Inseminaatio

Ellastiina, koskas teille tehtiin inssi? ajattelin vaan sitä että voihan se myös olla kiintymis kipua. Muistan vaan itse että noin 5-6 päivää inssin jälkeen niin tuntu sellaista pientä vihlontaa masussa aina kun menin nukkumaan, ja vaikka on raskaanakin niin voi olla vatsakipuja.

Martzu & Nuppu RV 5+2
 
Olin näköjään tossa ajemmin kirjoittanut nuo RV:t väärin, mutta tänään on kuitenkin 5+2 ja LA olis laskurin mukaan 21.1, mutta ensimmäisestä ultrastahan saa sitten parempaa tietoa.
Jännittää mennä ultraan 6.6, pitäis vielä jaksaa odottaa sitä pari viikkoa.

Peukkuja kaikille! :flower:
 
Kyllä teillä Ellastiina vielä tärppää, pidän ainakin teille kovasti peukkuja :heart:
En voi sanoo että tämäkään odottaminen niin kivaa on, siis meinaan nämä ensimäiset viikot kun ei ollenkaan tiedä että onko siellä masussa joku ja onko meinannyt pysyä siellä.
Koko ajan pelkää wc:ssä käydessä että menee raskaus kesken ym. ja jännittää hirveesti ennsimmäinen ultra että onko siellä joku ja onko oikeassa paikassa.
ei oo mukavaa elää pelossa ja tietämättömyydessä!
Ei voi muutakun toivoo parasta, koska tämä lapsi on todellakin suuresti toivottu ja tervetullut meille, en tiedä mitä tekisin jos menettäisin tämän kaiken taas, ja pitäisi aloittaa koko prosessi uudestaan :(

Martzu & Nuppu RV 5+3
 
Kiitos Marzu peukkujen pitämisestä!

Onhan se niin, että jokaiseen vaiheeseen kuuluu ne omat kipuilunsa... Olisikohan keskiraskaus sitten sitä "helpointa" aikaa... En tiedä, kun ei ole kokemusta... Varmaan keskenmenopelon jälkeen alkaa sitten pelottaa, että onko lapsi terve. Rautaisia hermoja tähän naisena eloon tarvitaan!
 
Oli pakko tulla tänne kirjoittelemaan ku meilläki noita inssejä tehty. Tokasta inssistä tärppäsi ja pikku neitiä meille odotetaan syntyväksi lokakuun alussa :heart: Tsemppiä kaikille piinailijoille.

miimu ja milli menninkäinen rv 20+3
 
Ellastiina, mulla oli inssi 3pv sitten ja janaan siis myos. En oo tuntenut mitaan, en siis mitaan. Mulla odottamista viela lahes 2 vko. Yritan pitaa itseni touhukkaana ja olen kylla aina muutenkin niin sitten menee aika nopeasti ja ei onneksi muista ajatella asiaa koko aikaa. Toivotaan parasta... Pidan sulle peukkuja etta olisi inssissa tarpannyt!!

Martzu, ma uskon ja arvaan etta ensimmaisilla viikoilla raskautta on kylla myos odottava ja epavarma olo! Toivon etta sulla menee kaikki hyvin ja baby pysyy mahassa aloillaan!
 
Onnea Suikulle huomiseen inssiin. Toimenpiteenä sitä ei kyllä kannata jännittä, mutta tulokset ovatkin sitten eri asia...

Mä olen ihan hermona... Neljä päivää vielä. Tunteet vaihtelee laidasta laitaan kiukkua, epätoivoa, toivoa... Kun sitä ei vaan tiedä, mitä se testi näyttää... Koitan tsempata itseäni siihen, että nega se kuitenkin on, jottei putoa niin korkealta.
 
