Inseminaatio 2011

kp 29/25 ei menkkoja, ei positiivista testiä... aivan järkyttävä väsy koko ajan päällä, palelee koko ajan, rinnat on vähän arat ja välillä on alamahassa menkkatuntemuksia mutta ne menee aika pian aina ohi.. en ymmärrä tätä. ku niiiiin paljon tahtois nähä siinä testissä sen toisen viivan mutta ku ei, mutta missä ne menkat sitte on :O mulla on aina kierto melkeinpä kellon tarkka ja viimeks ollu menkat myöhässä joskus 7vuotta sitte :D
 
Täällä alkaa kriittiset päivät olemaan käsillä.. inssistä 10 päivää ja erilaisia oireita on ollut (ainakin paljon päänsisällä olevia ).. Tuntuu, että niin tarkkaan kuulostelee, mitä kehossa tapahtuu ja joka päivä peilin eessä, onko rinnoissa tapahtunu mitään muutosta :) Yhtenä erilaisena oireena totuttuihin on se, että rinnat eivät ole kipeytyneet sivuilta, niinkui yleensä menkkoja ooteltaessa. Rinnat on keskeltä nyt niin kipeät että hui ja sen olen huomannut, että mitään rasvaista ruokaa tai karkkia ei tee mieli.. Huomenna ajattelin testata ekan kerran varmuudeksi, kun ollaan menossa siskon luo vierailemaan ja siellä pikkusilla on vesirokko.. Saa nähä sitten..
 
Voi nipa, toivotaan parasta, että se plussa vielä tulis! Ja kiva kun on joku samanikäinen ;)

Tein tänään ovistestin, oviksesta jo yli viikko ja tuli haalea viiva, mitähän pitäis ajatella? raskaustestiä en tee kuin vasta joskus ens viikon lopussa (saas nähdä :)), jos ei menkkoja ala kuulumaan.. ja mulla ei oo oikeestaan mitää tuntemuksia, paitsi vähä outo olo alavatsassa.. mulla nyt kp31/35-40?
 
Voi, nipalla edelleen piinaa! Millä testillä olet testannut?

Scarleth, nuo prosentit olivat Clearbluen digitaalisen viikkonäytöllisen tietoja, siis sellaisen johon tulee "Raskaana 1-2" tms sen mukaan, paljonko hcg:tä virtsassa on eli arviolta montako viikkoa on hedelmöityksestä.

Samoin toiveissa86, jännittävää, pidän peukkuja testillesi!

Täällä dpo 1 ja fiilis edelleen hyvä :)
 
Niin joo ja hiivan oireet mullaki loppunu, ja myös pientä palelua ja väsymystä ilmassa. Lisäksi mulla nännit on vähän arat ja "pitkät päällä" koko ajan :p siis oikeesti tää on varmaan niin kuvitelmaa, mutta mulla on kyllä niin hyvä mielikuvitus, että jos oikein kovasti kuvittelen olevani raskaana, luultavasti sitten olenkin, eikö niin ;) Mies vain huokailee kun luettelen oireitani...:D
 
Voiiiii helv. Tiputteluvuoto näyttää alkavan, eli eipä tarvitse tuhlata testiä :( Mä NIIIN tiesin tämän, mutta silti ketuttaa, harmittaa ja turhauttaa ihan vietävästi. Argh :( Taidan vetäytyä täältä vähäksi aikaa ja yrittää ajatella muita juttuja. Plussaonnea teille!
 
Iso :hug: Scarleth!! Olen tosi pahoillani! Yritä nyt kuitenkin jotenkin saada voimia siitä teidän edellisestä onnistumisesta (joka sitten niin harmillisesti muuttui epäonnistumiseksi). Faktaa on kuitenkin se, että alkanut raskaus antaa toivoa. Teillä on hyvät mahdollisuudet onnistua seuraavassa hoidossa. Mut välillä on tosiaan syytä huilia ja unohtaa nämä kuviot hetkeksi. Voimia :heart:
 
Voi harmi nipa- :hug: Mikä ihmeen menkka-aalto täällä on liikkeellä!? Ja piti vielä tollai pitää jännityksessä! Toivotaan että pääsette pian uuteen yritykseen! Välikierrot on syvältä, jos pää kestäisi heti uuden yrityksen! Jospa siellä olis kiertoa venyttänyt kiinnittymisyrityksissä lopulta epäonnistunut alkio..
Itse lähden tästä toteuttamaan tätä mahdollisimman epäromanttista lapsen tekemistä, jossa miestä ei tarvitse edes tavata (se kun on jo käynyt aamulla toimittamassa "tavaran" sinne klinikalle) :D. Joopa joo, on tämäkin.
 
Lämpimät pahoittelut, nipa!

Entä Scarleth, onko vuoto edelleen tiputtelua? Anteeksi, kun tyrkytän toiveikkaita ajatuksia, mutta jos vuoto ei ylly kunnon kuukautisvuodoksi, kannattaa testata.

mökkelö, miltä tilanne näytti tänään inssissä? Meillä oli tiistaina juuri samanlainen epäromanttinen vauvanteko(yritys)tapa, mies kävi aamulla klinikalla ja minä kiireessä kesken työpäivän. Vasta illalla tavattiin.

Peikko89, montako päivää ovulaatiosta sulla on? Että voin sitten alkaa yllyttää suakin testaamaan ;)

Mun miehellä on kuulemma sellainen tunne, että nyt meillä tärppää. Ilmeisesti vauvakuume alkaa nousta korkeisiin lukemiin hänelläkin!

Edit: niin siis keskiviikkona oli inssi, ei tiistaina.
 
Viimeksi muokattu:
Voi ärsytys, nipa-!!! :( :hug: Toivoin niin, että edes sinä plussaisit. HÖH!! Aika turhauttavaa, mistä hitosta sitä taas jaksaa kaivella toiveikkuuden ja lähteä uuteen taistoon. No, toivottavasti olet jo toipunut pettymyksestä ja uudet kujeet mielessä!

Albus, kyllä täällä on jo ihan kunnon vuoto kuvioissa, eli ei kyllä tarvitse elätellä toiveita plussasta. Aika kipeät menkat vielä, ihan niinkuin nekin vielä vähän lisämausteeksi vinoilis :/
 
joo ei tässä auta kovin alkaa murehtia, ehkä onnistuu ens kerralla tai sitä seuraavalla jne :D pittää aina toivoa. en kyllä muista että ois näin runsasta vuotoa ollu, iha solkenaan vuotaa...

toivottavasti täällä ny jollaki ois onni matkassa se plussa tulis ja senki jälkee ois nii paljo onnea matkassa että pysyis kyydissä :)
 
Albus inssiin mentäessä ultrattiin ja folli oli vielä paikoillaan ja ihan hyvän kokonen (21-22mm). Toivottavasti se nyt ehti mukaan.. Miehen simppoja oli kymmenisen miljoonaa. Erityisen mukava uutinen oli, että mulla oli kolmannen kerran peräkkäin sama lääkäri ja hän oli sitä mieltä, että jos itse halutaan niin päästään tammikuun alussa IVF-jonoon! Näillä näkymin ei siis tarvitsekaan tehdä yht. kuutta inseminaatiota. Tietysti toivon plussaa tästä ensimmäisestä hormoniavusteisesta kierrosta, mutta katse on jo hieman suunnattuna kevääseen; nyt kun päästään julkisen jonoon niin voidaan vaikka heti seuraavaan kiertoon tehdä IVF yksityisellä :)
Ihanan positiivinen jaksat olla nipa-[/B :) Tsemppiä!
 
Pahoittelut nipa-, mutta hyvä, että olet taisteumielellä :)

Minulla nyt kp34, eikä menkoista tietoa. Ovulaatio oli joskus 5.-6.12, eli pari päivää vielä pitäis jaksaa odotella, vielä ei tee mieli testata yhtään..

Albus ja mökkelö, täällä peukut pystyssä odotetaan teille plussaa :D
 
Näin pitkään jaksoin pysytellä täältä pois :p Oli pakko tulla luuraamaan, mitä täällä tapahtuu. Peukut pystyssä odotan joltakulta plussauutisia.

Meillä on klinikka joulutauolla juuri seuraavan ovulaation aikaan, joten sitten vaan yritetään kotikonstein clomien ja irrotuspiikin voimin. Onnistumisen mahdollisuuteen en siis tässä kierrossa usko, mutta onhan tuokin yritys aina parempi kuin ei yritystä ollenkaan! Sitten kai vielä pari inssiä, ja ellei niillä tärppää, aletaan tuumia IVF:ää. Ihan toiveikas mieli toistaiseksi :)
 
Ennen kuin aloitan oman vatvomisen pahoitteluni nipalle ja Scarlethille. Etiäpäin, sanoi mummo lumessa, vaikkei tiennyt mitään meidän suruista ja murheista.

Itse testailin torstai-illalla, joka oli kp 35/30-35. (Useimmiten kierto 30 pv, mutta muutaman päivän yli meneminen ei ole tavatonta) Testi oli negatiivinen.
Olin aivan rikki. En ole kovin hyvä avautumaan edes täällä, mutta tämä lapsettomuusasia repii minut ihan hajalle. Mieheni katseli ja kuunteli minua hetken ja sanoi sitten, että nyt saa riittää. Oikein lempeästi mutta päättäväisesti hän sanoi, että hoidot ovat nyt ohi, minä aloitan e-pillerit ja seuraava askel on adoption aloittaminen. Tämän neljän ja puolen vuoden projektin lopettaminen tuloksettomana tuntui tietysti vaikealta. Mutta seuraavana aamuna herätessä olo oli äärettömän kevyt ja rauhallinen. Tuntui kuin taakka olisi revitty harteilta ja pystyisin taas elämään. Olin siis onnellinen ja kiitollinen miehelle, että hän pystyi tekemään minunkin puolestani vaikean päätöksen.

Mutta mutta... Menkat eivät ole vieläkään alkaneet. Nyt siis kp 39. Sama tilanne kuin Nipalla oli. Päätin, että jos tortaihin mennessä eivät ole alkaneet, teen uuden testin. Jos se on nega, soitan lääkäriin että tekevät veritestin. En suostu edes ajattelemaan, että olisin raskaana, koska mielessäni ne kamalat pudotukset maan pinnalle ovat adoptiopäätöksen myötä takanapäin. (Ja jos joku teistä edes vihjaisee siihen suuntaan tai herättelee toivoa, läpsin häntä virtuaalisesti).

Näin siis meillä. Pidän teidät ajantasalla vielä tästä, sitten hiippailen takavasuriin.
 
KarolinaM, onnea adoptiopäätöksestä! Oletteko miettineet mistä päin ja minkä ikäistä lasta toivoisitte?

Peikko89, eikö yhtään houkuta testata, jos ovulaatiosta alkaa olla kaksi viikkoa?

Scarleth, meneekö sulla ovulaatio uuteen vuoteen? Romantiikkaa rakettien räiskeessä? :)

mökkelö, hienoa että näytti noin hyvältä! Olette siis julkisella? Miten siellä homma sujuu? Jos IVF:ää tarvitaan meidän kohdalla, niin kieltämättä houkuttelisi nuo julkisen puolen hinnat!

Itsellä dpo5. Aika kuluu hitaasti, paitsi joulukiireet vähän lievittävät odottelun tuskaa. Clearbluen ovulaatio-ja raskaustestit tulivat viime viikolla, ovistestit tietysti liian myöhään tähän kiertoon. Ja tietenkin toivoisin etten enää tarvitsisi niitä ollenkaan :)
 
Minäkin olen aikani kuluksi ottanut selvää adoptioon/sijaisvanhemmuuteen liittyvistä asioista, hienoa että teillä KarolinaM myös mies suhtautuu noin positiivisesti ajatukseen adoptiosta! Odottavan aika on siinäkin jonossa pitkä, mutta lapsen saaminen pitäisi kuitenkin olla melko varmaa lopulta? On iso päätös lopettaa hoidot, mutta jos kuitenkin siihen päädytte niin se on varmasti kohdallanne aivan oikea päätös!

Albus olemme nyt olleet julkisella yhden inssikierroksen, sitä ennen kävimme yksityisellä tekemässä 3 inssiä + alkututkimukset. IVF-jono on 6kk ja sekin osuu kesätauolle, joten luultavasti pääsisimme julkisen puolen IVF-hoitoon aikaisintaan alkusyksystä. Sitä odotellessa ajattelimme tehdä ainakin yhden IVF:n yksityisellä.. Enempää kuin yhteen ei joka tapauksessa ole yksityisellä varaa ja toisaalta halusin päästä julkisen jonoon ennen kun lisää hoitoja tehdään yksityisellä.. Laskin juuri, että tähän mennessä rahaa on palanut 1770 euroa, joten julkisen "hinnat" todellakin houkuttelevat. Itse olen vielä töissä samassa "firmassa", joten ei tarvitse maksaa edes poliklinikkamaksuja. Tosin jos aika on rahaa, niin sitten se on kyllä kallista :D

Tsemppiä piinailuun tasapuolisesti kaikille ja plussatuulia!
 
KaroliinaM, kovasti nyt voimia vaan ja luultavasti teitte oikean päätöksen siirtyä adoptiojonoon, jos se helpotti oloasi ja mieskin on siihen valmis. Mahtavaa, että pystytte tukemaan toisianne näinkin vaikeina aikoina, kuulostatte kovin onnelliselta parilta <3

Scarlethille samaa kuin Albus, nyt vain intohimon räiskettä rakettien sijaan ;)

Albus, kyllähän sitä tekee mieli testata, mutta päätin tehdä sen aikaisintaan keskiviikkona, kun minulla alkaa joululoma eikä tarvi töihin oletetun negan jälkeen...

Mulla on ollu tänään tosi vahvasti sellanen olo, että jokin on muuttunut. Yritän pitää itseni maan pinnalla, koska mitään aikaisemmasta poikkeavaa ei ole ollut, mutta siltikin saan itseni kiinni ajattelemasta että "kyllä minä nyt olen raskaana, ihan pakosta blaa blaa blaa.." silti valtaa epätoivo että menkat kuitenkin alkaa.. Sitten olenkin tosi hyvällä joulumielellä, not! kaikenlaisia oireita on, mutta samoja on ollut aiemminkin. Mahassa vain on muljahdellut oudosti välillä, eikä mulla oo ollu tyypillisiä menkkakipuja ainakaan vielä.

Haluan taas avata uuden keskustelunaiheen (ainakin minun osaltani). Kun minulla vain tulee välillä huono omatunto siitä, etten ole onnistunut laihduttamaan itseäni normaalipainoiseksi, vaikkakaan ylimääräisiä kiloja ei ole kuin alle kymmenen. En vain ole saanut itseäni niskasta kiinni. Ja tietenkin olen aina kuvitellu olevani tosi hyvännäköinen kiinteän ison vauvamahan kanssa (jos sellaista saan edes alulle) vaikka luultavasti olen kuin valas jokapaikasta. Onko muilla ongelmia oman painonsa kanssa? (kelläpä ei olisi..)
 
Täällä sitten inssi ei tuottanut tulosta :( nyt välikierto pyhien vuoksi ja uuestaan sitte tammikuussa.. koittaa nyt skarpata Jouluun ja koittaa nauttia siitä mitä on :) toivottavasti jollekki teistä se positiivinen napsahtaa ruutuun!!
 

Yhteistyössä