*HUHTIKUUN MASUASUKIT*

Huomenta!

Onnea plussasta annuli333! :flower: :) Mulla on sama juttu, oon ihan ikionnellinen jokaisesta raskausoireesta :D Tosin pahoinvointi ei ole vielä astunut kuvioihin, niin tapahtuessa voi tulla toiset ajatukset :LOL:

PojanÄiti-83 mikä tilanne sulla on? :hug: Toivottavasti tuhru on ihan vaan harmitonta, kuten täällä onkin jo sanottu, se on kuitenkin tosi yleistä. :hug:

Tuosta Ladyvitasta, sitä on ainakin kahta laatua, se Allusmamman mainostama tais olla sitä Ladyvita Plussaa, joka ei sisällä A-vitamiinia, ja on ihan raskaus- ja imetysaikaa varten. :) Näin kertoi minulle pikainen googletus :D
Tuolla toisessa pinossa joku kertoi syövänsä jotain Pirkan vitamiinivalmistetta, jossa on omega3:sta, foolihappoa ja joitain muita B-vitamiineja.

Omega3:sta popsivat, missä muodossa te syötte sitä?

Ja alkuraskauden ultraan menevät, millä rv:lla teille on varattu aika?
Esikoisesta menin 7+2, silloin näkyi syke tosi hyvin, ilmeisesti se näkyy jo 6+ eteenpäin hyvin. Ajattelin, että pitäisköhän kuitenkin taas varata 7+ viikoille aika, että varmasti näkyy. Mieli tekisi tottakai mennä aiemmin. :) Tosin neuvolan "täti" lupasi kysyä nyt kahden keskenmenon jälkeen, että seuraavan kerran kun raskaudun, että saisko hän laittaa mulle lähetteen ultraan yksityiselle puolelle. Joten taidan eka soitella sinne neuvolaan...

Kesis ja pikkuinen 4+1
 
Huomenta!

Ultrasta: Mä varasin alkuraskauden UÄ:n siten että viikkoja on 7+2. Esikoisen kanssa kun oli kierto vähän epäselvä ja mentiin jo 6+ jotain (silloin luultiin että on pidemmällä) ja mitään alkiota sykkeineen ei vielä näkynytkään. Oli melko piinaava kaksi viikkoa odotella uutta ultraa.

Uusille isot tervetulotoivotukset :)

Mä melkein toivon, että oksentaisin tai jotain... olis edes jotain oireita :D Tosin olis kyllä ihanaa jos odotus olis samanlainen kuin esikoisen odotus. Ensimmäinen ja ainoa raskausvaiva oli issias joskus odotuksen loppupuolella, mitään muuta ei ollut.

hapamperi 4+6
 
Kesis: mä syön omega-3:sta Lysin Omega-3 FORTE -tuotteena. Lisäksi on se Multi Tabs Raskaus ja maitohappobakteerit. Meillä esikoinen on allergikko. Omega-3:lla, maitohappobakteereilla ja foolihapolla voi olla ennaltaehkäisevä vaikutus allergioiden suhteen. Mikään tae nekään ei ole kyllä ole.

Toivottavasti PojanÄiti-83:llä on kaikki hyvin :hug:

Mä en ole vielä saanut aikaiseksi varata sitä varhaisraskauden ultraa.. Hei, tosi tyhmä kysymys teillle arvon naiset =) Miten lasketaan ne raskausviikot ja -päivät? Onko se eka viikko "viikko 0" vai "viikko 1"? Esim. mikä raskausviikko ja päivä on kp 28? Onko se 3 + 6 ja seuraava päivä olisi 4 + 0?
 
ciselle mä lasken mun viikot oviksesta, koska tikutin sen ja tiedän milloin oli. elikkä oviksesta kaks viikkoa on viikko 4+0. mulla ovis kaks viikkoo sitten perjantaina ja nyt siis 4+1. jos menkoista laskee niin kp1-kp7 on viikko 1. mulla ovis tuli vasta kp 22 elikkä menkoista laskettuna mulla olis viikkoja jo 5+2. menen kuitenkin oviksen mukaan ettei tule pettymyksiä..

