¤¤¤ Huhtikuun Helmet 2012 * TAMMIKUUSSA* ¤¤¤

Ihanaa LittleStar:heart:

VKL: menee esikoisen syndejä juhliessa, eli syödessä:LOL: . Ikävä kyllä myös suppareita kellottaessa. Viime yönä jo mietin että pitäskö lähtee Tayssiin, niin vois saada sitä ehkäsevää lääkettä, mutta harveni sit sen verran, että aattelin nyt aamun tunnustella oloa. Iski kyllä jo paniikki, että nytkö se syntyy sit. Tänään pitää kyl koittaa olla tekemättä mitään. Huomenna onkin taas lääkäri.

Lisäksi uusi vaiva, paskon verta...eli lienee jotain sisäisiä peräpukamia...ehkäpä lääkäri osaa huomenna auttaa. Verta tulee niin paljon, että lienee parasta katsoa myös hemppa, nyt siis viikon tullut. Upeita kyl nää raskausvaivat. Maha on kovalla, mutta nyt ollut myös löysällä ja silti tulee. Tuntuu kyllä että on joku haava siellä, mutta ei voi olla mikään pieni, koska sitä tulee niin runsaasti:|

Liikkeistä: meidän muru myös pitää välillä vähän hiljaiseloa ja tietenkin aina vähän huolestun. Kun on normaalisti niin vilkas, niin heti miettii että mikäs nyt on. Mutta sit taas yleensä tuleekin oikein kunnon myllerrystä ja äippä huokasee. Hikka tuntuu alhaalla, joten eiköhän pää alaspäin ole, mutta viihtyy kyl paljon sivuttain, ultrissa merkattu aina RT2. Nyt myös jo päässyt mukeloimaan lähelle rintavarustusta, eli kohtu alkaa oleen aika korkeella.

Sit vaan lepäilyä, ennen seuraavia vieraita.

Pomppuli ja muru 29+2
 
Pomppuli Suolistosta tuleva veri olisi kyllä hyvä tutkia varhaisessa vaiheessa. Ties vaikka sillä jku yhteys suppareihin? Nyt vaan vaikka turhan aikasin näytille :)

Itellä vauva ei kyl oo rauhallisuutta nähnykkää. Eilen illalla ku möyrys ni ihan jos mahaan sattu ja vaikka asentoo koitin vaihtaa ni sama meno jatkui. Ihan kiva kyllä ku liikkuu, mutta koskaan ei liene hyvä...:ashamed:. Nyt alkanu selkee rytmi silleen tulemaan, ett yöllä vauva on aika rauhassa (tai sit nukun vaan niin sikeesti), mut illalla jaksaa kyllä möyriä niin ett oksat pois. Päivän mittaanki tulee muksuja ja möyrintää. Ja hikottelua!
Nyt on muuten aika alkanu kiitää vihdoin ja viimein :)

Ja huh, tammikuuta enää pari päivää jäljellä :O. Sit olis enää pari kuukautta ennen meidän kuuta. Hassua!

Ei muuta ku pakastavaa sunnnuntaita kaikille ja muistetaan edelleen ottaa oman voinnin kannalta rauhassa.

Marimi ja poikanen 31+0
 
Poks 29+0, eli vihdoin täälläki viimeinen kakkosella alkava viikko! Tasan 11 viikkoa laskettuun aikaan. Eli häätämisen vois alottaa jo 9 viikon päästä (mun mielestä on kovin aikasta vielä 37+ viikoilla vaikka onkin jo silloin täysaikanen).. :)
 
Mulla potkut tuntuu tuolla virtsarakon tienoilla ja lonkissa : / Eli perätilassa mennään, onhan tässä onneksi aikaa vielä vauvalla kääntyä, mut toivoisi että jo kääntyisi, niin ei tarviis miettiä.. Kuopus kääntyi vasta joskus 34 viikon tienoilla raivotarjontaan, eli toivoa on :)

Juu 11 viikkoa lasketuun aikaan, sit alkaa oikeasti ne piinaviikot ja pitäis tosissaan asennoitua että yli menee kun aiemmatkin on mennyt, ettei olis ihan niin tuskastuttava loppu aika..

rv 29+1
 
Heimoi!

