*HUHTIKUUN MASUASUKIT*

muf.. menin sitten lääkäriin tänään.. tunki mulle antibiotteja.. :/ kehukoputkentulehdus sitten vaivaa.. sentäs 3 päivää saikkua.. on si ihanaa lähes aina kun yskii saa halia pönttöä tai jos erehtyy niistämään niin varmasti halitaan..

 
Huh,huh kylläpä on kirjotuksia :) .Ei millään meinaa jaksaa lukea kaikkia, eikä kyllä valitettavasti ole aikaakaan...
Onko muilla sellainen olo että olis niinkun kokopäiväinen krapula???
Mulla oli esikoisesta ehta oksennus olö ja tuntui heti alussa että rinnatkin turpos mutta nyt ei tunnu rinnoissa juuri miltään, ainoastaan toi krapula olo, huimaa ja maha vähän turvoksissa.
Hirvittää että ei vaan mitään ole tapahtunut kun oli toi km toukokuussa :'(
Sitt mulla on koko ajan NÄLKÄ, iiik tätäkään ei ollut esikoisen aikana......
Ai niin, sattuuko kenenkään otsaan saunassa?HAssua mutta totta, mua pakottaa otsaan ihankuin olis poskiontelotulehdus, onko kellään samanlaista?

Tulipas kysymyksiä mutt täällä tuntuu olevan niin ystävällisiä ihmisiä joten ilkeää kysellä melkein mitä vaan.

Nyt tarttee taas mennä laittaa iltapuuroa poitsulle ja sitt saunaan.
Onko muuten ketään KYS:ssä synnyttäviä?
 
Onnea JJ ultraan! :D
Luultavasti mun LA on sitten 19.4 tai 20.4.... noh mut voi tuonne listalle laittaa 19.4 ja tosiaan odotettu esikoinen syntyisi TAYS:ssa :heart: JOs Hani jaksaisi jossain vaiheessa päivitellä :p

En vielä soittanut neuvolaan kun netissä sanotaan että 7-9rv vasta soitto ja varaus sinne :whistle: Mut jos sitten varailen yksityiselle gynelle sen varhaisultran tai mikä se nyt oli, tässä lähipäivina... ihan pihalla ku lumiukko mitä tässä pitää tehdä.. Syönkin oikeestaan mitä vaan, tänäänkin tilasin kinkkupastan aurajuustolla jossa oli sitä hajujuustoa (parmesaania) niin eihän sitä vissiin sais syödä... noh tulipahan syötyä.. Noh kahvia en ole juonut yhtään, jotain positiivista :D
 
Mun Napa: Pakko päästä purkamaan, kun ei voi kellekään oikein avautua, ei tuo mieskään koko iltaa jaksa mun valitusta kuunnella :) . Täyttä tuskaa koko päivä... aamulla bussissa aivan törkeän paha olo, koko aamupäivä töissä sillä hilkulla lähteäkö tekemään lähempää tuttavuutta pöntön kanssa, ja sitten iltapäivällä kun oksuolo helpottaa niin mahakipu tuli tilalle. Ei kivaa ollenkaan. :headwall: Ole siinä sitten työkavereiden ja noin 70 oppilaan seassa ns. normaalisti.

Eka neuvola on torstaina, silloin ei tarvi mennä työpaikalle. Selviäis nyt sinne asti. Täytynee ottaa huomiseksi bussiin jotain pusseja mukaan, ettei käy hullusti :eek:
Ruokaa uppoaa ihan tolkuttomat määrät, painoakin on tullut 2kg lisää. Eipä tosin haittaa kun on luokkaa hippiäinen. Pysyis tosiaan vaan sisäpuolella se sapuska.

Kaikille ultrattaville onnea sinne, toivottavasti saatte oikein hyviä uutisia! Tsemppiä muille huonovointisille, kuten myös tasapuolisesti muista oireista kärsiville/nauttiville ja oireettomille odottajille!

ventti. 6+4
 
Täällä yks uusi tulokas... odotetun ja erittäin toivotun esikoisen LA on 21.4. tietämillä. Synnytyssairaalaksi tulee todennäköisesti Jorvi kun täällä Espoossa asutaan. On hämmentynyt olo, kun ajattelen pientä ihmistainta sisälläni... miten pienestä kaikki alkaa ja miten nopeasti kehitys edistyy... Neuvola-ajan soitin tänään, ja tädin mukaan viikkoja on tänään täysi 5.... :heart:
 
Onnea uusille huhtimassujen kasvattajille ja tervetuloa pulisemaan Jouskari-82, marsukki73 ja sinnamoona!! :flower: :) Ja tervetuloa rohkeasti tänne myös Talvis haamutikkusi kanssa :D

Ystävästämme inkivääristä oli vielä puhetta B) Uskon kyllä, että se varmasti lieventää pahoinvointia, mutta tosiaan surffatessani törmäsin useissa lähteissä siihen päätelmään, että raskausaikana sen runsasta käyttöä kannattaisi välttää. Muutamasta nettilinkistä (luotettavuudesta en tiedä :snotty: ) luin, että etenkin keskenmenotaustaisten kannattaisi välttää sitä alkuraskaudessa. Mutta tietysti jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee, ja päättää mihin tietoon luottaa :) Mua on helppo pelotella ihan tavallisilla pilipalitutkimuksilla :D Ei vaan, mutta kahden peräkkäisen km:n juuri kokeneena tuntuu, etten halua jättää mitään sattuman varaan. :ashamed:

Neuvolasta, mulla on eka aika tällä torstaina rv 6+6. :) Sitä seuraavana päivänä onkin sitten se "kauan" odotettu varhaisultra B)

Juupeli onnea hienosta hcg:n noususta!! :flower: :heart: Hienosti ylittyikin se 1400:n raja =)

Onnea huomiseen ultraan hapamperi ja JJ-t! d :) b
Ja hyviä/parempia oloja kaikille :wave:

Kesis ja huvikumpu 6+3
 
Ultrassa ei vielä sydän sykkinyt mutta on siis kohdunsisäinen raskaus, ja asukkikin sieltä löydettiin. mutta ens viikolla uudestaan ja toivottavasti sit näkyy sykekin.

Gardenia&Kapris rv en tiedä....
 
huh huh! Voi pojat mikä päivä. Eka työpäivä hoitovapaan jälkeen ja aamu lähti oksentamalla. Meinas jo tulla eteiseen :x Olin tasa varma etten kykene töihin ku olo oli ihan kauhee. verensokeri varmaan joku 2. No selvisin kuitenkin kuin ihmeen kaupalla. Päätin, etten rääkkää itseeni väkisin vaan haen rohkeasti saikkua jos siltä tuntuu.

KIINNITTYMISVUODOSTA kyseltiin. Toisille tulee kun alkio on kiinnittynyt kohdun seinämään, rusehtavaa verensekaista vuotoa (vähän). Kaikki ei sitä hiffaa eikä tuu edes kaikille.
Eka ultra ensi viikolla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lis69:
Ai niin, sattuuko kenenkään otsaan saunassa?HAssua mutta totta, mua pakottaa otsaan ihankuin olis poskiontelotulehdus, onko kellään samanlaista?
Mulla oli tuota kans viime raskaudessa. Alkoi alkuraskaudessa ja kesti ihan loppuun asti. Koskaan en kyllä ole kuullut, että mistä olisi voinut johtua tai että muillakin tuollaista ollut. Olisi kyllä kiva kuulla jos joku tietää.
 
heips taas, joku kyseli täällä häpyluun vihlomisesta, mulla on muistutellut olemassa olostaan muutaman kerran viimepäivinä. :| kärsin edellis raskausdessa liitoskivuista ja vielä synnytyksen jälkeen puolivuotta kunnes lopetin imetyksen.
ihanasti ihmisiä tullut taas lisää =)
täytyy taas mennä pesulle on sen näkönen talitukka-tutsa, että huh :D

ai niin, hani mulle voi laittaa kättärin synnäriksi, on näköjään unohtunut mainita =)
 
Ihana lukea kun tosi monella tuntuu etenevänä hyvin. Oon tosi iloinen teidän puolestanne! :flower:
ONNITTELUT Gardenialle! Itku on taas herkässä.. :'( huh huh..

Moiks uusille :wave:

Tänään oli tosiaan se eka nla ja siellä tuli ihan uskomaton määrä uutta tietoa. Onneksi suurin osa kirjallisena, jotta voi kotona sit kertailla. Siinä kun ei kaikkea millään voi korvan taakse pistää. Meinaavatko muut osallistua tohon sikiön kromisomi- ja rakennepoikkeavuusseulonataan? Ite otan osaa ja ultraa odottelen johonkin tuohon rvkolle 10-12+6. Myöskin NELLI:in ilmoittauduin. Ylipainoa ei ole (ainakaan vielä :$ ), mutta kakarana tarkkailtu verensokereita. Onko kellään omia kokemuksia tai muiden kertomia kokemuksia noista?

Kasvaispa masukka jo! On kyllä kirjaimellisesti odotusta tämä aika. Tuntuu että on koko ajan jokin rajapyykki mitä kohden menee ennen sitä loppuhuipennusta. Ite oon tosi malttamaton ja välillä onkin tosi 'hermoja raastavaa' vain odottaa kun ei voi mitenkään nopeuttaa eikä muuten vaikuttaa noiden rajapyykkien saavuttamiseen. Onkohan muilla samoja tuntemuksia?

Näin minun navassani tällä kertaa.