ultran ajattelin varata kun viikkoja 6-7. tiedän että ultrassa ja sen jälkeen alkaa kuitenkin poru, oli sitten hyviä tai huonoja uutisia niin ajattelin kolmen viikon päästä perjantaina iltapäivällä, niin ei tarvii sitten töistä olla pois :ashamed:

syön myös multi tabsin raskausvitamiinia. oon ottanut nyt hden, mutta alan ottamaan kaksi. lisäksi omega3 tabletteja, niitä missä EI OLE a-vitamiinia. kannattaa katsoa ettei niissä ole, meinaan melkei kaikissa oli!!

onko kellään oireena sellanen ettei henki kulje kun tuntuu että kieli on turvonnuut ja sen takia oksettaa?? :eek: tää on todella outoa!!kahvia yritän väkisin juoda, kun tekee mieli mutta maistuu tosi pahalle :kieh: tupakallakin kävin ja sen jälkeen meinas lentää :x

JJ-t ja Juniori 4+1
 
Kiitos noista vitamiinivinkeistä ciselle ja JJ-t :) Mun täytynee käydä ostamassa myös omega3:sta, ja ehkä niitä maitohappobakteereja myös. Esikoisen odotusaikana en popsinut maitohappobakteereja eikä allergioitakaan ole, mutta jospa nyt kuitenkin varautuis, kun niistä kuitenkin voi olla apua. :) Epäröin vielä ostaa niitä multitabseja raudan takia, ettei se nosta hemppaa liian korkealle, kun se on muutenkin ollut melko korkea mulla.

Noista raskausviikoista, ensimmäinen vuotopäivä on 0+0. Tällöin on meneillään vko 0, tai toisella tavalla sanottuna 1. viikko. :) Seuraava viikko on taas vko 1, tai 2. viikko. B)
Mäkin olen laskenut raskausviikkoja ovulaatiosta kuten JJ-t, koska mun kierto on pidempi kuin sen keskimääräisen 28 päivää.
Täällä on mun mielestä hyvä raskauskiekko, jolla voi laskea raskausviikot joko esim. kuukautisten tai oviksen perusteella:
http://www.tekay.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=54

Mä tässä surffatessani varasin myös nyt sen alkuraskauden ultran yksityiselle rv7+3. Peruutan sen sitten jos sattuisin pääsemään julkiselle puolelle ultraan. hapamperin lailla viime raskaudessa käytiin turhan aikaisin, pettymys oli kova kun sykettä ei vielä näkynytkään, vaikka oltiin luultu että näkyis jo.

JJ-t voi, ikävältä kuulostaa toi kielen turvotus :/ Sulla näköjään alkaa toi kahvin vähentäminen sujua ihan luonnostaan :D
 
Ompas tänne tulle paljon kirjoituksia kun on ollu pari päivää katsomatta. kiva kun on tullu näin paljon porukkaa.

JJ-t: Mulla on ollu aivan tota samaa tunnetta varsinkin kun meen nukkumaan.. ajattelin että oon varmaan tulossa hulluks ja kuvittelen. Kieli vaan tuntuu jotenkin turvonneelta. Se on varmaan sitä kun limakalvot turpoaa (eihän kieli kyllä limakalvo kun se on lihasta mutta kuitenkin) :LOL:

Me mennään kattomaan jos siellä näkyis jotain jo viikon päästä perjantaina. Sillon viikkoja ei oo vasta kun 5+5, mutta mun yks kaveri lupas vilkaista sinne ihan noin niinkun listojen ulkopuolella. Sanoi, että sillon pitäis näkyä jo ainakin ruskuaispussi jos ei muuta. Vannotti vaan mua että ei saa hermostua jos sykettä ei vielä näy. Hyvällä tuurilla voi kyllä jo näkyäkin. Varmaan katotaan sit uudelleen kun viikkoja on 7-8.

Mä haluisin kans syödä noita omega-3:sia.. saako sitä jostain muusta kun kalaöljystä? Mulle nimittäin tulee ihan järkky närästys noista kalaöljykapseleista ihan ilman raskauttakin. Ja tuntuu, että nyt närästys on vieläkin herkemmässä kun ennen eli saa tosissaan kattoo mitä suuhunsa laittaa.

Mä lähden tästä rokkaamaan Korsoon.. yritän jotenkin huijata kavereita ja lipittää jotain limusiideriä :whistle:

Nappi ja itiö 4+6 :heart:
 
Kiitos JJ-t ja Kesis! Tuosta linkistä laskettuna olen 5 + 1 tai 5 +2 riippuen mistä laskee. Ultrasta sitten näkee parhaiten.

