*HUHTIKUUN MASUASUKIT*

Nonniin, eilen tuli vielä tuhrua muutaman kerran pyyhittäessä josta olenkin nyt saanut päähäni että mulla on ihan varmasti kohdunulkonen... :/ Ihminen on siis välillä kyllä ihan pönttö.
Sittenkun täällä meilläpäin ei varmaan pääse ultraan kuin äärimmäisessä hädässä niin oon nyt miettinyt pääni puhki että mitä teen.

Mimmoista sulla Talvitie oli se tuhru esikosta????
Jos muillakin kokemusta auttakaa ystävää hädässä.

Mutta täällä ollaan kanssa siis lähdössä töihin ja sikälimikäli jos tämä armas kyydissä pysyy niin töissä kerron vasta kun vko:t 12+ on täynnä. :kieh:

Nyt lähen huvipuistoon huveilemaan! =)
 
nti
ittellä raskaus sujunnut hyvin. mitä nyt kaveri pahoitti mesen kautta mieleni kun saarnaan mun tupakan poltosta josta koitan päästä eroo ja pari poltan päivässä viel niin tiedän riskit. Ei se vaan ole helppoo tuosta noin vaan. Saatte tyrmätä ja haukkuu mut pystyy ihan miten vaan niin paha olla jo muutenki.
 
nti, koita vain lopettaa vaikka se vaikeaa onkin! :hug: Vielä se palkitsee sinut suuresti kun nyt pysyt vahvana ja lopettaisit :heart: Toki ymmärrän, että riippuvuus voi olla todella suuri, mutta mitä sitä ei pikkuisen vuoksi tekisi vai mitä? :heart:
 
Ny minnuu pelottaa!! :'( :eek: |O tulleekoha mulle km saman tien taas.. Ei tunnu yhtää raskautuneelta, vaan tuli semmonen menkkamainen olo. Ja kävin isommal asial just veskis ni tul semmosta vaaleenpunasta roipetta tuolt :eek: Ei taho taas!!! :ashamed:
 
Mä opiskelen. Miten ihmeessä sitä jaksaa lähtee aina aamulla kouluun, tai ei niinkään aamut ole hankalia vaan iltapäivät, tänäänkin töissä meinasin nukahtaa kun niin väsytti. Minä kerron esim. opiskelukavereilleni vasta 12 viikolla, jos tämä maha ei nyt sitä ennen kerro itse itsestään. Siihen malliin turvottaa jo nyt, et tuntuu ettei housut mahu kiinni. Olo on hiemäan alavireinen, itkettää tosi helposti, ehkä se kuuluu asiaa. Mulla on hirvee himo leivänpäällismakkaraan, jota en normisti tykkää syödä. Meille tulee varmaan kunnon lihansyöjä poika ku jo nyt vaatii kinkkua=) Ihan semmonen tunne et se varmaan on poika.

Onko teillä muilla minkäännäkösiä sukupuolitunteita vielä tässä vaiheessa?
 
=) =) =) Jee, tän turvotuksesta on kilo poissa. Enää vaan +1kg. Jee :D

Mä luulen, että olisi tulossa tyttö. Jotenkin erilainen raskaus, kuin mitä esikoista odottaessa. Siinä turposin enempi heti alkuun. Samoin ne turvotuskilot eivät näin sulaneet pois. Ja silloin kahvin tuoksu yökötti, nyt peräti sitä kahvia tekee hirveästi mieli. Pitää oikein hillitä kahvin himoa. Ja olishan se mukava, jos talossa olisi poika ja tyttö. Vaikka aivan sama kumpi tulla tupsahtaa. Molempi parempi ja kaikki otetaan vastaan täysin sydämin :heart:

Miracle: toivotaan, että kaikki menisi hyvin. Voima halit sinulle :hug:

PojanÄiti-83:sinullekin voimia ja jaksuja vuotojen kanssa. Mun ystäväni synnytti 07 pojan ja hänellä oli epämääräisiä vuotoja neljät ekat raskauskuukaudet ja paini samanlaisten asioiden kanssa silloin. Hän sai terveen pojan.
 
