Huhtikuun hurmurit 2016 *tammikuussa*

Täällä myös neuvola-kuulumisia. Kohtu 27 cm - hieman keskikäyrän yläpuolella. Painoa aloituspainoon +5 kg. Hemo 131. Vauva edelleen pää alahaalla, ollut alusta saakka :). supistusten vuoksi lääkäri ensi viikolla, niin tietää kuinka paljon tässä saa vielä pitää vauhtia yllä :D

Nöösikkä 28+4
 
Katjuska suomessa vakuutuksen kannattavuus painottuu lääkkeisiin jotka on kalliita (kalliimpia kuin monissa muissa maissa). Esim meillä pojan maitojauhe, astmalääkkeet (flixotide, ventoline, montelukast) plus lisämunuaislaman hoito. lääkkeet monesti kuukausittaisia menoja kun taas yksittäiseen lääkärikäyntiin yksityisellä monella on varaa ilman vakuutustakin. äitini lääkkeet maksavat 800e kuussa ja koska IF lopetti vakuutukset, on hänen lopetettava joitain tärkeitä lääkkeitä koska ei ole tuommoista summaa varaa joka kk laittaa.

Täällä huomenna sokerirasitus ja ylihuomenna neuvola. Ens viikolla loppuu työt ja alkaa äitiysloma vihdoin.
 
Sellainen lisäys vielä tuohon mun lääkärikäyntiin, kun vähän jäin kuitenkin miettimään, vaikka lääkäri sanoi että on normaali näillä viikoilla, eli kun se tunnusteli sormilla kohdunkaulan (?) pituutta, niin se oli enää 2 cm. Mutta kuulemma sitä pituutta tulee sieltä sisältä sit pari-kolme senttiä lisää. Onko tietämystä tähän asiaan?
 
Yksityisistä vielä sen verran, että itse arvostan sitä kun pääsee pienen vauvan ja lapsen kanssa sellaisten ihmisten hoitoon jotka osaa asiansa (kuten nyt esim. lastenlääkäri ja korvalääkäri, joiden kummankin palveluja on tullut käytettyä ahkerasti). Meidän keskussairaalan päivystyksessä toki pääsee, kun vauva on alle 3kk, niin aina lastenlääkärille suoraan. Mut vanhemmat lapset jonottaa yleislääkärille ja päivystyksessä on monesti kandeja töissä. Ja kun yhtäkään turhaa antibioottikuuria en haluaisi lapselle syöttää, niin toivon että sitten vastassa on lääkäri joka oikeasti osaa diagnosoida esim. alle vuoden ikäisen lapsen korvatulehduksen (mikä ei muuten oo ihan helppo diagnosoida läheskään aina). Mun kuopuksen korvakäytävät on vielä kapeat ja hankalat muutenkin katsoa. Ja kun tosiaan on vakuutuksen kautta saatu takaisin rahat mm. viidestä korvien putkituksesta, kitarisan poistosta, lukuisista antibioottikuureista sekä useammasta astmalääkitys- että närästyslääkekokeiluista, rotaviruksen aiheuttamasta kahden vrk:n nesteytys-osastojaksosta (näin nyt joitakin mainitakseni), niin en uskalla olla ottamatta tälle vauvalle vakuutusta myös. Kuitenkin sydämestäni toivon etten joudu näin paljoa yksityisiä lääkäripalveluja käyttämään vauvalla! Jos näyttää siltä, että käyttö jää vähäiseksi, niin sitten irtisanomme vakuutuksen. Kallis vakuutus tosiaan on. Mut lyhykäisesti siis, mun luotto meidän kunnan yleislääkärien pätevyyteen lasten hoidontarpeen arvioinnissa ei ole kovinkaan suurta.. valitettavasti. Itsekin olen kuntamme päivystyksessä vuosia aiemmin työskennellyt, joten kutakuinkin tiedän mistä puhun...

Pähkinäpuu: Hyvä, että kaikki lääkärissä oli kunnossa ja saat huilia nyt hetken kotosalla! Tuo senttimäärä kuulostaa tosiaan viikkoihin nähden ihan normaalilta ja on totta, että ultralla näkee paremmin sen todellisen kohdunsuun mitan kuin käsikopelolla.

Vaimo ja vaavi tänään rv 26+0
 
Viimeksi muokattu:
Olipas paljon viestejä. Yritin kaikki lukea.

