~~ HUHTIKUUN HELMET 2012 *syyskuussa* ~~

Kertokaas, mikä tää tyttö poika olo juttu on - onko ihan oikeesti niin, että äidillä voi olla tuntemuksia ja siinä voi olla jotain perää? Jos näin on niin mulla on poika olo :)

Mua pelottaa ehkä sen takia niin paljon keskenmeno, kun tiedän sisimmässäni, että lapsettomuushoito historiallamme tämä on niin poikkeuksellinen luomu plussa, että toista tuskin koskaan meille annetaan. Yritän tässä pelon seassa nauttia näistä päivistä ja tunteesta, että olen saanut olla ainakin muutaman päivän äiti.

7+6
 
Mä oon nähny edellisistä lapsista unet missä selvis sukupuolet, ja nämä unet nähny aina alkuraskaudessa ja paikkaansa on pitäny :) Nyt oon nähny tyttöunen, katotaa pitääkö paikkaansa vielä :)
Ja kaksosunen näin päivää ennen varhaisultraa, missä selvis että kaksoset oli tulossa mutta toinen ei sit ollu lähteny kehittyyn:ashamed:
Itellä vieläki nii etovaa oloa, että pistää mietityttää että onkohan siel kuitenki kaks...se selviää sit 26.pvä :D

rv 10+6
 
Heippa pitkästä aikaa!

Pitkään aikaan en ole ehtinyt täällä käymään, kun tuntuu että arki on niin mahottoman kiireistä. Ennen kävin netissä monta kertaa päivässä, nyt on tainnu mennä kolme päivää etten oo muka ehtiny.

Voimahalit surun kohdanneille!

Vauvahaaveita ja joku muukin oli laittanut ihania masukuvia. Huh, nyt helpottaa kun näki että muillakin on masu jo esillä. Itellä meinas ihan hirvittää ku oma maha pullahti jo esiin. Mutta saman kokoiselta näyttää mun masu ku sulla Vauvahaaveita. Mun on pakko käyttää jo ä-housuja ku normaaleista housuista tulee niin kipeäksi maha.

(.) Mulla ois tänään ollu np-ultra, mutta se peruuntui ja siirtyi viikolla eteenpäin. Sitä siis ootellessa. Mulla on ollu kovia mahakipuja nyt reilun viikon ajan, joten varasin lääkäriajan torstaille. Vuotoja ei ole ollut. Pissanäytteenkin vein ja se oli puhdas. Toivottavasti kaikki on vielä hyvin. Pahoinvointi alkaa jo hellittää.

Mutta nyt pitää lähtä iltapesulle ja nukkumaan että jaksaa aamulla herätä töihin.

Äittä ja Mussukka 11+3
 
Moi

Meillä oltu nettipimennossa.Modeemi hajosi..
Kuinka surullista olikaan lukea keskenmenneistä:'(
Se pelko ,että pysyykö pikkuinen matkassa ja sitten menee kesken..

Ihania masukuvia:heart:
Mun masu on niin pömppö,että eräs asukas töissä kysyi raskaudesta..

unettomuudesta: KYLLÄÄ..jo monta viikkoa herännyt 3-4 ,eikä unesta tietoakaan.Päivällä,jos mahdollista ,koittaa torkahtaa.Muuten ei hyvä laula,kun pinna poksahtaa..
raskausoireet: Ajoittain rinnat kipeät,selkäsärkyä,illalla pientä etomista.Todella vähäisin oirein mennään..

äippävaatteista: Henkka maukka housuja muutamia hankittu.Löysimpä kesäshortsitkin matkaa varten.

syömisistä: Lähes kaikkea tulee popsittua.Maksaa ei,enkä kyllä siitä tykkää.
Nyt matkaa varten varmistelin,että mitä pitää varoa.Hyvät ohjeet sain.Kuulemma vatsataudit iskee tuplapahana raskaana oleville,mikäli semmoisen pirulaisen saa..

