Huhtikuun hurmurit 2016 *tammikuussa*

Mä sain tiedot kokeista mitä viime viikolla otettiin. Pissa oli puhdas. Saas nähä kuinka kauvan on. Sitten kävin torstaina sokerirasituksessa ja sieltä tuli tulokset joita olin pelännyt. Ekassa raskaudessa ei ollut sokereiden kanssa ongelmia. Nyt sitten oli kaksi ekaa arvo ylitte ja kolmas oli normaali. Huomenna th:n luo ja saan sen laitteen että kotona mittailen sokereita. Ärsyttää. Jotenkin sain perjantaina th:lta niin kylmää palveluakin. Meinasi että en tarvi lisää sairaslomaa vaikka pari viikkoa sitten itsekkin totesi että en oo työkykyinen enään. Sain onneksi lääkärille keskiviikolle ajan. Esimieskin oli sitä mieltä kun siellä perjantaina kävin että älä vaan ajattele edes että töihin tuut. Ärsyttää vaan mennä lääkäriin kun on sellainen olo että muka menen ihan turhaan. Vaikka liitoskivut on niin pahat että ei pysty edes ajatteleen sitä että tekisin seisomatyötä enään. Olo ei siis ole mihinkään muuttunut vaikka sitä bakteetia siellä pissassa ei enään oo. Supistelee joka olta, mutta ei oo nyt olleet enään kipeitä. Miksi vaan ei voida usko kun toinen kertoo minkälainen hänen olonsa on.

Tänään pääsin kunnolla oikein ulkoileen. Tähän asti on ollut niin kylmää että en vaan oo pystynyt atsman takia siellä pihalla pitkään oleen kun heti ottaa henkeen. Huomenna alkaa meillä taas tavallinen arki kun mies menee töihin. Tähän asti ollut esikoisesta isyyslomalla koko alku vuoden. Jännää miten selviän yksin ton taaperon kanssa. Kun mä en voi olla niin aktiivinen kun mies on. Jännittää miten pärjään ton taaperon kanssa loppuun asti täällä kotona.

Tässä vielä maha kuva perjantailta.



Norappi ja pikkukakkonen 26+2
 
Katselin Kelasta hakemuksiani ja siellä luki näiden rahajuttujen kohdalla "odottaa tietoja työnantajalta" Tarkoittaako tämä siis sitä että työnantajalle on lähtenyt postia ja heidän pitää tehdä jokin selvitys palkkatuloistani?
Ainakin minä toimitin itse työnantajalleni Kelan lomakkeen täytettäväksi samalla, kun annoin neuvolan todistuksen raskaudesta + lasketusta ajasta. Työnantaja voi sen täyttää netissäkin, mutta itse vein myös sen lomakkeen.
 
Huomenta :)

Ihana maha norappi :)

Mua rupes kiinnostaa, mikä on unipötkylä? :D Mulla on yöt ihan kauheita ja voin vaan kuvitella, että ne ei ainakaan tästä helpota. Niin kaikki mikä helpottaa nukkumista tai mitä muut on kokeilleet, nii neuvot on tervetulleita! :D

Hei onko monet saanu jo sen libero laukun? :eek: Tai sen kupongin millä se sen voi hakee, ite en oo vielä saanu sitä , mutta luulis että se kohta tulis :D

Onneks flunssa rupee olemaan jo voitolla. Tänään vielä vähän lepoa ja huomenna ajattelin kokeilla jo salille menoa :)
 
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
Tuli eilen yöllä mieleen että täällä on puhuttu että joillakin vauvat viihtyvät selvästi joko oikealla tai vasemmalla puolella masua. Tämä meidän vauva viihtyy vasemmalla puolella. Ja eilen tajusin, että isi nukkuu mun vasemmalla puolella ja sieltä silittelee iltaisin vauvaa. voisko tässä olla jotain mystistä yhteyttä? miten teillä muilla? :)

Nöösikkä 29+4
 
Mulla vauva on oikealla puolella masua,ja mies nukkuu mun vasemmalla puolella :)

Hei mistä löytyis kypärähattu vauvalle? joku ihan perus tutta tms. merkkinen mikä ei ois liian iso vastasyntyneelle? ei tartte olla mikään kallis ruskovilla,vaan ihan tavallinen puuvillainen.. äitiyspakkauksen on ihan liian iso.

