~~ HUHTIKUUN HELMET 2012 *syyskuussa* ~~

Ompa tullut ikäviä uutisia. Voimia kaikille keskenmenon kohdanneille ja toivoa niille joilla vuotoja. :hug: Ja tarrasukkia ihan jokaiselle nyt ettei joukosta enää kukaan jäisi pois :heart:

Mistäs muusta täällä jutusteltu... Ainakin vissiin syömisistä. Mä olen TOSI tarkka ihan rasittavuuteen asti siitä mitä raskausaikana suuhuni laitan. Siis "kiellettyjen lista" on mulle kirjaimellisesti kiellettyjen lista. Niitä en syö ja muutenkin kuumennan lähes kaiken. En syö salaatteja töissä tai muuallakaan (kaverilla yms voin syödä ja tottakai itse pesemää) ja muutenkin ulkona syöminen tuottaa sen vuoksi paineita. Mieluummin tiedän mitä syön kun muuten stressaan. Ja esikoisen odotus oli muuten vielä vaikeempaa. Mutta haluan olla tarkka, en kestäisi sitä että oman tyhmyyden takia saisin jonkun listerian ja pahimmassa tapauksessa menettäisin vauvan. Oon kai vähäsen kahjo, mutta onneks mun yks kaveri ymmärtää mua ihan täysin, oli ite samanlainen raskausaikanaan :D Enkä nyt siis todellakaan halua moittia niitä jotka pystyy ottamaan rennommin, se on vaan hyvä. Minä en vain osaa :ashamed:

Vauvahaaveita: IHANA kumpu sulla jo :heart: Mulla tuli esikoisesta masu näkyviin joskus vkon 12 tietämillä. Sen jälkeen onkin tätä ylimääräistä kertynyt niin ei varmaan nyt tule niin pian näkyviin. Työhousut alkanu kyllä piukottaa jo vaikka paino onkin lähtöpainosta pudonnut.

Mulla NP-ultra VASTA 22 pvä ja nyt harmittaa miks sen sinne vasta varasin!!!

-Linn ja Salamatkustaja 11+0 POKS :heart:
 
Voi taas ikäviä uutisia, kun tänne tulee:'( Paljon voimia Wendylle:hug:

Ihan vaan nopeasti kommentoin tuota syömisasiaa. Mä oon kans tosi tarkka kaikesta, mitä syön. Mut kyllä mää ulkona kuitenkin käyn välillä syömässä. Noudatan niitä kieltolistoja, mutta joidenkin neuvoloiden listat kaipais hieman päivittämistä. Esim. maitotuotteistahan kiellettyjä ovat pastöroimattomat eli tuorejuustojakin saa syödä, kunhan vaan ne on tehty pastöroidusta maidosta. Ja aina ravintolassa mä oon siis varmistelemassa, minkäslaisia maitotuotteita annoksessa on. Ja tarjoilijat pääsevät tutkimaan keittiön tuotteiden tuoteselosteita;) Pakastevihanneksia ja salaatteja vältän, jos en ole varma hygieniatasosta ja siitä, onko pakastevihannekset suomalaisia ja kuummennettuja. Listeriabakteeri siis on noista ruokarajoituksista se pelottavin (aiheuttaa mm. kohtukuolemia, keskenmenoja jne.) ja kyseinen bakteeri kuolee 70 asteessa eli esim. pizzaa kyllä uskaltaa hyvinkin syödä, kun nehän paistetaan aina kuumassa leivinuunissa.

Mut tällaista tällä kertaa. Huomenna np-ultraan:heart:

Tiijona & nuppu 11+0 POKS täälläkin:heart:
 
[/URL][/IMG]

Vauvahaaveita laittoi niin söpön masukuvan, et munkin piti! Tässä siis POKS rv 7+0. Ja siis toinen tulossa siitä täytyy johtua se, että tulee näin aikaisin esiin... Mulla siis ennen raskautta oli ihan litteä vatsa! Esikoisesta masu oli tällänen varmaan joskus rv19 paikkeilla... tää alkaa olla tosi vaikea jo salata ja piilotella. Toivotaan, että kaikki menis hyvin ja sais sitten jo muutaman viikon päästä masua näytelläkkin!:):heart:

Olipa kurjia uutisia Wendy!:'( Olen todella pahoillani puolestanne! Sanat ei riitä kertomaan!:(

Chamon ja Nasu 7+0
 
Ihania vauvamasuja :) Mulla alkaa olla melkoinen kumpu kans :D Kolmatta odottelen niin aika aikasin se pullahtaa :whistle: Tosin turvotusta on varsinkin iltaisin..

