Huhtivauvat 2009 ~TOUKOKUUSSA~

  • Viestiketjun aloittaja millipilli
  • Ensimmäinen viesti
Tervehdys pitkästä aikaa!!!!

Ihan kateellisena lueskelen teidän vauvoista ja rintaraivareista :D Meillä taas täälä huono äiti/lehmä tapaus, maitoo ei heru omista tisseistä ja korvikkeella mennää eteenpäin :(

No olihan se vähän odotettavissakin, eihän esikoinenkaan saanu kikkimaitoo kun ei heru niin ei heru. Nyt koitettiin tissileikkejä, oli joku pahoinvointilääke minkä sivuvaikutus olis pitäny olla maidon heruminen ja pumpattiin, juotiin ykköskaljaa ym. No äitienpäivänä sit löin hanskat tiskiin et nyt riittää :headwall: :headwall: Päivän saalis oli n.15ml kun kummatkin tissit laskettii mukaan ja meidän jätkä veti heti laitokselta kotiin päästyä 1dl:n maitoo kerralla n. kolmen tunnin välein. :eek:

Et ei oikeen meikän omat maitovarat riitä, nyt isäntä vetää jo 1,4dl kerralla, onnex jo menee 4h välillä ja päivällä sentään nukkuu vaunuis putkeen 4-6h. Mutta tarkka on nukkumapaikasta, yhtään ei saa tuulla vaunuihin :) Ja nytkin tänä aamuna ihanasti noustiin syömään 5.45 ja sit herra päätti ettei enää sänkyyn mennä |O ainakaan niin että äiti pääsis huilaamaan. Pakko oli nousta ettei koko talonväki herää :headwall: :headwall:

Muuten menee ihan kivasti, esikoinen hoitaa vauvaa ahkerasti ja äiskän epparihaava on parantunu suhkot hyvin. Hormonimyrskyt alkaa olla äitiltä ohi, jätkällä vielä naamas näppyjä muutama. Ja onnex toi megaturvotus meni ohi, se oli ihan hirveetä sillon ku kotii päästiin ja istuminen kaikenkukkurax oli kielletty ja koivet ku leipälapiot, kaikki tehtävä seisten :'(

Mut nyt se on muisto vain :wave:

Meillä kans jätkä on huono röyhtäsemään ja sen huomaa masunväänteis :| mut ei onnex hirveesti pulauttele. Relatippoja aloin antamaan heti viikon ikäsenä :p ja d-vitamiineja en vielä oo antanu ollenkaa :ashamed: tosta vastikkeestahan saa niitä jo aika paljon ja toi päiväkulutus on niin lähellä tota litraa, minkä jälkee ei lisä d:tä tarvi antaa.

Kova sylin kaipuu on jätkällä, johtuukohan siitä kun ei tissille pääse? Ja leikkii joskus tosissaan tuttipullolla enneku alkaa imemään. Hymyjä on jo nähty monta ja niska on terhakkaasti ollu pystyasennos jo heti syntymästä asti, ei heilu mihkään =)

Mutta nyt jätkä sippas syliin, et poistun itekki huilimaan :wave: :wave:
 
Harvinainen aamu..poikuli jäi nukkumaan isukin kanssa vielä sänkyyn niin mamma saa syödä aamupalan rauhassa ja tottakai roikkua netissä :p

Tänään lähdetään poitsun serkun synttäreille espooseen ja mä oon jo valmiiks stressaantunut..Ei siin muuten mitään mutta oon ihan varma ettei nuku ennen sitä päikkäreitä (syndet alkaa kolmelta) paitsi mitä kerkee autos nukkuu n.45min.Ja sit ku päästää sinne ni ei malta nukkua ja sit ku kiukuttaa ni halutaan tissiä..Joten toi homma menee varmaa sillee et ku mennää sinne ni meen suoraan mákuuhuoneeseen imettämään ja sit koitan sieltä pari kertaa tulla pois mut alkaa aina hervoton huuto ja painun takas sinne ja sit tuun pois kun ollaan lähössä ja kiitän kahveista ja olipas kiva käydä :D Voin oikeesti lyödä vetoa et siin käy noin :LOL:

Kaikki mun lapselliset kaverit(siis kellä on lapsia =) ) on lähdössä "bailaamaan" tänään..Pyysivät muakin käymään jossain,tiesivät etten koko yöks raaski vielä lähteä.
Tekis mieli lähteä käymään ihan muutamalla mut en tiedä mitä toi miekkonen siihen sanois..olin just teatterissa keskiviikkona ja sit käytiin muutamalla.Ihanalle maistu muuten ensimmäinen alkoholipitoinen juoma raskauden jälkeen :p :xmas: Join kaks lonkeroa ja mulla oli aamulla krapula :whistle: :LOL: en nyt sentään mitään oksennellut mut oli sellanen olo et mä en jaksa..Niin ja nyt tää juoppoäiti haluis taas lähteä..ja ei kai siinä muuten mitään mut kun noi illat on vähän hankalia isin kanssa kun isiltä ei saa tissiä,päivällä menee hyvin pullonkin kanssa mut sit illalla... :/ No ehkä mun täytyy lähteä sinne terassille jo aamusta :LOL: ei vaa..
No tuleehan sieltä illalla naistenmaailma ja euroviisut :D
 
outokumpu mistä tiedät, että sinulta tuli 15ml maitoa? Pumppaamallako? Sillä pumppaaminenhan ei kerro mitään siitä määrästä minkä vauva saa maitoa herumaan.

Tää mamma oli viihteellä eilen :) oli ihana tanssia pitkästä aikaa! Mies hoiti poikaa ja olin kotoota poissa noin nelisen tuntia. Sekin oli upea tunne ku maitoa ei herunu! Ah sitä autuutta kun ei rinnat pakkautunu! Kyllä se lapsen kitinä ja läsnäolo vaa kummasti sitä maitoa saa herumaan ku pojan kans ollessa rinnat täyttyy parissa kolmessa tunnissa ja pitää pumpata yleensä viimeistää neljän tunnin päästä.
 
Ihan pihalla taas jutuista oon!!! :ashamed:
Nyt ois pojan ristiäispäivä varattu; 31.5.
Vielä pitäs toinen nimi keksiä ja yks kummi. 2 ois jo mietittynä, ei kyllä olla vielä kysytty. Kuhan sen kolmannen keksis nii sitte kysys ja laittas kutsut menemää. Pitää se asia viimestää huomenna saaha järjestykseen!! Esikoisellaki on 3 kummia, nii sen takia vielä yhen haluaisin!

Ens viikolla ois sitte pojan eka neuvola neuvolassa (1kk) ja esikoisen 1v. neuvola samalla! =) Niitä innolla odotellen!
*likka ja poika 3vk 4vrk

talokuumeilua Nyt ois tullu myyntiin yks ihan varteen otettava vaihtoehto, kuhan vaan sais välittäjän kiinni! No jos ei maanantaihi mennessä saa, nii otan kaverin kautta myyjiin yhteyttä!!! :)
Alkaa pikku hiljaa rassaamaan 4 ihmistä, 62 neliöö. Makuuhuoneessa tietenki meidän 160cm levee sänky ja 2 häkkisänkyä. Hyvä että kulkemaan mahtuu, ovikaan ei sovi ihan kokonaa aukeemaan... :whistle: Ja eipä ois pahitteeks saaha esikoisellle isompi sänky mahtumaan, mutta ei tänne vaan mahu!! B)
 
SuukkoSuulle parina päivänä testasin tota maidon määrää, eka jätkä kummallaki tissillä ja sit pumppasin ruokapullon syöttämisen jälkeen. Ja tosin 15ml pumppaustulos ja jätkä veti tavanomaisen määrän pullosta maitoo, ettei tuolta tisusta hirveesti kyllä sille irronnu safkaa kun 1,2dl menee lisuketta :(

Ja tissit on samanlaiset ku enne raskautta, ei mulla minkäänmoisia pakkaantumisen oireita tai outoja maidon herumisia. Tuntuu et sitä ei vaan meikäläiseltä maitoo irtoo :'( :'(
 
moikkelis koikkelis!

vallan unohtunut onnitella kaikkia uusia vauvautuneita..haleja ja onnea kovasti :flower:

asiaan. . omistaako joku manducan kantorepun. Itse sain semmosen mieheltä äitienpäivä lahjaksi :) mutta nyt tuli ongelma. Meikäläisen vyötärö on ihan sairaan leveä..ylipainoa kun on vuosien varrella kertynyt |O ..tämä mietityttää että voiko vauvan kintut jäädä liian leveälle kun ne vastaa meikäläisen vyötäröön. Mummo pelotteli että aiheutan lonkkavian vauvalle ja meinas riisua koko hökötyksen mun päältä :eek: nyt alko itteekin häiritsemään että levitänkö vauvan lonkat liian leveälle. Selkeästi poitsu tykkää repussa olla! vauvalla on pituutta 54,5cm... mummo uhkas polttaa tän värkin kun suutahti mulle.. :'( vanhan kansan immeisiä
 
Tervehdys kaikille huhtiksille! :wave:

Tämä huhtikuisten viimeinenkin odottelija vauvautui vihdoin ja viimein! =)
Poitsu syntyi 11.5. klo 23:44. Painoa 3985, pituus 52 ja pipo 38. Ei ihan mikään pikkuvauva!!
Eilen kotiuduttiin sairaalasta ja ihanasti on alkanut arkielämä 3 lapsen kanssa!!

Lyhyesti synnytyksestä:
Tän viikon maanantaina oli siis ya-kontrolli ja sen jälkeen aloitettiin yllättäen käynnistys vähäisen lapsiveden takia. Cytotecit laitettiin klo 13 jälkeen ja vedet meni 19 jälkeen. Synnytyssaliin päästiin 19:30 ja sit alkoikin suppareita tuleen. 20:20 sain epiduraalin. Samaan syssyyn lisättiin oksitosiinia suoneen. 22 aikaan sain toisen satsin epiduraalia. 23 aikaan alettiin ponnistelemaan, vauvan pää oli vielä korkealla, sitä pungin alemmas ja pää oli "väärässä asennossa" se piti ponnistella oikeaan asentoon kun kätilöt kierittivät pään oikeaan "ulostulo" asentoon. Ponnistusvaihe kesti n. 30 min. Olikin vähän enemmän punkemista, kun vauva oli isompi kuin edelliset lapset. Mutta ei ollut vaikeampi ponnistaa verrattuna edellisiin synnytyksiin. Väliliha repesi siinä ponnisteluissa ja iki-ihanat peräpukamat sain lisävaivaksi!! :kieh:

Jonkin matkaa ehdin lukea teiän juttuja...
SädeI, mietit sitä kierukkaa... mulla oli kahen ekan lapsen jälkeen kuparikierukka. Oli helppo homma, kun ei tarvinnu sähläillä pillereiden tai kortonkien kanssa. Miinusta oli kovat menkkakivut ja runsaampi vuoto. Nyt meinaan ottaa hormonikierukan just noiden miinuksien takia. Kierukan kanssa on vaan niin helppo olla, kun ei tarvii miettiä ja muistaa mitään ehkäisyjuttuja.

Milkystern, meidänkin vauvalle jouduttiin antamaan antibiootteja sairaalassa 2-3 päivän kuurin ajan. Pienelle tuli vähän lämpöä ja hengitys tiheentyi. Tulehdusarvot nousivat 40:een ja tosi nopeasti laskivat. Kotiinlähtöpäivänä arvot olivat 11. Voi meiän pieniä raukkoja kun heti tulee kipeäksi kun maailmaan pääsivät!! Onneksi saivat kumminkin heti hoitoa ja parantuivat!! =) :heart: :heart:

Tuli muuten semmonen mieleen, että millaisia kehotuksia teille annettiin vauvan kanssa ekaa kertaa ulkoilemaan lähtemisestä? Kun en tajunnut kysellä sairaalassa, että millonka voi lähteä ulos vaunuilemaan. Pitääkö olla kotona jonkin aikaa karanteenissa vai voiko jo lähteä ulos kävelemään?

Terkuin Tassutin ja vauva 5 vrk
 
Moi pitkästä aikaa! En oo koppeutunu kirjottelemaan tänne yhtikäs mitään.. nettiaika jääny vähä vähiin nuitten pienten vuoksi. Vaikka vauva on ollut tosi helppo. :heart: ei oo ollu mitään kipuja ja muutenkin itkee tosi vähän. Rintamaito riittää loistavasti, on kasvanut älyttömän hyvin ja silmin nähden pulskistunut. Minä oon voinu oikein hyvin, mitä nyt nuo ylimääräiset kymmenen kiloa kropassa vaivaa aika pirusti... :snotty: kaippa ne siitä häipyy hissukseen, toivottavasti!

Tämmöstä meille. En oo kerinny lukea teidän juttuja yhtään... :'( en yksinkertaisesti malta istua tässä koneella. Silloin sen ison mahan kanssa ei muuta jaksanut tehdäkkään.

Usvis ja Wilson 2,5vkoa. Kastajaiset on kuun viimeinen päivä. Nimen saan päättää yksin minä. :D Mies sanoi että älä kerro hänelle mitään, kuulee sit itsekkin vasta kastajaisissa! Mut kyllä se hajulla tietenkin nimestä on, onhan siitä keskusteltu paljonkin.
 
nussukka... meil ei oo manducaa, mut aion hankkii sellasen... Ja oon nimenomaan käsittäny että se on ergonomisempi lapselle just siinä että jalat on siin leveämmäs asennos ku esim baby björnissä... ja älä mummoista välitä... meillä kans on miehen isoäiti sellanen jonka ohjeita saadaan koko ajan kuunnella ym..

).( Mä just tajusin että en oo ollenkaan katsonut kuin monta kertaa päivässä meidän tyttö syö. Eiks se oo joku 8-12 kertaa ku pitäs olla? :whistle: Tosin kun tää on sellanen tissitakiainen että haluaa sit viihtyä tissilla toistakin tuntia putkeen (ellei vieläkin kauemmin), aina välillä imien ja sit välil taas voimia keräten...

Tyttö nukku viime yönä jotain 10h tasan yhdellä imetystauolla. :eek: Tosin sillon se kyl söikin oikeen voimalla lähemmäs tunnin.. kyl se toiseen kertaan oli tissillä, mut nukahdin ite, ei tainnu tyttö kauheesti silloin varsinaisesti syödä... Oli vähän tissit räjähtämispisteessä ku aamul heräsin. Sain sit pumpata taas pahimmat kiristykset vekeen...


Sain tänää testata puistoimetystä... Siin oli kyl kunnon katastrofin ainekset. Me kun jätettiin hoitolaukku autoon ja meinattii et ei sitä tarvita ku ehkä kilsa kävellään... Ja mulla ei ollu ees imetysliivejä/-paitaa vaan ihan normaalit vaatteet (imetysvaatteet siis kaikki pyykissä) ja sit mun tissit taas suihkutti... No sot ku sieltä selvittii taas autolle niin piti taas imettää vähän ennen ku saatettiin lähtee liikenteeseen... Ja sit miehen piti käydä kaupaas hakee meil juttuja (ja mähän en alle 2vk ikäisen kaa mene kauppaan) niin kaupan pihassa piti taas päästä tissille... Ja siel sit tajusin et neidillä on housut märät... Oli kakat tullu Pampersin lahkeesta. :LOL: tuli siis pienet pyykit viel iltakoneelliseks... Kun lopulta mäkin siis olin maidossa ja pissassa ja kakassa. :LOL:

Viel jaksaa naurattaa. :D

Laala ja Aura 11vrk
 
AAM
Laalalla varsinainen "sikailu-reissu" :D uh mulla on toi heruminen tosi herkässä kans.. kihelmöi ja kuumottaa ko kuuluukaan tuota vauvan rääkynää, oli oman tai ei.. et siinä jo on jotkut liivinsuojat jääneet kotio tai unohtunut vaihtaa hiljan niin :ashamed: ei ne kauaa pidä :snotty:

Pai kaunis nimi neitokaiselle

).( täällä se iltaitkupotkuraivari-sessio (jos muistatte mistä tuskailin) jäi sit yhden illan jutuksi.. :D thank good !! |O
Eilen käytiin iltakävelyllä esikoisen kanssa ja vauva tuli tietty mukaan kärryssä, imetin neitin normisti ennen lähtöä ja röyhtysin ja emäntä nukahti..
No kesken matkan neitipä tahtoikin sitten kun kolmasosa oli kävelystä takana niin Refillin tissistä :headwall: enkä minä sitten kesken kävelyretken vauvaa kopasta kaivanut ja rinulia revittänyt kun ilman oli aikas kolea, jos ois ollutkin lämpöisempi niin mut ei.. itkeä parkui kuin syötävä kun hänen pikkuinahtelut ja "kehoitukset" eivät tepsineet ja tissiä ei vain kuulunut... :| sit hiljeni pariks minuutiks ja sit taas jatkui ulvonta. Ohi kävelevät vanhukset loivat sympatiakatseita.. :D

Heräsin yksikseni hiljan aikaa sit ja edelleen siis muut nukkuvat (mikä on aika ennätys) :) rauhallista, näyttäis tulevan kiva päivä.. arskakin paistaa ? mitähän keksis.. ?

:wave: Ihania päivän jatkoja kaunokaiset...
Osan teistä näkeekin tiistaina jos ei sitä ennen viestitellä :)

Am & neiti 23 vrk :heart: hui neiti on jo kolme viikkoa :eek:
 
Tassutin;noi antibiootit ikäviä kun menee masu kuralle.
Meille sanottiin että ulkoilla saa heti,ja äidin kunnon mukaan :LOL: Rupesin puhuun tunnin lenkeistä niin kätilö nauroi että tuskimpa vaan :LOL:

Meillä nukutaan yöt neljän tunnin pätkissä eli tyyliin 4+4tuntia.Vaikkakin viime yönä meni 21-9 kahdella syötöllä.Kumpa jatkuisi näin niin äitikin jaksaa ihmeitä.

Mites teijän vaavit ,meijän pieni mies 11vrk ,on hereillä aika ajoin jopa 3t ,rauhallisena ja seurustelevaisena.Jotenkin luulin että pikkuvaavit vaan syö ja nukkuu.Mutta ei tainnut ihan niin mennä.Siis meistä on mukavaa ko toinen osallistuu arkeen :heart:
 
Hejssan mammat.

Tissitulehdus taltutettu, antibiooteilla tosin kiusataan pikkusen massua vielä muutama päivä että pöpöt varmasti kuolee.. :/ No joo, yöt edelleenkin hyviä, kaks syöttöä, joihin herätetään pelkällä murinalla ja ähinällä, eikä muita rutinoita. Päivisin kyllä on aikamoinen tssitakiainen/tuttisuu, mutta kun noi hommat hoidossa niin oikein tyytyväinen. Yllättävän paljon meilläkin ollaan hereillä, toissapäivänä oli varmaan joku 10 tuntia hereillä, välissä veti 3x15min unet tissittelyn lomassa... |O Vähän oli rankka päivä kun missään ei ollu hyvä, paitsi tissillä tai liinassa tutti suussa..

Sektiosta oon nyt toipunu kyllä ihan yllättävän hyvin, nyt ei muuten tietäiskään että maha revitty auki, jos ei tota jälkeä ja aika ajoin pientä kiristystä olis. Tosin pitää koittaa vielä rauhassa ottaa että paranee kunnolla, vaikka välillä vahingossa tota esikoista nostellukki :eek: Ehkä se ei haittaa kun en koko ajan ole kuitenkaan reuhkaamassa ja riehumassa.. :whistle:

Aamulla olin jo esikoisen kanssa viettämässä laatuaikaa hiekkiksellä kun isi hoisi vauvaa, nyt ootellaan jo että toi isompi pimu heräis että pääsisi takas ulos kun on niin ihana ilma taas.. Sunnuntain jatkot, tissitakiainen kutsuu!!

Piin ja vauveli 19vrk
 
Heissan! Merkkailen vain. Taas jää se synnytyskertomus (lyhkänenkin) laittamatta. Vauva kyllä - ainakin toistaiseksi - antaa nukkua yöt kohtuuhyvin, ja päivisinkin vetelee välillä kunnon unia. Mutta oon sitten tehnyt unien aikana erilaisia hommia tai käynyt itse lenkillä (isän ollessa kotosalla).

Noniin, just ku pääsin koneelle (ajattelin että just vielä kerkiän kun vauva jo nukkunu kohtuukauan) alkoi kuulua vaativia pieniä äännähdyksiä makkarin suunnalta. :LOL: Pitää varmaan lähteä tarkistamaan tilanne.

Janiin, kaikille lopuille vauvautuneillekin oikein paljon onnea ihanista pienistä nyyteistä!!! :heart: :flower:

Palailen taas jahka kerkiän. :D

AuroraB + tyty 2vkoa 5 pvää
 
Moikkelis!

Meillä meni sit kuiteski ihan yllättävän hyvin ne eiliset synttärit...Mitä nyt oli vähän tollasta Laala meininkiä imetyksen suhteen :D Otin tuttipulloon mukaan pumpattua maitoa niin ei sitten tarvi heti perille päästyä alkaa imetyspuuhiin vaan voi joku innokas sitten syöttää poitsua pullosta...niin äiti pääsee heti kahvittelemaan :whistle: :saint:
No sitte tissit alko olla jo aika räjähtämispisteessä kun tuli uuden ruokailun aika niin kun päästiin asemiin niin oltiin molemmat ihan litimärkiä kun alko tissit suihkuumaan ja poika vaan väisteli kun yritin tunkea suihkuavaa tissiä suuhun :LOL: Mun musta paita näytti tän session jälkeen ihan joltain nahkapaidalta kun oli niin märkä :headwall: :LOL:

Ihana ilma mutta musta tuntuu et mä oon tulossa kipeeks :/ Ärsyttävää..pitää ottaa sen takii ihan rauhassa..ettei puhkee mikään sikainfluessa :whistle:
 
Flunssainen mamma täällä ilmoittautuu! Voivoivoivoivoivoi. Älkää vaan tulko kukaan kipeeksi. Ei oo kivaa.

Oon kyllä kateellinen teille, joiden vauvat nukkuu. Meillä mennään 1-2h syöttövälein. Myös yöllä...ehkä se meilläkin joskus helpottaa :)

kadak&tikrulainen 7vko 1 pv
 
misStar Ai sielläkin suihkutissit. :D Meillä välillä tyttö suurinpiirtein suuttuu kun mä otan tissin esille ja naamalla on valkoinen kaste ennen ku tissi on lähelläkään suuta! :LOL: Ihmettelin täs alkuun myös että miks tyttö tuntuu suurinpiirtein tukehtuvan välillä vaikka ei ees ime, niin riitti ihan hyvin että suu on nännin lähellä niin jo lentää. :LOL:

Tajusin tässä että mulla on lähemmäs litra jo maitoa pakastimessa vaikka kotona ollaan nyt vasta kahdeksatta päivää. :LOL: Tänään sain maidonkerääjän kun ajattelin että kokeilen tuleeks maitoo toisesta rinnasta minkä verran ihan imetyksen aikana... Niin imetin vasemmasta rinnasta ja laitoin maidonkerääjän oikeaan ja Aventin pullon viereen (sinne tyhjentelin maidonkerääjää välillä) niin tuli 100ml maitoa ihan vaan siitä ilosta että tyttö oli toisella rinnalla... Aloin vaan kelaa että mähän olen usein vastaavan imetyssession jälkeen viel pumpannu maitoa pois ku sattuu niin pal rintoja (ja kohta pumppaan myös jos tyttö ei kohta herää..) et mites paljon mulla oikeesti olis sitä maitoa jo pakastimessa jos olis alusta asti ollu imetyksen aikana maidonkerääjä toisella rinnalla...!? :eek: Mut hei ihanaa, jos tulis vastaisuudessa edes vähän vähemmän pyykkiä (ku voi laittaa sen maidonkerääjän sinne rintaan tosiaan)... :D

Meil on ens viikol edessä shoppailupäivä, kunhan tytöllä tulee kaks viikkoa ikää täyteen. Pakko saada imetyspaitoja ja -liivejä lisää. En mä pärjää näillä mitä on kun koko ajan uidaan maidossa, päiväsaikaankin. :kieh:

Laala ja Aura 12vrk
 
:wave:

Hauskaa!!!

Tää huomasi tässä eräänä päivänä, että jos johonkin kylään lähdetään, niin tarviin mukaan itselleni vaihtovaatteet. Nimittäin puseron ja toiset imetysliivit. Täällä uidaan myös maidossa ja tavan liivinsuojat ei pidä yhtään. Öisin on sänky märkänä. Vauva väistelee tissiä silloin, kun on pinkeimmillään (vaikka yritän lypsää suurimmat pois, ettei pulauttaisi maitoja heti syötyään) ja suihkuavat....

Itse saunan tai suihkussa käynnin jälkeen on tosi kiva fiilis tulla puhtaana pesulta, kun hetken päästä tissit valuttaa maitoa niin, että on maha ja jalat märkänä ja tahmeina maidosta. Ja lattiat maitolänttejä täynnä. Liivit siis saatava päälle tyyliin ennenkuin kerkeää itseään edes kuivata kunnolla :LOL:

Suihkutissi mamma ja neiti 7vkoa ja 4pvää
 
mammanen kuulostaa oikeen tutulta. :LOL: Mä tosin oon nyt keksiny että neidin kanssa nukutaan silleen että alla on ensin muovifrotee ja sen päällä pehmee pyyhe, niin ensin se pyyhe imee suurimmat maidot ja sit se muovifrotee estää ettei se mee sinne patjaan asti. :D

Hei sit pitää kysyä... Onko teidän pienillä tapana sätkiä unissaan? Mä oon oikeesti aika huolestunut, kun en tiedä onko se ihan normaalia että meidän pieni sätkii unissaan. :'( Siis en tarkota nyt sellasta säpsähtelyä, mitä aikuisetki saa ku näkee jotain "putoamisunia", vaan meidän pienellä esim saattaa vipattaa jalat tai kädet tai molemmat kun se on unessa (yleensä ilmeisesti heräilemässa)... Joku sanoi että se voi johtua ihan jostain hermojen kypsymättömyydestä, mutta kyllä mua huolettaa et jos tolla on jotain oikeesti vialla... Mut kerrallaan ihan pari sekuntia enintään vipattaa, esim välillä jalat saattaa vipattaa niin et nilkka heiluu. ne jutut kestää tosiaan vaan sekunnin-pari kerrallaan tai joskus vaan esim yhden nytkäyksen, eikä lapsi tunnu varsinaisesti mitenkään kärsivän niistä (paitsi joskus saattaa vähän havahtua), mut kun esim. otin kädestä kiinni niin se silti viel vipatti uudestaan... Onko jollain tietoa tästä että onko se oikeesti normaalia vai pitääkö vaatia neurologille aikaa? Mua pelottaa että jos meidän pienellä onkin jotain vialla, kun se muuten on niin ihana ja aurinkoinen mut kuitenkin niin pippurinen (eli siis terhakka vauva kyllä noin muuten)! :'( :heart:

Laala ja Aura 12vrk
 
Ihana nimi Pai:n pikkuisella. :)

Eilen tuli tutkailtua vertailuja kantoliinoista ja tänään sitten kävin yhden (käytetyn) ostamassa kun edullisesti löysin. :snotty:
Ja mä oon aina ajatellut etten oo mikään kantoliinaihminen, kun se sitominen vaikuttaa niin hankalalta ja Manducasta oon haaveillut. Mutta kuitenkin tänään sitten tuli tuota kokeiltua ja eihän se nyt niin hankalaa olekaan. :D
Tri-cotti komboliinahan mulla oli odotusajan hankinta, mutta se ei meikäläiselle sopinut ollenkaan, joten jotain piti keksiä ja nyt tuo pitäisi pistää kiertoon.
Neiti tykkäs olla liinassa ja kehtoasentoa kun kokeilin niin nukahti heti. :saint: Tosin pää näytti kenottavan hassusti, muttei kuitenkaan valittanut niin liekö hyvä asento kuitenkin hällä oli.
Josko tästä uskaltautuis kotiharjoittelujen jälkeen mennä ulkoilmaankin liinaa kokeilemaan.


(.) Neitillä on ollut naama ihan näppylöillä nyt muutaman päivän ja tänään enempi. Vissiin hormoninäppyjä ja hikinäppyjä. Vaan hurjalta näyttää. :/ Toivottavasti menee pian ohi.


Laala: Et oo ajatellut luovuttavasi maitoa kun noin reilusti sulta sitä yli tulee? Eikös sille aina oo sairaaloissa tarvetta. :wave:

Pikaista paranemista kadakille. :hug:


Ruttana & Beanie 3vko 4pv :heart:
 

Yhteistyössä