Yöt on mennyt kamaliksi. Makuullaollessa koko ajan pissattaa..enkä kerkeä nukahtaa enää vessareissujen välissä. Viime yönä kävin 8 kertaa...
 
Viimeksi muokattu:
Mun vauvalla on hirveen usein hikka! :LOL: Mites muilla? Eli siis semmosta tasasta tahtia tuntuu tuonne ihan alas pyllyyn päin. Taitaa usein tulla sen jälkeen, kun oon syönyt ja istahdan alas. Mutta sehän on vaan hyvä, harjoittelee hengitystä rakas. :) Oon ihan rakastunut tähän vauvaan. :love::D

Mulla kans vauva vasemmalla puolella ja mies nukkuu vasemmalla puolella. Mutta luulen, että yhteys vois olla enemmän siihen, että istukka on oikeella puolella. Ei näistä tiedä. ;)

Mullakin äitiyspäivärahan hakemus käsitellään, kun työnantaja toimittaa tarvittavat tiedot Kelaan. En antanut valmista kaavaa, en ole edes tavannut henkilöä joka hoitaa tiliasiat.

Liberolaukkua
en ole vielä saanut. Mietin just samaa kun yks päivä näin sellasen Supermarketissa. Mä oon löytänyt kypärähattuja kirppikseltä. Niin hyviä löytöjä ja halvalla on tullut kyllä tehtyä. (y)

Mulla on myös unet ollut vähän huonoja. Tulee heräiltyä ja asentoa etittyä. Ei tunnu järkevältä maata vauvan päällä kun helposti mahapuolelle kellahdan. Ei myöskään selällään, terkkari viimeksikin vielä muistutti että enhän nuku selällään.

Rv 28+4. Tänään raskautta 200 päivää takana, 80 edessä!
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kans vauvalla hikka pari kertaa päivässä! :)
Pitääkin katsella kypärähattuja kirppikseltä :) muuten onkin tullut hommattua vaatteet kirppareilta lähes kaikki, en ole montaa uutta vaatekappaletta kaupasta ostanut.
Liberolaukkuun tuli se lahjakortti siihen jo aikoja sitten, mut hoksasinkin että mulla näkyi liberokerhon sivuilla laskettuaika 10.1. koska kerkesin rekisteröityä sinne siihen raskauteen joka meni sitten kesken.. Siellä taitaa lukea että tulee aikaisintaan 2kk ennen laskettua-aikaa..
-Katjuska rv 29+4
 
Viimeksi muokattu:
Mulla kelassa lukee että hakemus odottaa liitteitä vaikka oon jo kaikki toimittanut, työnantaja lähettää sen palkkatodistuksen mutta siit on jo kaksi viikkoa et luulis et olis mennyt jo. Täytyy soitella jos ei ala etenemään, et saan sitten soitella verotoimistoon et saan sen prosentin alemmaksi, mulla palkasta meni 7% ja tän vuoden tuloiksi ei tuu kun sairaspäivärahaa 3kk ja sitten ä-päiväraha.

Mä en varmaan saa ikinä tehtyä mitään valmiiksi vauvaa varten. Äitiyspakkauksen sain, katsoin vaatteet kerran läpi ja tuohon sekin jäi nurkkaan.
Pitäis vintiltä kaivaa esikoisen vaatteet ja tarvikkeet, mutta en saa aikaiseksi. Mies on tehnyt nyt semmoisia 14h työpäiviä joten siitä ei kovasti apua oo. Ketään muuta ei oo ketä voisin pyytää apuun, kun en tän mahan kanssa saa enää nostetua yhtään mitään.
Koko ajan olen ihan *erkeleen pahalla tuulella. Noi koiratkin on olleet ihan mahdottomia ja noussut kauhea inho niiden hoitamista kohtaan :/ Ovat koko ajan tiellä ja tota karvaa on joka hiton paikassa!! Huoh, jotenkin kaikki vaan ärsyttää ja ottaa päähän. Miesparka on saanut osansa oikeen kunnolla, kun ärhentelen sille koko ajan kun ei auta missään...

Mulla on aika paljon harjotussuppareita ja paineen tunne alapäässä. Urheilu on kaukainen haave vain, kun särkee ihan hidas kävelykin eli kunnon liitoskivut on täällä :/ Tuntuu etten keksi mitään positiivista ja huomenna on vasta rv27 täynnä eli pitkät 13vko vielä edessä tätä tuskaa. En saa nukuttua yöllä, en päivällä.Pissattaa ja hyvää asentoa ei löydy..

