*HUHTIKUUN MASUASUKIT*Joulukuussa

AAM
Veriryhmä on sama läpi elämän = AINA ! :D ainakaan en ikuna kuullut että muuttuisi.. :whistle:

jahas tauti lisää tämä saakelin virus tuonut tullessaan aivan saletisti poskiontelon tulehduksen !! :kieh: tosta hain haulla mitäs nyt palstalta.. joo joo :D tiiän ei välttis kannattaisi mutta hain kuite poskiontelontulehdus.. oireita..

"Akuutti: nopea kuumeen nousu, järkky päänsärky, myös otsassa, paine ja poskien jomotus ja täysin tukkoinen olo.

Lievempi: jatkuva päänsärky, väsymys, poskisärky ajoittain, tukkoisuus, limaklöntit valuu nieluun."
jälkimmäiset sopii meikälle ko nenä päähän !! VOI KETTU ei tahdo antibiootteja ! :| :(
siispä tilasin aamuksi terveysneuvonnan neuvosta 09-10023 taas pointsit sinne.. ! :) tth:lle ajan että saa ultrata ontelot. menee seköndi kuulema ko tekee sen ja sillä saa sit nähdä onko siellä mtn.. SIIS aivan järkyttävä särky tulee suuh nielun yläosaan ko laitat pään alaspäin AUTS !!!! :eek: |O |O luoja sekin joulun odotukseen lisää..

AM & hippunen 23+2
 
jaahassu on otettu..se tässä ihmetyttääkin.. mut nyt se on varmistettu miinukseksi(tayssin päässä).. jossain on virhe tapahtunu, mutta täälä päässä ei virhettä ole myönnetty (asun pienessä kylässä ruovedellä) :kieh: täällä on ennenkin tehty aikamoisia virheitä meijän perheen kohalla.. ei ole luottoa koko kunnan terveystoimintaan...
 
Iltaa mammat. :)

Kättärillä käyty supistusten takia (ja samalla tsekattu myooma). Onneksi ei oo mitään muutoksia tapahtunut kohdunsuulla ja -kaulalla. Vaan myooma se iloisesti on kasvanut taas. :/
Beanien painoarvio on 790g. :) Ja vastaa taas kahta päivää isompaa (25+2).
Tammikuun kontrolli ennallaan ja sitten todennäköisesti tulee vielä vauvan koon tarkistus ennen laskettua aikaa. Helpottunut olo siitä ettei supistukset ole mitään muutoksia aiheuttanut vaan kohtu enempi herkillä sen pahuksen myooman takia.
 
Jaahas,tää päivä olisi pulkassa kunhan saan maustekakun uunista ulos.Olin ahkera ja leivoin pipareita ja torttuja(vaniljatuorejuusto-mustikka/vadelmatäytteellä) ja nyt toi kakku ja tein itelle ruokaakin=)

Väsynyt,jospa uni maittaisi
 
AAM
milky on ollut ahkera :)
mä kävin vaan töissä ja sielläkin olin laiskasti :D okei tuli semmoi nakkeja puhelimen kautta että sai kokoajan ravata tulostimella väsäämässä :kieh:

sit ahmin ruokiksella (kun duunissa tarjottiin ilmaseksi) itselleni pahan olon riisipuurosta ja sekametelikeitosta :x kun ois tajunnut olla ottamatta lisää :p mut se oli niin hjuvaa

ja lopuksi söin itseni ähkyyn sohvalla joulusuklaista.. b=)d i feel sou guud |O :xmas:
 
Omanapavaroitus.
Mistä hemmetistä näitä kiloja tulee?!?!?! :kieh:
Nyt sit tullu 7kg raskauden alusta, enks mä just viime viikolla sanonu että 5 tullu? :eek:
Joudun nyt sit sokerirasitustestiin. Enkä mä edes syö mitään. :kieh: Paitsi mitä nyt jotain koko ajan, mut ihan terveellistä kaikki.