Kiitos Suikku! =) Onko kukaan koskaan kuullut, että käsisärky voisi olla merkki raskaudesta? (Itse olen kuullut jalkasärystä ). Mulla on nyt muutama päivän särkenyt käsivartta. Yleensä ei semmoista ole ollut. Huomaa, että alan olemaan tosi epätoivoinen... :ashamed:
 
Onnea kaikille plussanneille! =) :heart:
Meillä ensi kierrossa tiedossa inssi. Mulla lievä pco ja miehen sperma tutkitaan ensi viikolla. Kaksi kiertoa takana clomeilla. Ekalla kierrolla limakalvo vain 4mm, jota yritettiin tukea Lugesteroneilla... mutta turhaan. Siinä vaan kierto piteni kahdella viikolla :( Nyt toisella kierrolla kävimme mieheni kanssa lapsettomuuskliniikalla kp17 ja gyne sano että selvästi näky että ovis oli juuri tapahtunut (jonka tiesin koska ovistesti oli näyttänyt plussaa päivää ennen) ja limakalvo oli 8mm, joten TOSI hyvältä näytti gynen mukaan. Määräsi minut verikokeeseen kp 20-23, s-prog ja s-prol, josta sitten selvisi etten olisikaan ovuloinut??!! Joten nyt vaan odottelen että menkat alkaisi.. nyt kp35.
Seuraavassa kierrossa siis clomit + pregonyl + inssi. Siihen mennessä pitäisikin sitten jo tietää miehen siittiöiden määrän ja uintitaidot. Ja mulla tiedossa verikokeet kp 2-5, s-fsh ja s-lh. Mutta kyllä tämä odotus on rankkaa!!! Meilläkin esikoista yritetään ja ikää 30+, joten tosi turhauttavaa kun kestää niin kauan :'(
 
Miimi Kaikkea hyvää sinullekin. Älä menetä toivoa. Sanoit, että sulla Lugeilla kierto piteni kahdella viikolla. Käytitkö niitä siihen asti, että kuukautiset alkoivat vai eikö menkkoja kuulunut, vaikka lopetit niiden ottamisen? Itselläni on myös Luget käytössä. Viime kierrossa menkat alkoivat kaksi päivää niiden käyttämisen jälkeen. Nyt ajattelin kokeilla, jos niiden avulla pystyisin lykkäämään menkkojen alkua, jotta kesäkuussakin inssi olisi mahdollinen (laskelmieni mukaan mulla olisi työmatka juuri seuraavan oviksen aikaan muuten). Saas nähdä onnistuisiko. Viimeksi mulla menkat eivät alkaneet ennen kuin lopetin Lugejen laittamisen. MUTTA tietysti ennen kaikkea toivoisin, että olisi jo matkustaja kyydissä ja toiseen inssiin ei enää tarvitsisi mennä! Myös itselläni oli Clomit ja Pregnyl -piikki tässä kierrossa. Nyt laitan Lugeja. Ovis mulla oli yllättävän aikaisin eli kp12 -- nyt on menossa kp 22.
 
Ellastiina Kiitos! =) Käytin joo Lugeja siihen asti että menkat alkoivat, eli kp45 saakka (28 päivää ovulaation jälkeen). Seuraavana päivänä mulle tuli niin hirveät alavatsakivut (useasta buranasta huolimatta), että jouduin lähtemään töistä kotiin. Kun kotiin pääsin, tunsin kuinka jokin aika iso "möykky" valahti ulos ja samantien kivut katosivat. Gynen mukaan ei välttämättä aikainen km, vaan Lugeista johtuva... en muista miksikä se sitä kutsu. Epämielyttävä kokemus kuitenkin. :| Mulla ovulaatio on tapahtunu molemmilla kerroilla kp17, clomeja olen syönyt kp5 -->. Ensi kerralla aikaistetaan ovulaatiota, clomit kp3 --> jotta kierto olisi lyhyempi.
Onnea torstain testiin, toivottavasti plussaat =)
 
no niin inssi ohi.. mies kävi aamulla luovuttamassa uimarit ja mulla oli aika 11.30.. kamala miten jännitin.. viime yönä saanut ees kunnolla nukuttua kun varmaan jännitin jo sillon.. työkavereilla oli aamulla hauskaa katsoa ku jännitin.. naputtelin pöytää ym huomaamattani.. kovasti tsemppasivat.. se sattui.. työnsivät sen "ruutan" kohdun suusta ni se sattu.. mut uimarit oli tosi hyviä ja niitä oli paljon, oikealla just puhkeamassa munasolu joten gyne sanoi että lähtökohdat on loistavat.. nyt vaan odotellaan.. mä niiiiiiin toivon että ne osais mennä oikeeseen paikkaan..
 