Eilen just sovitin vaatteet mitä laitan lauantaina kaverin häihin, niin sanoin miehellekin että luojan kiitos olen raskaana, tuo maha kun on sellainen pöhö että...:LOL: Ei sitä viittis esitellä paljoa jos ei voisi sanoa, että joo vauva siellä kasvaa :)

Apua mulla on tänään se lääkärineuvola, siellä on myös koko ultra.. Jännittää niin paljon.. ja mies ei pääse tänään mukaan, toivon todella että saadaan pelkkiä hyviä uutisia, se olis niin kurjaa saada yksin niitä huonoja uutisia, tietysti muutenkin mutta yksin vielä pahempi : /

Raskausvaivat: Ummettaa :headwall: Päänahan ihottuma ei katoa :kieh: Tissit todella kipeät, ihan kosketus arat : / Siinäpä niitä nyt alkuun, toisaalta onneksi niitä on.. Välillä ei ole niin mitään oiretta, mut nämä nyt parin viikon ajan.. Rytmihäiriöt ja väsymys on tainnut hiukan helpottaa :confused:

rv 10+1 :heart:
 
:attn: :attn:

Osaisko joku auttaa??
Sellainen vielä tuli mieleen, että minä sain perjantaina pissapurkin neuvoasta kotiin, että vien sen tänään lääkärille täytettynä, ja sen pitää olla 4 tuntia rakossa ollutta pissaa, kuitenkin väh 2 tuntia, minä nyt kuitenkin pissasin siihen aamulla ja laitoin ne niihin putkiloihin siitä purkista, säilyykö ne tuonne klo. 12.20 asti ihan huoneenlämmössä nyt. Olisin muuten ottanut myöhemmin sen pissan purkkiin, lähempänä lääkäriaikaa, mutta kun on niin hankala pidättää pissaa tuntia kauempaa..
 
Josefia Mun käsittääkseni sen sijaan pissa säilyy niissä putkiloissa kyllä todellakin kauemmin kuin 2h!!! Nimenomaan siis niissä koeputkiloissa! Ja AINA on omat putkilot olleet ainakin kauemmin täysinä! Mutta voithan vielä varmistaa sieltä, kun jätät ne! Ja kerro sitten meillekin mitä ne sanoi!!!:)))
 
Itse vien asiakkaiden pissanäytteitä labraan ja ne ei ota vastaan, jos on yli 2 h ollut putkessa. Ainakin Islab toimii niin.

Labraohjekirjassa kyllä sanotaan, että säilyy viljelykelpoisena 24 h....
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!
Onpas söpöjä vauvamasuja! Mä olen koko ajan kuin potkupallon niellyt... :LOL:

Huomenna olisi ensimmäinen neuvola.
Sen jälkeen pitäisi alkaa varailemaan np-ultraa. Se osuu viikoille 9-11 kun ne ottavat samalla veriseulan. Mietin että onko liian aikaista mennä loppuviikosta np-ultraan. Haluaisi tietää että kaikki on hyvin jotta voisi alkaa nauttimaan tästä raskaudesta. Harmittaa vaan kun en voi "esitellä" vauvamasuani töissä, vaan se pitää salailla jotta saan jatkaa töissä. :ashamed:

Tuota pissanäyte juttua en olisi edes muistanut. Hyvä kun tuli puheeksi. Täytyy huomenna olla puolilta päivin sitten jalat ristissä... :D

M1n1 ja Toivo 9+1
 
Ensinnäkin wendylle isot :hug: Niin surullisia tuollaiset uutiset :'(

Ihania masuja täällä! Täytyy itsekin napsasta kuva kun kerkee, aikamoinen pallo täälläkin! On itelläkin tullut maha nyt paljon nopeemmin esille kun esikoisesta, paikat varmaan niin venyneet :D!

Ulkona syömisestä: Mä syön kyllä huoletta ulkona ravintoloissa. En nyt varmaan lähtis mihinkään ulkomailla olevaan katukeittiöön syömään, mutta suomalaiseen ruokaan luotan kyllä :)

Täällä flunssa jyllää, syksyn ikäviä puolia... Ei muuta kuin teetä hörppimään viltin alle! Onko muita flunssasta kärsiviä?

Ceali&Lilleri 10+6
 
Viimeksi muokattu:
Minä kaivoin neuvolan toimiston numeron ja soitin sinne, sanoi, että jääkaappiin.. Ja kerroin että iltapävällä vasta aika. Sanon kyllä vielä lääkärille, että on ollut putkiloissa sen nelisen tuntia.. Minäpä infoon sitten vielä mitä siellä lääkäri tuumaa :) Kiitoksia nyt kuitenkin vastauksista :)
 
Wendylle :hug: ja tietysti muillekin vuotojen kanssa kamppaileville :hug:

Odotuskriisiä on ollut täälläkin, varsinkin kun lapset ovat jo koululaisia.
Ulkonasyömistä ei olla lopetettu, on se ihanaa istahtaa valmiiseen pöytään :p. Tietysti tulee ne listat luettua tarkemmin ja ajatuksella.
Unettomuutta ei ole, väsymystä kylläkin senkin edestä |O.