No mutta neuvolassa kaikki muuten hyvin. Sf-mitta oli 20cm mikä oli oikein hyvä, ja vauvan syke 150. Mun verenpaine 117/77 (vähän korkea kyl mulle, mut aina se on lääkärissä mitatessa, mut neuvolatädin mielestä oikein hyvä..). Pissa puhdas... Täytettiin sit jotain niitä lappuja synnäriä varten ja se meinas jo heivata mut ulos sieltä, ku olin että "niin ne Kelan paprut"... :LOL: Nyt ne olis muuten alustavasti täytettynä... tai siis se äidin paperi... Mut viel pitää soittaa kelaan et pitääks tosiaan täytellä kaikkia työnantajajuttuja, kun periaatteessa oon työsuhteessa mut en oo kesän jälkeen ollu töissä enkä oo menossa, ku se on sellanen että soitetaan jos tarvitaan... Ja kun kuitenki haen opintotuen perusteella tukiaisia, eli tuun saamaan minimit...

Aika elämys on kyllä, että entisenä syömishäiriöisenä ja pakkomielteisenä painontarkkailijana mulle ekan kerran mun elämässä sanottiin että pitäis tarkkailla syömisiä ja vähentää sokerin käyttöä. :LOL:

No mut sellasta. Huomenna pitää pyykätä ja varustautua matkalle lähtöön, lähdetään Rukalle perjantaina. Otan kyl miniläppärin mukaan, joten ette joudu viettämään joulujanne ilman mun jorinoita. :LOL:

Laala ja Punkero rv22+1
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja Laala:
Omanapavaroitus.
Mistä hemmetistä näitä kiloja tulee?!?!?! :kieh:
Nyt sit tullu 7kg raskauden alusta, enks mä just viime viikolla sanonu että 5 tullu? :eek:
Joudun nyt sit sokerirasitustestiin. Enkä mä edes syö mitään. :kieh:

Aika elämys on kyllä, että entisenä syömishäiriöisenä ja pakkomielteisenä painontarkkailijana mulle ekan kerran mun elämässä sanottiin että pitäis tarkkailla syömisiä ja vähentää sokerin käyttöä. :LOL:

Laala ja Punkero rv22+1
mainiota Laala.. aina saa siitä oppia että ei ne jaksa mtn taustatietoja neuvoloissa lukea.. :hug: olettaen että olet ko jutusta tietty niille kertonut :whistle: ;)

äh mitähänn ne mun painosta sanoo tammikuussa mulla kans se 5 jo täynnä nyt mennää kuutosella varmasti jo. :)
"Miten ois vatsalaukun pienennysleikkaus ?" :D :LOL:
 
millipilli
Heipsan!

Mä oon nyt omanapainen... :D sokerirasitus oli eilen ja selvisin hengissä. Nälkä kyllä oli loppuillasta (kun klo 20 eteenpäin piti olla syömättä), mutta hyvin meni muuten. Täällä oli se sellanen cokiksen tyylinen litku ja hyvin meni alas kun oli ihan kylmää. Vähän tuli huono olo heti sen juomisen jälkeen kun tyhjään mahaan piti niin iso määrä kerralla juoda, mutta huono olokin meni nopeesti ohi. Odottelu nyt oli vähän tylsää kun kaks tuntia piti siellä istua. Onneks oli sudokut mukana. Tänään oisin saanut jo tulokset, mutta en viitsinyt niiden takia alkaa soitella kun huomenna on neuvola. Huomenna siis palailen neuvolakuulumisien merkeissä.

Tänään oli pojan ekat joulujuhlat päiväkodilla (viime vuonna peruttiin sen vesikriisin takia). Voi vehje että mä paruin... mua alkoi itkettää jo siinä kun odotettiin että lapset tulee saliin ja parkuessa meni koko juhla. Niin reippaana meidän pikkumies lauloi (ja osasi laulut alusta loppuun!!!) ja leikki siellä muiden mukana. Tässä vielä otos illalta (kuvaa klikkaamalla näkyy isompana):



ja tässä vielä jälkikäteen lisättynä kuva kun menossa on Tuiki tuiki tähtönen



millipilli & Frank 24+3
 
AAM
milli voi elämä toinen niin reippaana meillä on huomenna esikon siis alta kaks joulujuhla, viimeks lucian päivänä pe kävin katsomassa kun tuli sieltä lapset jonossa laulaen ja sähkökynttilöiden kanssa, pienimmät loppupäässä jonoa pelästyi kun oli niin paljon vanhempia siellä että parkuhan sieltä pääsi melkein kaikilla alta kolmosilla.. mutta eip ne kauaa itkasseet ko mammat oli viekussa :heart:

tuli vastaa mielenkiintoinen lipari.. ottakaahan hyötykäyttöön !!

