Huhtikuun hurmurit 2014 ~Lokakuun lorut~

Mie oon taas pitänyt hiljaiseloa, lueskellut oon vain keskustelua mutta jotenkin kun ei ole mitään raskausoloja ollut, niin olen jäänyt sivummalle.
Tänään kävin neuvolalääkärissä ja sydänääniä kuunneltiin, oli kyllä aivan ihana kuulla sitä <3 Alkaa oikeasti tajuta että siellä masussa oikeasti kasvaa pieni ihminen. Pari kiloa oli painoa kahdessa kuukaudessa lisää tullut, ei sen enempää onneksi.
Lääkärikin sanoi että piakkoin alkaa varmaan housut käymään tiukoiksi, sen verran alkaa kohdulla kokoa jo olla. Olen minä kyllä huomannut jo että osa farkuista alkaa vähän tiukahkoja ollakin. :) Pitänee sitten ruveta niitä äitiysvaatteita oikeasti katselemaan, lähinnä olen vain sivusilmällä kaupoissa niitä tähän asti katsastanut.

Mie voisin siihen facebook ryhmään nyt vihdoin viimein liittyä.

tiitii88 14+3
 
Joo, aivot on ollu pikkusen syväjäässä. :whistle:
Paha olo ei oo enää niin valtava ku aikasemmin mut välillä on päiviä kun heti aamusta on jotenkii huono olo. Alavatsaa painaa kovasti ja selkä on usein väsyny. Nyt on tissit jo sen verran kasvanu että kohta joutuu liiviostoksille, ja ne alkaa olee aika kipeet. Väsymys vaivaa vielä usein. Hajut käy todella voimakkaasti nenään. Pikkusen on hankalaa kun eskarin eteiseen tulee samaan aikaan äiti jonka ympärillä leijuu imelä hajuvesipilvi :x Tai jos ohikulkija haisee tupakalta. Yöh..
Unet on edelleen todella onnettomia. Sammun yleensä jo ysiltä sohvalle josta raahaudun sänkyyn nukkumaan. Pissalla ei oo tarvin käydä öisin mut muuten nukkuminen on pätkittäistä ja levotonta. Herään usein ihan valvomaan ja nään todella outoja erittäin todentuntusia unia. Toivon että nukkuminen rauhottuis pian.
Kiloja on nyt tullu oman vaakan mukaan 3. Ylikiloja oli jo ennestään samat 3 että ei tarvis tulla nyt vähään aikaan lisää. On vaan pakko syödä koko ajan jotaa että pystyy olemaan tai sitten jos ei syö niin pitää makaa sängyssä.. Liikunta on ihan minimiä vieläkin. Tänäänkin tuntu että happi ei kule ja hengästyttää muutenkii ihan kaikki. Kunto on rapistunut ihan täysin.
Kaikista vaivoista ja huolista pärjäämisen kanssa huolimatta olo on hyvin seesteinen ja kokonainen. Nyt tuntuu että meidän perhe on täysi, enkä malta odottaa että saan vaavan syliin. Lisäksi olen niin ylpeä meidän lapsista. Hekin oikein odottaa että saisi vaavan jo kotiin ja he kyselevät siitä paljon. He toivovat veikkaa. He ei kosaan ole ainakaan sanoneet että heitä ärsyttäisi kun on niin paljon sisaruksia vaan kokevat sen rikkautena. Kaikki kolme syksyllä syntynyttä haluaa pitää samaan aikaa synttärit, paitsi tietysti kaverisynttärit ja ainut keväällä syntynyt on ilmoittanut haluavansa viettää vaavan kanssa sitten samat synttärit :) He jakaa mielellään tavaransa toistensa kanssa, kaksi isompaa tyttöä lainailee toistensa vaatteita ja kaikki lelut on käytännössä yhteisiä. Totta kai tulee niitä riitojakin, ei niin täydellistä olekkaan. Välillä väsyttää ja raivostuttaa kun kuulee sanan äiti toista sataa kertaa päivässä, siivous tuntuu niin turhauttavalta ja omaa aikaa ei ole mutta silti nautin tästä niin täysillä. Tämä sopii mulle :heart:

Villis ja Vilperi 12+0
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Noni hyvä että menee sen 2012 mukaan kun sillon olin vielä ihan hyviäkin pätkiä töissä ja opiskelut alkoivat silloin syksyllä aikuipuolella ja tuli vielä korotettua päivärahaa + ylläpitokorvaus, joten on edes vähän paremmin sen suhteen asiat, tämän vuoden kun olen ollut sielä opiskelemassa ja vasta reilu kk sitten sain paperit sieltä, niin olen ollut työttömänä ja koittanut katsoa muuta kuin oman alan hommia tonne alkuvuoteen, mutta ei ole tärpännyt. Oman alan hommat on hieman riskialttiita raskauden aikana.
 
Tervetuloa uusille!

Oon niin jumiutunut tonne fb-ryhmään etten tahdo muistaa käydä täällä ollenkaan.

Äitiyspäiväraha ressaa muakin. Tai se tuleva tilanne, mä saan ihan minimin. Sen siitä saa, kun lähtee vielä aikuisena vaihtamaan siihen unelma-ammattiin. :) Oon siis opiskellut 2012, valmistuin nyt keväällä ja olen sen jälkeen tehnyt pätkiä siellä täällä ja vakituisemmin yhdessä leipomossa työllistämistuella. Tulot ei päätä huimaa edes nyt, saatika sitten äitiyspäivärahalla. Miehen palkalla kyllä eletään miten päin vaan eikä tämä totuttu elintaso tipu, mutta mua inhottaa ajatus miehen rahoilla elämisestä.

Huonot olot on menneet, mutta väsymys, päänsärky ja selkäsärky vaivaa. Varsinkin työpäivän jälkeen alaselän kipu on melkoinen. En oikein tiedä auttaako siihen lepo vai pieni salitreeni, oon tehnyt molempia. Saatan jommalla kummalla vaan pahentaa sitä, en tiedä.

Ai niin. Mulla on maha!! Ihan varmasti on, vaikka mies epäili että siinä näkyy vaan herkkukaapin tyhjentynyt sisältö. Mutta en mä lihonut ole, ei voi olla sitä. Ihan pieni ja onneton se vielä on, ei toivoakaan että joku ulkopuolinen arvaisi. Mutta tää on hyvä alku, niin odotan vauvamahaa. Ja jos sitä ei taaskaan tule, mä vedän ihan suosiolla herkkuja kaksin käsin. Saanpa sitten edes jostain syystä sen mahani.
 
Kukkuluuruu taas hetkeen, on niin helppo tosiaan käydä lukasemassa tekstejä mutta kirjottelu jää itsellä vähiin. Voisin liittyä Fb -ryhmään myös nyt, jos sinne saisi kirjoiteltua enemmän. Adalie sulle tulee pian siis viestiä :) Ja uusille tervetuloa!

(.) Luulin jo hyvän tovin, että se pahoinvointi helpottaa. Ei. Nyt se tulee harvemmin, mutta kun se tulee, varmasti halaan pönttöä. Tänään kävi vähän jo köpelösti, kun aamiaisen jälkeen läksin heti koiran kanssa lenkille ja palatessa oli jo aika lähteä, jotta pääsen kyydillä töihin. Takki niskassa kävin vielä oksentamassa, ja söin tämän jälkeen vain mandariinin jottei suussa maistuisi pahalle. Olinkin hyvissä ajoin perillä, joten ajattelin käydä stockalla hulluttelemassa ja hakemassa muutamia halpoja vauvanvaatteita jotka bongasin kuvastosta.

Kassajonossa sitten tuli järjetön hiki, tärinä ja näin käsistä miten valkoiseksi valahdin. Huippaus alkoi ja silmissä sumeni, oli pakko jättää tavarat siihen ja juosta kaupan ulkopuolelle istumaan. Hain siitä kahvilasta suklaapatukan ja smoothien jotka helpotti, ja menin noukkimaan tavarat ja uusiksi jonoon :D nyt töissä söin ja olo on jo normaali. Lähellä kävi pökräys, toivottavasti nyt muistan, ettei se mandariini riitä aamulla kun aamupala menee hukkaan tuossa. Verensokerit karkaa hieman liian alas näemmä nopsasti.

