¤¤¤ Huhtikuun Helmet 2012 * TAMMIKUUSSA* ¤¤¤

Linn Ite ostin joskus imetysliivejä Lindexistä. Henkka maukan hirvitykset mulle ei käy. Prismastakin oon aikoinani jotkut hyvät löytänyt.

Anoppi kehui viime viikolla ostaneensa hyvät liivit, ihan ihmeen hyvät, kunnes huomas niiden olevan imetysliivit. ;) Harmi etten muistanut kysyä mistä ne osti. ;)

Minulla on ollut useiden viikkojen ajan jo päänsärkyä ja paineet heitellyt hieman. Viikonlopun aikana alapaine on meinannut olla koholla.
Neidin meno kohdussa on rauhoittunut huimasti.

Hemppari on ollut tuplatusta rautalääkkeestä huolimatta alhainen 111.

Meillä on ollut hoitopöydän laatikossa 44-62senttiset pestyinä jo pari viikkoa.

Kohtalaisia hinta eroja kaukaloissa + jalustoissa kun vertaa vaikka tori.fi:ssä pohjois-savon ja uusimaan tarjontaa. :O

-Heidi & 23+5-
 
tuleeko TAYS:ssa nimi sänkyyn? :eek: kai siitä voi ainakin sopia. meillä kun olis tarkoitus pitää nimi ihan omana tietona sinne ristiäisiin saakka...

niin, eli TAYS:ssa olis tarkotus synnyttää ja ikä on 27, enhän semmosia hoksannu ilmoitella ekassa kirjotuksessani :ashamed:

maitoa ei tule vielä...

nukkuminen on pätkittäistä... on tasan kaksi asentoa missä voin nukkua; kyljellä tai kyljellä... ja sama kummalla kyljellä niin tuntuu lonkan kohdalla nopeasti siltä kuin makuuhaavat syöpyisi ja syvälle, ja sit pitääki vaihtaa kylkee, joka ei oo kauheen helppoa koska alaselkä on aika kipeä, ollut alusta asti... sen lisäksi tarvitsen tietenkin oikeaakin kättä että saan tukeutua siihen kun käännyn masuni kans, mutta koska oikea ranteeni on kärsinyt viime kesänä pahasta rasitusvammasta, niin luulen että tämä nivelten löystyminen on huonoksi ranteelle, ainakin kivusta päätellen... kun vihdoin saan siedettävän asennon niin tulee tarve käydä vessassa... vessareissuja on 2-4 kertaa yössä, luulisi ainakin tottuvan noihin yöheräämisiin jos jotain positiivista haluaa etsiä. ja silti olen joka aamu tyytyväinen ja ylpeä masustani ja siitä että poika pyörii ja potkii ilmoittelee elämästä erittäin aktiivisesti.

Annapellu huomasin kanssa että kun olin viime viikon lomalla niin elämä masussa oli paljon aktiivisempaa.

tosin, työpaikallani on välillä todella kova meteli, joka on yksi isoja huolenaiheitani ja tärkeimpiä syitä hakeutua sairaslomalle pian... metelin aikana levottomuus kasvaa masussa, poika nukkuu selvästi vähemmän niinä päivinä kun joutuu kärsimään metelistä. onneksi niitä ei ole montaa ollut, heti kun meluhaitan tajusin olen yrittänyt olla poissa metelistä... ei tää oo helppoa ainakaan... oon aina ollu huono olemaan sairaslomalla vaikka mikä olis, ja nyt neuvolastakin sanottiin että olis jo aika jäädä pois ihan vaan työnkin takia... vaatii paljon omalta pääkyltä että voi hakea sairaslomaa vaikka itse kuvittelis että vois olla töissä... mutta olen päättänyt ajatella lasta enkä itseäni... meneekö se sitten oikeen...?
 
Heippa tälle vuodelle!
Kyllä tänä aamuna väsytti kun piti mennä labraan verikokeisiin. Otettiin niitä vasta-aineita koska olen rh- ja sitten myös kilpirauhasarvot sen struuman takia.

Nukkumisesta nyt on ollut pari yötä parempaa, en ole jäänyt pyörimään vessareissun jälkeen. Ihan kuin pelistäkin katsoisi vähän inhimillisempi olento, eikä pörröpää jolla on mustat silmänaluset.

Turvotusta on alkanut kerääntyä, niin oli esikoisestakin. Nilkat on välillä iltaisin kuin pullapitkot. Ostinpa sitten vihreää teetä kokeeksi, kun sen pitäis olla luonnollinen ja turvallinen nesteen poistaja. Ainakin tänä aamuna nilkat oli ok ja sormukset mahtui.