http://suorakirje.plussa.com/kp/public/15/etukuponki.jpg

tässä linkissä vielä naperoklubilaisille tullut sähköpostiin cittarin alekuponki oli tuolla mitäsnyt palstalla että printterit soimaan !! mutta tuskin kassalla kysyvät kuulutko siihen.. :xmas:
 
Allusmamma kyllä ne sen tietää, kun se neuvolatäti halus sen oikeen erikseen neuvolakorttiin kirjottaa, arvaa vaan kehtaanko kellekään kaverille/tutulle esitellä sen takia edes neuvolakorttia. :( Hävettää ihan riittävästi se että on ikinä tullu sellasta "harrastettua", ja sit se on pakko pistää viel tollasiin papereihin mitä muuten mielelläni näyttäisin kavereillekin.
 
AAM
Laala :hug: se on vain elämää, eiköhän meillä kaikilla jotai "luurankoja" kaapeissa mitä emme tutuille jaa mutta sitten true frendit tietää kuite niistä :) *henkisen pahoinvoinnin ammattilainen;) *

sanotaan emmä ainakaan ihan heti puolitutulle anna neuvolakrijaa katsottavaksi.. kertoilen jos kyselevät =) musta se on mun priva juttuja.. mut jos sit joku sen nappaa ja katsoo "luvatta" niin :| i think that`s jus t rude.
 
Jee=)Kävin vaa´alla kun pelkään huomista..heh=)4kiloo tullut viime neuvolasta 2kktta sitten,ja vaatteet päällä se taitaa olla vielä enemmän.Taitaa tulla satikutia huomenna.Oikeesti jännitän sitä,olen jo koko vkon..

milky 21+6
 
erittäin hyvää huomenta mammulit!! :heart:
Rakenneultrassa käyty ja vastasi viikkoja ja kaikki muutenki hyvin! :) painoarvioks tuli 458g..
en voi lakata hymyilemästä, tuli nii yllärinä toi sukupuoli!! et Hani voit päivittää sen miun veikkauksen vääräks :ashamed: tulevalla isukillakin on vähä sopeutuminen nyt tähän ajatukseen, seki oli iha varma et poitsu tulee :D no kätilö yritti sitä lohdutella siinä et tiedäthän mitä sanotaan niistä jotka tekee tyttövauvoja? ne on niitä suuria rakastajia ;)

ziki ja ....tytsky 21+6
 
huomenta!!!
Laala, mäkin joudun sokerirasitukseen, VAIKKA lähtöpaino ollut 44kg, nyt on 52kg, kiitettävistähän sitä on tullut kun miettii että esikoisen kun synnytin, painoin 55kg
:D meinaan kyllä ä-polilla kysyä asiasta, meinaan mulla otetaan ONNEKSI 2 kertaa sokerit verestä,kuuluu tuon mun taudin labroihin, ja jos niissä ei ole häikkää, tarviiko mun tosiaan käydä se RÄÄKKI läpi!! musta se kuulosti ihan kamalalta vaan, sori :x

en tiedä onkohan jotain vatsatautia liikkeellä, viime yö meni vessassa p*skoen, ja äärettömän huono olo nyttenkin, ja toivos vaan että pääsis neuvolaan tänään!! sekin taas tosin näitä ylimääräsen käyntien tuotosta, paineita otetaan, sydänäänet kuunnellaan , otetaan hemppa jne!!!

menipäs taas omaan paasaukseen!!! :ashamed:

niin miten teillä on merkattu noita vauvan mittoja neuvolakorttiin,millaisin lyhtenteitä käytetty?
niin ja onks muita joita kiinnostaa tuo sukupuoli jo ennen synnytystä? :D

- nannuli& tyyppi rv. 21+1

 
AAM
Nannuli meillähän on tyttö/poikaolo veikkauslista ennenkö ollaan tiedetty kumpi tulee..