Mä en oo mitään vielä valmiiksi katsonut. Kaikki on jo valmiiksi pestyjä kun ovat olleet jo vuoden säilössä. Pitäisi varmaan kaivaa ne esille. Sitten pitää kaukalo hakea kotio kun on ollut porukoilla säilössä. Siihen on vauvalle se pussukka vaikka en tiiä tarviiko enään silloin sitä kun vauva syntyy. Sitten varmaan vaippoja pitäisi hommata. Rintapumpun oon löytänyt hyvä kuntoisen kaverin kaveri antoi sen pois. Se on ainun vai medila mikä onkaan ja patteri/sähkökäyttöinen. On kyllä tallessa vielä käsikäyttöinenkin mutta siittä en tykännyt. Itkuhälytin on meillä ihan verraton kun ei voi koko ajan käydä etua ovea aukomassa. Meillä kun ei nää edes siihen kunnolla makkarin ikkunasta.

Sairaalakassia en oo edes miettinyt. Suurimmaksi osaksi tiiän mitä ottaa mukaan ja mitä ei. Kun viimeksi oli niin paljon kaikkea ylimäärästä mukana.

Nyt on ab kuuri saatu suoneen ja taas sen kunniaksi tuli hiiva. No onneksi viimeksikin lähti yhdellä lääkkeellä hiiva pois.

Turvotusta täälläkin. Mä vaan luulen että osittain johtuu siittä ab kuurista. Joka päivä supistelee. Välillä ihan ei kipeitä ja joskus vähän tuntuu. Liitoa kipuja on paljon ja lonkat kanssa todella kipeet jos istuu kauvan. 31.1 asti on saikku. Pitää kyllä hakea lisää kun en oo mitenkään työ kuntoinen eikä esimies mua sinne halua.

Kamalaa kun me päästiin miehen kanssa kummeiksi ja ristiäiset on 28.2. Mä en yhtään tykkää tämän näköisenä olla valokuvattavana. Onneksi mä en tinne sieltä kun kummipojan vanhemmat kaikki muut onkin ihan outoja ihmisiä.

Norappi ja pikkukakkonen 25+3

 
Vaimo85 näinpä! Me vietiin kerran yöllä Peijaksen sairaalaan päivystykseen lapsi että sais spiraa (sielläkin vain yleislääkäreitä), jonotettiin 2,5h huonosti hengittävän lapsen kanssa ja lääkäri totesi "hyvä hengitys, hyvät korvat, burana+panadol ja kotiin." Lähdin sieltä ovet paukkuen hyvin vihasena koska sen keuhkojen rohinan kuuli kuurokin paljaalla korvalla rinnan päältä :mad: yksityisellä pääsi sitten jonottamatta suoraan spiraan ja todettiinpa korvatkin pahasti tulehtuneeksi siinä sivussa. Oma vakuutukseni päättyi 6 vuotta sitten ja se kyllä harmittaa. Oli aika shokki siirtyä julkiselle puolelle yksityisten palveluiden jälkeen.

Onnea naimisiin meneville! Me ei olla naimisissa, eikä tulla menemään. (y)

Sitteri ostetaan, vanha hajosi. Tuntuu mukavammalta et lapsi saa kölliä siinä kuin kovalla lattialla :D välillä vauva pitää laskea alas sylistä ja
sitteri turvallisin. Vanha rintapumppuni on tallessa,kerran tai pari käytin ja olisin jättänyt ostamatta jos olisin tuon hävittänyt. Kuuluu niihin esineisiin mitkä vois ostaa myöhemmin sit vasta jos tarvii.
Itkuhälytintä ei oo eikä tuu, sille en kerrostalossa keksi käyttöä. Ja olen vähän kuin nää ulkomaalaiset jotka ihmettelee miksi suomalaiset jättää lapsensa ulos nukkumaan :geek: heittiin mekin poika partsille vaunuineen jos niihin nukahti mut en haluis itsekkään nukkua partsilla noiden autojen ja junien metelissä ja pakokaasuissa. Sisällä ei oo koskaan liian kylmä tai kuuma ja kevätvauvat saavat sitten nauttia siitepölyistäkin pihalla. :rolleyes: joillainhan ei edes parveketta ole. kyl mä saatan taas joskus laittaa parvekkeelle jos tomaattien, mansikoiden ja kukkien joukkoon mahtuu:ROFLMAO: aika pieni meidänki parveke.
 
