Huhtikuun Hurmurit 2013 *Maaliskuussa*

Heissan huhtikuisten pino!

Suloinen pieni poika tuli maailmaan viime keskiviikkona 6.3. mitoilla 3100g ja 48 cm.
Viikot oli 35+6. Eli herra oli ennenaikainen ja aikamoinen ylläri. Aikaisemmat vauvani kun ovat aina olleet täysiaikaisia.

Saavuimme synnärille klo 7.00 ja poika oli maailmassa 12.00.
Synnytys oli taas hieno kokemus! Sain spinaalin kaksi kertaa ja oksitosiinia supistusten vauhdittamiseen.
Lyhyt dramaattinen hetki oli synnytyksen loppuvaiheessa kun vauvan sykkeet rupesivat heittämään rajusti. Silloin sali pärähti väkeä täyteen. Vauva piti saada heti syntymään.
Kahden ison supistuksen voimin sain vauvelin sitten maailmaan ja ponnistusvaiheelle kirjattiin mittaa vain 5 minuuttia.

Kotiuduimme sairaalasta maanantaina. Pienellä bilirubiiniarvot seilasivat siihen malliin, että saimme sairaalassa yhden annoksen sinivalohoitoa ja käymme edeleen seurannassa polilla päivittäin.

Kuulemma lähes kaikki alle 37-viikkoisena syntyneet saavat valohoitoa, koska maksan kehitys tapahtuu vasta raskauden loppuvaiheessa. Enpähän moistakaan ollut aikaisemmin tiennyt.

Mutta nyt siis kaikki on hyvin.
Sain taas maailman suloisimman vauvan.

t. Domi ja Pupu
 
Viimeksi muokattu:
Sydänkäyristä kommentoimaan piti tulla.Just multa otettiin ja todellakin niitä vaihteluja sykkeessä pitää olla täällä konekin vaatii sen ja jos vaihteluja ei tule niin kätilö tönii vauvaa hereille. Muistaakseeni joku joskus sanoi näillä sanoin " käyrällä pitää näkyä ainakin kaksi kiihtymistä "
Toive minun esikoiseni oli perätilassa siitä toki on 19 vuotta aikaa mutta mulle tehtiin synnytystapa-arvio ja päädyttiin lantion mittojen perusteella sektioon.Silloin ei yritetty kääntääkään koska oli jotain napaanuorakiertymisiä sattunut käännettäessä,toki siitä on aikaa :) Uskoisin kuiten että Lääkärit ei saa painostaa synnytykseen jos vaara on olemassa.Leikkauksia kuiten tehdään muistakin syistä...Tsemppiä sulle ja toivotaan että vauva kääntyis ittestään,mulla toisen kohdalla kävi näin :Toinen lapseni (3-vuotta edellisestä) oli myös perätilassa Vk 34 tai jotain,neuvolassa jo epäilivät että mulla sen mallinen kohtu ettei mahdu oleen oikein päin.varattiin aika synnytystapa-arviioon ja vauva kääntyi itestään edellisiltana :)
Sain juuri toksemia verikokeiden tulokset ja ne oli ok :)Kommentteja tulee usein kun mullahan on nyt aikaa kirjoitella :)
Ylläri iltatähti
Pikainen lisäys Onnea Dominique Poikavauvasta <3 Hyvänkokoinen oli poitsu viikkoihin nähen :)
Kiva kuulla jo vauvauutisia :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Toiveena kauniina
Dominiquelle suuren suuret onnittelut pikkuisesta pojasta!!! :flower: tosiaankin ihan mukavan kokoinen noille viikoille! Hyvä että kaikki bilirubiiniarvoja lukuunottamatta hyvin! :heart:

Mahtavaa että alkaa omassakin pinossa jo tapahtua!!! :D
 
Dominiquelle paljon onnea pienen pojan johdosta! :heart: Ihanaa, kun saa alkaa onnittelemaan jo huhtikuisia. Hyvä, että oli hyvän kokoinen poika vaikka syntyikin nuin aikaisin. :)

Ylläri, kiva lukea sun päivityksiä. Tsemppiä osastolle! :)

Hirveesti olis kommentoitavaa, kun en eilen ehtinyt koneelle ennen iltaa. Nyt ehdin vaan jotain komentoimaan.

