin niillä muhkeimmilla imetystyynyillä. Tyynyn voi esim. laittaa jalkojen väliin ja osittain selkää tukemaan. Monissa hyvissä imetystyynyissä on kuvallisia ohjeitakin, millaisia asentoja niiden kanssa voi ottaa raskaana ollessa:)

Eilen mulla tuli jotain kovia mahakipuja kaksi kertaa ja ne kipukohtaukset kesti ehkä n.5sekuntia. Olisko ne sit jotain liitoskipuja??

Tiijona & nuppu 14+4
 
Täällä poksutaan ja olo mitä mahtavin ellei pirntä flunssaa oteta huomioon joka taitaa tehä tuloaan. Vielä väsyttää todella paljon ja mielellään nukkuisin yöt kokonaan mutta toi meidän vuoden ikänen herra ei ole tän mamman kanssa samaa mieltä ja nyt on jokin ihme kausi menossa miksi sitten heräilleen 2-3 kertaa yössä mutta tuskin kestää kauan kun on muuten nukkunu 7kk lähtien yöt kokonaan.

Ens viikolla taas neuvolaan ja seuraavana viikkona ultra eli kyllä tässä kaikkee on ja kiva vaan kun pääsee pikkusen sydänääniä kuuntelee ja näkemään sitten 19 päivä.

Tiukuliina ja papunen rv 15+0
 
Tervetuloa uudet! Kivaa kun meitä huhtikuisia alkaa olemaan jo aikamoinen joukko! Nyt vaan toivotaan että pysytään kaikki mukana loppuun asti.

Kissoista , meille ainakin neuvolassa th kysyi onko meillä kissaa ja tokasi samaan hengenvetoon että se on tästä lähtien sitten miehen velvollisuus tyhjentää kissankoppa. Joten niin meillä on nyt sitten toimittu.

Löllöttelijä minäkin haluaisin tuohon kerhoon.:)
 
Np-ultrassa käyty :heart: Siellä se pieni polskutteli. Nukkui kun alotettiin ultraus, ja täti sitten tökki ultra-laitteella mahaa että heräis, niin vauva käänsi selän ja yritti jatkaa unia, selkeästi äitiinsä tullut. Kyllä vauveli sitten innostui liikkumaan :) Huoh mikä suuri helpotus. Seurava helpotus sitten maanantaina kun ilmoitan asiasta töissä.

Tervetuloa uusille :)

Nyt siivoushommiin.

Kultakurkku 12+2
 
Tänään neuvolassa ultrattiin vauvaa ja oli kasvanut, sain kuunnella myös sydänääniä! Taas oli pienempi, mitä kuukautisten mukaan, mutta mulla onkin kierto normaalia pidempi, saa nähdä siirtyykö toukokuuhun LA myöhemmin.. :)

Kissoista meillä kans kysyi heti ensimmäisellä kerralla, että onko sisäkissoja ja että miehen täytyy ne tästälähin hoitaa. Aiemmin jo olin sen miehen hommaksi laittanut, kun tuosta toksoplasmoosista ollut jo opiskeluissakin puhetta.. :)

Ihanaa, että kaikki oli hyvin <3 Ehkä kohta uskaltais jo kertoa vanhemmille ja sisaruksille.. :)
 
rakenneultra varattu, olisi sitten 29.11. =)

Eilen kävin neuvolassa oli lääkärin tarkastus. Tyttö=lääkäri oli joku mun ikäinen ja etsi sydän ääniä useita minuutteja. Meinasin jo tuskastuneena sanoa että pistä nyt sitä anturia pikkasen alemmas niin eiköhän rupee kuulumaan, kun kuunteli tosta navan kohdalta. Sisätutkimus oli suoraansanottuna kivulias. Olin todella pettynyt että tuon ihmisen käsissä nyt sitten minun raskauteni on... Yleensä kyllä ymmärrän sen että nuoria lääkäreitä on paljon mutta tää ei kyllä tosta hommasta yksin tuntunut selviävän...

Katsoin et oli laittanut kohdunkaula kohtaan 3cm eikä kommentoinut sitä mitenkään. mitä teillä muilla on mittana? Tai ylipäätään mikä on normaali mitta?
 
Hejsan!

M1n1 :hug: Suuret osanottoni :'(

Tervetuloa uusille ja onnea ihanista ultrakuulumisista ja sydänäänistä <3.

Tarpeellisia tavaroita... harsot (ostin niitä yhteensä joku 30kpl ja silti tuntuu että ovat koko ajan loppu), hoitopöytä (mun selkä ei kestä sängyn päälle kurkottelua), vaunut partsiunille, matkarattaat (sitten kun pikkuvauvakausi oli ohi, tosi kätevät kaupoilla ja missä tahansa kun ei jaksa enää kannella pikkusta pitkiä matkoja), turvakaukalo, sitteri, vauvan säkkityyny (pikkusena esikoinen nukkui päikkäreitä usein siinä ja isompana varmaan sitten leikkii ja istuu siinä). Tuttipullot ja tutit oon keitelly kattilassa kun en oo joka syöntikerran jälkeen keitelly niin ei oo menny hermo hommaan. Kantoliinasta oon tykänny tosi paljon. Meillä on käytössä sekä rengasliina että trikooliina. Imetystyyny oli tosi kiva myöskin, tein sen ite niin sain sellasen kun halusin.