Ensimmäisenä onnea ja tervetuloa uusille ja mukavaa sunnuntai-iltaa kaikille! Täällä on ensimmäistä kertaa ollut tänään kuvotusta, joka kylläkin on jo iltaa kohden hävinny, mutta onneksi kuitenki on oireita =) Nyt olis 5 viikkoa täynnä, tuntuu tosi ihanalta :heart: Mille viikolle varhaisultra kannattaa varata? En oo aikasemmissa raskauksissa käyny, mutta nyt halusisin mahdollisimman pian tietää, että masussa on kaikki hyvin. Varmaan se edellinen keskenmeno tuo lisähuolta...

Tuosta tuhruttelusta, mulla alko viime raskaudessa tuhruvuoto viikolla 11 ja sitä seuras tosi raju keskenmeno kaksi viikkoa myöhemmin. Toisessa raskaudessa alko ihan samanlainen tuhruvuoto viikolla 11 ja kesti reilun viikon. Se oli ihan vaaratonta ja terve tyttö syntyi =) Eli se voi tosiaankin olla ihan vaaratonta ja useimmissa tapauksissa onkin! Koitetaan olla huolehtimatta turhaan :)

Mun synnytyssairaala on muuten OYS, oliko muita täältä päin? Itse olen 25 v. ja odottelen siis onnellisena kolmatta lastamme :heart:
 
PojanÄiti-83 ja Miracle: :hug: Älkää vielä heittäkö kirvestä kaivoon vaikka varmasti ottaa kovasti voimille. Toivotaan että olisi ihan harmitonta vuotoa.

Mä olen kotiäiti. Viimeviikolla kyllä ilmoittauduin kahteen paikkaan keikkatyöläiseksi. 1-2 iltavuoroa voisin viikossa tehdä niin sais vähän vaihtelua kotona olemiseen.

Mä en osaa sanoa tuosta tyttö-/poikaolosta vielä mitään. Molempi parempi. :heart: Siitä tyttö ois kyllä ihana että sais vaihteeksi ostaa pieniä mekkoja housujen sijaan, mutta kyllä ne pienet pojatkin on niin ihania. :)

Vitamiineista on ollut puhetta. Mä alan rv 12 eteenpäin syömään multitabsin raskausvitamiinia ja Gefiluksen maitohappobakteeria. Näin tein esikkoa odottaessakin ja näin teen nytkin.

Oma ).:)Edelleen väsymystä (tänäänkin nukuin pojan kanssa päikkärit), rinnat on arat, alavatsassa nippailee ja pientä etomista. Nälkä on myös kokoajan mutta mitään ei tee silti mieli syödä. Ihan pitää pakottaa itsensä syömään.

Tupakasta ja kahvista: En polta ja kahvia juo nyt raskausaikana vain yhden pienen kupin päivässä jos sitäkään. Kaikissa raskauksissa on ollut samajuttu: kahvia ei tee yhtään mieli, mutta ei se oksetakkaan, siitä oon melkein arvannu että oon raskaana. Tsemppaukset kaikille tupakanpolton lopettamisen kanssa painiville.

Hani-:Mun synntyssairaala on PH-KS. Puuttu tuosta etusivulta kun en viimeksi muistanu sitä mainita.
 
onpas hirveästi tullut tekstia viikonlopunaikana =)
johonkin jos yritän kommentoida. tupakkaa en polta ja kahvia en juo. multitabs raskausvitamiineja olen syöny nyt ja edellisellä kerralla siitä asti ku ollaan ruvettu yrittää lasta.

verenvuodosta: mulla alkoi esikosta joskus rv 6 verinen vuoto. joskus tuli ruskeaa vanhaa verta ja joskus ihan punaista. aina ainakin vessassa käynnin yhteydessä. kesti noin kaksi viikkoa. kaikki oli silti tosi hyvin ja terve poika syntyi :)
voi kun en millään muista nyt muita keskusteluja :ashamed:

(.) olo on KAMALA. koko ajan oksettaa ihan sikana. päässä pyörii ja heikottaa. siis oikeasti , yöks yöks yöks :x :x :x

nyt yritän laittaa päivitykset kohilleen :wave:
 
Sen päiväl tulleen roippeen jälkeen on tullu onneks vain valkovuotoa!! :heart: Pitele kovasti kiinni myttysein! Siun pittää tulla äitin luo ja olla äitin ilona kauan!! Mie jossai vaihees paremmi luen teidä jutut, ny ei ehi kunnolla :ashamed:

**miracle & mytty 4+3**
 
Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
Sen päiväl tulleen roippeen jälkeen on tullu onneks vain valkovuotoa!! :heart: Pitele kovasti kiinni myttysein! Siun pittää tulla äitin luo ja olla äitin ilona kauan!! Mie jossai vaihees paremmi luen teidä jutut, ny ei ehi kunnolla :ashamed:

**miracle & mytty 4+3**
:heart: Toivottavasti vuodot oli nyt siinä ja saat pitää myttysesi :heart:

Sukupuolioloista ei ole mitään arveluita vielä. En nyt vielä ainakaan ole huomannut, että tämä ihan alkuraskaus jotenkin poikkeaisi aiemmista.

Vuodoista Itselläni oli molemmissa aiemmissa raskauksissa ekasta tytöstä rv 8+ ja tokasta11+ veristä vuotoa. Ei mitenkään runsasta,joka hyvin nopeasti muuttui rusehtavaksi tuhruksi ja loppui.

 
SydänAlma Meilläpäin (HUS:in alueella) np-ultran takaraja on muistaakseni 12+6, eli ainakaan sen puolesta sulla ei olisi liian myöhään. Toki kannattaa yrittää aikaistaa jos itseään mietityttää. :)

Onnea vielä miracle tähänkin pinoon :heart: :) :flower: Pikkuinen siellä varmasti vaan pitää sua varpaillaan, kyllä kaikki on varmasti hyvin!

PojanÄiti-83 :hug: Ymmärrän täysin, mieli tekee helposti tepposet ja sitä alkaa kuvittelemaan vaikka mitä. Muistathan että kaikenlaiset vuodot ovat alkuraskaudessa tavallisia :hug: Tsemppiä :heart:

Tsemppiä nti lopettamisprojektiin!! :flower:

Mä olen hoitovapaalla kotona meidän viime vuonna syntyneen rakkaan esikoisen kanssa :heart: Sukupuolta en ole vielä osannut yhtään ajatella, vielä on muutama raskaustestikin tekemättä ennen kuin pystyn uskomaan koko ihanaa uutista :D

Siitäpä tulikin mieleeni, montako raskaustestiä teitte, ennen kuin uskoitte olevanne raskaana? Mä oon mieletön himotestaaja ja ihailen kyllä niitä, ketkä pystyvät uskomaan uutisen yhdestä ainoasta testistä :D Mun täytyy vielä käydä huomenna apteekissa ja ostaa pari testiä, jotta näen, että viiva on (toivottavasti) vahvistunut. :whistle:

Kesis 4+2 (itkuherkkyyttä ja pientä kuvotusta havaittu! B) )
 
Täällä on alkanut aamusin olla aika huono olo :D muuten ei juuri tunnu että olisi ees raskaana, toisin kuin esikoisen kanssa, tissit ei ole nyt kipeet. Mulla kuluu kahvia pari kuppia päivässä ja rööki piruilee rinnalla edelleen. Lopetetaan nyt miehen kanssa kumpikin niin saa tsempityksiä puolin ja toisin. Ja ton röökin takia mulla on aikamoiset 'paska-äiti' fiilikset :ashamed: se on vaan loputtava.

