Inseminaatio 2011

helöy, toverit!
tyhmä kysymys mut mistä te laskette noi piinapäivät inssin jälkeen? ai heti seuraavasta päivästä etiäppäin? piinailuahan tää on täälläkin jo ilman laskemistakin... ;) siis olin inssissä sillon 12.10. ja muistan, ett Mirdav oli 14.10. oon siis samassa veneessä!!! en ajatellu tehä testiä, kun aikaisintaan vkonloppuna jos ei menkkoja rupee kuulumaan (toivottavasti pysyvätkin pois) :) Mirdav: mulla valkovuoto ihan tavallinen
Luru: taisit joo tehä testin etuajassa, joten älä lannistu!
Haleja & PLUSSAtuulia kaikille!
 
negresco: niin ainakin 2 viikko siitä insista yleenssa lasketaan :) teorissa sun testi päivä on keskiviikko ja mulla perjantaina:) hmmm olisi kivaa että joku meistä saa pluussa tai sanotusti kaikki meitä:)toivon kyllä kaikki että onnistumme..öitä
 
Huomenta!

Ihan hirveen tyhmä kysymys mutta teettekö te kaikki raskaustestin pari viikkoa inssin jälkeen vai luotatteko siihen että kun menkat alkaa niin inssi ei onnistunut?

Tyhmiä kysellen Jypy
 
Huomenta vaan teille...negresco ja Jypy insimainen inssi olin tehnyt testiä ja tasan kaksi viikko insista sain pluussa mutta meni keskin muutaman päivän jalken tokka inssi en edes tehnyt testi kun menkat alkoi:) eli luotan tuohon menkat tosin luget voi aiheutta menkan myöhästämistä.. en tee testi ennen sunnuntaina jos menkat ei tuu ennen siitä päivä minusta tuntu ei 3 inssikaan onnistunut kun oireitakaan ei ole...voi elämä :(
 
:hug:KIITOS Luru-73ja Mirdav
Hyvä juttu jos voi aamullakin pistää kun oon melkeinpä aina iltavuorossa:) ja en kyllä aatellu alkaa töissä pisteleen meillä kun on avokeittiö töissä niin ala nyt siellä ja kun ollaan vuorossa yksin :)
 
Jypy mä oon tähän asti testaillu sen pari viikkoa oviksen jälkeen, mutta nyt päätin että en testaa. Se on niin valtava pettymys lukea se ei raskaana teksti kerta toisensa perään. Ja negrescon sanoin ei oo ne menkat vielä kertaakaan jääneet tulematta :LOL:
Lueskelin tota alkuketjua ja yllättävän monta plussaa siellä tuli lyhyen ajan sisällä, että missäs se meijän PLUSSAJUNA viipyy??
 
  • Tykkää
Reactions: negresco
Kun näitä hyviä kysymyksiä nyt esitetään niin minullakin on yksi.. Toimiiko se Apteekin Ovulaatiotesti niin, että viivat tummenee ovulaatiota kohti mentäessä? Tietääkö joku? Aloin siis sunnuntaina tikuttamaan ja tänään oli tummempi viiva kuin eilen, muttei kuitenkaan vielä yhtä vahva kuin kontrolliviiva. Voi olla huomenna inssiin tai sit torstaina.
 
Heipä hei taas! Täällä menossa piinapäivä nro 2, sunnuntainen inssi meni tosi nopeasti ja kivuttomasti muutamassa sekunnissa! Nyt sitten keltarauhashormonia suun kautta iltaisin, ja ajatusten pitämistä poissa piinailusta niin hyvin kun vaan voin (eli huonosti). Täällä suositellaan testaamaan vasta viikko sen jälkeen kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, ja ehkä se onkin ihan järkevää, niin välttyy haamuilulta yms. pettymyksiltä. Omassa tapauksessani menkat tulee kyllä yleensä hyvissä ajoin ennen kuin testaamista voi edes harkita... Hurjasti tsemppiä kaikille piinailijoille ja inssiin lähipäivinä meneville ja toivotaan tosiaan oikein plussa-aaltoa tänne meidän listalle - olisimme sen kaikki ansainneet!!!
 
KarolinaM:
ei mulla ainakaan ne viivat oo aina ollu yhtä tummat, vaikka ovis onkin ollut lähellä. kai se riippuu siitä kuinka vahvasti sitä hormonia erittyy. toisilla enemmän ja toisilla vähemmän. kunhan on silmällä nähtävissä kaksi viivaa :) veikkaan, että meet inssiin huomenna ;)
 
KaronlinaM: Itse hermostuin noihin viivallisiin ovistesteihin (raskaustesteinä ok, koska jos tulee hentokin viiva, niin on raskaana). Koska niissä haalea viiva tarkoittaa negaa ja sitten viiva aina välillä vahvistui, joskus katosi kokonaan, ilman että sain kahta tasavahvaa viivaa ja sitten taas haaleeta sen katoamisen jälkeen... Joten yhden kierron ajan aikanaan niihin tuhlasin rahojani ja totesin, että ei oo mun juttu ja ostin clearbluen digitestejä. Helppo käyttää ja tulos on joko pelkkä pallero tai hymynaama. Ei voi siis väärin tulkita. Tosin hintakin on jotain 30 e/7 kpl. Mutta toisaalta rahaa menee tässä "projektissa" muutenkin, enkä halua erehtyä kalliita lääkkeitä käyttäneenä oikeesta ovispäivästä, saatikka missata sitä... Ja jos nää testit tuntuu kalliilta, niin voihan sitä ekat päivät testata puikkotesteillä ja sitten kun alkaa haaleeta viivaa ilmaantua, niin siirtyy digitesteihin... Näin paketista voi riittää pariinkin kiertoon, jos ovis ei kovin montaa päivää heittelehdi suuntaan eikä toiseen... Onnea oviksen bongailuun!

Solsolet: Kiva, että inssi meni hyvin. Piinailijoiden määrä siis kasvaa, mutta missä plussat viipyy!?!?!

Tuosta raskaustestin tekemisestä... Eli ensi viikon keskiviikkona ois virallinen testipäivä, mutta ellei luget tee ihmettä, menkat alkanee loppuviikosta jo tällä viikolla. Mutta tuo testaamisen odottelu on niin malttamattomalle ihmiselle vaikeeta, että vaikka miten tietäis, ettei testissä voi vielä näkyä mitään, niin aivan varmasti viimeistään ensi maanantaina alan testailla, ellei menkat ole iskeneet sitä ennen ja palauttaneet minua takaisin maanpinnalle ;)
 
Moikka,

Uusi tyyppi ilmoittautuisi joukkoon. Eli tehty 2 inssiä, negat. Ei alkaneita raskauksia koskaan, yritystä 1,5v. Olen 34v. Ongelma todennäköisesti minun puolella, miehen arvot hyvät. Sanon todennäköisesti koska toisen puolen johdin ei aukiolotutkimuksen mukaan vetänyt mutta ei voitu olla ihan varmoja. Muuta ei ole löytynyt. Huomenna menen ultraan, yrityksenä aloittaa uusi inssirumba.
Jännittää että tuleeko välikierto niinkuin ekan ja toka inssin väliin tuli Lugejen sekoitettua jotenkin kierron (en ihan tajunnut - pitäis varmaan ymmärtää paremmin tätä omaa biologiaansa.)

Ollaan yksityisellä. Kolmatta oltais kaavailtu ja sitten IVF, en ole osannut vielä päättää yritetäänkö julkisella vai jatketaanko yksityisellä. Periaatteessa varaa ei ole, mutta odottelu tuntuu ikävältä ja työaikoja vaikea siirrellä, joten yksityinen olisi siinä mielessä ihan loistava.

Ai niin, yksi kysymys? Tiedättekö miten paljon inssin mahdollisuudet heikkenee jos toinen puoli "kiinni"? Lääkärikin sen varmaan on sanonut, mutta tuli niin paljon tekstiä ettei kaikki jäänyt oikein mieleen.

Kiitos muuten tästä palstasta, on ollut tuki jo ihan pelkkä lueskelukin. Kiva tää tällainen keskinäisen tuen meininki. Iltoja!
 
Tervetuloa Syys77!
joo, tää palsta on mahtava, kun täällä on kaikki enemmän ja vähemmän samassa "sopassa". saa meidän äijätkin hieman lomaa näistä spekuloinneista yms. ;) en tiedä kuinka alusta jaksoit tätä ketjua lukea mutta mäkin oon vielä aika uusi tulokas täällä. oon -79 ja 2 inssiä takana (2.inssin tulokset selvinnee huomenna jos menkat alkaa) ollaan myös yksityisellä, Fertinovassa. aloteltiin julkisella mutta oli niin hidasta touhua, että meni hermo ja siirryttiin yksityiselle.
meillä on se tilanne, että kummassakaan ei ole vikaa, paitsi se etten mä tuu raskaaksi :) suunnitelmissa ois käydä 4-6 inssiä ja jos ei onnistu niin sit sinne IVF-sirkukseen... ja meillä sama tilanne, että rahat muutenkin tiukoilla, kun on asuntolainat jne. mutta kai se täytyy ottaa sit lisää lainaa jos joutuu sinne IVF:ään. en meinaan yhtään haluis sinne julkiselle puolelle sen alkupompottelun ja jonotuksen jälkeen...
Plussia, Plussia Paljon Plussia kaikille! :heart:
 
Syys77 tervetuloa..
negresco sinullahan on huomenna se oiken päivä testi:) onko sinulla muuten oireita? minulla ei ole yhtään :( ja menkamainen kipuja alavatsassa hieman tuntuu:( itketta jo kun ajttelen että ei kolmattakaan onnistunut tosi kurja olo jo:( tämä on kyllä hyvää palsta kun täällä voi purkaa kaikki paha mieli:headwall:.. hyvää yötä ja huomenna aamulla on pluuuuuuussssssaaaaaa uutiset vai mitä negresco?
Luru 73 miten mene?
 
Tervetuloa joukkoon Syys77!
Täällä jännätään kans negrescon puolesta, maltatko tosiaan olla testaamatta!? Nyt keskitetään kaikki energiat sinne suuntaan ja toivotaan niiiiiin parasta :heart: Ja myös Mirdaville oiiikein paljon plussatuulia, kyllä nyt kolmannella kerralla voisi jo tärpätä! Pidetään täti poissa yhteistuumin :)

Omaan napaan ei kuulu niin yhtään mitään (luonnollisesti, koska nyt vasta pp5 :D ). Alkuun oli tissit aivan sairaan kipeet --> Pregnyl? Nyt ei sitäkään juuri. Alavatsassa edelleen sellasta kummallista menkkamaista kipua tai tunnetta.

Meillä olis myös edessä toi julkiselle siirtyminen, mikä ei yhtään kyllä houkuttele. Ajattelin että käydään siellä ensikäyntiajalla kuulostelemassa, koska niihin hoitoihin OIKEESTI pääsis ja tehään sit päätös. Oon kuullu et NKL:lla joutuu heti puolen vuoden jonoon, ennen ku voi alkaa ees suunnittelemaan IVF:ää, onko kenelläkään tästä tietoa?

Ihanaa viikkoa kaikille!!
 
Huomenia kaikille! :)

Tässä ihan ensimmäisenä pitää kysellä että mikäs tilanne Negrescolla on tällä hetkellä? Jännittää niin kovasti siun puolesta, ootko testannut jo?? Peukkuja pitelen . Ja kyselit niistä piinapäivistä muistaakseni, niin eikös ne lasketa sillee et inssipäivän jälkeen on pp1 jne... Mikä pp sinulla nyt onkaan sit menossa?

Mirdav: Minkälaiset fiilíkset sinulla on nyt, testpäivä lähestyy? Aiotko odottaa sunnuntaille?

Niinkuin täällä jo muutamat ovat sanoneet niin niitä plussauutisia todellakin jo kaivattaisiin, se toisi toivon kipinän meille muillekin, puhuttamattakaan siitä ilosta minkä se toisi plussaajalle :) Niin toivoisin että kaikki onnistuttais pian!

Itsellä fiilarit aika laidasta laitaan... välillä vituttaa, kiukuttaa ja ahdistaakin. Välillä taas toiveet nousee. Mutta päällimmäisenä on ehkä tää väsymys ja masis. Siis varmaankin masiksesta johtuva väsymys :( Outoa on kyllä se ettei tissit ole hellänä sillai niiku normisti tässä vaiheessa kiertoa on ollut (kp 24/pp9), en sitten tiedä johtuisko se lugeista vai mistä? Mahassa nippailee ja vihloo hieman. Ei kuitenkaan munasarjoissa vaan ihan alamasussa oikealta, menkkakipuja?? Jotenkin nyt en ees muista mitä normit menkkakivut on. Tässä sekoo pää kun tunnustelee jokaista tunnetta ja miettii olisko se raskausoire vai vaan menkkaoire... :(

Eilen katoin feissarista kaverin valokuvia ja siellä yhdessä kuvassa vauva nukku ihanasti isin masun päällä, niin repesin itkemään. Oli niin suloinen. Tuli tunne että saako sitä koskaan itselle sellaista pienen pientä ihmistä...

Toivon oikeasti kaikille hirmuisesti tsemppiä näihin hoitoihin ja onnea roppakaupalla testeihin. Nyt tarvitaan hurja syyspuhuri joka tuo tullessaan suotuisat plussatuulet meille jokaiselle :)
 
Huomenta/päivää!
täällä siis pp14 :eek: olin ihan varma, että ne perkeleen menkat alkaa, kun nousen aamulla vessaan mutt ei oo VIELÄ näkyny. mitään oireitakaan ei oo havaittavissa, ei menkoista eikä plussasta. tosin ei mulla ikinä oo menkkaoireita paitsi vuoto :D nyt kyllä rupee jänskättää... testin oisin varmaan tietenkin tehny mut tunnen itteni ja en sen takia oo ostanu testejä valmiiks :) teen maanantaina jos ei siihen mennes oo alkanu. tod.näk. ne viimestään huomenna alkaa, koska sillon on kp 29 ja mun kierto on 28-29... on tää kyllä aikamoinen sirkus :D ihanaa kuitenkin, kun voi jänskätä muittenkin tilannetta! muuten nää kuukaudet menis niin hitaasti. Haleja kaikille ja ootte mahtavia :hug: ps. voitte olla varmoja, että pidän teidät tilanteen tasalla!! ja eikun töihin!
 
mökkelö NKL minä itse on hoidossa ja lääkäri sanoi että jos ei nyt tärpäs niin heti ivf jonon laitavat minut ja sitten pitäs käydä lapi kaikki ne asiat (koulutuksen)? hmmmm, anyway se toivo olis että en tarvis mennä:)
Luru-73 fiilis on aika matala kun menka kivut on aika selvä :( että testiäkaan en edes ajattella tehä...jo itkettäääääääääää:)
negresco sinulle parasta toivon ainakin pluuuusssa, se tarvitaan täällä:)
muuten tuossa tissista niin minulla oli koko viikko insin jalkeen tosi kipeä mutta eilista se on hävinyt:heart: ja tänään on runsas valkovuoto että joudun vaihta pikkuhousunsouja että mitä ihmeittä??minulla yleenssa tosi lyhyt kierto 23-25 ja tänään laskettuna niin olisi kp 24 ...mutta toi lugetkin vaikuttaa että viivasty noi menkaat..jäääännnäääääää meille kaikkille.. tsempiä..
 
Syys77 tervetuloa joukkoon, minäkin olen tänne äskettäin soluttautunut mukaan :)

Negresco: Minä en käsitä miten sulla riittää kärsivällisyys odotella tuon testaamisen suhteen... itse olen tosi kärsimätön, vaikka tällä kokemuksellani en itse uskalla edes iloita plussasta jos sellaisen saan. Miten tuota kärsivällisyyttä tuon testauksen suhteen saa parannettua?! Mutta on täällä kanssasi siis moni jännittämässä kuinka käy... Pidetään peukkuja, että menkat pysyy poissa!

Täällä pp 7 menossa ja tekis jo kamalasti mieli testata, vaikka eihän testissä voi edes mitään näkyä, tai no korkeintaan se pregnyl kummitella... Vaikka ei kyllä oo oireita raskaudestakaan... Mutta tuo kaksi viikkoa on niin pitkä aika saada tietää onko edes tärpännyt, saatikka mitenkähän pitkälle se aika tuntuis mahdollisen plussan jälkeen... Kun ekan kolmanneksen pelkäis ja ehkä vielä toisenkin koko ajan keskenmenoa...
 
Moikka,

Kiitos tervetuliaistoivotuksista. Joo, mäkin olen ajatellut että tämä hyvä kanava, ettei tarvitse miestä koko ajan näillä kuormittaa - ajattelen aina, että "tänään en puhu mitään aiheesta" ja sitten se taas livahtaa ulos muodossa tai toisessa.

Paljon tsemppiä kaikille niille, jotka elävät jännittäviä hetkiä...!!! Hengessä mukana!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mä olin tänään ultrassa ja valitettavasti kierto oli jo jotenkin pidemmällä - lääkäri ilmaisi asian "niinkuin olisit piikittänyt jo monta päivää" (mitä en tietenkään ole), että tästä tuli nyt sitten taas välikierto ennen kolmosinssiä, kuten kävi ennen kakkostakin. No, kuukausi sinne tai tänne ei lie tässä konkurssissa tunnu... ( ; Purin harmistustani tuhlaamalla rahaa shoppailuun - tosi fiksua kun muutenkin pennit tiukalla - kai se oli joku vastareaktio. Ostin myös digitaalisia ovistestejä tähän luomukiertoon, kamalan kalliita mutta en mäkään jaksa (niinku jotkut maininneet) niitä vaikeaselkoisia halpistikkuja.

Isot tsempit teille, (pii)naiset! Kyllä tämä tästä vielä iloksi muuttuu.

Mun on muuten pakko mainita että kun meille tehtiin inssi2 niin mies ei ehtinyt klinikalle ja kiikutin sitä kippoa paidan alla tunnin matkan, mm. tosi ruuhkaisessa lähijunassa. Ja huvittavinta oli, että tuntui jotenkin romanttiselta. "Tässä minä nyt kannan tätä sydämeni alla" - alkoi itseäkin karulla tavalla naurattamaan, kun ajatteli asiaa loppuun asti, että muovipurkillista siittiöitä tässä nyt kuljetetaan eikä sikiötä/lasta. Siis nauratti vaikka asia on niin surullinen. Onks teillä sama, että välillä on pakko vain nauraa koko tilanteelle, koska jos koko ajan itkee, ei vain jaksa. Tai ehkä se on joku kieltäminen ja pakokeino. Mutta huomaan että ihan lähipiiriltä (tässä tapauksessa mieheni ja mukava lääkäri) kestää jopa jonkinlaista mustaa huumoria tilanteen suhteen ja se lohduttaa. Ihme tunteiden vuoristorata! Toki tiedän, että sitten jos tätä tilannetta alkaa jatkua vielä useamman vuoden, niin voi olla ettei enää pysty näkemään asiassa muuta kuin sen synkkyyden. Toivotaan että niin pitkälle ei joudu kukaan meistä.

Lippua korkealle vain...!!
 
  • Tykkää
Reactions: negresco
Hellou,

Syys77: Heh, ajattelet samoin kun minäkin, että sitä yrittää kaikkensa ettei koko ajan puhuis asiasta miehelle, mutta kun ei osaa olla puhumatta niin sitten se jo vähän kyllästyneenä joutuu kuuntelee :) Mies on kyllä mukana tässä koko sydämestään ja yrittää kovasti olla kärsivällinen kanssani ja antaa tukea :)

Niin ja mies haluaisi että teen raskaustestin hänen ollessa paikalla myös todistamassa sitä. Mikä on tosi hienoa, mutta kun hän haluaa että se tehdään tasan sinä testauspäivänä mikä meille on annettu, eli 2.11 (vaikka minun mielestä se pitäisi olla 1.11). Ja kun oon sitä malttamatonta sorttia niin haluaisin tehdä sen jo lauantaiaamuna 29.10, jolloin olis pp13. Kaiken järjen mukaan silloin pitäisi haamuilua näkyä jos on tärpännyt, eikö?

Näitä tuntoja oon tässä miettinyt.... tänään on yhtäkkiä taas paljon parempi päivä kuin eilen, ja toissapäivänä. Yhä vieläkään ei tissikipua, joka on outoa - jos niiku menkkojen pitäis kohta alkaa. Illalla nippaili kyllä alamasua paljonkin, sillai aika menkkamaisesti ja tuntui että menkat alkaa ihan heti. Sit hauskasti nipistää vähän niiku vatsan päältä navan alta.. :) Heh, kyllä sitä kaikkea itsessä nyt tarkkaileekin. Et nyt taas olen toiveikkaalla tuulella :D

Kaivoin myös vanhan kalenterin esiin, kun olen nimittäis ollut raskaana v.2001 (ja valitettavasti tehnyt abortin :( jota suuresti kadun nyt) niin ensimmäiset merkit raskaudesta oli silloin väsymys ja rinnat TOSI hellinä VASTA 1-1,5 viikon kuluttua siitä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Eli ennen sitä ei olut mitään. Jotenkin muistan sen ajan hirmu selvästi. Olihan se aika iso asia silloin mietittäväksi. Aika ei vain ollut sopiva eikä mieskään. Jos oma kroppa toimii yhtään samalla tavalla, niin ensimmäset merkit tulisivat siis vasta 7.11 alkavalla viikolla. Testi tosin saattaisi näyttää jotain jo aiemmin. Silloin 10 vuotta sitten ne viivat pärähti nääs samantien tikkuun kun tuli nuo selvät oireet!

Joten nyt tosiaankin jännäillään. Peukkuja Mirdaville ettei menkat alkais, ja tulis positiivisia uutisia!

Mukavaa päivänjatkoa ja tsemppiä kunkin tilanteeseen!
 

Yhteistyössä