Työnimi onkin sitten vahingon ja vitsien kautta nyt Kevätkääryle :LOL:

Äitiyspäiväraha tulee minullakin menemään 6kk mukaan, 2012 opiskelin vielä, ja tämän vuoden alusta olen nyt saanut vakkariduunin jossa vähän parempi palkka. Korotusta laskureiden mukaan tulee olemaan n. 10e/päivä! Ainakin korotetulla ajanjaksolla.

Minun käsitykseni mukaan kuitenkin jos ei ole ollut töissä 6kk ennen äippälomaa, voi tulot esittää laskettavaksi myös joltain muulta 6kk :eek: Vai tulkitsenko allaolevan kelan sivuilta lainatun väärin?

Jos sinulla ei ole ollut tuloja koko edeltävältä 6 kuukauden ajalta sairauden, työttömyyden tai muun vastaavan syyn vuoksi, voit esittää tulot niiltä ajanjaksoilta, joina olet työskennellyt. Voit esittää työtulot kuitenkin vain päivärahakauden alkamisvuodelta ja sitä edeltäneeltä kalenterivuodelta yhteensä enintään 6 kuukauden ajalta


tialia&kevätkääryle 13+4
 
Viimeksi muokattu:
Neuvolassa ja neuvolalääkärissä käyty. Kaikki oli oikein hyvin :) Lääkäri pikaisesti ultrasi, siellä oli pikkupallero taas niin kasvanut! Siltä se on tuntunutkin, kunnon maha pöllähtänyt esiin.

Olipas muuten jännä miten erilaisia nää ekat sisätutkimukset voi olla. Ekassa raskaudessa oli niin hurja tutkimus, että vuosin verta sen jälkeen. Toisessa raskaudessa tutkimus kesti kauan ja oli kivulias. Nyt kesti pari minuuttia, eikä tuntunut miltään... :D Turhaan jännäsin!

Äitiyspäiväraha-asioita
en ole vielä jaksanut miettiä. Joulukuussa vasta hakemukset voi laittaa ja niillä mennään mitä päätöksiä sieltä tulee. Saan kai silti vielä näistä isommista kotihoidontukea vai pelkästää kuntalisää/hoitolisää? En oo vielä ottanut asioista selvää...

St. Brigitten rv 13+6

PS. Blogissa mahakuva ;)
 
Viestiä laittaneille on laitettu kaveripyynnöt fb:ssä :) yritin vastata kaikille myös mut en tiedä tuliko perille kun tää taas vaihteeks vähän tökkii!

Raskaudesta mulla ei oo oikeen mitään sanottavaa, oireettomana edelleen :) Issias oireilee mut se nyt on muutenkin aina kipee :D huomenna sokerirasitukseen, yök.

Adalie & Pikku 14+1
 
Äitiys ja vanhempainraha maksetaan saman suuruisena kuin aikaisemmin jos lapsi josta sitä on saanut on alle 3-vuotias. Eli mä saan ainaki samana nyt ku esikoinen vasta 1,5vuotta ku uus syntyy.

Täällä vieläki ihan illasta pahoinvointia. Muuten ei oloja. Masu kasvaa vaan :)

Bluedreams ja pöntis 14+3
 
Viides villahousu tuli jotenkin tosi hyvä mieli tuosta sun kirjoituksesta, kun kirjoitit teidän lapsiluvusta. Ja samaistun kyllä tuohon haju-asiaan!

tialia ihmettelinkin että miten ne nosti mun äitiysrahoja viimeksi kun olin sen viimeisen 6kk sairaslomalla, tuo selittää paljon :D

Olen myös miettinyt tuota että mitä tukia esikoisen kohdalta tulee kun uusi vauva syntyy. Kun alan saamaan äitiysrahaa, esikoinen on n. 1v1kk niin olen ymmärtänyt että ei saada enää esikoisesta kotihoidontukea mutta hoitolisää saattaa saada, jos tulot on tarpeeksi pienet. Ja lapsilisät tietty molemmista lapsista...