Viikonloppu meni enemmän tai vähemmän kirotessa tätä typerää säätä.. :mad: Mä vihaan talvea! Tai mun viha alkaa aina tässä tammikuun lopulla, kun joulu on ohitettu ja kevään alkuun on vielä aikaa. Nyt siis isoin ärsytys on se, etten saa rikkinäisen pistoriasian takia omaa autoa lämmitykseen ja se on NIIIN vanha romu, että en viitsi käynnistää sitä kylmänä.. Eli sisällä ja kotona ollaan oltu :kieh: Esikoinen haluais pihalle, mutta en mä voi mennä sen kanssa, kun tuo juniori jäätyy sinne. Eihän se liiku mitään, vaan istuu pulkassa. Seinät kaatuu päälle ja olis kiva käydä tontillakin katsomassa mitä siellä on saatu aikaan.

Yläkerta on jo miltei valmis. Listat ja yhden seinän tapetointi lähinnä. Alakerrassa nyt tapetoitu "kirjastohuone"(=pikkumakkari) ja huomenna maalataan olohuoneen kantava seinä. Sitten saakin laittaa puuttuvat laminaatit ja kämppä on lähes listoja vaille valmis. Ehkä se on sitten realistinen ajatus, että ollaan uudessa kodissa (ja vanha tyhjänä) 15.2. Toki putkimiehen ja sähkömiehen pitää tehdä hommiansa, mutta niin kuin oma osuus olis bueno ja mä saan aloittaa siivouksen. Sitä mä odotan innolla ja kauhulla, jännittää kyllä miten oma kroppa kestää sen tässä vaiheessa.

Pohje taas suonenveto/krampista kipeä ja tekis mieli vain rönähtää sohvalle. Laitankin tässä juniorin kakkospäikkäreille ja esikoiselle dvd:n, niin saan hetken hengähtää vaakatasossa!

Pompuli peräsuolesta tuleva kirkas veri merkkaa sitä, että veri vuotaa heti alkupäästä. Eli sinänsä kyse on varmasti "vain" sisäisistä pukamista. Ne on kyllä tosi kiusallisia, kun sitten ulostaminen sattuu.. :( Toivottavasti saat vaivaan pian helpotusta. Se sheriproct neo-voide voidaan laittaa asettimella suoraan suoleen ja helpottaa oireita. Sit on olemassa joitain peräpuikkojakin siihen samaan asiaan.

Huomenna poksuis sitten viikot.. :) Ihanaa, kun tässä ei ole enää montaa viikkoa ja nekin menee hujauksessa muuttohulinoissa ja tässä 10kk:n vauva-arjessa :) Juniori sai 4. hampaansa eilein läpi.

GCS15 rv 30+6
 
Littlestarille onnittelut!

Pomppuli ikävän vaivan sait riesaksesi ja ei se mukavaa oo kun lääkäri tutkii peräpäätä mut hyvä ois jos katsoo/kokeilee mikä verentulon aiheuttaa, voi olla pukamia tai haavaumia...Jos tuppaa kakka menemään kovalle ni hyvä valmiste on minusta ollut Visiblin (voi juoda vaik veteen sekoitettuna) sit tuo sheriproct voide/suppo on myös hyvä hoitamaan, mut sitä kannattaa käyttää vähän aikaa vaik oireet helpottaa kun ei välttis kunnolla kerkeä parantaa paikkoja muuten. Muista myös juoda hyvin. Näitä apuja minä voisin suositella :) Tietty lääkäri varmasti antaa sulle neuvot myöskin.
 
Huomenna neuvolaan, pääsee kuulemaan miten päin vauva majailee:)

GCS15: Jee, joku muukin kuka vihaa talvea :D Mua ärsyttää auton kannalta se järjetön lumi joka sataa sen päälle, sitten kun oven avaa ottaakseen lumiharjan sisältä ni se kaikki lumi pölähtää siihen etupenkille ja omaan naamaan. Arghhhhhg! Eikä lumityötkään nappaa :D
Me muuten rakennutettiin talo kun odotin esikoista ja muutettiin uuteen sillon kun olin jollain viikolla 34-35. Hyvin meni siivoukset ja muutto itsessään (toki apujoukkojakin oli) :)
 
Kiitos vinkeistä. tää on mulle ihan uutta, mulla aina (mukaan lukien edelliset raskaudet) ollut maha suht löysä. Ummetusta ei ole koskaan aikaisemmin ollut. Tuota voidetta pitää ostaa, tänään ei oo ullut verta, mutta vaikka kakka ei oo kovaa, silti sattuu, ihan just kun ois joku haava tms. Meidän neuvolalääkäri vaan ei ota kantaa oikeen mihkä, laittaa aina lähetteen tayssiin, joten oon varma, että sinne taas päädyn. Mua jo jotenkin ihan hävettää ravata siellä, supistelut, vauvan rytmihäiriöt, nyt tämä ja eiköhän näistä supistuksistakin vielä sinne joudu. Vakioasiakas:wave: No mut siellä saa asiantuntevaa hoitoo, että hyvään se vaan on.