Toiveelle nyt heti tosta perätilasta. Mä en kovi suurta arvoa antais keskustelupalstoilla esiintyville kommenteille pt-synnytyksestä. Moni kommentoija ei tiedä oikeasti asiasta mitään vaan kaikki perustuu johonkin huhupuheisiin tai mututuntumaan, kun äidit ovat välillä niin olevinaan synnytysasiantuntijoita ihan vaan sillä perusteella, että ovat raskaana tai joskus synnyttäneet. Se pään jumittuminen lantioonhan poissuljetaan juurikin sillä lantion magneettikuvalla. Vaan tilavalantioine pääsee synnyttämmään pt. Lääkäritkään eivät nyt niin ammattitaidottomia ole, että riskeeraisivat pienen vauvan hengen vaan säästöjen valossa. Eihän se sektioraha niiden lääkäreiden omasta pussista mene. Juttele synnytystapa-arviossa sen lääkärin kanssa. Pyydä kaikki faktatiedot ja kysy noista sun mainitsemista riskeistä. Myös sektiossa on riskejä sekä äidille, että vauvalle. Molemmat luokitellaan riskisynnytyksiksi. Tee päätös vasta sitten, kun olet saanut kaikki oikeat faktat (ei keskustelupalstafaktat) käsiisi, kuullut lääkärin mielipiteen ja kuunnellut omia tunteitasi. Luotat vaan omaan vaistoosi. Jos alkaa tuntua siltä, että pt-synnytyksessä liian suuret riskit ja et uskalla lähteä siihen, älä lähde, vaan vaadi sektio. Mulle sanottiin silloin naistenklinikalla, että sunnitellussa pt-synnytyksessä ei ole enempää riskejä kuin tavallisessa alatiesynnytyksessä. Voihan rt-synnytyskin päätyä komplikaatioihin vaikka vauvan väärän asennon, suuren koon, napanuorakiertymän tai jonkun muun ennelta arvaamattoman tilanteen vuoksi. Sähän olet ensisynnyttäjä. Sinuna kävisin sitäkin seikkaa vielä läpi lääkärin kanssa ennen päätöksen tekoa, koska sulla ei ole aikaisempaa kokemusta synnyttämisestä eikä kukaa tiedä, miten sun kroppa reagoi synnytykseen. Mulle silloin perusteltiin pt-synnytyksen onnistumista sillä, että mulla oli alla onnistunut alatiesynnytys ja nopea ponnistusvaihe. Sitä ehkä miettisin, kun sitä sulla ei ole. Kauheeta paasausta tämä mun kirjoitus. Toivottavasti ei vaikuta liian hyökkäävältä tai pätemisen yrittämiseltä. Haluaisin olla kovasti sulle apuna, kun tiedän, miten kauheeta on joutua tekemään tollanen päätös itse. Mä silloin aikanaan toivoin, että en olisi ollut hyvä pt-synnyttäjä ja mut olis vaan laitettu sektioon. Sit ei olis tarvinnut päättää itse. =)

Kiusaamisesta vielä. Mä en tiedä, miten pojan tulevassa koulussa hoidetaan kiusaamisasiat. Onneksi noi kiusaajat ovat ylemmillä luokilla, joten eivät nyt samalle luokalle ole tulossa. Meidän päikyssä kiusaamiseen on puututtu tosi hyvin. Syksyllä meidän poika osallistui parin muun kaverin kanssa kiusaamaan yhtä lasta ja päiväkodin henkilökunta reagoi siihen tosi nopeesti ja infosi meitä kiusaajien vanhempia. Me vanhemmat päiväkodin henkilökunnan ohella otettiin asia vakavasti ja kiusaaminen saatiin loppumaan heti alkuunsa. Toivottavasti koulussa tulee olemaan yhtä ammattitaitoista henkilökuntaa.

Nyt ei ehdi muuta. Katsotaan, jos illalla ehtisin vielä turisemaan lisää. =)

Natte ja Tinja 35+3
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut Dominiguelle vauvan johdosta.

Itkuhan mulle jo tuli eilen tasta kasien puutumisesta/kivuista. Luulen etta kukaan ei edes tajua miten kipeat kadet ovat....kaikki vaan sanoo etta kohtahan se vauva syntyy . Mutta kun se viikkokin naissa kivuissa on niin kauheeta.
Hermot menee lapsiin kun jaksavat aina valittaa ruuasta...ikina ei ole hyvaa ruokaa. En jaksaisi talla hetkella tollaista turhan paivaista narinaa.
Anteeksi tama avautuminen mutta olen ihan puhki.

mindi16 34+6
 
Onnea Dominique pienestä prinssistä!! :flower: Vihdoinkin pääsen päivittelemään tuota listaa syntyneiden osalta! :)

Tänään tosiaan, niinkuin Toiveena tuossa jo totesikin, oli viimeinen työpäivä! Ihanaa kun ei aamuksi tarvii laittaa kelloa soimaan!! :)

Huomenna sitten neuvolakuulumisia!
Meidän Äiti ja pieni 34+4
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveena kauniina
Dominique onnea vauvasta =) Ihanaa nyt alkaa tulemaan jo huhtikuisiakin vauvoja :heart:

Toive Mulla kans oli vauveli vielä perätilassa, samoja asioita täällä mietin. Ei olleet lääkärit vielä äitipolilla mitenkään huolestuneista tuota perätilasta tässä vaiheessa. Taidetaan olla suurinpiirtein samoilla viikoilla.