(.) Kiva etten ole ainoa joka painii noiden liitoskipujen ja kolotusten kanssa. Jotenkin ihan outoa että jo näillä viikoilla.. Tänäänkin kävelin taas siskolle kylään ja oli kyllä tuskallista! Kotiin päästessä olin niin rikki, kolotti joka luuta ja liitosta polvien ja vyötärön väliltä. Varsinkin alaselkä on ollut kyllä jo pari päivää tosi kipeänä, muut kolotukset vaihtelee paikkaa vähän summamutikassa. Myös tuo lantion ja toisen jalan "liitoskohta" on niin kipeä että loppulenkistä kävelin jo tosi hitaasti ja keinuvasti, teki mieli nauraa itselle kun ei ole edes sitä mahaa jota voisi syyttää vaivaisesta liikkumisesta :p Onneksi mies lupasi vielä selkähieronnan tälle illalle (yölle?), täytyy vaan seuraavaksi käydä katsomassa että nukahtiko se tuonne suihkuun..

Kp & Kultakala 12+0
5 yötä ultraan
 
Hei!

Toivottavasti mahtuu vielä mukaan, vaikka myöhässä olenkin liikkeellä! Fb-ryhmä kiinnostaa myös kovasti. :) viime raskaudessa en tällaisessa ryhmässä ollutkaan ja nyt olisi kiva odottaa teidän kanssa.

Mulla on entuudestaan 2-vuotiaat kaksoset ja nyt (luojan kiitos) vain yksi matkassa varhaisultran perusteella. Kauhea pahoinvointi on ollut, mutta se on onneksi pikkuhiljaa väistymässä. Onneksi opiskelu on aika vapaamuotoista, joten kotona luen tentteihin ja käyn koululla vain kun on pakko.

Läheiset ystävät ja isovanhemmat tietävät raskaudesta, mutta varmaan ensi viikon ultran jälkeen kerrotaan julkisesti. :)

En ipadilla saa tuota tekstiä värjäyttyä, mutta tiedot:
Boboli/23/kolmas/JS/la 29.4
Np-ultra 16.10.


Boboli ja pikkukolmonen 11+2
 
Helou! jospa taas yrittäis kirjottaa ko esikko päikkäreillä.. Jääny itellä ihan lukemispuolelle tää.. :ashamed: Tervetuloa uusille!!:wave:

Täällä elellään oikein seesteistä aikaa.. Vaivaa ei oo minkäännäköstä.. :rolleyes: Ihan harmittaa lukea kun toiset vielä oksentelee ja on alkanu tuleen kaikkea vaivaa.. Täälläkin on monesti aamuisin etova olo sen takia kun nälkä on mutta menee heti ohi kun jotain syö.. :) Aamulla kävin taas puntarilla niin näytti että paino ois taas tippunu vähäsen.. En tiiä miten se on mahollista ko syön kuitenki ihan miettimättä kaikkea..

Kelan tuista olitte jutellu.. Munki mielestä se on niin että ei välttämättä lasketa viimeisen 6kk mukaan vaan ne voi ottaa muultaki ajalta.. Niinkö joku oli tuolla selvittänykki.. :) Itelle tulee rahat esikon mukaan ko herra on vielä alle 2v tän syntyessä.. Veroprosentistaki oli sillon esikon aikaan ihmettelyä.. Kelan papereissa lukee et ne vie aina sen 20%.. Tää ei piä paikkaansa, sinne ko lähettää muutosverokortin millä haluat prosentilla niin sen mukaan ne sillon ottaa.. :)

Toppatakkia kokeilin tässä yks päivä.. Melko ahtaan olonen tuo jo oli mahan kohalta.. Onneks on toinenki takki joka menee ehkä vähän pitempään mut se ei oo kiva töissä pitää(kotihoito).. Saas nähä kuin kohta pitää alkaa ostaan se toppatakki.. Tai sitten käyä porukoitten tai miehen takkikaapilla.. :) Kivahan tuo ois kuitenki ihan siisteissä vaatteissa kulkea.. :D Kaverilta sain äippäfarkut lainaan, omat alkaa oleen haaruksista risat.. :x Kumma ko ne housut sieltä ensimmäisenä hajoaa.. :LOL:

Hieronta ois ihana itekki saaha! Mies vaan aika nihkeesti alkaa hieroon.. ;) Eikö ookki et alaselkähierontaa ei suositella raskaana?? Vai muistelenko ihan väärin.. :confused:

Jospa tuota taas hetkeksi riittäis.. Nyt itekki sohvalle köllölleen telkkua katseleen/torkkumaan kun pikku-ukkokin nukkumassa..

manije ja sintti 14+2
 
Np-ultra takana ja nyt on huojentunut oli (ainakin hetkeksi ;)). Siellä se kaveri vilkutteli mulle ja kätilö sai tehdä aikansa hommia että sai mitattua niskaturvotuksen. Ultrasi aluksi alakautta ja sitten mahanpäältä, sitä kautta sai mitattua paremmin. Vastasi kokoa 11+4, muttei la:ta vaihdettu niin pienen heiton takia.

Tänään sitten kerrotaan lopuille "tärkeille"!

Mirenna 11+1
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Täällä saatiin tänään jo tulos seulontakokeesta ja tulos oli normaali. Jospa tuo mies rauhottuis. Toinen ressukka on ihan todella huolissaan kaikesta mahdollisesta. Toki onhan se ymmärrettävää, kun ei se helpointa ollu saada tätä raskautta käyntiin (ois toki voinu olla vaikeampaakin) ja se vuoden takanen KM:kin taitaa siellä miehenkin takaraivossa kummitella tiedostamatta.

Oliko täällä muita oksentelijoita? Itsehän olen oksentanut sen 8vkoa päivittäin. Ja lähes koko sen ajan ollu ihan vuodepotilaana, koska vaikken oksennan voin pahoin koko päivän, ja sitä edes lääkitys ei vie pois. Primperania sain siis, kun jouduin elokuun lopussa tiputukseen, mutta otan sitä vain pakon edessä, koska lääkeaine kuitenkin pääsee sikiöön, vaikkei siitä haittaa pitäisi olla. Tosin lääke myös väsyttää sitten, joten olen vuoteessa sitten väsymyksen takia.

Minut voisi myös lisätä listoille:
Marpa/25/ensimmäinen/LA17.4

Rakenneultra 14.11

Synnäriä en tiedä, kun ei mulle oo kerrottu

Marpa ja masa 12+6
 
huh huh ompas tänne tullu tekstiä. mä en tänne nyt sit pariin päivään kerennykkään nyt yritän saaha ton lstan kuosiin älkää ihmetelkö mun ajatukset ei toimi nyt ollenkaan

Sandra86 laitatkos viellä LA ???

niim-mi tässä justiinsa tultiin tampereelta tayssista kotio tuon nuoremman kanssa oltiin siel 2 yötä keuhkokuumeen takia kun sai antibioottia suoraan suoneen tuo nuorimmainen, siellä neljän seinän sisällä kökittiin. Oli sit crp noussu huimaan 264.7 , tänään onneks päästiin kotiin ja saatii alottaa suun kautta otettava 10 päivän antibiootti kuuri, crp oli viel 167. jotain mut niin hyvä vointinen nyt jo eikä keuhkoista kuulunu mitään ylimääräsiä ääniä.

Tervetuloa siis kaikille uusille ja elkää välittäkö jos olen jotain seonnut ei oo toi ajatusmaailma nyt ihan mukana :/

Yönenkeli ja tiitiäinen 14+5
 
Täällä olot koko ajan parempaan suuntaan. Tänään kävin ekat mammafarkut ja leggarit ostamassa. Koko ajan todellisempaa tämä odotus.=) Joka päivä kuuntelen vauvelin sydänääniä ja ne vahvistuu päivä päivältä. Dopleri on ollu kyllä tosi hyvä hankinta. Turhat pelkäämiset on jääny sen takia taka-alalle.