Tänään massussa ihan mieletön meno, ei kiva yhistettynä suppareihin, liikkeetkin nimittäin saa niitä aikaan. Lisäksi aina tämmönen mylläys saa mieleen sen, että kuopus kun tälleeen alko myllään, kuulu yhtäkkiä naks ja vedet meni. Apua miten mä oon ihan paniikissa, että tää syntyy pian. Nyt melkein toivon, että tuskailen täällä huhtikuun lopulla ja kiroon, kun synnytys ei käynnisty:)
 
Olin säästänyt kaikki ihanat vauvanvaatteet, mutta tänään huomattiin, että mies on heittänyt väärän säkin menemään, eli jäljelle jäi vaan ne mitkä piti alunperin laittaa pois :( Harmittaa ihan älyttömästi. Olen yrittänyt kierrellä kauppoja ja ettiä kivoja vaatteita, mut ei löydy.

Sit mun koiravanhus jouduttiin lopettamaan yllättäen keskiviikkona- koko viikko on ollut suoraansanottuna perseestä.

Toivottavasti ensviikko on huomattavasti parempi, ainakin olen "vatsataudista" (joka olikin ruokamyrkytys) toipunut hyvin- enää en syö kaupan karjalanpiirakoita(en ollut huomannut kattoa päiväystä ja olinkin ostanu muutaman päivän vanhaa tavaraa):x

rv30+4
 
Jassåå:lla on kyl ollu paska viikko :( Osanotto koiran poismenon vuoksi, muistan itse kuin eilisen päivän kun oma 13 vuotias koirani piti lopettaa v.2007.. :'( Ja mitä vaatepussiin niin ... ei helv... mä oisin niiiin pahalla päällä! :( Vahinkohan se oli, mut kyl vituttais..

Kävin testaamas tänään et pääseekö kuinka hyvin lenkille kivuitta. Pääsinhän minä, peräti 500 metriä!! Ja siitä ne kivut sit alko ja ylty. Onneks ei tosiaan kotiin ollu matkaa kuin se 500m et ei ihan hirveisiin mittasuhteisiin yltyny..
 
jassåå:hug: Ja mitä vaatepussiin tulee nii olisin raivona:whistle:|O:vampire::D

Täällä kans yks joka vihaa talvea!!!:wave::kieh: Kevättä odotellessa:heart:
Tänään jatkunu operaatio-huoneet vaihtoon ja ei vieläkää valmista...isompi homma mitä ajattelinkaa, ku pitää kaikki kaapit sun muut tyhjentää ja perkata.
Sain mä tänää laitttua vauvalle 50cm-56cm vaatteet kaappiin:heart::heart:
Nyt on huoneessa kaikille kolmelle omat vaatekaapit :)

vauvis ja tyty 30+4
 
Talvi ei ole kyllä minunkaan juttuni, varsinkin just nämä 30 asteen pakkaset |O :kieh: Ei voi yhtään mitään tehdä, lapset sit sisällä möllöttää ja meno on sen mukaista.. Just laitoin nuo meidän eka luokkalaiset käveleen kouluun, 800m, pakkasta -27 : / Soitin vielä miehelle, että voiko nuo laittaa käveleen, mut pakkohan se on vaan, vaatetta on kyllä, että melkoiset micheliinit tuonne lähti tarpomaan :D Se on vaan kestettävä nää Suomen ilman vaihtelut..

jassåå :hug: Tovotaan tästä viikosta paaaaaljon parempaa :)

Peräpukamia ei ole tullut (velä) vaikka ummetusta ollut lähes alusta asti : / Mulla on joka raskaudessa vaivannut tuo inhottava ummetus, mut pukamilta olen säästynyt vielä ainakin toistaiseksi, ei varmasti ole mukava vaiva :(

rv 29+2 (vähiin käy päivät kakkosella alkavalla viikolla ennen kuin 30 poksuu :) )
 
Huomenta mammat!

