Huhtikuun hurmurit 2016 *tammikuussa*

Bells mä oon sitten varmaan erittäin epäoppikirjamainen tapaus :D oon 173cm pitkä ja sf-mitta paukkuu ylärajojen yläpuolella, oli viime neuvolassa 30cm eli saman mitä oli esikoisesta korkeimmillaan (synnytyksessä). Ei selity perätilallakaan, koska esikoinenkin oli perätilassa ja silti sf meni hänestä alakäyrillä (jouduin sen takia tarkkailussa käymään) (n)

Mä en uimahalleja tai kylpylöitä harrasta kun vantaan sanomissakin joskus oli juttu kuinka paljon pissaa ja ulostebakteereita näytteistä löytyi vaikka mukamas kloori puhdistaa vettä :D ja kakkakikkareita löytyy altaista tietyin väliajoin :ninja: Eli ei haittais tuollainen kielto omaa elämää. Mökillä järvessä uin joskus.
 
En minä kyllä ajattele, että olisin jotenkin parempi ihminen, kun jatkan töissä tai että olisi noloa jäädä sairaslomalle. Kyse on enemminkin siitä, että jos ei ole todellista syytä jäädä pois, niin ei minusta tarvi turhaankaan sairaslomalla olla. Kysyin nimenomaan lääkäriltä, että onko hänen mielestään turvallista jatkaa ja hän sanoi, ettei ole huolestunut kohdunsuun muutoksista, kun olen kuitenkin jo viidettä odottava. Itseasiassa neuvolakortteja kun katsoin, niin kaikissa muissa paitsi ensimmäisessä raskaudessani on kohdunsuulla pientä kypsymistä ollut jo rv 29-31 tehdyssä tutkimuksessa, toisen lapsen kohdalla enemmänkin. Ja ihan täysiaikaisena ovat kaikki syntyneet.

Lisäksi minä oikeasti tykkään työstäni ja aikakin kuluu nopeammin kuin pelkästään kotona olemalla. Ja kyllä minä jollain tasolla kannan huolta myös työyhteisöstä, tiedän kuinka paljon sairaslomat rasittavat muuta henkilökuntaa. Meidänkin työpaikalla niitä sairaspäiviä on ihan riittävästi.. Mulla kuitenkin kipuilut on enimmäkseen selkä- ja liitoskipuja, joistahan ei ole vauvalle mitään haittaa, itselleni vaan ovat epämukavia. Siinä vaiheessa, jos lääkäri selkeästi suosittelee sairaslomaa tai itse huolestun supistusten voimistumisesta, jään ihan varmasti sairaslomalle. Vauva on kuitenkin se kaikista tärkein asia!!

Ristiäisistä oli aiemmin ollut puhetta. Meillä on tarkoitus pitää ristiäiset vasta kesäkuussa. Aiemmin ei oikein onnistukaan. Mies on matkoilla huhtikuun lopulta toukokuun loppuun ja haluamme pitää ristiäiset kotiseudullamme pohjoisessa. Näin ollen täytyy odottaa, että lapsilla alkaa koulusta kesäloma. Suositushan on, että ristiäiset pitäisi olla 2kk sisällä syntymästä, mutta kysyin asiaa jo seurakunnasta ja kuulemma kun asialle on perustelu, voi asiaa venyttää. Jos vauva sattuisi syntymään jo maaliskuun puolella, niin ehkä ilmoitamme nimen väestörekisteriin jo ennen ristiäisiä, että saa kuitenkin virallisiin juttuihin nimensä aikanaan.

Huhtihapsukkainen 29+3
 
  • Tykkää
Reactions: Sadeyes
Moikka! Katselin eilen helmikuisten ryhmän viestejä, ja siellä oli jo synnytyskertomuksiakin, ihanaa!♡

Täällä yöt aikas levottomia, en saa enää oikeen unta, ajatukset pyörii kaikessa tulevassa. Paaaljon ajatuksia ja vauvakin liikuskelee nyt paljon, niin sekin tietty uneen vaikuttaa, vaikkakin ihanaa kun nyytti liikkuu♡

Tänään on mulle hieronta varattu, ihanaa♡ mukavaa päivää kaikille! :)
 
Huomenta :)

Täällä sataa räntää ja vettä :( On se kiva, kun ei oo niin kylmä, mutta ois se kiva jos talvi vielä hetken kuitenki kestäis :D

Joku muuten täällä puhu, että käveleminen tuottaa vihlontaa alamahaan tai mahaan yleensä, niin oon huomannu itse ihan saman! Salillakaan en käytä enää juoksumattoa, kun siinä rupee vihlomaan mahaan :D

Oi ihanaa anscu, hieronta tekis varmaan mullekkin kyllä hyvää! :) Pystyykö raskaana ihan normaalisti käymään hieronnoissa? :)

Pippuri ja papu rv30! :love: Loppua kohden mennään!
 