Me mielellään nukutettais ulkona, mutta asutaan rivitalossa jossa meidän rivissä puolet polttaa takapihoillaan. :mad: En kestä sitä käryä itekään, jos ovikin on auki niin alkaa sisällä haista. Mies aatteli kyllä kysyä ystävällisesti jos ne vois sitten siirtyä etupihoille, mutta enpä tiiä... Eiköhän täältä jossain välissä muutetakin. Mä oon jotenkin oppinut pelkäämään kätkyt-kuolemaa.. :( Kaverin siskon vauva kuoli siihen, se liippas niin läheltä että tuli liian todelliseksi että sellasta voi käyä. Senkään takia en halua yhtään, että vauva joutuu tupakansavuun hetkeksikään.
 
Onnee kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja muistakaahan kaikki levätä kunnolla :)

Mä ostin https://www.yliopistonapteekki.fi/bepancare-emulsiovoide-raskausarpien-hoitoon-150-ml-50915.html tommosta rasvaa ja kohta on jo pullo menny :D Toisin oon jo käyttäny tota useamman kuukauden ja ite oon tykänny tosta rasvasta :) Mulla tuli raskausarpia reisiin, mutta tota kun oon laittanu niihin niin ne on haalistunueet onneks :D Mutta ton haju on vähän jännä. :D

Meillä on parveke tässä asunnossa ja tässä kerrostalossa aika vähän ihmiset polttaa parvekkeilla :eek: Onneks!

Mietin tässä millonkohan ite menis tän flunssan takia lääkäriin vai meniskö ollenkaan :D Muuten rupee olemaan ja aika normaali oli, mutta nytten on ollut kurkku kipeä lauantaista asti. Öisin koskee kaikista eniten ja särkylääke ei auta :(
 
Pähkinäpuu, kuulostaa ihan normaalilta. Ei käsin tunne koko kohdunsuuta, siihen tarvii ultran.

Täällä supisteltiin yövuoron jälkeen yli tunti alle 10 min välein, mutta rauhoittuivat lopulta levolla, niin en lähtenyt synnärille. Tämän päivän olin saikulla eilisen kuumeen ja flunssan takia niin lepäsin vaan, saa nähdä kuin käy loppuviikosta töissä.

Onko kukaan muu aloittanut vielä välilihan hierontaa tai vadelmanlehtiteetä? Mulla on teet jo kaapissa mutten oo vielä uskaltanut aloittaa. Hieronnan aloitan kunhan muistan ostaa jostain Ceridalia tai vastaavaa. Johan tässä ollaan kohta viimeisellä kolmanneksella. Apua, mihin aika meni?!
 
En ole tehnyt välilihahierontaa tai vadelmanlehtiteetä missään raskaudessa eikä tule siis nytkään otettua ohjelmaan.
Se mikä on ohjelmassa tällä hetkellä, on järjetön sokerin syönti ja hirveä morkkis siitä. Pystyn hyvin hallitsemaan normaalia syömistä, mutta karkkia... sitä en pysty jättämään!
Olen kokeillut syödä enemmän oikeaa ruokaa, mutta silti syön nuo karkit. Voi apua! Mulla ei ole mitään itsekuria! Ennen raskautta en juuri edes syönyt nameja.
Onko muilla enää tässä vaiheessa mielitekoja?

Nöösikkä
 
Noh, varsinkin välilihan hieronnasta on ihan tutkimustietoa niin ajattelin että eipä se haittaakaan, ekan kohdalla tarvii kaiken ylimääräisen avun :)

Mulla oli tuo sama suunnilleen h10-16. En edes syö ikinä karkkia, mutta silloin meni kaikki. Nykyään riittää jos syön monipuolisesti niin pystyn hillitsemään itseni, jos sorrun yksipuoliseen/roskaruokaan niin johan taas mennään juosten karkkikipolle.
 
Välilihaaa en hieronut ekassa raskaudessa enkä aio nytkään. Yäk. :X3: en revennyt synnytyksessä lainkaan. Saa nähdä repeekö nyt.
Vadelmanlehtiteen vaikutuksiin en oikeen usko. Tykkään teestä ja onhan nillä monia terveysvaikutuksia. kaapista löytyy kaikkea mate-haudukkeesta lähtien mutta en kyllä yhdenkään kohdalla ole huomannut sellaisia vaikutuksia kun niissä lupaillaan; "auttaa saamaan illalla unta, parantaa krapulan, rentouttaa jne" teet on hyvän makusia ja siihen se jääkin :whistle: Inkivääriteekään ei auta flunssaan, mutta kun heittää tuoretta inkivääriä kuumaan veteen niin se kyllä auttaa!