Viikonloppu meni taas hirveällä vauhdilla kavereita tapaillessa, ulkoillessa, vaunuostoksilla ym. Sain viikko takaperin tutustua aikamoisiin liitoskipuihin, eikä kävelystä meinannut tulla yhtään mitään. Nyt tilanne on kuitenkin helpottunut, eilen pystyin tekemään jopa melko reippaan tunnin lenkin koirien kanssa! Olisiko tyyppi mahassa vaihtanut jotenkin sijaintiaan, vai mistähän kivut mahtoivat johtua?

Vaunuja ja turvakaukaloita käytiin tosiaan hypistelemässä sekä Lastenvaunutukussa että Lastentarvikkeessa. Lastenvaunutukusta suositteli meidän tarpeisiin Knorr-Baby Nizza yhdistelmävaunuja. Onko kellään näistä kokemusta? Pelottaa, ettei ihan sutta mennä ostamaan.

Lastentarvikkeesta taas suositteli turvakaukaloksi BeSafen Izi Go:ta. Osaako joku sanoa, kuinka paljon eroaa esim. Brion turvakaukaloista? Hintaeroa on kuitenkin jonkun verran ja testeissä ovat saaneet samat arvosanat.

Rv 27+5
 
Huomenta!

Vein esikoisen kerhoon miehen autolla ja odottelen, että oma lämpeää ennen kuin sen pitää hakea. Vedettiin sisäkautta jatkojohto :mad: raivostuttavaa! Ovikaan ei mene kunnolla kiinni.. :/

Masussa kaikki ilmeisesti hyvin, kovasti potkii ja riehuu :) mulla esikoinen teki kieppejä pariin otteeseen vielä rv 36 ja 37, jolloin päätti kummallakin viikolla olla päivän perätilassa ja aiheuttaa ylimääräisen äitipolikäynnin :D mulla on pitkä selkä ja vauvalla on aina ollut hyvin tilaa riehua myöhäisille viikoille. Lantiokin on pariin otteeseen katsottu, että perätila tai yli 4 kg mahtuu alakautta.

Soitin huoltomiehelle ja tulee kattomaan ton ulkopistoriasian ja muutaman patterin sisällä.

GCS15 rv 31 POKSISTA POKS!!!!
 
Mää inhoan kans kovia pakkasia. Meillä ei ole autoa ja joka paikkaan pitää mennä kävellen. Nytkin on mittarissa -27 ja pitäs lähteä kerhoon viemään tuota neitoa ja kaupasta käydä useamman päivän ruuat hakemassa. :/
onneksi mun äiti voi tulla hätiin ja nakata mut kaupalle ja viedä sillä välin neitin kerhoon. Mulla meinaa supistella niin herkästi että en tuonne uskaltaudu käveleen saatika pyöräileen.
Keskiviikkona olis oma harrastus johon todellakin haluan mennää, kun se ei ole kun 2 viikon välein ja jää vähän kesken vauvan synnyttyä.

Sain pestyä kaikki vauvan vaatteet ja huomasin että pitkähihasia paitoja pitää pari ostaa, muuten vauvan tavarat alkaa olemaan kasassa. Vaippoja ja mulle liivit+ suojat ja pari purkkia korviketta niin valamista tulis. Mulla ei oo koskaan riittänyt oma maito noille ipanoille. Ensimmäinen ei etes suostunut tissille niin lypsin sille ne vähäsetkin maidot 3kk ajan. Sit alako käydä jo niin raskaaksi et oli pakko lopettaa se touhu.
Pinnasänkykin kasattiin eilen, mut en vielä tehnyt petiä sinne. Nyt siel on pakkauksen laatikko täynnä puhtaita vaatteita. Ei oo oikein paikkaa muuta niille vaatteille vielä.