Eilen olin toisen kerran ultrassa.Pieni siellä ,sydän sykkien :heart: Vahva syke ja vastaa viikkoja.Lääkäri kyseli raskausoireista,kerroin,että vähällä on päästy.Kehoitti olemaan tyytyväinen.Ei huolta.
Huomenna eka neuvola:heart:

kaikkea hyvää t:luosto ja rv 7+6 ?
 
Tyttö/poika enteet: Mä näin esikoisesta vissiin kolme unta, jossa kerrottiin et "vauva on tyttö" Yhdessä unessa kätilö oikein painotti et "tää on niin tyttö kuin olla ja voi!" Lisäks mun äiti näki sillon tyttöunen. Ei tullut kauheena yllätyksenä kun ultrassa kerrottiin vauvan olevan tyttö :D

Nyt oon nähny kans pari vauvaunta, mut oon heränny aina ennenku olen nähnyt kumpaa sukupuolta vauva on. Mutta sen muistan, että nyt nähdyissä unissa vauvalla on ollut miehen nenä, joten se ehkä kertoisi pojasta, haha :D

vauvahaaveita: Ai kaksi? Eks sulla ollut kanssa se sama tilanne ku mulla, et raskaus oli alkanut kaksosrakautena? Voisko se olla vai mahdollista et siel kuitenkin olis kaksi? Kuinka paljon pienempi sulla oli se toinen alkio/sikiöpussi sillon? Aloin miettii nyt omaakin tilannetta... :) Mun kohdalla kyl se ar-ultraaja sanoi mielestäni aika suoraan (siis mun tilanteesta), et se toinen on niin paljon pienempi ettei ole mahiksia et se siit lähtis kasvamaan ja kehittymään... Elävä yksilö tais olla sillon 5.7mm ja se kaksonen 3.7mm...

(.) Masu täälläkin pompsahtanut esiin, laitan kuvan tältä aamulta (11+1):

 
EI VOI OLLA TOTTA! Tänään aamulla alkoikin sitten vuoto!:'( Ei nyt mitään runsasta tai kirkasta vielä, mutta sitä odotellessa! Oon niin paskana, ettei mitään rajaa! Ja todellakin tiedän, että AINA se vuoto ei tarkoita pahinta, mutta itse olen sen verran pessimistinen luonne ja muutenkin realistinen, että ei paljon lohduta. Mä oon jo heittänyt kirveen kaivoon ja JOS nyt sattuiskin niin, että kaikki olis kunnossa olis se ihana yllätys. Mutta todellakin olen varautunut pahimpaan. Ja siis miten surullinen mä oonkaan!:':)':)':)':)'(
Onneks huomenna on sattumalta se ultra niin näkeepä sitten samantien eikä tartte arpoa.

Chamon ja Nasu 7+3
 
Voi Chamon :hug::'(

Me käytiin tytön kanssa viemässä nyt labraan vielä ne kaikki lähetteet jotka eilen unohdin kun verikokeessa kävin..

Ceali: Ihana masu sielläkin :) Tuolta se näyttää täälläkin jo :)

Eipä meille ihmeitä.

rv 10+3
 
Chamon Toivottavasti olisi vain harmitonta vuotoa. :hug:

Kävin eilen sitten ensimmäisessä neuvolassa. Siellä meni yllättävän kauan, puolitoista tuntia. Otettiin verikokeet ja juteltiin. Sydänääniä ei kuunneltu kun olin aamulla niitä kotona kuunnellut. Sain lähetteen np-ultraan ja varasinkin sen 29.9. Silloin on viikkoja 11+4 ja kuulemma silloin voi ottaa myös sen veriseulan.