Tällä viikolla pitäis mennä vähän shoppailemaan, jos löytyis alesta esikoiselle jotain ja vauvalle. Ehkä uskallan luottaa ultraan ja ostaa jotain vaaleanpunaista :)
Meillä muuten oli se 4d-ultra, mutta mä en ollut edes tajunnut sitä :) neuvolassa vaan tuli siitä puhetta. Mä vaan kait ajattelin että onpa laitteet kehittynyt esikoisen ajoista :LOL:

Hajamielisyyttä on myös ilmassa, onko kohtalotovereita? Mä meinaan sekoilen leipomisissa ym. porkkanakakusta unohtui porkkana ja piirakkaa tehdessä yhtäkkiä keksin että laitoinkohan mä siihen leivinjauhetta vai soodaa. Jauhojen laskut menee myös kokoajan sekaisin.. onneks kaikki on kuitenkin vielä ollut syötäviä, mutta tää ei ole ollenkaan mun tapaistani.
Esikoisesta en moista muista, mutta se nyt ei varmaan tarkota muuta kuin huonoa muistia =)

Hankinnoista, esikoisen ajoilta on melkein kaikki talella. Vauvaa varten on hommattu Gracon kaukalo ja rattaat käytettyinä ja se hug-a-bub. Kaukalopussi puuttuu vielä, se olis esikoisen aikana pitänyt olla, mutta nyt en tiedä millaisen ostais kun kesä on kuitenkin tulossa. Toisaalta talven tuloa on odoteltu niin pitkään, että huhtikuu voi olla vielä melko kylmääkin.
Haluaisin sellaisen kevyen pussin, missä valjaat jää pussin sisään eikä päälle, mutta sellaisia ei taida olla vielä keksitty, talvisia toppapusseja kyllä löytyy. Ja siis sellainen missä ei ole mitään hihoja joihin pitäis vauvan käsiä pujotella ja että etuosan saisi kunnolla auki jos vauva nukkuu vaikka kauppareissulla kaukalossa.
Täytyy varmaan käydä kangaskaupassa ja yrittää itse ommella.

Töistä itselläni on osa-aikatyö joten työjaksaminen ja motivaatio on vielä ihan hyvä. Kokopäivätyössä en kyllä varmaan enää jaksaisi. Ja kun en ole töissä niin sitten ollaan esikoisen kanssa kotosalla.
 
Viimeksi muokattu:
Heijut: Tässä olis pari kaukalopussi linkkiä tarkoitit jotain tällaista??

T:mi Koskim

T:mi Koskim

Nukkumista kehuin hyväksi eilen, tänä aamunapa heräsin sitten 4.50 kun mies nousi töihin, supisteli jonkin verran kipeästi, pyörin sängyssä 5.30 asti, otin panadolin ja siitä n. ½ tuntia niin nukahdin ja nukuin ysiin.. En tiiä taas mitä ajatella tai miten suhtautua noihin supisteluihin, eilisen päivän oli taas noita :( Ne tuntuu ristiselässä ja mahassa kouristukselta ja kestää ½-1 minuuttia kerrallaan, vähän laittaa puhisemaan, mut ei paljoa, saattaa tunnin verran tulla suht säännöllisesti mut sit loppuu, nytkään ei aamuyön jälkeen ole ollut mitään..

Imetysliivi vinkkejä kaivataa täälläkin :wave:

Hankinnat: Lähes kaikki taitaa vauvalle olla, sitä sterilointilaitetta mietin vielä kun olen lukenut että tämän päivän suositus on että pulloja ei välttis tarvi steriloida kun ehkä sen kerran kun ottaa käyttöön, onko näin?? Kertokaa te viimemmäks synnyttäneet :)

rv 25+2
 
Tänään lääkäri-neuvolaan, toivottavasti lääkäri käyttäis ultraaki nii näkis vaavia :heart:

Täällä kans alkanu tuleen turvotusta, ei voi sormuksia pitää...saattaa toki johtua näistä pyhistäkin, ja vaa'alle meno kyl hirvittää:O

Täällä on alkanu taas väsymys, liekkö vauva kasvaa nyt nii tohinalla, et vetää energiat loppuun.

vauvis rv 26+5
 
Mistä muuten saisi halvimmat aventin tuttipullot? Paljonkohan maksaa Prismassa? netissä halvimmillaan 2 kappaleen pakkauksissa 12,90, kappale hinta 7,90 eli pientä säästööhän tuosta tulis jos ostaa muutaman kappaleen pakkauksissa. Tällaisia mietteitä heräsi kun miein mitä sitä tulisi ostaa vielä :)
 
Neuvola kuulumisia:

paino: +646/vko :O
RR: 111/65
Pissa: puhdas
Hb: 111 (aloitan raudan)
Sf: 22,5cm (just pysy yläkäyrällä) :D
Syke: +140
Liikeet: ++

Eli kaikki ok,ei paasattu edes painosta :) vaikka nyt alan kyllä itse katsomaan melko tarkasti syömisiä kun lähtö bmi oli jo n.27....eilen jo söin kevyemmästi. Sain myös kelan paperit,katsotaan paljonko joudun kysymään täältä neuvoa niiden täytöstä :) Kohta ttl soittaa,saikkua tulee kai lisää...ehkä sinne 23.3 asti. Sitte pitää soittaa pomolle,iik!!:kieh: :/

Lisään vielä kun oli puhetta tuosta maidon/nesteen tulemisesta...Mulla on tullut jo jostain rv18 asti maidon tapaista rinnoista.