Mulla oli tänään taas kontrolliaika äitipolilla, kaikki oli niin kuin pitääkin. Parin viikon päästä taas uusi kontrolliaika. Pitää kyllä jo ens kerralla alkaa kyseleen että mites tää vauveli synnytetään jos on edelleen perätilassa. Ensi kontorollissa on tasan viikko 36, edellinen vauveli syntyi viikolla 37+.
Kohdun ulkosuu oli sormelle auki, mutta ei lääkäri sen kummemmin kommentoinu siihen mitään. Ei ilmeisti ole mitenkään poikkeuksellista?

Ei nyt oikein ajatus kulje pitää jatkaa joku toinen päivä...

House 34 POKS
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveena kauniina
Jaahas, täällä joku ottanut varaslähdön :) Mä olen eka listassa :) Dominique Oikein paljon onnea!! Hienot mitat herralla tosiaan viikkoihin nähden. Vauvantuoksuja sinne!

Mulla supparit alkaa olla jo tuntuvia, vaik harvakseltaan päivän/yön mittaan tulevat.

Toiveelle Tsemppii mietintöjen pt suhteen, komppaan Nattea et en keskustelupalstojen mielipiteille kauheesti antas arvoa, kunpa vauva viel kääntyis!

Ihanaa et nyt alkaa huhtikuiset poksuun!
Manzana 38+1
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveena kauniina
Huomenta! =)

Aattelin itekkin kuulumisia kirjotella, oon paljon käyny lukemassa teidän juttuja kuitenki, vaikka musta ei oo kuulunu. Vauvan saaneille onnea hirmuisesti!:heart: Mä olin viime pe ja la synnärillä käymässä, supistuksien, kuumeen ja oudon eritteen takia, ja löytyi bakteerivaginoosi jo toistamiseen, tää tulehdus alko uudelleen kun ab kuurin lopettamisesta oli menny 5pvää.. Perjantaina 14 aikaan tk:n lääkäri teki sisätutkimuksen jossa pehmennyt,kiinni,kanavaa 4cm, ku sitten 18 aikaan illalla supistusten jälkeen olin 4cm auki, mutta kanavaa edelleen 4cm, onneks. Lääkäri pyysiki jäämään osastolle yöks suppareiden takia ja mahd. crp:n nousun takia (epäilivät tulehduksen menneen kohtuun asti) mut mulla oli lapsivettä reilusti ja sairaalaan lyhyt matka +lapset oli yökylässä mummuloissaan niin päästi kotiin. Yön nukuin hyvin, illalla jonkuverran oli suppareita jotka loppu sit saunalla. Seur aamuna käytiin tarkastuskäynnillä jossa leukkarit jo laskeneet ja crp ei koholla. Että sellasta.. Nyt kuitenki melkein joka päivä supistaa, ihan ärhäköitä suppareita mut aina ne sit onneks loppuu :) Nyt menossa onneks jo 35+5, ettei suurta hätää vauvalla ole :)
 
Onnea Dominigue pojasta! :heart:

Viljavainio, kyllä tuon kuorrutteen voi värjätä siniseksikin. ja voi siihen silti laittaa sen sitruunan, tai jättää laittamatta - miten vaan :)
kauheen kellertäviä niistä ei mun muistin mukaan tullu joten sen sinisen voi varmaan ihan huoletta laittaa sekaan, ei pitäis mennä vihertäviksi...