Marpa Mulla oli kans tosi kova pahoinvointi. Oksensin myös pari kuukautta yhteen putkeen joka päivä. Painoa lähti 7 kg. Onneks on ollu jokunen ylimääränen kilo ylimäärästä. En oo joutunut tippaan. Mulla pahoinvointia ei ole ollut ollenkaan aamuisin, ja oon sillon juonut tosi paljon nesteitä, ettei tulis nestehukka. Mutta ihme ja kumma pikkuhiljaa 12 vk jälkeen on pikkusen olot parantuneet ja nyt ei tarvii oksennella kuin n. kolmena päivänä viikossa. Jotkut päivät on tosi hyviä.=) Osaa kyllä nauttia niistä päivistä. Mulla kyllä edelleen ruoka tökkii...ei tee mieli syödä mitään. Jotenkin jääny niin kauhee kammo siitä oksentelusta. Henkisestikkin nyt voin kyllä tosi paljon paremmin. Osaa jo iloita tästä raskaudesta. Toivottavasti sullakin helpottais pian.=)

melin 15+0
 
Joskoos minäkin jo uskaltaisin liittyä tänne. :)

Täällä mennään nyt viikoilla 11+4. Varhaisultrassa käytiin 18.9 eli tuolloin olin 8+3 (ultra näytti sikiön olevan yhtä päivää jäljessä), kaikki oli niinkuin pitääkin ja nähtiin sydämensyke. Nt ultra onkin sitten jo 17.10. Päivä synttäreideni jälkeen, toivottavasti tulisi hyviä uutisia taas myöhäisenä synttärilahjana. :)
Raskausoireista sen verran että aika alusta olleet rinnat vähän arat ja pientä pahaaoloa mutta tossa alle 2 viikkoo sitten alkoi aamu oksentelu jos en saa nukkua pitkään, eli joka aamu kun joudun menemään töihin. Saisi kyllä loppua jo!

Elikkäs;
Effie / 22 / Ensimmäinen / K-HKS

(Iäksi pistin jo tuon 22 vaikka täytänkin vasta 16 päivä ;) täytyy alkaa jo totutella, eikä tarvitse sitten heti vaihtaa tiedoista)

Laskettuaika on 27.4.
 
Hei, haluaisin liittyä mukaan keskusteluunne! Ensimmäistä lasta odotellaan, ja vaikka kaikki raskausoireet ovat tulleet ja olleet tähän mennessä läsnä, niin silti ennen eilistä ultraa en ole uskaltanut hirveästi antaa itseni haaveilla vauva-arjesta saati jaella uutista kaikille. Mies on jotenkin ollut meistä se positiivisempi ja olikin jo kertonut parille raskaudestani ennen ultraa.
Eilinen ultra olikin sitten hyvin tunteikas minulle ja kun kaikki näyttää olevan hyvin niin uskallan ja hymyilenkin yhtä mittaa! :) Vauvantulo on siis todella haluttu ja suunniteltu, vaikka olemmekin molemmat vielä päätoimisia opiskelijoita, niin tällä hetkellä elämäntilanteeseen sopii ottaa yksi perheenjäsen lisää.
Tulevana viikonloppuna olisi tarkoitus kertoa uutinen perheelle ja sitä kautta muulle suvulle, ja sitten lähipiirin ystäville. Nyt uskallan jo miettiä sisustusratkaisuja ja vaatteiden ostamistakin ;)
Laskettuaika neuvolan mukaan on 23.4., ja eilisen ultran mukaan 20.4., mutta itsellä sellainen tunne, että alkuperäinen pitäisi enemmän paikkansa!

Eli siis seuraanne liittyisi
Herneenpalko/23/ensimmäinen/keski-suomen keskussairaala/LA 23.4.

Seuraava neuvola olisi 6.11. ja RU 13.12.

Kirjoitin tämän myöskin iPadilla joten en saa värjättyä noita tietoja....
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Melin Noh ihan kiva kuulla etten ole yksin ongelmani kanssa. :) Nauratti vaan kun kirjoitit ettet oksenna enää kuin vaan kolmena päivänä viikossa. Niitä päiviä siis odotellessa. Itsellä kyllä ihan sama, että mikään ruoka ei meinaa maistua, kun on oksentanut kaikkea niin ei vaan tee mieli syödä niitä ruokia uudestaan. Olenkin antanut itselleni luvan syödä mitä vain kunhan jotain syön, mutta ei ole oikeastaan mitään mielitekoja. Eilen tosin en oksentanut kertaakaa ihmeellistä. Tosin se oli monta kertaa lähellä, mutta sain pidettyä kaiken sisällä. Jee!!
 