Suikku! Hienoa, että lähtökohdat olivat hyvät. Toivotaan tulosta!

Miimi -- Huh huh. Kylläpäs sä käytit pitkään niitä Lugeja! Minkähän takia et voinut lopettaa jo 14 pv päähän oviksesta? Jotenkin tuntuisi loogiseltankin, että siellä kasvaa melkoinen verkiklöntti tuossa ajassa... Ajattelin, että itse söisin niitä Lugeja nyt sitten muutamia päivä "yli ajan" negankin jälkeen, jotta saisin oviksen vähän siirtymään. Jospa vielä yhteen inssiin pääsisi tässä ennen juhannusta.

Mä olen 99% positiivinen, että ei tärpännyt. Kun laitan Lugeja emättimeen, olen huomannut, että kohdunnipukka on samanlainen kuin viime kierrossa (kova ja päärynä tulee mieleen). Katsoin netistä, että raskaana sen pitäisi olla erilainen. Tämä siis muutos on tapahtunut viime päivinä. Ajoitukset muutenkin ovat samat kuin viime kierrossa sen suhteen, että milloin vihloin ja milloin vihlonta loppui. Ihan samanlaista kuin viime kierrossa, joka oli mulla eka Luge -kierros. Silloin tietysti kuvittelin näiden merkitsevän raskautta, mutta nyt tiedän jo paremmin...
 
moi kaikki! eka inseminaatio oli viime perjantaina ja mun huolenaihe on rusehtava vuoto. Onko muilla ollut sellaista? Pregnylin piikitin viime keskiviikkoiltana ja seuraavana päivänä alkoi rusehtava vuoto. Pe gyne ihmetteli ja kurtisteli kulmiaan mutta sanoi että kohdun limakalvon reuna ehkä vuotaa. Rusehtava vuoto jatkui koko viikonlopun ja edelleen. Luget aloitin tänä aamuna, se varmaan lisää mönjän määrää :ashamed: Sorry ällötyksistä.
Mutta tosiaan huolettaa miksi tiputtelen, kertokaa jos on kokemuksia tai tietoa mistä se voi johtua!
 
Voi ei Mimi, ei kuulosta oikein kivalta toi sun vuotosi. En kylla tieda mita voisi olla, mulla oli inseminaatio sitten kaksi paivaa ennen sua, eli viime KE! Me sitten saadaan tulokset lahes samaan aikaan ensi viikolla.

Aika janna muuten etta sa piikitit Pregnylia kaksi paivaa ennen inssia. Ma piikitin edellisena iltana eli TI iltana kuudelta ja inssi oli KE puolelta paivin.... Mulle sanotiin etta munasolu irtoaa 24-36 tuntia piikista eli mulla oli inssi jotain 18 tuntia sen piikin jalkeen. Ja ma tunsin sen munasolun irtoamisen myos joskus 36 tai vahan yli tuntia piikin jalkeen.

En ma tieda mika on ihanteellinen piikitysajankohta, mutta ihmettelen etta paiva eroa meilla. No, toivotaan etta tarpaa!

Olen aina kuvitellut raskausoireita aikaisemmissa kierroissa. Nyt en halua edes kuvitella. Mutta eilen illalla sanoin miehelleni etta nyt knipsii taas mahassa, voi tarkoittaa hyvaa. Han tokaisi siihin etta hanellakin knipsii mahassa etta kuvittelet kuitenkin vain taas! Kylla mua nauratti, kun han ei enaa usko (ei siis halua uskoa) raskausoireisiin ennen plussan tuloa. No hyva niin etta ei ole sitten niin pettynyt joka kerta...
 
Hei! En olekaan tainnut tähän inssiketjuun aiemmin kirjoitella, vaikka tämä taitaa olla minulle osuvin paikka. :) Eli eka inssi on takana ja piinapäivät meneillään. Menkkaoireet on sen verran vankat, että toiveet on nollissa, mutta inhottavaa, kun pitää silti odottaa ja odottaa...

mimi79: Mulla oli inssin jälkeen vähän rusehtavaa vuotoa, mutta se kyllä meni sen illan aikana jo ohikin. Uskon, että lääkäri taisi vähän kolhia jotakin paikkaa... Mulla nimittäin inssi sattui. Ei sietämättömästi, mutta kuitenkin enemmän kuin aukiolotutkimus, joka ei sattunut oikein ollenkaan. Lääkärikin oli kyllä eri...

Ai niin, se piti vielä kertoa, että mulla ei ollut muuta lääkitystä kuin Arimidex.
 
meillä eka inssi tiedossa... tänään alkoi vuoto (tosin terolutien avulla, koska on taukoa hoidoissa ollu n 3kk) eli perjantaina mennään klinikalle ja ultrataan ja saan reseptit käteen ja ei kun piikittämään taas. (puregon + pregnyl)... minä KPnä teillä muilla on ollut inssi? toki voi vaihdella koska sehän tehdään vasta sitten kun munasolu on tarpeeksi iso ja kypsä...

Mulla siis PCO (mm. ylipainoa) miehen simpoissa ei vikaa. Munajohtimet auki minulla.

kokeiltu on clomeja 3kiertoa ja 3kiertoa puregon+pregnyl jolla saatiin ensimmäinen ovis.

Joo ja ikää mulla kohta 23v ja mies 24v.. hoidoissa ollaan helsingin väestöliitossa.
 
Kukka, kivaa, voidaan jännätä yhdessä! voi toivottavasti meillä kummallakin tärppää, ja kaikilla muillakin palstailijoilllakin... Se sinun knipsiminen kuullostaa lupaavalta!
Olen edelleen aika huolissaan tiputtelusta. Tässä vaiheessa haluaisi tietty että mitään ei valuisi ulos vaan että kaiken maailman limat pysyisivät kohdussa kiltisti paikoillaan! Pirulainen. On tosi skeptinen olo raskautumisesta kun vuotaa ja vuotaa.
Kummallista että meillä oli Pregnylin piikitys eri päivinä! Piikitin ke klo23 ja inssi oli pe klo14:40. Hmm.. :/
 
Tervetuloa uudet jännäilijät! Itselläni oli Pregnyl tiistai iltana myöhään kaksi viikkoa sitten ja inssi sitten puolenpäivän jälkeen torstaina. Näissä näyttää olevan eri käytäntöä. Muistaakseni löysin netistä, että munasolu irtoaisi 36-40h tunnin päästä piikistä (en nyt ihan tarkkaa muista noita tuntimääriä). Mä ihan paniikissa itse laskin, että osuuko haarukkaan, kun pistin piikin 20min ennen suositeltua aikaa. Toisilla lääkäreillä se on selkeästi linjaus, että siittiöiden pitää olla valmiusasemassa -- sen takia varamaankin joillakin inssi aikaisemmin.

Mä sitten meni silloin inssiaamuna mittailemaan lämpöjäni ja kohollahan ne olivat totta kai huonosti nukutun yön jälkeen. Olin ihan varma, että ovulaatio meni jo. Positiivinen yllätys oli se, että ei ollut mennyt ohi vaan oli just hyvä hetki.

Mutta toivottua tulosta tuskin tuli, joten... uusinta kierrokselle... kai.
 

Yhteistyössä