masupatterin vaikutusta en oo vielä huomannu, muuta kun kotihommissa :D imuroinnissa tulee niin järkyttävä HIKI ettei mitään järkeä ja nyt ollaan vielä takkaakin lämmitelty niin on tosiaan sisällä kivan lämmin kun ulkona on niin kylmä, vielä kun ei tartteis tehdä mitään hommia :D niin ja takki menee just ja just kiinni, toppahousut ei oo menny enää aikoihin. niissä on hyvät kyllä ne "henkselit" niin ei tipu vaikka on auki, sitten vaan pitempi paita siihen päälle ja takkihan mulla sellanen puoli pitkä onkin niin avot. tosin en nautin niissä olemisesta enää kun se auki oleva vetoketju painaa inhottavasti.. että jospa se kevät sieltä alkais pikkuhiljaa saapua :)

mindille tsemppiä kovasti käsien kanssa! uskon kyllä että on inhottavaa olla ja sitten jos vielä ruuasta tms nuristaan niin voi vähän pinna palaa! :)

suski90 hyvä ettei kuitenkaan ihan vielä syntynyt, vaikka tokihan vauvan sitten on parempi masun ulkopuolella jos kohtuun tulisi joku tulehdus tms. toivotaan nyt vielä ainakin parisen viikkoa lisää masuaikaa pienelle :)

mä kävin myös sairaalassa keskiviikkona. taisin kirjoittaakin joku päivä että olo on kun jyrän alle jääneellä..
viikonloppuna olleissa häissähän mä vähän niinkun epähuomiossa söin kylmäsavulohta ja jotain tuorejuusto rullia.. en tajua miten en hoksannu kun kokoraskausajan oon muuten osannu kyllä vältellä ja olla syömättä. noh, ke aamuna kun heräsin niin lihaksen koko kropassa huusi hoosiannaa, päähän särki ja nousi yllättäen kuume - diagnosoin itselleni listerian. soitin sitten päiviystykseen ja käskivät tulemaan. siellä sitten pari tuntia vietin ja alkoi tulla kovempi yskä. ja kuten arvata saattaa, lääkäri totesi että ihan perus flunssalta vaikuttaa, käski seurailla oloa tulla takas jos nyt tila romahtaa tai kuume ei laske millään.

ja nyt, olen niin täynnä räkää kun olla ja voi ja yskin keuhkoja pihalle. kuumetta ei enää oo. mutta viime yönä tyttö oksensi ja meni yö sitten valvoessa. aamulla ei ollu tietoakaan hänellä huonosta olosta tms, nälkää valitteli. että jospa tuo (toivon mukaan) olis ollu vaa joku tilapäinen juttu eikä ihan sitä tautia itseään.. parin päivän päästähän tuokin viim. selviää.. silllon viim. pitäis alkaa mun tai miehen oireilemaan jos on oksutautia.. yök.

mukavaa äitiyslomaa niille joilla se on nyt just alkanut/ alkamassa, mä alotan viikonpäästä :) sit ollaankin jo kyllä varmaan kaikki mammalomalla :)


huih, kohta ihan oikeesti alkaa vauvoja jo syntymään... kivaa!! siinä menee omakin odotus sitten sutjakasti vauvauutisia/kuulumisia lukiessa :)

m-m & hippu 33+5
 
  • Tykkää
Reactions: Viljavainio
IIISOOT onnittelut Dominiqille pojasta! :flower: Mä olen aina luulluut, että jos syntyy ennen viikkoa 37+, niin joutuu vauva jäämään tehokaappiin tms... :D (Enpä tiedä, mistä tuonkin olen päähäni saanut...)

M-m huh! Varmasti tuollaisesta pelästyy, kun tietty tässä tilassa aina ajattelee pahinta... Onneksi kuitenkin selvisit "pelkällä" flunssalla :) Toivottavasti menee pian ohi.

Suskille tsempit! Toivottavasti saavat tulehduksen kuriin ja vauva pysyisi mahassa vielä pari viikkoa.

( . ) Taas viime yönä tuli valvottua noiden kipeiden supistusten kanssa :( Heräsin joskus klo 2 jälkeen, kun kipu tuli uneen... Runsaan tunnin noita kesti, mutta sitten sain nukahdettua uudelleen, eikä nyt tähän mennessä ole tullut kuin yksi kipeähkö supistus tuon jälkeen. Tänään olisikin sitten ohjelmassa sairaalakassin pakkaamista ja vauvan sängyn valmiiksi laittoa... Mieskin jo ehti sanomaan yöllä, että pakkaa jo jooko se kassi, kun hän ei sitten kyllä listasta huolimatta sitä välttämättä saa kasattua oikein :D Ihanuus :heart:

Toivoisin kyllä, että saisin tämän käärön pidettyä vatsassani vielä ainakin pari viikkoa. On niin paljon kaikkia tekemättömiä hommia ja näistä yksinäisistä päivistä, kun esikoinenkin on hoidossa on alkanut nauttia ihan eri tavalla, kuin silloin ekalla kerralla äitiyslomalla ollessani... Omaa aikaa osaa nykyään arvostaa ihan eri tavalla kuin ennen :)