  • Tykkää
Reactions: melin
Ultra käyty, tosi vilkas ja liikkuvainen tyyppi. Turvotusta 0,9, yhdistelmäseulonta normaali, matallimmat riskit ja muutenkin kaikki hienosti. Tänään 12+0, vastasi kuitenkin viikkoa 12+2 ja uusi laskettu aika 23.4. Muiden kanssa samaan nippuun tuolta yksinäiseltä päivämäärältä, jossa olin ainoa. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Yöenkeli toivottavasti teillä parannutaan pian!

(.) Nyt on jotenkin puhti niin pois, että vetää jo mielenkin matalaksi. Aamulla oksensin ekan kerran, kun laitoin kaurapuuroa tytön lautaselle. Huh. Oli itsellä vissiin vähän turhan nälkä. Mulle ei oikein maistuisi kuin herkut, mitään ruokaa ei tee mieli. Ihme, ettei vaaka ainakaan muutama päivä sitten vielä sitä näyttänyt. Pitäisi vissiin vähitellen kuitenkin kaivaa äitiyshousuja esille, kun tuntuu, ettei normihousuissa kovin pitkiä aikoja viitsi olla. Uudet (kaverilta ostetut) pitäisi vielä lyhentääkin.
Sitten mun pitäisi neuvolaankin soitella ja muuttaa tuota yhtä aikaa. Mutta ei saa aikaiseksi, kun tuntuu, että alkaa heti itkeä, jos sinne soittaa. Haluaisin kuulla sydänäänet, mutta seuraavaan aikaan on vielä monta viikkoa. :( Ja samalla mulla on paniikki siitä, miten ihan oikeasti luulen selviäväni kolmen pienen kanssa! No joo, en ole ensimmäinen, joka siitä selviää, mutta näin etukäteen hirvittää. Mua vaivaa myös se, että oma isäni on uutisen kuultuaan muuttunut jotenkin oudoksi. Ihan kuin olisi vihainen, kun tulee lisää lapsia. :'( Lapsille on ihan normaali, mutta mulle on erilainen kuin ennen. Tosin on rajun flunssan kourissa ja polvileikkauksesta toipumassa, että vaikuttaahan nekin. Mulla vaan hormonit taitaa paisutella asiaa, toivottavasti.
Pahoitin tänään mieleni esikoisen kerhotädin sanomisestakin. Hänkin varmaan vaan ilmoitusluontoisesti totesi, että tyttö ei keskity yhteen asiaan kovin kauaa ja kyseli onko kotona samanlainen, mutta jotenkin se nyt herätti huolen. Tyttö siis 2,5 v ja eilenkin istui konsertissa kuuntelemassa ihan nätisti paikallaan koko ajan. Voi näitä hormoneja, kun pistävät kaiken sekaisin!

Tällainen vuodatus tällä kertaa... Kiitos tästä mahdollisuudesta purkaa mieltään!

Äippyli ja Nyytti 13+1
 
Noista kivuista Mulla ne alkoi jo viikolla 6+ alaselässä oikealla puolella :D Neuvolassa kysyin vasta nyt pari viikkoa sitten, mitä nämä kivut mahtaa olla, niin kuulemma juuri raskauteen liittyviä kipuja. Kenkää ja sukkaa oikeaan jalkaan laittaessa vihlaisee alaselästä ihan kunnolla. Onneksi nuo kivut eivät sen suuremmin ole elämään vaikuttaneet ainakaan toistaiseksi ja onneksi kuumalla kaurapussilla hautominen iltaisin on auttanut. Lisäksi tuli ihan yllätyksenä, että ensimmäisellä ja toisella raskauskolmanneksella saisi syödä noihin kipuihin Buranaa :O
 

Yhteistyössä