:wave: meillä on tipu vatsassa ja mä olin niin varma että on kundi.. omat oireet ed raskaudesta huijasi hyvin. siis ihan samat on olleet nyt ko aiemminkin :headwall: et kansanuskomutkset saa kyytiä minulta... :attn:

meinaat sitä sokerirasitus että on rääkki ? no loppupeleissä menee vaan aikaa "turhaan" kököttelyyn jos mtn ei sit oo mut jos jotai sit ilmiintyykin niin... parempi että ajoissa saa selville. mie menisin jos määrättäisiin.. :) orjallisesti koska "ammattihenkilöt" määrävät kuitenkin (vaikka välillä tuntuu että itse tietäisi paremmin ;) )

Poskiontelo hivenen paremmat (?) mene ja tiiä täällä mutta silti tth sanoi aamulla kun soitti :eek: että turha tulla hänelle että lekurille vaan ja 11.10 onkin aika varattuna sitte. Varuiks ottaa ab:t vaik ei tarttis ehkä... be safe not sorry then.. :)

AM & hippunen 23+3 :heart:
 
heipsan tänne taas pitkästä aikaa... :) lueskelin noita juttuja ja tuli itellekki toi paino vastaan.. :ashamed: painoin rv 7+5 62,2 ja nyt puntari näyttää 66,6kg.. eli 4,4kg :/ siis jotenki vaan hirvittää mennä puntarille edes ku luvut vaan nousee vaikka se on ihan normaalia.. Mietin tässä et mistä ihmeestä se paino oikein tulee?tietty kasvava lapsi mut mistähän muusta se sisältyy kun en mielestäni syö juurikaan paljon enempää kuin normaalisti... :ashamed: ?? et monet sanoo et se TULEE SIITÄ kun syö raskausaikana ylimääräistä mut miten se tollee kertyy kun eihän paino normaalistikkaan nouse jos välillä sattu ei raskaana vähän herkuttelee... osoitin taas blondeuteni... :LOL: tänää olis sit neuvola.. mun neukka täti tuskin pahemmin kommentoi mun painon nousua kun on itse runsaasti ylipainoinen.. :D mut tänää sit varmaan saa äippä pakkaukseen tarvittavat liitteet..

mamiti87 ja VaaviPrinsessa 21+4 :heart:
 
Jee ziki! Kyllä se ukko siihen ajatukseen tottuu ja palvoo maata oman prinsessansa jalkojen alla (kuningattaren kans)! Jei!

Nannuli:
Joo meitä kiinnosti niin paljon, että käytiin 4D:ssä ku ei jaksettu odottaa kunnan ultraan, joka olis ollu "vasta" viikolla 20++. Meille siis tulossa poika :heart:. Vastaisin noista mitoista jos jotain ymmärtäisin :D

Mulla on kivasta neuvola just uv-aattona ja ku on koko joulun syöny piparii ja kinkkuu ni luulen että vaa'alle nousee kans aikamoine kinkku. Viimeks oli tullu 4 kiloa
:whistle:. Pituutta mulla vaa 161 niin ei ees jakaudu kauheen tasasesti.

Tänää tentti ja joululoma alkaa!! JEEEEIIII!! Huomenna lähetäänki viikoks poriin äidin ja isin helmoihin. Onneks meillä on koko yläkerta itellämme. No joo tulee mun isosiskoki sinne ylös mut omaan huoneesee... se on muutenki nii harmaa hiirulainen ettei sitä kukaan huomaa :LOL: .

Tänää meen kelaan kyselee noista lapuista niin tulee ainaki täytettyä oikein. Jos vaikka ens kuussa sais jo pakkauksen :).

Huomenna paukkuu 24!
 
Mä en halua muuten siihe sokerirasituksee... mä kysyn jos voin ite himassa syödä kilon karkkia ja mittailla sit sokereita. Miehel on diabetes ni sillä on omasta takaa kolme mittaria ja mäki sain koulusta yhen. Se varmaa suostuis :D? No toivotaa ettei sinne olis ees tarvetta mennä... Mäki vasta 22-v vaikkei se taida ikää katsoa.
 
juu kyllä mä sinne rasitukseen menen, nää on kuitenkin pieniä hetkiä elämässä,ja mitä sitä ei tekisi että vauvalla olisi kaikki hyvin, sekä tietysti itselläkin!! mulla muutenkin vkottain kaikenmaailman kontrolleita, että näin se menee, sanoinkin jo että on se hienoa kun ihmisistä pidetään hyvä huoli :heart:

mulla vaan kuukausittain otettu nuo sokerit verestä,ja arvot ihan kunnossa, siksi ajattelin vielä varmistaa ä-polilta että onko se tarpeellista tehdä nyt vkolla 24+, ja mitä ne sokerit on tammikuun labroissa!!
rääkiltä se musta kuulosti, lähinnä kun joutuu olemaan edellisestä illasta syömättä seuraavaan päivään ja viettään tuppukylän labrassa tyhjällä mahalla 3h istuen :ashamed: meinaan mulla tuo syömättämyys näin normi oloissakin tekee äärettömän huonon olon!!!