Mahan rasvaustakaan en ole harrastanut kertaakaan. Ei tullut arpia ekassa raskaudessa eikä ole tullut nytkään. En taida tehdä mitään mitä muut mammat harrastaa :ROFLMAO:

Mieliteot on loppuneet jo tuolla alkutalvesta.
 
Miehen voisi varmaan laittaa hieromaan tuota välilihaa minulta :ROFLMAO::p vadelmanlehtiteestä en ole ikinä kuullutkaan, eiköhän tuo mukula syntyne ilman sitäkin.
Mulla taas niinpäin noiden karkkien suhteen,että enne puputin vaikka kuinka paljon, mutta nyt raskaana ollessa on tehnyt huomattavasti vähemmän karkkia mieli. No ei kyllä haittaa :)
Me asutaan kerrostalossa, ja meillä on iso lasitettu parveke, ja silleen sopivasti talon päädyssä, ettei parvekkeita ole vieressä ollenkaan, yläpuolella vaan..eikä ainakaan oo ikinä tullut tupakansavua tohon parvekkeelle,ja tietty tuo lasituskin auttaa asiaan..tossa on hyvä pojun nukkua jos vaan viihtyy vaunuissa. Mulla ei esikoinen ollut ulkona nukkuja..eikä kyllä sisälläkään nukkunut, mutta siis en jaksanut pukea ulos jatkuvaan, kun päiväunt olivat paikasta riippumatta aina vaan 15-20min.
-Katjuska rv 28+6
 
Me asutaan rivarissa ja sen takia nukutan etupihalla kun kaikki käy tupakilla takapihalla. Meillä niin rauhallista seutua että uskaltaa hyvin nukuttaa etupihalla. Mä en jaksaisi alkaa vainujen kanssa vääntään takapihalle. Siellä kun on meillä koiralle tehty aita ja se aukko mistä kuljetaan ei ihan oo sopiva vaunujen kaa.

Huomenna on se sokerirasitus taas. En haluisi, mutta pakkohan sinne on mennä. Tänään vien pissa näytteen ja perjantaina kyselen tuloksia sitten. Samalla varmaan pitää kysellä lääkäriin menosta kun mulla on enään ensviikko saikkua.

Tänään menen vertaistukea saamaan muilta samassa tilanteessa olevilta. Ihana kun on kaikki ihan uusia tuttavuuksia jos vaikka sais lisää mammakavereita.

Norappi ja pikkukakkonen 25+5
 
Huomenta :)

Mä en oo koskaan kuullukaan tosta vadelmanlehtiteestä, mahtaako olla hyvää? :eek:

Minäki söin ennen raskautta aika paljon herkkuja, mutta nytte on huomattavasti vähentyny mullakin tuo herkkujen syönti. Kyllä mä niitä syön, mutta paljon vähemmän mitä ennen :D

Eilen järkkäiltiin kaverin kanssa vauvan vaatteet laatikoihin. Vielä pitäs pestä ne :D No onneks se ei oo kauheen iso homma.

Mulla tuli eilen päätös mammarahasta ja vanhempainrahasta. Saan enemmän rahaa mitä odotin, varsinkin tota korotettua :eek:

Millon meinasitte muuten ruveta pakkaamaan sairaalakassia? :D Ei teitenkään vielä, mutta ihan mielenkiinnosta kyselen :)

Pippuri ja papu rv29 <3
 
Viimeksi muokattu:
Enpä oo kuullut tosta välilihan hieronnasta, mulla ois Ceridaliakin. Hierotaanko sitä päivittäin, hetken aikaa, miten kovasti?

Mulla oli tosi kova sokerinhimo, mutta pari viikkoa sitten se sai loppua tyystin kun todettiin tuo raskausdiabetes. Onkin ollut parempi olo eikä henkistä morkkista kun jätin herkut pois. Karkista en välitä juuri yhtään, mutta suklaat, leivokset ja jäätelö menee.

Kyllä mä oon jo aloitellu sairaalakassia. :) Valitsin repun ja sinne vauvalle vaatteet, liivinsuojukset, kuukautissuojia... lisää myöhemmin.
 