Kunnon valitusta, mut jotenkin on nyt vaan niin vaikea olla tän mahan kanssa. Vauva möyryy niin että tulee kohta vatsanahasta läpi! Liikkeet on ihania, mutta mielummin aika sais mennä nopeaan että vauva ois masun toisella puolella tekemässä temppuja :)

Torstaina neuvolaan, viime ma olin siellä sokerirasituksessa joka epäonnistui ku oksensin sinne labrahuoneen lattialle!:/
 
Eka työvuoro sairasloman jälkeen takana. Kyllähän tuo kropassa tuntuu (=iskias ja liitoskivut). Mutta ihanaa oli olla pitkästä aikaa töissä!

Töistä ajelin suoraan ä-polille, jossa mulla oli r.diabeteshoitaja + lääkäri + ultra. Pikkuisella oli kaikki hyvin ja kasvaa keskikäyrällä. Painoarvio oli 1498g :love: Kovasti teki hengitysharjoituksia ja liikkui muutenkin. Edelleen näytti selvästi pojalta. Rakenneultrassa nähty "golfpallo" sydämessä oli hävinnyt, eli oli vain joku kehittymättömyyttä ilmentänyt harmiton juttu. Mulla itsellä on tullut nyt kilo lähtöpainoon ja kovasti puhuivat, ettei enää yhtään saa tulla. Pikkuinen stressi meinaa asiasta olla, mutta yritetään.. Verenpaine oli pikkuisen koholla, mutta pissa puhdas. Seuraava neuvola 2 vkon päästä ja seuraava ultra vkolla 36.

Kohdunsuu oli sormenpäälle auki, mutta kanavaa vielä hyvin jäljellä. Lääkäri sanoi, että tällä löydöksellä voi kirjoittaa saikkua tai voin jatkaa töissä, ihan miten itse haluan. Sanoin, että haluan vielä jatkaa töissä. Mutta otan herkästi yhteyttä, jos supistelee.

Olipas kyllä ihanaa nähdä pikkuinen ultraruudulla. Aina se säväyttää yhtä paljon :)

T. Huhtihapsukkainen 29+2
 
Huhtihapsukkainen: Kiitos! Kyllä mun pomo tuosta oli kuulemma tietoinen, mutta "höhö vähän unohtunut ja nyt lähden kahdeksi viikoksi ulkomaille höhö". :rolleyes:

Unipötkylä on siis kokovartalotyyny :LOL: Aivan mahtava kapistus! Saa jalkojen väliin korjaamaan asentoa ja mahaa tuettua.

Kapushalle tsemppiä. Oon nyt itteki huomannut että elukat ärsyttää herkemmin, kai se on jotain äitihormoonien heräämistä. Koitan aina välillä hyvitellä elukoille omaa ärtsyilyä ja sitten itkenkin että ei musta voi tulla hyvää äitiä kun koiraankin menee noin paljon turhasta hermot :p On nää meidän hormoonit nyt niin ihania <3

Turvotusta en saa laskemaan vaikka oon nyt lipittänyt vihreää teetä, syönyt ananasta ja käynyt ekstra lyllerryslenkeillä. Suolaakin käytän todella, todella vähän. Hiukan alkaa jännäämään kun tänään kesken syömisen iski todella huono olo (en ole kärsinyt ollenkaan pahoinvoinnista) ja sen jälkeen omituinen polton tunne alapäässä. Onneksi huomenna on heti aamulla se neuvola niin saan käytyä tämän läpi eikä tarvitse stressata.

Apua, reilu kuukausi töitä (jään pois 5.3) ja sitten alkaakin valmistautuminen vauvan tuloon. Helmikuu on töissä meillä vielä muutosten aikaa joten vähän pelottaakin jopa että meneekö tuo viimeinen kuukausi nyt sitten liiankin nopeasti!
 
Liberolaukkukuponki tulee aikaisintaan 2kk ennen laskettua...

Hikka on vauvalla päivittäin, lähinnä iltaisin ja öisin saattaa hikata vaikka ja kuinka paljon.