Sipulisankari & Narsku 35+4
 
vielä täytyi palata kertomaan kun siis mulla alotettiin eilen insuliini. 6 yksikköä ennen nukkumaan menoa.
lääkäri sanoi että on pienin mahdollinen annos ja uskoi että se riittää jonkun aikaa. mulla siis se aamun eka arvo on nyt ollut koholla, ei vielä hirveitä ylityksiä mutta sen verran niitä "juuri ja juuri" rajoissa että päätti ottaa varman päälle :)
oudolta tuntuu tuo tuollainen lisä tähän raskauteen, mutta onneksi neula on ohut ja sujahtaa helposti reiteen niin ei sen puoleen oo mitään paineita. enemmän se sokerien mittaus sattuu :)

nyt sipulisankari vaan kassit ja muut valmiiksi, sillon kun on kaikki valmiina niin ei varmaan hetkeen kuitenkaan tapahdu mitään :D mutta jos kaikki on levällään niin... ;)

mulla siis myös supistelee, muttei kai kamala kipeesti. mutta ilkeeltä tuntuu ja mietinkin jo että onko voinu tuolla alakerrassa jotain tehdä.. nooh, ens viikolla äitipolille käymään taas niin jospa ne siellä vaikka vilkasis :)

m-m, 33+5 (vieläkin ;) )
 
Heipä hei :)
M-M Toivottavasti paranet flunssasta pian. Ja tsemppiä piikitykseen.. Ovat vissiin sokereiden kanssa nykyään tosi tarkkoja mutta hyvä näin :)
Suskille myös tsemppiä ja toivotaan että tulehdus paranisi.
Ne joilla supistuksia on ja ei niitä vielä toivois olevan vois lähettää tänne :) No aamulla näin lääkärin joka lupasi että aletaan miettiin käynnistystä eli kotia tuskin kokonaisena enää palaan.Sano vaan että ei tänään välttämättä käynnistetä kun synnytyssaleissa ruuhkaa eli Laaja Lapin maa saa lisää asukkaita :) Ilmeisesti ultrataan vielä ja katotaan onko kohdunsuulla tapahtunu mitään.Kyljet on kipeenä,tässä hotelissa on täyspalvelu mutta huonot sängyt :-D
Olin vissiin veikanu joskus vauvan syntymäpäiväksi 18.3 mutta ei tuo 16.3 ois myöskään huono :)
Ylläri iltatähti 38+1
 
Mindille jaksuja siellä käsien puutumisen kanssa. Totta se, että ei ite oikeen voi ymmärtääkään miltä jatkuva puutumiskipu tuntuu kun ei ole itesellä ollut, mutta sen uskon, että hermo on kireeeeeellä ja suututtaa!!

Jahans kuulostaa siltä että, suskikin saa vauvelin syliin pikemmin kuin la :) kaikilla alkaa olla jo viikot sitä luokkaa, että suuria apuja ei vauva tarvii vaikka tulisivat. Tuota en tosin tiennytkään mitä Dominique mainitsi, että maksa kehittyy ihan vasta loppuraskaudesta ja sen vuoksi valohoitoo saa kaikki alle 37 syntyneen, no aina oppii uutta.

M-m mä silloin alkuraskaudessa menin nohevana sushipaikkaan ja kysyin, että onhan lohi tuoretta, että eihän se ole ollut vakuumissa, ja sitten ihan sukkana lotkin naamaan niitä lohijuttuja... sitten ehkä noin kuudennen palan kohdalla heräsin kun halolla ois lyöty päähän, että niiiiiiiiiiin, onhan tää kuitenkin raakaa kalaa, ja mistä sitä tietää miten vanhaa jne jne. Tuli vähä hölmö olo. Mutta esim. graavilohen sais tehdä kun ite kävis lohen kalastaa, että se ois varmuudella tuore, että tuskin tuossa niin suurta riskiä olikaan mutta tuntui silloin ihan todelliselta. Ymmärrän hyvin sun diagnosoinnin tuossa, ja onneks kävit näytillä ja voiko kerrankin sanoo, että "kiva, että on flunssa"? :D ja tsemiä piikityksen kanssa! Ei tarvii onneksi kauaa itteesä tökkiä.

Sipulisankari nyt tosiaan kamat kasaan varmuuden vuoksi, mä oon vasta mietiskelly, että mitäs sinne sitten laittaa, mutta eiköhän sitä kohta jo pidä jonkunlainen nyssäkkä koota.