Minä pakkaan sairaalakassin varmaan joskus vk34 :) en laita sairaalakassiin ollenkaan vauvajutskia, en niillä tee sairaalassa mitään. Vauvantarvikkeet laitan eri kassiin ja kassi turvakaukaloon, isi tuo ne sitten kun tulee meitä hakemaan kotiin. Omaan sairaalakassiin laitan hygieniatarvikkeet (shampoot,naamanputsarin,rasvat,hiusjutut ym) ja vaatekerran mitä laitan sit kotialähtiessä, ja joku iso yöside. (sairaalassa käytän niitä sairaalan verkkopikkareita ja megavaippoja) ja puhelimen laturin,imetysliivit,liivinsuojia..huulirasvaa ja pillimehua! Mitähän sitä vielä, täytyykin ihan miettiä että mitä sitä tarviis.
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkään ei sairaalakassia oo vielä tiedossakaan, jos tuossa sitten alkas suunnittelemaan ku loma alkais (y) Ja omaa kampetta ns mukaan, meilläkin isä tuo sitten meitä kotiin hakiessa kaukalon ja vauvan kamat mukana.

Minäkään en oo missään raskaudessa harrastanut hierontoja tai teenjuontia tai mitään muutakaan, yrittänyt liikkua kuitenkin loppuun asti, eiköhän sekin auta synnytykseen mentäessä ku ei ihan rapakuntonen oo :sneaky: Vyöhyketerapiassa kävin ennen nuorimmaisen syntymää ja oli kyllä helpoin synnytys, ehkä siitä oli apua ja siksikin kävin sillon ku edellinen oli melkein viisikiloinen niin jäi sellaista pientä hirvitystä ja kauhistusta synnytyksestä, kehtasi vielä päätä heilutella koko synnytyksen ajan ni olihan siinä puskeminen :(

Me asutaan omakotitalossa ja on iso terassi mikä osittain katettukin niin täällä on hyvä nukuttaa vauvaa sit ulkonakin, edelliset kaks lasta otti vauva-aikana monesti kolmen ja neljän tunninkin päikkäreitä, itkuhälytin on kyllä ollu ehoton kun muuten hätäilisin koko ajan että nukkuuko, siltikin pitänyt käydä tarkistelemassa ku pitkiä unia ottavat :) Esikoinen taas oli sitä sorttia että korkeintaan puolen tunnin unia otti, sisällä tai ulkona ihan sama..

Täällä ei makeanhimoa juurikaan, monesti kaupan karkkihyllyllä seison kyllä mutta kun en tiiä mitä haluaisin niin ei tule otettua sitten mitään, ja onneksi näin kun vauva muutenkin kasvaa kovasti :LOL:
Mutta järkyttävä himo tullut porkkanoihin, niitä voisin syödä kilon päivässä :p

Vapaapäivää viettelen ja uunia lämmittelen, järkyttävät nuo pakkaset kun kolmeakymmentä hipoo koko ajan :unsure: Tänään ois myös raskausajan hierontaan meno, työpaikan opiskelijaohjauspalkkio :) saatiin parista paikasta valita minne mennä(y)
Ja työpaikkahakemusta tuossa täyttelin, omalla työpaikalla ois virka haettavana ni eiköhän sitä haeta ja toivota että raskaus ei vaikuta hakukriteereihin (n):)

Perjantaina seuraava neuvola ja alkaa rv 30 olla rikki :D
 
Neuvolassa käyty. Viikkoja tänään 29+0
Paino noussut 410g viikossa, nyt +7kg alusta.
Verenpaineet 119/64
Hemoglobiini surkeat 109 edelleen..
Sokeriarvot oli todella hyvät ja matalat.
Vauvan syke 130
SF-mitta huikeat 30cm :D eli yläkäyrän yläpuolella mennään edelleen

Vauva on perätilassa esikoisen tavoin ja sain lääkäriajan 2.3, siellä ultrataan (y) jos on edelleen perätilassa niin tulee taas lähete naistenklinikalle. Siellä saan myös tietää tarkemmin mitä tehdään kun olen allerginen niille antibioteille joita annetaan synnytyksessä suoneen kun on streptokokki...

Seuraava neuvola on jo 11.2 eli aika pian. Siellä voisi tunnustaa isyyden mutta neuvolassa kun sen tunnustaa niin se vie kauemmin kuin synnytyksen jälkeen tehtynä (n) Täytyy ottaa selvää miten kannattais tehdä, että olis mahdollista ehtiä saamaan se passi toukokuun etelän matkalle, näyttää nimittäin siltä että se matka ei onnistu. :confused:
 
Söin kans eilen melkein koko pussillisen babyporkkanoita, en tiiä tuliko siitä sitten hirveät nipistykset mahaan, ja taas myös ihan pinkeänä maha kun kävelin perhevalmennukseen.