Kette poks 30 <3
 
Kasasin tuossa tytön kanssa toisen hyllytason vauvalle, joka tulee pinniksen päälle seinään sitten, siihen on myös se sängyn päälle laitettava hoitotaso, jonka saa myös pois.. Tämä "hoitopiste" tulee siis lähinnä ilta/ yö käyttöön, koska meillä tuo kodinhoitohuone on tyttöjen huoneen vieressä, niin en siellä iltamyöhällä kolistele saati yöllä ja ei tarvii vauvaakaan yöllä kiikutella asunnon toiseen päähään jos tulee vaipanvaihto tai muuta tarvetta hoitotasolle.. Nyt sit mietinkin kun hoitopisteitä tulee 2, että mitä tarvikkeita hommaan tuonne makkariin joka todennäköisesti vähemmällä käytöllä? Kun en varmaan muista joka ilta kiikuttaa kodinhoitohuoneesta kaikkia ehkä tarvittavia tuonne makkariin yöksi ja aamulla takaisin toiseen hoitopisteeseen kodinhoithuoneeseen.. Oliskohan tuonne yökäyttöön tulevaan hoitopisteeseen sit vaipat, kosteuspyyhkeet, joku sinkkivoide ehkä riittävä...?? Ja sit toiseen noitten lisäks kaikki muu, kuten öljyt, topsit, harjat..ym.

Äh kaikenlaisista asioista sitä tekeekin ongelmia itselleen :D Tätä se teettää kun päivät kotona kykkii :whistle: :LOL:
 
Lääkärissä käyty:

Hyviä uutisia. Paikat pysynyt ennallaan, mitä jo lääkärikin ihmetteli, kun niin kovin supisteli siinä lääkäriaikanakin. Mutta hyvä juttu. Meinasi ,että ei kuitenkaan uskalla mua päästää vielä töihin 2viikkoon, sit ehkä saan mennä jos itse koen pystyväni, mutta hän tarkastaa kuitenkin tilanteen vielä ennen sitä. Ja mikä parasta, vauvan sydänäänet oli nyt vahvat ja tasaiset 150-160, kuulemma ihan tytön äänet, mutta kerroin kyllä hyvin selkeästä pippelihavainnosta:) Eli nyt ei rytmihäiriöitä havaittu ja voidaan rauhassa jatkaa vain neuvolalääkärin seurantaa.

Muut arvotkin ok

Hb 139 (laskenut paris viikos reilusti, mut edelleen ihan huippu)
V.paine 118/83
painon nousu 13kiloa yht. nyt viikkotahti 650g
Fundus 27
RT2

Uloste pitää saada löysäksi ja Visiblin ummetuslääkettä käski ottaa ja sitten pukama/haava voidetta. On kuulemma raskauden aikana yleistä, eikä tutkita sen tarkemmin.

Tänään vihdoin alkaa vauvan vaatteiden pesu.

Tsemppiä muuten championille, eikös teidän isäntä lähtenyt nyt sinne reisuun.

Pomppuli ja muru 29+3
 
raikasta alkanutta viikkoa kaikille=)

Jassåå :hug: meidän toinen koira jouduttiin kans lopettaan vuosi sitten jouluviikolla, meni joulufiilis sille vuodelle. haluan vaan sanoa että tiedän kyllä että se on rankkaa...

Soju mä ostin uikkarit, ylä ja alaosan, raskauskeijun sivuilta, yläosa nätti tunikamallinen ja alaosa tulee vähän tohon masun päälle. mukavat päällä eikä muistaakseni ollu kovin kalliitkaan, tuli nopeastikin postissa.

joku muukin oli todennujt kelkkailun hyväksi, niin myös täällä:wave: aina eiliseen asti... päästelin miehen 3v pojan kanssa kelkalla ja tämä täti vähän kaatui sitten... oli lievä alamäki, en osaa sanoa mitä tapahtui, pojalla oli hauskaa, itse vähän säikähdin mutta ehdin suunnitella kaatumiseni onneksi ja päästin itseni sitten kyljelle... vauva potkii edelleen kovasti eikä mitään vuotojakaan ole tullut, masu ei saanut tietääkseni mitään osumaa mistään. neuvolaan toki soitin tänään ja sielä oltiin kanssa samaa mieltä, ei kuulemma tarvi murehtia jos on liikettä eikä vuotoja... mutta sikähdn kyllä kovasti, pitelin koko eilisen ja vielä tänäänkin masua ja tunnustelen liikkeitä, paljon niitä onneksi on. taitaa kelkkailu jäädä mun osalta tältä talvelta.