Ylläri voihan se vaikka mennä kännistyksestä tuonne 18.3 asti :) Jännää, toivottavasti menee suuremmitta kärvistelyittä kun käynnistelevät :)

Mulle iski eilen illalla/yöllä joku mahataudin poikanen ja yö meni sohvalla torkkuessa ja mahaa vihloi/poltti niin vietävästi, tuttu tunne siis kun on ollut mahatauti, tuli semmoisina aaltoina kivut ja koska supistelee niin runsaasti muutenkin, niin sit se aaltomainen poltto sattu välillä yhtäaikaa supistuksen kanssa, eli maha oli pinkee ja poltti... no siis....minä päädyin kellottamaan mahataudin vihlontaa :LOL: no ihan vaan varmuuden vuoksi? harjoitteluksi? lopputulos oli että ei tullut lasta vaan se toinen vaihtoehto..:D kyllä mä sitten jossain vaiheessa tulin päätelmään, että ihan vaan normi mahatautia tää tais olla. Nyt jo olo kutakuinkin normalisoitunut. Mietin vaan että mitähän sitä tuli huonoa syötyä eilen tms.

Tänään tälläistä. elämme jännittäviä aikoja :)

Toive 34+5
 
Neuvolakuulumisia:

Paino +795g, yhteensä 12,6kg :stick:
Turvotus +/-
Paineet 138/88, kotona 122/77
Pissa puhdas
Hb 120, pyysi alottamaan lisäraudan
Sf-mitta 34
Painoarvio käsikopelolla 2100g
Tarjonta rt
Syke 136

Yllätyksekseni terkka laittoi lähetteen ä-polille siksi kun edellinen synnytys oli sectio (perätila), eli jonkun näkönen synnytystapa-arvio saadaan ensiviikolla! :) Kiva olisi kuulla myös tuosta kohdunkaulan tilanteesta.. Eilen jo luulin että viimeisen työpäivän kunniaksi pääsen vielä synnytyshommiin, kun niin kipeitä supistuksia tuli koko illan! Aikaisemmissa raskauksissa supistukset on tehnyt kipeetä alapäässä vasta kun on ollut tosi kyseessä, niin kyllä pisti eilen vähän jännittämään kun niin kovin kramppaili tuolla kohdunkaulan suunnalla. Istua ei voinut, makuullaankin oli hankalaa.. Panadolin avulla sit viimein nukahdin. Mies oli ihana kun huomasi miten kipeää tekee, hieroi ja silitteli, toi vettä juotavaksi ja auttoi liikkeelle tarvittaessa.. Kyllä tuosta siis oiva synnytystuki tulee! :heart:

Sipulisankari laita vaan jo sitä sairaalakassia valmiiksi! Suskillakin alakerran tilanne jo melko edistynyt! Toivotaan että tulehdus helpottaa! =) Ja Yllärikin saa vauvan kainaloon ihan pian! Hurjaa! :) Saa nähdä miten päivittäjän käy kun niitä vauvoja alkaa satelemaan! :LOL:

Kaikille flunssaisille ja mahatautisille jaksuja! :hug: Hyvähän se on nyt sairastaa, niin ehkä tuurilla pysyis terveenä vauvan synnyttyä, eikös? ;)

Aurinkoista viikonloppua toivottelee
Meidän Äiti ja juniori 34+5
 
Täällähän on tosi monella jo jännät paikat, kun suppailee jo kivuliaasti. Onneksi kaikki jo niin hyvillä viikoilla, että voi positiivisin mielin jännitellä teidän puolesta. :)

Mindille tsemppiä käsien puutumisen ja kipujen kanssa. Aika kamalaa! Ja toivottavasti suskin tulehdus saadaan taltutettua. Aika hurjaa, että oot jo 4cm auki. :O

(.) Tänään alkoi aamu kamalalla poskipääsäryllä. Onneksi lähti pois särkylääkeellä ja levola. Muutenkin aamupäivä meni lähinnä maatessa. Jotenkin oli tosi vetämätön olo. Tuntui, että ei pysty olemaan pystyssä yhtään. Nyt onneksi helpotti ja jaksoin käydä lasten kanssa ulkona auringon paisteessakin. Ihanan piristävää. Mullakin tulee kipeitä supistuksia... yksi päivässä. :LOL: Eli ei ihan kauheesti olla vielä synnyttämään lähdössä. Se on aika hassua, kun se yksi supistus tulee melkein samaan aikaan joka ilta. Myös vatsa toiminut hyvin. Mulla liittyy siihen myös sellasta supistustuntemusta, joten lähellä on mullakin ollut, että olisin kellottanut kakkihätää. :xmas:

Kämppä on ihan kaaos. Mies on varmaan tyytyväinen, kun tulee kotiin. :saint: Nyt kahvit kiduksiin ja sit viemään poikaa jalkkispeliin. Niin juu piti tosta miehen suhtautumisesta raskauteen kertoa, että mun mies on sanonut, että ei oikein osaa vielä tässä raskausvaiheessa olla innoissaan vauvasta, kun ei ole mitään kontaktia siihen. Sitten, kun vauva syntyy, ja pääsee tutustumaan siihen, alkaa intoutumaan. On se silti välillä silitellyt mahaa ja jutellut vauvalle. Paljon vähemmän tosin, kun esikoisen aikaan.