Ihania masukuvia :heart:

Keskiviikkona Kättärille np-ultraan, jännittää!!

Tähti ja rv10+3
 
Josefia mä sain saman purkin labrasta ja se nainen siellä sanoi mulle, että siitä kun on antanu sen virtsanäytteen, niin tunnin päästä viimeistään pitäis se viedä sinne labraan. Niin joo ja tarkotti sitä näytepurkkia, ei niitä putkiloita.
 
Viimeksi muokattu:
Mahan kasvu Oltiin miehen ja anopin kans lauantaina ostoksilla, niin anoppi tokas yhtä äkkiä "herran isä tuota sinun mahaasi, oletkos aivan varma ettei siellä ole tuplat?" virnisti vielä päälle :D totta puhuakseni, mielessä on itselläkin käynyt olisko siellä enempi kuin yksi asukki...:whistle: nooh...28 päivä se selviää ultrassa, tää aika ei vaan tunnu menevän eteen päin millään huoh |O
(.) eilen sain ihmeellisen pesänrakennus vimman, siivosin kämpän lattiasta kattoon ja kontallani hinkkasin lattialistoja. Siivoilin kaappeja, jynssäsin uunia ja olisin voinut mennä vaikka naapuriinkin siivoamaan, sen verta intoa riitti. :LOL: siivoamisen jälkeen pyöräytin litran pullataikinan ja leivoin monta pellillistä ihania korvapuusteja ja voisilmäpullia nam. Niitä tulikin sitten vedettyä napa täyteen :popcorn:

Sale81 & Pupu 10+0 poks :heart:
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa!Jäänyt todella vähäiseksi tämä kirjoittelu, mutta tiiviisti oon käynyt koko ajan lukemassa muiden kuulumisia, että pysyn kärryillä:)pahoittelut kaikille, joilla odotus on päättynyt ennen aikojaan ja jaksamista teille, joilla on vuotoja tms. Kyllä tämä odotus on jännää, vielä pari viikkoa sitten tuskailin pahoinvoinnin ja tolkuttoman väsymyksen kanssa, nyt kun olo alkaa vähitellen tasaantumaan, niin iskeekin kauhea pelko, että jos jokin onkin vialla;)pitäis kai osata nauttia tästä, että alkaa vähitellen olemaan elävien kirjoissa ja jaksaa touhuta muutakin kuin pakolliset lapsiperheen kuviot.. Lomakin loppuu huomenna ja sit pitäis jaksaa taas töissäkin! Viime viikolla oli ensimmäinen neuvolakäynti ja tänään kävin np-ultrassa. Kaikki vauvalla hyvin, koko vastasi viikkoja ja kovin vilkas oli vauva liikkeissään. Laskettu aika tarkentui olemaan 3.4.2012. Nyt on taas pikkasen helpompi hengittää ja luottamus odotuksen jatkumiseen sai vahvistusta:) Hyviä vointeja kaikille ja toivotaan, että odotukset jatkuu onnellisesti!!
 
Pikaisesti kommentoimaan..

pissanäytteestä..mä sain viime raskaudessa 3 peräkkäistä kuuria pissatulehdukseen vaikka oikeesti pissa oli puhdas..sen jälkeen vasta labran täti sano et 2 tunnissa pitää viedä ne putkilot et muuten voi tulla väärä vastaus. vaikka siinä ohjeessa lukee et 8h. Ja sanoin myös etten pysty pidättään 2 tuntia pidempään ni vastaus oli et sit sinne viedään se 2h pissa, että on niitä muitaki syitä ku raskaus (esim. vanhukset tai joku sairaus) miks ei pysty pidättään sitä 4h ja sillonki ne on ihan yhtä kelpoja. Sano et "pidätä niin kauan ku vaan pystyt."

mä syön kans vähän mitä huvittaa. viime raskaudes söin kyl tuorejuustoja ja 2 kertaa jauhamaksapihvejä ku teki niin mieli!!ja söin kyllä jo 3 viikkoa sitten vanhaa raejuustoa yhes kahvilassa, aattelin et maistupa hassulle ja pari tuntia myöhemmin alko vattakivut ja oli maha sekasin mut siinäpä se oli.

ni ja hiuksia kyllä värjäilen ja käytän muutenki muotoilutuotteita ja meikkaan yms..eihän sitä mitään sais tehä jos kaikkee alkais kirjaimellisesti noudattamaan.

fanttomi & 7+
 
Nyt on lääkärineuvolassa käyty, ultrattiin ja kaikki hyvin, siellä pikku:heart: pamppaili :) np- ultra aika jotain 3 viikon päästä. Pikkuinen vastasi muutamia päiviä vähemmän mut niin oli jo varhaisultrassa, selvinnee tarkat sit np- ultrassa..