Eiks ookkin Pippuri123 :) itekin ootan hierontqan pääsyä, jos se vähä parantas noita yöuniakin <:) se hieroja, jolle tänöän meen, on ainakin perehtyny raskaudenajan hierontaan, nettisivuilla luki aika tarkkaankin mitä hierontaa voi suositella milläkin viikolla loppuraskaudessa, että esim nyy ei alasekän hierontaa cielä näillä viikoilla suositella tns. Ja iskiasvaivaan voi saada apua sejä esim jännitysoäänsärlyyn tällä hieronnalla. Saas nähä nyy sit millainen on :)

Varmaan toiset hierojat tietää vähä enempi kuin toiset raskaana olevan hieronnaata, nii kannattaa kyaellä ja kertoa ainakin heti raskaudesta kun soittaa aikoja ja varaa :)
Anscu ja Pikkuinen 31+1
 
Eiks ookkin Pippuri123 :) itekin ootan hierontqan pääsyä, jos se vähä parantas noita yöuniakin <:) se hieroja, jolle tänöän meen, on ainakin perehtyny raskaudenajan hierontaan, nettisivuilla luki aika tarkkaankin mitä hierontaa voi suositella milläkin viikolla loppuraskaudessa, että esim nyy ei alasekän hierontaa cielä näillä viikoilla suositella tns. Ja iskiasvaivaan voi saada apua sejä esim jännitysoäänsärlyyn tällä hieronnalla. Saas nähä nyy sit millainen on :)

Varmaan toiset hierojat tietää vähä enempi kuin toiset raskaana olevan hieronnaata, nii kannattaa kyaellä ja kertoa ainakin heti raskaudesta kun soittaa aikoja ja varaa :)
Anscu ja Pikkuinen 31+1
 
Pitkästä aikaa tänne kirjottelen. Talvilomaa vietelläån miehen kanssa tää viikko ja on kyllä ollu ihanan rentouttavaa. Oon mm käyny jalkahoidossa ja loppuviikosta kylpylään rentoutumaan lisää plus kasvohoitoon nauttimaan. Tossa jalkahoidossakin hierottiin kevyesti jalkoja ja hoidon tekijä sanoikin, ettei kovin kovasti raskaana olevia viitsi hieroa. Itse olen myös kuullut ennenaikaisesta syntymästä kun kävi liian tiheesti ja liian maha-selkäpainotteisessa hieronnassa loppuvaiheessa.

Ei oo enää montaa viikkoa töitäkään tän lomaviikon jälkeen tiedossa, ihanaa! Kyllä se vaan vähiin käy :)

Nyt viimeset kolme viikkoa oon ahkerasti käyny urheilemassa 3-5krt viikossa ja kattelemassa mitkä tunnit mulle vielä sopii. Viime viikolla joka kerta mahaan sattui jossain vaiheessa vähäsen tai muuttu kovaksi. Sen mukaan vähän vaihdellut tunteja. Nyt oon nelljä päivää peräkkäin ollut eri tunneilla ja ei oo mitään tuntemuksia tullut! Saanut jopa vähän hikeäkin pintaan, vaikka edelleen tosi maltillisesti jätän kaikki hypyt ja turhat pomput tekemättä. Ihana on ollut kyllä nyt liikkua ilman kipuja ja ylimääräsiä huolia. Vähästäkin kuitenkin oon pikkasen huolestunut ja pysähtynyt liikkuessa, jos alkanut pahasti sattua. Saa nähdä kuinka pitkälle pystyy jatkamaan, ainakin vielä neuvolassa kannustettiin jatkamaan kun harkkasupparit normaaleja ja jos kipu on vaan hetkellistä,

Sokerirasituksessa kävin tällä viikolla ja arvot eivät olleet lähellåkään raja-arvoja (4,8; 8,9; 7,2). Huokasin helpotuksesta, kun aikamoiseksi sokerihiireksi koen tulleeni tän raskauden edetessä ja mukamas jo huomasin merkkejä mahdollisesta arvojen heittelystä mutta ihanaa ettei tarvitse tåstä huolestua enää.