Anazu: Eikös tuo ole aika normaalimitta? Siis muistaakseni itsellä ainakin esikoista oottaessa kohdunkaula oli 3cm. Tosin se katottiin vasta ihan loppumetreillä. Jännä että jo nyt merkkasi sen ylös :eek:

(.) Oltiin reissussa pidennetty viikonloppu. Lennettiin Oulusta Helsinkiin. Nyt tuntuu, että on tosi väsy olo kun täytyy taas opetella tähän arkeen. Helsingissä kun noita apukäsiä oli vaikka kuinka :p. Viikot kuluu aika nopeesti ja tuntuu, että syksykin on saapunut ihan kunnolla. Ulkona alkaa oikeesti olemaan kylmä. Eipä sen kummempaa meidän eloon :)


Adalmis ja Kerttu 14+0 (poks!)

MUOKS: Meidän rakenneultra on 24.11 :)
 
Viimeksi muokattu:
Heips!
Eilen sain melkein sydärin illalla, kun dopplerilla käytiin sydänääniä etsimään ja ei meinannut millään löytyä. Mutta lopulta, löytyihän ne! Mulla on kohtu voimakkaasti eteenpäin kallistunut ja ehkäpä siitä johtuen edelleen ne äänet kuuluu tooooosi alhaalta ihan häpyluun vierestä. Ei lähelläkään napaa.

Nyt kun olitte kertoneet, että pienen liikkumista ja tömistelyä voi kuulua, niin kuuntelin pidemmän aikaa. Ja tosiaan aika hauskaa, kun välillä sydän tuksuttaa ihan lähellä ja tosi kovalla ja sitten siirtyy melkein kuulumattomiin ja välillä tulee potkua anturiin. Mutta välillä ne pulinat ja pulputukset tuli kyl selkeesti suolistosta.

Imetystyynyt voi ei. Sekin vielä... Kaikkea pitäis tietää ja osata ja älytä. Taidan ostamiset aloittaa sitten joskus harsoista. Niissä ei kai ole ihan kauheasti eri "malleja" tarjolla...

Samirja 14+1

P.S. Nyt toi pomo kävi tossa ystävällisesti tiedustelemassa, että "mikä on vointi". Voi jessus! Niinku mä sille alkaisin avautuu... avokonttorissa...
 
Kyllä mullakin lääkäri viikolla 10+ merkkas kohdusuu kohtaan 3cm, normaalimitta se on :)

Mukavia neuvola ja ultra kuulumisia..

Tiijona: Ok :) Pitääpä hommata se ajoissa kun muutenkin aioin ostaa niin on sitten pidempi käyttöikäkin ja jos se auttaisi siihen nukkumiseen sitten..

Mullakin oli eilen alamaha tosi kipeä, mut se oli koko illan :( Ylös nouseminen piti tehdä varoen oli jotenkin hellänä??

Nyt mulla on kiikarissa Brio vaunut, ja saattaa olla että tilaan ne kyllä ihan kohta :whistle: Olen katsellut/ etsinyt/ vertaillut/ pähkäillyt monien vaunujen kohdalla ja nämä tuntuis olevan meille hyvät :) Miehelle annoin katseltavaksi parit eri vaunut/ rattaat ja kerroin vähän niistä niin hän valitsi myös nämä ihan ehdottomasti :) Sit seuraava hankinta on kyllä se imetystyyny..
 
Kissasta,meillä on yksi kissa ja isäntä hoitaa sen hiekan siivoamisen kyllä yleensä muutenkin:Dtoinen kisu karkasi vuosi sitten kun muutettiin uuteen taloon:(
Onko teillä ollut missä vaiheessa neuvolalääkäri? mulla ekassa raskaudessa oli rv 11 mutta nyt ei kun 12.päivä ultra ja 27.päivä seuraava neuvola..:O todella outoa..
Avantasia ja toukkanen 11+3:heart:
 
Josefia: Millaset Briot teillä on kiikarissa? Meillä on kans Briot ja ollaan tykätty, eli voin suositella!:)

Nvlalääkäri: Mä en edes tiedä koska se on, selviää varmaan ens neuvolakerralla. Tuolla on kyllä jotenkin niin surkeita lääkäreitä, ettei tekis edes mieli mennä neuvolalääkäriin!
 
Hei!

Liityn nyt joukkoonne, oon seurannut palstaa muutamia viikkoja.
Facebook-ryhmään en vielä liity, myöhemmin kyllä :)

LA:20.4.2012
K-SKS
Esikoinen
Np-ultra 13.10.2011


-Lilli-80 Rv 11+6
 
Viimeksi muokattu:
Lääkäri-neuvola kuulumisia rv 14+1

paino : +274g/vko
pissa puhdas
RR : 138/72
sydänäänet ja liikkeet +

kohdunsuu kiinni ja kiinteä, kaula 3cm.