Natte ja Tinja 35+4
 
Vähänkö toive repesin sun kellottamisia!!!! :LOL: Tsemppiä mahatautiin!

Nyt on sitten täälläkin kassi pakattuna! Hammasharja pitää käydä vielä ostamassa ja ai niin, ne IMETYSLIIVIT!!!!! Onneksi olen huomenna menossa kaupungille niin voi siinä sitten samalla piipahtaa nuo hankkimassa... Vauvan sänkykin on nyt valmiina, toivottavasti ei tarvitse sitä tuossa tyhjän panttina pitää kovin montaa viikkoa. (Onneksi tuossa pahvilaatikossa on tuo kansi, niin ei ihan pääse pölyt kertymään). Olen kyllä aivan täysin varma, että kun näitä supistuksia on ollut jo niin kauan ja kaikkea muutakin, niin tämä menee ainakin kaksi viikkoa yli lasketun... :(

Toivottavasti nyt saat tosiaan Ylläri sen käynnistysajan jo vaikka ensi viikolle! :)

Meidän äidille myös jaksamista niiden supistusten kanssa. Ei tosiaan ikinä tiedä, miten eri lailla eri raskaudet ja synnytykset voivatkaan mennä!
 
Onnea Dominiquelle hyvän kokoisesta pojasta!! :flower:

Mindi kertoi käsien puutumisesta ja täällä on nyt toinen. Ei oo kovin pahasti vielä puutuneet, mutta tuntuu että päivä päivältä pahenee. Jotenkin ei pysty ylähyllyltä tavaroita ottaan, kun tuntuu ettei oo voimaa käsissä. Neuvolassa mainitsin asiasta ja sanoi, että ihan normaalia. Tänään sitten on koko illan ollut vasemman käden nimettömän sormenpää tunnoton.. :O Outoa. Joskus, ilman raskautta, mulla on varvas (se mikä on ison varpaan vieressä:) ) ollut tunnoton, useita viikkojakin, mutta ei siinä mitään erikoista oo havaittu. Toivottavasti nyt tää käsien puutuminen ei tästä pahene, vaikka on jo yöllä vaikeuttanut nukkumista.

Nukkumisasennoista oli aiemmin keskustelua ja sehän tässä onkin vaikeeta. Joku pari kuukautta sitten mulla alkoi outo vihlova kipu kyljessä, siis tuossa rinnan alla oikealla puolella, niinkuin rintsikoiden alareunan kohdalla ja siitä sitten kipu säteili myös selkään... Kävin lääkärissä, jossa tutkittiin ultralla sisuskaluja mutta kohtu ei painanut siihen kohtaan eikä sapessa eikä munuisissa ollut mitään. Verikokeissakaan ei löytynyt mitään poikkeavaa. Kipu seurannut koko ajan siitä lähtien. Jos on oikealla kyljellä, esim.sohvalla, niin menee ehkä pari minsaa kun se alkaa. Ihan kuin joku olisi puukon tuikannut kylkeen :( Sama homma, jos oon vasemmalla kyljellä eli alkaa kipu oikess kyljessä. Kipu pysyy pitkään, vaikka asentoa vaihtaakin. Kyljillä ei siedä makoilla, tosi inhottava! Selällään ei tuu huono olo, mutt selkä menee heti niin jumiin, ettei niinkään päin voi olla. Ja mahallaan, sehän me kaikki tiedetään ;) Kohta taidan nukkua vain istualteni.

Muffinsien kuorrutteesta eli ei värjäydy keltaiseksi, vaikka laittaa sitruunaa. Väri on kyllä valkoinen tai ainakin lähes valkoinen. Voi siis laittaa sinistä väriä, eikä tule kuorrutteesta vihreää tai näin ainakin vahvasti veikkaisin :D

Ensi viikon torstaiksi tuli aika äp:lle ja diabeteshoitajalle, joten sitten ollaan vähän viisaampia :) Jännää kyllä kuinka toimintaa alkanut tapahtumaan ja huhtikuisia ilmaantuu. Itse olen häntäpäässä, mutta kyllä minunkin aika koittaa vielä. Nyt iskee paniikki, etten ehdi laittaa kaikkea valmiiksi (vaikka varmasti ehdinkin)!

