Ikäloput pystyynkuolleet raadot tekee vielä vauvoja, kamalaa

  • Viestiketjun aloittaja kurppa
  • Ensimmäinen viesti
yllä oleva teksi täysin totta! ,mielestäni osoittaa suurta typeryyttä kirjoitukset, joissa niin kovin haukutaan nuoria äitejä(eli siis täysin normaalissa iässä lapsensa tehneitä)erikoista jos niin kovin fiksut 40+ äidit vielä tuommoiseen sortuu :/ Tehköön jokainen lapsensa siihen aikaan kun parhaaksi katsoo ja elämään sopii..mutta turha myöskään ihannoida esim.lehdessä ollutta tapausta, jossa 47 vuotias nainen saa esikoisensa..kyllähän nyt jokainen tajuaa, ettei se ole kaikista luonnollisinta niin.Ja tähän on kyllä turha kenenkään väittää mitään vastaan.niin se vain tosiasiassa on. Itsekin sain viimeisen lapseni 42 vuotiaana ja onnellinen hänestä olen..mutta pystyn silti myöntämään faktat faktoina.
 
eitätivaannainen
Olen 42-vuotias ja odotan toista. Äskeiset kirjoitukset kyllä tuntuvat kaikki jotenkin ikäviltä, tai sitten on niin, että raskaus herkistää. Jotkut suhtautuvat niin aggressiivisesti tämän ikäisen raskauteen, vaikka se onkin piilotettu (huonosti) rivien väliin. Kun itse on vain onnellinen kakkosesta, ainoaksi jäävästä lapsesta miehen kanssa, jota rakastaa, ei voi kuin ihmetellä näitä juttuja "mama nelikakkosista, joilla on kova tarve perustella..." Kun ei ole ollut! Ei täällä, eikä missään muuallakaan. Antakaa olla jo, hyvät ihmiset. Minä ainakin nautin raskaudestani täysillä, ja ehkä juuri siksi en mielelläni tulekaan tänne 40+-palstalle, jonne "kuulun".
 
juuri näin
Niin sun kuuluukin nauttia ! Onnea ! Mä jos onnistun raskautumaan, niin en takuulla sitä häpeä ja olen suunnilleen samanikäinen kuin sä !

Eletään OMAA elämää ja jätetään noi toisten mielipiteet omaan arvoonsa !
 
eitätivaannainen
Kiitos, edellinen, nätisti sanottu :hug: Kyllä se niin taitaa olla, että raskaus tosiaan herkistää. Melkein jo kommenttisi sai pillittämään =) Toivotan isosti onnea vauvaprojektille! Onneahan siinä tarvitaan, ja oikea ajoitus! Tosin vuoden päivät sitä ajoitusta haettiin, ennen kuin tärppäsi.

Ystävä, samanikäinen, sai hiljattain myös vauvan. Toisella ystävällä yritykset on kariutuneet keskenmenoihin, surullista. Kolmas vasta haaveilee... Mutta ei kannata antaa periksi! Vaikka välillä semmoiset fiilikset kieltämättä iskivät! Minulla oli ymmärtäväinen naislääkäri, joka vain nauroi, kun viittasin ikääni. "Ai mikäs vanha sinä nyt olet", sanoi, ja kirjoitti Clomit. Ne auttoivatkin, heti. :)
 
Juu, on tosi pikkusielusta ajatella, etta se, mika ei sovi minulle ei voi sopia muillekaan. Itse aina mietin, etta tallaisen pikkusielun elaman taytyy olla tosi tylsaa, kun pitaa tuomita/miettia/arvostella muiden tekemisia .

Moni unohtaa arvostellessaan, etta ika tuo mukanaan elamankokemusta ja fyysinen ika voi olla ihan eri kuin "henkinen ika".

