Inseminaatio

Heips! Täälläkään ei inssi onnistunut, en kyllä paljon odottanutkaan, menkat alkoi tiputtelulla sunnuntaina joka oli dpo10.. tänään puhuin lääkärin kanssa joka sanoi että turhaa noilla tuloksilla jatkaa inssejä, että nyt sit lähtee lähete IVF jonon päähän. Kaiken lisäks noita IVF hoitoja ei täällä tehdä, joten naikkarille vaan matkaa täältä 250km että on sitten joka käynti siellä päivän mittanen.. eipä paljon löydy positiivisia ajatuksia päästä tällähetkellä. Dijana nousiko teillä siittiö määrä ja laatu aivan itsestään, vai oliko teillä käytössä jotain poppakonsteja? meillä oli ekassa testissä 20milj./ml joista 2% nopeasti eteneviä ja nyt vain 15milj./ml 0% nopeita ilman pesua joka sitten söikin määrää hyvin pois..
 
Heippa hei!

Tänään oli vasta lääkärillä käynti, kun viimeksi se peruuntui. Nyt lähtee paperit julkiselle ja päästään ivf jonoon!! :)

Hyvä olo, puoli vuotta voidaan harjoitella kotona. Ja yritän ottaa "rennosti" ennen kevään koettelemuksia!
Dijana Tosiaan oliko teillä jotain poppakonsteja? Tahtoo tietää myös! :)

Tuun välillä kurkkimaan tänne. Nyt kuitenkin häippäsen hetkeksi taka alalle. Toivon kaikille teille ihanille plussia!! Olette olleet mulle aivan mahtava apu ylä sekä alamäessä. Kyllä se nyytti vielä syliin saadaan, eikö niin??!
:wave:

Ps. Mulle voi laittaa priva viestiä myös, jos tahtoo!
 
jsl
Tänään plussattu :) Inssistä siis 17 vrk. Eilen toisenlaisella testillä tuli haamu. Ihan ihme olo, en voi uskoa todeksi.
Nyt jännätään ensikuun puoleen väliin, jolloin alkuraskauden uä. Toivottavasti kaikki menee hyvin siihen asti ja vielä sen jälkeenkin.
Tsemppiä kaikille!
 
Hei, Vauvakuumetta, Jessie82, Nöppö: Toivotan teille tosi paljon onnea tulevaan ivf:ään ja sinulle LittleMissLadyBird myös onnea tammikuussa jatkuviin hoitoihin!!! :hug: Mulla toinen inssi tulossa lähipäivinä... :)

Kävin kierron 4. päivä tiistaina seurantaultrassa ja siellä oli oikealla puolella 10-11mm munarakkula, joten väestöliitossa veikkasivat, että voi olla jo sunnuntaina ovis ja maanantaina sitten pääsis inssiin, mut jos ei vielä sunnuntaina sitä ovista tuu, niin sitten maanantaina seurantaultra. Eilen aloitin pistämään Puregonia kerron 5. päivänä.

jsl: Onnea plussauksen johdosta :) Pidän peukkuja, jotta kaikki sujuu hyvin!

Pinax: :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Ei tärpännyt toinenkaan inssi. Oli katkera pettymys, ei todellakaan helpota tuo tuska ajan kuluessa. Nyt kierronpäivä 2 ja kolmas inssi tehdään vielä tähän alkavaan kiertoon. Oon ollu tosi tyytyväinen että julkisella saanu nuo inssikierrot putkeen, en ehkä henkisest jaksais mutta kun sitä Puregonia jää, niin voi käyttää aina seuraavalla kierrolla niin ei mene kallis lääke hukkaan.

Meillä ei ollut tuohon siittiöiden laatuun muita kun että inseminaatioon mennessä oli pidempi pidättäytymisaika miehellä. En kyllä usko tohon seuraavaankaan inssiin mutta onhan se tyhjää parempi. Nyt en jotenkin jaksa olla positiivinen... Onneks on mies tukena.
 
Iso voima :hug: sinulle Dijana

Se on kyllä joka kerta tosi kova pettymys, kun menkat alkaa, oli se sitten yritetty luomuna tai hoitojen kautta...mut kait sitä hoitojen alettua oottaa vielä enemmän onnistuvan kuin luomuna.

Mulla nyt lähipäivinä toka inssi...nyt vaan pitäis olla positiivisella mielellä, että tää kerta onnistuu, mut tuntuu olevan hirmu vaikee olla positiivinen, meinaa vaan koko ajan negatiivisuus nostaa päätään...Onneksi minullakin on oma mies tukena. :)
 
Dijana :hug: pahoittelut.. meillä taitaa olla aikalailla sama tilanne...

salamatkustaja tsemppiä inssiin :heart:


Täällä tuli suunnitelmien muutos eli kolmas inssi vissiin sittenkin tässä kuussa kun tuo viime kierto jäi jostain syystä tosi lyhyeksi... sit alkaakin ens vuonna kokonaan eri hoidot jos ei tärppi käy... Itse en kyllä jaksa uskoa et meille tää inseminaatio tulosta tuottais... Mut ihan hyvä kun toi kolmas tulee tälle vuodelle..mulla oli siis menkat ihan normaalisti.. nyt kp 5 ja vieläkin tulee vuotoa.. siitä huolimatta on vatsassa ollut omituisia tuntemuksia, siis ei kuukautiskipuja mutta samanlaiselta tuntuu kun keltarauhasen jyllätessä.. eilen huvikseen testasin cb:n testillä.. ja ns.viivanpaikka näkyi selkeästi.. ja nyt sit kurkkasin ja ihan selkeä "roskishaamuplussa" siellä oli.. (eli siinä on selkeä + merkki luettavissa ja molemmissa viivoissa sinistä... )onko muille käyny noin? En kyllä usko et se sen enempää mitään merkkaa, on sen verran runsaat kuukautisetkin olleet..kaipa sen menopurin uskaltaa normaalisti pistää... (?)
 
Hei taasen, kävin eilen seuranta ultrassa aamupäivällä ja silloin mulla oli oikealla puolella iso munarakkula 21mm...tänään aamupäivällä ennen inssiä oli munarakula jo hävinnyt/irronnut... :confused: Nyt sitten mietin, että kuinkahan hyvät mahollisuudet onkaan, ku pääsi jo irtoamaan...
Onko kellään samantapaista kokemusta tai kenenkään tutulle käynyt noin ja silti raskautunut? Miten pitkään munarakkula on hedelmöityskykyinen irrottuaan?
 
Hei kaikille!

Tänään meillä oli kolman inseminaatiohoito. Edellisestä on jo vierähtänyt aikaa, sillä se käytiin läpi tammikuussa. Halusimme tietoisesti pitää taukoa sillä kesällä menimme naimisiin ja halusi keskittyä häiden järjestämiseen.

Pari viikkoa sitten kävimme suunnittelukäynnillä jossa sovittiin, että alkuvuodesta inssiin koska enää tälle vuodelle ei ehdi. Noh, kun tuolta kerralta tultiin kotiin niin kappas vaan oli vuoto alkanut ja siis uusi kierto. Aloitin Clomifenin ja viisi vuorokautta sitä sitten söin. Tämän viikon keskiviikkona kävin seurantaultrassa jossa toiselle puolella oli valikoitunut yksi follikkeli ja läpimitaltaan 1,8cm. Sain tehtäväksi testata ovulaatiota.

Eilen soitin Kuopion yliopistolliseen sairaalaan ja tiedustelin, että kuinka toimitaan kun en vielä ollut saanut ovulaatiotestiin plussaa. Hoitaja sanoi, että jos ei plussaa tänään perjantainakaan tule niin sitten vaan luomusti koetella. Illalla kun olin töissä huomasin vastaajassani viestin lääkäriltä Kuopiosta. Lääkäri oli jättänyt siis viestin, että inseminaatio tehdään perjantaina jotta ehditään, joulutauolle jäi poli nyt.

Tänä aamunakaan ei ollut plussaa tullut ovulaatiotestiin, mutta matkattiin siitä huolimatta Kuopioon. Miehen siittiöiden määrä sekä liikkuvuus oli tammikuusta parantunut todella todella paljon ja lääkäri oli tästä todella innoissaan.

Minulla taas ei vielä ollut rakkula ehtinyt puhjeta vaan nyt sillä oli kokoa 2,3cm. Lääkärin mukaan aivan naulankantaan osui ajoitus. Inseminaatio suoritettiin ja vielä Pregnyl pistettiin varmistamaan irtoaminen. Viikonlopun aikaan vielä itse varmistellaan kahden kesken ja toivotaan parasta :)
 
Hei kaikille,

kolmas inssi suunnitteilla mutta follit ei ole lähtenyt kasvamaan toivotulla tavalla niin ei olekaan nyt sitten ensi tiistaina inssiä... katsellaan... Lääkärin mielestä oli kumma että munasarjat on niin laiskat vaikka olen niin nuori... vasemmalla puolella ei mitään toimintaa. Noh, toivottavasti tämä inssi saadaan pois alta ja ens vuonna oliskin jo koeputkihedelmöitys!
toivon oikein lämpimät onnentoivotukset muille inssiläisille ja pahoittelut pettyneille!

LittleMissLadyBird mulla on ihan samanlaiset fiilikset inseminaatiohoidosta, en usko valitettavasti että se meille toivottua tulosta tois ...lääkäri jo meitä alusti ivf-hoidosta, puolen vuoden jono olisi julkisella.
 
Täällä on ollut huimauksen tunnetta, alamahaa on koskenut nopeat liikkeet esim raskaiden esineiden nostot ja istumaan nousut ja laskut. Tänään sain ihme tunne lataus piikin ja itkin koska muistelin lapsuuteni joulua ja vielä enemmän kun kuulin joululauluja radiosta. Tajutonta palelua oli eilen kuin olisin ollut kuumeessa, vapisutti luihin ja ytimiin. Ja tänään on väsyttänyt kuin pientä kylää, joten taidan tästä tallustella suoraan nukkumaan... Pienellä jänityksellä odotetaan tuota torstai aamua...:D
 
Simpli86 :hug:

Mulla nyt menossa pp9 ja ei kyllä oikeen mitään oireita ehkä pientä nipistelyä alavatsassa ja repäisyjä, kun paljon nostelee ja tekee nopewita liikkeitä...ei oo rinnat arat, vaikka en kyllä tiiä ees missä vaiheessa kipeytyvät, mutta kun muissa kierroissa on ollut arat tai tosi kipeet heti ovulaatiosta... Jos nyt tääkin inssi menee karille, niin sit seuraaava inssi taitaa olla vasta tammikuun lopussa joulutauon vuoks... :(
 
Hei, täällä 3. inssi tehty viime viikolla. Matkaan lähti lähes 70 miljoonaa siittiötä pesun jälkeen (1. inssissä pesun jälkeen vain 0,6 milj./ml!) ja ajoitus oli kohdillaan. Munarakkula otti loppukirin ennen viikonloppua ja kokoa oli 20mm ja kohdun limakalvo hyvin kasvanu. Lääkäri kuitenkin sanoi, että meille ei taida olla inseminaatio paras hoito vaan suositteli koeputkihedelmöitystä. on tää niin rankkaa vaan.. Kyllä muuten kirpas , että loppui Puregon kesken ja jouduin ostamaan uuden Puregon-ampullin (102 euroa) kun piti pistää enää yksi annos kyseistä lääkettä. Aika kallis hinta siis yhdelle piikille.

Mitäs Salamatkustajalle kuuluu? Entä muille?
 
Hei Dijana! Nyt vain tsemppiä! :)

Mulle tuli eilen polilta kirje. Oikein muistelin eli 3. päivän inssissä johtofollikkeli 2,3cm vasemmalla ja oikealla ei follikkelia. Limakalvo kohdussa 13,6.

Meillä inssi tehtiin kohtuullisella näytteellä, jossa ei kuitenkaan ollu kuin prosentti A-liikkuvia. Tiheys oli ollut ennen pesua 44miljoonaa ja pesun jälkeen 8miljoonaa/ml.

Verikokeen mukaan olen ovuloinut hyvin lukemin ja nyt sitten prolaktiinit olivat kohdillaan kun viimeksi vähän liian korkea oli arvo. Maanantaina olisi sitten verikoe ja katsotaan kuinka on käynyt. En tosin tiedä maltanko odotella siihen maanantaihin asti :)
 
Hei kaikille pitkästä aikaa!

Minulla menossa pp14, joten torstaina pitäis testailla. Oon käynyt lukemassa Plussanneiden oireet-ketjua ja verrannut omia oireita niihin, välillä tuntuu, että nyt tärppäs...yritän vaan olla liikaa toivomatta, ettei pettymys olis niin kova.

Dijana ja Arcatha Kovasti toivottelen plussatuulia teille! :)
 
jsl
Hei taas kaikille!
Tänään rv 7+3 alkuraskauden uä ja tuulimuna. Nyt odotellaan josko elimistöni pukkaisi alkion pihalle itse... toivottavasti... lähete toki sairaalaan tehtiin mutta saattaa kestää yli 2 viikkoa ennenkuin sinne ajan saa. Toivottavasti edes kaavinnalta säästyn.
En oo vielä sisäistänyt koko asiaa, vaikka toki pari kyyneltä olen jo tirauttanut. Asia konkretisoituu todennäköisesti vuodon alettua. Haen sitten sairaslomaa. Positiivista on kai se, että edes raskauduin.
Jatkossa en tosin tiedä palaanko tähän pinoon vai yritämmekö icsi:tä. Mutta täällä lapsettomuuspuolella tulen roikkumaan vielä pitkään...
 

Yhteistyössä