~~ HUHTIKUUN HELMET 2012 *syyskuussa* ~~

Suuren suuret pahoittelut niille joiden odotus keskytyi! :'( tsemppiä uuteen yitykseen kun sen aika koittaa.. :)

Oloista: ei mitään tunnetta. Kovasti toivon tyttöä kun nimi on ollut valmiina jo tovin, toki poikaa ei palauteta ;) miehelle olen sanonut että tehään niin monta lasta kunnes se tyttö tulee :D siis jos siunaantuu enempää..

Naama kukkii myös täällä, hieman vähemmän kuin ihan alussa, mutta normaalia enemmän eikämikään tunnu auttavan..

Ulkona syön, toki katon mitä tilaan, muuten jaksa stressiä repiä..
Hiukset kärsi mun sairastumisesta joten en uskalla niitä värjätä kun tippuvat vielä päästä, eli siitä ei tarvi raskausaikana huolehtia ;) meikkaan kyllä kuten ennenkin tosin nyt vähemmissä määrin kun en halua tukkia valmiiksi kukkivaa naamaani.. :(

Täällä on väsymys hieman helpottanu, vuotoja ei ole onneks ollu sen yhden niukan jälkeen, eikä tuhruja! Huokaisen vasta kun joko kuulen sydänäänet tai näen ultrassa kaiken olevan ok..

Onnittelut vielä kaikille jotka saaneet hyviä uutisia! <3

L &P 9+?

Ps. Jos on kirjotusvirheitä niin pahoittelen, kirjotan puhelimella.. :)
 
NP-ultra kuulumisia kättäriltä Kaikki sormet ja varpaat näkyi ja liiallista niskaturvotusta ei havaittu. Kaikki kunnossa:heart: L.A pysyi samana eli 27.3.2012. Mä en ymmärrä miten se on mahdollista koska hedelmöityksen ajankohtana käytettiin kondomia, joka ilmeisesti on pettänyt-tai onkin:D Olen siis pidemmällä kuin luulin, mutta sama se, pääasia on lopputulos! Saanko kuitenkin pysyä täällä huhtikuisissa koska tiedän että yli menee taas huhtikuun puolelle ennen kuin syntyy Olihan se hurjaa nähdä vauveli siellä monitorissa monen viikon odottelun jälkeen. Synnytyksen lisäksi nämä ultrat ovat kyllä ihanimpia kokemuksia raskaana ollessa.
Itsellä oksennus ei lennä ihan jo0ka päivä ja mieliala alkaa kohentua; meillä siis on entuudestaan 2 lasta ja luulin että lapsilukumme oli täynnä kunnes tämä ylläri tapahtui :) Asiassa oli paljon sulattelemista mutta nyt on jo paljon parempi fiilis ja viimeistään tämän päivän ultra vahvisti tunteet.

Jouskari & ultrassa kauniisti poseerannut toukka 12+1 tänään
 
Voi Chamon :hug: Olen todella pahoillani puolestasi. Toivottavasti uusi raskaus alkaisi pian!

Ihania masukuvia täällä. Mulla ei vielä näy, mutta tunnen kyllä.

Ja KÄÄÄÄK! Olin aiemmin laskenu viikot väärin ja varannu ultran ens to jolloin on viikkoja 12+4. Tänään sit soitin sinne et josko ois aiemmin vapaata aikaa ja sanoi et ultra tarttis jo tehdäkin ku viikkoja näin paljon. Sain ajan HUOMISEKS!!! Ihanaa nähdä pikkuinen huomenna, toivottavasti kaikki olis hyvin :heart:

~Linna ja Salamatkustaja 11+3~
 
Voi ei Chamon:'( Paljon voimia surun keskelle. Niin epäreilua, kun ihanasti alkanut onni päättyikin yhtäkkiä.


Tuntuu niin ristiriitaiselta sit alkaa vaan samassa viestissä höpöttämään vauvajuttuja ja hehkuttamaan omaa onnea :ashamed:. Mut tätä kai tää elämä sit on. Onnea siis ihanista ultrauutisista niitä saaneille!
Ja tsemppiä Linn huomiseen ultraan!!

Mulla oli aluksi poikaolo, mut sit sen yhden tytön synnytysunen jälkeen ja miehen ihan varmojen tyttöfiilisten jälkeen olo on alkanut vaihtumaan tyttöoloksi. Mut ei vielä kannata laittaa oloa etusivulle, kun olo voi vaihtua vielä ennen rakenneultran varmistusta (toivottavasti silloin varmistuu) moneen kertaan :whistle:

Oireista: Mulla edelleen etoo ja oksettaa ja joudun syömään vieläkin 1-2h välein. Ja usein kaipaan jotain tuhdimpaa kuin esim. jogurtti/hedelmän eli huono-olo lähtee parhaiten oikeen kunnon hiilaripommilla.
Vessassakin joudun edelleen juoksemaan ja joka ikinen yö herään VÄHINTÄÄN yhden kerran vessaan. Su-ma yönä jouduin käymään yhteensä 5krtaa, kun en heti saanut edes unta... Samoin vatsa toimii tosi vilkkaasti.
Tissit edelleen kasvaa ja on arat + turvonneet. Eilen olin töissä ihan tajuttoman väsynyt ja mua ihan hävetti, kuinka väsynyt olinkaan. Piti oikein tsempata, että antaisin ihan pätevän kuvan itsestäni hoidokkejen vanhemmille. Eli siis väsymystä riittää ja se on tosi aaltoilevaa. Myös erilaisia mahakiputuntemuksia on - ilmeisesti ne jotkin on jotain kohdunkasvukipuja? Maha turpoaa iltaisin etenkin, mut en mää vielä mitään massukuvia viitsi tänne laittaa, kun ei tästä erota raskautta, jos ei tiedä, millainen oon normaalisti;)
Ja oon muuten myös toosi itkuherkkä. Aloin hysteerisesti itkemään kun kuulin, että Raumalla joku koululaistyttö oli kuollut todella kamalalla tavalla liikuntatunnilla luistellessa(toisen tytön luistin oli heidän kaatuessaan viiltänyt kaulansuonet auki) :'( Tollainen kamala tapahtuma kyllä itkettäis mua normaalistikin. Ihan hirvee juttu!
Mut aloin mää myös itkemään, kun luin Olki sun kirjoituksen pelosta ja lapsettomuudesta. Niin toivon, että te saisitte tän pienen syliin asti. Mulla jotenkin on huono omatunto siitä, että me sit lopulta päästiin niin helpolla, eikä tarvinnut mennä edes raskaimpiin hoitoihin saakka (clomit ja femar kokeiltiin ja oli tarkoitus mennä inssijonoihin seuraavaksi). Jotenkin hirmuisen ristiriitaista tää. Lähemmäs kaksi vuotta toivoin raskautta ja ehdin jo katkeroitua helposti tärppääville jne. Ja sit kun lopulta tärppi itselle tulikin ilman kauhulla odottamiani inssejä tai vielä enempi kauhulla odottamia ivf:a, niin nyt sitten tunnen kaiken onnen lisäksi myös syyllisyyttä. Etenkin kun mulla yksi läheinen työkaveri on joutunut luopumaan jo hoidoista monien koeputkihedelmöitysten jälkeen :ashamed:. On tää elämä niin hassua.

Mut tällaista tänne tällä kertaa. Hyvää vointia teille kaikille! =)

Tiijona & nuppu 11+3
 
Huomenna olis niskaturvotus-ultra, ja veristä vuotoakaan ei ole enää ollut, kun noudatin lääkärin ohjeita.

Ja paljon voimia kaikille, joille ei tulekkaan huhti-vauvaa :hug: toivottavasti teillä tärppää pian uudestaan!
 
Tiinaww: :( :hug:

Nimistä: meillä pojalle on aika varma nimi, voihan se muuttua vielä, mut tämä mitä on mietitty tuntuu hyvältä :) Ja molempia miellyttää :) Tytöle pari vaihtoehtoa, toinen niistä vahva ykkönen..

Linn ja jassåå: Tsemppiä ultraan :)

Mulla tuo ultra on menkoista lasketun viikkojen mukaan vasta rv 13+1, mut maanantaina lääkäri ultrasi vauvan 5 päivää pienemmäksi (kuten oli jo alkuraskausultrassa) eli sen mukaan sitten neuvola varasi tuon np- ultran joka on niillä viikoilla rv 12+3. Mulla siis todennäköisesti laskettuaika muuttuu 5 päivää myöhemmäksi, mutta se virallinen tieto tulee sit np- ultrasta eli siihen asti mennään näillä.. Mut siis mietin vaan kun Linnillä oli alunperin aika rv 12+4 ja muutettiin siks aikaisemmaksi.. Mulla siis neuvolassa täällä sanottiin että 12+ viikoilla on täällä tapana mennä sinne.. Mut onko se virallinen sit rv 11-13?? Esikoisesta muistelen, että olis ollut just jotain 13+1 se aika.. Nämäkin on niin neuvolakohtaisia, jännä että toisten mielestä toinen viikko tarkempi kuin toisen..

rv 10+4
 
Viimeksi muokattu:
Chamon ja Tiinaww :hug: :'(

Adalmis Miellä olisi tulossa vauvelit samalla ikäerolla :) Oon ajatellut, että näin tämä homma meni meillä, perheenlisäys olisi ollut kuitenkin toiveissa ennemmin tai myöhemmin, nyt meille onni tuli ennemmin :) Saa nähdä miten lähipiiri suhtautuu, oon varma et leuka on lattialla kun tämän uutisen kerromme :whistle:

Etova olo alkaa onneksi jo suurimmaksi osaksi helpottaa, hajut tekee edelleen pahaa :x

Ihania vatsakuvia jo monella! Omasta ei voi vielä mitään erottaa, vielä ei raskaus tuolta makkaroiden alta näy :D
 
Tsemppejä ultraan menijöille. Tulkaahan sitten kertomaan kuulumiset! :heart:

Pahoittelut surun kohdanneille. :hug:

Josefia Medisonar suosittaa np-ultran rv 11-13. Ja jos haluaa sen veriseulan niin se pitää ottaa rv 9-11. Medisonar siis ottaa sen veriseulan samalla. Sen takia ehkä useammilla paikkakunnilla mennää np-ultraan tuolloin rv 11. Itselläni se on 11+4. Olisin saanut sen kaksi päivää aikaisemmaksi muttei ollut ilta-aikoja. Kesken työpäivän kun en voi mennä.

Heräsin viime yönä kaksi kertaa siis kuin mahaa olisi pistetty tikarilla. En saanut sen jälkeen enää unta kun piti yrittää koko ajan löytää hyvä asento... Toivottavasti nuo olivat vain harmittomia kohdun kasvukipuja...

Paha olo on pysynyt eilen ja tänään loitolla kun olen syönyt vähän väliä jotain. Juon myös paljon kuumaa mehua kun olen vielä flunssainen.

M1n1 ja Toivo 9+4
 
Mulla on np-ultra rv 11+6. Ja meen kaikkiin seuloihin jota tarjotaan...

Kättärin lapussa ainakin oli, että toi np on viikoilla 10+0-12+6, eli eiköhän ne ole laittanut sulle Josefia sen ihan oikeeseen aikaan, odottaminen toki on piinallista :)

Nimet: Meillä on tytölle nimi valmiina, mutta pojalle ei. Pojalle on jotain vaihtoehtoja, muttei niin selkeetä kuin tytölle. Marraskuussa rakenneultran jälkeen alkaa sit kova pohtiminen, jos pojaksi paljastuu :)

Ceali 11+2
 
Joo no täällä käydäänkin siinä veriseulassa erikseen just rv 9+0 - 11+6 ja minä kävin jo nyt tiistaina kun ne pakastaa sen sitten odottamaan.. Joo ja sikshän se np- ultra varmaan on sit monella rv 11+ niin saa sit samalla sen verikokeen siinä..
 
Oonkohan mää ainut joka ei osallistu noihin veritestiin ja niskapoimun mittaamisiin.
Meiltä ei oo keneltäkään saanut sitä mitata ja tässä raskaudessa olis ollut ekaa kertaa mahdollista tuo veriseulakin, mut kohteliaasti kieltäydyin niistä.
Viikon päästä kuitenkin äitipolilla käyn ultrassa vaikka sitä ei poimua ei mitata.
Tytti-lääkäri ymmärsi asian ja sanoi sillon viikolla 8 että tuuppa sit mun luokse ultraan sillon niin katotaan että muuten on kaikki kunnossa.
Mää juoksen äitipolilla nyt alkuun 4 vkon välein. Neuvolassa ei tartte käydä kun seuraavan kerran kun kelan paperit saa hakkee.

Vuotoa ei ole ollut kun silloin yhtenä päivänä ja oireetkin on pysyneet kurissa. Rinnat on hitusen arat ja maha turvoksissa sekä väsymystä jonkin verran.
Kävin just luovuttamassa 9 putkee verta reumapolia varten ja spr veret samalla.

Kette ja TT 10+3
 
Mun eka np-ultra oli Kättärillä 10+1 päivänä eikä sitä poimua silloin ees yritetty mitata vaan annettiin vaan se uus aika 11+5. Et vaik Kättärin lapussa lukee 10+0 --- niin ei se silti kelvannu. :) Ota noista nyt sitten selvää, mut Josefia se on varmaan ihan oikeaan aikaan se sun np.

Minusta edelleen on TODELLA outoa tämä Helsingin meininki, että neuvolassa käydään joskus viikoilla 7-8 ja sitten ei ole mitään niinku kahteen kuukauteen. Np-ultran tekee kätilö eikä hänen kanssa ole mitään aikaa tai mahdollisuutta kai juurikaan jutella mieltä askarruttavista asioista. EIkä se kätilö tee mitään sisätutkimusta, ultraa vaan sen sikiön.

Että aika yksinäiseltä tuntuu tämä alkuraskaus. Nythän kai sitä tukea tarttis eniten, kun kaikki asiat on uusia ja outoja ja mielessä pyörii sata kysymystä. Olin neuvolassa elokuun alussa ja seuraava kerta on joskus lokakuun lopussa. Lääkärin tapaan ekan kerran joskus marraskuun lopulla... puolessa välissä raskautta!

Samirja 11+1 (viimeistä viedään!)
 
Moikka kaikille! Ja :hug: kaikille, etenkin surun kohdanneille, kuin myös hyviä uutisia saanneille!
Mulla se yks päivä tullut vuoto jäi onneks siihen pieneen vuotoon ja muutamiin tippoihin siteessä, joten elättelen toivoa että kaikki on hyvin. :heart:
Oireista sen verran että eilen tuli ekan kerran oikeesti tosi huono olo, samalla kun söin kotona ruokaa, mutta en sitten tiedä johtuiko raskaudesta vai oliko ruuassa oikeesti jotain vikaa tms...
Satunnaisesti paleltaa aikalailla ja aina sillointällöin on rinnat arat. Mutta tää tukka! Hitto että se rasvottuu nopeesti, jostain foorumilta luin että sekin lienee ainakin joillekkin merkki raskaudesta. Ja kasvot on myös täynnä näppylöitä.

Huomenna on eka neuvola! =) Sitä on kyllä jo ootettukkin! Onneksi isäntä pääsee myös mukaan, niin jospa tää raskaus alkais pikkuhiljaa tuntuu entistä todellisemmalta myös hänelle.

:heart:8+5:heart:
 
Ja noihin neuvola käynteihin tässä taulukko miten täällä meillä käydään...

Käynti Raskausviikot
1. TH E, U 8-10
2. L E, U 10-12
3. TH E, U 17-20
4. TH E, U 24-26
5. L E, U 26-30
6. TH E, U 32
7. TH E 34 KOTIKÄYNTI
8. TH, L E, U 36-38
9. TH E 37-38
10. TH E, U 39
11. TH E 40
12. TH E, U 41, U; puhelinkontakti
13. TH E, U HETI PP
KOTIKÄYNTI
14. TH E, U 5 - 12 PP JÄLKITARKASTUSNÄYTTEET
15. L E, U 5 - 12 PP JÄLKITARKASTUS
LYHENTEET
TH = terveydenhoitaja, L = lääkäri, E = ensisynnyttäjä, U = uudelleen synnyttäjä, PP = synnytyksen jälkeen (post patrum)

Neuvolakäyntien vähimmäismääräksi suositellaan ensisynnyttäjillä 13 - 17 käyntiä ja uudelleen synnyttäjillä 9 - 13 käyntiä.

Äiti on äitiysneuvolan asiakas raskauden alusta aina synnytyksen jälkeiseen jälkitarkastukseen asti. Lapsi siirtyy lastenneuvolan asiakkaaksi noin kahden viikon iässä.
 
  • Tykkää
Reactions: felina
Chamon ja Tiinaww :'( :hug:

Nimet: meillä ei ole nimiä valmiina, ehkä jonkinsuuntaisia ajatuksia on, mutta ei mitään olla päätetty.

Seulat: otetaan ne mitä tarjotaan.

Ultrakuulumisia:
masussa oli kaikki oikein hyvin, vilkas pikkuinen siellä :heart: Laskettu aika siirtyikin aikaisemmaksi eli la nyt 1.4.2012 =)
 
  • Tykkää
Reactions: vauvahaaveita
Minäkin muistelin että taitaa olla siitäkin kiinni onko ensi synnyttäjä vai onko lapsia ennestään.. Mullakin on seuraava neuvola vasta Lokakuun loppupuolella eli reilu 6 viikkoa tässä tulee väliä eka neuvolan kanssa, tosin läkärikäyntejä oli jo se yks, se oli 3 päivää ekan neuvolan jälkeen ja sit on se np- ultra tässä välissä ennen seuraavaa neuvolaa. Sit on kuulema 1kk välein ne neuvolat ja jossain viheessa 2vkon välein ja sit 1 vkn välein...

Nyt siis:
eka neuvola 9+
lääkäri 10+
np 12+
sit seuraava neuvola mulla 16+..

Esikosen aikaan todellakin oli tiuhempaan tämä alkukin, meni näin: (lunttaan vanhasta neuvolakortista :) )
eka neuvola 10+
np-ultra 13+ (kuten muistelinkin aiemmin)
toinen neuvola 13+
kolmas neuvola 17+
rakenne uä 20+

Eli neuvoloita enemmän, mut asuttiin silloin eri paikkakunnalla niin silloin ei kuulunut tuota lääkärineuvolaa ja siellä kuitenkin ultrataan..

Innostuin niin laitan vielä miten kuopuksen aikaan sitten, silloin taas eri paikkakunta kuin nämä 2 muuta :)

Eka neuvola 9+
lääkäri 12+ ( ei ultrattu)
toka neuvola 15+
toka lääkäri 18+ (ei ultrattu)
rakenne uä: 18+
klmas neuvola 21+
Eli neuvoloita ollut alkuun vain 6 viikon välein, mutta lääkärikäynnit siinä välissä. Ja tässä raskaudessa Oulussa ei siis silloin vuonna 2007 kuulut np- ultraa ollenkaan vaan ottivat pelkästään sen veriseula.

Huomaa ettei oo tekemistä.. Kuopus kattoo Viliapinaa, just tultiin kaupasta ja kohta ekaluokkalaiset tulee koulusta niin alkaa olla tekemistä kun päästään läksyjen pariin ja välien selvittelyyn :)
 
Viimeksi muokattu:
Kette mä en menny veriseulaan mut kun ultraaja kysyi et saako kattoo niskaturvotuksen niin sanoin et siitä vaan, mut kyl mä tiesin ettei sitä ole, mut vaikka olis ollut niin sillä ei olis ollu mulle merkitystä.

Nimet pojalle olis nimi mut tytölle ei. Mut eiköhän sekin löydy sit kun vauva syntyy, näkee sit miltä vauva näyttää. Meillä on ollut nimet valmiina aiemmillekin lapsille mut sit ne ei ole näyttäneet niiltä joten nimet menneet uusiks sit kuiteskin syntymän jälkeen.

(.) sain läjän äitiysvaatteita :) Tai siis ostin kalliilla, uusia :whistle: Ostin parit farkut ja trenssitakin odotusajalle. Varmaan tonni mennyt nyt rahaa, mut haluan nauttia nyt ja pukeutua kauniisti kun tämä on vika odotukseni :) En ole käytetyn vaatteen ostaja ollut koskaan mut saan varmaan kyl sit aikanaan myytä noi varmasti. En tykkää henkkamaukan vaatteista joten olen netistä ostellut ja tämä mamma ei näytä kotiäidiltä vaan tyylikkäältä odottajalta ja oi ihanaa kun nää vaatteet on niin autuaan ihanat päällä =)

Champion ja Martta 11+1
 
  • Tykkää
Reactions: felina

Yhteistyössä