Bluebaby ja vauveli 23+1
 
Viimeksi muokattu:
imetysliiveistä ei ole kokemusta paitsi Lindexiltä ostetuista mutta ne olikin niin hyvät ettei tarvinnut etsiä uusia:p
Mahatauti on täällä vaivannut jo perjantaista asti..:( lämmöt on vaihdellu 37-38 ja eilen olo tuntui jo paremmalta kunnes pääsi sänkyyn ja alkoi tuntua oudolta, sumeni silmissä ja kauhee hiki nous pintaan ja oksennus tuli ihan välittömästi:$ Sen jälkeen olo on ollut kyllä parempi ja vauva potkii niin en kovin huolissani osaa olla..Inhottavaa vaan kun pulputtaa mahassa eikä oikein ole nälkä, banaanin sain sentään alas*tuulettaa* mutta eiköhän se tule ylös kun pääsi kehumaan:D
Mukavaa alkanutta vuotta kaikille:)
Avantasia 23+3
 
Täällä nukutaan kuin tukki jahka unen saa, vähintään kerran herään vessaan ja yleensä useemminkin. Miksei selällään sais nukkua? Mä yleensä nukahdan juurikin selälleen ja sit pyörin kyljeltä toiselle... :)

Hankinnat: aika pitkälti on valmista, ainakin suunnitelmapohjalta. Tiedossa mitä tulee mistäkin ja mitä itelle jää hommattavaks. Ainoo etten tiedä koska ne rojut ja vaatteet löytää tiensä meille kun tulevat toisesta päästä suomee.. Pitäs alkaa kyseleen, ettei käy niin että viime hetkillä posti ne tuo ja joko onkin liian vähän mihin ite varautunu tai jotain vastaavaa ja sit paniikis etit puuttuvia juttuja ennen synnytystä... :O


Onko kellään kokemusta rengas kantoliinasta? Sain sellasen tilaajalahjaksi jo tovi sitten ja vasta olen alkanu siihen perehtyä, enkä nyt luota siihen 100% et se vauva sielä pysyy.. Tai ei se vauva varmaan ole itekseen pois tulemassa, mut jos se kantoliina ei pysykään kiinni vaan 'häntä' luiskahtaakin renkaiden välistä pois..???

Meillä on töissä vatsatautia enkä ole nyt riemusta kiljuen sinne menossa.. Ajatuski tän mahan kans oksentamisesta pelottaa ja sattuu.. Eli paranemisia Avantasian perheelle! Ei käy kateeksi.. :hug:

Mutta jos sitä alkais heräileen, veto kyl ihan pois -koko ajan-... Ihan kuin ois palannu alkuraskauteen tän väsymyksen kans..

Maitoa ei ole näkyny eikä kuulunu.. Nännipihat on ku lautaset ja tummuneet mut siinäpä se.. ja on nännitki kasvaneet+tummuneet.

L & Nti Sievänen 25+1

Ps. ei meillekään ole annettu mitään nimilappujs tai muitakaan... Ainoot laput mitä täytetty niin ekalla neukkukerralla alkoholi ym ja sit viimeks sai ohjeet miten kelan paperit täytetään netissä.. :eek:

pps. täällä myös yks rh- ja verikokeet on viikon päästä, samalla ku sokerirasituski..
 
Kävin kelan sivuilla katsomassa onko mitään tietoa minun hakemuksista, tarkoittaako tuolla lapsilisä, äitiysavustus ja vanhempanpäivärahan kohdalla teksti "asiakirja saapunut" että laput on käsittelyssä, muttei päätöstä siis ole vielä tullut? Ja lapsilisää tulee tammikuusta alkaen näistä kolmesta lapsesta huimat 15 euroa enemmän kuin aiemmin :) Korotus se on pienikin korotus :)
 
Mulla on hajamielisyyttä ainakin tänään havaittavissa, johtuu varmaan siitä että mies palasi parin viikon loman jälkeen takas töihin ja arki taas alkoi+ perus maanantai-tahmeus :D