Vauva alkanut potkia nyt niin paljon, että mieskin tuntee potkut sekä näkee käden mahan päällä liikkuvan mojovan potkun tullessa. Konkreettisen ihanaa nyt tietää sen kasvavan siellä pikkupikku hiljaa :)

pumskeli rv 28+0
 
Viimeksi muokattu:
Samaa mieltä huhtihapsukkaisen kanssa noista sairaslomista, itellä nyt sattui niin että oon tän viikon kotona kun tänne eksyi vatsatauti :eek::sick: Sitten onkin jälellä enää kaksi työviikkoa ja loma koittaa, ihana jäädä kotiin ja ihana kun pystynyt olemaan loppuun saakka töissä, mullakin harkkasuppareita vaikka kuin paljon mutta alakerrassa ei oo mitään tapahtunut :) Tänään onkin ollut sitten sellainen koko talon siivous ja puunauspäivä, ettei vaan tauti tarttuis muille. Tolurätti koko ajan kädessä ;) poika kysyikin että siivoatko äiti katotki :ROFLMAO:

Mää kävin myös viime viikolla raskausajan hieronnassa, oli kyllä ihana ja loppuajasta meen käymään sitten sellaisella joka hieroo joka puolelta ja ns aukoo paikkoja, löysää/rentouttaa lantiota jne, ainaki kuopukselle oli hyötyä sellaisesta (y) Oon kuullu että alaselkä ja nilkat ovat sellaiset paikat mitä ei saa kovin raskaanaolevilta hieroa liian aikaisin.

Täällä satanut eilen ihan kunnolla lunta ja taas tulee, saanut olla ulkona hyötyliikuntaa harrastamassa vaikka selässä kyllä sitten tuntui eilen illalla.. pitäsköhän tänään jättää miehelle kolaushommat tai sitten tehdä varovaisemmin, ois niin kiva kuiten ulkoilla mutta kävelylenkitkään ei oikein onnistu ku maha menee koko ajan kovaksi ja tulee se tympeä olo..:sneaky: Mutta kiva kun ei kovia pakkasia!!:)
 
Tekis kyllä niin hyvää tuo hieronta! Vähän varauksella suhtaudun sen jälkeen, kun lueskelin siitä juttuja.. mutta jos hieroja tietää mitä tekee eikä käy liikaa, niin jospa se olis vaan hyvä. :) Oon käynyt vuosikausia hieronnoissa, välillä aika säännöllisestikin. Nyt siitä on aikaa!

Ostin tänään torin kautta vähän käytetyn rintapumpun, Phillipsin Aventin. Ajattelin käydä pian myös kattelemassa tuttipulloja ja tutteja. Muistan kun joskus aikoinaan, kun haaveilin että joskus saisin vauvan, saatoin ohimennen ruokakaupassa ihailla tutteja... :love: Onko teillä suuria mielipiteitä mikä tuttipullo on hyvä, esim. lasinen vai muovinen?
 
Pähkinäpuu: Mulla moni tuttu on kehunut noita ainun koliikkipulloja. Siis vaikkei koliikkia oliskaan, niin ne on siitä hyviä kun niissä on pohjaventtiili, niin ei mene ilmaa pulloon kun vauva ottaa henkeä välillä ja irroittaa otteen pullotutuista. Ja se tuttiosa on siinä muotoiltu sellaiseksi että muistuttaa enemmän rintaa mitä se normi ainun tuttipullon pullotutti..tutkimuskin tehty että useampi rintaruokittu lapsi hyväksyy paremmin sen pullotutin. Hinta oli vähän kalliimpi kuin normi ainun pulloissa ,mutta 2kpl pakkauksessa ero oli vaan 50snt/pullo kalliimpi :)
 
Viimeksi muokattu:
Täällä poksutaan tänään 30+0! ja sen kunniaksi kuudes neuvolareissu :)
Meil on oikeastaan kaikki valmiina vauvaa varten, vaatteet pestynä ja kaikki tavarat hommattuna. Tuttipullot vielä kaipaa pesua ja muutama korvikepurkki kaupasta sit lähempänä laskettua-aikaa..
 
  • Tykkää
Reactions: vaimo85
Ajatella, niin vaan kaikki rupee lähenemään rv30 ja ei ois kauaa, kun mekin saadaan vauvat syliin :love:

Minä sain vauvajuhlissa 8 tuttipulloo vaippakakun kanssa :D Luulis varmaan niiden riittävän? :D

Mä kävin eilen ostamssa pikku shmappoot, hoitoaineet yms sairaalakassia varten :D En oo alottanu vielä sen pakkaamista, mutta ostin nyt kuitenki jo valmiiks nuo, kun oli tarjouksessa :)

Ainiin mulle voi vaihtaa sitte tonne iäksi 25, kun mulla on tossa ens kuun alussa synttärit :D

 
Kaikki hyvin neuvolassa. Hemoglobiini edelleen 142 :D vaikka en oo muuta rautaa syöny kuin mammavitskut. Turvotukset edelleen +, mihinkäs ne nyt häviäis, mut pissa puhdas ja verenpaineet ok. Ultralla katsoi että nyt on vauva kääntyny raivotarjontaan :) ja sf mitta 26,5. 10kg on tullut painoa ekan neuvolan jälkeen, eli yhteensä ehkä noin 12kg, koska mulla paino nousi jo ennen ekaa neuvolaa.
Ens kerralla mies lähtee mukaan niin tehdään se isyydentunnustus sit :) 20.2. mennään sairaalalle synnytytysvalmennukseen.
 
Viimeksi muokattu:
Tutit keittelen varmaan siellä lähellä laskettua aikaa. Jos on samanlainen kun esikoisen aikaan tuo loppu niin ei tuu olemaan kiirettä :D

Tänään kävin neuvolassa. Ehdotti mulle jotakin äidin ja vauvan vuorovaikutuskurssia kun en tykkää olla raskaana...Olin kyllä vähän ihmeissäni kun nimenomaan korostin että vihaan olla raskaana mut odotan ihan kauheasti että se ihana vauveli sieltä syntyisi <3 Noh mä kyllä kohteliaasti sanoin etten koe tarvitsevani sitä.
Ei oikeen ottanut mitään kantaa näihin koko illan jatkuviin harjotussuppareihin, paineen tunteeseen ja alapään kipuun. Käski vaan olla tarkkana sitten ja hankkia apua esikoisen kanssa.
Hemppa mulla oli laskenut 139:stä 105:een joten ihmekkö tuo että väsyttää. Rautakuurille siis jouduin.. No jospa se piristäisi kun on tosiaan ollu energia aivan hukassa :(
Painoa tullut 7kg raskauden alusta :eek: huhheijaa, millähän sen saisi nyt pidettyä sitten loppuajan kurissa?
Vauva oli pää alaspäin niinku itse arvelin ja sokerirasituksen tulokset täysin normaalit. Yhteen verikokeeseen joudun viel menemään kun mulla on AB- veriryhmä niin ettei tuu niitä vasta-aineita..(?).
SF-mitta oli 28 et kuukaudessa tullut 3cm lisää. Esikoisen äitiyskortista kattelin niin ollut hänen aikanaan mitta 30cm näillä viikoilla.

Mä niin olen kateellinen teille jotka voitte käydä jumpissa ja lenkillä. Mä en voi tehdä yhtään mitään ylimääräistä, kaupassakin alkoi sattua niin perkuleesti vatsaan et oli tuskaa hoitaa ostokset loppuun :(
Mun ei tarvii siis ees aatella mitään lenkkiä tai jumppaa kun varmaan itkisin kivusta koko sen ajan...

On kyllä todella "täysi" olo. Tuntuu että mulla on norsunpoikanen vatsassa! On todella tukalaa iltaisin olla, vielä kun vauva saattaa siis potkia jonkun 3-4h lähes taukomatta!! On tosi vikkelä ja saattaa myös täristä mahassa ja se vasta hauskalta tuntuukin :D Millä mää selviän loppuajan kun nytkin on jo niin täyttä keskivartalossa?;)
 
Äh, unohdin tohon unipötkyläasiaan ottaa osaa. Mä nukun pojan lähes 1,5m pitkän pehmohain kanssa. Tukee hyvin mahaa öisin ja saan edes jotenkin nukuttua. Käytän sitä nyt siihen asti kun saan ostettua imetystyynyn :D
 
  • Tykkää
Reactions: Bells
Kuulumisia pitkästä aikaa. 26+5 jo, kaikki ok.
Eilen oli neuvola. Hb 109, eli rautalitkua pitäisi käydä hakemassa.
Poju liikkuu jo paljon ja kaikki kunnossa hänellä luultavimmin. Maha kasvaa kuin pullataikina ja sf mitta olikin jo 28cm. Painoa on tullut mulle noin 10kg. Voi kun aika menisi nopeammin.

Saattaa olla että muutetaan vielä ennen vauvan tuloa, seinän taakse tosin. Taidan kyllä olla vähän hullu jos sellaiseen rupean vielä ennen huhtikuuta... Huh...
 
Hei! Käytättekö sitä unipötkylää niin, että ootte kylkiasennossa ja laitatte etummaisen jalan tyynyn päälle? Huomenna Lidliin kattomaan löytyiskö se sieltä.

Ostin tänään nyt sen Ainun MAM -koliikkituttipullon ja kaksi Ainun MAM -tuttia sekä tuttipulloharjan. Vielä pitäisi ostaa tuttinaru, vaippoja, kosteuspyyhkeitä ja kantoliina, alkais varmaan olla tarvittavat sitten siinä... Ajattelin kokeilla noita vaippoja myös Lidlistä, lueskelin niistä kehuja.
 
Heips.
Täällä hoivattu sairastavia lapsia ahkerasti. Toiselle tuli dg. influenssa. Itse otin sen rokotteen alkukuusta, kun oli silloin itsellä vain pientä nuhaa ja luulin paranevani. Epäillyt nyt olenkin, onko sitten tuo pitkä flunssailu ollut jotain lievempää influenssaa vai onko vasta tullakseen ja onko siitä rokotteesta sitten hyötyä. Edelleen pientä nuhaisuutta ja taas tuntuu, että kurkkua alkaa karhentaa uudestaan muutaman päivän tauon jälkeen. No, sairastellaan nyt sitten kunnolla.

Tuttien keittelystä: keväämmällä sitten kun on tullut ne hankittua. Täytyypä itsekin hommata tuollainen koliikkipullo, jos siitä olisi apua masuvaivoja ajatellen. Äitini oli täälläpäin käymässä ja toi tullessaan pienen vaippapaketin ja muuta pientä tarpeellista. Vähän helpottaa omaa ostoslistaa :) Vaunu ja sitteriostoksille vain pitäisi jossain vaiheessa näiltä sairasteluilta päästä.
 
Pumpuli Kovasti paranemisia sinne!! :)

tipsu:
Vaikkei pitkä matka oliskaan muuttaa,niin alkaa kuulostaa aika hurjalle tässä vaiheessa raskautta! :D

Täytyy koputtaa puuta, mutta itse en ole ollut vielä kertaakaan kipeänä nyt raskaanaollessa.

Katjuska rv 30+1
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta ja hyvää viikonloppua :)

Oon huomannu uuden vaivan itselläni, NÄRÄSTYS :s Sitä ei oo koskaan ennen ollu ja nyt närästää joka päivä melkein :D

Yritin eilen käydä apteekista ostamssa Ice Power Hottia, oisin kokeillu sitä laittaa yöks, kun on tuo vasen lonkka aina alkuyöstä niin kauheen kipee...No sitä Ice Power Hottia ei saa käyttää raskaana ollessa, mutta normaalia Ice Poweria saa :ROFLMAO: Yritin sitten kysellä miten noi muut kipugeelit saako käyttää nii sano apteekissa ota panadolia....

Minö ajattelin tänään käydä ostamassa sen unipötkylän :LOL::p

Meidänki pitäs vielä sitteriä käydä katsomassa ja käydä hakemassa se hoitopöytä. Pinnasänky saadaan muutaman viikon päästä :)
 
Pippuri: Minä en ees tiennyt että mitä on närästys,ennen kun esikoista odottaessa..ja kertaakaan ei närästänyt tässä raskauksien välissä 8 vuoteen :D mutta nyt alkaa täälläkin se vaiva ilmoitella itsestään. Ostin jo pari kuukautta sitten Rennietä valmiiksi odottelemaan,niin eilen illalla kun sitä olis tarvinnut niin hups..mies syönyt kaikki. Arvaa vaan saiko kuulla kunniansa :whistle:
 
mä olin neuvolassa keskiviikkona, sydän äänet n,150 ja liikkeet tuntu, hemoglobiini 113 joten edellee rautaa jatketaan, sf mitta yläkäyrillä,
mulla myös ollu tota närästystä olu jo viikoilta 20 lähtien ja lähinnä öisin ja silloin ku oon selälläni,
lisäks nyt ollu viikon verran älytön väsymys, öisin heräilen pari tunnin välein ja päivällä väsyttää, oon kyl väsyny yötä päivää en edes jaksa netissä kauheesti olla kun vaan pikasesti ja pakoliset asioiden hoitelut yms, meillä lka aolemaan lähes kaikki valmiina, rasvat liivin suojat ja imetysvaatteet vaan puuttuu ja tutti ehkä ostetaan ja yks pullo mut niitä hankitana vasta myöhemmin,
nostrmame rv30+1
 
Hei, vieläkö pääsisi mukaan..

Jonkun aikaa tullut tätä keskustelua seurattua, mutta alkoi ärsyttää, kun ilman rekisteröitymistä ei nähnyt milloin on tullut uusia viestejä :D

Toisekseen kuuluisin maaliskuisiin, mutta vain hädintuskin. Tämä keskustelu on kuitenkin selvästi aktiivisempi, ja toisekseen mulla on vahva kutina, että tää lapsi tulee ulos vasta huhtikuussa :)
 

Yhteistyössä