Ootte puhunu alkuraskauden ultrasta. Kävin tytöstä 10 viikolla ja ihanasti näkyi jo koko pikkunen. Sillä viikolla käyn nytkin. Joskus vuosia sitten keskenmenoraskaudessa kävin viikolla 6+5 mut siitä ei saanu mitään tolkkua, nippa nappa löysi sykkeen mut se oli sillon ihan turha homma...
Neuvolaa tilailen ens viikolla, täti vielä lomalla mut jos jotain muuta kautta varaisi hälle ajan? Tai sit pamautan sille tiedon tytön 8kk lääkärissä :)

RAskaudesta tietää vaan muutama kaveri, vanhemmille aattelin tossa kuun lopussa kertoa.
 
kotona ollaan hoitovapaalla, alkuraskauden väsymys on alkanut |O . esikoista odottaessa piti nousta duuniin jo 5- 5.30 joten seitsemään nukkuminen tuntuu luksukselta =)
jaksamisia kaikille töissä ja koulussa käyville, mulle se otti aikanaan tosi voimille. kotona pääsee kuitenkin nukkumaan lapsen kanssa päikkärit.
mä en ole kertonut kuin yhdelle ystävälle raskaudesta, kun ei tunnu raskaana olevalta.

ajattelin varata ajan varhaisultraan joskus kuudennen viikon lopulla.

mä saan ihan hulluja pultteja mun miehelle jatkuvasti, sanoi että olin esikoista odottaessa ihan samanlainen ensimmäiset 3kk (itse en muista aika kai kullannut
:D )
ja itku herkässä. kuvotus on toistaiseksi pysynyt poissa. =)
 
huomenta :wave: oltiin mökillä tarkoituksena tietty juoda..oli varmaan maailman huonoimmat selitykset miksi en ottanut :ashamed: kaippa ne arvas, muttei ainakaan suoraan kysynyt. mä en ole kertonut kun siskolle..

tervetuloa kaikille uusille :heart: ja voimia tuhruttelusta kärsiville :hug:

tupakka loppui nyt!!! (toivottavasti) lopetin jo vappuna, mutta kesä toi taas tupakan huuleen ja nyt on laastari käsivarressa ja kerrasta poikki, eihän siit' muuten mitään tule :kieh:

kahvi on tippumassa :headwall: mullakin se kolme kuppia ylittyy, muttei liian pahasti. uskon ettätällä mennään, paitsi jos se alkaa liikaa öllöttämään.

oireista..rinnat ei ole enää yhtään kipeet, ei ole ollut pariin päivään. vatsa tuntemuksia on, mutta ne on kaikki aamuisin, maha on kyllä aika sekaisin, finnejä on tullut ja hiukset rasvoittuu päivässä, nyt kun ei okseta niin olo ei tunnu sitten yhtään raskautuneelta :ashamed: voisin ottaa niitä oireita nyt jo tänne kiitos :attn:

JJ-t ja Juniori 4+3
 
Miulla ol iha kamala itkukohtaus eilen :ashamed: Riideltii täysin turhasta (erittäin pien juttu) ja lopuks mie itkin iha kamalasti ja haukoin samalla henkeä. En millää meinannu saada koko itkua ees loppumaan ja sit myös oksetti samaan aikaan ja hyvä jos sai henkee ees... :snotty: Kamalia tommoset, ei mul ekas raskaudeskaan iha tommosta ollu. Toivot. ei jatkossakaan tulis!

PojanÄiti, tsemppiä! Toivotaan et niin sulla ku mullakin noi vuodot ois harmittomia ja asiaan kuuluvia!! :hug: :hug:

**miracle & mytty 4+4**
 
JJ-t mä voisin luovuttaa täältä mun oirepinosta sullekkin :LOL: meinaa pää välillä hajota kun on niiiiiiiin huono olo. mä en kestä


tänään on mulla jo eka neuvola. hassua mennä näin aikaisin, mut sanoivat et ottavat mut sinne viim. menkoista laskettuna. noh saapi jutskata ja jottai ainakin, ei mua haittaa ollenkaan, kivaa vaan käydä siell' pyörähtämässä kun on ihan uusi paikka kun ollaan muutettu. onneksi!! vanha oli meinaa niiiiiin huono et itku tuli. ei ehitty synnytysvalmennuksiin tai paino- ja synnytystapaarvioihin. poika ei päässy vastasyntyneenä neuvolaan ja vaikka mitä :headwall: :headwall: :headwall:
 
Heippa, ehkäpä minäkin uskaltaudun tänne joukkoon. Viime viikolla tein kaksikin testiä ja molempiin ilmestyi vahva plusmerkki. Hui! Laskurin mukaan laskettu aika olisi 7.4.
Ensimmäistä siis tässä ollaan odottelemassa, eikä kovin todelliselta vielä tunnu. Vaikkakin kun tätä keskustelua on lukenut, niin tuttuja tuntemuksiahan sitä on minullakin ollut. Päällimmäisenä etova olo, lähes koko ajan.