Tyttö/poika enteet Välillä on tyttö olo ja välillä poika olo. Poika tämä silti taitaa olla. Ei ole tullut finnejä naamaan, mutta toisaalta pahoinvointi on pahempaa kuin pojasta. No, kuulostelen vielä ja ilmoitan vähän myöhemmin kumpi olo on. :D

M1n1 ja Toivo 9+3
 
Chamon:hug: voi ei! Toivotaan, että on harmitonta!!! Onneksi sulla on huomena ultra nii pääset varmisteleen.

ceali Se kätilö joka teki mulle sen varhaisultran, sano että hällä oli käyny yks nainen, joka oli oottanu kaksosia mutta toinen menehtyny. Selvis myöhemmin että sillä oli siinä toisessa sikiöpussissa toinenki vauva tulossa, eli periaatteessa odoti alussa kolmosia :D

poksuu!! 11+0:heart:
 
Alkuun pahoittelut niille joita on suru kohdannut:hug: ja vuotojen kanssa kamppaileville voimia!

oloista mulla ehkä enemmän tyttöolo, toisaalta voi johtua siitä että mies puhuu tytöstä ja olen ehkä sen takia itsekkin alkanut sisäistämään että tyttö olisi tulossa. Nimi ollaan tytölle valittu jo aikapäiviä sitten, pojan etunimi on valittu mutta toinen nimi vielä uupuu.

Ihania masuja!

olki mä ymmärrän hyvin että sulla on pelkoja koska sulla on niin paljon menetettävää, itse kahden vuoden lapsettomuushoitojen ja kahden keskenmenon jälkeen olen myös tosi pelokas. Välillä on päiviä että tuntuu etten kestä tätä raskautta koska olen niin järjettömän ahdistunut. En vaan enää kestäisi tämän menettämistä. surua ja pettymykskiä on ollut niin paljon. Toivon todella että sinä jos kuka saat huhtikuussa oman pienen nyytin:heart:
Sain tänään ekaa kertaa pienen sydänäänet kuuluviin dopplerilla! Se oli ihanaa koska nyt mieli on taas hieman rauhallisempi 178 pieni sydän löi ja tälle viikolle ilmeisesti juuri sopivia lukemia.

Viikonloppuna oltiin rapujuhlissa. ja kun lähdettiin kotiin tuli perästä viesti että olivat kaikki arvanneet että vauva on tulossa. Se siitä salailusta sitten.. Ens viikonloppuna olis kans juhlat ja eiköhän ne loputkin sillon sitten arvaa.. Töissä on uteliasta sakkia ja olen yrittänyt siellä olla mahdollisimman hiljaa asiasta. No nyt on jo pari tullut suoraa kysymään että odotanko. Kyselin että mistä tiesivät niin kertoivat että huhuja liikkuu.. muutama on vissiin pukukopilla nähnyt mun turvonneen vatsan.

anazu+Dapsu 9+2
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut niille joilla on vuotoa....:( Itselläkin vielä pelottaa,viimeksi meni kesken rv6+5. Perjantaina ultra niin pääsee kurkkimaan massuun viimeinkin!

Tuosta kertomisesta...Mullakin niin ärsyttää kun töissä juorutaan ja kysellään,kaikilta paitsi minulta itseltäni suoraan. Mitä se muille kuuluu olenko raskaana vai en,eiköhän se sitten myöhemmin paljastu pakostakin! Raivostuttaa!!:mad: Ei edes eka ultra ole käyty,niin en tiedä tilannetta yhtään. Muutenkin ku maha niin julmetun iso viikkoihin nähden niin hankala sitä on peitellä...ja kun joutuu vaihtamaan vaatteet kaikkien nähden pukuhuoneessa. Mun masun koko vähintään samaa luokkaa kun Cealilla jos ei isompikin. Ja viikkoja vasta 7+2. Mulla on vatsassa nestettä tai ainakin luulen niin. IVF hoidossa kun tehdään tuoresiirto niin näin voi käydä. Kipuja tuosta johtuen jonkin verran,kun mahassa ahtaat oltavat. Neste kuivuu itsekseen joskus rv11-12...sitä odotellessa.

Paha olo on ollut melko kovaa,ei onneksi vieläkään oksentelua. Mutta eilen oli lähellä. 2h välein pitää syödä. Ei se auta ku lähteä illaksi töihin...

Mukavaa syyspäivää kaikille!!:wave:

Bluebaby ja vauveli 7+2


Chamon :'( :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Heippati hei...

