Inseminaatio 2011

Jeps, jeps, aamulla vessassa käydessä huomasin ensimmäiset veritipat, olen tässä odotellut että vuoto alkaisi, mutta todennäköisesti huomenna sitten alkaa kunnolla. Onhan tämä vaikeaa, aamulla teki mieli painua peiton alle, vaan ei se auttanut kuin peittää meikillä itkuiset kasvot ja hengittää hetki, hymy vääntää kasvoille ja lähteä palavereihin vääntämään. Pelkäsin hetken että alan palaverissakin itkemään mutta onneksi mieli pysyi kohtalaisena koko kiireisen työpäivän, onneksi tosiaan oli todella kiireinen päivä. Varasin ultra-ajan pääsiäisen jälkeen heti tiistaiaamuun. Parin päivän päästä varmaan olo on helpompi, pettymys on aina raju vaikka kuinka vähän toivoo :'(
 
Minulla oli tanaan kiertopaiva 19 ja kolmas inssiyrityksemme tuli tehtya.
Repronex piikkia tuli pistettya yhteensa 8 annosta ja sitten ke iltana Pregnyl
piikki ja tanaan aamulla inssi.
Perus negatiivisena luonteena en usko etta tallakaan kertaa onnistuu...
Vaivaiset 5,9 miljoona siittiota lahti matkaan. On kuulemma alhainen maara.
Miten teilla muilla on ollut?
Tarkoituksena olisi menna ensi viikolla pankkeja kiertamaan josko joku antaisi
lainan IVF hoitoja varten. Taalla USAssa yksi kokeilu maksaa 12000 dollaria.
Joten ei oo kauheesti varaa epaonnistumisiin taloudellisesti.
Ainoo hyva puoli taalla Jenkeissa on, ettei viikonloput ja pyhat sotke aikatauluja.
Klinikka on auki 7 paivaa viikossa. Mutta itse pitaa kaikki maksaa.

Ja nyt sit kiduttavat 2 viikkoa odotusta edessa....
 
Kiitos Mirdav Meitä on niin paljon negan saaneita että koitetaan vaan tsemapata itseämme ja toisiamme eteenpäin :) Minulle itselle vertaistuki palstalta auttaa tosi paljon. Me ollaan sukujemme ja kaveripiiriemme ainoa pari joka käy lapsettomuushoitoja, kaikilla muilla on tärpännyt heti tai ainakin vuoden päästä kun ovat ilmoittautunet hoitojonoihin, kukaan ei ole ehtinyt/joutunut hoitoihin asti.

Dreamer74 Siittiömäärät ovat olleet 47 milj, 33 milj ja 47 milj (3 inssiä) Meillähän on luovutetut siittiöt käytössä eli tutkitusti ovat hyvin liikkuvia. Minulla on kaikki olleet juuri kuin oppikirjasta mutta eipä vaan onnistu :( Aivan järkyttävän kallis on kyllä tuo IVF hoito siellä! Ihan kun ei riittäisi se suru mikä tässä on läsnä ja jaksaminen hoidosta toiseen, skitten vielä pitää repiä rahaa jostain valtavat määrät,että pääsee edes yrittämään :/ Mitään takuuta kun ei näissä ole. Peukut pystyyn että nyt onnistuu! :hug:
 
jsl
Sharona: Mitä sulle kuuluu? Meillähän on sama testipäivä ellen väärin muista!? Mä oon niin ärsyyntynyt ollut viimeiset pari päivää ettei oo tosikaan. Tämä siis kertoo siitä, että kuukautiset pukkaa päälle. Ärsyttää vaan kun nyt mulla on käytössä tuota keltarauhashormonia niin tiputteluvuoto ei ole alkanut... ottaa sitäkin kovempaa sitten kun tikuttaa negan. Ennen sentään tiesi jo viikkoa etukäteen, että ei tullut mitään. Joo mikään ei oo koskaan hyvä ;)

Dreamer74: Jos yhtään lohduttaa niin meillä inssi onnistu reilulla 2 miljoonalla huonosti eteenpäin liikkuvalla siittiöllä viime marraskuussa. Raskaus tosin keskeytyi.
 
jag78 se on tätä elämä, minäkin välillä jo luovuin mutta kun haluu on niin korkealla että kyllä me toisin inssi yrittetään. mulla alkoi jo vuoto viime maanantaina mutta siitä ei lasketaan alkamista kun se on vaan tipputelua eli jos tänään alkas kunnon soitan huomenna lääkärille ja varman keskiviikko tai torstai pääsen ultran jos hyvin käy, kun toi pääsiäinen vielä sotke..


jsl, miten jaksille?
 
Plussa tuli sitten lauantaina! Tosin oli jo selvät raskausoireet, mutta yhtä lailla ensin menkkaoireita. Kohdunulkoista pelkään, kun on vihlontaa munasarjoissa, vähän enemmän toisella puolella, se voi kuitenkin olla myös normaalia. Mutta mullahan on keskenmenoja takana...
Tää oli siis toisesta inssistä, en olis enää jaksanut uskoa, et onnistuis.
Voimia teille muille ja toivotaan plussatuulia!
 
Taalla alkoi vuoto jo lauantaina, vasta ehti 10 paivaa menna inssista, eli ei paasty lahellekaan testipaivaa. Eilen oli alkukierron ultra ja taas oikeassa munasarjassa majailee kysta, joten viimeinen inssikierto nyt peruttu. Mentiin IVF jonoon, ja hoidot aloitetaan jo seuraavassa kierrossa, mutta koska tama kierto menee tuon kystan takia varmasti pitkaksi, niin odotettavissa on kesakuun IVF.

Toukokuun loppupuolella alkaa siis e-pillereiden syonti ja jarrupiikit, sitten seuraavan tyhjennysvuodon jalkeen hormonipiikitykset tulevaa punktiota varten...

Pitka odotus tuntuu talla hetkella olevan, onneksi on toukokuussa Istanbulin matka edessa ja toivottavasti kevaan aurinko helpottaa odotusta.

Onnea kaikille matkaan, tsemppia hoitoihin, ja onnittelut myos Ekotytolle plussasta!
 
Julkinen puoli vetää nopeasti, tänään kolahti postiluukusta kirje ja aika on kuukauden päästä. Kertokaa viisaammat kokemuksia, miten homma lähtee käyntiin kun siirtyy yksityiseltä julkiselle? Tehdäänkö tutkimukset uudestaan, mitä joutuu maksamaan itse/onko kuinka paljon halvempaa kuin yksityisellä? Menee kyllä aiheen vierestä, mutta menköön :) Olen niin onnellinen pelkästä ajan saamisesta tässä epätoivossa :) Kun tuo yksityisellä asioiminen on niiiiiin kallista.
 
jsl
Sharona: Olen tosi pahoillani! :hug: Mulla ei ole vielä vuoto alkanut, tänään 14vrk inssistä. En oo raskaustestiä tehnyt enkä tee. Kyllä se vuoto sieltä kohta tulee, se on vaan jonkun päivän myöhässä kun tuota keltarauhashormonia söin eiliseen asti.

Ekotyttö
: Onnea!
 
Terveiset Saariselältä!
Saatiin ovistestiin plussa lauantaina ja silloin pupuiltiin. Su ajettiin Saariselälle ja perille kun päästiin, oli voimat aika vähissä. Eli tämä kierto meni nyt sitten näin. Paras ystävä juuri soitteli ja kertoi ensimmäisen ultran onnestaan, ahdistaa! Päätin, että lomalla en ajattele koko asiaa, mutta pakkohan tänne oli tulla katsomaan mitä teille kuuluu:)
tuuli : Meillä maksaa julkisella jokainen käynti sen noin 27 euroa, tehtiin sitten mitä tahansa. Eli aikas paljon edullisempaa kuin yksityisellä. Täällä on Tyks kesän kiinni, joten ehkä ehditään yksi inssi ennen sitä. Syksyllä sitten jatketaan, eli on vuoden 2012 alku kun päästään hoidoissa eteenpäin...
 
Heippa,

ollaan nyt mieheni kanssa käyty Väestöliiton lapsettomuustutkimuksissa, eikä mitään vikaa löytynyt kummastakaan. Olemme 3 vuotta yrittäneet ja eilen olin aukiolotutkimuksissa (johtimet upeasti avoimet) ja lääkäri ehdotti nyt sitten inseminaatiota muutaman kerran ennen kesää ja eilen tulimme siihen päätökseen, että inseminaatioon mennään. Nyt siis odotellaan kuukautisten alkua jotta saadaan inseminaatio hommat aluilleen. Pääisäisenä olisi vielä mahdollista tulla luomuna raskaaksi joten ovis-testit mökille mukaan ja vielä viimoinen luomu yritys. Vähän jännittää tuo inseminaatio ja toivo on korkella ja pelkäänkin että toivomme liikoja/liikaa ja sitten petymme.. Mutta mutta kuitenkin hyvillä mielillä eteenpäin... Väestöliitto myös kesän kiinni, joten kesä mennään luomuna ja syksyllä taas jatketaan jos ei nyt ennen sitä tärpppää..
 
Hellou,

Ekotytölle oikein paljon Onnitteluja=). Antaa tosiaan uskoa meille muille inssien kanssa kärvisteleville!

Hope4us tervetuloa mukaan. Älä jännitä Inssiä, se on kivuton ja helppo toimenpide. Meille lääkäri sano jo ensi käynnillä että onnistumisprosentti inssillä ei ole kovin korkea koska inssi on periaatteessa vaan siittiötä helpottava hoito. Mutta tottakai kaikki toivo peliin pettymyksistä huolimatta, onhan sekin hyvä askel jo eteenpäin hoidoissa!

Meillä meneillään nyt 3. inssi ja 29.4 olis testipäivä. Mulla oli tässä kierrossa kyllä kaikki kohdallaan kun saatiin kasvatettua molemmille puolille 1 iso folli ja inssipäivänä juuri ennen inssiä oli ovulaatio tapahtunut eli aika oli just oikea..nappisuoritus kuten lääkärikin sanoi.
Nyt sitten piinaillaan se puoltoista viikkoa:D

Mutta tsemppiä kaikille taas!
 
jag78 :hug:

Dreamer74 Tsemppiä! meillä oli pesun jälkeen 85milj., mutta kun niistä eteni vain 53%, niin todellisuudessa reilu 40milj.

Ekotyttö Paljon onnea plussasta!!! :flower:

Mirdav miten ultrassa kävi? Pääsettekö yrittämään tästä kierrosta?

Sharona tsemppiä IVF:ään!

ON: mulla oli tänään tarkistusultra. Viikko sit inssi ja haluttiin katsoa onhan rakkula varmasti poistunut ja ovis mennyt normaalisti. No olihan se. Nyt sitten vielä viikko odotusta ja sitten saa alkaa testailee.. täytyy yrittää ajatella positiivisesti, jos vaikka auttais :D
 
Hope4us Tervetuloa!

Joshua...kiitos kysymästä.. olin aika toivoton en pääse taas inssin ku minulla on niin paksu kalvo että ens keskiviiko on uusi ultra ja silloin tietä joudunko syödä hormoni lääkeet ennen seuravan kierros.. on tämä aika mahdoton.. en tiedä jaksanko vielä odotaa tai yrittä...

Hyvää Pääsiäistä kaikille..
 
Meillä nyt sitten pääsiäinen sotki kuin sotkikin ensimmäisen inssiyrityksen (huomatkaa häikäisevän optimistinen asenne :D). Mietityttää muutenkin koko inssi kun miehen siittiötilanne nyt on mikä on, ei kovin montaa pikkukaveria ole tarjolla. Sitten oikeastaan on alkanut ärsyttää lääkärin "eihän siihen tarvita kuin se yksi" -puheet! Okei, positiivinen ja optimistinen saa olla, mutta itse en oikein enää jaksa sellasia uskoa. Blaah, että voi olla vaikeeta taas :D
 
jsl
Vaikka vannoin etten testiä tee.. niin tein sen tänään. Yöllä ja aamulla oli niin tuskainen olo ja tajusin että jos kuukautiset alkaa tänään niin maanantaina alkaa taas piikittely ja sitä varten täytyy hankkia "lupa" ja on pääsiäinen eli tänään ainoa päivä soittaa. Mutta siis se testi oli positiivinen!!! :D Mutta mutta, nyt pelottaa tulevaisuus. Viimeksi plussa, ilman vuotoa, mulla todettiin tuulimunaksi/keskeytyneeksi keskenmenoksi ja kaavintaan jouduin. Pelkään jo nyt niin että oksettaa! Enkä siis ole vielä edes ultra-aikaa varannut.
 

Yhteistyössä