Yhtään en tiedä, mitä pitäisi nyt tehdä. Siis pitäisikö varmistaa raskaus verikokeella (missä?) vai soittaa suoraan äitiysneuvolaan? Onko täällä kokeneemmilla ehdotuksia :)
 
Ihanaa kun on näin vilkas pino =)

Töistä oli ollut puhetta. Mä olen opiskelija, mutta kesän nyt olen töissä ja juuri kuulin että jatkuu vielä vähän pitempään sopimus. Koulun puolesta kun varsinaista koulun penkissä istumista enää ei ole... sh:ksi valmistun jouluna ja vastasyntyneiden parissa työskentelen. (mikä on kyllä ihan omiaan buustaamaan vauvakuumetta)

Töissä oon joutunut kertomaan jo kun on tiettyjä juttuja mitä raskaana olevat ei saa tehdä.

Tupakoi en ja kahviakin juon tosi vähän. En juo edes päivittäin, max. kaksi kuppia kuitenkin. Teetä kyllä sitten juon.

Tänään oli aamulla ekan kerran vähän jo huonoon oloon viittaavaa... mä kun en osaa aamupalaa syödä kun töihin lähden niin kyllä töissä tuli vähän huono olo. Mulla tosin on ihan sellainen olo, että oon tulossa kenties kipeeksi :/ kurkku on ollut ihan omituinen eilisestä saakka. Toivottavasti nyt ei mitään flunssaa iske kun olis kolme pivää vapaatakin.

hapamperi rv 5+1
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja Iitanen:
ja onnittelut uusille huhtikuisille.
Onko kuinka moni huhtikuisista kotona/ koulussa/työelämässä?
:wave: töissä *parhaillaan*.... :kieh:

PojanÄiti-83:sinullekin voimia ja jaksuja vuotojen kanssa, minulta vielä voimahali :hug:

Miracle hienoa että jilliksien vuoto loppua :hug: kaveri siellä tekee kotiaan :D

Kesis, Siitäpä tulikin mieleeni, montako raskaustestiä teitte, ennen kuin uskoitte olevanne raskaana?
ööööh nyt oon tehnyt jo 4 :D :D :LOL: :LOL:

JJ-t Loistavaa !!! Syöpäkepit kaakkoon vaan ja jyrsit keppejä vaikka tai hammastikkuja... tai alat nypläämän tai heiluttamaan puikkoja ja tekemään pieni villasukkia.. :heart: !!

seana :wave: moroo.. tervetuloa..
 
Tänään kävin ostamassa raskaustestin ja samantien kun pääsin kotiin tein sen. Vahva plussa tuli, ei siis enää epäilystäkään siitä oonko raskaana. Ihanaa, oon todella onnellinen! :heart:
Mulla siis tilanne se että toukokuun lopussa rv 14+2 tuli keskenmeno. Yks kierto piti ottaa ennen uutta yritystä ja heti sen jälkeen seuraavasta kierrosta tulin uudelleen raskaaksi. Mulla ei hcg arvoa seurattu km jälkeen, joten kun plussan sain testiin niin epäröin että voisko hcg olla edellisen raskauden jäljiltä vielä koholla. Nyt ei kuitenkaan oo enää epäilystä siitä, koska testien viivat on kokoajan tummuneet, kuukautiset ei oo alkaneet ja raskausoireet löytyy. :D

HeLiNä-83, pojanpallero 5/07 ja OnniUnelma rv 4+6 :heart:
 

Yhteistyössä