Annetaan kaikkien elaa ihan omalla tavallaan, vai mita? =)
 
mama 42
niin, nyt on pakko kommentoida taas, noi kakskybäset alle ja päälle tyttöset, kuvittelee tosissaan että niin kaikki ei eroo ..ja voi herranjestas ja pieksut !! Suomessa eroo joka toinen parriskunta..äitini sai minut 19 v:nä mutta biologinen isäsöni oli hirviö, mutta komee..no niinhän siinä kävi että ero tuli , sisareni äiti tekasi kolmekybäsenä ja toisen melkein nelikybäsenä..uuden ihanan miehen kanssa, joka adobtoi minutkin. Niin työkaverini meni suuren nuoruuden rakkaudensa kanssa naimisiin 18 v:nä heillä 3 jo aikuista lasta..mutta kas kumma hekin erosivat lasten tullessa murkkuikään ja iltatähden ollessa noin 10 v. Sitten kun noille nuorille yrittää jotain elämästä kertoa, että se jätkän vetelys tai ryyppykeppi ei hyvää isää ole nähnytkään jonka kanssa he 18 v:nä lapsen tekee..niin ne sit kuvittelee et joo, mut mun mies muuttuu ja isyys muuttaa..Kandeis käydä lukasemassa nuorten mammojen kirjotuksia vaikka tuolla Helistimen sivustolla..siellä on jos vaikka jonkin moista kertomaa kuinka esim neuvolassa itketään kun jäpikän kanssa riitaantuu kaikki asiat ja tyttö on väsymyksestä piipussa..en kyllä ole kuullut samaisia kertomuksia 40 v ikäsistä mammoista itkeskkelemässä neuvolassa kun rahat vähissä ja sossun avuilla joudutaan lapsi elättämään..sorry vaan näin se menee :headwall: \|O
 
mama 42
:attn: ja lisäyksenä vielä jos kaikki 20 v ei ole samallaisia pintaliitäjiä..niin ei kaikki 40 vuotiaatkaan ole pystyyn kuolleita raatoja ja tätejä..fyysinenkin olemus saattaa olla 40 v:llä täyttä rautaa kun monilla 20 v:llä se on pelkkää pulla taikinaa :snotty:
 
Harmaja
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.03.2007 klo 08:54 mama 42 kirjoitti:
niin, nyt on pakko kommentoida taas, noi kakskybäset alle ja päälle tyttöset, kuvittelee tosissaan että niin kaikki ei eroo ..ja voi herranjestas ja pieksut !! Suomessa eroo joka toinen parriskunta..äitini sai minut 19 v:nä mutta biologinen isäsöni oli hirviö, mutta komee..no niinhän siinä kävi että ero tuli , sisareni äiti tekasi kolmekybäsenä ja toisen melkein nelikybäsenä..uuden ihanan miehen kanssa, joka adobtoi minutkin. Niin työkaverini meni suuren nuoruuden rakkaudensa kanssa naimisiin 18 v:nä heillä 3 jo aikuista lasta..mutta kas kumma hekin erosivat lasten tullessa murkkuikään ja iltatähden ollessa noin 10 v. Sitten kun noille nuorille yrittää jotain elämästä kertoa, että se jätkän vetelys tai ryyppykeppi ei hyvää isää ole nähnytkään jonka kanssa he 18 v:nä lapsen tekee..niin ne sit kuvittelee et joo, mut mun mies muuttuu ja isyys muuttaa..Kandeis käydä lukasemassa nuorten mammojen kirjotuksia vaikka tuolla Helistimen sivustolla..siellä on jos vaikka jonkin moista kertomaa kuinka esim neuvolassa itketään kun jäpikän kanssa riitaantuu kaikki asiat ja tyttö on väsymyksestä piipussa..en kyllä ole kuullut samaisia kertomuksia 40 v ikäsistä mammoista itkeskkelemässä neuvolassa kun rahat vähissä ja sossun avuilla joudutaan lapsi elättämään..sorry vaan näin se menee :headwall: \|O
Olen nelikymppinen viiden lapsen äiti, esikoinen 19-vuotiaana, kuopus 36-vuotiaana, kaikilla lapsilla sama isä. Ex-liigapelaajan vaimo, avioliittovuosia takana 16, yhdessäoloa 19 vuotta, toimitusjohtaja keskisuuressa firmassa, josta myös omistan itse osan. Ei ole sossuja tarvittu.

Kovasti kerrot suurina "elämänviisauksinasi" tarinoita muiden elämästä, jäikö oma väliin?

 
villinlännen karjakko
itse huomasin, että sen lapsen kanssa, jonka 40 vuotiaana tein on ollut paljon helpompaa kuin niiden, jotka tein tossa parikymppisenä vähä päälle. sitä ei enää hermostunut, jos ei niin täydellisiä yöunia saanutkaan, vaan nukku sit päivällä kun vauva nukku, ei enää ajatellu että sillo kun vauva nukkuu täytyy työt saada tehtyä, vaan ne teki sillo kun jaksoi ja ennätti. Myöskään ei enää joka inahdusta säikähtänyt, eikä joka pikku nuhasta päivystykseen terveyskeskukseen laukannut. eika joka pikku tahrasta ollut vaatteita vaihtamassa, ja turhaa pyykkiä keräämässä. tosin kyllähän tässä asiassa on tietty lapsenhoitokokemuksellakin tekemistä. jos se olis ollut eka jonka nelissäkymmenissä tekis, varmaan sitä olis käyttäytynyt just niin ku se kakskymppinenkin äiti.
 
mama 42
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.03.2007 klo 22:01 Harmaja kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.03.2007 klo 08:54 mama 42 kirjoitti:
niin, nyt on pakko kommentoida taas, noi kakskybäset alle ja päälle tyttöset, kuvittelee tosissaan että niin kaikki ei eroo ..ja voi herranjestas ja pieksut !! Suomessa eroo joka toinen parriskunta..äitini sai minut 19 v:nä mutta biologinen isäsöni oli hirviö, mutta komee..no niinhän siinä kävi että ero tuli , sisareni äiti tekasi kolmekybäsenä ja toisen melkein nelikybäsenä..uuden ihanan miehen kanssa, joka adobtoi minutkin. Niin työkaverini meni suuren nuoruuden rakkaudensa kanssa naimisiin 18 v:nä heillä 3 jo aikuista lasta..mutta kas kumma hekin erosivat lasten tullessa murkkuikään ja iltatähden ollessa noin 10 v. Sitten kun noille nuorille yrittää jotain elämästä kertoa, että se jätkän vetelys tai ryyppykeppi ei hyvää isää ole nähnytkään jonka kanssa he 18 v:nä lapsen tekee..niin ne sit kuvittelee et joo, mut mun mies muuttuu ja isyys muuttaa..Kandeis käydä lukasemassa nuorten mammojen kirjotuksia vaikka tuolla Helistimen sivustolla..siellä on jos vaikka jonkin moista kertomaa kuinka esim neuvolassa itketään kun jäpikän kanssa riitaantuu kaikki asiat ja tyttö on väsymyksestä piipussa..en kyllä ole kuullut samaisia kertomuksia 40 v ikäsistä mammoista itkeskkelemässä neuvolassa kun rahat vähissä ja sossun avuilla joudutaan lapsi elättämään..sorry vaan näin se menee :headwall: \|O
Olen nelikymppinen viiden lapsen äiti, esikoinen 19-vuotiaana, kuopus 36-vuotiaana, kaikilla lapsilla sama isä. Ex-liigapelaajan vaimo, avioliittovuosia takana 16, yhdessäoloa 19 vuotta, toimitusjohtaja keskisuuressa firmassa, josta myös omistan itse osan. Ei ole sossuja tarvittu.

Kovasti kerrot suurina "elämänviisauksinasi" tarinoita muiden elämästä, jäikö oma väliin?
:wave: hei halloo, isnä yrityksen pomoilija..en ole sanallakaan sanonut että jokasella nuorella liitto päätyy eroon, mutta tilastollisesti suurimmalla osalla noin joka TOINEN , sinä et siihen ryppääseen kuuluu, eli ole tyytyväinen elämääsi. minä puolestani kerron sen verran että itse olen maailman ihanimman miehen löytänyt elämääni, asumme onnellisesti keski-euroopassa; minulta ei todellakaan ole elämä jäänyt väliin. Kirjoituksestasi huokuu katkeruus..mutta tulkintani voi olla väärä. Ihmisten liitot pysyvät kymmeniä vuosia pystyssä ei aina rakkaudesta vaan tottumuksesta, rahasta taikka lapsten takia pysytään, tai pelkästään siitä ettei osata olla rohkeita ja lähteä elämään omaa elämää, tai kaiketi kuten sinulla voi olla; että olettekin yhtiökumppaneita :whistle:

Itse otin elämäni suuren askeleen ja tein muutoksen elämässäni, tällä haavaa kaikki on paremmin itselläni, kuten ex : lläni ..me olemme paremmissä väleissä kuin koskaan. Ero ei ole aina se karvas pettymys, vaan jos oikein osaa elää se on uuden alku :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.03.2007 klo 22:01 Harmaja kirjoitti:
Olen nelikymppinen viiden lapsen äiti, esikoinen 19-vuotiaana, kuopus 36-vuotiaana, kaikilla lapsilla sama isä. Ex-liigapelaajan vaimo, avioliittovuosia takana 16, yhdessäoloa 19 vuotta, toimitusjohtaja keskisuuressa firmassa, josta myös omistan itse osan. Ei ole sossuja tarvittu.
Hienoa, että sinulla on asiat päällisin puolin hyvin. Mutta "jäikö elämä elämättä" -huomautukset jollekin muulle kommentoijalle eivät kerro sinun sivistystasostasi valitettavasti kovin hyvää. Erikoista on, että huomauttelija on omien sanojensa mukaan viiden lapsen äiti. Ihailen, että olet onnistunut sovittamaan yhteen vaativan työn ja viiden lapsen äitiyden, ja ilmiselvästi kahminut menestystä molemmilta suunnilta.

H,'mm.. Ex-liigapelaaja :D Tuollaisilla kehuskelevat lähinnä teinitytöt :D

 
mama 42
jep, samoilla aalloilla edellisen kommentoija kanssa..Luulen että hänen :hug: avioliittonsa perustuukin yhtiökumppanuudelle, jossa raha pyörii ja siitä onkin vaikea hypätä pois, ja jos niin kävisikin vois olla et ex-liigapelaajan vaimolle tulis kovat oltavat tiukalla budjetilla elämiseen totuttautumiseen..mistäs tietää vaik ex-liigailija on sen kovan luokan sorttia oleva tyyppi ettei kovin helpolla antais puolikastaan firmasta jos vaimo päättäiskin elää omaa elämää..joten selvää on että pysyminen yhdessä on aikasta helpoi nakki . Mutta toki tämä vain olettamus henkilön antaman kommentin perusteella, joka todellakin kertoo sivistystasosta aikasta hyvin minunkin mielestä. Minkäköhän suuryrityksen \|O johdossa mahtaa viiden lapsen äiti olla? vai onko ihan nappikaupasta kyse :p mut onnea vaan loppu elämään bisnestä pyörittäessä, työelämä on kovaa tänä päivänä; siksi minä valitsin kotiäidin roolin jotta voin jättää lapselleni jotain rahaakin arvokkaampaa; rakkauden :heart: ..vaikka toimeen tulemmekin myös taloudellisesti mekin täällä ihan moitteettomasti :xmas:
 
voi räkä
lapsellista riitelyä asian vierestä, ja kyseessä siis aikuiset naiset, jotka väittävät elävänsä hyvää elämää ja hohhoijaa. Lopetetaan jo koko aihe. Kiitos. :flower:
 
mama 42
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.03.2007 klo 12:12 voi räkä kirjoitti:
lapsellista riitelyä asian vierestä, ja kyseessä siis aikuiset naiset, jotka väittävät elävänsä hyvää elämää ja hohhoijaa. Lopetetaan jo koko aihe. Kiitos. :flower:
no voi räkä sentään..eikö asioista saa olla aiheesta kuin aiheesta eri mieltä.., vai jos on eri mieltä, niin pitääkö suomalaiseen tyyliin pitää mölyt mahassa vai?? :LOL:
 
voi räkä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.03.2007 klo 12:30 mama 42 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.03.2007 klo 12:12 voi räkä kirjoitti:
lapsellista riitelyä asian vierestä, ja kyseessä siis aikuiset naiset, jotka väittävät elävänsä hyvää elämää ja hohhoijaa. Lopetetaan jo koko aihe. Kiitos. :flower:
no voi räkä sentään..eikö asioista saa olla aiheesta kuin aiheesta eri mieltä.., vai jos on eri mieltä, niin pitääkö suomalaiseen tyyliin pitää mölyt mahassa vai?? :LOL:
Jeps, ollaan vaan eri mieltä asioista. Ja pysytään siinä asiassa, asiallisesti. Nyt tämä ei enää sitä ole. Eikä tämä ole henkilökohtaisesti just sulle, vaan ylipäätään kaikille jotka tässä typerässä jankutuksessa on.
Täällä netissä jos missä on hyvä sanoa mitä vaan, semmosta ja sillä tavalla miten ja mitä ei kasvotusten viitsisi, se olisi epäkohteliasta ja huonoa käytöstä, minusta ne käytöstavat ja ns. hyvä riitely -asiasta, asiallisesti - pitäisi voida valjastaa myös nettiin. Ja minusta eri mieltä oleminen ja eriävistä mielipiteistä keskustelu pitäisi olla myös avartavaa siten, että ottaa huomioon sen toisen mielipiteen eikä heti mene vetämään lokaan sitä ja toitottamalla omaansa, ainoana oikeana, ilman että edes yrittää nähdä toisen näkökantaa.

Eikä tämä siis ole henkilökohtaisesti sulle, vaan yleensä ja tämä on minun mielipide. Niin.
 
mama 42
niin, sinun tyyppisiä nettipoliisi neitosia riittää, samanlaisia näkee liikenteessä Suomessa ; jos jollain on parempi auto ja menee ohi Ladan tai vanhan Fiatin..niin jo Vot !! Siinä jollain taas kateus kiehahtaa kun ei suvaitse mitään joka haluaa mennä vähän lujempaa kuin muut nyhveröt nenä lasissa kiinni ajajat..eli jos esim minä halusin sanoa takaisin eräälle nenäkkäälle kommentoijalle..niin ai jai ..minun olisi kuulunut ottaa ilkkuminen niellen ja vastata hillitysti takaisin ..eikö ? Voi pyhä jysäys suomalaista mentaliteettia..aina siihen törmää kun on tarpeeksi asunut ulkomailla , no joka maassa juttunsa. :saint:
 
olet sinäkin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.03.2007 klo 14:00 mama 42 kirjoitti:
niin, sinun tyyppisiä nettipoliisi neitosia riittää, samanlaisia näkee liikenteessä Suomessa ; jos jollain on parempi auto ja menee ohi Ladan tai vanhan Fiatin..niin jo Vot !! Siinä jollain taas kateus kiehahtaa kun ei suvaitse mitään joka haluaa mennä vähän lujempaa kuin muut nyhveröt nenä lasissa kiinni ajajat..eli jos esim minä halusin sanoa takaisin eräälle nenäkkäälle kommentoijalle..niin ai jai ..minun olisi kuulunut ottaa ilkkuminen niellen ja vastata hillitysti takaisin ..eikö ? Voi pyhä jysäys suomalaista mentaliteettia..aina siihen törmää kun on tarpeeksi asunut ulkomailla , no joka maassa juttunsa. :saint:
Vedä henkeä ja rauhoitu. !!

En minä ole hyökkäämässä enkä varsinkaan sinun päällesi, sanoinhan että minun mielipide EI koske sinua vaan YLEENSÄ! Osoitin mielipiteeni nettineitipoliisina KAIKILLE ! jotka vääntää riitaa !

Ja muuten: minulla ON se parempi auto, joten sen ohi ei ne ladat ja vanhat fiiatit onnistu menemään, ei siksi etten päästäisi, vaan siksi että tämä auto ON PAREMPI, joten ne ei onnistu ohittelee..
Ja on meillä se vanha Fiiattikin, harrasteauto ja kesäauto, sen ohi menevät, vaan eivät paremmilla, vaan uudemmilla ja isommilla, koska Fiiatilla körötellään ja tuotetaan iloinen mieli kaikille, on se niin hauska auto että menisi sinunkin suu hymyyn jos meidän porukan siihen ahtautuneena liikenteessä näkisit
:LOL: =) :wave: :heart:

ja ehkä olet nähnytkin jos näillä kulmilla liikut. B)
 
äiti vm60
Menin naimisiin ja tein lapsen 18 vuotiaana. Avioliittoa kesti 22 vuotta.
Nyt uusi avioliitto ja toisen lapsen sain 45 vuotiaana.
Täytyy sanoa että nyt tässä iässä vasta ymmärtää mikä lahja lapsi on ja
tässä iässä löytyy paljon enemmän kärsivällisyyttä, sekä voimia lapsen hoitamiseen. Miten sitä viitsikin nuorena valittaa jostain yövalvomisista.
Nyt pikku nyyttini täytti vuoden ja hänen yöheräilynsä alkaa olemaan ohitse. Ei parikymppisenä ole vielä valmis äidiksi vaikka silloin aikoinaan niin itsekin kuvittelin.
 
voi että
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.03.2007 klo 16:58 äiti vm60 kirjoitti:
Menin naimisiin ja tein lapsen 18 vuotiaana. Avioliittoa kesti 22 vuotta.
Nyt uusi avioliitto ja toisen lapsen sain 45 vuotiaana.
Täytyy sanoa että nyt tässä iässä vasta ymmärtää mikä lahja lapsi on ja
tässä iässä löytyy paljon enemmän kärsivällisyyttä, sekä voimia lapsen hoitamiseen. Miten sitä viitsikin nuorena valittaa jostain yövalvomisista.
Nyt pikku nyyttini täytti vuoden ja hänen yöheräilynsä alkaa olemaan ohitse. Ei parikymppisenä ole vielä valmis äidiksi vaikka silloin aikoinaan niin itsekin kuvittelin.
Kuinka onnekas oletkaan ollut ! :flower: Onnea, todella sydämestäni ! Kerro meille vielä toivoville, että kuinka onnistuit raskautumaan, jotta mekin saamme hieman edes toivoa tähän toivottomaan olotilaan...
 
mama 42, tsemppiä sulle! Täällä netissä on niin helppo ampua anonyymisti, että hävettää. Mutta ei kaikki osaa hävetä. Kyllä näitä ex-liigapelaajien vaimoja varmaan tässäkin maassa riittää, emmekä koskaan saa tietää, mikä heidän jutuistaan ylipäätään on totta. Hyvää, aurinkoista kevättä sulle ja muillekin!!! :hug:
 
Harmaja
Ja tämä oli muka se aikuisten, elämää nähneiden, viisaiden naisten palsta.

Jos joku on erilainen, niin johan löytyy nokkijoita. Aina pitää koittaa kaivaa toisten elämästä jotain negatiivista, se vasta lapsellista onkin. Ensin oli "ne kakskybäset" pahan alku ja juuri ja nyt minä. Täällä jo "tiedetään" mihin avioliittonikin perustuu ja ettei viiden lapsen äideistä ole uraa luomaan. Tai jos on, niin lapset on sitten jätetty heitteille.

Mieheni ei ole samassa firmassa töissä eikä osakkaana, emmekä myy tai valmista nappeja. Emmekä alennu arvostelemaan toisten ammatteja, työpaikkoja, lastenhoitojärjestelyitä, lapsimäärää, koulutustaustaa, autoja tai puolisoita. Tai olemaan kateellisia ja pahansuopia.

Pistää tosiaan ääneen hymyilyttämään tämä "aikuisuus" täällä.
 
Hei
Kyllä se on niin, että itse on onnellisuutensa määriteltävä. Itse on päätettävä lastentekoikä, sikäli kuin siihen pystyy vaikuttamaan. Kannattaa jättää omaan arvoonsa nuo räksyttäjät, niitähän löytynee jokaisesta ikäluokasta.. Pääasia, että itse olette onnellisia, mä olen, vaikka vielä yhtä puuttuu..eli haluaisimme niin kovasti iltatähden, tykätköön kuka siitä tai ei..ja todennäköisesti meille ei sitä edes suoda..

Onnellista elämää ihan kaikille, nautitaanhan meitä yhdistävistä asioista eikä tehdä niistä meitä erottavia asioita !

:flower:
 
Täällä yksi pystyynkuollut raato ;) plussasi 4. maaliskuuta. Ikää on mittarissa 45 vuotta. Yllätys oli itsellekin kun 2 vuotta edellisestä raskaudesta joka tosin meni kesken. Mutta nyt odotan tätä innolla, varhaisultran mukaan kaikki on kunnossa. Varmistelen vielä huhtikuun lopulla istukkanäytteellä minkälaisen tapauksen joskus synnytän jos se pysyy sisällä.
 
Raato2
Onneksi olkoon edellinen! :flower: Toivotaan, että kaikki menee hyvin, eikä edes ajatella muita mahdollisuuksia! Täälläkin yksi raato plussasi 42-vuotiaana, ja viikot on edenneet mukavasti rv. 9:ään. Varhaisraskauden ultraan ollaan myös menossa! Valoisaa odotusaikaa! =)
 

Yhteistyössä