Nappi: omega 3:sta saa myös rypsiöljystä, kylmäpuristetuissa sitä on yleensä parhaiten. Kannattaa tehdä vertailuja kaupassa. En tiedä voiko närästykseen vaikuttaa muilla kuin närästyslääkkeillä ja katsomalla mitä suuhunsa pistää, mutta maitohappobakteerit ainakin tasoittavat vatsan toimintaa.
 
Kiitos kaikille myötätunnosta :hug:
Täällä toistaiseksi kaikki hyvin, vuotoa ei ainakaan tänään oo tullu. Toivottavasti ei tukkaan. Siteeseen asti ehti eilen semmoinen pikkurillinpään kokoinen läntti, kaikki muu tuli pyyhittäessä.
Toivon niiiin paljon että tämä päättyy hyvin, jotenkin se km ja tää vauvaprojekti on vieny voimia tosi paljon tänä vuonna ja nyt kun alkaa vielä työtkin ja sielläkin ois pakko jaksaa.
Palailempa alkuviikosta taas astialle, nyt huilille. :wave:


 
Tervetuloa munkin puolesta uudet plussaajat :wave:

PojanÄiti-83 Toivottavasti kaikki etenee hyvin!

Minä voin huonosti. Kuvotusta on ollut kokoajan mutta tänään tuntuu erityisen kuvolta, jopa jäätelön ajatteleminen ällöttää... :x Työskentelen hoitoalalla ja olen luvannut mennä töihin pariksi viikoksi tässä parin viikon päästä ja tämä huono olo... Muuten olen hoitovapaalla kotona, että jos tuon pari viikkoa saisi kituutettua! Viime raskaudessa olin pahoinvoinnin vuoksi viisi viikkoa sairaslomalla :eek:

Mulle tuli aika np-ultraan jo. Se olisi syyskuun 17 päivä ja silloin viikkoja 12+3! Sehän on liian myöhään, eikö? Täytynee maanantaina soittaa äitipolille ja yrittää saada aikaa aikaisemmille viikoille.

Viikonloppuja kaikille ja hyviä vointeja!

SydänAlma ja Nyysä 5+6
 
Hei vaan!

Ollaanpa täällä kirjoiteltu ahkeraan!

Minulla alkuraskauden ultra on viikolla 7+0. Esikoisen sydänäänet näkyi juuri tuona samana päivänä, joten sillä perusteella varasin tuolle päivälle :heart:

Väsyttää kovin, taidan ottaa pikku päikkärit kun esikoinenkin on unten mailla...


Talvitie 5+3??
 
Mie saan sittenkin tulla tänne teidän joukkoon!!!! (oon jo lueskellu teit alust asti)

Sain rfsu:n liuskatestillä haamun (kp 29/26) just!! Pissa ol rakossa 4h! Moon iha sekasin onnesta!!! Se torstainen tuhruvuoto olikin alkuraskaudesta johtuvaa!! :heart: :heart: :heart: LA ois siis 9.4!!:heart: :heart:

~~miracle & mytty 4+2~~
 
Oi pakko tulla onnittelemaan tänne teitä JJ-t ja miracle! Sen verran kuitenki rupateltiin tuolla kuumeilijoiden puolella, että melkeen onnen kyynel tuli simmuun kun näin että ootte hypänny huhtikuisiin! Entinen miina täällä siis kirjottelee.. Onnea raskauksiinne! :heart:
 
Kiitos Luminka! Mie oon kyl nii onnellinen et ei tähä sanoja löydy!! Häät tulossa, saan maailman upeimman miehen ja viel ootan lastakin just hälle! :heart: :heart: Kaikki unelmat on toteutunu jos ny saan tän pikkusen syliin asti ja kaikki menis hyvin :heart: Mie niin tätä lasta oon toivonu! Iha taivaissa vaan leijun :heart:
 
ja onnittelut uusille huhtikuisille.

Täällä ei mitään erikoista. Nippailee välillä alamahalla ja on painontunnetta. Muuten olo ihan normi. Huomenna astutaan taas arkeen, lapset menee päiväkotiin ja itse lähden töihin. Joudun heti kertomaan työpaikalla odotuksesta, koska raskaana ei saa tehdä joitain tehtäviä. Saa nähdä minkälaista palautetta tulee, mieluiten olisin kyllä hissuksiin tässä alkuraskaudessa vielä.

Onko kuinka moni huhtikuisista kotona/ koulussa/työelämässä?
 

Yhteistyössä