Oonko ymmärtänyt oikein, että jos (etenkin ensisynnyttäjänä) saa perhehuoneen, voi mies olla siellä synnytyksestä lähtien koko ajan yötä päivää, siihen asti kun mennään kotiin? Ei meillä miestä kiinnosta kotona välissä käydä, siks ajattelin sairaalakassiin pakata myös vauvan vaatteet.

Pitäiskin kohta alkaa varata aikaa synnytyssairaalaan tutustumiseen, sanottiin että rv 30 kieppeillä voi varata sen, mutta en muista nyt millä viikoilla se itse tutustuminen on. Huomenna paukkuu rv 28!
 
Vai että leikkaavat nyt lomakertymiä äitiysloman ajalta. No joskus näinkin että itse on just vielä oikeutettu etuihin :)

Meillä myös nukutetaan vauva pääsääntöisesti ulkona. Siellä tulee helposti nukuttua se 4 tuntiakin putkeen, kun taas sisällä on kaikenlaista ähinää ja puhinaa ollut meidän muksuilla. Vaatetuksen kanssa saa vaan olla tarkka, sillä kevätaurinko voi helpostikin lämmittää vaunujen sisältä liikaa. Vauvahan ei juuri valita jos on liian kuuma, joten se voi olla vaarallistakin. Kylmyydestä sen sijaan helpommin valitaa, joten harvoin täytyy miettiä että onko liian vähän päällä.

Sairaalakassi tekee mieli pakata kyllä jo nyt :D Mukaan omat alusvaatteet (no sairaalan verkkoalkkareita voi pitää hetken, mutta liivejä ei missään tapauksessa! - ihan hirveät päällä) sekä kotiintulovaatteet. Otan myös omaan kassiin vauvan vaatteet ja oman tutin. Monessa sairaalassa tuota tuttia katsotaan kieroon, mutta minä opetan vauvani heti tutille. Ekasta yritin elää niin että ei tuttia, kun se oli trendi silloin 20-vuotta sitten, mutta ensimmäisten kuukausien jälkeen luovutin ja totesin, että elämä tutin kanssa on NIIN paljon helpompaa. Vierottaminen on meillä kuitenkin käynyt aina tosi helposti siinä yhden vuoden iässä.

Toivottavasti tälläkin kertaa pääsee vain yhden vuorokauden yöpymisellä, ettei tarvi montaa päivää sairaalassa kärvistellä...

Pakkaspäivä taas, mutta aurinko paistaa jo ihanasti! Voi miten odotankaan jo keväisiä talvipäiviä, kun mittari on lähellä nollaa, aurinko paistaa ja linnut laulavat :)

Nöösikkä 28+6
 
Joo itse kans mietin että toivottavasti ei tartte sairaalassa kovin montaa päivää olla, ihan jo senkin takia kun katselin tuossa hinnastoa, kun ainakin meidän sairaala nostanut hintoja ihan älyttömästi tän vuoden alusta, 49,50€/vuorokausi.. :O minusta se on jo aika paljon,kun se viime vuoden puolella vielä oli jotain 36egeä!
 
Tuntuu että tää baby on koko ajan vaan tuolla oikealla puolella mahaa, ja vatsa on ihan kipeä ja arka tuolta oikean kyljen puolelta..puristelee ja kiristelee ihan huolella jo heti aamusta! Noh tästä se vaan loppua kohti pahenee, mutta mietin just että tätä kestää enää ihan MAX 3kk! Jos menee sen 2vk yli,niin siltikin tää on jo sylissä 3kk päästä! Ja eihän sitä tiiä vaikka olis jo 2kk päästä.. ;) Mut nyt aamupuurolle! ihania nää hiljaiset päivät yksin kotona,nautin! :)
-Katjuska rv 29+0!
 
  • Tykkää
Reactions: norappi
Mä oon syöny ihan kauheesti babyporkkanoita nytten raskaana :D Voisin melkein joka päivä syyä sen pienen pussin :D

Minäkin tässä eilen mietin, että ei oo oikeesti kauaa enää, kun vaavi on sylissä <3 Vastahan sitä tähän ryhmään liitty ja valittelin, ku vielä liian pitkä aika rakenneultraan :ROFLMAO::ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: norappi

Yhteistyössä