Avent-tuttipulloista en osaa sanoa mistä sais edullisemmin, varmaan jostain netistä? Me ostettiin esikoiselle Stockalta noita Aventeja ja oli niin huonoja pulloja etten kyllä enää toiste osta. Vuosivat koko ajan sieltä välistä ja vaikka vaihdettiinkin ne pariin otteeseen ja laitettiin kierteitä tarkasti paikoilleen ni aina falskasi maitoa :headwall:

Musta parhaat pullot oli ehdottomasti MAM:n AntiColic-pullot. Ei siis tullut meillä mihinkään koliikki tarkoitukseen, mutta suosittelujen perusteella sillon ostin ja tykkäsin! Niitä ostan siis tälläkin kertaa :)

Löllöttelijä: Mä olen kans joskus kuullut tosta ettei selällään saisi nukkua raskaana, saattais äidin verenkiertoa vaikeuttaa-> vähemmän verta vauvalle. Mutta oon myös yhtä paljon kuullut sitä, että äiti itse tunnistaa missä asennoissa itsellä ja vauvalle on hyvä olla, jos verenkierto vaikeutuu niin kyllä itsellekin tulee siinä huono olo. Mä ainakin pyörin unissani niin paljon, etten vois tosiaankaan kontrolloida nukunko selälläni. Luotan että käännyn kyllä automaattisesti unissani jos asento ei ole hyvä :)

(.) Huh kun tekee mieli koko ajan syödä! Siis ihan kunnon ruokaa! Yhden annoksen kun saa syötyä niin alkaa jo miettiä mitä sitä seuraavaksi söis... Painan varmaan tonnin kohta :D

Josefia: Hmm, mulla ei ole omakohtaista kokemusta sterilointi-laitteesta, muistan vain esikoista odottaessa lukeeni monesta listasta että se oli listattu yhdeksi turhimmista hankinnoista. Joten ei tullut sitten ostettua. Keittelin pulloja, toki alussa tarkemmin ja tietty etenkin uudet pullot ja tutit huolella. Joka käytön jälkeen en tosiaankaan keitellyt vaan pesin pullot ja jos en heti ehtinyt pestä niin huuhtasin maidon jäämät kylmällä vedellä hanan alla.

C 26+6
 
Suska ei tule sänkyihin etunimeä :) Itse oon synnyttänyt Vammalassa mut sängyssä oli et "poika Nieminen" eli aina vain sukunimellä.

Sterilointi laitteesta mulla ei itsellä ole kokemusta mut kaverilla on se ja kehui sen maasta taivaisiin, joten uskon kyl et on loistava!

(.) Vielä viikko lomaa lasten kanssa ja sit alkaa arki, harmi kun aamuisin pitkään nukkuminen on niin kivaa :D

Champion ja Martti 26+5
 
Joo minäkin sen hommaisin jos tietäisin että se oikeasti on tarpeen, siis todella mieluummin steriloin siinä kuin keittämällä, mutta onko tänä päivänä steriloitava tuttipulloja ylipäänsä? Vai onko tämäkin, että toiset suosittelee, toiset taas ei? Kaveri synnytti vuosi sitten ja täällä oli sairaalassa 2 eri hoitajaa sanonut, ettei tänä päivänä enää tarvii alkaa keittämään pulloja paitsi kun ostaa niin uudet keitetään sen kerran. Siks mietin että kannaatko sitä nyt ostaa vai ei? Esikoisen aikaan steriloin pullot 3-4kk keittämällä, joka käyttökerran jälkeen, kuopuksen aikaan imetin puolivuotta mutta välillä oli pullo syystä tai toisesta käytössä niin steriloin ne silloinkin aina käytön jälkeen keittämällä.. Ja tuota keittorumbaa en enää haluaisi, mutta tarviiko niitä keitellä joka käyttökerran jälkeen??
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa! Ja hyvää uutta vuotta!

Joululoma tuli ja meni ja nyt ollaan taas töissä sorvin ääressä. Naureskelin miehellä, että lomilla ei ollut aikaa kirjoitella palstalle, mutta töissä aikaa tuntuu olevan :D Joulu/uusivuosi meni mukavasti. Aatto oltiin ihan omassa porukassa ja joulupäivänä tuli lähisukua meille syömään. Uusi vuosi oltiin miehen kanssa kaksistaan Haikkon kartanossa viettämässä viimeistä "lapsetonta" juhlapyhää ennen vauvan tuloa. Molempien jälkikasvut edellisistä liitoista kun olivat toisien vanhempien luona uuden vuoden vietossa. Kyllä teki hyvää tämä parin viikon loma tähän väliin! Ja varsinkin tuo Haikkon hemmottelu, jonka mies oli ylläri varannut meille.

Täällä ei voinnissa ihmeempiä muutoksia. Maha kasvaa vauhdilla, mutta ihme kyllä joulumässäilyistä ei näyttäisi ihmeemmin kertyneen ylimääräistä, vaikka söin vähintään kolmen edestä :whistle: Ainoastaan alaselän kanssa ollut vähän ongelmia viime viikkoina. Alasekän lihakset/nikamat jotenkin tosi jumissa. Venyttelyllä onneksi saanut pahimmat jumitukset aukeamaan, mutta jos jatkuu niin täytyy varmaan miettiä jonkinmoista tukivyötä.

Jee, tänään lähti kelan paperit vihdoinkin eteenpäin! Työpaikan oma sairaskaussa hoitaa meillä kela-asiat, joten jos ei ala vastausta kuulumaan, voin mennä tuohon käytävän toiselle puolelle huutelemaan päätöksen perään ;) Pakkaus otetaan rahana tällä kertaa, kun esikoisen kaikki tavarat tallella.

Tuttipulloista ja steriloinneista... Meillä oli esikoisella käytössä Aventin pullot ja olin tyytyväinen. Myöhemmin oli käytössä myös Mammin pulloja ja muutama Ainun peruspullo. Ainuista en jotenkaan tykännyt, sillä ainakaan niissä malleissa, mitkä meillä oli ei se ilmaventtiilisysteemi toiminut kunnolla (jos sellaista edes niissä pulloissa oli...). Mutta Aventit ja Mammit toimivat täällä hyvin ja otetaan nyt samat pullot käyttöön (uudet tuttiosat ostin itseasiassa vkonloppuna :). Itse taisin ostella joitakin Aventin pulloja Stockan hulluilta päiviltä. Ex-miehen siskolta sain aikanaan Philipsin mikrosteriloijan ja olin siihen enemmän kuin tyytyväinen. Esikoinen kun oli enemmän ja vähemmän pullolapsi. Alkuun steriloin ihan keittämällä, mutta sitten sain tuon mikrohärvelin avuksi, kun rupesi keittäminen korpeamaan :) Kotoa löytyvä malli on kutakuinkin samanlainen kuin tuo mikä linkin takaa löytyy. Alkuun tuli steriloitua pulloja joka käytön jälkeen, mutta jonkun kuukauden päästä en enää joka kerta ja olisiko ollut puolen vuoden jälkeen, että noin kerran viikkoon steriloin. Philips - Höyrysterilointi mikroaaltouunissa SCF271/20 - Sterilointilaitteet - Ruokinnan valmistelu - Äitiys- ja lastenhoitotarvikkeet

Nukkuminen on täällä myös aika pätkittäistä. Pari kertaa yössä pitää herätä vessaan ja siihen päälle vielä muutamat kyljen vaihdot. Pikku-herra on muutoinkin nyt sellaisessa asennossa, että koko ajan tulee monotusta rakon suuntaan.

Maidon tapaista on alkanut myös täällä tihkumaan viimeisen kuukauden aikana. Pääosin kirkasta nestettä, mutta ihan viime päivinä tullut myös muutamia tippoja sellaista harmahtavan valkoista.

4D ultran sain varattua viime viikolla ja 20.1. pääsee kurkistamaan minkänäköinen poika tuolla oikein majailee :) Nimi meillä on todennäköisesti jo aika pitkälle päätetty ainakin etunimen osalta. Pitkään aikaan ei ole tullut kummaltakaan uusia ehdotuksia ja mieskin sanoi eilen, että vauva on hänen päässään jo pidempään kulkenut tuolla vahvimalla etunimiehdokkaalla.

Täällä päin ei myöskään ole vielä jouduttu esitietolomakkeita täyttämään. Enkä muista, että esikoisestakaan olisi joutunut täyttämään sellaista lomaketta, jossa olisi nimeä kysytty ennakkoon tai sitten en vaan muista :D. Esikoinen syntyi Jorvissa ja siellä sängyn päätyyn ja vauvan ranteeseen tuli ranneke, jossa nimi oli muodossa TYTTÖ + äidin sukunimi + vauvan alustava sosiaaliturvatunnus.

Täällä ei vauvan tulon suhteen ole vielä paniikki iskenyt, sillä vauvaa varten kaikki on esikoisen jäljiltä kuta kuinkin valmiina. Töistä sen sijaan on jonkimmoista stressinpoikaista. Vuoden kiireisin aika edessä ja huomenna aloittaa seuraajani, jolle pitäisi pitää tiukka perehdyttäminen, jotta edes jotenkin hallitsisi hommat, kun jään maaliskuussa pois. Täytyy vaan toivoa, että fysiikka kestää nämä viimeiset kuukaudet töisää. Työ ei ole onneksi fyysisesti rankkaa, mutta lähinnä tuo selkä mietityttää miten jaksaa tätä näytön edessä istumista.

No niin, nyt jos päättäisi tämän romaanisepustuksen tältä erää :LOL:

Ruohotar 23+2
 
Imetysliivit: Mulla oli esikoiselta jotkut Carriwellin imetysliivit, jotka oli tosi huonot. Ei niissä saanut mitään tukea eikä ollut edes paikkaa liivinsuojuksille. Sit mulla oli Glamourmomin imetystoppi, se oli ihan ok. Käytin sitä ainakin tosi paljon, kun ei muutakaan hyvää ollut. Mut en tiiä miten se toimii isorintaisilla. Lindexiltä oon ajatellut nyt ostaa jotkut, haluaisin semmoset missä on kaarituet ja olis tukevat sekä näyttäis hyvältä :)

Hankinnat: Meillä on vauvalle lähes kaikki valmiina, kun esikoiselta tulee kaikki. Ehkä ostetaan uus turvakaukalo, kun tuo esikoiselle ostettu ei ollutkaan ihan niin hyvä. Mut esikoiselle pitää ostaa turvaistuin ja syöttötuoli, niin katotaan nyt tuleeko vauvalle ostettua mitään :D

Sterilointi: Mä en ole keittänyt esikoisen ajalta mitään tuttipulloa kuin 1-2 kertaa. Ennen käyttöä, ja ehkä joskus kuukauden-kahden päästä on käynyt mielessä, että voisihan sen välillä keittää. En oo kokenut sitä tarpeelliseksi, kun oon kuitenkin aina pessyt tuttipullon Fairylla joka kerta kun se on tyhjentynyt. Ehkä tän pullohommelin vois tällä kertaa välttää kokonaan, jos imetys onnistuu :)

(.) Tänään on ollu ihan kaamea päivä. Mies lähti nyt töihin isäkuukaudeltaan, ja esikoinen on ollut tänään ihan kamala. Kyllä on vaatinut hermoja, ja eihän ne mulla meinaa riittää tän raskauden takia.. Onneks tyttö on nyt nukkumassa, saa rauhoittua jonkun aikaa. Ja mieskin tulee töistä reilun tunnin päästä. Täytyy lähteä sitten aivoja tuulettamaan ulkoilmaan :D
 
mymosa
Meillä mennään ihan perustuttipulloilla ja niillä tuteilla missä on alhaalla se ilmareikä. Enkä hommaa mitään sterilointilaitteita, mun mielestä täysin turha laite. Keittäminen riittää siihen mitä niitä tarvii keitellä.
 
  • Tykkää
Reactions: Jouskari-80
Hyvää Uutta Vuotta! :flower: Hieno uusi pino meillä täällä taas! JA tänä vuonna synnytetään, hui :O

Mulla ei tuu maitoa raskausaikana enkä tartte valumisen takia liivinsuojiakaan imetysaikana.
Herään usein yöllä ja aamulla ihan täysin selälläni maaten. Olen kyllä kuullut ettei selinmakuu ois ihan viisaasta mutta jostain kumman syystä se tuntuu ihan parhaalta asennolta nukkua. Aiemmissa raskauksissa kylkiasento on ollut ihan paras.
Neuvolassa käväisin. Ei mitään kummempaa irronnut sieltä. Sokerirasituksesta selvisin puhtain paperein. Tosin 2h arvo oli jotenkin kummallisesti suurempi kuin 1h arvo mutta th ei osannut sanoa mistä voisi johtua. Painoa oli tullut taas lähes 800g viikossa :$ Nyt ois alettava ryhdistäytyminen!!! Täytyy syötää loput joulusuklaat vissiin lapsille ;) Muutkin arvot ihan hyvät. Ens viikolla sitten se lääkäri.

Kuudes ihme :) 25+6
 
Pikaisesti tulin kommentoimaan..

Itse olen suht rinnakas ja tykkäsin esikoisen aikaan näistä imetysliiveistä: b e b e s . f i Eivät kyllä ole mitkään kauneimmat liivit, mutta olivat toimivat. Käytin niitä jo raskauden aikana, kun omat vanhat liivit eivät enää sopineet ja rinnat olivat arat. Vanhat liivit alkaa olla jo aikansa eläneet ja ajattelin kyllä hommata tuollaiset samanlaiset nytkin. Erityisen hyvää nuissa oli, että eivät painaneet mistään ja sopeutuivat hyvin rintojen koon muutoksiin :D

Aventin tuotteita saa edullisesti täältä: Amazon.co.uk: Philips AVENT Itse tilasin tuolta tuon mikrosterilaattorin. Tuolta on ilmainen toimitus Suomeen mikäli lukee free super saver delivery ja ostaa yli 25punnalla, joka on noin vajaa 30€.

-minde- rv25+4
 
Löllöttelijä mulla on ollut käytössä semmonen kantoliina jossa on ne renkaat ja nyt varsinkin kun on tämä oma maha, eikä jaksaisi enää vauvaa juuri kantaa. Alkuun pelkäsin liinan käyttöä, enkä ihan luottanut siihen - mulla on myös se perinteinen pitkä liina, mutta tuo rengas liina on vienyt voiton! Se on hurjan kätevä! Vauvakin tottui siihen aika nopsasti. Kannattaa vaan opetella sen käyttöä kummallakin olkapäällä - mä huomaan käyttäväni sitä vaan toisella, joka ei tietty oo hyvä.

Nukkumisesta: mulla on myös tämä kehuttu imetystyyny ja sen kanssa illalla nukahdan, mutta välilä löydän itseni yöllä jopa osittain mahalteen nukkumasta :( Onko tämä hirmu paha - jos selälteenkin kerta huono? Täytyy pyrkiä siis nukkumaan kyljelleen.
 
Heipodei :)

Hyvää alkanutta vuotta, tänään oikei havahduin kuinka tosiaanki alkaa h-hetki lähestyä! Apua!!
Tyksissä tosiaan nimi tulee sänkyyn ka puhuttelevatkin sillä sekä rannekkeeseen myös tulee nimi.. Nyt sit keksin ihan päästäni nimet sinne sairaalapapruihin :D
Pullojenkeittelystä oli puhetta; esikoinen nyt 1.5v ja alusta asti oli pullo+rintaruokinnalla ja kyllä mä keittelin pullot joka käytön jälkeen. Tosin meillä pulloja PALJON nii ei iha koko ajan tarvinu seistä kattilan ääressä! Mutta siitä viisastuneena mä aion kyllä nyt hankkia sen mikrosteriloijan oli se sen verta rasittavaa :) mieluiten vielä sellasen mihin menee kaikenmoiset pullot!
Imetysliivit mä ostin esikoisen aikaan rintsikkaliike changesta kahdet, enkä ole katunut!! Hintavat oli tietty mutta kauniit istuu täydellisesti ym.. Muut tuntui ihan kamalilta rimpuloilta. Yöaikaan mä tykkäsin pitää semmosta toppimaista liiviä.. Nim. Isotissinen ;)

^minski^ + pirpana 25+6
 
Dodiin, mahataudista kun päästiin niin angiina rantautui oikein epidemiana meidän perheeseen, melkein kaikki ketkä meillä vietti joulua yhdessä sai siis sekä mahataudin että angiinan, eikä ketään ollut siis vielä jouluna kipeenä.

Sterilointi: meillä ei pullorumpaa ole edes ollut, mutta satunnaisen käytön ja tuttien keitämisestä tympiintyneenä aattelin nyt hommata ton steriloijan. Lähinnä siksi, että keitettäessä meillä pullojen pintaan tulee kalkkikerros, ei kiva. Ja mä kyllä streiloin, vaikka noo pojat käy varmasti räkimässä vauvan suuhun kaikki maholliset pöpöt.

Josefiallakin supisteluja öisin:( Lääkäri sanoi mulle, että nyt just noo kipeet ja vaikka vaan tunninkin säännölliset ei oo hyväksi. Vaikka paikat ei ois vielä auennutkaan, voi kipeet supparit lähteä nopeestikkin tekeen tuhojaan varsinkin uudelleen synnyttäjällä. Itellä levossa varsinkin nuo yölliset kipeet on helpottanut.

Imetysliivejä on ollut monia, nyt vähän kiinnostuin noista minden linkittämistä, näytti kuitenkin siedettäviltä ja ennen kaikkea mukavilta

Nyt taas pätkii mitä piti kommentoida...Parempi kellahtaa taas soffalle lepuuttaan aivoja:LOL:

Pomppuli ja muru 25+3
 
mymosa
Imetysliivitkin tilasin h&m:ltä, sai kahdet olikohan 19.90e.. Enpä viitsi niihinkään rahaa kauheesti laittaa, kun ei niitä tule niin kauaa pidettyä kuin normiliivejä. Niitä voi edes myydä sen jälkeen.
Sieltä tilasin myös parit imetyspaidat.
 
Hei ja hyvää uutta vuotta kaikille! =)

Ensin tervetuloa taas uusille! Ja Vauvikselle kiitokset uudesta pinosta=)

Ja vielä kerran kovasti voimia Pumpulille suruun:hug: Onneksi sentään viikkoja ehti tulla yli sen 22, jotta saat nyt äitiysloman. Kovasti toivon teille kaikkea hyvää tulevaan:hug:

Sit muihin asioihin..

