Inseminaatio

Ellastiina, Mimi79 ja muut jannaajat!

Eihan sita koskaan tieda etta onko tarpannyt vai ei. Olenkin lukenut taalla netissa etta on sellaisia joilla eka inssi tarppaa! Mulla oli muuten inssi KP17, mutta mulla on ovis aina yleensa KP16-17 ja tassa kuussa taisi ollakin KP18 aamuna.

Mina olen pysynyt tosi hyvissa uskoissa vaikka ei siis oireita ole. Mutta kaverillenikin tehtiin IVF, tarppasi ekalla ja han sanoi ettei tuntenut yhtaan mitaan, ei siis mitaan sina kahden viikon piinapaivien aikana... Elan aina 2 viikkoa toiveessa, sitten kun menkat alkaa niin tulee suuri harmi viikoksi ja sitten elan taas toiveessa ja innokkaana seuraavaan "yritysajankohtaan" asti!

Toivoa on niin pitkaan kun menkat nakyy!!

Makin muuten paniikoin miehelleni sita etta onkohan inssi ajallaan ja ei ovis mennyt ohi. Mies sanoi etta luota kerrankin laakareihin ja ole iloinen etta ei itse tarvitse ajankohtaa arvuutella! Kylla ne osaavat hommansa jos joku, ja sanoi etta voi olla ihan rennosti!

Ellastiina, eiko sulla tulisi tulos jo huomenna tai PE viimeistaan? IIIKKK!!! Tsemppia, peukut ja pottivarpaat pystyssa!!! :)
 
Tämä on niin INHOTTAVAA aikaa! Toiset kai tykkää tästä jännityksestä, mutta minä en! :wave: Eli meneillään on kp 34/30-35. Inssi oli kp 15. Edellisessä kierrossa käytettiin jo Arimidexiä, mutta silloin ovis pääsi karkaamaan, eikä inssiä tehty. Kierto oli silloin 31 päivää.

Tänään olin jo aamupäivällä havaitsevinani jotain punaista ja masennuin tyystin. Laitoin miehellekin viestin, että se oli sitten se kierto siinä. Mutta ei sitä nyt enää ole ollutkaan, joten pieni toivo heräsi uudelleen. Toisaallta on NIIN menkkaolo, että ei pitäisi miettiä sitä toivonpilkettä!

Testatakin voisi, mutta en halua. Mä oon saanut tarpeekseni negatesteistä!

Tsemppiä ja plussatuulia kaikille!!! :wave:
 
Ellastiina-- Lugeja minun piti lääkärin mukaan käyttää siihen asti että menkat alkaa... ehdin kyllä tekeen muutaman raskaustestin siinä odotellessa, mut vaikka näytti negaa niin en viitsinyt lopettaa kun lääkäri oli noin sanonut.
Menkat mulla näyttää alkavan nyt :( (pientä vuotoa tullut) joten kyllä se inseminaatio nyt sitten on ajankohtainen myös meille. Mies kävi eilen antamas sperma-näytteen. Hämmästyin kun sain kuulla että kestää noin kaksi viikoa saada tulokset... luulin että olisi käynyt nopeammin. Ehtii juuri ja juuri ennen inseminaatiota... joka näillä näkymin pitäisi osua viikolle 24. Nyt taas odottelua... no, saapa jännätä teidän muiden puolesta sillä välin =)
 
Soleil -- ymmärrän niin täysin mitä tarkoitat. Tämä on hermoja raastavaa ja raivostuttavaa. En usko, että kukaan joka on pitkään lasta yrittänyt voisi tästä jotenkin tykätä.

Kukka -- Kiitos ihanan rohkaisevasta viestistäsi. Aina on toivoa, onhan se niin.

Mulla on siis virallinen testipäivä huomenna. Lääkäri sanoi, että jos tulos silloin näyttää negaa, niin jatkaisin Lugejen käyttöä vielä muutaman päivän ja testaisin sitten vielä uudestaan. Ajattelin, että en testaa huomenna ollenkaan. Odotan saman tien pidempään. Yksi nega riitti. Testailen ensi viikon alussa ja jos nega, niin lopetan Luget tiistain jälkeen. Silloin toivottavasti menkat siirtyisivät siten, että seuraava inssi ei menisi työmatkan takia mönkään... Ainahan sitä voi yrittää, kun noista Lugeista ei kuitenkaan harmiakaan ole. Viime kierrosakin menkat alkoivat vasta, kun olin Lugejen käytön lopettanut (kaksi päivää oli välissä ennen vuotoa).
 
Ma olen ajatellut samalla tavalla kuin Ellastiina etta en testaa ollenkaan, odotan menkkoja tai sitten testaan oikeasti vasta muutama paiva menkkojen alkamisen jalkeen. Onneksi me lahdetaan lomalle kahden paivan paasta menkkojen alkamispaivasta. Eli jos tulee menkat niin voi ainakin lomalla rentoutua ja ei ehka liikaa ehdi onneksi harmittelemaan. Jos tulee plussa niin voi ilakoida lomalla sita!

Soleil - makin niin toivon sulle positiivisia uutisia! Ei peli ole viela menetetty!

Ellastiina - mulla olisikin ollut myos tyomatka tassa kierrossa inssin aikaan. Soitin pomolle ja sanoin etta tuli tarkea laakariaika, jota ei voi siirtaa ja jatin lahtematta tyomatkalle. Han olikin sitten vahan huolissaan mun terveydentilasta etta han niin toivoo etta kaikki on hyvin!!! Vahan hanelle puhelimessa vaikertelin ja oli kovin vaisu naista "sairauksistani" ja laakarilla kaynneista. Tottakai se ei kaikilla onnistu niin, mutta mulla vaikka se vahan vaikeaa olikin, niin jatin menematta. Nimittain oli just inssi tyomatkan aikana...

Miimi - en voi kasittaa sperma-analyysin kestavan niin kauaa. Onkohan niilla ruuhka? Me saatiin kylla 2 tyopaivan paasta tulos.
 
Uusi naama täällä jännäilee ensimmäisen inseminaation jälkimainingeissa... Piinapäivä 10 meneillään. Epätietoinen olo kieltämättä... aikalailla inssin jälkeen alkoi nipistely alavatsassa molemmilla puolilla ja jatkuu edelleen. Outoja hikoilukohtauksia ollut yöllä ja yleistä voipuneisuutta viime päivinä. Mietityttää olenko lukenut liikaa raskausoireista ja somatisoin oikein kunnolla vai voisiko tämä todellakin olla sitä mitä toivon....
Inssi itse tehtiin lääkärin mukaan mainioon aikaan ja miehen siimahännätkin erinomaisia. Mulla oli clomit ja pregnyl. Muita samassa piina-aikataulussa?
 
Heissan. Mekin menossa inssiin. Kertokaahan joku kokeneempi miten asiat etenevät siellä. Kaikki tutkimukset tehty ja nyt tosiaan lähete inssiin ja aikakin tuli heinäkuun lopulle...
Kuvittelisin ensikäynnin olevan joku suunnittelujuttu? Vieläkö tutkivat? On katsottu munatorvet ja hormonit jne ja miehen simpat. Niissä pikkuisen onkelmaa, ihan lievää mutta kuitenkin. Mulla kaikki okei pitäisi olla.
 
Kiitos tsemppauksista! :hug: Mutta eilen sitten kuitenkin vaihtui kp1:ksi, eli eka inssi ei tuottanut tulosta. Hirvittävä masennus iski. Eiköhän pikkuhiljaa katseet suuntaudu seuraavaan kiertoon ja elämä jatku. Tämä alku on vain aina niin hankalaa!

Toivottavasti Ellastiinalla on tänään parempi onni! Pidän peukkuja! Ja toivon plussaa myös Kukalle ja Marsukille!
 
Soleil - VOI EIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!! Olen tooooosi pahoillani. :( Ma uskon ja ymmarran etta sulle tuli kauhea masennus, se on ihan ymmarrettavaa. Niinkuin sanoit, toivon etta pian alat katsomaan uutta kiertoa ja suunnittelemaan seuraavia tarppipaivia! Kylla sen on pakko joskus napata!

Marsukki - Mulla on piinapaiva 8, elikka hiukan sinua jaljessa. Mulla kai ensi KE asti voisi testata, ajattelin malttaa odottaa pari kolme paivaa lisaa. Vaikea sanoa sun "oireista"... Ma olen oireidenkuvittelumaisteri mutta talla kertaa olen ollut ihan coolina ja jattanyt miettimiset sikseen. Olen nimittain pettynyt liian monta kertaa tekaistuihin oireisiin!

Seranzu - luulen etta kun sulla kerran on jo tutkittu "kaikki" niin ottavat verikokeet tietty ja ultra ja katsovat sitten mika on tarkka aika milloin inssi tehdaan. Se itse inssi on helppo, letku sisaan ja simpat syvalle, eika muuta! 5min juttu.

Tsemppia kaikille kovasti ja plussia odotellaan roppakaupalla.
 
Soleil -- Voi kurjuutta. Ei muuta kuin voimia seuraavaan kiertoon!

Mä päätin, että testailen sunnuntai aamuna ja jätän saman tien sitten Luget pois, jos on nega. Taitaa vaan seuraava inssi mennä mönkään sen työmatkan takia, joka on ulkomaille suuntautuva (ei siis perumismahdollisuutta).
 
Negahan sieltä tuli, kun testailin, joten ensimmäinen inssi ei tuottanut tulosta. Toivottavasti tulevassa kierrossa ovulaatio olisi muutaman päivän myöhemmin kuin tässä kierrossa, niin inssi onnistuisi vielä kerran ennen lomia... (Saattaisi se ollakin, sillä yleensä mulla on joka toisessa kierrossa myöhemmin -- mutta tietysti Clomit voivat sotkea tilannetta).
 
Ellastiina, jannasinkin sun puolesta, kun itsekin taalla jannailen. Todella harmi kuulla sun epaonnesta! Toivon sulle kovasti tsemppia ensi kiertoon!

Ma itse jannailen taalla viela pari paivaa. Eli KE tulee 14. paiva inssista. Nyt viela nayttaa hyvalta etta ei ole tullut mitaan merkkeja menkoista, yleensa mulle tulee jotain pienta punaista pari paivaa ennen menkkojen alkua. Toivomme taalla peukut pystyssa etta ne menkat vain jaavat... Toivoa on viela kovasti, ehka liiankin kovasti!

Marsukki - sinulla taitaa olla piinapaivat jo kohta ohi? Toivotaan vain etta se toivottu tulos on tulossa!!!!
 
Apua, mulla on viimeinen piinapaiva ja ma olen ihan hermorauniona taalla. Nain se mieliala vaihtelee. Nyt olen varma etta ne menkat sielta tulee... IIIIkkkkkkkkk, kamalaa kamalaa kamalaa tama odottaminen. Kuvottaa ja hermostuttaa ja suututtaa ja toissa ottaa pattiin. Pakko vaan kestaa... Onneksi mieheni on aivan ihana ja kannustaa ja tukee!
 
Nyt on piinapaivat ohi ja KP1..... :'( :'( :'( Voi masennus sentaan. No, taytyy alkaa katsoa innolla uuteen kiertoon ja miettia seuraavaa inssia heinakuulle. Kesakuussa lomailemme, niin voi toivoa jos muuten vain tarppais.
 
Meikäläinen odottaa, että menkat jo alkais... Pp 14 testi näytti negaa :/ , mutta menkkoja ei vaan kuulu. Sais nyt alkaa, ettei jussi sekoita suunnitelmia... Rasittavaa, kun totaalinen uupumus vaan jatkuu ja vatsanseudun vihlonnat on jotain täysin erilaista kuin aikaisemmin. Ehkäpä ne clomit ovat oireiluun syylliset? Kuinka pitkään teillä on menkkojen alkaminen venynyt inssin jälkeen?
Kukka, tiedän varmaan tunteesi. Vaikka kuinka asennoituu negaan niin ah sitä v********n määrää... Kyllä meitäkin vielä onnistaa...
Ellastiinalle kovasti tsemppiä!!
 
Joo, voi hel*****, mutta kun ei se kiroilukaan auta eika muutenkaan murjottaminen, niin niinkuin sanoin yritan katsoa innolla uuteen! :LOL:

Marsukki ja Ellastiina - meilla kaikilla oli siis eka inssi lahes samaan aikaan. Oletteko te puhuneet laakarissa etta kuinka monta inssia tehtaisiin ennen kuin tukevampiin hoitoihin lahdetaan? Onko teillakin selittamaton vika? Meilla siis lahes selittamaton lukuunottamatta jo hoidettua kilpirauhasta (eli ei varmaan mitaan haittaa) ja lievaa PCOta mista ei myoskaan pitas olla haittaa. Siksi siis inssin pitas toimia, teoriassa....

Ma mieheni kanssa eilen just masennuksessa mietin jatkoa. Elikka lomaillaan kesakuu ja otetaan iisisti. Heinakuussa halutaan toinen inssi. Elokuun kriittiset ajat lomaillaan myos, eli sekin tulee vakisin oleen huilia. Syyskuussa mies on niina paivina pois, elikka mietittiin etta jos ei yhella inssilla heinakuussa tai parilla luomukierrolla onnistu, niin sitten syksylla lahdettas IVF hoitoihin. Haluan antaa viela inssille ja luomulle mahdollisuuden, ettei tarttis lahtea rankempiin hoitoihin niinkuin ihan heti. Eihan sita tieda vaikka tassa tarppaakin.

Mietitteko te muut inssilaiset tulevaa, etta onneksi on viela maailma avoinna ja muita mahdollisuuksia? Tuleeko teille koskaan mieleen etta ehka tassa istutaan vielakin vuoden paasta lapsettomina ja takana on monta IVF'aa tai ICSIa, mitas sitten? Yritan olla itse miettimatta liikoja ja uskovani vaan laaketieteeseen tai luomujuttuihin, mutta tottakai mulle moiset ajatukset tulee valilla mieleen.

Plussatsemppia viela Ellastiinalle, mahiksia on viela!

Tulipas pitka essee. Toivottavasti jaksatte lukea! Tsemppia kaikille!
 
Kukka - ikävää kun ei onnistunut :'( tsemppiä sulle ja kaikille muille!! :hug:

Mulla on perjantaina kp 9 ja ultra oman gynen luona. Soittelen sitten Tampereelle tuloksia ja ensi viikolla on inssi. Me juteltiin just eilen mieheni kanssa tulevasta. Olen ajatellut kysyä lääkäriltäni josko voitaisiin siirtyä IVFään jo seuraavaksi jos tällä ensimmäisellä inssillä ei tärppää. En vain yksinkertaisesti halua enää odottaa!!
 
Mulla oli liian lyhyt luteaalivaihe. Ärsyttävää oli se, että kerroin siitä gynelle jo vuosi sitten, mutta ei ottanut vakavissaan, kun selvisi, että ei olla vuotta yritetty. Syksyllä sitten menin terveyskeskuslääkärille asiaa itkemään ja sain lähetteen. Puolivuotta tuli oltua jonossa.

Ensimmäisessä inssissä lääkäri sanoi, että jospa tehtäisiin kaksi inssiä ja sitten siirryttäisiin koeputkihedelmöitykseen. Kysyi laittaako mut jo jonoon. Kyllähän se sopi. Parempi vain kun pääsee järeämpiin menetelmiin. Oma usko näihin insseihin on aika matalalla. Näin kierron alussa on viime aikoina (heti hoitojen alettua) ollut tosi toivoton olo. Kai se on sitä, että laittoi niin paljon toivoa siihen, että sitten kun hoidot alkaa... ettei vielä ole hätää. Nyt ovat hoidot alkaneet, mutta tulosta ei ole tullut. Kyllähän se masentaa -- varsinkin kun itsekin olen yli 30v. ollut jo useamman vuoden. Jos ajoitukset menee nappiin, niin ennen juhannusta olisi vielä se toinen inssi. Koeputkihedelmöitys menisi sitten loppukesään tai alkusyksyyn. Tosin tässä saattaa olla paikkakunnan vaihdos edessä, joten sekin vähän stressaa hoitojen etenemisen kannalta... Täytyy vain opetella elämään päivä kerrallaan...
 
Meillä on raskautumattomuuteen varmaan syynä meikäläisen epäsäännöllinen ja pitkähkö kierto ja ajoittainen ovuloimattomuus. Erityistä syytä ei ole löytynyt, miehellä kaikki ok. Meille lääkäri ehdotti kaksi inssiä ja sitten siirtymistä ivf:ään, syynä varmaan meikäläisen ikä (tänä vuonna mittariin 35.v). Toiveissa on ehtiä toiseen inssiin vielä ennen juhannusta... jos noi saakutin menkat vaan alkaisi.
Kyllä tässä jännittää ja mielessä pyörii, että mitäs jos ei ikinä onnistukaan... tai joutuuko tähän "rumbaan" pitkäksi aikaa ja riittääkö rahat (ollaan yksityisellä) kuinka pitkään... Onneksi lähipiirissä ihania lapsia joihin saa purkaa hoivaviettiään :heart: .
 
Nayttaa silta siis etta tekin mietitte ehka juuri kahta inssia, niinkuin mekin. Mulla oli suuri usko ekaan inssiin, mutta ehka ei enaa. Me tehdaan ainakin viela toinen, kun inssit ovat niin hirvean paljon halvempia kuin IVF'at.

Ymmarran myos etta julkisella puolella homma ei hoidu niin nopeasti kuin itse haluaisi. Se on tosi kurjaa jos taytyy odotella sitten pitkaan seuraavaa yritysta. En ole ihan perilla miten kauan jonotellaan Suomessa ja paaseeko heti seuraavassa kierrossa hoitoon. Itse olen yksityisella ulkomailla, siksi en tieda Suomen toiminnasta paljoa mita nyt taalta luen.

Mina olen myos, ja mieheni, yli 30. Tana vuonna tulee 31...

Mina alan pettymyksesta selvita pikkuhiljaa. Tai pakkohan sita on. Just soitin klinikalle etta nega tuli. Huomenna alkaa kolmen viikon loma, niin kylla siella murheet kaikkoaa. Mies oli taas itse eilen ihan maassa ja tuntui etta koko maailma olisi kaatunut hanen paalleen, kun oli lapsiasiaa miettinyt. No, tuetaan toisiamme kun heikko hetki tulee ja jotenkin musta tuntuu etta talla palstalla ja varsinkin tassa ketjussa on ihan samassa jamassa olevia niin saa myos tukea taalta.

Se on aika kamalaa etta kun itse tiedosti etta on/saattaa olla lapsettomuusonglema ja lahti tutkimuksiin ja hoitoihin, sen jalkeen onkin tullut kauhea tuska ja stressi, vaikka tietaa olevansa hoidossa. Ensimmaiset puoli vuotta ja pitkalti ylikin uskoi etta kylla se ensi kierrossa tarppaa. Nyt kun aikaa vaan kuluu ja menkat tulee liiankin saannollisesti kerta kerran jalkeen, usko seuraavan kierron mahdollisuuteen kylla karisee ajan mukana aika pian. Mutta taytyy pitaa usko IVF'aan korkealla!

Oikein paljon tsemppia teille kaikille ja onnea kesakuun kiertoon! Palaan asiaan kun olen takaisin!
 
Kukka -- Tarkennuksena, että julkisella puolella jonotusaika on pitkähkö (maksimissaan saisi olla 6kk), mutta sen jälkeen hoidot kyllä etenevät tosi ripeästi. Siinä mielessä olen kyllä ollut tosi tyytyväinen. Mulla on suhteellisen lyhyt kierto, joten sekin edesauttaa asioiden etenemistä.
 
Minä soitin viime viikolla julkiselle puolelle ja kysyin pääsekö sinne.. Vasta syksyllä olisin päässyt ensikäynnille ja sen jälkeen lääkäri kuulemma päättää kuinka nopeasti hoitoihin pääsee!! Joten päätettiin jatkaa yksityisellä.
Ultrassa löytyi tänään 7 suurinpiirtein samankokoista follia (9-11mm), elikkä mikään noista ei oikeastaan ollut johtava.. lisäksi limakalvo oli vain 4mm. Miehenkin spermalaatu selvisi tänään.. lievästi alentunut hedelmöittämiskyky. Joten vähän masentavia uutisia tänään :( Maanantaina uudestaan gynelle katsomaan miten asiat ovat kehittyneet ja sit soitto Tampereelle... sit kuullaan päästäänkö inssiin vai ei.
Mulla vaan voimistuu tää halu IVF hoitoon!! Onko kellään muulla ollut ongelmia ohuen limakalvon kaa tai että noita folleja olisi muodostunut monta mutta ei johtavaa??
 

Yhteistyössä