Seuraava neuvola sitte 7.11.
Mutta huomena sinne sokerirasitukseen :)

Mulla oli lääkärinä nuorehko mies, ja voi elämä mä en tykkää ku mies on neuvolalääkärinä:D
Se ei saanu kuulumaan ääniä, kuunteli ihan tuolta häpyluun yläpuolelta:whistle: Tietenkää sieltä kuulu...no, katto sit ultralla ja siel se pikkunen olla möllötti:heart: Kokeili viel ton ultrauksen jälkeenki kuunnella, mut ei...sanoin että on kuulunu navan korkeudelta mutta ei paljon ylemmäs sitä anturia siirtäny:D
 
Viimeksi muokattu:
Avantasia se riippuu täysin kunnasta. Helsingissä säästetään ja neuvolalääkäriä ei ensikertalaisetkaan tapaa ennen kuin rakenneultran jälkeen joskus vko 23 tai 26 tai no, joskus iäisyyden päästä. Neuvolakäyntejäkin on tässä alussa todella harvassa, pari kuukautta väliä.

Hyvä Vauvis!
 
Täällä on lääkärikäyntejä alkuraskaudessa eli joskus rv 12-14, sit on keskiraskauden käynti joskus rv 26-28. Ja ensisynnyttäjille on loppuraskauden käynti viel joskus rv 35-36.

Ite meen polille arvioon joskus rv 36+ ku edellinen tuli kiireellisellä sektiolla.
 
mymosa
Mä kävinkin jo tuonne kerhon puolelle tekemässä paljastuksia, mutta kysyn täälläkin näkeekö kukaan muu outoja unia? :LOL:

Kissoista vastanneille, kiitos. kysyin vielä kuitenkin lh-äidiltäni, joka kielsi mua eilen jopa ostamasta metwurstia :D niin kehotti vain olemaan tarkempi, joten siivoan laatikon aina kun kukaan muu ei ole siivoamassa. Mies siivoaa silloin kun on täällä.

Nyt on pakko mennä nauttimaan jauhiskeittoa ja mansikkarahkaa, sekä odotella illan maajussiannosta kera juustopalleroiden.. ai miten niin koko ajan nälkä??
 
Ceali: Brio Singejä olen ihaillut :) Ne olis kevyet ja näppärät myös reissuilla sit, ei tarviis erillisiä matkarattaita ja kuitenkin koppaikä on pieni.. Ja meillä on "vararattaina" kuopuksen Carenarattaat, isoilla pyörillä, niissä vaan on yks ainut suunta missä lapsi voi olla (kasvot menosuuntaan) ja ovat muutenkin aika isot ja kömpelöt niin nyt olis mahis ostaa sit pienemmät.. Mitkä teillä on??

Neuvolalääkäri oli mulla 10+, seuraavasta ei tietoa, ei mitään hajua miten tarjoavat täällä niitä uudelleen synnyttäjille??

Lillille tervetuloa :)
 
Josefia: Meillä on juurikin noi Brio Singit! Ne tosiaan on näppärät, meillä ei mitään erillisiä matkarattaita ole tarvittu kun noi on kevyet ja sirot :) Ja samaan runkoon kun menee kaukalo, koppa ja ratasosa :) Suosittelut!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Josefia
Ceali: Tosi kiva saada jotain palautetta noista ja varsinkin hyvää :) Nettikeskusteluja olen jonkin verran noista nyt lukenut ja kyllä ne hyviltä vaikuttaa :) Paljon olen kaikkia malleja ja merkkejä katsellut, mut aina niissä on tullut jokin mikä ei vaan passaa just mulle/ meille, näissä ei nyt ole tullut mitään esille, taidankin tilata ne, niin pääsen tästä piinasta :whistle: Ja pakkohan ne on nyt tilata kun näkyy tarjous olevan ja mun tuurilla niitä ei sit kohta enää saa..
 
mymosa
Kun mä muistelen, et oisin esikon aikaan hakenut, kun jouduin loppuajasta ajamaan pidemmälti.. Pitää koettaa ettiä tietoa, muistille minkäs teet.

Voit saada korvausta julkiseen tai yksityiseen terveydenhuoltoon tehdyistä matkojen kustannuksista, jotka liittyvät sairauden hoitoon, raskauteen tai synnytykseen. Kela korvaa myös kuntoutukseen tehtyjä matkoja, kun kuntoutus perustuu Kelan tai julkisen terveydenhuollon antamaan kuntoutuspäätökseen. Kela ei korvaa erikseen tehtyä lääkkeiden hakumatkaa apteekkiin.

No siellähän se oli suoraan kelan sivuilla.. en muistanu siis ihan väärin.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Yhteistyössä