Nukkumisesta
. Nukun hyvin vaihtelevasti. Heräilen välillä useita kertoja vessaan, toisinaan pärjään yhdellä wc-käynnillä. Lisäksi herään hyvin herkästi kaikkiin mahdollisiin ääniin, kuten sateen ropinaan tai tuulen tuiverrukseen. Toisinaan selkä meinaa vaivata nukkuessa ja mulla kans auttoi tosi paljon se Doomoo Buddy-imetystyyny. Kallis oli, mut mulla ainakin jo nukkumisen suhteen kaiken maksamisen arvoinen:) Mä nukuin jo ennen raskautta enimmäkseen kylkiasennossa ja kyljellään mennään nytkin.
Selällään nukkuminen ei ole vaarallista vauvalle eikä äidille, jos siitä ei tule äidille huono olo!
Tässä kopio Helsingin äitiysneuvolan nettisivuilta: "Joidenkin äitien on täysin mahdotonta nukkua varsinkin loppuraskaudesta selällään. Heille tulee pahoinvoinnin tunnetta ja hengitysvaikeuksia. Selinmakuuasennossa vauva ja kohtu saattavat painaa äidin selkärangan päällä olevia verisuonia niin, että äidin verenpaine laskee. Jos äidin verenpaine laskee huomattavan alas, istukan verenkierto heikkenee ja vauvan hapensaanti on vaarassa. Näin ei kuitenkaan tapahdu äidin huomaamatta. Loppuraskaudessa naiset nukkuvat huonosti, pyörivät ja juoksevat vessassa. Uni on myös pinnallista. Nukkuessaan ”koiran unta” äidit valvovat alitajuisesti vauvan hyvinvointia. Jos äidille ei tule selinmakuulla huono olo ja tarvetta kääntyä kyljelleen, ei selällä nukkuminen ole mitenkään vaarallista." (Helsingin Yksityinen äitiys- ja Isyysneuvola)
Eli ei siis tarvitse hätääntyä, jos selällään nukkuu. Mää pystyn oleen selällään vain silloin, jos ylävartalo on kunnolla koholla esim. tyynyjen avulla. Muuten tulee epämiellyttävä olo ja selkä kipeytyy.
Olki, tuskin mahallaan nukkumisestakaan mitään haittaa on, jos se ei susta tunnu epämiellyttävältä. Kyllähän vauvalla siellä tilaa on, kun ne on sun elimet, jotka vauvaa väistää;)


Omaa napaa. Täällä suppareita aika ajoin, vaikka oonkin nyt saikulla. Jos oon liian kauan jaloillaan esim. ruokaa laittaessa, niin supparit on taattu. Pitää yrittää ottaa nyt muutamat viikot oikein kevyesti, jotta ehtis tulla lisää masuviikkoja vauvalle. Voihan olla, et silti vauveli viihtyy tuolla masussa yli lasketun ajan, mut kun ei voi tietää, edistyykö tuo tilanne tuolla kohdunkaulalla niillä harmittomillakin suppareilla. Parempi siis olla varovainen. Aluksi olin varma, et pääsen vielä töihin tän parin viikon saikun jälkeen, mut toisaalta eihän tuo kohdunkaula enää kiinnikään mee vaikka kuinka lepäisin. Voipi siis olla, että tässä ollaan kotosalla aika pitkään.


Tiijona & taavi 27+1 (enää alle 1 VIIKKO ja sit käynnistyy vika kolmannes:heart:)
 
Mulla on tiijona ihan samat tuntemukset noista suppareista ja ajattelin itekkin että jospa tästä töihin vielä meen, mutta en tiedä uskaltaako. Kuopuksesta oli sama j alopulta synnytys viikolla 39. Lääkärin kanssa asiaa mietin ja hänkin snaoi, että koska supisteli ja paikat alko jo niin aikaisin kypsyyn, ei voi tietää mitä olisi tapahtunut jos rasitus olisi jatkunut. En antais itelleni koskaan anteeksi jos en kuuntelisi kroppaani ja kun tosiaan minullakin kunnon supistelujen tuloon riittää juurikin tuo jo vähän kauempaa seisaallaan oleminen, niin oon ajatellut että ehkä täällä sit vaan tosiaan kotona kökitään. Viimeksi sain viikolta 34 alkaa eleleen normaalisti, että voishan siinä olla mahkut pariksi viikoksi mennä töihin. Mulle on kyllä jo otettu sijainenkin, että edes työpaikka ei odota mua, mutta omalle päälle se voisi tehdä hyvää. Kyllä täällä kovin mökkihöperöityy neljän seinän sisällä:eek:
 
Viimeksi muokattu:
Neuvolasta kotiuduttu, ja loppu kuusta uus aika jo :) Nyt ne vissii alkaa tihentyyn :D

26+5
paino : 125g/vko, JEE! Yhteensä tullu nyt 5,8kg
RR : 137/80
Pissa : puhdas
HB 125
Vauva on jo raivotarjonnassa :heart:

Paikat kiinni ja kiinteet, kaulaa sen 3cm :)
 

Yhteistyössä