Emmukka & bébé
:heart:
 
AAM
Ainiin Jouskari82 moikka :wave: & sinnamoona tersetuloa :wave: :wave: täällä jorvilainen toinen..
Ihanaa ultrat huomenna Jj:llä ja hapiksella :) :heart: vähän jänskättää teidän puolesta :) :) :) :hug:
Gardenia :hug: hyvä että asukki löytyi... jännäilet niitä lyöntejä ensi kerralla sitten :heart:
superheppuli oksunraikkana töihin nami... :x onnea vaan.. eiku inkivääriä naamariin.. joo vanhan kansan konsti aamupahoinvointiin. syö näkkileipää ennenkö nouset sängystä, en koskaan kokeillut toimiko. testatkaapas ne jotka aamuisista kärsii ja kertokaa toimiiko.
Otsapaine? joo oli se poskiontelon tulehdus ja keuhkari siihen päälle keväällä... toooosi nami olo.. en voi suositella kellekään.. :(
ventti voi parka ! kaveri kans tuskaili kans ko jorviin meni töihin aamusella niin sanoi että lokit sai usein nauttia hänen aamupalansa bussimatkan jälkeen.. et silleen.. :whistle: :x

).( jee mun seksibanni loppui... ei vissiin kestänytkään ko kaksi viikkoa ruikutusta.. :whistle: :xmas: :p

AM & hippunen 6+0
 
Kiitti kaikille kannustavista sanoista :'( mies lähti yöksi töihin ja siitä lähtien mä olen itkenyt täällä surkeuttani...en voinu miehelle näyttää miten paha olo taas tuli. Mullahan ON pitkät kierrot ja ovis oli luultavasti n. kp20 joten kaikki VOI periaatteessa olla vielä hyvin. Mutta tää liippaa ny liian läheltä viime raskautta, silloin kävi myös näin että rv6 ei sykettä näkynyt ja viikko siitä näkyi. ja sitten np:ssä maailma romahti niskaan. Mä en kertakaikkiaan enää jaksa jos tääkin päättyy ennen aikojaan... :'( :'( miksikähän nää mun raskaudet on ********** aina tämmösiä, millon mistäkin saa olla sydän syrjällään..pitäis varmaan jo uskoa että toista lasta ei meille anneta. mutta tahto on kova, ja uskokin. Mutta en tiedä enää, jos tästä raskaudesta ei vauvaa tule niin taidan heittää pyyhkeen kehään ja opetella elämään yhden lapsen onnellisena äitinä. Alkaa olemaan tuo sydän jo niin haavoilla tästä lapsen"teosta" ettei taida enää enempää kestää.

huokaus. että näissä tunnelmissa pitäis viikko jaksaa odottaa....
 
Emmukka meille ei tarjota varsinaista np-ultraa mutta veriseulan perusteella pääsee/joutuu sinne ja siitä jatkoon jos aihetta. Rakenneultra tarjotaan ja neuvolassa ultrataan kyllä aina ku mahollista. Me aateltiin jättää väliin tuo veriseula tällä kertaa. Esikoisesta jäätiin kiinni ja riskiluvuksi tuli 1:60 ku raja on se 1:250. Mentiin np-ultraan ja sen jälkeen ois ollut istukkanäytteen otto. Onneksi ultrauksen jälkeen uudeksi riskiluvuksi tuli 1:260 joten jatkotoimenpiteisiin ei ollut aihetta. Se oli aivan kamalaa aikaa, oottaa sitä ultraa ja mitä lääkärit sanoo. Loppu hyvin, kaikki hyvin :heart: mutta nyt ei haluta ottaa sitä veriseulaa ollenkaan.

Allusmamma
... :D

Gardenia :hug: :heart:
 
Kääk ! Huomenna ultraan aamulla :eek:
jännittää taas niin pirusti...en tajua miks :whistle: Eilinen oli niiin kamala päivä et luulin lopun tulevan....todella rajua kuvotusta eilen ja tänään, alkuillasta helpottaa pariksi tunniksi mutta muuten :x :x :x kuvotus alkaa noin pari tuntia heräämisen jälkeen ja aivan sama syökö heti vai ei ja onko mahalaukussa jotain sulatettavaa koko ajan vai ei...olo ei helpotu. Jatkuu siis koko päivän.. Toki olen onnellinen mut luulin et esikoisesta oli pahoinvointia kerrakseen, eipä se ollut mitään tähän verrattuna. Noh, päivä kerrallaan :heart:

*taitaa etsiä jostain inkivääriä ja syödä sen juurineen...*
 
AAM
rimata :p jumalation että tuo ukko jaksoikin pihdata... :kieh: :kieh: himot ne o raskaana olevallakin..
Gardenia :hug: :hug: :hug: täällä kans sydän syrjällään viime tm:sta... :| pelko perseessä mennään ultraan kahden viikon päästä... mut mietin et hei sullahan voi olla jos ne kiertopäivät on pidemmät niin viitosviikon loppu meneillään eli nyt otetaan relasti eikä stressata. Tästä ei herneitä nenukkiin kyllä nyt vedetä :) :hug: vaan odotetaan turvallisin mielin seuraavaa ultraa :hug:

:heart::lla AM & hippunen 6+0
 
Huomenat kaikille tasapuolisesti!


Nopeasti vain käväsen...

Gardenia: onnittelut pienen löytymisestä oikeasta paikasta, *peukut pystyssä, jotta ensi viikolla näette sydämen sykkeenkin*
Älä vielä masennu, monellehhan on niin käynyt ja sitten kaikki kuitenkin mennyt oikein hyvin!! :hug:

Aamuterveisin Rva Pikkumyy ja Pirpana



 

Yhteistyössä