Vauvan pää tuntuu joko hieman oikealla, vasemmalla tai keskellä vatsaa kylkiluiden välissä :D Ei oo vaikea erehtyä kun on kivikova pallo joka siinä pyörii. Selkäänsäkkin kääntää monta kertaa päivässä ja välillä tekee ilmeisesti kuperkeikkoja kun tuntuu että sisuskalut pyörähtäs ympäri itellä. Kauheen tuntuista. :sick:

Turvotusta ei ole yhtään eikä ollut esikoista odottaessakaan.

Olo on yleisesti ottaen aika surkea. Aamulla kun herätyskello soi niin paiskasin sen lattiaan ja jatkoin unia. :ROFLMAO: Onneks enää tiistai, torstai ja sunnuntai töitä ja sitten se on ohi!!! (y) Täytyy sitten etsiä parempia töitä ja ehkä uudelta paikkakunnalta, koska nyt nousi tässäkin asunnossa vuokra yli 1000euroon. :mad:

Vaikka olo onkin karsea niin en mää silti toivo, että tää syntyis yhtään ennen 38+0. Noita muita ketjujakin seuraan säännöllisesti ja vähän ihmetyttää miksi porukka alkaa jo rv 35+0 savustamaan vauvaa ulos eri poppakonsteilla (n):eek: Kuitenkin turvallisinta, että vauva sais kasvaa laskettuunaikaan asti. Ja jos joudun sektioon tämän streptokokin/perätilan vuoksi niin toivon että sekin sovittais mahdollisimman lähelle laskettua.
 
Bells; kiitos tsempeistä, kyllä tää taas tästä. On vaan näitä aallonpohjia et kaikki ottaa normaalia enemmän päähän. Mies onneksi sanoi eilen että ei häntä niin haittaa vaikka kiukkuun ja että "eiköhän tuo ohi mene". On tosin tässä 8v aikana tottunut mun tuittuiluun kun normaalistikkin oon aika äkäinen tapaus ;D

Mä oon kanssa tässä lukenut et monella on raskausaikana noussut inho lemmikkejä kohtaan. Mulla ei esikoisen aikana ollut, mut nyt noista koirista on vanhuuden myötä tullut aivan mahdottomia. Isompi varsinkin haukkuu koko ajan,et ollaan suunniteltu että kesällä viettää päivät anoppilassa koska alati haukkuva koira + pieni vauva ei ole hyvä yhdistelmä!

Täällä ois ostoslistalla vielä rintapumppu, teddyhaalari vauvalle, vauvansukkia, hoitopöydän alusta,tutteja,tuttipulloja(varmuudeksi).. Mitähän muuta?
Oon miettinyt että vuokraisin rintapumpun tyyliin ekaksi kuukaudeksi niin näkisi vähän että heruuko multa edes maitoa pumpulle. Viimeksi mulla oli käsikäyttöinen ja työn ja tuskan jälkeen sain sinne pari tippaa lypsettyä. Mulla kuitenkin vakaa aikomus imettää, mutta myös käydä salilla ja lenkillä joten ois kiva jos pumpulla saisi lypsettyä vauvalle maitoa eikä tarvisi korviketta antaa :)
 
Minä muuten kelan laskurilla katsoin että me aletaan saamaan asumistukea kunhan vauva syntyy..vaikka mies onkin kokopäiväduunissa (päiväkodissa) ja mulla tuo äitiyspäiväraha niin pieni pph:n työstä, joten laskuri näytti että 171€ tulis asumistukea sit kun meil on 2 lasta.. No ihan kiva lisä sekin :) Meillä ei oo onneks vuokra kuin 700, mut sekin jo tuntuu isolle..
 
Mullaki tuntuu, että vauva viihtyy enemään vasemmalla puolella :ROFLMAO:

Mistä tommosia unipötkylöitä saa? :D Ihan netistäkö? =) Mulla on tuo nukkuminen jo NIIN vaikeeta, että ois kiva jotaki helpotusta saada siihen... :/

Mullaki ois aikomusta ilmettää :)

Mites onko täällä muuten salimammoja? Miten kauan te uskallatte käydä salilla? :D Mä ajattelin, että käyn niin pitkään, kun pystyn tai ainakin tavoite olisi :)

Minäki laskin tolla kelan laskimella, nii meki saatas 75e asumistukea, jos osasin oikein laskea :D Meillä kun mieskin on valitettavasti työtön, mutta toivon kyllä että löytäis töitä mahdollisimman nopeasti!
 
Moikkis! Täällä on tänään neuvolassa käyty :) oli ok, vauva oli jopa laskeutunu jo vähä ja pää tuntui olevan jo enempi alaspäin :) Sf-mitta on nyt 27, keskikäyrillä menee. Edellisestä mitasta vähä suurentunu, mut voi olla siksikin kun on nyt enempi pystyasennosssa, tosin alaspäin ;) ku viime kerralla oli poikittain
:D
 
Mulla meni tuo äskönen viesti jo, nii jatkan tästä. Mun iskias kipukin selvis, se voi olla, että vauvan selkä painaa mun tonne hermoon ja se aiheuttaa kipua pakaralihakseen ja jalkaan. Mullekaan ei oo vielä tullu liberolaikkua, eikä kyllä kelankaan päätöstä vanhempainrahasta.






A
 
Ihan pikaisesti, Pippuri123, mie ostin sellaisen vartalotyynyn viime viikolla Lidlistä. Maksoi muistaakseni noin 14 euroa ja tyynyliina siihen 4 euroa. Ostin sen pääasiassa miehelleni kun tykkää nukkua yksi tyyny sylissä ja toinen jalkojen välissä. Oli siinä vinkkinä myös että voi käyttää imetystyynynäkin. Sellaista ei ole miulla aiemmin ollut, mutta ajattelin kokeilla tuolla. On kyllä mukava tyyny, mahdutaan romanttisesti molemmat käyttämään samaa tyynyä pään allekin :D
 
Neuvolalääkärissä käyty ja sain oikein paljon kehuja miten olen oikein oppikirjatapaus :D Kohdunkaula kiinni ja 3cm vielä jäljellä. Vauva oikein päin ja käski siinä pitääkin. Sf-mitta oli 27cm ja lääkäri näytti koneelta oikein kuinka hieno käyrä mulle tulee, täydellisen tasainen nousu. Ja yllättyi miten tämmöinen lyhyt ihminen mahtuu viitekäyrien sisälle vieläkin, vaikka vauva on "ihan oikean kokoinen". Usein kuulemma lyhyillä alkaa tässä vaiheessa (28+6) paukkumaan viiterajojen yläpuolelle.
Painoa on nyt tullut 8,1kg, kuulemma sekin oikein passeli määrä. Vaikka itse koen että syön paljon sokeripitoisia, niin sanoi heti että tottakai se siltä tuntuu jos ennen ei ole syönyt pahemmin sokeripitoisia. Käski siis jatkaa ennallaan eloa.
Ainoa huolenaihe oli iskiaskivut ja siihen liittyvä historia. Saan kuulemma heti saikkua jos vaan siltä tuntuu, nytkin olisi jo kirjoittanut mutta koska koen pärjääväni tämän 4h päivässä töissä niin en ottanut. Työviikkoja kuitenkaan ei enää kovin montaa jäljellä kun on vielä talviloma + ylityövapaat edessä :)
Hb oli laskenut 95, eli apteekkiin hakemaan tujumpia rautalääkkeitä, nämä miedommat eivät enää tehoa :( Sitten onkin taas vatta sekaisin.
Ylipäänsä jäi kiva olo käynnistä, tosi mukava lekuri. Turvotusta koitetaan saada lenkkeilyllä ja oikealla ruokavaliolla alas, mutta siitäkään ei tullut mitään sen kummempaa sanottavaa. Aika monet muutkin oireet meni vain normihommaksi, paineen tunteestakin sanoi että tässä vaiheessa alkaa olemaan ihan normaalia toimintaa.
Neuvolath harjoitteli ultralaitteellaan ja sainkin nähdä pikkuista.


Unipötkylän ostin myös lidlistä, mutta esim Prismassa olen niitä kanssa nähnyt :)

Kyllä nyt taas on kiva fiilis vaikka ulkona onkin niin kamalasti loskaa että vedän puljut joka kerta kun menen pihalle. Toivotaan että hyvä olo säilyy :D
 
Viimeksi muokattu:
Mä sain babyshower -lahjaksi imetystyynyn ja oon nukkunut pari yötä sen kanssa. Olin monen päivän vapailla ja jotenkin ristiselkä ja häntäluu kipeytyivät tosi paljon yhtäkkiä :S pitää ehkä alkaa pitää tukivyötä vapaa-ajallakin.

Salilla käymisen lopetin h20 tienoilla kun kaikki alkoi tuntua pahalta alamahalla, jomottaa ja supistaa. Siirryin kävelylenkkeihin ja satunnaiseen luisteluun, uimassakin olis tarkoitus alkaa käydä ja vaikka vesijumpassa. Ajattelin etukäteen käyväni mahd. pitkään salilla mutta eihän se niin taas mennyt.. Oon alkanut myös tehdä kaikenlaisia venytyksiä, helpottavat tuohon selkäkipuun.

En kyllä suosittele kenellekään mitään vauvanhäätöä ainakaan ennen h37. Töissä kun näkee noita pienempiviikkoisia niin ei se oo mitään herkkua kenellekään, vauvalla ei pysy lämpö/verensokerin/ei jaksa syödä/kellastuu, pitää syöttää 2-3h välein jne. Joskus vielä 37-viikkoisetkaan ei oikein jaksaisi kunnolla kohdun ulkopuolella. :confused:
 
Minäkin kyllä haluan sen unipötkylän :D Pitääpä vaikka vklp käydä katsomassa onko sitä meidän Lidlissä tai prismassa :D

Kauheeta miten keli voi muuttua nopeesti! Viime viikolla oli melkein -30 ja nytten oli tänään hetken plussalla :D

Ite en oo vielä hikkaa tuntenu, että vauvalla ois :D

Hei millon te muuten ajattelitte keittää uudet tutit ja tuttipullot? :eek:
 
Tutit ja tuttipullot keitän varmaan vasta pari viikkoa ennen laskettua-aikaa.. tuntuu ettei ne kovin pitkää pysy steriilinä keittämisen jälkeen..en tiedä faktaa, mut jotenkin mutu-tuntuma näin :D jos niitä ei oo kerennyt keittää ennen kun vauva syntyy niin kuitenkin jos ne on jo pessyt valmiiksi, niin eioo iso homma heittää kattilaan vaikka vauva olis jo tekastu :)
 
Tänään lääkärissä supisteluiden vuoksi. Kohdunsuu pehmennyt mutta kaikki hyvin! Pissanäytteen kävin vielä antamassa ettei myöskään mistään tulehduksesta johdu supistelut. Multa muuten kiellettiin viimeksi loppuraskaudesta uiminen kylpylöissä/halleissa ettei mikään pöpö aiheuta kanavaan tulehdusta ja sen vuoksi ennenaikaista synnytystä....
Tutit, rintapumpun ja tuttipullot kiehauttelen varmaan samalla kun pakkaan sairaalalaukun eli heti kun inspis iskee
Vaunutkin ostettiin! Britax go next 2015. Meillä on niihin sopiva turvaistuin ja olivat mielestäni helppokäyttöiset ja saattin hyvä tarjouskin kun kohta tulee uudet kuosit. Alkaa olla aika konkreettista tämä touhu kun vielä pinnasängyn kokoaa ja laittaa valmiiksi, niin aikas hurjaahan tämä jo on. Toivottavasti kaikkien nyytit pysyvät matkassa tuonne 36+ viikoille!!!!

Nöösikkä 29+5
 
Mulla oli edellisessä raskaudessa kylpylä/uimahallikielto rv29 asti tulehdusriskin vuoksi..

Mun mielestä kuulostaa vähän typerälle kun monella supisteluja ja ne pieniä muutoksia jo aiheuttaneet kohdunsuulle yms,niin pitää vaan sitkeästi olla töissä kun on mukamas jotenkin noloa olla sairaslomalla, ja annetaan ymmärtää että ois jotenkin parempikin ihminen kun on vielä töissä.. :O siis ei ole kenellekään kohdennettu suoraan tämä,mutta tässä vaiheessa tuntuu että useammalla tuollaista ilmassa.
 
Samaa mieltä Katjuskan kanssa. Jos kohdunsuulla ei tapahdu mitään ja vointi on hyvä niin eihän siinä sit mitään, mutta jos supistukset yhtään tekevät mitään paikoille niin kannattaisi kyllä lepäillä mieluummin kotona eikä odottaa että joutuu sit sairaalaan tippaan ennenaikaisuuden uhan vuoksi :S tai pahimmillaan sen keskosen äidiksi sit.
Ite ramppaan aika tiuhaan tarkistuttamassa ettei mitään edistystä tapahdu, en antais kyllä itselleni anteeksi, ei tää työ niin tärkeää ole.
 

Yhteistyössä