ahaa, siis joku veikkauslista?! mites se toimii??:)
 
Säde joo miulla on kans neuvola 29.pvä.. varmaa tullu kymmene kiloo viime kerrasta sit viel ku se joulu on just enne sitä.. :whistle: miullakaa ei oo pituutta ku se 157cm :ashamed: no mut voi pistää niitten jouluruokien piikkii sitte ne kilot :D
 
Yritin olla ahkera.Aamun siivouksen jälkeen puin ulkoilukamppeet niskaan ja sauvojen kaa mars...juu..pääsin noin kilometrin päähän ko rupes alavatsasta sattumaan pahasti toisella puolen että totesin että parempi palata kotiin kun toiseen suuntaan matkaa olisi ollut 4kilsaa :/

Että se taas liikkumisesta ja sellaisesta :ashamed:
 
nannuli32 tervetuloo mukaan :flower:

ziki onnea ultrakuulumisista ja tytöstä :flower: todellaki myös teillä mies tulee palvoon pikkuprinsessaansa! meilki mies oli eka et apua mitä tyttöjen kaa voi puuhastella ja miten niitä kasvattaa ja miten saa kollit pidettyä kaukana sit aikanaa :LOL: mut on se nyt jo rauhottunu ja kun tyttö täl puolen masuu niin varmasti aivan maailman onnellisin isi.

paino mulla tullu 6,5kg alusta ja tällä hetkellä tahti 450g/vko. mut just kävin neukkulassa ja täti sano et täysin keskiarvon mukainen ja hyvä tahti. kuulemma just näillä viikoilla kovin painonnousu, tasaantuu sit jossain vaiheessa. toivottavasti :whistle: muuten must tulee eka aito itä-helsinkiläinen norsu!!

muita nla-tietoja, oliki eka lääkärinla tänään:
- verenpaine 130/72
- hb 131 (en syö lisärautaa paitsi et raskaus multitabsissa kai vähä?)
- paino +450g/vko
- pissat puhtaat
- liikkeet ++
- sf 22cm ja vastas millilleen viikkoja :D
- kohdunkaula 4cm ja kiintee, eli kai ihan ok(?)
- vauvan syke 150 kuten joka kerta :heart:

millipilli aivan ihana poju sulla :heart: mäkin itkisin jos tommosen söpöliinin näkisin laulamassa joululauluja! asutte muuten ilmeisesti nokialla? mun sisko 4 lapsensa kans myös ja oli kyl tosi karua se meininki viime vuonna. siskonlapset oli aika pitkään evakossa mummulassa pohojanmaalla ja vaik kuinka varoivat niin yksi joutu tippaan taysiin silti. järkkyy miten semmosta voi suomes tapahtuu, meno oli ihan edesvastuutonta :kieh:

jaahassu ootko saanu lekurii kii? toivottavasti saat jatkossa hoitoo ja tietoo vähä helpommalla...

monet muutkin supistelee ja kipuilee, toivottavasti olo paranee kaikilla! voikaa hyvin kaikki muutkin!

t. manna + lilli rv 25+1

 
Laala en mäkään ole sitä neuvola korttia esitellyt, esikoista oottaessa mulla oli kondylooma aktiivisena, enkä kehdannut mun mutsille sitä korttia näyttää, että tytär on ihan lääketieteen taholtakin puhjennut kirjaimellisesti kukkaan :D =) (nyt vaiva on toistaiseksi pysynyt poissa)


nannuli vatsa tautia taitaa olla liikkeellä, itsekkin istuin la-su yön vessassa varpsuparven pörähdellessä, ei kovin herkkua. :|

mamiti vaavelin lisäksi sitä painoa nostaa ne lapsivedet,istukat yms..ja jus vkoilla 20-24 painon nousu tais olla kovimmillaan, et älä huoli, me levitään täällä muutkin samaan tahtiin, empaattinen porukka kun ollaan :D .

navasta omasta, sen verran että lekurissa kävin tänään, hempat,paineet,pissat kohdallaan, sf mittaa 21.5cm ja vkkoja 24+3.paino noussut 6kiloa lähtöpainosta.sydän sykki ja potkuja tuli, portit oli kiinni. :D

päivän jatkoja.
 

Yhteistyössä