HUHTIVAUVAT 2009 *Heinäkuussa*

Heh.. ei me vielä takas Suomessa olla. :D
Ja Ateenan Ikeasta löytyi hoitohuone ja hieno olikin, kaikki hoitoon tarvittavat härpäkkeet oli tarjolla, vaipat, talkki, puhdistuspyyhkeet. :)
Ja ne lihapullat ja kastike. :p

Hauska hetki oli kun täytyi se hoitohuoneen ihme kuvata niin isompi kun otti kuvia niin aina salamavalon välähtäessä tuli telineestä käsipaperia. :saint: Oli siis sellainen liikkeen tunnistava (ja ilmeisesti myös salamavalonkin.) :D

Ja nimpparisankari sai lahjaksi Fisher-Pricen pehmokännykän. :D
 
Mä olen ymmälläni. Ei mul ilmeisesti viel alkanutkaan kuukautiset... :whistle: Aamulla tuli sellasta veristä vuotoa (sori ällötys) mut sit se loppu. :eek: No tokihan se mulle käy jos ne menkat ei viel alkais... ainakaan niin kauan ku täysimetän.... :p
 
Kadak, odottaa joo. Ollaan nyt oltu mun vanhemmilla viikko ja on ollu hienoa ku ei tarvi ruuanlaittoa ja siivousta miettiä. Nyt mennään miehen porukoille ja vähän hermostuttaa... appivanhemmille ei kuitenkaan voi sanoa niin suoraan jos jokin asia ei miellytä ku omille porukoille. Lisäks siel ei osaa olla niinku kotonaan... valivali :D.

Laala, mä ainaki tykkään näistä "ällötys-jutuista" :LOL:
 
).) ostin poitsulle vähän leluja huutiksesta...oltiin kyläilemässä vauvaperheessä ja tajuttiin, ettei meidän pojalla oo oikein mitään - on kaksi lelukaarimattojuttua., muttei mitään pehmeitä värikkäitä heliseviä irtoleluja :) ei se kyllä niistä vielä mitään tajua, mutta toivottavasti jo kohta! Mun äiti hoitelee poitsua parhaillaan ja me katotaan miehen kanssa urheilua töllöstä. Ihanaa vaihtelua ;)
 
Moro..
Pikkasen häirittee olla näin myöhään hereillä mut oon taas vaihteeks Vaasas mummolas (oli kaverin polttarit) ja oon jumittanu kännykkänettisurffaan sängys... Ei oo mies komentamas nukkuun.. Mut saanpa VIHDOIN aikaseks kirjottaa tänne...
Oon täs seurannu ku kaapo on ruvennu kyljellä ollessaan tosi kovasti vääntään naamaa sinne lattiaan päin (tai missä nyt ikinä makaakaan)... Iha niinku yrittäs mahalle.. Mut oon ajatellu et eihän se nyt vielä.. Mut jos kerran muutki on sitä jo tehny niin kai tuo Herra-Jämäkkä sitte tosiaan yrittää mahalleen mennä..
Taas on reissunpäällä saanu nieleskellä tunteitaan ku kaikki haluaa pitää kaapoa sylissä, ja tunnen siitä tosi suurta mustasukkasuutta.. Onko muilla tämmöstä..? Kavereille voin helpommin antaa syliin mut noi "vanhukset"... Mä oon vähä hölmö...
Tossa teidän tekstejä lueskellessa taas teki mieli vaiks mihin kommentoida mut nyt sit pää on iha tyhjä..
Konstallekkos sitä nyt huonetta laitettiin ku tuli mieleen et jos nyt saisin taas tehä lasten huoneen niin valkkaisin kans jonku pirteen värin... Viimeks valittin liian pliisut... Varmasti tulee konstalle hieno huone!
Hienoja nimiä on tosiaan pikkuset saanu!! Mull on vähä huono omatunto ku meil ny ilmeisesti jää kaapon nimijuhla pitämättä ku ne melkein kaikkien tuttujen ja sukulaisten takia pitäs pitää pohjanmaalla eikä kertakaikkiaan enää viikon loput riitä, eikä kyl hermot ja rahatkaan, tähän reissaamiseen... Ku ei olla ev.lut porukkaa niin ristiäisiä ei oo ja nimijuhla on vähä niinku helpompi skipata... Yli noloo.. Mut en tie pitääkö sit pitää vaik jouluna vaik jätkä oliski sit jo aika vanha..
Must on niin hellusta ku vauvat nauraa ääneen mut ei noi meidän pojat taida olla sitä sorttia.. Kovaa kaapoki hymyilee ja juttelee mut ei kyl mitää ääntä sit hymystä lähe.. Onha se silti ihana..
Siit possutaudista... Meidän isompi pikkumies on täs kevään aikana ollu niin paljo kipeenä et on kyl tosissaan ruvennu se possutauti jännittään... Tuntuu et se on oikein imeny kaikki flunssavirukset tähän asti.. Mun mies on jo iha varma et se tulee meidän perheeseen.. Se uskoo et se täs syksyn mitaan on jo niin hyvin tääl suomeski levinny et ei siihen enää ulkomaita tarvita.. Mut toivottavasti se on vääräs.. Kyllä silti aijotaan pitää parempaa huolta käsihygieniasta!! Ei kai siihen muu auta...
Taitaapi taas tulla romaani tästä.. Oon kans yhen sortin selittäjä..
Mut oli kyl tosi kiva päästä vihdoin niille mamma treffeille.. Jo odotan jo kovasti seuraavia.. Nyt unta kaaliin... Öitä kanssasisaret..

Elov. & Kaapo pari päivää vajaa 3kk
 
heipä hei :wave: on ollut menoa ja meininkiä eikä ole ehtinyt konetta edes avata saatika kirjautua tänne :ashamed: hienoa että edelleen meidän pinossa kirjoitellaan paljon, toivottavasti porukka säilyy yhdessä pitkään :heart:

kohta varmaan pääsen sisälle paremmin juttuihin kun alkaa hässäkkä hellittään. joonalla on ollut kaikenmoisia vaivoja ja siihen päälle me myytiin meidän kämppä ja ostettiin uus rivariasunto :D nyt on ollut sitten muuttohässäkkää ja pankkihässäkkää ja hässäkkää hässäkän perään |O viikon verran ollaan tässä uudessa oltu. tavarat on alkanut löytään oman paikkansa ja pahvilaatikoita ei ole enää yhtään. kaikenmoista pitäis tehdä, mutta nyt olen itsekäs ja istun ulkona kahvia juomassa kun joona nukkuu :D

en suosittele muuttoa pienen vauvan kanssa!!! paitsi jos saatte hoitoon. joona oli tosi paljon hoidossa ja siitä huono omatunto, mutta oli mennyt puolet kauemmin aikaa jos joona olisi ollut koko ajan mukana. nyt me rauhotutaan ja ollaan kotona: harjoitellaan rutiineja ja tutustutaan napuruston lapsiiin. meidän lähllä asuu monta joonan ikäistä, kiva kun on leikkikavereita.

mies on ollut paljon menossa: töitä koko ajan, nytkin päivystää jo kolmatta viikkoa. sitten vielä mm-kisoissa tsekeissä 9 päivää ja lähes joka päivä ollut jotain treenejä :kieh: onneksi alkaa kohta loma ja saadaa olla perheen kanss akeskenämme. ja miehen kanssa taidetaan yhden yön reissu tehdä jonnekkin, jos vaan raaskin. olin joonasta yhden yön erossa kun hän oli vajaa 2kk ja se oli aivan kamalaa. kun hain joonaa kotiin niin itkuhan siinä pääsi, josta ei ollut tulla loppua :ashamed: mitenköhän sitten käy kun tarhaan pitäisi laittaa..? :eek:

jahas, ehkä sitä on nyt mentävä tiskaan, peseen pyykkiä, suihkuun, syömään, imuroimaan ja muuttojuttuja tekemään |O no se on varma kun aloitan niin joona tietty herää :LOL:

JJ-t ja Joona kohta 3,5kk :heart:
 
Oon ihan samaa mieltä JJ-t:n kanssa.. ei muuttoa pienen lapdsen kanssa, jos ei oo ihan pakko. Ei meilläkään olis ollu mikään pakko, mut muutettiimpa silti. Nyt oltiin vika yö vanhassa asunnossa ja ens yö pitäis sitten osata nukkua jo siellä uudessa.. jännää.

Konsta menee tänään muutamaks tunniks mun siskolle hoitoon ja mulla on ikävä jo nyt, (en oo siis vielä edes vieny poikaa) ihan kamalaa. En kyllä malta montaa tuntia olla erossa. Vaikka kyllähän ne hyvin pärjää ja Konstallakin on ihan varmasti mukavaa. Siskontytöt viihdyttää ja on paljon kaikkea jännää katseltavaa.

Konstan huoneen seinistä tuli hienot! Maalasin yhden seinän sellaseks ihan kirkkaan vihreeks ja kaapinoveen tuli sellasia "sisustustarroja" voin vaikka laittaa kuvan jossain vaiheessa kunhan kerkeen.

Eloveena: Konsta tekee ihan tota samaa punkemisjuttua kun Kaapo. Sit mua välillä kauhistuttaa, että saaks se edes kunnolla henkeä..

Nyt takas hommiin.. Kohta tulee muuttoapua ja pitää viedä poitsu hoitoon ja ruveta opikeesti huhkimaan. Mulle voi tulla vähän taukoo tässä palstailussa, kun saadaan vissiin vastya 20.7 nettiyhteys sinne uuteen kämppään. Mut käyn varmaan sit tsekkaileen mailit yms mun siskolla siinä lähellä. Eli ei olla kuoltu, jos ei kuulu muutamaan päivään!

Nappi ja Konsta 3,5kk
 
Tulin vaan äkkiä merkkaamaan, täytyy lisää kirjotella ja lueskella sitten ku on enemmän aikaa..
Ihania kuvia taas kaikilla! :)
Gardenian vauvalla ihan mahtavat hiukset :D
Pitää taas mennä kun tuo neitokainen päätti herätä. Ei nukkunu taas ku 15 minuuttia, pitää kai yrittää sitä vielä nukkumaan että sais jotain itekkin tehtyä..
Kantoliina on kyllä ihan loistava apu. Ilman sitä ei varmaan oltais pärjätty:)

hekla ja Helmi 3kk ja risat
 
Hekla: kiitos :D kyllä niitä taas sukulaisetkin ihasteli kun oli esikoisen synttärijuhlat viikonloppuna!

onko joku jo alottanut kiinteitä? mä ostin jo jäkikseen hedelmäsoseita mutta en oo vielä antanu. esikoinen oli 3 kuisena jo syöny vaikka mitä, mutta nyt ei oo ollu hätäpäivää kyllä painon kanssa niin aattelin vielä jonki aikaa odotella. Millä ajattelitte aloittaa?

Gardenia ja Kapris 3 kk 1 vko

 
Tjänare ja terveisiä Ruotsista! Tosi hyvin kävi matkustaminen vauvan kanssa. Lentokentällä se kulki mukana kantorepussa ja koneessa nökötti hiljaa isänsä sylissä. Meidän kyläpaikassa oli valmiina babysitterit ja vaunut sun muut, joten helppoa oli elo. Ne mun kovasti suunnitellut alkoholiannokset jäivät kyllä juomatta, kun akkanen ei oikein osannut nukahtaa oudossa ympäristössä. Mutta jälkimmäisenä yönä se otti ja nukkui ennätykselliset 8 tuntia putkeen eli heräsi vasta aamulla. Ja tulipa reenattua synnytys- ja lapsenhoitosanastoa toisella kotimaisella. =)

Meidän vauva ei vielä edes näytä harkitsevan kääntymistä. Kun sen laittaa lattialle mahalleen, se nostaa arsen ylös tai alkaa vaan lutkuttaa nyrkkiään... Mutta käsien toiminta on viikossa kokenut mielettömän kehityksen. Se osaa jo hienosti koskea leluja ja välillä tarttuakin.

Nappi, tsemppiä muuttohulinaan!

Eloveenalle Vaasan terveisiä.

Sateesta huolimatta pirteää viikon alkua
toivottavat Hemuli ja Lilja 3,5 kk
 
heippa,
meillä on esikoinen kipeänä,tänään kuumetta jo vähemmän ja se menee pitkin seiniä,äiti mukanaan :headwall:

eloveenameilläkään ei ollut ristiäisiä eikä nimiäisiä, tervetulotin vaan kaikille että kylään vaan jos tahtoo niin sumpit tarjoon.lähipiiri kävi miten kellekkin sopi :D mä oon tosi huono (<--tosin sanoen laiska) kestitsemään kasaa ihmisiä samaan aikaan :ashamed:

nappi onnea uuteen kotiin :D


mites teillä vauvat tykkää kylpemisestä?meillä rasmus ei ole ollut kova kylpemään, mutta viime kerralla oikein nautiskeli ja otti relaa tosi pitkään :D aiemmin on vaan viihtynyt hetken.

kovasti pieni naureskelee päivittäin,sillä on ihan vakio jutut mille hekottaa (kutituksen lisäksi siis =) ).kun sille röhkii (varsinkin mummon röhkintä naurattaa), ja jos mulla on ihan pään päällä ponnari tai nuttura joka heiluu, on se siitä huvittavaa :Dei se siis joka kerta niille naura, mutta helpointen noilla irtoo kikatus. mites muilla löytyykö teillä vakio nauruaiheita?

oon muuten joutunut ottamaan lisämaidot käyttöön (lypsetyt),ei maito enää rinnoista riitä pitämään poikaa kylläisenä/tyytyväisenä.sama kävi esikoisenkin aikaan.

tutsa ja rasmus (vkon päästä 4kk :eek: )
 
mä en oo hirveästi viittiny kuulumisia kirjoitella, kun tuntuu et menee vaan oman vaavin kehumiseksi, kun meidän tyttö taitaa olla maailman kiltein lapsi. on syntymästään asti nukkunut yöt todella hyvin ja aina ollu jo selkee rytmi toisella. oli vaan parin päivän ikäinen kun jo naureskeli ja ei mennyt kauaa kun ääneen ihan sitten jo nauroi. siis ihan hereillä ollessaan. noin 2kk ikäisenä alkoi sitten jo höpöttelemään. on todella sosiaalinen muutenkin. ikinä ei itke eikä riehu. jos on tosi väsyny ni hetken saattaa kitistä.
aamulla kun herää niin joka asia naurattaa. eikä tarvi kun hihkasta toiselle kun on vaikka sitterissä niin hymyilee ja juttelee kovasti. on muutenkin tosi iloinen pienistä asioista. jos vaikka pehmorätti pupun antaa niin toinen ihan haltioissaan sitä katselee ja tutkii. tykkää pesuista ja viihtyy missä tahansa.
no niin nyt tuli sitten kerrottua. olen ihan ihmeissäni koko ajan, että voiko tää olla tottakaan, kun esikoinen on sitten taas aivan eri puusta veistetty ja hänen kanssaan vieläkin hankalaa. et ihanasti tasoittaa elämää kun toinen on niin kiltti.

Hani ja Sara ihan pian jo 4kk!!!!!
 
Ihanaa Hani :) Ehkä meilläkin joskus sitten kiltti poika. Nyt jo ollut vähän helpompaa...mutta aika vakava ja kiukkuinen poika on.

tutsa, kylpeminen kivaa pääsääntöisesti, vähän liian vähän kyllä kylvetetty. Viimeksi roiskahti lopuksi vähän vettä suuhun ja voi sitä huutoa! Vauvauinnit alkaa jo elokuun alussa - saas nähä, mitä siitäkin tulee.

Gardenia, kiinteistä, ajattelin 4kk neuvolassa jutella asiasta ja katsotaan sitten. Jotain puolukkajuttua voisi antaa, kun sitä makua on saanut jo sammakseen ja varmaankin maissia.

k&tiger 3,5 kk
 
Hani, meillä ihan sama. Ihan yli kiltti ettei meinaa uskoakkaan. Yöt nukkunu läpeensä oikeestaan syntymästään asti ja nukkumaan menee joka ilta 20.00 aikoihin. Elämä tuntuu jopa helpommalta kuin mitä yhden lapsen kanssa :eek: Esikoinen tosin meinaa joutua uhman kouriin, mut ei ainakaan vielä ihan sietämätöntä ole elo..

Siis apua. Mulla tulikin tämmönen yllättävä käänne elämään että jatkan opintoja tossa 24.8.. Mies jää kotiin tyttöjen kanssa ja mamma lähtee koulun penkille. Aloitan tosin kevyesti 21 opintopisteellä, joista osa tulee nettikursseista, mutta silti.. Mun piti alunperin mennä vasta tammikuussa -10 mutta enpäs voikkaan olla enää poissaoleva, kun muuten menee opiskeluoikeus tms. Kaiken lisäks mun tutor-opettaja on lomalla ja nyt oon vaan itekseni ilmoittautunu ja pähkäilly näitä hommia. Toivon mukaan edes vähän menny sinne päin.. Aino on siis tuolloin vasta 4kk, mutta pehmee lasku tuo on ja tarvittaessa saa varmaan kulkea koulussa mukana. Jos tuolloin sitte aloittelis ehkä kiinteitä niin ei tarviis päivällä korviketta juoda juurikaan.. Sikäli mikäli mulla maito vaan riittää..

Meillä kylpeminen on ihan kivaa kunhan äiti hoitaa sen osuuden, jos isukki laittaa mimmin ammeeseen ni alkaa rääkyminen alta aika yksikön.. Ihme mimmi :)

Ihan hullua et joillain jo nyt niitä 4-kuisia pikkuisia, mekun ollaan vasta rapiat 2,5.. Järkyttävää vauhtia menee kyllä tää vauva-aika..
 
kiinteet ajateltiin sit aloitella bataatilla, kun niiden aika joskus tulee, mut nyt olis viel tarkotus mennä yli 3kk pelkällä maidolla. Toivon et voisin aloittaa siis kiinteet vasta lähempänä puolta vuotta. :)

Meilläkin kylpeminen on ihan neidin suosikkia! Eilen illal (eli tossa 4h sitten, nythän on jo tiistai...) viimeks kylpi ja ihan onnessaan hymyili suu niin ammollaan ku vain saa! :D Itku tulee siinä vaihees ku joutuu pyyhkeeseen kääriytymään.

Siis apua, meillä alkaa osa 62-senttisistä jo jäämään naftiksi! Ja viikon päästä on kontrollineuvola kun ei muka tytöllä oo tarpeeks tullu mittaa! :LOL: Vastahan se on 10 viikkoa! :D Mietin just että vois vuokrata kirppispaikan ja viedä neitokaisen vanhoja sinne myyntiin, kun on kaikkia hyvälaatuisia liian pieniä vaatteita, mm. PoPin, Kinderitin ym vaatteita (onpa mukana pari Hilfigerin ja Gapinkin asustetta)... Voisin kirppiksellä myynnistä tehdä oman pienen harrastuksen, tutut just kerto miten kannattaa laittaa niitä sinne esille jne. :)

No mut pakko painua nukkuu, mä nykyään valvon ihan innoissani kaikki illat sen jälkeen ku tyttö menee nukkumaan (klo 21) ja sit oon aamulla silmät ristissä ku toinen herää seitsemältä. :whistle:

Laala ja Aura 10vk
 
Eloveena ja tutsa, meilläkin jäänyt nimiäiset pitämättä. Meil on tää talokin sillai kesken, etten halua tänne puolta sukua taivastelemaan, ehkä sit jossain vaiheessa pidetään tupariyhdistelmä kun Ronja on hiukan vanhempi. Varsinkin kun jätettiin rokotukset nyt ottamatta ja otetaan vasta hiukan myöhemmin niin turha haalia mitään tautisia tänne. :) Lähipiiri ymmärtää ettei huolita kipeenä olevia vieraita, mutta kaikki ei sitä tajua ja änkeevät jossain pirun sikaflunssassa kylään.

San juur neidin nukkumaan, jäi tuonne äiskän sänkyyn, vai oliko se Ronjan sänky jota äiti saa lainata... iskä läks kalaan ja sain pyykitkin ripustettua. Me ollaan aikamoisia yökyöpeleitä ja Ronsku on samoissa rytmeissä. Pääosin kuitenkin nukkuu yönsä parilla syötöllä,joen hyvävaan et ollaan suht samoissa rytmeissä ni ei tarvi klo 7 nousta neidin kans kun hänkin nukkuu tuonne 11 tienoille.

Hani, kuulostaa tosi hienolta teidän neidin kiltteys. Kyl must täällä saa kehukin omian kun kerran aihetta on. Ja kadakille ja muillekin joilla kiukkua tsemppiä arkeen. Meidän tyttö on pääosin hyvinkin kiltti, mutta nyt alkaa olla vaativampi, eli vaatii aktiviteettia selkeesti enemmän koko ajan. Ja illoin kiukutellaan kun uni alkaa tulla.

Kiinteitä aiotaan alkaa maistelemaan tuossa 4kk, 4,5kk tienoilla. Ei mitenkään suuremmin syömään, mutta maistelemaan, jos saadan aikaiseksi. Tai sit iskee laiskuus ja annetaan vaan tissiä. :D Tuskin kuitenkaan mennään sinne 6kk asti pelkällä tissillä, vaikka onkin ihan hyvin kasvanut täysimetyksellä.

JJ-t ja nappi, onnea uuteen kotiin! Ei varmaan herkkua muuttaa pienen kanssa... me ehdittiin just ennen, mutta oon huomannut et vikat viikot ennen synnytystä on menneet ihan sumussa, koska en pätkääkään muista mihin mitäkin on pakattu ja laitettu. Siis ei mitään muistikuvaa, vaikka oon esim. vaatteeni enimmäkseen ite pakannut. No, kyllä ne on mukaan otettu et kaipa ne joskus tuolta löytyy. :LOL:

Kantoliinaa ei olla hetkeen kokeiltu, ei olla vielä päästy sinuiksi sen kanssa. Täytyy jatkaa harjoituksia...

ventti + ronja 3kk 1vko
 
heissan!! jos sitä nyt sais ees vähä omaa napaa kerrottua ku Nanna torkkuu tuossa viekussa :D

kylpemisestä oli ollu näköjää puhetta (nopeesti lueskelin vaan ) meillä ollaa kans ihan liekeissä ku pääsee kylpyyn :D mahalleen ku siinä kannatellaa ni kauhee räpiköiminen ja kiljuminen alkaa ja hymy on mitä ihanin :heart: vissii sinne vauvauintii pitäs lähtee..

tänää oli 3kk neuvolakin ja laitanpa Nannan mitat

6.315kg(2.860)
59.5cm(46.5)
40cm(32.5)

suluissa siis syntymämitat :) täti sanoin tosi jänteväksi, meillä nimittäin seisotaan jo ihan täysillä,siis ei tosiaan anneta seisoskella itekseen vaan ku kainaloista kannattaa ni sillo :D tosin tasapaino on aika hakusessa vielä :D lattialla kovasti koitetaan ponnata jo selältään masulleen :) joku päivä se siitä kiepsahtaa :D sängyssä se tosin jo onnistuu mut sitä ei lasketa :D
masullaan kauhee mönkiminen eteenpäi, ihana hylje :heart:
meillä on nyt sellanen vaihe menossa et KAIKKI tavarat kiinnostaa ja kaikki värit erityisesti, kaikki pitäs saada käteen mut sit jos ei heti onnistu ni kauhee huuto päällä.. lyhyt pinna, keneen lie tullu :whistle: sit ku tavarat on käsissä ni niitä viskotaa mihi sattuu ja sit taas kauhee huuto ja äiti joutuu juoksee niitä noukkimaa takas neitokaisen käteen :D se alkaa jo nyt se pompotus :ashamed: koira on myös hyvin kiinnostava nykyää, voi raasua jos erehtyy makaamaan Nannan viereen ni se on nyrkki turkissa kiinni heti.. :LOL:
mutta tällästä täällä.. pitää koittaa päästä tein juttuihi kiinni ni vois kommentoida myös teidän juttuja välillä :ashamed:

ziki ja Nanna 3kk ja 5pvä
 
Tervehdys :wave:

Kylpy Täällä myös tykätään kovasti. Tytölle on alkanut ilmestyä karstaa päähään ja olenkin hieronut tytön päähän öljyä pari kertaa viikossa ja antanut pipon alla vaikuttaa tunnin ja sitten kylpyyn. Lähtenyt harjalla hienosti pois. Mutta tykkää vedestä mainiosti :) Jostain syystä isompi veikka haluaa aina ammeen ja itse kylpyyn, kun laittelee vauvalle kylpyvettä valmiiksi :LOL:

[/b]Hani Helppo vauva =) Ihanaa!!! Mutta meillä on myös. Se sammas vaivaa edelleen meitä, mutta se ei peitä koko kieltä ja on vaan kevyt peite, joten neuvolassa käskettiin unohtamaan koko asia. Kun vauva ei sitä itse valita ja syö rinnalta (täysimetys) hyvin, irroittamatta otettaan. Mutta muuten. Iltaitkuja ennen nukkumaan menoja hiukan, muuten niin kiltti ja nauravainen tapaus että. Isompi veli oli paljon vaativampi ja ehkä sitä itsekin esikoisen kanssa oli varovaisempi. Tää neiti on kiltti ja helppo vauva.

Vaipatus Pitäne vissiin yöksi hankkia isommat vaipat käyttöön. Neiti pissaa yöaikaan paljon, sekä on nyt 3kk iästä syönyt öisin 2-3 kertaa (sanon silti, että helppoa, kun nukahtaa samantien eikä tarvii enää röyhtyytellä öisin) ja tilannut maitoa niin, että tältä äidiltä taas kastuu yöpaidat sekä liivinsuojat. Maitoa siis tulee reippaasti... No siis kertikset numero 3:set ei tahdo riittää yöksi. Pissaa tulee niin paljon. Auttaiskohan isompi vaippanumero???

Muutto Onnea uusiin kotiin monille täällä :flower: Se muutto on aika rankkaa puuhaa. Kokemusta parin vuoden takaa, kun esikoinen oli vauva. Silloin rakennettiin tätä nykyistä ja kun edellinen myytiin... Niin asuttiin väliaikaisesti rivarissa. Eli muutettiin vauva aikana kaksi kertaa. Yöts. Ei kivaa. Ja väsytti kovin... Siinä on oma rumbansa.

Matkustelu Kivaa, kun moni täällä on reissannut. Jopa ulkomaita myöten. Me vaan täällä kotomaan kamaralla käyty ne muumimaailmat (kuun alusta) ja huvipuisto viime viikonloppuna. Isoveli tykkäsi puiston vempaimista, mutta neiti onnellisena nukkua pötkötti melusta ja mekkalasta huolimatta :) Tosi helppo tapaus reissatessa. Autossa imettelin ja kävimpä yökerhossa vauvalle vaippaa vaihtamassa :LOL: Oikeasti. Vieraalla paikkakunnalla etsin kaupungista paikkaa, jossa olisin saanut vauvalle vaipan kätsästi vaihtaa. Kävin kaikki tienoon kahvilat läpi, mutta kaikissa mokomat vessat ettei pöytätilaa missään. Sitten kävin kysymässä paikallisesta ravintolasta tietävätkö he neuvoa paikkaa, jossa saisi vaipat vaihtaa kätsysti vauvalle. Laskivat minut yökerhonsa puolelle ja sanoivat, että olkaa täällä rauhassa. Hah hah :LOL: Käytiin siis siellä vaihtamassa neidille vaippa jonkun kasinopöydän kupeessa ja jatkettiin matkaa :) Vähän liian aikaista alkaa yökerhoilemaan tässä iässä. Kun ei äiteekään koskaan ole moisia harrastanut!!!

Kiinteät Aloitan varmaan reilun 4kk:n iässä sillä perunalla ja vaikka persikkasoseella. Samoin tein esikoiselle. Sitten porkkanat kehiin ja myöhemmin lihat ja puurot. tein niin, että aloitin ekana antamaan ruokaa (lähdettiin ihan parista lusikallisesta), jota jatkoin rintamaidolla ja sitten imetin päälle. Hyvin onnistui esikoisella ja varmaan samaan tapaan nytkin.

Kasvikset ja marjat Vähän liian aikaista, mutta kirjoitanpa silti. Olen laittanut merkille, että ne vauvat, jotka alusta alkaen on totutettu kasviksiin ja marjoihin tykkää niitä syödä muutenkin. Jos perhe ei harrasta kasviksia ja marjoja, niin osa lapsista ei niitä syö myöhemminkään. Meillä esikoinen sai kiitosta päiväkodista, kun salaatit, porkkanat, herneet, parsakaalit jne. uppoaa ensimmäisinä lautasilta, kun suurimmalla osalla ne jää maistamiseen. Tosin voihan se olla, että muuten vaan tykkää niitä syödä, mutta meillä on hänen kohdallaan pienestä pitäen annettu joka aterialla kasviksia. Ja tykkää. Itsekin syödään :)

Nyt pakko leputtaa sormia. Puutuvat mokomat!

mammanen ja Aino 3kk ja lähes 3vkoa
 
Moromoro!!

ensinnäki Gardenia ,uskomaton teijän tyttö,miten pitää päätä kohollaan mahallaan ollessa...!!!  :eek:  siis meijän neiti ei jaksa millään pitää,ei juuri ollenkaa!!! oon nyt pitäny sitä jonku verran mahallan lattialla,jonku aikaa jaksaa olla,mutta ei kauaa...

ja zikiziki miten hyvin on kasvanu teijän nanna!! :D  meijän janna on vasta 4985g ja 57cm.nyt 3kk.nla oli maanantaina... syntymäpaino oli 2870g. ja 47cm :D niin että eri tahtiin ne vaan kasvaa näköjään... minä oon itekki aika pikkunen.156cm...

on muuten alkanu juoksu kulkemaan erittäin hyvin. oon hurahtanu täysin =) nyt oon pari 10km:n lenkkiä tehny. siitäse on lähteny rullaamaan...

kiinteitä en oo aatelu vielä alkaa antamaan.sitten 5-6kk:n ikäisenä,kunhan tiheämmät yöheräämiset alkaaa.sitten tietää että lisää ruokaa tarvii.... nyt janna herää 2kertaa yössä,klo 1 ja klo 6

mammanen olen huomannut saman,kasviksista ja marjoista puheenollen... meillä syö kaikki lapset marjoja ja kasviksia. puurolla syödään mansikoita ja mustikoita ja ruuan kans kasviksia. sitten raaát porkkanat on suosikkia.

nyt on kyllä jo silmät sen verran solmussa että unta palloon. vaan...... :D öitä... zzzzzzzzzzzz

Pai ja Janna-jo nukkuu..... :heart: 3kk 3pv
 
Kiitos ventti :)

Ja jo aiemmin piti sanoa, että kiva kuulla myös harvemmin kirjoitelleista! JJt yms. Ihmettelinkin jo, minne oot kadonnut.

Ihanat noi Janna (Pai) ja Nanna (ziki) nimet!

mammanen, täytyy koittaa kanssa olla monipuolinen sitten vauvan kiinteiden kanssa, itsellä tulee syötyä liian yksipuolista ruokaa, kuulemma maistuu maidossa jo läpi, että pitäisi siis nyt jo itsekin tsempata.

Piin, huih, varmaan jännittää, mutta hyvin se menee! Asiat aina järkkääntyy kumminkin ja saatpahan aikaisemmin homman pulkkaan.

Puolipilvistä keskiviikkoa, kadak&tikru 3,5 kk

PS. Ei meillä osata mitään temppuja vielä, lohdutukseksi muillekin, joiden vauvat vaan lähinnä makoilevat, katselevat, hymyilevät ja juttelevat vähän. Vahingossa tarttuu esineisiin, jos niitä käteen työntää ja kierähtääkin ja mittarimatoilee taakse ja eteen vaan superraivareissa.
 
Heippa hei. :wave:

Täällä on tänään kuuma päivä ja tuulenvirettä vähempi.
Tosin lauantaille ennustetaan +37 ja sunnuntaille +38. :whistle:
Vaippasilleen mennään ja tississä roikutaan, jotta saa vauveli nestettä.
Tosin kyllä maitoa ainakin luulis piisaavan, kun tissit suihkuaa välillä ja tänään sain imettäessä pumpattua 80ml talteen toisesta rinnasta.
Aamulla oli lähes kuiva vaippa ja hiukan näytti punertavan. Liekö uraattia(?), mutta nyt kaikki ok ja vaipat kastuu entiseen malliin. Huomaan, että pitkillä yöunilla ei niin tuu vaippa yöaikaan märäksi ja oma äitini pistää sen sikeän unen piikkiin.
Huomenna mennäänkin punnitukseen lääkärille, joten tuohonkin saa sitten tarvittaessa neuvoja.

Aika menee hirmuista vauhtia. Meilläkin on jo 3kk tänään täynnä. :eek:

Ruttana & Beanie 3kk :heart:
 

Yhteistyössä