Inseminaatio 2011

Huomenia vaan kaikille! En tiedä mikä on, johtuuko hormoneista vai mistä, mutta oon ollut tosi hyvällä tuulella monta päivää ja hirmu reipas töissäkin. Ainut kehno asia on vaan tänä aamuna tullut päänsärky :( Luulisi että hormonit pistäs asiat just toisinpäin, mutta eipä näköjään ainakaan minulla. Tänään oli siis viimeinen pistospäivä ja huomenna menen ultraan. Ja toivon että oltais siinä tilanteessa että inssi voitaisiin tehdä perjantaina.

Solsolet: Pahoitteluni ettei tälläkään kertaa napannut :( Tsemmpiä Sinulle ja koitahan jaksella.
 
No niin labra ja ultra on käyty olen onnellinen kun lääkäri sanoi että tosi hyvää rakkula oikealla puollella näky, liimakalvo on hyvää:) pistan vielä tänään puregon ja huomenna illala klo.22 on pregnyl piikin sitten inssi on perjantaina päivällä..

Pumpulienkeli toivotavasti rakulat kasvaa vielä minun ensimainen inssi oli myös 9 piikki tehty kun rakulat ei meinäs kasva mutta silloin sain pluussa joka on päätynyt km..mutta toivo on meillä vielä..ol vähän kurja kuunella lääkärin sanat kus se sanoi että jos ei onnistuu niin laitetaan sinut jonon ivf..just just..

Luru-73 ehkä me kolme Pumpulienkeli menaan samoihin aikoihin inssi olisi tosi kivaaa!!!!tsemmppiä kaikkille..
 
Hellurei!
Löysin täältä tän teidän ketjun ja ajattelin liittyä joukkoon!
Meillä on takana yritystä "vasta" vajaa 2 vuotta ja tutkimuksiin hakeuduttiin helmikuussa 2011. Mentiin aluks julkiselle puolelle ja siellä ne tekikin alustavat tutkimukset (verikokeet, hormonit, spermat jne.) mut siihen se toiminta siellä sit tyssäs. Tarkotus oli päästä ekaan inssiin ennen sairaalaan kesälomia mut eivät suostuneetkaan sitä tekemään, koska mulle piti ensin tehdä munajohdinten aukiolotutkimus ja sinne en sit kuitenkaan päässy, kun oli kuulemma NIIIIN paljon ruuhkaa lähestyvän kesäloman takia... Meni hermo ja vaihdettiin yksityiselle.
Kaikki "röörit" on siis tutkittu, eikä vikoja havaittu :) Takana on yksi inssi ilman mitään hormoneita/piikkejä ja TÄNÄÄN ;) on inssi nro 2!!!
ps. Ihanaa, että löysin "teidät"! :) saa välillä keskustella tästä aiheesta jonkun muunkin, kun oman miehen kans=) TSEMPPIÄ kaikille!!!
 
Heippa!

Negresco, tervetuloa joukkoon! Ja onnea matkaan päivän koitokseen :)

Itselläni on paha tunne siitä että 2. inssi meillä ei onnistunut. Yleensä viikkoa ennen kuukautisia alkaa kivut alavatsassa ja niitä on tuntunut tänä aamuna. Jos vielä alkaa kiukku nostaa päätään ja sarvet nousta otsaan niin asia on selvä :(

Kirkasta syyspäivää toivottaen
Jypy
 
Tervetuloa joukkoon Negresco, eikö olekin mukava jutella asioista sellaisten ihmisten kanssa ketkä kokevat saman. Ja itselläni ainakin on vielä se etten kovin monelle tästä asiasta tällä kertaa ole kertonut kun pelkään että kaikki epäonnistuu jos asioista liikaa puhuu. Niin täällä voi puhua ja purkaa... Onhan siinä sekin että aiemmin inhotti kun ihmiset sitten koko ajan kyseli että no mites menee hoitojen kanssa jne... Parempi kun moni ei tiedä, onpahan sitten jotain ilouutisia kerrotavana jos onnistuu :)

Tulin muuten juuri polilta, folli oli hieman alle 14 mm. Piikitystä jatketaan lauantaihin saakka ja sunnuntaina pregnyl, maanantaina inssi. Mites muiden tilanne?
 
negresco Tervetuloa!!
Jypy toivoyavasti se on alkuraskaus oiret:)
Luru-73 hyvä kuitinkin että inssi tehä,, tänään klo 22 pistan pregnyl ja perjantaina inssi.. sunnuntaina aloitan myös luget.
parasta kaikille :)
 
Heippa!

Onnea matkaan teille joilla seuraava inssi on ihan lähipäivinä :)

Epäilen tosiaan vahvasti ettei toinen inssi onnistunut. Nyt valkovuodon määräkin on alkanut lisääntyä, aivan kuten aina about viikko ennen kuukautisia :(

Erityisen surulliseksi oloni tekee se että yksi yritys enää jäljellä ja sen jälkeen hoidot on valitettavasti meidän osalta tässä. Kun minulla on ikää näin paljon joudumme olemaan yksityisten armoilla ja meillä ei rahat riitä kalliimpiin hoitomuotoihin ;(

t. Jypy
 
KIITOS, Luru!! joo, kyllä mekin suht matalaa profiilia on pidetty tän asian tiimoilta. toki lähipiiri tietää ja duunissa oon kertonu suurpiirteisesti. kyllähän toisilla on tapana kysellä ns. väliaikatietoja ja toisinaan se ottaa päähän mut enemmän mua ärsyttää ihmisten (lähinnä sukulaisten) hämmästely ääneen "miten teillä ei ole lapsia?", "kyllähän ne pitäis jo laittaa alulle jos niitä aikoo hankkia!" jne... jep, jep :whistle: kai se on vaan totuteltava ihmisten kyselyihin, kun nää hoidotkin on vasta alkusuoralla ja mitä tod.näk. tässä voi jonkun aikaa hoitojen parissa hurahtaa ;) Pidän peukkuja sun maanantaille! voiko vko enään paremmin alkaa, kun inssillä? :D
Mirdav: sulle kans toivotan Onnea Inssiin!! :)
Jypy: ei saa lannistua, vaikka ei olis napannu! sehän oli vasta 2.inssi! oon ymmärtäny, ett vähintään 4 täytyis tehä (tietysti tapauskohtasta). oon ainakin yrittäny psyykata itteni siihen tilaan, että 6 inssiä olis se max (yksityisellähän ne tekee niitä, vaikka 20 jos vaan haluaa... :D) eihän se oo ilmasta mut jotenkin se vajaa 200€/kk ei tunnu niin paljon taloudessa, kun ajatus IVF-hoidosta ja sen kustannuksista. (tarttis ennakkoperinnön, ett ois varaa :) ) no mut joo, siihen me ainakin "joudutaan" siirtymään jos inssit ei tuota tulosta. meilläkään ei tod. oo varaa siihen mut otetaan sit vaikka lisää lainaa jos ei olla voitettu lotossa ;)
Älkää luopuko toivosta, kyllä se haikaraonni vielä meillekkin osuu!!
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Meille yksityisen aseman lääkäri on sanonut että periaatteessa 3 inssiä on max. Jotkut haluaa sen neljännenkin. Kai ne lekurit tekee sen kun saavat siitä rahaa :D Mutta kuulemma jos ei näillä kerroilla tärppää niin sitten ei inssillä tärppää ollenkaan?! Ja kun mulla on tätä ikää jo kertynyt niin sanoi että mahdollisuus on 30 %:n luokkaa.

Tää toinen inssi päästiin vähän halvemmalla kun ei tehty kp 10 aikaan ultraa kun oltiin reissussa. No, ens kuussa saattaa taas olla tarvetta koska jo tää mun sekainen kierto yhtään menee sinnepäinkään kun pitäis niin ovis osuu just viikonloppuun....

Eilen illalla huomasin taas lisää tuttuja menkkoja ennakoivia oireita: kiukku hiipii pintaa ja sarvet nousee otsaan.. ei hyvä :(

Onko muuten kellään hajua siitä mitä IVF:ssä tulee olemaan kuukausikohtainen kustannut? Kun mä oon siitä hommasta ihan pihalla enkä tiedä että mitä piikkejä, pillereitä yms yms siinä tulee maksettavaksi. Ja muutakin...

Meillä muuten tilanne on se, että ollaan kerrottu näistä hoidoista tasan yhdelle ihmiselle eli mieheni siskolle. Mulla meni niin hermot kun uteli jatkuvasti että millos teille tulee vauva, eikö teille jo tuu vauva, mä haluun tädiksi jne jne. Mies oli tiukasti sitä mieltä että kenellekään ei saa kertoa (tää on hänelle tosi kova paikka) mutta kerran sitten täräytin sanoa ilman miehen lupaa hänen siskolleen. Nyt mies on kyllä helpottunut että siskonsa tietää asiasta, mutta ei itse halua puhua tästä asiasta siskonsa kanssa.

Mua oikein hirvittää lähteä kohta isolla tyttöporukalla pikkujouluihin... Porukassa on monta naista jolla on ihan pieni/pieniä lapsia ja tiedän että se tivaaminen alkaa heti että millos teille... Yritän olla niinku ei mitään mutta pelkään että repeän ja alan pillittää ku joku vesiputous :D

Ihanaa kun saan purkaa tuntojani teille, rakkaat kanssasisaret!!!! <3

t. Jypy
 
Aurinkoista syyspäivää naiset!
Tervetuloa mukaan negresco! Voi kurjuus Jypy, tuo pettymyksen tunne tuntuu aina vaan voimistuvan. Mutta naiset, ei luovuteta! Mä olen kertonut aika monellekin tästä meidän tilanteesta, mies olisi halunnut enemmän pitää omana tietona. Itse olen sellainen, että en voi esittää lähipiirille ja muutenkin koen että on helpompaa kun ihmiset tietävät. Sanoit Jypy että pelkäät pikkujouluja... Mulle tulee yks kaveri viikonlopuksi kylään, sillä kaipaa tuuletusta äidin roolistaan. Hänellä on vähän yli 1-vuotias lapsi, ja uskon, että pitkälti keskustelut koskevat lasta. En oikein tiedä miten sen kestän... Ehkä jossain vaiheessa tujautan ilmoille että nyt loppuu!! :whistle:
Meillä on nyt aika hassu tilanne. Uskoin, että olisin päässyt tänään inssiin. Olin ultrassa ma, sitten tuplattiin annosta ja nyt olin eilen ultrassa. Rakkuloita on kuusi, ja kaikki 9-10mm. Eli koko ei ole kasvanut yhtään, ainoastaan määrä. Nyt piikittelen tupla-annoksella maanantaihin jolloin taas ultra. Lääkärin mukaan on todennäköistä, että ne ei kasva ja vaan tippuu pois. Toinen mahdollinen vaihtoehto on, että alkuviikosta onkin IVF päivystysluontoisesti!! Vähän jännittää miten tässä käy. Olen sitten jo pistänyt 14 päivää ja pelkään että irtoavat jo ennen ensi viikkoa. Sitten olen tykittänyt ihan turhaan hurjan paljon lääkkeitä.
Mites Mirdav, miten sun inssi meni?
 
Jotta kaikki ei olisi niin yksinkertaista, jatkan tästä eteenpäin kirjoittelua tällä nimimerkillä. Sähläsin (lue=unohdin) salasanan kanssa enkä päässyt uudellakaan kirjautumaan, joten olen nyt pieni ja paksu ihminen eli mökkelö.
Miten on, menikö Mirdav inssi suunnitelmien mukaan? Ja Pumpulienkelillä on jännät paikat, pidetään sormet ja varpaat ristissä että follit jatkaisivat kasvua maanantaihin, olisihan se aika hurjaa päästä suoraan IVF:n!!
Minä menen myös maanantaina ultraan katsomaan onko sieltä lähtenyt joku folli kasvamaan, toivon mukaan pääsen tikuttamaan ovista ensi viikolla. Tsemppiä piinailijoille, ja toivotaan kuitenkin parasta Jypy!!
terveisin HEiNi-85
 
Hei täältä lääkärin vastaanotolta, jossa odottelen vuoroani jo toista tuntia eikä loppua näy. Tervetuloa negresco! Toi onkin ikuinen ongelma kenelle kertoa, miten ja missä lapsettomuudesta. Meilläkin ollut tosi matala profiili, mut täällä tuntemattomatki kommentoi kaduilla "raskautta" heti ku on tullut pari lisäkiloa tai maha pömpöttää hormoneista. Lisäksi "kaikki" tuntuu tulevan raskaaksi ja usein vahingossa, ja esim. täälläkin lapsettomuuslääkärin vieressä hoidetaan raskausdiabetestä, eli mahoja näkyy joka suunnassa. Toisaalta mun ei pitäis valittaa, kun ollaan jo yksi lapsi onnistuttu saamaan ja siis tosiaan kuudennesta inssistä, joten ei kannata luovuttaa 3 kerran jälkeen jos vaan on mahdollisuus jatkaa. Ajattelin muuten kysellä, onko muillakin vippaskonstit käytössä (greippimehu, punaviini, suklaa...)? Itse huomaan muuttuvani enemmän ja enemmän taikauskoiseks, vaikka järki sanoo, et tuurista se tuntuu enemmän olevan kiinni... Tsemppiä piinailijoille ja insseihin sekä IVF:ään niin me tullaan sitten mökkelön kanssa perästä ens viikolla!
 
Pumpulienkeli ja Mökkelö inssi meni sujuvasti..kiitos..ovulaatio on oiken aika ja lääkäriin mukaan näytä hyvältä ja rakkula on hyvään kokoinen:) paitsi meihenin simpat on vain 3 milj. joten se siitä sit:(piinailen sit tästä päivästä.. Toivon että teidän foolit kasva vielä oiken kokoisen että pääset inssi/ivf? peukkuja teille:)
Miunulle ei ennä tehä inssi nro.4 vaan ivf.hen en tiedä miksi mutta nain lääkäri sanoi minulle..

Joo tuosta kenelle vois kertoa niin on tosi vaikea, meidän tapaus on aino yksi kaverini joka tietä koska kaikki kysyille joka toinen päivä .`" noh miten mene ja niin edeleen" just pari päivä sitten saimme uutiset että miehenin sirkkun avovaimo odotaa lasta joten toivoa on korkealla;) kaikkille hyvää viikonloppua ja peukkuja meille:)
 
Mä siirryn ainakin tämän kierron ajaks tälle puolelle. yleisesti oon höpissy tuolla syksyn ketjussa. Viime kierto meni ovulaation induktiona (mulla paha pco) ja nyt sit kokeillaan inssinä. En usko tähänkään mut kai nää pitää kokeilla ennen järeempiä keinoja? Mulla tuli 18 pp vasta menkatkin vaikka pregnylin laitoin.. tiedä sit toimiko edes kunnolla. Tänään kp 1 ja 5-9 päivinä pistelen puregonia. 10. kiertopäivänä sitten ultra.

Edellisessä kierrossa saatiin ovis vasta kp 20 paikkeille eli suuret ei ole uskot tohon 10 päivän ultraankaan.
 
Moikka taas,

täällä on monella jännät paikat, onnea matkaan Mirdav ja kaikki muut, jotka jännäilette inssin onnistumista!

Itse aloitin torstaina (kp. 5) ensimmäisen Clomifen -kuurin. Tästä se lähtee, toivottakaa onnea :) Torstaina on ultra, ja siellä sitten kertovat miten edetään.

Itse olen mahdottoman haluton puhumaan tästä lapsettomuusasiasta. Meidän molempien perheet ja muutama ystävä tietää tilanteen, mutta kerrottaessa vannotettiin, ettei asiasta saa ikinä kysyä, me kerrotaan jos on kerrottavaa. Meiltä ei onneksi ihan hirveästi tutut ja puolitutut kysele lapsista, varmaan olettavat että käyn ensin koulun loppuun ja niin pois päin. Teen tässä opiskelujen ohella kuitenkin koko päiväisesti töitä (tällä hetkellä päiväkodissa :D ) ja siellä kyllä kysellään. Vastaan yleensä vain "ei". Itse pidän kaikkein raivostuttavimpana ihmisten tapaa alkaa neuvoa mitä meidän pitäisi tehdä tai kertomuksia kummin kaiman kavereista, joille kävi niin ja näin ja sitten tuli lapsi. *huoh*

Me emme ajatelleet jatkaa IVF-hoitoihin jos inssit ei tehoa, vaan odotamme minulle vähän lisää ikää ja heti kun se on mahdollista laitamme adoptioprosessin vireille. Onko kukaan muu pohtinut adoptiota vaihtoehtona?
 
Heipparallaa!
Tulin juuri tohtorilta, ja ke on kolmas inssi. Todennäköisyys onnistumiselle on pieni, sillä isoin rakkula vasemmalla ja vasemmalta on munajohdin poistettu... Hajosin siellä vastaanotolla ja sovittiin, että nyt saa nämä riittää. Ollaan oltu hoidoissa 1,5 vuotta ja nyt on marraskuun lopussa ivf-suunnitteluaika. En tiedä että koska sitten päästään tositoimiin... Sain myös lähetteen jonnekin psykologille, alkaa käymään niin raskaaksi tämä tilanne.
Toivottavasti teillä on edes hitusen paremmat tunnelmat! Kyllä tää tästä, välillä on vaan näitä parkupäiviä:'(
 
Ai niin, tuosta adoptiosta vielä... Käytiin adoptioneuvonnassa, mutta ei vielä lähdetty siihen. Tosin pitää olla tietty aika naimisissakin ennen kun prosessi voi alkaa. Mutta jotenkin adoptiosta jäi vaikutelma, että tällä hetkellä se on äärettömän hidasta. Monet maat eivät ota uusia hakemuksia ennen kun jonot on purettu, ja esim. Thaimaasta on monet parit odotelleen jo kuusi vuotta eikä vieläkään kuulu mitään. Mutta kyllä se meillä on yksi vaihtoehto, mutta varmasti kokeillaan hoidot ensiksi.
 
Hola!
Laitoin merkille, että teillä kaikilla on inssiin lisätty "lääkitys". Mullehan ei oo mitään määrätty ja varmaan sen takia ne inssit onkin paljon edullisempi kun ei tartte käydä missään ultrissa, eikä mee lääkkeisiin rahaa. Tosin eivätpä vielä oo toivottua tulostakaan tuottanee. Ainakaan se eka, tokastahan ei vielä tiiä ;) Ollaan mekin mietitty tota adoptio-juttua jos ei hoidot auta. Se vaan vaikuttaa olevan hiton hidasta ja kallista. Se on kyllä sit se "viimeinen" vaihtoehto jos ja kun... :( Oon kuitenkin vielä toiveikkaana näitten inssien kans mut yritän samalla sanoo itelleni, ettei nää välttämättä auta. Tää on tämmöstä taiteilua pessimismin ja optimismin välillä. Puolet kuusta ollaan toiveikkaina ja toinen puolikas "pippeli otsassa", kun menkat alko. Ei kait tämmönen tunnetilojen vaihtelu pidemmän päälle voi olla mitenkään "terveellistä". Toisaalta, kun tähän ryhdyttiin niin tiedettiin, että helppoo ei tuu olee. Ja ite ainakin haluan yrittää, koska muuten tiedän, että joskus harmittais, jos ei olis yrittäny :D Voimia teille/meille kaikille!!!
 
hellou!

hurjasti juttuja on tullut ketjuun, ihana että ollaan virkeitä kirjoittamaan. Jypylle ja Pumpulienkelille halit, kuulostaa siltä että molemmilla on vaikeat ajat. Toivottavasti Jypy saat vielä lisää inssikertoja, jos tosiaan IVF-hoitoihin ette julkiselle enää pääse? Ja Pumpulienkeli, voimia! Ota apu vastaan ja toivottavasti siitä olis hyötyä.

Ja sitten hieman omaa napaa :) Tänään oli 1.inssi. Ovulaatio oli ehtinyt jo tapahtua, mutta ymmärsin ettei se haitannut sillä limat oli hyvät ja kaikki näytti kuulemma vielä just siltä miltä pitääkin. Ja sitten ne simpat! 45 milj oli ennen pesua ja pesun jälkeen 110 milj, liikkuvuus 91 %! Eikös se ole aikas hyvä? :) Minulle määrättiin myös luteaalivaiheelle tueksi lugesteroni ja testauspäivä olis sitte 2.11. Oon hurjan innoissani, ehkä liiankin, koska rymähdys maantasalle mahdollisen negan jälkeen sitten tuntuukin varmaan tuplapahalta. Mutta näillä mennään ja jännättään :)

Tsemppia ja jaksamista muillekin hoitohin!
 
KarolinaM kiitos minulla on tukena lugesteron toivon kyllä että se nyt onnistuu kun se on viimeinen yritystä ja sitten siiryn ivf:hoitoon ja ymmärtäksini on rankka koko hoitoon:(.. nyt on vielä aikaisen tietä onko toivoa kun oiretkaan ei vielä tässä vaiheessa tule..minä en aijo testailla ennen kuin 4 marraskuussa kun yleenssa lugetkin voi myöhästyttä kuukautiset vaika 28.10 on oiken aika testailla:)
Pumpulienkeli toivotavasti että vaikkapa mahdollisuus on pieni niin onnistuisi..muistatko jsl kun se oli tullut raskaus kolmaneks inssi ja vielä hän sai kaksoset..
Luru-73 tosi hyvää määrä simpat virratuna meidän kun oli vain 3milj. Onnea!!mutta lääkäri sanoi että se on riitävän hyvää jos ovulaatio on kohdalaan ja mulla oli:)mutta saas nähä..
Jypy onnea tarvimme kaikki tässä ja hyvää että täällä voi purkaa kaikki ja luottamme toisiamme:) minullakin on ikä loppussa täytin just toukukuussa 38 eli aika on myös loppussa minulle..öitä kaikkille
 
Huomenta :) Minä myös täytin toukokuussa 38 v ja lääkäri sanoi että pääsemme IVF hoitoihin ellei inssit auta kun en vielä ole täyttänyt 39 vuotta. Että se 39 on kuulemma raja ivf-hoitohin julkisella puolella. Että ei se ikä kai nyt vielä tule vastaan vaikka lähellä toki onkin? En sitten tiedä niitä jonoja sinne.... et jos tässä nyt 2-3 inssiä kokeillaan, niin ollaan joulukuussa. ja luulen että ivf jonoon mennään jo toisen inssin aikana niin kaiken järjen mukaan ne hoidot voidaan aloittaa ennen 39 v. Kyselkää ihmeessä julkiselta puolelta näitä asioita, ei vielä kannata toivoa menettää.
 
Huomenta!

Ihanaa että ootte olemassa! Ja anteeksi että vaan valitan teille vaikka te kaikki ootte tässä samassa liemessä mukana. Tänään on taas niiiin huono päivä... Tekis mieli vetää kunnon itkupotkuraivarit. Vatsa on turvonnut kuin ilmapallo ja hirveä jomotus -> menkat alkaa tänään tai viimeistään huomenna ;(

Pumpulienkelille suuren suuri hali ja suuri säkillinen voimia!

Adoptio ei tule meidän tapauksessa kyseeseen. Mies on ehdottomasti sellaista vastaan ja on niin jäärä ettei sen päätä saa käännetyksi millään. On sitä mieltä että jos ei saa biologista lasta niin ei halua lasta ollenkaan. Ja se mikä mua pelottaa ihan helkkaristi on se että mies nostaa kytkintä jos/kun meitä ei onnista. Mullahan siis on edellisestä liitosta kaksi biologista lasta, mutta nykyisellä miehellä ei ole lapsia. Lisäksi mies on mua 4 vuotta nuorempi joten pelkään että lähtee ja etsii itselleen naisen joka voi hänelle sen biologisen lapsen synnyttää ;(

Negresco, mulla ei myöskään ole mitään lääkitystä käytössä. Ja sitä olen kovasti ihmetellyt kun tätä viestiketjua olen lueskellut että miksi toisilla (monella) on ja toisilla ei....

Luru -73, mun tapauksessa tuo julkinen on nyt kyllä mahdottomuus sillä just pyörähti mittariin 40 :(

Tsemppiä ja jaksamista teille kaikille! Ja positiivisia tuulia!

t. Jypy
 
Moikka! Toivotaan kuitenkin parasta eikä vielä menetetä toivoa Jypy!! Samoin Pumpulienkelille voimarutistuksia ja muillekin piinailijoille plussatuulia :)

Siitä lääkityksestä meidän kohdalla on niin, että mun oma kierto on niin epäsäännöllinen ja ovulaatio satunnainen (kerran oon luomuoviksen saanu näkyviin) että tohtori ehdotti Femaria stimuloimaan ovulaatiota. Se ilmeisesti salpaa estrogeenituotannon kierron alussa vähäksi aikaa ja sitten estrogeenin määrä taas yhtäkkiä lisääntyy, mikä tukee elimistön luonnollista ovulaatiota. Ei mikään kovin raskas hormonihoito siis, mutta mulla on toiminut ja lyhentänyt mukavasti kiertoa.

Adoptio ei meidän kohdalla tule ainakaan nykyisessä elämäntilanteessa kyseeseen, koska me ei olla naimisissa. Avopuolisoilla ei ole adoptio-oikeutta, mikä on musta ihan älytöntä. Mekin on asuttu nyt 9 vuotta yhdessä, mutta ei välttämättä mennä koskaan naimisiin..

2. inssiin toivon pääseväni lähipäivinä, maanantaina yksi folli oli hienosti kasvanut :)
 
Heippa taas...

No niin, nyt se on 110%:sen varmaa ettei inssi nro 2 onnistunut. Menkat alkoivat. Fiilis on enemmän kuin p***a :'(

Siirryn nyt takavasemmalle suremaan. Ja sydämestäni toivon teille muille positiivisia tuloksia.

t. Jypy
 

Yhteistyössä