Chamon: :hug:
Ja kaikki muutkin, ketkä on kohdannu surua

Tuntuu niin epäoikeudenmukaiselta, että ne ketkä tosissaan toivoo oikein paljon vauvaa ni niille se tulee niin monen mutkan kautta, mutta sitten taas minä oon tämmönen kelle raskaus tuli vähänku yllätyksenä ja kun lukee että toisilla on surua, ni haluis vaa luovuttaa oman tilan niille.. :hug:

Eli oon ite ihan kyllästyny näihin raskauden ajan vaivoihin :( En haluais ku ennemmin haluisin olla kiitollinen että on mahdollisuus kokea kaikki tämä.. Mutta siis tällä hetkellä päällä oleva flunssa verottaa voimia ja tulee kaikki mahdollinen tunnemyrsky päälle ni ei ihme, että joskus tulee mieleen, että ei enää ikinä haluu lasta..

Ja sit että mies ei huomioi mitenkään.. Ehkä se käyttäytyy ihan normaalisti niinku ennen raskauttaki, mutta nyt ottan kaiken niin herkästi :( Tuntuu että se ei enää ees haluu lasta ku musta on tullu tämmönen voimaton lyllertäjä.. Mutta silti tiiän että ku kaikkien näitten yli päästään ja nyytti on lopulta kainalossa ni me ollaan ikionnellisia. :heart: Mutta siis toivoisin näitten myllerrysten keskellä jotain tukea.. Että se ees joskus silittäis tai pitäis kädestä (eilen ku näin tapahtu ni tulin äkäseks -> eli ei ihme että ei tee sitä usein). Siis kaikki johtuu musta :(

Sit hiipiiki mielee että jos oon jo nyt tämmönen voimaton "huono elämässä", ni miten voin jaksaa kasvattaa lapsen ja kestää synnytyksen. (Näitä pelkoja ei siis ollut mitään silloin kun onnellisena toivottiin perheenlisäystä)

Olipas vuodatus.. Nyt on helpompi olla kun on purkanu vähän.. Kiitos ketkä jaksoi lukea :)

Tänään poksuu 8+0 :heart:
perässä tullaan siis...
 
Chamon voi ei! Onneksi saat asiaan kohta selvyyden :hug:

(.) Nt ultra takana :) Oli kyllä hieno ultra! Se oli se 3 vai 4d ultra ja meina sitku tulla kun näki vauvan kaikki piirteet värillisenä! Terve vauva siellä sii köllötteli ja kaikki hyvin. Nt 0,55mm joten sekin oli hyvä, mähän en mee siihen veriseulaan joten toi lukema riittää mulle. Viikot oli ulran mukaan nyt 11+3 ja tänään on siis 11+0 joten ei muuteta niitä. Sydämen syke oli 152 ja istukka kaartuu etuseinämän puolelle. Nyt starttas vielä 12 raskausviikko joten eiköhän me tästä nyt sit oikeasti se perheen jäsen saada :) :heart:

Champion ja Martta 11+0 (pitäs olla kyl Martti kun on poika olo..)
 
Chamon, osanotto suruusi. Tuulimunan ja 2 keskenmenoa kokeneena voin sanoa, että mulla tuulimunan sureminen oli helpompaa jos niin voi sanoa. Kun tiesi, että mitään vauvaa ei ollutkaan ei ainakaan itseään mistään syyttänyt tai miettinyt, mikä ihme ihmisenalun elämän lopetti. Itkenyt olen pelkkää tuulimunaakin ämpäritolkulla, kyllä se vauvahaaveiden murskaantuminen sattuu aina.

Täydet sympatiat kaikille vuotojen ja kipujen kanssa kärvisteleville, tiedän niin tasan tarkkaan mille se tuntuu.

Ultra: käyty on ja viikkoja vastaava 2,5 cm pitkä eliö löytyi :) Kovasti oli liikettä ja potkintaa, ihan hämmentämään alkoi....on niin tottunut siihen, että ultrassa jotain häikkää ja seuraavana kädessä lappu äitipolille tyhjennykseen tms. Nyt näytti normaalille, mut korkeimman kädessä lie kaikki.

Syömiset: söisin vaan, koko ajan ja suolaista. Entisenä karkkihirmuna makea ei maistu ollenkaan, ihan normi kotiruoka on juhlaa! Senkun joku vaan kokkaisi, kun itse on voimat loppu. Elämä kulkee tahtia sänky-töihin-sohvalle-sänkyyn ja välissä muutama kymmenen kertaa jääkaapille. Tylsäks menee.

En vaan voi uskoa vieläkään, että odotus jatkuu ilman vuotoja ja ehkä onnistuu. Tosin viimeisin km alkoi supistuksen tuntemuksilla ilman mitään vuotoja vkolla 10+2 et selvillä vesillä ei vielä olla. Tuolloin kuitenkin alkio oli menehtynyt jo pari viikkoa aiemmin, ultrassa oli vkolla 7 kyllä syke jo todettu.

Sandemar 9+4
 
Chamonille heti ensimmäiseksi isot osanotot ja voimia! Kuten myös kaikille muille menetyksen kohdanneille ja vuotojen kanssa kamppaileville.

Itsellä tänään ensimmäinen ultra takana ja kaikki oli niin kuin pitääkin! 8.viikko menossa, mutta vaaveli vastasi jo 9. viikkoista kooltaan (1,8 cm). Lääkäri totesi, että on vauva saanut ainakin hyvän alkuspurtin, kun on jo tuon kokoinen :D 8. viikolla tässä kuitenkin vielä oikeasti mennään, sillä ei ole mitenkään mahdollista, että olisin viikko kuukautisten jälkeen jo ovuloinut. Mutta mukava oli kuulla lääkärin sanat, että tähän asti kun on päästy ja sydän lyö niin kuin pitääkin, niin 90 % todennäköisyydellä ei mene enää kesken, vaikka ns. kriittisiä viikkoja vielä jäljellä.

Ultran jälkeen marssittiin miehen kanssa saman tien lounaalle juhlistamaan uutisia. Eli juu ulkona syödään ja aion syödä jatkossakin aina kun on mahdollisuus :) Tietyt asiat olen jättänyt toki ruokavaliosta pois (raaka kala, sisäelimet, pastoröimattomat tuotteet), mutta muutoin aika maalaisjärjellä suhtaudun noihin rajoituksiin. Muutoinkin tuntuu, että tämä toinen raskaus tulee otettua paljon vähemmällä panikoimisella kuin ensimmäinen :)

Mutta voi puuh, näiden oireiden kanssa. Oksentamaan asti ei onneksi vielä ole tarvinnut mennä, mutta jatkuva kuvotus vaivaa, etenkin iltaisin. Ja iltaisin vaivaa myös tolkuton väsymys. Ihan koomassa saa olohuoneen sohvalla iltaa viettää. Tytär on ainakin tyytyväinen, kun äiti jaksaa kerrankin katsella rauhassa lastenelokuvia ja leikkiä, eikä huseeraa ympäri asuntoa :D No, mutta kyllä tämä vointi tästä taas joku päivä kohenee. Tyttären kohdalla tosin vasta vkolla 14 loppui pahoinvointi. Että sitä odotellessa…

Täällä ei ole vielä minkäänlaista tunnetta siitä kumpi olisi tulossa :) No kunhan jompikumpi tulee, niin hyvä on… Sukupuolen ajattelimme kyllä selvittää sitten, kun se on mahdollista.

Komeita mahoja teillä :D Täällä on varsinkin iltaisin sellaista pömpötystä, että housut pois! Ihan kuin olisi jo 6. kuulla raskaana. Töissäkin pitää välillä yrittää vetää vatsaa sisäänpäin, jottei ihan vielä niin selkeästi näkyisi. Turvotusta tuo tosin on vielä kaikki, mutta kyllä tuolla alavatsalla jo tuntee, että siellä jotain ”täytettä” on :) Parin viikon sisällä täytyy kyllä lähteä mammapöksyostoksille.

Mutta tässä pikaiset kuulumiset ja nyt takaisin hommiin…

Ruohotar 8 + jotain
 
Sairaalassa käyty. Todennäköisesti tyhjenee kohtu itsestään...verta tulee kuin härän kurkusta ja kivut on sen mukaiset. Sairaalassa ultrattiin vielä ja tultiin samaan tulokseen kuin Mehiläisessäkin, eli tuulimuna. Ja kyllä Sandemar olet oikeassa siinä, että tämä on jollain lailla suruna helpompi kohdata, kun sikiötä ei ole ollenkaan. Tai että olisin nähnyt ultrassa kuolleen sikiön. Jollain tavalla helpompaa oli nähdä vain musta aukko. Mutta kovin surullista tämä on ja todellakin ihan rikki olen. Mulla oli viime kuussa joko kemiallinen raskaus tai varhainen keskenmeno ja nyt sitten tämä tuulimuna. Olen niin tavattoman kiitollinen tuosta vuoden ikäisestä rakkaasta tyttärestäni, jota ilman tämä kaikki olisi vieläkin vaikeampaa. Ehkä joskus vielä on pikkusisaren vuoro! Nyt kuitenkin odotellaan ainakin yhden kuukautiset ja surraan. Kyllä sitä täältä vielä noustaan.

Oikein paljon voimia teille kaikille muille epävarmuuden keskelle ja tarrasukkia.
Ihanaa, että moni täällä on saanut niin paljon hyviäkin uutisia!!! Ja oikein hyvää odotusta teille kaikille! Koittakaa nauttia sen ainutlaatuisuudesta! Toivottavasti tämä minun kohtalo oli viimeinen huono uutinen tähän pinoon!

Chamon
 
Helou!

Chamonille suuret surunvalittelut! :'(

samirja, Mä käytin koko esikoisen odotuksen ajan kans kumpparia/hiuslenkkiä housuissa niin pystyin käyttämään omia housujani :D. Kyllähän ihmisiä huvitti, mutta se teki housuista tosi mukavat kun ei kiristäny vatsaa. Ostin myös sellasen ihan "virallisen" jatkopalankin, mutta mulla ei oikeen missään vaiheessa ollu sit kai sellanen vatsa (tai sellasia housuja) että se ois toiminu.

Vatsakivut, Niitä on kyllä ollu. Varsinkin nyt kun oon ollu väsynyt ja kireenä niin melkeen koko ajan nippailee ja on kiree olo vatsassa. Pitäis ottaa rennommin ja nukkua enemmän :).

inger, Meillä tulee esikoille ja kakkoselle ikäeroa vuosi ja kuukausi melko tarkalleen jos tämä syntyy ajallaan. Esikoinen täytti perjantaina puoli vuotta. Kyllähän se vähän hirvittää, mutta muutaman vuoden päästä niistä on toisilleen tosi paljon seuraa.

Naama kukkii täälläkin edelleen, jos ei päivittäin pese. Mulla autto edellisellä kerralla ja nytkin sellanen Herbinan kasvojenpesugeeli joka sisältää ksylitolia (joo, kuulostaa hupaisalta :>). Se oli ihan liian äksyä ainetta mun iholle tässä raskauksien välissä, mut nyt se on ainut mikä auttaa ettei naama oo ihan rempallaan. Huomaa kyllä heti jos jättää yhdenkin pesun välistä.

Enneunia näin esikoisesta, mutta niissä oli aina tyttö vaikka mulla oli tosi vahva tunne pojasta. Ja poikahan se oli. Nyt on vaan jotenkin vahvasti tyttöolo ja oireetkin on ihan erilaiset. Unia en oo vielä tästä vauvasta nähnyt, mutta yksi kaveri joka ei tiennyt että odotetaan taas oli nähnyt unen jossa saatiin tyttövauva :).

(.) Hirvee väsymysuupumus edelleen. Tarttisin omaa aikaa, että sais rentouduttua. Mietin, että josko tilais itelle ajan kasvohoitoon ^____^.

Adalmis ja kerttu 10+6
 

Yhteistyössä