:wave:täällä on kans koko ajan kauhee nälkä
itse en ole huomannut ennen kun äitini sanoi että masuni on laskeutunut... kuuluuko sen olla jo laskeutunu? nyt huomaan sen kun siitä mainittiin, huomaan sen siitä että rinnat ei enää lepää masun päällä niin kun aikaisemmin...
ja tähän liittyy vielä sekin että olen löytänyt kivuliaat supistukset, niitä on ollu jo pitkään, en oo vaan osannu ajatella että supistukset tuntuu juurikin alaselässä, lantiolla ja jaloissa polttavana särkynä... viime viikko oli ihan hirvee niiden osalta, ja kaikki supparit tulee vain öisin... pelkään että alapäässä olis tapahtunu jotain muutosta... sain neuvolalääkärille ajan ensi viikon keksiviikoksi, jos ennen sitä vielä tulee supistuksia pitää mennä heti lääkäriin, näin sanottiin nauvolasta. käskettiin ottaan nyt rennosti ja olla murehtimatta. luulisi että olis käskeny heti lääkäriin jos olis joku akuutti juttu. viime viikolla noita supistuksia oli joka yö, aina vaan kipeemmät, nyt on kaksi yötä ollut ilman kipuja, sen vuoksi varmaan ei heti lääkäriin...
mutta eiköhän tuo pienokainen pysy sisällä vielä:heart:

nyt otan sitten rennosti ja aloin neulomaan vauvalle kietaisujakkua... katotaan mitä siitä tulee... isoäidin neliö viltini sain jo valmiiksi:) olen tyytyväinen tulokseen kun ottaa huomioon että edellinen virkkaus tai neulontatyö on tehty ysiluokalla...
 
Täällä palstalla taas kellonajat ihan miten sattuu..

Löllöttelijä Tuo on kyllä totta tuo 37 viikkoo, ett tavallaan melkko aikasta. Eihän mitään jos käynnistyy synnytys sillon, mutta mielummin tosiaan sais lähemmäs LA:ta mennä (tai mulla olis henk.koht.toive, ett menis mielummin vaikka yli :))

Pomppuli Milläs viikoilla sulla kuopus synty? En oo ees aatellu ett tää möyriminen vois puhkasta kalvot :O
Hieno juttu (vaikka epämiellyttävää onki), ettei supistukset oo aiheuttanu mitään muutoksia.

jassåå Voimia koiran menetykseen :'(. Nuo on vakieta paikkoja aina.
Ja vaatepussiki vaihtunu. Höh! Tosiaan tää viikko sais olla kyllä parempi kaikin puolin. Itekki joskus laitoin miehen kaikki parhaat sortsit UFFille ja sinne kuuluvan pussin häkkivarastoon.

Josefia Varmaan sit käytännössä huomaa mitä sinne makkarin "yöpisteeseen" tarttee, mutta vaipat, pyyhkeet ja voide ainaki alkuun :). Mä kyl vähä huono antaa vinkkejä, ku tosiaan asutaan tällasessa koirankopissa viel eikä toivettakaa ett sais useampaa vaihtopistettä.

Mäki huomasin lokakuisten pinon. Niin se aika vaan vierii. Ja pian tammikuiset on siirtyny vauvapuolelle. Huh!

Ite kyl tykkään talvesta ja kunnon pakkasista. Mulla tosin ei oo esim.autolla menoa minnekkää, ett tulee vaan ulkoiltua tytön kans omaan tahtiin. Ja tällä hetkellä lähinnä vaan kaipaan esim.lumitöitä, jota täs rivarissa hoitaa huoltoyhtiö.

Mäki jo haluaisin niin paljon kattomaan noita esikoisen vauva-ajan vaatteita ja pesemään niitä. Varmuuden vuoks ei vielä uskalla tyttömäisiä kokonaan heivata pois, jos ultra oliski näyttäny omiaan...ja kolme lääkäriä..
Ja ostelee näitä pikkutarvikkeita, mutta ei ennen muuttoa viitti ettei tartte ees taas kuljetella (vielä ku olis muuttopäivä tiedossa..)

Josko tästä lähtis pienelle happihyppelylle tuonne pakkseen ku meinaa päätä alkaa särkee jos on koko päivän sisätiloissa.

Oikein ihanaa ja aurinkoista viikon alkua kaikille. Se oliski tammikuun viimenen päivä huomenna ja päästään taas korkkaamaan uus ketju. Jee!

Marimi ja poikanen 31+1
 
Pomppuli hyvä ettei ole paikat auenneet enempää :) Ja joo eilen läks mies ja hetki sitten tuli viesti et kuntotestit läpi kevyeasti et nyt se on täysin 100% varmaa et lähtee ulkomaan komennolle ja mulla on huoletonta olla tulojen puolesta kotona :)

Jassåå juu ei kyl kuulosta et olis viikko mennyt ihan putkeen :( Meilläkin tuo 9 -vuotias koira on yskinyt välillä syksystä asti joten viittaa siihen et olis sydämessä jotain. Lääkärit vaan meinas et kun syö hyvin ja on virkee niin ei aleta hoitaan ainakaan vielä. Eikä me varmaan muutenkaan jos pahaksi menee kun turha pitkittää sit kärsimystä vaan sen vuoks et meistä tuntuu pahalta luopua koirasta. Itekttää ajatuskin ettei tuo olis tossa urisemassa enää :'(

Uikkareista äitiysaikana itse ostin boobin imetysuikkarit jotka käy odotusaikanakin :) On kyl mahtavat ja menee sit kesällä rannalla ja kun ei odota niin jää kiva rypytys noihin niin ei kaikki makkarat mahassa näy kun kesällä ei kehtaa biksuja laittaa (ei sillä et ne ny mahtus päällekkään). Maksoi jotain 60-70e mut aattelin et olis aika kiva sijotus ja ennen kaikkee musta on hyvä se et noista saa olkaimet irti kun mun ei tartte kun nähdä aurinko niin heti on rajat olkapäissä kun rusketun niin nopeesti etpidän aika olkaimettomia paitoja kesäsin et kehtaa mennä juhliin ilman kaameita rusketusrajoja..

(.) neuvolakuulumiset oli hyviä :)

Rv 30+5
Hb 133 (upeesti noussut ja olo sen mukanen)
prot/gluk -
Verenpaine 114/75
Paino +1kg/vko (sekin nousu hiukan hidastunut)
fundus 29 (eli käyrillä mennään mikä meinaa ettei olekkaan ehken niin iso mitä aluks luultiin)
Sykkeet 130-160
Liikkeet ++
Ja RT :)

Eli oon ollut oikeassa kun tuntui et olis pää alaspäin ollut jo reilun viikon ja ninhän se onkin :)

Champpis ja Martti 30+5
 
Miten stressi vaikuttaa vauvaan...? Pelkään että vauva kärsii tästä mun mielentilasta en kyllä yleensä ole tälläinen,mutta nyt ahdistaa ja paljon. Täällä ollut jo pari vkoa sellainen stressi että hiukset kohta varmaan tippuu päästä |O Auto meni rikki yli 2vkoa sitten...ja korjaus maksaa 1500e...miksi just nyt kun minä olen sairasrahalla ja tulot pudonnut ainakin 500e/kk!!! Tässä ei ole mitään järkeä. Ei pääse kauppaan eikä minnekään. Mistä ihmeestä normi köyhä ihminen saa 1500e yhtäkkiä...Ja joka viikko ja jotain neuvolaa tai muuta lääkäriä. Kokoajan surullinen mieli. Ei ole oikein ystäviäkään kenellä oli auto ja vielä nämä pakkaset päälle...:mad: Kiitos ja anteeksi...:ashamed:

Bluebaby ja vauveli 27+1
 
bluebaby nyt täytyy sanoa että voi P****!!! jo senkin takia että tiedän just miltä susta tuntuu. meidän auto meni rikki marraskuun lopussa eikä olla vieläkään saatu sitä takasi ku eivät löytäneet siihen automaattilaatikkoa, muka, mun mies löysi sen reilu viikko sitte ja kai me kohta saadaan autoki, mut ku pelkkä laatikko maksaa 2200€... plus työt korjaamolta... ja huomisesta alkaen oon kelan rahoilla... niin se elämä potkii, mut oon ite yrittäny ajatella että pakko jossai vaiheessa jotain hyvääkin tulla, ja tuolla masussahan se odottelee pääsyä maailmaan :heart:
yritä olla ressaamatta, se vaikuttaa kyllä kuulemma vauvaan, tulis kuulemma itkusempi ja muuta vastaavaa... mutta mä kärsin sun kanssa, et oo yksin:hug:
 

Yhteistyössä