Pissanäytteen vein ja sanoi, että ok jos jääkaapissa ollut.. Mut jos nyt sitte sattuu et siitä jotain löytyy niin sanon sitten että haluan että varmistetaan se uudella näytteellä ja vien sen alta 2 tunnin päästä näytteen otosta. Aikoi huomenna soittaa jos jotain löytyy, muuten ei ilmoittee mitään.

Väsyttää |O
 
Ulkona syöminen, ite en ole osannut varoa. Jos en vielä omassa keittiössä ole saanut listeriaa, niin en usko sitä saavani ravintolassakaan. Ehkä tietty epämääräisimpien ravintoloiden kohdalla voisin harkita. Mutta tulee sitä arkipäivinä syötyä ruokalassa päivittäin, kyllähän sielläkin liikkuu vaikka mitä pöpöjä, ja ruuat voi seistä pitkään. Itse asiassa kinusin viikonloppuna mieheltä lupauksen, että käydään raxissa syömässä, oon halunnut niin pitkään sinne buffettiin ja lupasin, etten pariin seuraavaan vuoteen halua. :LOL:

(.) Huomenna neuvola, ihanaa, viimein! Odotan ihan hurjasti, miehenki raahaan sinne mukaan. Huvittavin asia tänään: lapsia ja raskaana olevia naisia ällöävä kaveri kehui mun äitiyshousuja. Taitaa mieli muuttua, kun vatsa kasvaa ja näkee, millaset ne housut itse asiassa on. :D

felina + pikkupulla 10+4
 
Heips!

Tänne oli taas tullu hurjasti tekstiä :).

Wendylle ja pupalle suuret halaukset ja surunvalittelut :'(

Felina, Mun mielestä kaikkein pahinta oli just se, että piti jäädä keskenään sinne sairaalaan. Synnytin yheksältä illalla niin mies joutui lähtemään sit ihan samantien kotio, koska osastolla jo nukuttiin. Sit vaan valvoin koko yön ihan pöllönä ja yritin yksikseni sisäistää että mitä hemmettiä on tapahtunu O__o. Toivon, että tällä kerralla ei tarttis olla kuin yks yö sairaalassa.

Vauvanvaatteita tuli tänään postissa ^___^ Myönnän myös, että ostin muutaman pienen söpön mekon kirppikseltä viikonloppuna :p. Piilotin ne työhuoneeseen ettei mies pidä mua ihan sekopäänä :D. Tänään tulleet pikkuvaattet oli sellasia jotka menee kyl kummalle vaan sukupuolelle, mut oon silti ihan varma että se on tyttö! :D

Ulkona kävin syömässä esikoista odottaessa ihan normaalisti ja käyn nytkin. Aina ei jaksa laittaa ite ja ulkona syöty ruoka vaan maistuu välillä niiiiin hyvältä. Just haaveilin tossa pitsasta :p.

Hiuksiakin värjäsin
esikoista odottaessa ja eiköhän tuota tuu nytkin tehtyä. Ihan harakalta näyttää jo nytkin niin saati sitten jos on maantienharmaat hiukset :>.
Esikoiselle varattiin vauvavakuutus 3kk ennen syntymää varuiksi, mutta ei sille vielä ole ollut käyttöä. Kuitenkin haluan sen pitää, koska ei kiinnosta lähteä jonottamaan päivystykseen pikkusen kanssa. Tälle tulevallekin varmasti varataan vakuutus, kunhan vaan muistais ajoissa :).

(.) Viikonloppuna juhlittiin esikoisen puolivuotis synttäreitä ja tänään oli sitten rokotuksia. Mua väsyttää ihan sikana. Varmaan stressasin kakun leipomisista ja viime yö meni taas ihan harakoille. Esikoinen tekee hampaita ja on ollu flunssanen niin yöt on ollu vähän fiftysixty nukkumisen kannalta. Tällä viikolla käyn antamassa ne labrat ja ens viikolla on lääkäri. Pari viikkoa vielä ultraan!

Mun pötsi 8+5

katso liitettä 13755

Adalmis ja kerttu 10+4
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä