Inseminaatio 2011

Ohku: Paljon ja hurjasti onnea, aivan ihanaa:heart:
Tiivari: Tosiaan, elämme sitten kutakuinkin samassa aikataulussa näitä jännittäviä aikoja. Aloitin tosiaan Lugesteronit su-iltana. Vaikka inssi tehtiin torstaina, kehotti lääkäri olemaan vielä viikonloppuna yhdynnässä. Meillä oli kaksi lasta viikonlopun hoidossa, joten pääsimme maistamaan lapsiperheen arkea mielikuvituksella höystettynä;)
Täällä monet mainitsevat IVF-hoidosta ja siihen liittyvästä jonotuksesta. Eli onko niin, että siihen on pitkätkin jonot ja kannattaisiko ehdottaa lääkärille jonoon laittamista? Siitten vielä siimahännistä. Inssissä niitä lähti matkaan 24milj. onko se millainen määrä? Lääkärin mukaan hyvä, mutta itse jäin vähän pohtimaan...
 
Pumpulienkeli Meidät laitettiin IVF-jonoon heti ensikäynnillä. Monessa paikassa ilmeisesti inssit (1-4kpl) pitää olla tehtynä ennen kuin jonoon pääsee. Me onneksi saadaan tehdä inssejä tässä jonotellessa. Ja jos niillä ei onnistuta niin eka IVF jo kesäkuussa (jos ehtii ennen kesätaukoa) tai viimeistään heti elokuussa. Eli aika jouhevaa. Lääkäri sanoi, että mitään varsinaisia "jonoja" ei ole. Jossakin ilmeisesti voi olla puolenkin vuoden jonot, mitä olen palstoilta lukenut. Kannattaa siis mun mielestä ehdottaa jonoon pääsyä. Eipä siitä kai haittakaan ole. Me ainakin itse sanottiin lääkärille, että halutaan heti aloittaa hoidot mahdollisimman tehokkaasti. Oltais saatu skipata inssitkin suoraan halutessamme, mut päätettiin kuitenkin kokeilla ensin niillä. Tosiaan aikanaan on kertaalleen tuo ISCI:in liittyvä punktio tehty, jota en henk.koht. pitänyt mitenkään kovin pahana. Joten IVF-hoitoon siirtymistä en sinällään pidä mitenkään pelottavana. Mutta siis tosiaan vain oma kokemukseni. Ja silloin ei tehty meille lainkaan inssejä, joten nyt nämä inssit tuntuu ihan mitättömiltä. Ehkä kaikkien pitäis ensin kertaalleen kokeilla kaikkein "rankinta" hoitoa, niin sitten ei tuntuis nää lievemmät enää missään. ;)

Mun palstoihin perustuvan tietämyksen mukaan tuo määrä on oikein hyvä. Vissiin 1milj. on raja jolla hoitoa kannattaa tehdä, mut jotkut oli onnistuneet vieläkin vähemmällä. Onhan tuo hyvä määrä, kun simppojen ei enää tarvitse selviytyä kovin pitkää matkaa ja taistella kohdunsuun kanssa. Ovat suoraan aitiopaikalla :D
 
Äärettömän paljon onnea Ohkalle plussasta ja pahoitteluni niille joille plussaa ei ole vielä tullut.
Täällä kp 10, käyty tänään ultrassa ja oikealla 19mm folli ja vasemmalla 2X14mm, jotka eivät nyt ehi matkaan. Huomeaamuna pitää tuikata pregnyl ja keskiviikkona ois sitten inssi. Jännittelee kamalasti, että miten käy. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Muiden onnistumiset kyllä valaa hieman uskoa, että jospa kuitenkin voisi näin onnistaa :D
 
Ni
Inssi takana. Ennen inssiä ultrattiin ja siellä näkyi 1 x 25mm ja 1 x 18mm folli jotka kuulemma irtoavat vielä tämän päivän aikana. Ja suoraan eteenpäin ryntääviä uimareita laitettiin matkaan 50miljoonaa. Nyt vaan kaksi viikkoa piinailua ja sitten olis totuuden hetki...=)
 
Onkos täällä paljon ns. viattomia joukossa? Eli ovuloivia ja kaik kunnossa olevia joilla lapsettomuuteen ei ole syytä?

Kolmen menopur piikin jälkeen on todettava että olen ilmeisesti saanut näistä nyt pahoinvointia mitä taas clomeista ei saanut. Voi toki johtua jostain muustakin, mutta nyt luulisin että tulee tästä kun alkoi seuraavana päivänä ekasta piikistä.
 
Tervetuloa Ni piinaviikoille mun kanssa. Koska saat tehdä testin? Mulla virallinen testauspäivä 3.4., ja aattelin kärsivällisesti siihen asti odotella.....katotaan vaan oonko samaa mieltä lähempänä ajankohtaa :D

Oon koittanut asennoitua hommaan rennolla asenteella (ainakin toistaiseksi). Tosin tänään päätin jo tulevan poikalapsen nimen :LOL:
 
Ni
Tiivari , päivän sun perässä saisin testata mut saa nähdä nyt pääseekö sinne asti ja/tai uskaltaako testata vielä niin "ajoissa". Mäkin olevinani otin tän homman tosi rennosti, mitä nyt lipsahti kaupungilla pyöriessä miehelle että "kato miten kiva kauppa, sittenhän me voidaan tulla täältä kesällä kattoo jos löytyis jotain kivaa vauvalle kun ei siellä kotikylässä mitään tälläsia ole" :LOL:
 
Tiivari ja Ni pidän peukkuja teille molemmille :) minä joudun lääkäriin perjantaina että voinko aloitaa puregon piikki vai jotain muuta, mutta inssi pitäisi olla parin viikon päästä..päivät tule olemaan pitkät :)

jsl.. tuliko menkaat jo? entä Rödluvan mitä sulle kuuluu?
 
83yrittäjä me ollaan myös selittämättömiä eli kummassakaan ei ole löytyny vikaa mut tärppiä vaan ei ole tähän 4 yritysvuoteen tullu.
Ja aiemmin kyselit niistä menopureista. Mun ois pitäny alottaa menopur silloin jo kp 1 mutta mä olin ymmärtäny et pistelen samoilla kiertopäivinä ku aikasemmassa kierrossa clomeja, joten aloin pistelemään 75 iu annoksella kp.3 lähtien ja ne kaikki 10 piikkiä pistin. Mietittiin lääkärin kanssa vielä et riittääkö ne edes mut sainkin sitten varmuuden vuoks pistää vielä sen pregnyl piikin. normaalisti mun ovis olis ollu vasta pari päivää myöhemmin kun nyt tän pregnylin johdosta.
Loppukiertoon sain tosiaan tueksi vielä noi lugestronet, joita käytän aamuin illoin.

Piinaavat 2 viikkoo edessä siis....;)

Tsemppiä kaikille hoitoihin ja Isot Onnittelut plussan saaneille. Kyllä se uskoa antaa että tälläkin hoidolla voi onnistua=)
 
Kiitos kaikille vastauksista! Tällä palstalla on yllättävän suuri merkitys henkisesti. Olen puhunut asiasta muutamille ystäville, mutta kyllä vertaistuki on parasta! Itse olen nyt jo varma, että menkat tulevat. En tiedä miksi en oikein jaksa uskoa onnistumiseen. Onneksi niitä kuitenkin tapahtuu...joillekin! Mietin tänään, että jos lähipiiristä joku ilmoittaa odottavansa, ei pysty olemaan aidosti onnellinen. Niin väärin kun se onkin. Mutta täällä jos joku kertoo saaneensa plussan, voi ihan aidosti olla iloinen. En tiedä johtuneeko siitä, että se antaa toivoa itsellekin...
83yrittäjä: mekin olemme viattomia lapsettomia: /
 
Inseminaatio edessä perjantaina jos kaikki on kunnossa. Tänään ultrassa näkyi 13mm follikkeli (seuraavaksi isoin 9mm, siitä pienemmät 2-4mm) mutta limakalvo oli "liian ohut". Perjantaina inseminaation tekee (jos tekee) eri lääkäri kuin joka tänään ultrasi. Saas nähdä miten käy. Onko teillä muilla ollut samankaltaisia ongelmia?
 
Inssi nyt takanapäin ja 42miljoonaa simppaa laitettiin matkalle. Ultrassa näkyi nyt kaksi follia 23mm ja 18mm. Ekassa ultrassa näky yksi isompi ja kaks noita pienempiä folleja ja jäin nyt pohtimaan, että mihin se toinen on sieltä kadonnu :/ liene sitten lähteny jo liitelemään... Eilen aamulla pistelin pregnylin ja tunsin muka oviskivut jo iltapäivällä ja jännittelin että onko rakkulat jo irronneet kun inssi tehdään mutta siellä ne vielä möllötteli paikoillaan paitti se yks, oiskohan se voinnu sitten irtoilla vaikkei ollu se johtofolli? Lääkärin mukaan luultavasti tänä iltana irtoilee ainaki tuo isompi sitten. Limakalvo oli 15mm. Nyt vaan jännäillään sitten miten käypi tässä kierrossa ja pitää vielä varmuudeks kaadella miestä sänkyyn pari päivää ;)
 
Ni
Mitähän hittoa.. Oikeastaan inssistä asti on vatsa kipuillut ajottain (mutta kuitenkin joka päivä ja useampaan otteeseen) ihan kuin menkat olisi alkamassa. Nyt jo? Höh. Ei kai se nyt edes ole mahdollista. Tai kai se kaikki on mahdollista... Ärsyttää.
 
Onpas meitä viattomia täällä monta?!

Mulla ei tullu comeista mitään vaivaa paitsi ne kuumat aallot, mutta nyt menopuri on kyllä saanut aamupahoinvointia aikaan... tai sanotaanko että heräämisestä kolme tai neljä tuntia on huonoa oloa (ei heti herätessä vaan ehkä tunnin jäljistä) pahenee vaan päivä päivältä...

Nyt kun viidennen piikin tuikkasin niin sekin sattui 100 kertaa enempi kun aikasemmat on sattunu (tai sitten olen ollu niin paniikissa edellisillä kerroilla että en oo tuntenu ;) )

Kauhulla siis odotan sitä pregnylin pistoa jos kerran kirveleekin julmettu vielä... Huomenna aamusella ultra ja kp 10 taitaa olla... en tarkistellu kalenterista vielä. Varmasti osuu inssi ke-to akselille kun on mies helsinginreissulla....

Peukkuja teille jo "siemennetyille" ja vielä enemmän tsemppiä niille joilla ei siihen asti päästy.
 
Ni, se on normaali ne kivut inssin jalkeen minulla ainakin oli, sain kyllä plussa mutta se meni varhais km nyt odottelen seuravan inssi ja jos nyt tehä niin se on Huhtikuun alussa..koita olla vaan rauhallista kyllä se on hyvä merkki ne kivut se kuuluu asia kun vaan et vuoda verta ;).
 
Jei... Yli innokkaan on taas pakko tulla tänne häiriköimään... Viiden piikin jälkeen oli tänään ultra ja 18mm yksi löytyi oikealta, joten nyt sitten tuli pregnyli mahanahkaan tilsittyä ja JO HUOMENNA?? inssi?? Taitaapi mennä viikonloppu petivaatteiden tomutteluun...

Eli huomenna on se ensmäinen "keinosiemennys" sitten tällä lehmällä käsillä...
 
Huhhuh, kylläpä moni meistä on tällä viikolla päässyt inssiin! Toivotaan että tärppää =)

Aloitin maanantaina Femarit, tarkoitus siis syödä niitä kp 5-9, nyt on kp 8. Ensi maanantaina on sitten eka ultra. Nyt oon aika hyvin toipunut menkkamasennuksesta, kun odotan jo huhtikuun alkua ja siellä häämöttävää inssiä. Aika samoissa siis menee kierto kuin monella muulla täällä. Mirdav, mitäs lääkkeitä sulla on käytössä? Mulla on tarkoitus olla vaan Femar ja Pregnyl, progesteronimittaus oli hiljakkoin ja arvo oli hyvä, eli mun ei pitäis kai tarvita mitään "tukea" inssin jälkeen.
 
Onnea inssiin Tuuli 1976 ja 83yrittäjä! Mulla tuli eilisen inssin jälkeen muutaman tunnin päästä järkyttävä migreenikohtaus joka kesti sitten pitkälle iltaan/yöhön. En tiijä onko inssillä mitään tekemistä koko migreenin kanssa, mutta mulla ei eläissäni oo ollu migreenikohtauksia muullon ku esikoista odottaessa viimesellä kolmanneksella ja sillon niitä oli vähän väliä. Liekkö sitten johtuu noista lääkkeistä...Tänään oli sitten kovat vatsakivut eli oisko ovis sitten ollu tänään. Tietääkö kukaan kauan pestyt siittiöt tuolla kohdussa elelevät kun on niin ristiriitaista tietoa saatavilla? Lääkärikin sanoi että elävät sen parisen vuorokautta, mutta olen kuullut että elävät vähemmän aikaa nuo pestyt kuin pesemättömät...
 
Rödluvan, huomenna vasta tiedän mitä lääkeet lääkäri määrä minulle ja seuravan lääkärin aika on 30.3. ja siitä se katoo milloin inssi voisi tehä koska olen vasta tänään 4 kp eli mulla meni vielä viikko myöhemin kun sinun inssi mutta ollaan samoilla linjoilla :) luulen kyllä että jatkan puregon ja sit pregnyl.. Pregnyl pistamisen on vähän pelottava mutta onneks mulla on sairaanhoitaja kaveri joka piste minut viime kerralla muuten ei olis onnistunut.. miten sinun piikkitamista?hyvinko onnistunut? piditän peukkuja :)
Onnea matkaan kaikille joka on menossa inssi ja kaikille joka on jo takana....
 

Yhteistyössä