Taratar ja asukki 34+4
 
  • Tykkää
Reactions: Viljavainio
Onnittelut Dominiguelle pojasta!:flower:

Nauroin myös Toiveen kellotustarinalle :D

Mulla raskausoireet ja vaivat olleet toistaiseksi hyvin vähäisiä. Yötkin menee mukavasti, vaikka kylkeä kääntäessä aina herään. Saan kuitenkin heti nukahdettua uusisksi. Kankut kyllä vähän puutuu, mutta ihan siedettävän tuntuista kuitenkin. Mulla ei ole myöskään ollut harjoitussupistuksia. Kaikille ei kai niitä sitten tule. Tai onhan tässä 6 viikkkoa aikaa vielä saada oireita ja vaivoja (koputan puuta).
Maanantaina neuvola ja sitten saan ajan kokoarvioon.
Äippäloma häämöttää ja eka päivä on torstai. Saa nähdä alanko sitten kohnaamaan vauvan huoneen kanssa. Nyt olen ajatelut, että sillä ei ole kiire, kun pikkuinen viettää yönsä meidän makkarissa. :)

Tatja + pikkuinen 34+0 *POKS*
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveena kauniina
Moikka kauan olen ollut poissa tältä palstalta....

Meille syntyi 21.2.2013 kello 05:58 pikkuinen poika viikolla 34
Painoa pojalla oli 2495g ja 45cmpitkä.
Kotona ollaan oltu nyt reilu viikko ja painoa kerätty lisää hienosti 450g.
Kaikki ei menny ihan niinku nappiin mutta pää asia molemmat ollaan terveenä nyt enemmän ongelmia oli minulla.

Onnea muille vauvan saaneille ja voimia muille loppu viikkoihin:heart:
 
Onnea Pikiselle pikkuisesta pojasta!! Onneksi loppu hyvin kaikki hyvin!

Tatja mä olen kanssa pähkinyt tuota lastenhuoneen väsäystä, kun eihän se vauva sitä tarvihe heti, mutta sitten jos sen niinku nyt tekis, niin ois valmis. Tapetti on jo ostettu...kukakoha sen seinälle laittais..

Meidän äiti, ihana mies sulla kun hoivaa ja huolehtii :) varmaan laittaa jännittää moiset merkit, kun tietää mitä se on aikaisemmin meinannut.. olikos se sairaalakassi jo pakattuna?

Taratar on meitä aikas montakii joilla tällä viikolla on 34 + jotakin, kyllä se meillekin h-hetki koittaa. Tänään merkkailin seinäkalenteriin menoja ja siinä se sitten lävähti naamalle, kun huhtikuulle merkkasin menon, että niiin tuossahan se beibikin tulee...yhden lehden käännön verran. Mutta jos alkaa tuntuu että aika loppuu niin sitten lohduttaudun sillä että jos menee kaks viikkoo yli niin viimeisin mahdollinen päivä on sitten 5.5 ja sinne on vaikka kuuuuuinka paljon aikaa. Eikös se niin ole että kaksi viikkoa on maksimi minkä annetaan mennä yli??

Imetysliivit, minä tein just sen mitä ei pitänyt tehdä ja mistä on varoiteltu, mutta koska olen mulle tänne kaikki heti nyt-henkinen niin kävin ostaa jo aaaika sitten liivit, ja vielä varuiks ihan kahet kappaleet, että on sitten valmiina, että ei tarvii mahdollisesti p*rse revenneenä lähtee shoppailee niitä synnytyksen jälkeen. Laskeskelin ja mittailin siinä liiviosastolla, että minkälaiset tursakkeet näistä vois tulla ja otin sitten omasta mielestäni riittävän kokoiset.. no kuinkas ollakkaan, kokeilin niitä tänää ja juuri ja juuri ne menee, eli eihän ne sitten enää mee jos muutun lypsylehmäkkeeksi. Mitään tästä oppimatta kävin Lindexiltä ostaa selaisen imetystopin/paidan että ei periaatteessa tarvii liivejäkään alle, ja nyt otin semmoisen koon että varppina mahtuu sitten myöhemmin.
Ehkä mä voin käyttää noita liivejä sitten kun on jonkun aikaa imetellyt, olettaen että moinen onnistuu, kun eihän ne rinnat koko imetysaikaa pysy hervottomina vai pysyykö?


Toive 34+6
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä